De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
05-11-2024
Zoek de Verschillen
Zoek de verschillen
De eerste kwiet speurt naar de diepste lagen van zijn perverse brein. Terwijl de tweede met zijn grijpgrage tengels zich vastklampt aan het cordon sanitaire van het Vlaams Belang.
Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
Waarom zo weinig allochtonen hoger onderwijs volgen
Al jarenlang klaagt de migrantenfanclub over onderbemanning van allochtonen in het hoger onderwijs. Zo nu en dan duiken er initiatieven op die mirakels verwachten van de allochtone gemeenschap om hun leden naar de universiteit te sturen. Dramatisch weinig jongeren met etnisch-culturele wortels volgen hoger onderwijs... Hoe zou dat toch komen?
Meest recent was er een KU Leuven-project dat allochtone leerlingen trachtte warm te maken voor een academische opleiding. Er werd gefocust op de leerlingen zelf, maar men vergat te kijken naar het lage lesniveau in hun scholen.
De meeste middelbare scholen zijn te gemakkelijk. De onderwijskwaliteit wordt er aangetast door de grote diversiteit van de schoolbevolking. Het lage lesniveau verhindert een vlotte doorstroming naar hoger onderwijs. De drempel wordt steeds hoger. De kloof wordt steeds wijder. En het zijn precies allochtonen met hardnekkige taalachterstanden die niet ver genoeg kunnen springen om die kloof te overbruggen.
Hoe komt het toch dat er zo weinig allochtonen hoger onderwijs volgen?
We hoeven alleen maar te kijken naar de middelbare scholen waar ze met diploma's en goede rapportcijfers smijten... Yavuz en Mehmet misten een half schooljaar door onwettige afwezigheden en slaagden tóch op het einde van het schooljaar... Meryem slaagde voor de zwemlessen, terwijl ze niet eens pootje kon baden, bij C§A had ze wel een klantenkaart voor hoofddoeken en andere lompe wijde textielgevallen.
Het lesniveau daalt en wordt aangepast aan het zwakke niveau, wat een degelijke voorbereiding op het hoger onderwijs belet.
Secundaire scholen die geen eisen stellen aan allochtonen en alleen maar toegevingen doen en tekortkomingen door de vingers zien, die zijn niét bezig met hun studenten voor te bereiden op hoger onderwijs. Die zijn alleen bezig met zichzelf in stand te houden!
Secundaire scholen, waar islamlessen belangrijker zijn dan huiswerk maken en lessen leren, waar lichtzinnig omgesprongen wordt met tucht, discipline en verantwoordelijkheidszin, die zijn niet bezig met hun allochtonen voor te bereiden op hoger onderwijs!
En dan zwijgen we nog over de allochtone lastpakken die stempelen gestuurd worden zonder het middelbaar af te maken... De deliberatie maakte er vroeger een punt van om 'stempelrijpe' allochtonen gaar te stoven, regelrecht naar den dop!
Een bedrogen echtgenoot met veel gevoel voor humor, heeft een hilarisch briefje achtergelaten voor de minnaar van zijn vrouw. De tekst deelde hij op Craigslist.
“Aan de man die seks heeft met mijn vrouw. Ja, ik weet ervan. Nee, ik ben niet kwaad. Ik zou je gewoon enkele dingen willen vragen”, schreef hij op het briefje.
- Stop alstublieft met de toiletbril omhoog te laten. Ik krijg steeds de schuld en het begint vervelend te worden.
- Door jou kan ik misschien wel wat vaker gaan vissen, maar stop alstublieft met mijn bier op te drinken. Neem er gerust een paar wanneer je op bezoek bent (ik heb er zelf meerdere nodig om haar aantrekkelijk te vinden), maar laat wat over voor mij. Ik moet hier overigens langer blijven dan jij.
- Als je dan toch de laatste uitdrinkt, koop er dan nieuwe of laat geld achter voor mij.
- Wanneer de toiletrol op is, gelieve die dan te vervangen. Om een of andere reden denkt mijn vijfjarig zoontje dat hij zich niet hoeft af te vegen wanneer er geen toiletpapier meer is. We bewaren de rollen onder de lavabo, tenzij jij een betere suggestie hebt?
- Nadat je seks hebt gehad met mijn vrouw, kan je dan wegwerpbare doekjes gebruiken? De mand met kleren aan de rechterkant is van mij. Vorige week was mijn trui nogal “krokant” (bedankt daarvoor).
- Vertel mijn kinderen alstublieft niet dat je hun oom bent. Ze zijn jong, maar niet achterlijk.
- Stop met de temperatuur van de verwarming hoger te zetten. Jij betaalt er niet voor!
- Als ze vraagt “zie ik er dik uit met deze broek”, zeg dan gewoon nee. Je zou denken dat een ander antwoord haar twee keer doet nadenken vooraleer ze een hele pot ijs eet, maar je geeft haar alleen een reden om een nieuwe broek te kopen. En daarin zal ze er even dik uitzien.
- Stop met de gebakjes op te eten. De brownies die je opgegeten hebt, had ik van mijn mama gekregen voor mijn verjaardag. Mijn vrouw heeft de afgelopen jaren niks lekkers klaargemaakt. En als ze het toch doet, deelt ze het niet.
Ten slotte bedankte de echtgenoot de minnaar nog. “Bedankt om met haar op restaurant te gaan op Valentijn. Ik kan met het uitgespaarde geld de kinderen meenemen naar de bioscoop.”
“Ik hoop dat je mij met de bovenstaande dingen kunt helpen. Het kan raar zijn als ik haar daarmee moet confronteren. Als je dat voor mij doet, zal ik jou verwittigen wanneer ik weg ben en voor hoe lang. Zo moet jij je niet haasten.”
Ik viel bijna van m'n stoel toen ik op tv hoorde over de toepassing van artificiële intelligentie bij Smartschool om leerproblemen en leerachterstanden bij scholieren op te sporen. Na de herfstvakantie starten AI-activiteiten al in 10 middelbare scholen. Andere scholen komen later aan de beurt.
En zo worden belangrijke taken afgepakt van leerkrachten. Goede leerkrachten kennen hun leerlingen in al hun hoedanigheden en gebreken. Zij observeren, evalueren, detecteren en concluderen. Daarbij gaan ze individueel tewerk. De individuele leerling staat centraal. Leerkrachten kennen hun leerlingen en hun leerproblemen als hun broekzak.
Daarom mogen we ons niet blind staren op het AI-gebruik bij Smartschool. Studiehouding, motivatie en meer van die abstracte dingen zijn niet door AI te achterhalen. Alleen de leerkracht weet wat er aan de hand is bij elke individuele leerling. Elke goede school hanteert ook een leerlingvolgsysteem dat waardevoller is dan wat AI uit zijn mouw kan schudden.
De schat aan informatie over leerlingen ligt bij de leerkracht, en niet bij AI in de Smartschool!
Criminele daden van moslimjongeren worden door journalisten gebanaliseerd en gecamoufleerd door het uitschot van de bovenste plank verhullend 'tieners' of 'jongeren' te noemen. Alsof ze kattenkwaad uitgehaald hebben... Het is antisemitisch moslimtuig!
Hoe lang blijven de mainstream media nog draaien om de feiten? Wanneer gaan ze eens gewoon benoemen wat het is in plaats van verhullend taalgebruik te gebruiken? Wederom zien we dat daders van antisemitisch geweld worden neergezet als “tieners”. Maar nee, dit gaat niet om onschuldige pubers die iets uit baldadigheid doen. Dit gaat om antisemitisch tuig dat doelgericht een oudere Joodse man in elkaar heeft geslagen. Laten we die waarheid eindelijk eens onder ogen zien.
Het is werkelijk walgelijk wat er zaterdagmiddag in Scheveningen gebeurde. Een 77-jarige man werd mishandeld door drie jongens die blijkbaar vonden dat hij gestraft moest worden voor zijn Israëlische vlag. De media proberen het geweld weer te verdoezelen door over “tieners” te spreken. Laten we niet naïef zijn: dit soort jonge daders zijn geen onschuldige kinderen, maar doelbewuste belagers van iemand die openlijk zijn steun aan Israël betuigt. Hoeveel voorbeelden hebben we inmiddels niet gezien waarin antisemitisch tuig zijn woede afreageert op Joodse mensen, zonder dat de echte achtergrond van dit geweld benoemd wordt?
Vorige maand bezocht paus Franciscus ons land. Tussendoor ging hij een kijkje nemen bij het graf van koning Boudewijn voor wie hij een grote bewondering heeft. Bij het graf raakte hij zo ontroerd dat tranen over zijn wangen rolden. En in die emotionele bui beloofde hij te ijveren voor een zaligverklaring van Boudewijn.
De paus prees diens "moed om tijdelijk troonsafstand te doen om geen moorddadige wet (lees: de abortuswet) te moeten ondertekenen". Aanleiding voor controverse. Zeker toen de paus artsen-medewerkers aan abortus 'huurmoordenaars' noemde, een uitspraak die heel wat stof deed opwaaien.
En dat Boudewijn niet afkerig stond tegenover het dictatoriale regime vande Spaanse generaal Franco, pleit ook niet in zijn voordeel. Franco zou Boudewijn en Fabiola meermaals privé ontvangen hebben. En na het overlijden van Franco zou de Belgische regering Boudewijn tegengehouden hebben om naar de begrafenis te gaan. Nu zitten Boudewijn en Franco samen in de hel met alle duivels een pintje te drinken.
Er is nog een andere hindernis die een zaligverklaring van Boudewijn in de weg staat. In plaats van te staan janken aan het graf van Boudewijn zou de paus beter eens nadenken over het leed dat Boudewijn ons in 1967 aandeed met zijn wilde schenking van een paviljoen, ontworpen door Van Humbeek ter gelegenheid van de Wereldtentoonstelling van 1897, aan een Saoedische vorst. Het gebouw werd toen omgetoverd in een moskee en cultureel centrum voor Belgische moslims. De omstreden Grote Moskee van Brussel.
De heisa rond deze beruchte moskee draaide rond het beheerschap. De Moslimexecutieve, inclusief enkele Marokkaaanse spionnen, beheerden de moskee. Jambon, Quick en nog een paar anderen probeerden ooit de moskee onder controle te krijgen door vergunningen in te trekken en zo Saoedische invloeden weg te vagen. Maar de moskee bleef floreren, ondanks de link aan extremisme, radicalisering en verspreiding van opvattingen die haaks staan op onze westerse waarden. Minister Quick en zijn voorganger Koen Geens bakten er niks van, ze slaagden er niet in om Saoedische inmengingen uit te schakelen en een 'islam' uit te vinden die verzoenbaar is met onze samenleving. De Moslimexecutieve stond in de weg. Typisch Belgisch dat zo'n boevenbende hier kan bestaan en zoveel macht heeft.
Boudewijn zal mogen fluiten naar zijn zaligverklaring.
Kunnen ze de verzekering weer flink omhoog gooien. Het is één en al ellende met die rijdende batterijen evenals al die idioten die de batterijen opladen in huis van hun elektrisch fietsje, etc. resultaat oorzaak van veel woning branden dus die verzekeringen kunnen ook weer omhoog. Kortom het is de grootste mislukking ooit die rijdende batterijen zijn nog moeilijk te blussen ook, net als daken waar al die glazen panelen op liggen. Wat een vooruitgang. Dan hebben we het ook nog niet over het energievebruik en de zware belasting om het stroomnet. Ach de betaalslaven die niet zo dom zijn elektrisch te rijden betalen wel weer mee en de afschuwelijke kinderarbeid in o.a. Congo daar hebben die deugkneuzen hier maling aan. Handelaars kopen kobalt rechtstreeks van de artisanale mijnarbeiders in gebieden waar kinderarbeid wijdverbreid is. De grondstof wordt dan doorverkocht aan bedrijven zoals de Congo Dongfang Mining (CDM), een dochteronderneming van de Chinese mijngigant Zheijang Huayou Cobalt. De verwende kindertjes hier vermaken zich wel met hun spelletjes, smartphones, etc.
De westerse wereld is bezig met haar eigen ondergang het is niet het klimaat maar de mens zelf.
Ilse en Helga maakten zich op voor het jaarlijkse medisch onderzoek in school. Daar zou dokter Zhivago op hen wachten, op Ilse en Helga, zijn verpleegstertjes.
Dokter Zhivago was de schoolarts, een verleidelijke dokter zoals die alleen in doktersromannetjes bestaat. Een levensgenieter en eeuwige vrijgezel. Zijn mening over vrouwen stak hij niet onder stoelen of banken. "Als je met vrouwen de wereld ingaat, dan val je er van af, want dan is de wereld plat... met vrouwen niks dan gesodemieter... een vrouw betekent miserie en problemen... kijk maar naar Adam, toen de vrouw nog niet uitgevonden was moest Adam al een rib afgeven, hij kreeg dan wel een appel om in te bijten, maar dat was een duivelse streek van Eva. God gaf Adam de schuld, het was zijn fout, hij had maar niet moeten bijten. Toén al was de man de schuldige".
Uitdagend gehuld in lederen kleding en hoge dijlaarzen, begaven Ilse en Helga zich op weg naar school. Ze droegen een koffertje bij zich waarin naast de injectienaalden en de pleisters ook het zweepje en nog zo van die sadi-maso-attributen zaten. Ze bewogen zich moeilijk omdat hun ondergoed knelde, de lederen beha had een irriterende sluiting tussen hun borsten, en het lederen broekje schuurde in plaats van genoeglijk te strelen over hun intieme plekje.
De schoolarts startte zijn onderzoek met de leerlingen tot de orde te roepen. Jongens hier. Meisjes daar. Alle kleren uit, aan de kapstok, enkel onderbroekje en hemdje aanhouden, en zo komen jullie één voor één tot bij mij. En stilte in het kleedhokje! De leerkracht die toezicht hield kon natuurlijk haar gezag niet doen gelden en dus taterden de kinderen er maar op los. Er waren al leerlingen bij met een gezonde belangstelling voor het andere geslacht, en die vonden het jammer dat jongens en meisjes gescheiden werden, zelf straalden ze ook al wat sexappeal uit.
De dokter en de verpleegstertjes onderzochten de leerlingen op: ogen, oren, fysieke conditie en lichaamshouding. Afwijkingen werden aan de ouders gesignaleerd. In hun ondergeschikte rol deden Ilse en Helga hun best om het medisch onderzoek in goede banen te leiden. Ja, daar rekende de schoolarts op, dat zijn meisjes een vlotte gang van zaken regelden voor hun baas.
In gedachten zaten Ilse en Helga echter bij het verwenritueel waarmee ze dokter Zhivago in de watten gingen leggen na het medisch onderzoek.
Wanneer alle leerlingen weer naar hun klas vertrokken waren, ruimden Ilse en Helga alles op, instrumenten, onderzoekstafel, handdoeken, alles weer netjes op zijn plaats en de deur van het kabinet op slot. En dán brak het moment aan dat de rollen verwisseld werden. Dokter Zhivago werd de slaaf, en Ilse en Helga werden de baas, bazige vrouwen, als slavendrijvers die van hun dokter een minderwaardige prooi maakten. Alle kanten en uithoeken van verwennerijen hebben ze aan de dokter laten zien. Om hem het zwijgen op te leggen voerden ze hem eerst schor en willoos met hele scheuten cognac, zodat hij niet kon tegenstribbelen. Daarna haalden ze uit hun koffertje het boeiensetje en andere marteltuigen. De dokter genoot intens van zijn 'lijdensweg'. Golven van wellust stroomden over zijn gespierde lijf. Tergend langzaam voerden de meesteressen de zinnelijkheid en seksuele opwinding bij de dokter naar een hoogtepunt, naar een ontoerekeningsvatbare extase!
Deze twee zonderlingen hebben iets tegen het Vlaams Belang
Als de zon 's avonds vroeg gaat slapen en 's ochtends pas laat uit de veren komt, ontstaan er lege gaatjes in een donkere nacht die ik opvul met tv-nieuwtjes, het ene al wat onthullender dan het andere. Het uur der spoken was allang gepasseerd toen ik onlangs het heuglijke nieuws vernam dat in Ranst het cordon sanitaire tegen het Vlaams Belang gesneuveld was. De lokale lijst PIT sloot een akkoord met Vlaams Belang en Vrij Ranst.
De deelname van het Vlaams Belang in Ranst en het doorbroken cordon was niet naar de zin van SAMMY MAHDI. Hij uitte zijn ongenoegen door te spreken van "Dit is een eerste domino"... gevolgd door een suggestieve noot van de 'objectieve' nieuwslezeres: "U vindt het toch gevaarlijk"... En Karel Dillen, oprichter van het Vlaams Blok, noemde hij een fascist. Als we dan toch mogen schelden ga ik me afvragen hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat iemand die behoort tot de familie van de aap-achtigen, voorzitter is van een Vlaamse christelijke partij. Een bruine aanvoerder van CD&V?! Hoe is dat in zijn werk gegaan?
Groene Griezel JOS GEYSELS, bedenker en bezieler van het ondemocratische cordon sanitaire, overigens een misselijke kwal en linkse klier, kwam ook even in beeld, maar niet lang genoeg, alsof de tv hem wilde sparen. Hij was in een vroeger leven de leider van het Vaalgroene Agalev, een prutspartijtje met puberale groengekleurde illusies, met perverse voorkeuren voor vluchtelingenkindjes en armoedige buitenlanders. Met de steun van CD&V en Open VLD werd het Vlaams Belang in de boeien geslagen. Op de foto zien we het linkse spook als een bezetene met grijpgrage handen zich vastklampen aan het voortbestaan van het cordon als fascistisch middel om rechtse meningsuitingen de mond te snoeren. Zijn zelfverzekerde smoel verraadt dommige verwaandheid. Wat een geluk dat hij nog vrij kan rondlopen en niet een kopje kleiner gemaakt is...
Na de onverteerbare stukjes proza van de voorbije dagen is het dringend tijd voor iets luchtigers.
Over professor Nuttin bijvoorbeeld die ongestoord en emotieloos een uiteenzetting gaf over het G-plekje in de vagina. Het was toen een zwoele en broeierige dag. Een dag die nog lang bleef nazinderen bij zijn studenten. Het was de tijd dat we nog allemaal maagd waren, rein en fris als een onbezoedeld kinderzieltje. Met een halve seksuele voorlichting achter de rug, luisterden we gespannen en gulzig naar de wijze woorden van de prof. En toen we buitenkwamen was het alsof de zon veel dichter bij de aarde gekomen was.
Professor Nuttin dweepte met Sigmund Freud en zijn psychanalyse. Maar hij was het niet eens met Freuds opvattingen over de psycho-seksuele ontwikkeling van de vrouw, omdat Freud het clitoraal orgasme veroordeelde als zijnde infantiel en onvolwassen. Wél erkende Freud twee soorten orgasmen, het kinderlijke clitoraal orgasme, en het rijpe volwassen vaginaal orgasme. Latere research naar de fysiologische reacties van de vrouwelijke geslachtsorganen tijdens het vrijen, vestigde de aandacht op een plekje in de vagina dat door prikkeling een orgasme veroorzaakt, gevolgd door een ejaculatie, waarbij een helder vocht geloosd wordt.
Het G-plekje heeft natuurlijk altijd bestaan, maar in 1950 werd het plekje genoemd naar dokter Ernst Gräfenberg. Deze beschreef het plekje in de vagina en de precieze locatie ervan. Het plekje is een soort weefsel, dat erg lijkt op het weefsel van de zwellichaampjes in de penis, een weefsel dat opzwelt bij seksuele prikkeling, en tijdens het hoogtepunt komt er een helder vocht vrij. Die vochtuitstoting bij het klaarkomen heeft een chemische structuur die erg lijkt op het vocht dat bij de man in de prostaat aangemaakt wordt.
Lezer, als je nog in staat bent tot extatische hoogtepunten vandaag, ga dan nu als de bliksem op jacht naar G-plekjes!
Bart Schols durfde het delicate 'ADHD' in De Afspraak bespreekbaar maken. Het was alsof alle eerdere bevindingen en wetenschappelijke vaststellingen vergeten waren en de panelleden deden alsof ze nieuwe vondsten en therapieën ontdekt hadden. Amateuristisch gewauwel.
Beste lezers, ADHD is fictie! Het is geen ziekte, geen hersenaandoening, kan medisch niet bewezen worden. Het is een verzinsel. Verzonnen om de rilatinepil te promoten, om opvoeders pedagogisch comfort te gunnen en om hyperactiviteit en verstrooidheid bij kinderen te verdoezelen. Vroeger noemde men ADHD'ers 'stoute kinderen' of 'wildebrassen', met een onvermogen om zich te concentreren door overdadige externe prikkels en drukdoenerij. De link naar cerebrale stoornissen is er niet.
Het ADHD-verzinsel is er om van rilatine een kaskraker te maken, het wordt voorgewend om kinderen legaal te kunnen drogeren met giftige rilatine. In rilatine zit de chemische stof methylphenidaat die onder de opiumreglementering valt. Methylphenidaat als psychoticum werkt verdovend, Het kan de hersencellen verwoesten en heeft een impact op de psychische gezondheid. Omdat het giftig is staat er op de verpakking een dubbele rode diagonale streep en een rode doodskop-etiket. En toch wordt de 'hersenmythe' in stand gehouden...
Leraar Robert gaf godsdienstles in een atheneum waar het wemelde van de Turken. En die Turkse moslims volgden allemaal islamles bij de islamleraar. De islamleraar, dat was die man met een kanjer van een snor en een imposante dikke ronde buik die inkromp tijdens de ramadan.
Wat hij in de klas vertelde tegen zijn moslimleerlingen kan nooit echt fraai geweest zijn, omdat die leerlingen na de les opgehitst en losgeslagen de klas buitenstormden, terwijl ze wilde Turkse kreten slaakten. Ik begrijp schooldirecties niet die nooit eens controleerden wat er zoal verteld werd tijdens de islamles, welke denkbeelden moslimleerlingen meekregen.Het was de tijd dat islamleraars carte blanche kregen.
Een dialoog met de islamman was onmogelijk, hij reeg al brabbelend onverstaanbare woorden aaneen, waarbij zijn borstelige bovenlip nauwelijks bewoog. Hoewel hij gewichtig-traag praatte, kon hij toch niet tot echte zinsconstructies komen. Die man had een serieuze taalhandicap. En toch kon ie zich handhaven in een Vlaamse school?!
Terug naar leraar Robert. Robert L. zag het aantal leerlingen in zijn klas jaar na jaar dalen. Zijn lesuren ook. Het vak 'katholieke godsdienst' kwam in de verdrukking. Er restte nog slechts een klein groepje Vlaamse leerlingen die zijn godsdienstlessen volgden. En toen kwam er een moment dat hij voor een lege klas stond, iedereen wég. Nu bestaat de school zelfs helemaal niet meer. Alles krijgen islamieten kapot...
Omdat Robert geen leerlingen meer had om godsdienstles aan te geven, werd hij benoemd tot 'leerlingbegeleider', als begeleider van het bruine volkje, als bemiddelaar, als vertrouwenspersoon, om zachtjes en tactvol spijbel- en andere gedragsproblemen aan te pakken en weg te moffelen. Vooral zachtjes en tactvol! Tijdens zijn vergaderingen, 'Spijbeloverleg' heette dat, werden telkens nieuwe spijbelaars gesignaleerd en gesprekken met hun ouders georganiseerd. Over sancties werd er nooit gesproken, want de aanpak moest fluweelzacht en voorzichtig zijn. De liefdevolle benadering van allochtonen leverde niets op. Met de idealistische moed van een naïeveling had Robert zijn taak zeer ernstig opgevat, om allochtone leerlingen op het rechte pad te houden... Hij had net zo goed een op hol geslagen kudde olifanten kunnen begeleiden.
In heel Limburg affiches van Demir vernield, minister reageert: “Koerdische hoer, groene hoer. U doet maar. Maar als er geweld van komt, val niet uit de lucht”... Typische reactie van een Turkse arrogante madam die lijdt aan grootheidswaanzin.
Het ziet er niet fraai uit voor ons Vlaamse onderwijs met een impopulaire onderwijsminister als Zuhal Demir. Jaren geleden al liet ze haar visie horen over het kleuteronderwijs. Toen pleitte ze voor een verplicht 1-jarig taalbad voor 5-jarige kleuters die het Nederlands onvoldoende beheersen.
Haar taalbadconcept doet me denken aan vroeger, toen migrantenouders er stellig van overtuigd waren dat "de school mijn kind Nederlands moet leren"... Integratie-onwil en zo.
Het 1-jarige taalbad maakt de verleiding bij allochtone ouders groot om hun kindjes naar believen te laten spijbelen in de drie kleuterklasjes, terwijl ze lustig kindergeld binnenrijven en ook hun vreemde thuistaal blijven tetteren, een thuistaal die hun kinderen doet vervreemden van het Nederlandstalige schoolklimaat.
Als kleuters dagelijks aanwezig zouden zijn in de kleuterschool vanaf 2,5 jaar hebben ze voldoende taalbagage opgebouwd om te kunnen starten in het lager onderwijs. Een taalbad is dan overbodig, is pure geldverspilling, is de belastingbetaler ambeteren, in plaats van de ouders op hun verantwoordelijkheid te wijzen. Migrantenouders kunnen geneigd zijn om het taalbadjaartje te zien als een overgangsjaartje naar het lager onderwijs, een extra jaartje thuisblijven cocoonen in een vreemd thuismilieu
Het ziet ernaar uit dat Demir de taalproblematiek van anderstaligen niet bij de wortel zal aanpakken. Als zij haar zin doordrijft met een taalbad, betekent dat een schandalig negeren van het belang van kleuteronderwijs. Na drie verwaarloosbare kleuterklasjes is het kwaad al geschied, dan is er een taalachterstand opgebouwd die de leerling gedurende zijn hele schoolloopbaan zal meenemen.
Daarom zou Demir de schoolplicht vanaf 2,5 jaar moeten invoeren, een schoolplicht die afgedwongen wordt door kindergeld in te houden bij spijbelende kleuters.
... Tot hier over het kleuteronderwijs. Ik ben benieuwd naar wat Demir gaat maken van andere problemen in het onderwijs, zoals het lerarentekort, de kloven tussen lager en middelbaar onderwijs, tussen middelbaar en hoger onderwijs, spijbel- pest- en nog veel meer andere problemen...
Gisteren stal Guy D'haeseleer de show in alle nieuwsuitzendigen en nog uitvoeriger in De Afspraak waar de mensen rond de tafel van Bart Schols het parcours uitstippelden dat D'haeseleer moet volgen in zijn ambt als eerste Vlaamsbelanger die burgemeester wordt, een historisch feit dat het cordon sanitaire aan het wankelen brengt.
Vorig jaar kwam er een protestactie op gang tegen allochtoon geweld op Vlamingen onder het motto: 'Vlaamse levens tellen ook' (#VLTO). Aanleiding was de moord op Nico De Groote in Ninove. Hij werd doodgeslagen door een allochtoon.
Ik weet niet of de #VLTO nog bestaat, maar het zou wel helpen in de strijd tegen allochtoon geweld dat wellicht op het programma staat van D'haeseleer.
De initiatiefnemers van #VLTO: "Als er iets gebeurt met een allochtoon komen er daarna allochtonen op straat om van zich te laten horen. Als er iets met een Vlaming gebeurt is er stilte. Dat moet veranderen. VLAAMSE LEVENS TELLEN OOK. Vlamingen moeten net als allochtonen op straat komen, om samen slachtoffers of nabestaanden te steunen, en veiligheid en gerechtigheid te eisen."
Mensen die vandaag hun stem uitgebracht hebben, deden dat bewust. De uitslagen zijn op die manier veel eerlijker dan wanneer iederéén verplicht is om te gaan stemmen.
De lage opkomst is volgens mij te wijten aan de ontgoochelingen na 9 juni toen de bevolking in Vlaanderen rechts stemde, maar links socialisme kreeg. Rechts kiezen en links krijgen...
In de daaropvolgende regeringsvorming werd het Vlaams Belang systematisch uitgesloten, genegeerd en opzij geschoven. Democratie in volle glorie!
Beste Vlaamsbelangers, wij worden als luchtbelletjes aan de kant gezet. Onze stemmen waaien verloren in wervelstormen, worden meegedreven in zwarte donderwolken, worden weggeblazen door de eigenwijze smoel van Conner, de opgeblonken snoet van De Wever, of nog erger, de gebruinde Mahdi met Irakese roots. Narcistische ijdeltuiten!
Nordine Taouil, een radicale imam en volbloed salafist,horen we hier in het Arabisch ratelen over Nahima Lanjri en zoon Yaser Taouil, als propaganda om Arabische stemmen te ronselen voor de christelijke CD&V.
De video maakt in het Arabisch reclame om hier in Vlaanderen verkozen te worden voor een Vlaamse partij!
Zoon Yaser Taouil staat in Hoboken op de cd&v-lijst, de zoon van moslimextremist Nordine Taouil. Nordine kwam enkele jaren geleden in het nieuws toen hij samen met achterlijke Brahim Laytouss de Grote Moskee in Brussel wou gaan uitbaten. Beiden zijn beruchte imams met serieuze misstappen op hun islamiyische kerfstok. Voor Laytouss is een vrouw minderwaardig spul. En Nordine heeft iets tegen westerse invloeden op de islam. Hij wil zijn zoon Yaser laten penetreren in een Vlaamse christelijke partij, en dat laat hij luidkeels horen in het Arabisch.
De huidige cd&v is bijlange niet meer de CVP van vroeger. De partij lijkt eerder op een moslimpartij met Sammy Mahdi als bendeleider. Ze hebben er een slappe pudding van gemaakt met Arabische ingrediënten. Sammy Mahdi, met Irakese wortels, als voorzitter van een Vlaamse Christelijke Volkspartij? Hoe is dit ooit kunnen gebeuren? En zijn liefje, de Marokkaanse Nawal Farih met exotische allures is lijstduwer als federaal parlementslid op de cd&v-lijst in Genk. Op 9 juni jl was haar kandidaatstelling voor cd&v-Peer een dikke flop.
Kiezen voor vreemde namen is kiezen voor vluchtelingen, voor diversiteit en inclusie, en niet voor Vlaamse belangen. Kiezen voor Zuhal Demir is kiezen voor meer verturksing en kiezen voor woestijnvolk op de cd&v-lijst is kiezen voor een geïslamiseerd Vlaanderen.
We zagen gisteravond in Terzake een ordinair kletswijf in debat met de heer Chris Janssens van het Vlaams Belang. Zuhal Demir met Turkse roots deed alsof heel Vlaanderen, heel Genk en het Vlaamse Onderwijs van haar alleen is. Als een vulgaire 'dame' uit de goot maakte ze ongepaste allusies op de geaardheid van Janssens. Annelies Beck greep niet in.
Demir sneerde naar Janssens: "Ik heb van u geen lessen te leren", een typische vrouwelijke uitspraak die een gentleman nooit zou doen.
Wordt Demir minister van Onderwijs?... Opgepast voor lage latten en verloedering van het onderwijs! Turkse leerlingen houden niet van moeilijke Vlaamse leerstof.
Wordt Demir burgemeester van Genk?... Burgemeester Wim Dries maakt weinig kans om herverkozen te worden door het verturkste Genk. Het wemelt er van de Turken. De Turken zijn hem boven het hoofd gegroeid. Het is niet zo moeilijk voor Demir om als Turkse verkozen te worden. Dries hield een beetje teveel van de Turken in zijn Genk en geloofde in een perfecte assimilatie van de Turkse bevolking met de Vlaamse gemeenschap... Versmelting van bevolkingsgroepen = een utopie!
Nooit eerder lag het aantal leerlingen in de B-stroom zo hoog, zegt Bruno Vanobbergen, directeur-generaal Katholiek Onderwijs Vlaanderen. Hij zit met de handen in het haar, vindt geen eenduidige verklaring voor de sterke stijging van de B-stromers.
Ik zal hem eens op weg helpen en uit de doeken doen hoe het komt dat die B-stroom zo 'populair' is bij migrantenleerlingen, vluchtelingenkinderen, anderstaligen...
De B-klas van het middelbaar onderwijs is er voor leerlingen die geen getuigschrift behalen in het lager onderwijs, met gebrek aan taalvaardigheid als belangrijkste oorzaak van het falen. Omdat er steeds meer kinderen niet slagen voor het lager onderwijs, is er een nijpend plaatstekort in de B-klas en zijn er zelfs wachtlijsten. Plaatstekort!
Plaatstekort in 1B betekent voor de nabije toekomst een toename van zwakke leerlingen en een daling van het aantal briljante leerlingen. Meer domme leerlingen, minder slimme leerlingen. Meer taal- en leerachterstanden, minder excellenties. Meer domoren, minder slimmeriken.
Zonder Getuigschrift naar het Middelbaar? In het overbevolkte 1B?... Het zal in de toekomst nog erger worden. Analfabeten bevolken hoe langer hoe meer onze Vlaamse schoolbanken. Een omvolking van de schoolbevolking maakt de 1B's overbevolkt!
Noot - Ik heb de indruk dat Vanobbergen voorstander is van inclusief onderwijs waar anderstaligen en minderbegaafden in een gemixte diversiteit het reguliere onderwijs volgen. En zo wordt er geknabbeld aan de onderwijskwaliteit die verder blijft degenereren.