De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
19-04-2019
'Punten geven' afschaffen op School?
Johan Xhonneux (foto) is een 17-jarige scholier en de nieuwe voorzitter van de Vlaamse Scholierenkoepel.
Johan is een 17-jarige snotneus die de wijsneus komt uithangen door te stellen dat er bij de evaluatie van leerlingen meer 'feedback' moet komen in plaats van 'punten geven'... En zo glijden leerlingen verder weg in een roes van gelukzaligheid en zelfgenoegzaamheid, een wereld zonder competitie en zonder prestatiedrang, een wereld waarin iedereen gelijk is en niemand boven anderen uitsteekt, een genivelleerde en kindvriendelijke wereld waarin de beste leerlingen opgeslokt worden door wanpresteerders en dommeriken. Dat krijg je als er niet gevochten moet worden om punten!
Het puntensysteem mag zeker niet afgeschaft worden. Niet in deze barre tijden waarin de onderwijskwaliteit zwaar onder vuur ligt. Punten laten leerlingen toe om zich met elkaar te vergelijken. En dan zijn er altijd die beter willen zijn dan de andere, die meer punten willen halen, die elkaar de loef willen afsteken, elkaar overtreffen... Ik ben de beste! Zo klinkt het dan.
Punten op het rapport brengen een gezonde concurrentie en wedijver op gang. Er komen meer goede leerlingen die de zwakke onderlaag meehijsen naar omhoog.
Volgens Johan drijft de puntencultuur leerlingen naar faalangst. Hij zet dus het welbevinden van de leerling centraal. Zich goed in zijn vel voelen zou een voorwaarde zijn om te presteren. En ondertussen vergeet Johan dat faalangst een drijfveer kan zijn voor leerlingen om tot betere prestaties te komen. Zelfs minderwaardigheidsgevoelens kunnen aanzetten om goed te scoren.
Johan heeft het over 'feedback' in plaats van cijfers op het rapport. Johan zou eens moeten gaan kijken in meerdere Vlaamse scholen waar steevast commentaar gevoegd wordt bij de punten. Klassenraden dringen zelfs aan bij leerkrachten om hun verbale beoordeling van de leerling te formuleren op het rapport.
De onderwijskwaliteit is als een pudding in elkaar aan 't zakken. De dramatische neergang is allang aan de gang, en de veel te lange paasvakantie en alle verlengde weekends die daarop volgen zijn zeker niet deugdelijk om het onderwijsniveau wat op te krikken.
Voor het welzijn van ons onderwijs en onze leerlingen: minder vrije dagen, minder welbevinden, minder kindvriendelijkheid, maar wel: meer wedijver, meer excelleren en meer concurreren!
Tim Verheyden, de maker van de pano-reportage 'Schild en Vrienden', heeft alles uit de kast gehaald om te voorkomen dat moslims als schuldigen aangewezen worden voor de verwoestende brand in Parijs, en alles wat kan wijzen op islamitische inmengingen tracht hij te ontwrichten.
(www.ejbron.wordpress.com): "Hoe kan zo´n goed bewaakte kerk, die juist met de hoogste veiligheidsmaatregelen en onafgebroken brandbeveiliging wordt gerenoveerd, zó grondig in vlammen opgaan?" - "Aangestoken door de Religie van het Kwaad".
Vanaf 1 april kwam er een einde aan de papieren huwelijksakte. De burgerlijke stand gaat digitaal.
Jongemannen die willen trouwen raad ik aan om eerst eens goed bij zichzelf te rade te gaan of ze dat echt wel willen. Of ze echt iedere ochtend naast hetzelfde gezicht wakker willen worden. Of ze echt elke dag van hun leven lief en vooral leed willen delen met het jonge ding waarmee ze ooit aan het altaar in een euforische bui zich overleverden aan een onvoorspelbare toekomst met een onvoorspelbaar wezen.
Trouwen is een levenslange verbondenheid tussen twee mensen die daarna niet meer van elkaar afgeraken, hoezeer ze dat ook willen. Scheiden kan niet meer, vluchten kan niet meer, na alle trouwbeloften en allerlei voorspiegelingen in een verliefde bui.
Het ijzer is gesmeed, de toon is gezet, het kalf is verdronken, toen de priester aan het altaar de twee trouwers aan elkaar vastbond, vastketende. De ringen werden versmolten met hun vingers en er was geen ontkomen meer aan. De rest van hun leven werd bezegeld door dat ene zwakke moment tijdens de roes aan het altaar waar beiden in een ontoerekeningsvatbare bui zich aan elkaar overgaven met een glazige blik en hersenen die tilt sloegen.
Het trouwboekje verdwijnt en er is dus geen enkel aandenken meer aan De Grote Dag. Maar... er is de trouwring nog! Die blijft overeind als symbool van eeuwige liefde en levenslange trouw aan de wederhelft. Op een dag begint de ring echter te knellen, en er komen barsten, scheuren en verkleuringen in. Bij illegale aangelegenheden wordt het ding vlug weggemoffeld en raken de trouwelozen verstrikt in een web van leugens en bedrog...
Op het moment dat ik dit schrijf, is de omvang van de schade nog niet bekend. Maar het ziet er heel erg uit… Een van de oudst en prachtigste bouwwerken van Frankrijk, daterend uit de 12e eeuw, staat in brand. Men weet nog niet of het vuur alleen onder ’t dak heerst. De “Fleche” [smalle, heel hoge houten toren op midden van dak], is ingestort, het is verschrikkelijk. Eén ding is zeker; elke Fransman, iedere patriot heeft een erge klap gekregen toen ze hoorden dat in ’t hart van Parijs het hart van onze geschiedenis in vlammen is opgegaan.
Moskeeën worden bewaakt, kerken branden af! Moslims zijn via de wet-Halsema boven de wet geplaatst, Europeanen worden vermoord! Gekken en landverraders besturen onze landen, normalen mensen worden vervolgd! Hoe lang nog? Wat moet er nog meer gebeuren voordat de meute televisieslaven het juk van zich afwerpt? Een herhaling van Rwanda in Europa?
Paus Franciscus is geen echte paus. Hij belazert de christenen. Als leider van de rooms-katholieke kerk bezoekt hij moslimlanden, wil de dialoog met de islam versterken en wil meer begrip tussen christenen en moslims.
Ondertussen zijn kerkschendingen in Frankrijk in volle gang, wereldwijd neemt de christenvervolging toe, de islam pleegt bloedbaden in Afrika en islamitische aanslagen in Europa gaan overminderd voort. En misbruikzaken blijven ook nog in den doofpot.
De paus gaat op reis. Op zoek naar een hopeloze verzoening tussen het christendom en de islam. Hij noemt zijn driedaags bezoek van begin februari aan de radicaalislamitisch Verenigde Arabische Emiraten een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van de interreligieuze dialoog. Hij bezocht Abu Dhabi, een Arabisch schiereiland, de bakermat van de islam, nooit eerder bezocht door een paus. Hij knuffelde er een top-imam.
Het is niet de eerste keer dat de paus de banden tussen christenen en moslims wil aanhalen. Hij grijpt elke gelegenheid aan om de dialoog tussen christendom en islam aan te zwengelen. Zo riep hij in 2015 vanuit een moskee in Afrika christenen en moslims op om zich te verenigen tegen geweld en nee te zeggen tegen haat: "Christenen en moslims zijn broers en zussen".
De paus heeft van de dialoog met de islam een hoeksteen van zijn pontificaat gemaakt... Maar communiceren met radicale moslims, hoe moet dat? Misschien kent de paus een paar achterpoortjes waarlangs christenen en moslims tóch in dialoog met elkaar kunnen gaan, en hoe ze vreedzaam met elkaar kunnen samenleven? Laat hij die kenbaar maken, dat zou de wereldvrede bevorderen op basis van menselijke broederschap.
"Christenen en moslims zijn broers en zussen"... "Vluchtelingen zijn een geschenk, elke migrant is een brug naar verre volkeren en een pad naar de ontmoeting tussen religies en culturen"... "Moslimterrorisme bestaat niet"... "Vluchtelingen verwelkomen om terreurdaden te voorkomen"... De paus roept op tot meer gastvrijheid en barmhartigheid voor vluchtelingen, hij wijst op hun dramatische levensomstandigheden... "Gelovigen moeten nadenken over hoe ze gastvrijheid kunnen bieden aan asielzoekers"... En tot slot de paus in de rol van een milieuactivist, toen hij westerlingen opriep om soberder te leven, om minder te consumeren en te verteren. Wij zouden welvaart moeten inleveren om het milieu en onze planeet te redden... Echter geen woord van de paus over de overbevolking die kwalijk is voor het milieu. Wanneer zal de paus eens eindelijk oproepen tot het maken van minder kindjes?... Voor het welzijn van onze planeet.
En zo kom ik terug op mijn openingszin: paus Franciscus is geen echte paus!
Wij zijn geen artsen, architecten of wetenschappers, maar economische migranten!!! We maken deel uit van het Kalergi-plan om de oorspronkelijke naties van Europa te vernietigen door onszelf te kruisen met het blanke ras!!!
Vroeger, toen het Noordstation nog van ons was, netjes, veilig en prestigieus, toen was er geen overlast van migranten, geen steekpartijen, geen drugshandel, geen rondslingerend afval, geen prostitutie, geen vechtpartijen, geen problemen met hygiëne en veiligheid... Ooit hadden we een mooie geordende samenleving, veilig, netjes en gestructureerd. En toen kwam de invasie op gang, een stoet met parasieten, ongedierte en geboefte, en toen was totale verloedering niet meer veraf.
VTM heeft gisteren de hoofdvogel afgeschoten met een 'arts' die nonsens verkocht over inentingen tegen mazelen.
Dokter Kris Gaublomme uit Maasmechelen is erg controversieel en werkzaam als homeopaat, maar deze bezwarende info verzweeg VTM voor de kijker.
Wie is er bij VTM zo oerdom geweest om deze charlatan zijn zegje te laten doen? Met prietpraat van de bovenste plank: "De inenting tegen mazelen verlaagt de immuniteit en verhoogt de kans op autisme, astma, hyperkinesie, leerstoornissen en slaapstoornissen".
Het pleidooi tegen vaccins druist in tegen het wetenschappelijk bewezen nut van inentingen. Verontwaardigde reacties werden uitgelokt: "Hij creëert risico's op een epidemie... vaccins redden zoveel levens en deze non-believer trekt dat in twijfel..."
De orde der Artsen heeft nu een officiële klacht binnengekregen tegen de zwanzer. Een blaam zou niet volstaan. Er moet beroepsverbod komen tegen een 'arts' die een gevaar is voor de volksgezondheid!
Wie zijn bij VTM verantwoordelijk voor de uitzending met de controversiële 'arts'? En welke instanties waken over de deugdelijkheid van programma's? Wordt de kijker wel genoeg beschermd tegen programma's die niet door de beugel kunnen?
'k Ga beginnen met dr. Victoria Cann ervan langs te geven. Zij is medewerkster aan een Britse universiteit en bestudeerde alle Disneyfilms. Zij kwam tot de onthutsende conclusie dat vele animatiefilms schadelijk zijn voor jonge kinderen. Haar uitleg lijkt op de glasheldere feministenzwans van een gestoord wijf waar je losse steekjes hoort rammelen in haar bovenkamer. Compleet gestoord dus.
Disneyfilms maken allang deel uit van de westerse filmcultuur en hele generaties zijn ermee opgegroeid. Toch blijkt uit de nieuwe studie van tante Victoria dat vele Disneyfilms niet geschikt zijn voor jonge kijkers.
'Sneeuwwitje' en 'Doornroosje' kunnen leiden tot een ongezond zelfbeeld, racisme en huiselijk geweld. In beide films wordt een meisje gekust terwijl ze slaapt. Er zou dus geen wederzijdse toestemming zijn... Sneeuwwitje creëert de indruk dat meisjes hulpeloos moeten wachten tot hun prins op het witte paard langskomt. En Doornroosje zou anorexia in de hand werken met haar onmogelijk smalle taille.
En 'Belle en het Beest' is een klassiek geval is van het Stockholmsyndroom, een psychologisch verschijnsel dat we zien als een gegijzelde sympathie gaat koesteren voor zijn gijzelnemer. Het verhaal geeft de indruk dat een vrouw een gewelddadige partner kan veranderen, als ze maar lang genoeg volhoudt. Het beest verandert in een blonde blanke jongeman en ze leefden nog lang en gelukkig...
Ook 'Aladdin' werd niet gespaard, een 'racistische' film waarin alle goede personages blank zijn, terwijl alle slechteriken zwart zijn... Fictie gebaseerd op realiteit!.
Tante Victoria had beter achter het fornuis in haar keukentje kunnen blijven, want met haar 'studie' rukt ze de legendarische Disneyfilms uit hun context en geeft ze haar eigen feministisch politiek correct gedacht over de films. Met in haar kielzog alles wat politiek-correct en links is. De sprookjes van toen zijn klassiek en van onvergankelijke waarde. Hedendaagse studies houden geen rekening met de tijdsgeest van toen en rukken de sprookjes uit hun verband. Tante Victoria vergeet daarbij dat hedendaagse tekenfilmpjes uitpuilen van geweld en indoctrinerende beelden van rassenmenging, waar blank en zwart elkaar afwisselen en flitsende beelden elkaar opvolgen waarbij agressie de hoofdrol speelt... Een ouderwets sprookje van Walt Disney is veel onschuldiger!
Mijn tv-scherm werd vorige nacht bezoedeld door de extremistische imam Nordin Taouil die door een schaamteloze VRT zijn uitleg mocht komen geven over het gekibbel rond de Grote Moskee in Brussel. De kijker werd in de luren gelegd omdat VRT geen woord repte over de duistere achtergronden van de imam.
Moslimextremist Nordin Taouil is een vrouwonvriendelijke imam, bekend als een moslim van extreem-islamitische strekking en een aanhanger van het salafisme dat zich keert tegen westerse invloeden in de islam. Hij houdt de schijn van gematigdheid op en ondertussen misbruikt hij handig zijn dubbele identiteit om Brusselse moslims een en ander wijs te maken over ons, de niet-moslims. Haatprediken dus.
Het ziet ernaar uit dat onze regering nooit grip gaat krijgen op het gebedshuis in Brussel, de Grote Moskee die in verband gebracht wordt met extremisme en radicalisering, en waar opvattingen verspreid worden die haaks staan op onze westerse waarden.
Na de aanslagen in Brussel werd de Saudische inmenging afgeschaft en ging de leiding naar de Moslimexecutieve. Maar dat was niet naar de zin van de twee gevaarlijke imams Nordin Taouil en Brahim Laytouss die zelf liever de touwtjes in handen namen van de Grote Moskee. Uiteindelijk kwam scheidsrechter Koen Geens tussenbeide en deed een beroep op de samenwerkingszin van moslimgemeenschappen en daarom gaat de minister een nieuwe overkoepelende moslimgemeenschap uitvinden om de Brusselse moskee te beheren... Alweer een nieuwe islamitische groepering!
Tussen haakjes... Twee jaar geleden bereikte ons het nieuws dat de vergunning van de Grote Moskee ingetrokken werd, zo zei ex-minister Jan Jambon. De Grote Moskee floreert nu als nooit tevoren...
“Massamigratie is een langzame stroom water die hardnekkig de kusten erodeert. Ze komt vermomd als een humanitaire zaak, maar haar ware aard is de bezetting van territorium.”
Alweer slecht nieuws over de leerprestaties van onze 'Vlaamse' leerlingen. De klad zit erin, in ons onderwijs. En dat wordt alleen maar erger omdat er steeds meer kindjes onze scholen bevolken die thuis geen Nederlands spreken en die al starten met een flinke taalachterstand. Ook leerlingen die thuishoren in het buitengewoon onderwijs plegen een aanslag op de onderwijskwaliteit. Ons taalonderwijs wordt grondig in de war gestuurd en de leerscores zullen daarom in de toekomst nog veel meer naar beneden donderen.
Nieuwe cijfers van minister Crevits (CD&V) laten zien hoe leerlingen stuntelen met grammatica, begrijpend lezen, luisteren en schrijven, en ook wiskundige bewerkingen gaan moeizaam.
De resultaten tonen ook aan dat leerlingen die Nederlands niet als thuistaal hebben minder goede scores halen. Logisch. Daarnaast is er een verband met de sociaal-economische status. Hoe hoger de status, hoe meer kans op hoge scores. Ook blijkt de onderwijservaring van de leraar invloed te hebben op de leesprestaties van de leerlingen.
De leerprestaties voor lezen, luisteren, schrijven en spreken werden gemeten met twee schriftelijke en een praktische proef. Leerlingen werden o.m. gevraagd om teksten te schrijven zonder fouten te maken tegen de grammatica- en spellingsregels. De spreekvaardigheid werd getoetst door het navertellen van gelezen teksten.
Minister Crevits wil scholen begeleiden naar een betere kwaliteitscultuur. Scholen begeleiden? Veel te laat, de kiemen van leer- en taalachterstanden zijn dan allang gezaaid in de periode dat baby's en peuters nog niet naar school gaan en zich veel te lang in een thuismileu bewegen waar niet voorbereid wordt op de kleuterschool, een thuismilieu waar een andere taal dan het Nederlands gesproken wordt en er een anti-Nederlands klimaat heerst. 'Scholen begeleiden' is een achternahollen van de problemen. De eerste levensjaren horen baby's en peuters hun ouders kwebbelen in een vreemde thuistaal. En als ze dan in de basisschool komen torsen ze een enorme taalachterstand met zich mee met leerachterstanden als gevolg. Het is in de baby- en peutertijd dat er actie ondernomen moet worden, alle andere ondernemingen in de basisschool zijn middelen voor de lappenmand.
Het Lentefeest is een uitvinding van gefrustreerde vrijzinnigen die voor hun kinderen ook een feest willen, maar dan niet in de kerk. Ongelovigen willen voor hun kinderen ook cadeautjes, maar dan zonder communie. Ze willen ook feestelijk uitgedoste kinderen in hippe communiekleding, maar niet voor in de kerk.
En daarom verzonnen vrijzinnigen een alternatief voor het christelijke communiefeest: het lentefeest! Het lentefeest voor de vrijzinnige jeugd is een bastaardviering, een viering zonder God!
Als je kind zijn communie niet mag doen in de kerk, moet je zwijgen. Als je allergisch bent voor kerkelijke aangelegenheden, blijf dan stilletjes thuis, zonder cadeautjes, zonder feest, zonder feestelijke outfit. Ga in een hoekje wat zitten grommelen, maar verpest het feest van de christelijke jeugd niet met een 'lentefeest' dat de statige grandeur mist van een echt communiefeest. Communiefeesten, puur en zuiver, worden in de kerk gevierd, in de lente, een feest samen met God. Alternatieven bestaan niet, het lentefeest is een illusie, een verzinsel dat overeind gehouden wordt door de commercie.
Vroeger heerste er een rage bij schooldirecteurs en leerkrachten om bij het kliekje van vrijzinnigen te horen. Om erbij te horen moest je je geloof afzweren en een hekel hebben aan christelijke tradities en aan religieuze tekenen die naar het christelijk geloof verwijzen. "Ik ben atheïst!", klonk het vroeger aldoor in koor bij atheïsten die alle begrafenissen van collega's bijwoonden, maar dan samengetroept op straat stonden te gapen, aan de overkant van de kerk, als een stelletje zielige engerds met een fobie voor kerken, priesters en misvieringen.
“Beste kinderen. Wanneer jullie vrijdag demonstreren, denk dan eerst eens aan die kinderen die in Kongo kobalt moeten afgraven voor papa´s elektrische auto.”
De reactie van STAX wil ik nu heel graag in de schijnwerpers zetten, omdat ik het vollédig eens ben met wat hij schrijft. Hij weet waarover hij schrijft. Zelf zou ik het ook wel eens zo willen verwoorden maar iets houdt me tegen, daarom nu Stax aan het woord:
Allemaal heel mooi maar ik walg van de nieuwere generaties, die dank zij de ouderen nu alles in de schoot geworpen krijgen. Ik weet nog heel goed toen ik in 1965 afgestudeerd ben van een technisch A2tje wat ik toen kon, en als ik zie wat de jeugd nu nog maar amper kan ???? Ongelooflijk achteruitgeboerd !! Een technisch ingenieur in mijn vak zet ik nu op twee seconden gewoon schaakmat op elk gebied zowel praktisch als theoretisch en die hebben dan 3 volle jaren minstens lang hun broek verder versleten en ik ben een ouwe zak van 70 met 50 jaar praktijk ..
het begint allemaal met de leraars en onderwijzers die zelf geen 'kloten' meer waard zijn al vele jaren, in het beroepsonderwijs zeg maar de toekomstige techniekers staan lullers te vertellen uit een boek, lullers diezelf nog nooit geen hand hebben uitgestoken in de stiel! Die gewoon hun boekske komen aframmelen en hun pree opstrijken op 't eind van demaand... en dat moet dan onze toekomstige techniekers vormen?? Goe ZOT, laat staan wat we nu als (gasten) er nog bij krijgen een bende achterlijke pummels die nog in de middeleeuwen leven en in een woord gewoon 'krododillen' zijn ken je het: dikke nek, verkeerde poten en een supergrotemuil!
Bah wat een toekomst ... rechten rechten rechten... dat kennen ze allemaal om te beter nu maar PLICHTEN hola da is een verkeerd woord.
Groeten van een ouwe zak die het nog nuchter kan bekijken.
Uit een nieuwe studie van KU Leuven blijkt dat de kwaliteit van het Vlaams onderwijs daalt. Achterhaald nieuws, en gruwelijk afgezaagd.
Eindelijk mag er nu openlijk gezegd en geschreven worden dat de onderwijskwaliteit aan het tanen is. Vroeger moest daarover gezwegen worden omdat allochtonen zich gestigmatiseerd voelden.
De kelderende onderwijskwaliteit was vroeger taboe, en daarom is het nu veel te laat om vergane gloriën weer op te vijzelen. De absolute wereldtop voor het Vlaams onderwijs is voorgoed verleden tijd.
Een jonge generatie journalisten en onderzoekers meent de dalende onderwijskwaliteit ontdekt te hebben, alsof het een nieuw gegeven is. Helemáál te gek is de titel in het Nieuwsblad: "Waarom heeft niemand dat zien aankomen?... Heeft deze auteur al die tijd in coma gelegen of zo?! Of misschien nog niet geboren toen het proces van het aftakelende onderwijs allang aan de gang was?
Laat ons eens kijken naar de zomer van 2011 toen de alarmklokken schel en alarmerend luidden over het dalende onderwijsniveau. Toén al was een afbrokkelende onderwijskwaliteit geen nieuws meer omdat die trend zich in gang zette begin jaren 90. Het was de tijd van overvloedige aandacht voor zwakke leerlingen, voor allochtone leerlingen, voor alles wat afweek van de gemiddelde Vlaamse leerling. Er werden allerlei maatregelen verzonnen om achterblijvers bij het onderwijs te betrekken, de gekende 'Parels voor de Zwijnen', terwijl intelligente Vlaamse leerlingen geen uitdagingen kregen, hoogbegaafden en uitblinkers werden aan de kant gezet, geen maatregelen voor hen.
Om de kwaliteit van ons onderwijs weer op te schroeven moet er afgestapt worden van het 'iedereen-gelijk-principe'. Iedereen is niét gelijk. Er zijn kloven, etnische en andere, die niet te overbruggen zijn... Leerlingen moeten weer zin krijgen in competitie, gemotiveerd om elkaar te overtroeven en om de beste te willen zijn, met een prestatiedrang die op springen staat... Er moeten beter opgeleide leerkrachten komen die bekwaam zijn om een klas te runnen, een klas als geheel... Zwakke leerlingen en alle soorten achterblijvers moeten minder aandacht krijgen... En tot slot: minder vakanties, minder vrije dagen en minder schooluitstappen... De onderwijskwaliteit zal een nooit geziene heropbloei kennen!
"Dit zijn geen migranten in nood, dit zijn piraten!"
Migranten kapen schip dat hen uit zee redde
Jaren geleden begon de volksverhuizing met één gammel dobberbootje, volgepropt met zwartjes op weg naar het Grote Geluk. Als geblakerde sardientjes keken ze met holle angstogen rondom zich en bij elke golfslag stond hun hart even stil.
Maar bootvluchtelingen evolueren mee met de golven des tijds, ze worden zelfzekerder en brutaler. Zoals onlangs toen 108 bootvluchtelingen de leiding van een schip overnamen, ze kaapten het schip dat hen redde uit een woeste zee.
De olietanker Elhiblu 1 (foto) pikte de migranten op uit een rubberbootje en uit dankbaarheid namen de zeeschuimers de bemanning gevangen en namen het bevel van de tanker over.
Aangemoedigd door de barmhartige samaritaanse goedheid van Europa, wagen meer en meer migranten de oversteek op de Middellandse Zee. Ze weten dat ze gered worden. Ze weten ook dat Europese grenzen zo lek zijn als een zeef.
Een week geleden stopte operatie Sophia, de Europese Unie zal geen migranten meer oppikken uit de Middellandse Zee. Helikopters blijven wel nog speuren naar smokkelaars.
Matteo Salvini, Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken en fors tegenstander van illegale migratie: "Er leven 5 miljoen Italianen in armoede, terwijl wij 5 miljard euro per jaar aan migranten uitgeven. Daar wil ik een einde aan maken... De havens blijven gesloten... Dit zijn geen migranten in nood, dit zijn piraten!Dit is georganiseerde misdaad!"
Mainstream media en smokkelende hulpverleners reageren verontwaardigd op de 'onchristelijke' houding van Salvini... En toch zijn mannen als Salvini nodig om Europa te redden van de ondergang!
'Vlaamse' leerlingen die thuis geen Nederlands spreken
'Vlaamse' leerlingen die thuis geen Nederlands spreken? De grafiek bedoelt 'migrantenleerlingen', want Vlaamse leerlingen spreken thuis Nederlands zoals het hoort.
Migrantenouders die hun kinderen opvoeden met een vreemde thuistaal, zijn niet bereid om zich te integreren in onze gastvrije omgeving en doen hun kinderen onrecht aan. Allochtoontjes moeten opgevoed worden in een Nederlandstalig klimaat om tot behoorlijke prestaties te kunnen komen op school. Weg met de vreemde thuistaal! Een vreemde thuistaal zet een rem op het schoolse functioneren van het kind. Met taal- en leerachterstanden als gevolg, achterstanden die de leerlingen blijven achtervolgen gedurende hun hele schoolloopbaan. Zo blijven ze achterop hinken ver weg van hun Vlaamse klasgenootjes... Om uiteindelijk de school te verlaten zonder diploma. En over hun productiviteit op de arbeidsmarkt zullen we maar zwijgen.
Allochtone gezinnen zijn kroostrijker dan de Vlaamse, en zo kan het 'omvolkings'proces sluipend voortschrijden. Het Vlaamse volk wordt stilaan vervangen door een vreemd volk dat weigert zich aan te passen aan Vlaamse normen en gebruiken en blijft plakken aan eigen taal en cultuur.