De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
10-03-2017
Leerlingen slaan Buschauffeur in elkaar
In het Limburgse Heusden werd gisteren een buschauffeur van De Lijn in elkaar geslagen door enkele scholieren. De chauffeur werd zwaar toegetakeld door een aantal minderjarige jongeren. De politie pakte enkele leerlingen op voor verhoor.
We mogen weer niet weten wie die 'jongeren' zijn. Zoals gewoonlijk verzwijgt de berichtgeving hun etniciteit. Nu zal Lieve eens vertellen wie die 'jongeren' zijn. Zij zijn de kinderen van allochtone leerlingen die vroeger op school ongestraft kattenkwaad mochten uithalen, de klas op stelten zetten, te laat komen, spijbelen, kwebbelen in hun thuistaal, geen huiswerk maken... alles werd weggeveegd onder de mantel der verdraagzaamheid.
Ze krijgen hier alles, ze mogen hier alles, scholen en allerlei instanties staan te popelen om hen in de watten te leggen... Waarom zijn ze dan zo agressief? Waarom blijven ze zich verongelijkt voelen?...
In de loop der jaren heb ik vroeger in alle leraarskamersaandachtig geluisterd naar de commentaren en klachten van wanhopige leerkrachten Nederlands die de onmogelijke opdracht hadden om het vak Nederlands te onderwijzen aan hardleerse Turkse en Marokkaanse leerlingen. Ik heb hun verzuchtingen zorgvuldig genoteerd en bewaard. Nu volgen enkele uitspraken die het meest indruk op mij maakten.
--------------------
"Op een ouderavond heb ik in mijn klas zitten wachten van 18 uur tot 22 uur, puntenboekje en commentaren in de aanslag. Het was een avond van duimen draaien en naar behang staren. Niet één Turkse vader is komen opdagen, terwijl ik een klas vol probleemgevallen heb."
De massale afwezigheid van migrantenouders op een ouderavond zegt genoeg over hun belangstelling voor het schools gebeuren.
--------------------
"Niemand van mijn Turkse leerlingen heeft een woordenboek in zijn boekentas."
Een woordenboek Turks-Nederlands en Nederlands-Turks is nu toch het simpelste teken van integratiebereidheid?
--------------------
"Meryem en Ehran gaan elke avond laat slapen. Als ze 's morgens te moe zijn om naar school te komen, mogen ze thuisblijven."
Voor schoolse aangelegenheden brengen migrantenouders onvoldoende plichtsbesef en verantwoordelijkheidszin aan bij hun kinderen. Voor koranlessen eisen ze wél meer discipline van hun kinderen.
--------------------
"In mijn klas zitten Turkjes die niet geïnteresseerd zijn in de leerstof, ze zijn erg speels en kunnen zich niet concentreren. Ze hangen aan elkaar als een magneet, ze verschuilen zich achter de groep. Als individu zijn ze zwak en stellen niets voor."
Onvoldoende taakgerichtheid is kenmerkend te zijn voor migrantenleerlingen, ze streven ook niet naar resultaten. Ze missen het 'streberige' van een Vlaamse leerling. Om hun onvolmaaktheden te verdoezelen kruipen ze dicht bijeen en verstoppen ze zich achter de macht van de groep.
--------------------
"Soms denk ik dat mijn Turkse leerlingen mij uitlachen en spotten met mijn inspanningen om hen iets aan te leren. Dankbaarheid van hun kant heb ik nooit ondervonden."
Geïnspireerd door de minachting van hun ouders voor het onderwijs tonen migrantenleerlingen geen respect voor de leerkracht. Hoe komt het toch dat de islamleraar wél respect kan afdwingen?
--------------------
"Ik ken Turkse leerlingen die thuis straf krijgen als ze een Vlaams woord durven uitspreken. Dat gebeurt in gezinnen waar uitsluitend Turks gesproken wordt. Het Nederlands zien ze als iets minderwaardigs."
Er is de gruwelijke minachting voor de Nederlandse taal en Vlaamse cultuur. En toch willen ze dopgeld, kindergeld, ziekenkasvoorzieningen... Die gunsten komen toch ook van Vlaanderen?!
--------------------
"Mijn Turkse leerlingen maken hun huiswerk op woensdag niet, want dan moeten ze koranlessen volgen. En tijdens die lessen wordt hen wijsgemaakt dat huiswerk voor school niet zo belangrijk is."
De scholen wensen dat migrantenleerlingen zich integreren en samensmelten met Vlaamse leerlingen. Vroeger was dat geen utopie die samensmelting. En toch hebben scholen nooit geprobeerd om islamlessen en Turkse taal te weren uit het klassieke onderwijs. Ik hou vol: "enkel bij complete ontkenning en verloochening van thuistaal en thuiscultuur is integratie mogelijk!"
--------------------
"Ik dweil met de kraan open, ik sloof me elke dag uit om hen een paar woordjes Nederlands te leren. En als ze dan terugkeren van hun lange vakanties in Turkije, dan zijn ze alles vergeten."
De ontvankelijkheid voor de Nederlandse taal wordt vernietigd door het constant horen van Turks om zich heen, thuis, op de speelplaats, zelfs in de klas, en door de lange vakanties in hun thuisland.
--------------------
"Nu zijn er hier 3 leraren Nederlands voor 10 Turken, en nóg altijd kunnen ze en willen ze geen Nederlands spreken!"
De 3 leraren waren er in het kader van een miljoenenproject dat de achterstelling van migranten op school wilde tegengaan. Ja, ja.
--------------------
"Turkse papa's kunnen doorgaans wel een woordje Nederlands spreken. Maar in plaats van hun kinderen te helpen met hun huiswerk, zitten ze in het café of in de moskee.
Turkse leerlingen werden thuis niet begeleid in hun taken voor school. Huiswerk werd beschouwd als iets bijkomstigs. Turkse papa's hebben nochtans tijd genoeg om met hun kinderen bezig te zijn, want de meesten zijn werkloos, invalide of gepensioneerd. Een normale job heb ik zelden gezien in Turkse milieus!
Al trappelend op m'n thuisfiets ving ik flarden op van het debat op Canvas over 'ouderbetrokkenheid', over 'meer engagement van de ouders'. Er werd heel wat heen en weer gepraat met de nodige misverstanden en zo, maar 'k heb alleen onthouden dat Koen Daniëls (N-VA) het dichtst bij de kern van het probleem zat, maar toch niet helemaal.
En bij sp.a (Genez) viel me weer dat 'kruiperige' op, als het over allochtonen gaat.
De kritiek op Crevits is onterecht. Zij moét allochtonen viseren en stigmatiseren en alles wat nodig is om allochtonen uit hun schuilplaats te halen waar ze cocoonen met eigen taal en cultuur, waar ze zichzelf kansarm houden, waar ze zichzelf láten stigmatiseren, ze maken van zichzelf een stigma!
De innige verstrengeling van kansarmoede en taalarmoede kwam het best tot uiting in het vurige betoog van Koen Daniëls. Hij gaf de taal als reddingsboei om uit de kansarmoede te klauteren het best aan.
En toch ontbrak er iets essentieels aan zijn uiteenzetting : de jaren die kleine allochtoontjes thuis doorbrengen alvorens ze naar school gaan!!! In die periode worden de fundamenten van de taalontwikkeling gelegd en daarom moeten kleine allochtoontjes opgroeien in een Nederlandstalig klimaat. Als zuigeling, als baby, als peuter, als kleuter moeten ze Nederlandstalige geluiden om zich heen horen en geen vreemd broebeltaaltje. Kleine baby-oortjes vangen kleine taalgeluidjes op. Zelfs de foetus in het allochtone mamabuikje spitst zijn oortjes bij geluiden uit zijn omgeving. Allochtone foetusjes en baby'tjes zijn zich bewust van de stemmen van hun ouders. En als we dát weten, dan is het een ouderlijke plicht en verantwoordelijkheid om hun vreemde thuistaal overboord en over de haag te gooien, de boom in met de vreemde thuistaal! Het gehoor van mini-allochtoontjes moet uitsluitend afgestemd zijn op Nederlandstalige klanken, dat is de beste voorbereiding op Nederlandstalig onderwijs, en de beste garantie voor later studiesucces.
Als allochtone ouders dan toch eens in hun heimat-taal willen communiceren, laat hen dan naar bed gaan en fluisteren, in het Turks, Marokkaans, eenderwelke taal, als het kleine allochtoontje maar niets opvangt van dat uitheems gefluister. En ondertussen kunnen ze in bed al konkelfoezend in hun thuistaal een nieuw baby'tje in elkaar knutselen...
Een voltreffer van Walter. Hij trekt het belang van ouderbetrokkenheid bij allochtone ouders in twijfel:
Waarom zou men moeten rekenen op de ouderbetrokkenheid? De ouders geven zelf het slechte voorbeeld. Werken en Nederlands leren zit er niet in, geld wordt altijd wel ergens gevonden. Ze vallen van het ene sociale vangnet in het andere. De gebraden duifjes vliegen als het ware in hun mond. Wij werden grootgebracht met het voorbeeld van onze hardwerkende ouders. Die hun plichten, en iets minder hun rechten kenden. Die spaarzaam omgingen met hun zuurverdiende centjes. Die niet ganse dagen in hun zetel thee lagen te slurpen, die zelfs ziek nog gingen werken. Zolang de allochtone ouders niet integreren, zolang zullen ook hun kinderen dat niet doen. Alle dure initiatieven ten spijt.
De feministen van vandaag de dag Zijn voor ’t gewone volk niet te doorgronden: Ze voelen zich met de islam verbonden En hebben voor die godsdienst veel ontzag.
Verbrandden ze bh’s eerst, opgewonden, Nu gaan ze voor de boerka overstag. En als je dacht dat je het gekste zag, Hoor je ‘Allahu Akbar!’ uit hun monden.
Als leek sta je verbaasd je af te vragen: Mijn hemel, wat bezielt die dames toch? Maar langzaamaan begint het je te dagen:
De meeste dames zijn maar plomp en log. En voor wie geen bikini meer kan dragen, Rest kennelijk alleen die boerka nog.
Het streven naar meer ouderbetrokkenheid in het onderwijs is niet nieuw. De media doen het uitschijnen als een actueel onderwerp. Maar toen ik in mijn oude vergeelde papieren ging snuisteren, kwam ik een brief tegen van het Gemeentebestuur van Heusden-Zolder. Datum 1 maart 1990, onderwerp: ouderbetrokkenheid. En daarin stond te lezen dat de gemeente via het Lenssensproject de ouderbetrokkenheid op school wilde stimuleren. Kosten: 500 miljoen (franken)! Toen ik op de vergadering vroeg of Vlaamse kinderen ook 500 miljoen krijgen, begreep niemand mijn vraag...
Martine, Kathleen, Natasja en Gülnür, een stelletje geitenwollensokkenwijven hielden zich ledig met het project Schoolopbouwwerk dat draaide rond integratie van migranten en ouderbetrokkenheid. In plaats van allochtone ouders naar school te lokken, gingen ze op huisbezoek in gezelschap van de Turkse tolk. Migrantenwerksters op het pad des verderfs... een clubje ratelende en taterende en koffieslurpende kletstantes die met een loeiharde radio Donna nakaartten over hun avonturen in de allochtone huishoudens.
Neen, ouderbetrokkenheid werd er toen zeker niet bereikt. Integendeel, samen met de Turkse tolk huisbezoeken afleggen, dan hoefden allochtone ouders geen Nederlands te spreken, en dan hoefden ze ook niet naar school te komen... En die speeltuin voor migrantenwerksters kostte 27 jaar geleden 500.000.000 franken! En daarmee stopten de Parels voor de Zwijnen niet. Het ene project volgde het andere op, en waarom? Van een evaluatie was er nooit sprake, de Vlaamse fortuinen smolten weg en werden verzwolgen in een bodemloos moeras...
Wouter Van Bellingen, directeur van het Minderhedenforum, reageert 'geschrokken' op de oproep van onderwijsminister Crevits (CD&V) naar allochtone ouders om zich meer te engageren bij de schoolloopbaan van hun kinderen.
Het is goed dat Crevits de nadruk legt op ouderbetrokkenheid. Ouders betrekken bij het onderwijsgebeuren is altijd veel te vrijblijvend geweest. Er moet nu eindelijk eens kordate en verplichte ouderbetrokkenheid komen. Allochtone ouders die nooit naar school komen, nooit naar ouderavonden komen, nooit contact zoeken met de leerkracht van hun kind, nooit de agenda van hun kind inkijken... een allochtoon fenomeen dat altijd met enorme laksheid geduld werd, om allochtone ouders niet te kwetsen, om hen vrij te laten beslissen om al dan niet naar school te komen. Hoe soft en slap en week!... Een laks ouderbeleid naar allochtonen is er altijd geweest, en nu Crevits daar werk van wil maken, protesteert Van Bellingen, en nog wel op een wijze die niet erg getuigt van deskundigheid op het vlak van onderwijs.
Van Bellingen: "Als die jongeren hier minder goed presteren, ligt het dan niet eerder aan het onderwijs?... Taalvaardigheden worden te weinig ondersteund... Er is een oververtegenwoordiging van jongeren met een migratieachtergrond in het beroepsonderwijs".
Zeg eens Wouter, het is onjuist om het onderwijs te beschuldigen als allochtonen slecht presteren op school, als ze niet voldoende taalvaardig zijn, dan is dat hun eigen schuld en die van hun ouders. Taalvaardigheden moeten op de eerste plaats THUIS ondersteund worden. Kleine allochtoontjes moeten opgroeien in een Nederlandstalig klimaat. Als baby, peuter en kleuter, moeten ze Nederlandstalige geluiden om zich horen en geen vreemd broebeltaaltje, en als ze dan elke dag aanwezig zijn in de drie kleuterklasjes wordt de taalontwikkeling optimaal aangescherpt en worden ze klaargestoomd om tenvolle te genieten van de aangeboden leerstof in het lager onderwijs. Elke dag naar de kleuterschool komen is zeker voor een allochtoontje noodzakelijk om iets te kunnen maken van zijn verdere schoolloopbaan.
Ik vind dat Van Bellingen stilletjes moet zwijgen, in een hoekje kruipen om zich daar te bezinnen over de WARE oorzaken van het slecht presteren van migrantenjongeren. Zoals daar zijn: de vreemde thuistaal, de talrijke afwezigheden in de kleuterschool, een slechte studieattitude en onvoldoende motivatie door de ouders. Het familiale klimaat in een allochtoon gezin moet meer 'schoolminded' worden, en dat kan o.a. door meer ouderbetrokkenheid, zoal Crevits dat voorstelt.
En Wouter, waarom zoveel allochtonen in het beroepsonderwijs verzeild geraakt zijn, dat is een logisch gevolg van de minachting bij allochtone ouders van ons Vlaamse onderwijs. Anders zouden ze hun kinderen vanaf de geboorte in het Nederlands toespreken, zouden ze hen elke dag naar de kleuterschool sturen, en zouden ze naar alle ouderavonden komen.
De oververtegenwoordiging van migranten in het beroepsonderwijs. Zeg eens Wouter, zoals ik hier eerder aanhaalde, is dat enkel en alleen de schuld van de jongeren zelf en van hun ouders. Migranten belanden in het beroepsonderwijs omdat ze niet opgegroeid zijn met de Nederlandse taal, omdat ze zich niet ontvankelijk opstellen voor de leerstof, omdat hun kleuteronderwijs erg onvolledig was waardoor ze al van bij de aanvang van het eerste leerjaar kampen met een enorme taalachterstand. Ja, toén al Wouter... En eigenlijk al vanaf de geboorte toen het allochtone babytje vreemde geluiden opving die niet thuishoren in een omgeving die moet voorbereiden op Vlaams onderwijs...
Wel, dat verwondert me helemaal niet. Een hardnekkige kern van Turkse scholieren spreekt hier ook geen Nederlands. En dat is al aan de gang van in de jaren 70 toen gettowijken hier vorm kregen, met de daarbij horende gettoscholen en de Turkse taal als thuistaal en omgangstaal.
Turkse scholiertjes tetterden en kwebbelden in een vreemd taaltje dat hier niet thuishoorde. En dat rare taaltje bleven ze koppig volhouden, hun hele lange schoolloopbaan vol, kindergeld bleef toestromen naar gezinnen met een vreemde thuistaal, en cocoonen in eigen taal en cultuur werd 'beloond' met royaal kindergeld.
Turkse kinderen die hier geboren zijn, kunnen zich bij de intrede in het lager onderwijs nog altijd niet mondeling uitdrukken en begrijpen niets van wat de leerkracht vooraan in de klas vertelt. Hier geboren en toch nog altijd Nederlandsonkundig op 6 jaar! En hun kleuteronderwijs stelt ook al niets voor omdat ze spijbelen... De meeste kleine Turkjes moeten hun eerste leerjaar dan ook overzitten. En de rest van het lager onderwijs is vallen en opstaan, sukkelend tot aan het beroepsonderwijs waar ze ook al niet veel van bakken. En dan zonder diploma naar den dop, ofwel in de drugswereld of in de criminaliteit.
Nu komt dit over als een ongelooflijk verhaal, maar toén in die tijdsgeest mocht er niet geraakt worden aan Turkse gezinnen en hun gebruiken. De Turkse taal leek wel onschendbaar en een opmerking maken over Turks als thuistaal was gelijk aan racisme. Ondertussen vloeiden miljarden naar integratiebevorderende projecten... ???
Linkse mopperaars, totaal niet op de hoogte van het migrantenonderwijs, stelden zich aan met belachelijke vragen als: "Hoe komt het dat zoveel allochtonen beroepsonderwijs volgen? Hoe komt het dat allochtonen zo moeizaam doorstromen naar hoger onderwijs? Hoe komt het dat allochtonen zo vaak moeten blijven zitten?..." Ze staken de schuld op het onderwijs terwijl de Turkse huishoudens de grote schuldigen waren, waar constant Turks getaterd werd, thuis, op straat, in de winkels, op de speelplaats, in de schoolgangen... overal en altijd. En niemand in school of niemand van de projectbegeleiders dacht eraan om de Turkse ouders aan te pakken.
En daarom, ik val in herhaling, moet het kindergeld gekoppeld worden aan een complete beheersing van de Nederlandse taal en aan dagelijkse schoolaanwezigheden, vanaf het eerste kleuterklasje.
In Nederland hebben ze geen geluk met de islamminnende onderwijsminister Jet Bussemaker. Een paar jaar geleden al werd ze geconfronteerd met de massale sympathie voor ISIS onder moslimjongeren. Haar werd gevraagd wat ze ging doen aan die mentaliteit bij de moslimjeugd. Haar stelling ''t Gaat alleen maar om een minderheid, een clubje raddraaiers" viel als een kaartenhuisje ineen toen uit een onderzoek van Newsweek, bleek dat de aanhang onder jongeren in Europa, voor ISIS massaal is.
En nu twee jaar later, zet ze halsstarrig haar plan door om het onderwijs in te zetten in de strijd tegen de PVV, de partij waarvan het speerpunt de islamkritiek is, wil ze via indoctrinatie in het onderwijs bestrijden.
Bussemaker trekt 2,5 miljoen euro uit om studenten kennis te laten maken met de gematigde islam in de Marokkaanse stad Rabat. Daar leren Nederlandse studenten over de islam en Arabische culturen. De keuze viel op Marokko omdat daar de gematigde islam de norm is, zegt Bussemaker. De studenten leren er beseffen dat er vele soorten moslims zijn (maar Bussemaker zegt niet dat ze allemaal dezelfde koran hebben). Studenten worden er ondergedompeld in de Arabische cultuur. Zij maken er kennis met de gematigde islamstroming zoals die door Marokkanen in Nederland gevolgd wordt. Bussemaker: "Onderwijs op duizenden kilometers van huis is niet vanzelfsprekend, het is de bedoeling dat de kennis die studenten hier opdoen, doorsijpelt naar de rest van de samenleving."
In het Europees Parlement is ophef ontstaan over een uitspraak van Europees Parlementslid Janusz Korwin-Mikke. In een debat over de inkomensongelijkheid tussen mannen en vrouwen noemt hij vrouwen “zwakker en kleiner”, waardoor hij vindt dat ze minder moeten verdienen dan mannen.
Ik begrijp die man helemaal. Alleen drukt hij zich verkeerd uit. Waarom krijgt hij mijn applaus? Wel, mijn vrouwelijke collega's van vroeger waren veel meer afwezig dan mijn mannelijke collega's. 's Morgens kwamen ze later aan omdat ze hun kindjes moesten dumpen in een of ander weeshuis, en 's avonds vertrokken ze eerder om hun verwaarloosde kindjes weer op te halen. Tijdens schoolvakanties blonken de werkende moedertjes uit door ziektemeldingen of andere excuusjes, en woensdagnamiddagen verdwenen ze spoorloos. En dan heb ik het nog niet gehad over de zwangerschapsverloven die soms konden uitlopen tot een half jaar complete afwezigheid op het werk... Akkoord dat ze wel wat minder mogen verdienen dan hun mannelijke collega's?
De moordenaar van Theo Van Gogh, Mohammed Bouyeri, heeft het de laatste dagen wel erg bont gemaakt in de gevangenis. Hij sloeg een hele keuken aan diggelen toen hij zijn woede afreageerde op keukenmachines, meubilair, keukenkasten, boilers, potten en pannen... alles kort en klein geslagen. Gelukkig waren er geen keukenmeiden aanwezig anders hadden die de Marokkaanse woede-uitbarsting niet overleefd.
De keukenscène van Mohammed komt op mij over als een opgezet scenario om op de ontoerekeningsvatbare toer te gaan. Misschien hebben zijn advocaten hem geïnspireerd om handelingen uit te voeren die hem niet verantwoordelijk stellen voor zijn daden. Hoewel hij in 2004 wel precies wist waarmee hij bezig was, met koranvers 9:5 "Doodt de ongelovigen waar ge hen maar vindt...". Wie weet welke toeren hij nog allemaal gaat uithalen, niet alleen in de gevangeniskeuken, maar misschien ook wel in de toiletruimtes, of in de slaapvertrekken? Of Hitchcockachtige douchescènes? ... Misschien mag ie dan wel op penitentiair verlof om tot inkeer te komen?
Amsterdam, 2 november 2004. Mohammed Bouyeri, een Marokkaanse moslimgek met radicale ideeën, sneed filmmaker en islamcriticus Theo Van Gogh de keel over, na hem eerst beschoten te hebben. Mohammed Bouyeri werd veroordeeld tot een levenslange celstraf wegens moord met terroristisch oogmerk.
Nu krijgt Mohammed al meer dan 12 jaar gratis opvang in de Extra Beveiligde Inrichting in Vught, waar hij vorig jaar naar de terroristenafdeling mocht verhuizen omdat hij niet meer als vluchtgevaarlijk beschouwd werd. Toen was er sprake van een positieve ontwikkeling bij Bouyeri, waardoor er meer zicht was op zijn gedrag.
Positieve ontwikkeling? Daar mag je met Marokkanen nooit op rekenen, bij hen is er een vage grens tussen waarheid en leugen, tussen ware aard en schijngedrag. Dus altijd opletten met die rare mannen.
Terug naar de keukenscène waar Mohammed uit zijn dak ging en ook nog eens buiten zinnen raakte. Hij was het niet eens met de gevangenisleiding die besloot om de daders van een aanslagpoging op eenmoskee in Enschede op dezelfde vleugel te plaatsen als twee vrouwelijke gedetineerden, moslima’s die ook op de terrorismeafdeling zitten. En daarom wilde Mohammed de gevangenisdirectie hierover aanspreken. Uiteraard kreeg ie geen gehoor waarop hij besloot om de keuken te 'renoveren'. Hier komt zeker nog een vervolg op.
Geen korte rokjes meer voor vrouwsoldaatjes?... Omdat transgender soldaten zich gediscrimineerd voelen bij de aanblik van mooie gladde en gestroomlijnde benen van vrouwelijke soldaten, zwichtte de Britse luchtmacht voor de puberale verzuchtingen van sekslabiele soldaten, en daarom werd er seksgelijkheid ingevoerd, iedereen gendergelijk in het soldatenleven. Geen mannen, geen vrouwen, enkel unisekssoldaten, geslachtsloos zoals de engelen in de hemel.
Gefrustreerde soldaten die liever in een vrouwenlichaam willen wonen, kunnen nooit de sierlijkheid en elegantie evenaren van de marcherende dametjes hieronder op de foto. De foto toont échte vrouwen, geen namaakvrouwen, geen tweedehandsvrouwen, maar natuurlijke vrouwen, puur en echt, zoals ze geboren werden. En transgenders passen niet in die natuurlijke bestaansvorm van vrouw-zijn.
Transgender soldaten worstelen met hun gespierde kuiten, behaarde benen, knokerige enkels en knieën die ze niet kunnen verstoppen als ze een rokje willen dragen. Dan komt er ook nog eens hun schoenmaat 45 bij die hun oorspronkelijke sekse verraadt.
Wat willen die aanstellerige mannen eigenlijk? Aseksuele gelijkheid, zonder onderscheid tussen geslachten? Een wereld van gelijke geslachtsorganen voor iedereen? Edele delen, intieme aanhangsels en klokkenspelletjes voor iedereen gelijk?
Geslachtsgestoorden wil ik nu plagen met een erotisch verzinseltje om hen duidelijk te maken dat er niet te lachen valt met het onderscheid man-vrouw en met de natuurlijke geaardheid van elk: "In den beginne was er een Penis en een Vagina. En die twee zullen er altijd zijn en blijven. Daar kunnen we niet omheen om dat wonderlijke en harmonieuze samenspel tussen een penis en een vagina, waarbij zaad en slijmvocht zich innig verstrengelen, waar de zaadlozing hartelijk verwelkomd wordt door de vagina. Tussen penis en vagina bestaat er een onverbrekelijk bondgenootschap dat door geen enkele transgender ontkend kan worden."
Vrouwelijke soldaten van de Britse luchtmacht mogen in het vervolg bij parades geen rokken meer dragen. Reden zou de toename van transgender soldaten zijn, die zich daardoor gediscrimineerd zouden kunnen voelen, kwam de Britse krant “The Sun” uit militaire kringen te weten. Daardoor zou de luchtmacht als “moderne en inclusieve werkgever” worden waargenomen.
Dit schrijnend verhaal illustreert perfect de bodemloosheid van een vluchteling:
Julie dacht dat ze 12-jarige vluchteling in huis nam, nu wordt ze door hem bedreigd: "Ik leef in angst"
Abdul blijkt volwassene die in ons land al asiel had proberen aanvragen
Julie dacht dat ze onderdak geschonken had aan een twaalfjarige vluchteling uit Afghanistan. In werkelijkheid bleek Abdul een volwassene die al eens asiel proberen aanvragen had in ons land. Toen hij gearresteerd werd wegens een vechtpartij bedreigde hij haar hele gezin met de dood. In een emotioneel interview bij 'Loose Women' (ITV) roept de moeder van twee kinderen nu op om deftig de leeftijd te checken van vluchtelingen die naar het Verenigd Koninkrijk komen...
Een Vluchteling als Huisgenoot?...Pleegzorg Vlaanderen is nu al meer dan een jaar op zoek naar gezinnen die een vluchteling in huis willen nemen. Het pilootproject 'Geef de wereld een thuis' was niet direct een succes, toch meldden zich al bijna 2.000 kandidaatgezinnen die bereid waren om een exotische vrucht in huis te nemen, om hun leven te delen met een wildvreemde.
Ziekelijke menslievendheid, noem ik het. En daarom is het goed dat toekomstige gastgezinnen eerst gescreend worden alvorens er een ontwortelde vluchteling met duistere achtergronden op losgelaten wordt. Ja, vluchtelingen zijn bodemloos, ze hebben geen onderlaag want hun fundamenten liggen ginder ver weg, waardoor ze ondoorgrondelijk en onvoorspelbaar zijn. Ze drijven op een soort niemandsland en zijn een mysterie voor het gastgezin. Een vreemdeling komt uit een onbekende baarmoeder, heeft een onbekende voorgeschiedenis, heeft geen gegevens over eventuele ziektes of afwijkingen, of over andere geheimzinnige antecedenten. Onze deuren openzetten voor onbekenden die we totaal niet kennen, lijkt me zeker geen goed idee.
En nog niet zo lang geleden zocht de stad Antwerpen jonge mensen die samen willen leven met een vluchteling. Het project droeg de verleidelijke naam 'Woonbuddyproject'. Net iets voor wankele zielen en zwakke persoonlijkheden.
En nu recent is Pleegzorg Oost-Vlaanderen dringend op zoek naar pleeggezinnen om jonge vluchtelingen op te vangen. Er is al een wachtlijst van minderjarige vluchtelingen, terwijl de stroom vluchtelingenkinderen blijft aanhouden. Als ze ginderachter te weten komen dat ze hier huizen kunnen binnen geraken, bij particulieren, zal de instroom van vluchtelingen nog méér aanzwellen.
We zitten nu in de fase van de VRAAG naar pleeggezinnen. Straks breekt de fase aan van DWANG. Nu zijn het nog voorzichtige pogingen die een beroep doen op onze naastenliefde en ons gulle hart. Vertederende kreten als " Zet je huis en je hart open... De wereld klopt aan je deur..." moeten ons voorlopig warm maken en ons doen smelten om spontaan een vluchteling in ons hart te sluiten. Straks zullen ze ons verplichten om onszelf weg te cijferen en ons leven in dienst te stellen van vluchtelingen. En alles wat we in ons leven bereikt hebben met zwoegen en wroeten, dat moeten we dan delen met een wildvreemde, of misschien wel met een hele familie wildvreemden.
En zo geraken onze Vlaamse gezinnen stilaan geïnfiltreerd door buitenlanders met een andere taal, een andere cultuur, andere verwachtingen, andere gewoonten, alles totaal verschillend van het oorspronkelijke gastgezin. Botsingen, conflicten, ruzies en meningsverschillen zullen onze authentieke Vlaamse gezinnen aantasten en verstoren...
Hieronder volgt nu een opbeurend stukje van E.J. Bron over de islam als bron van terrorisme. Ik zet het op m'n blog omdat ik weet dat mijn linkse lulcollega's van vroeger mijn schrijfsels volgen, en ook klungelige linkse schooldirecties en slaafse leerkrachten die als schapen over m'n schouder gluren om mij te kunnen betrappen op racistische uitspraken. En dan gaan ze klagen en zeuren bij Unia. Deden ze vroeger ook al, aankloppen bij het CGKR om mij in een slecht daglicht te stellen, en zelf waanden ze zich de perfecte ongenaakbaarheid van het altijd en grote Gelijk.
Met onderstaand stukje hoop ik schooldirecties en islamleerkrachten af te schrikken, hen de stuipen op het lijf te jagen enhen te doen daveren van angst. Laat hun schuldgevoelens hen verteren en laat ze wegkwijnen in een diep depressiedal, een dal waarin ze moeten afrekenen en vechten met depressieve migranten die er niet in slaagden om zich thuis te voelen in hun nieuwe gastland.
Het onderwijs heeft een kapitale fout gemaakt door de islam binnen te halen binnen de vier schoolmuren, inclusief een islamleraar en alle faciliteiten die daarbij horen zoals de onwettige afwezigheden op suiker- en zoetfeesten, op offerfeesten en barbaarse slachtpartijen en op alle dagen dat ze geen goesting hebben om naar school te komen... Terwijl het hele islamgebeuren niet thuishoort in ons onderwijs. De overheid, het onderwijs, ze hebben de islam losgelaten onschuldige kinderen, eerst freeminded en nu geconditioneerd om islammatig te denken en te handelen. Onbekwaam gemaakt om behoorlijk te integreren in een westerse islamloze samenleving.
En daarom kunnen moslims niet integreren, omdat ze moslim zijn! Islamonderwijs en koranlessen verhinderen alle integratie en versterken hun moslim-identiteit.
Wat ik vroeger altijd ongerijmd vond, was de combinatie in het onderwijs van islamlessen én integratiebevorderende projecten, een combinatie die vecht, die niet logisch is. Naïeve projectbedenkers geloofden in een soort westerse islam?
De islam is geen godsdienst van vrede en verdraagzaamheid, maar een intolerante en gewelddadige politieke ideologie die wil heersen en overheersen. Het doel van zowel heel wat gematigde als radicale moslims is hetzelfde: de hele samenleving onderwerpen aan de islam en de sharia invoeren (dat is ook de reden waarom de integratie van moslims misgegaan is). Deze islamitische ideologie roept de mensen op tot geweld. Ze roept de mensen ertoe op terroristen te zijn. De Koran laat daarover geen twijfel bestaan. De teksten van dit boek zijn een oorlogsverklaring aan alles wat niet islamitisch is. De Koran is een strijdplan van Mohammed, die een krijgsheer was: „Ik heb de opdracht gekregen de mensen te bestrijden totdat ze getuigen dat er geen god is dan Allah en dat Mohammed de boodschapper van Allah is” (Hadith/Citaat van Mohammed, overgeleverd door de negende-eeuwse Hadithverzamelaars Buchari en muslim.)… „De islam is in een eeuwige oorlog met de niet-islamitische wereld” – Koran 4:76, 60:4… „Ongelovigen/niet-moslims/ zijn de vijanden van moslims.” – Koran 4:101… „Tussen ons en u is vijandigheid en haat VOOR ALTIJD, totdat u gelooft in Allah alleen” – Koran 60.4… „Dood hen die niet in Allah en het hiernamaals geloven en die niet voor verboden houden wat Allah en zijn Boodschapper verboden hebben verklaard” – Koran 9:29… „Bevecht hen (de ongelovigen/niet-moslim) totdat er geen fitna (beproeving) meer is en de godsdienst geheel voor Allah is” – Koran 8:39… „De heerschappij is alleen voor Allah” – Koran:12:40… „Ongelovigen zijn doof, stom en blind” – Koran 2:171…enz., enz…Verschrikkelijk! Bah!…
Europese grenzen staan uitnodigend en wagenwijd open om alle ongedierte van elders hier hartelijk te verwelkomen en binnen te sleuren en te loodsen in OCMW's, Voedselbanken en nog meer van die migrantvriendelijke ondernemingen die anti-Vlaamsgezind zijn en een afkeer hebben van het eigene van het eigen volk wiens verzuchtingen straal genegeerd worden t.a.v. de vreemde overrompeling waarmee we nu overdonderd worden.
Criminaliteit wordt gesponsord door onze overheid. Open grenzen, wapeninleveringen, afgeschafte legerdienst... Het is een uitgestippelde strategie om burgers weerloos te maken. En dan zouden we ook nog eens verdraagzaam en 'vergeveningsgezind' moeten zijn tegenover al wat vreemd is en hier de boel op stelten komt zetten. Tolerantie betekent onze eigen ondergang.
Als iemand de schurk Mustapha Iken tegenkomt bij de kruidenier om de hoek of in de plaatselijke supermarkt, of op straat, dan maakt hij geen kans om te overleven. Want zijn wapens zijn afgepakt door de overheid en hij kan zich niet als een echte man verdedigen omdat de afschaffing van de legerdienst watjes gemaakt heeft van alle mannen. Onze mannen hebben hun strijdbaarheid verloren en als ze dit geboefte tegenkomen is het best dat ze zich ergens ver weg gaan verstoppen want Het Kwade is altijd sterker dan een ongewapende man.
Ontsnapping uit Lantin: Mustapha Iken op de vlucht
De man die gisteren ontsnapte uit de gevangenis van Lantin is Mustapha Iken, van Marokkaanse origine. Een ordinaire Marokkaan dus, die ons land kwam 'verrijken' met ondeugd en misdaad. Hoe die hier is geraakt om dood en verderf te zaaien komt door de open grenzen langswaar hij doorgeglipt is. Een zware bandiet, gevaarlijk en mogelijk gewapend. Gisteren ontsnapte hij met de hulp van drie gewapende medeplichtigen via een ladder over de gevangenismuur. Ja, dat kan hier allemaal. Dat moet kunnen, zouden ze bijUnia zeggen. Laat ons begrip en medelijden tonen voor deze crimineel en hopen dat hij heelhuids over de muur naar de vrijheid geraakt is om daarna zijn leven te beteren. Met de morele steun van Unia...