De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
Lyceum, schooljaar 1994-1995. Directrice Prutsmans kwam net terug van de speelplaats waar ze het bordje 'School zonder racisme' een grondige poetsbeurt gegeven had, toen ze bezoek kreeg van haar vriendin Trinette Treuzelmans. Beiden hadden een neus voor probleemleerlingen waarover ze oeverloos konden doorzwammen. Trinette Treuzelmans was een sociaal assistentje dat nooit knopen kon doorhakken, nooit tot conclusies kon komen, altijd maar treuzelen, aarzelen en twijfelen. Hierbij werd ze gesteund door Prutsmans wiens lekkende bovenkamer haar nogal wat parten speelden.
Het Geval Sofie
Sofie was een leerling van het eerste middelbaar in het lyceum van Prutsmans. Zij werd thuis opgevoed door haar alleenstaande vader. Op een dag vertelde Sofie tegen haar vriendinnetje over haar strenge vader en dat ze thuis geen vrijheid had, en meer van die klaagliedjes die eigen zijn aan pubermeisjes.
Sofie's vriendinnetje ging met dat verhaal naar haar moeder, en toen begon de molen te draaien. Prutsmans en Treuzelmans klopten de zaak op. Het Medisch Opvoedkundig Bureau en de Bijzondere Jeugdzorg werden erbij gehaald, en ook nog de Pleeggezinnendienst. Al deze instanties waren bevolkt door vrouwelijke medewerkers.
Het onschuldige incidentje van Sofie's verhaal tegen haar vriendinnetje nam reusachtige proporties aan, als je maar lang genoeg dramatiseert en doordramt over een prul. Zet een stelletje aasgierige vrouwen bijeen dan krijg je een thriller die uit zijn voegen barst van verzinsels en verdraaiingen. Van het oorspronkelijke verhaal van Sofie bleef haast niets over.
Sofie's vader had geen greep meer op zijn dochter die opgehitst werd door de bemoeizieke instanties rondom haar. Hij maakte geen schijn van kans, en als hij zich wilde verdedigen, werd hij niet geloofd. Hij kon de hetze niet meer verdragen en moest machteloos toezien hoe zijn dochter geplaatst werd in het Jeugdopvangcentrum 'Elkeen' in Lommel.
Sofie hield het er niet lang uit en verlangde terug naar haar vader, omdat ze in het tehuis minder vrij was dan bij haar vader.
En zo komen we terug bij de start van het verhaal. Sofie vond haar vader te streng, ze wilde meer vrijheid, dat was alles... Maar ondertussen hebben op sensatie beluste vrouwen de vader van Sofie een lange lijdensweg laten afleggen. De man was emotioneel geruïneerd...
Ieder normaal denkend mens ligt overhoop met de nonsens die moslims verkondigen. Met hen communiceren is een hopeloze karwei, hoe graag je ook eens met hen van gedachten wilt wisselen. Mijn ervaringen met islamleraars waren negatief en ontgoochelend. In de school van directeur Blauwbaard had ik vroeger eens een erg vermoeiend gesprek met de islamleraar, in de eerste plaats omdat hij zich krakkemikkig uitdrukte in het Nederlands, maar vooral omdat zijn denkbeelden helemaal niet pasten in onze gangbare levensstijl. Luisteren naar een moslim doet je verlangen naar een frisse pint om alle onzin door te spoelen. Aanvankelijk bleef ik toch geduldig en nieuwsgierig luisteren naar de man met de dikke volle snor, maar een vlotte dialoog was onmogelijk. Onverstaanbaar brabbelen met zelf uitgevonden Turkse zinsconstructies, meer stelde het niet voor.
Frauke Petry van de AfD heeft geprobeerd met moslims te praten, maar dat gesprek is mislukt. Men kan met moslims ook geen echte dialoog aangaan, aangezien moslims niet begrijpen wat men tegen ze zegt. Als ze dat konden, zouden ze immers helemaal geen geweldpleger als profeet volgen. Geen normaal denkend mens volgt een man als profeet, die een kind ontmaagd, vrouwen tot slaaf gemaakt en ‘ongelovigen’ onthoofd heeft. Derhalve bestaat er dus een absolute wrijving tussen moslims en ieder normaal denkend mens.
Het Deradicaliseringsproject van de Vlaamse Regering
Als onderdeel van het deradicaliseringsproject is er het Aanspreekpunt Deradicalisering. Scholen kunnen er terecht met vragen over radicalisering. Het aanspreekpunt functioneert sinds januari 2015 en werd al 700 maal geconsulteerd, aldus onderwijsminister Crevits. Zij wijst op de preventieve rol van het onderwijs bij het tegengaan van radicalisering (en de moslimouders?).
Een ander onderdeel van het project is het Netwerk van Islamexperts. Het netwerk is een team van islamleerkrachten, imams en islamconsulenten (allen moslims!), onder leiding van imam Khalid Benhaddou. Zij voeren discours in scholen tegen radicalisering en beantwoorden vragen over extremisme en radicalisering.
Tot zover de feiten.
Radicale moslimkinderen... Problematische moslimpjes met extreme opvattingen... Het had nooit zover kunnen komen als er geen islamonderwijs was, als er geen moskeeën waren, als moslimouders nauwer betrokken werden bij het westers onderwijs... Moslimkinderen halen hun extreem gedachtegoed eerst en vooral bij hun ouders, daarna pas op school. Opvallend hoe systematisch moslimouders gevrijwaard worden van hun verantwoordelijkheden.
Als kinderen radicaliseren, moeten ze ook radicaal aangepakt worden, samen met hun moslimouders. Harde acties, en geen blabla bij het Aanspreekpunt. Alle radicalen er meteen uitpikken en apart zetten om een snelstoomcursus 'anti-islam' te volgen... En wat doen de scholen met de uitleg die ze van het Aanspreekpunt krijgen? Vergaderen, rond de tafel zitten, overleggen, overwegen, bespreken...
Waarom zijn de islamexperts allen moslims? Zijn ze wel aangewezen om mee te helpen aan deradicalisering? Zij zijn allen moslims en aanhangers van de islam en de koran. Dan schuilt in elk van hen toch iets radicaals? Van kleine schilfertjes tot hele brokken.
Ik geloof niet in het deradicaliseringsproject omdat het onderwijs alle verantwoordelijkheden toegeschoven krijgt bij het tegengaan van radicalisering. "De school mag het weer oplossen". Terwijl moslimouders en islamlessen buiten schot blijven.
Het Centrum voor Islamitisch Onderwijs kreeg van Crevits 80.000 euro, ze is lovend over het project. Komt er een evaluatie van wat er met onze centen gebeurt? Zij stelde ook imam Khalid Benhaddou aan als coördinator van de islamexperts. De betrokkenheid van Crevits in een project met uitsluitend moslims geeft me een onbehaaglijk gevoel.
Pittig addertje over de leider van de islamexperts, imam Khalid Benhaddou, hij is voorstander van gemengde scholen, en wijst met de vinger naar concentratiescholen als bron van radicalisering. Ai, ai...
Koran, Soera 9, hoe pakt het dialoogonderwijs het laatste hoofstuk van de koran aan? En hoe gaan ze in dialoog over onthoofdingen, verkrachtingen, kindhuwelijken, aanslagen, terreur...Ik kan me niet voorstellen dat deze delicate onderwerpen vermeden worden om alleen over de vredelievende en verzoenende islam te spreken.Islamleraars worden verondersteld goede korankenners te zijn. Hoe gaan ze om met pijnlijke koranverzen? Welke vragen stellen leerlingen hierover en welke antwoorden krijgen ze?... Hier volgt nu het agressieve hoofdstuk waarmee de koran voltooid werd.
De “profeet” Mohammed bivakkeerde 23 jaar lang regelmatig in zijn vleermuisgrot waar hem de koran werd “geopenbaard”. In het jaar 632 ging hij op 43-jarige leeftijd dood.
In zijn laatste levensjaar werd de koran voltooid met het laatste en meest agressieve hoofdstuk, soera 9, volgens moslims het letterlijke en onveranderlijke woord van Allah.
Niet dat ik denk dat moslims koran-commando’s letterlijk nemen, zo’n “islamofoob” ben ik nu ook weer niet . . . . .
Frauderen is inherent aan het wezen van 'Links'. Zo heb ik het vroeger ervaren in de scholen en bij mijn collega's. Frauderende schoolartsen, frauderende logopedisten, schooldirecties, Horbert, An Serpent... allemaal 1 pot corruptie... én links!
Lees bij Houzee over de verkiezingsvervalsing in Oostenrijk: http://blog.seniorennet.be/rechts. En over 'spookkiezers', verzonnen om het krachtige FPÖ te kunnen verslaan. Hopelijk komt er een vervolg op de aangifte van verkiezingsfraude.
Er zit iets niet in de haak met de berichtgeving over de betogende vakbondsmensen in Brussel, waar een vreedzame betoging ontaardde in een ordinair kat-en-muisspelletje met de politie. Door hun verhullend taalgebruik suggereren de nieuwsschrijvers zélf wie de boelzoekers waren. Zij die een rustige betoging omgooiden in een relscenario werden achtereenvolgens aangeduid als: "jongeren, relschoppers, anarchistische individuen, herrieschoppers, gemaskerde personen, heethoofden..." En de stenengooiende lafaard die een commissaris verwondde, werd ijverig beschreven als: "de rode relschopper, de man in rode outfit, de man haalt hard uit, een 20-jarige verdachte, de agressor, de betoger, man van 20..." Komt daarbij de symboliek van het stenen gooien...
Iets in U zal nu zeggen dat dit theatraal is en eenvoudigweg té negatief gedacht, opdat U zo door kunt leven als tot nu toe. U maakt zichzelf wijs dat de islam net zo’n religie is als het christendom, het boeddhisme en het Jodendom, zodat U door kunt gaan met geloven dat alles goed is. Voor U zijn deze woorden geschreven door iemand die simpelweg de moslims niet moet, omdat hij racistisch is en die daarom redenen uit zijn duim zuigt teneinde ze in diskrediet te brengen. Een met complexen beladen, negatief mens, die eenvoudig geen idee van het leven heeft, want er is niemand die dusdanig tegen de algemene opinie in kan schrijven en die tegelijkertijd nog gelijk heeft ook. Altijd is het de brede massa die het bij het rechte eind heeft, maar nooit een enkeling of slechts enkelen in de maatschappij.
Kinderen spelen niet meer - Vroeger mochten we geen speeltjes mee naar school nemen. Onbegrijpelijk hoe kinderen nu massaal in gebogen houding naar schermpjes zitten te turen, zelfs op hun fiets, ongeïnteresseerd in alles wat er rondom hen gebeurt. Op de speelplaats wordt er niet meer gerend, geen balspelletjes meer, geen verstoppertje meer spelen, meisjes kunnen niet meer touwtje springen, jongens knikkeren niet meer... Speeltijden worden verprutst aan staren en turen naar schermpjes, vingervlugge vingerbewegingen da's alles wat er nog beweegt.
De tabletnek - Kinesisten en chiropractors willen een verbod op het gebruik van smartphones omdat ze in hun praktijk het aantal kinderen met nek- en schouderklachten zien toenemen. Kinderen met een 'tabletnek' staren urenlang voorovergebogen naar een schermpje, hun spieren verkrampen waardoor ze kans lopen om op termijn een chronische nek- of rugpatiënt te worden.
De Smartschool - Ondanks de nek- en schouderkrampen zijn er toch nog scholen die leerlingen verplichten om hun smartphone dag en nacht bij de hand te houden. Om bereikbaar te zijn voor leraars en medeleerlingen... ???... De 'Smartschool' noemen ze zich, als digitaal platform voor onderlinge communicatie op school. Leerlingen kunnen taken binnensturen via de computer en iedereen op school kan contact houden met iedereen.
Jeugdbeweging KAJ onderzocht het effect van de Smartschool bij middelbare scholieren en besloot: "De smartschool is geen digitale vooruitgang, het is een bron van frustratie, het is een dwingeland die je altijd in het oog moet houden."
Om tot deze vaststelling te komen was er geen onderzoek nodig. Het is bekend dat er niets boven persoonlijke contacten gaat, waarbij mensen die met elkaar communiceren oogcontact hebben, elkaar in de ogen kijken, elkaars stemverheffingen horen en elkaars lichaamstaal kunnen observeren. De smartphone is een goedkoop en gemakzuchtig surrogaat voor menselijke betrekkingen!
Joke Schauvliege draait rond de pot: "Woningen uit de jaren 60 en 70 zijn te groot voor één gezin... één villa op een lap grond, daar moet meer mee kunnen... er moeten meer appartementsblokken komen, er moeten meer kleinere woningen komen die samen één grote tuin delen..."
Lieviaanse vertaling van Jokes puberale verzuchtingen: "Wij moeten opeen gestapeld gaan wonen, heel dicht bij elkaar, we moeten onze grote huizen opdelen in kleine kamertjes om vluchtelingen in op te bergen, we moeten onze vrijheden opgeven, we moeten plaats maken voor onze nieuwe medemensen die zich in een ijltempo bij ons zijn komen vervoegen en die onze welvaart bedreigen. Het is aan ons om die sukkelaars een plekje te geven in het dichtbevolkte Vlaanderen van de toekomst".
Premier Michel bij de herdenking van de aanslagen: "Dit is geen oorlog tussen het westen en de Islam. We zullen alles doen om de terroristen te stoppen. Dat is een moeilijk gevecht, een gevecht dat lang zal duren. We zullen tegenslagen ondervinden, maar ook succes. En ik heb er alle vertrouwen in dat we zullen winnen. Het maakt niet uit wie je bent, van wie je houdt, wat je religie is. We zijn allemaal gelijk in dit gevecht, allemaal. Nous sommes ensemble. We zijn samen".
Blabla, wat heeft die man nu eigenlijk gezegd? Dat wij samen met de moslims moeten vechten tegen terroristen? Dat moslims gelijk zijn aan ons? Dat zij onze evennaasten zijn? In een samenleving waarin iedereen gelijk is? Kletskoek!
Ik had van de premier eerder een woordje uitleg verwacht over de barbaarse streken van moslims en in naam van welke 'religie' zij bloedbaden aanrichten. En dat bij de terroristen nooit een Jef, Pier of Pol zitten. Ik had zo graag van de premier gehoord over hoe de moslimterroristen zich beroepen op de koran voor het plegen van hun achterlijke wreedheden.
Zijn wij écht allemaal gelijk, premier Michel? Uw toespraak hoort op het stort of in de allesbrander!
Vanavond wou ik iets vertellen, maar ben er niet in geslaagd om er een tekst van te maken. Daarom lieve lezer, wentel je in deze mooie beelden en meeslepende gezangen van de paters.
Gisteren een ex-leraar tegengekomen in 't café. Ik wist van vroeger dat hij een verstokte sp.a'er was. Hij gaf les in de school van directeur Prullemans, nog zo ne volbloed linkse rooie.
Op een gegeven moment vroeg ik hem: "En, nog altijd geen lid van 't Vlaams Belang? Anders krijgt ge een pak rammel van mij." En toen kwam hij aandraven met een drogreden als zou het Vlaams Belang voor de kerk zijn en tegen homo's, "ik ben atheïst!"...
Toen dronk ik een paar flinke teugen van m'n biertje en begon te bidden tot de Heilige Rita, patrones van de hopeloze gevallen.
Het zit helemaal in hun "cultuur" ingebakken. Liegen, bedriegen, feiten verdraaien, de domme blanke ongelovige honden een blaas in hun nek slaan. Het is voldoende geweten dat deze barbaren enkel komen om hier in een hangmat te hangen, te komen lamzakken, gretig van onze sociale systemen misbruik te komen maken. De regerende politici laten maar begaan. Liever de gelukzoekers bepamperen, dan een daadwerkelijk terugkeerbeleid op poten te zetten.
Alleenstaande minderjarige asielzoekers, niet-begeleide minderjarige vreemdelingen... Wat gaan ze nog allemaal verzinnen om asielzoekers op te vangen en hen te verwennen?
Liegende asielzoekers kleuren hun verhaal naar eigen goeddunken en fantaseren er op los om met hun achterste en alles wat daarmee samenhangt, in de juiste boter te kunnen vallen. In de malse boter van onze tolerante samenleving vallen frauderende asielzoekers. En niets wordt hen in de weg gelegd, behalve een bottest misschien, en die wordt dan nog in twijfel getrokken. Er is hier toch genoeg geld voor alles wat van elders komt, voor iedereen die hier een leventje wil leiden op kosten van de originele inwoners. Volwassen gelukzoekers die beweren dat ze zijn blijven hangen in hun puberteit, zouden meteen geconfronteerd moeten worden met de LEERPLICHT. Men zou hen in schoolbanken moeten duwen en hen wijzen op de consequenties van hun minderjarigheid.... 's Morgens vroeg opstaan om naar school te gaan, hele dagen broeken slijten op schoolbanken, gepest worden op de speelplaats, elke avond huiswerk maken en lessen leren, strafstudies op woensdagmiddag, klassen overzitten, examens voorbereiden, geen tijd meer over voor luieren, geen tijd meer voor snoepen van de centen van inboorlingen... Eens zien hoe vlug ze meerderjarig willen zijn!
1.500 asielzoekers blijken helemaal niet minderjarig te zijn na bottest
Zowat 1.500 asielzoekers zijn hun statuut van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (NBMV) kwijtgeraakt na een bottest. Dat bericht La Dernière Heure. Met zo’n statuut genieten ze begeleiding op maat en kunnen ze niet teruggestuurd worden naar hun land. België ving vorig jaar zowat 5.000 niet-begeleide minderjarige vreemdelingen op. Bij twijfel over de leeftijd die een asielzoeker aangeeft, wordt een bottest uitgevoerd op het sleutelbeen, de pols en het gebit. Uit ongeveer 1.500 van de 2.099 tests die uitgevoerd werden tussen januari 2015 en maart 2016 bleek dat de zelfverklaarde minderjarige asielzoeker in werkelijkheid meerderjarig was, aldus de FOD Justitie.
Lees bij Houzee hoe de Vlaamse regering royaal geld uitgeeft aan 'haatbarakken', oftewel moskeeën. 'Haatbarak' is een geslaagder woord dan 'moskee' omdat we nooit te weten zullen komen wat er in die 'haattempels' verkondigd wordt, net zo min als wat de islamleraar tegen zijn moslimleerlingen vertelt.
ANKE VAN DERMEERSCH is op zoek gegaan naar wat er zoal aan haatbarakken wordt uitgegeven door de "vlaamse" regering.
Niet te geloven! Minister Crevits wil tijdens de laatste dagen van haar ministerschap nog vlug wat onderhandelen met moslims over het islamonderwijs in Vlaanderen. Nog vlug wat eigenheden van het Vlaamse onderwijs verkwanselen. Haar contacten met de Moslimexecutieve gaan over de oprichting van imamopleidingen aan onze Vlaamse universiteiten en hogescholen. Eerder al vroeg ze aan de moslimgemeenschap om imamopleidingen aan Vlaamse universiteiten te ondersteunen.
Het Moslimexecutieve heeft nu een ontwerpplan klaar om de kwaliteit van het islamonderwijs te verbeteren. Het is een aanzet, zegt Crevits, waarover nog gepraat moet worden... Ja, met moslims rond de tafel gaan zitten en zo... Het plan gaat over verbetering van lesmateriaal en verbetering van inspectie, een ruimer aanbod aan opleidingen tot islamleerkracht, een actualisering van de lijst met bekwaamheidsbewijzen, en tenslotte een hervorming van het Centrum voor Islamonderwijs (CIO).
Nu komt het... 40 jaar (!) na de komst van de allereerste islamleraar in een Vlaamse klas, stelt men vast dat de meeste islamleraars niet beschikken over het vereiste diploma. Ik heb er velen zien stuntelen en toch werden ze door schooldirecties beschermd, ze kregen meer faciliteiten en privileges dan bv een leraar Nederlands die niet mocht struikelen of de inspectie stond aan zijn deur. Lieve zal nu eens uit de doeken doen dat het allang geweten is dat moslimlesgevers onvoldoende op de hoogte zijn van didactiek en pedagogiek, van lesplannen opstellen, van examens afnemen, en andere vaardigheden missen die nodig zijn om met vrucht een klas doorheen het schooljaar te loodsen. En dan zwijgen we nog over de gebrekkige kennis van de Nederlandse taal bij islamleraars... En waarom het diploma van islamleraars nù pas aan de orde komt, is mij een raadsel. Het zal wel iets te maken hebben met de verfijning en verruiming van het islamonderwijs in onze Vlaamse scholen van de toekomst.
Is het nu echt zo moeilijk om het hele islamonderwijs met de grond gelijk te maken, om alle islamlessen te bannen en alle islamleraars te ontslaan omdat ze niet passen in ons authentiek Vlaams onderwijs? Ik durf zelfs voorstellen om alle moskeeën in te richten voor asielzoekers... Na een grondige poetsbeurt zijn ook imams totaal overbodig. Alles wat met de islam te maken heeft moet opgeruimd worden. Het is goed voor het imago van onze Vlaamse scholen. Moslims moeten stoppen met moslim te zijn, er werd toch altijd van hen verwacht dat ze zouden integreren in onze samenleving?...
Ik kan niet mee met m'n tijd. Ik loop altijd achter, en waar het kan sta ik op de achterste rij. De tijd holt voorbij, de dagen rijgen zich aaneen met een snelheid sneller dan het geluid, sneller dan de snelste straaljager, en daar heb ik moeite mee omdat ik graag blijf plakken aan 1 moment, aan 1 gebeurtenis, aan 1 belevenis.
En zo gebeurde het dat mijn scheurkalender vanochtend op 16 mei stond. Ik voelde dat er iets niet klopte en scheurde 16 mei weg. En toen stond daar zwart op wit iets gedrukt dat hard aankwam op mijn nuchtere maag. Dinsdag 17 mei: "Dag tegen Homofobie en Transfobie"... Ik ben als de bliksem naar de keuken gerend voor een kopje koffie om te ontnuchteren, want een klein beetje onzin is te verteren maar gezwets van de bovenste plank blijft zwaar op de maag liggen. 'Dag tegen Homofobie', een flater van jewelste.
Ik zal het allemaal nog eens opnieuw uitleggen. Het is onmogelijk om iets tegen een fobie te hebben, een fobie is er gewoon, als onberedeneerbare angst waarover we niets te zeggen hebben. Zich verzetten tegen een fobie is als zich verzetten tegen eb en vloed, of tegen dag en nacht. Echte fobici lopen met een wijde boog omheen holebi's en transsekseksuelen, maar een gezonde afkeer van hen hebben, dát is ons volste recht. Niemand mag er iets op tegen hebben dat we hen verafschuwen en minachten, veroordelen en verguizen. Wij zijn vrij om homo's en omgebouwden te negeren.
Ik kan me niet verzoenen met taalnieuwigheden als xenofobie, homofobie, islamfobie... De psychiatrische term 'fobie' wordt misbruikt om ons schuldgevoelens te kunnen aanwrijven als we tegen vreemdelingen zijn, of tegen homo's of tegen de islam.
Het wordt tijd dat er een 'Dag tegen Heterofobie' wordt uitgevonden. Ooit zullen hetero's gediscrimineerd worden, met uitsterven bedreigd als iedereen op zijn eigen geslacht valt... tot er een dag komt dat er niets meer overblijft om op te vallen, als iedereen homo wil zijn. Het aantal 'selfmade-homo's' stijgt verontrustend...
Er is alweer een nieuw project gelanceerd tegen pesten op school: "Maak van je school een Goedgevoelschool'. Al decennialang volgt het ene project het andere op, en allemaal focussen ze zich op pesten IN DE SCHOOL Niét thuis, waar de eigenlijke wortels van het pestprobleem liggen. Binnen de vier muren van een huishouden, dáár begint het echte pesten. 'Pestgedrag in het Gezin', pesten in het gezin, is gevaarlijker en dramatischer dan pesten op school, en toch wordt pestgedrag in het gezin verzwegen door de bedenkers van pestprojecten. Alsof pesten alleen maar op school gebeurt. Het echte pesten, thuis in de huiskamers tussen broers en zussen, is lang niet altijd onschuldig. Aanhoudende plagerijen, dagelijks terugkerende wrijvingen en vernederingen tekenen de 'slachtoffers' voor hun hele leven. Hun jeugd werd gestolen... omdat hun ouders nooit tussenbeide kwamen.
VRT-nieuws 5 jaar geleden (juni 2011): "Er komen steeds meer jonge vluchtelingen zonder begeleiding naar ons land om asiel aan te vragen... België kan golf jonge vluchtelingen niet slikken...Het aantal minderjarige asielaanvragers stijgt spectaculair. En dat is verontrustend omdat er onder hen losgeslagen jongerengroepen zijn met beperkt normbesef en zwak waardengevoel..."
Jonge Afghanen, Marokkanen en Irakezen komen zonder ouders naar ons smoutebollenland afgezakt.Gewetenloos en apathisch uitschot, richel- en gootjestuig, maatschappelijk ontwortelden en ontheemden. Volledig naar de knoppen dus, onherstelbaar beschadigd... Er zullen zich harde kernen gaan ontwikkelen waarin misdaad en chaos centraal staan. Hun aantal zal in de toekomst alleen maar groeien. En WIJ zullen met z'n allen hun levensonderhoud moeten betalen.
Vijf jaar geleden was er nog weinig sprake van de kosten van een 'vluchteling', dat was toen nog niet aan de orde. Ondertussen is de criminaliteit massaal geïmporteerd en de invoer van jonge snaken blijft aanhouden, jonge viriele mannen die eigenlijk in hun eigen land hun krachten zouden moeten bundelen om er een welvaart op te bouwen, zij kozen allen voor een luxe leventje waaraan een onschatbaar prijskaartje hangt. Gedreven door de lokroep van geld en weelde...
De Duitse gemeenten bloeden financieel sneller leeg dan tot nu toe werd aangenomen. De Duitse Steden- en Gemeentebond klaagt dat de verzorging van minderjarige “vluchtelingen” monstrueus zou zijn: voor het relatief geringe aantal van slechts 65.000 minderjarige “migranten” in Duitsland moeten op dit moment jaarlijks € 2,7 miljard, dat is € 225 miljoen maandelijks, worden uitgegeven.