Eden Park geeft een extra toets aan de nieuwe collectie door met het eigen emblematische logo te spelen. Het Franse merk interpreteert het herkenbare symbool op een fantasierijke manier en het logo wordt een soort uithangbord van durf, innovatie en charme. Laat je verleiden door een collectie met een logo dat een dynamisch en opvallend stijlelement wordt en dat het doortastende karakter van Eden Park illustreert.
Eden Park is het eerste premium modemerk ter wereld dat de rugbysport als inspiratiebron heeft. Eden Park is tegelijk authentiek, hedendaags, uniek en stijlvol. Het ingenieuze merk komt verrassend uit de hoek en is een voorvechter van de Franse savoir-faire en creaties die pure French Flair uitstralen. Eden Park is aanwezig in 34 landen met bijna 550 verkooppunten. Het modehuis blijft groeien.
Hosting 101: een feestelijke mise en place met V-ZUG
Het plannen van een etentje thuis vergt tijd en aandacht. Zeker tijdens de feestdagen, wanneer het allemaal wel wat meer mag zijn. Beginneling of doorgewinterde hobbykok: een driegangenmenu bereiden voor een groter gezelschap is altijd een heuse uitdaging. Een goed mise en place is daarom essentieel om het proces vlot te laten verlopen en een heerlijke maaltijd te bereiden. Het Zwitserse V-ZUG heeft alvast de nodige keukenapparatuur om de avond (en het eten) tot een goed einde te brengen.
Maxi-koken
Koken voor een groter gezelschap vereist de nodige werk- en beweegruimte. En ook in de oven kan een beperkte capaciteit ongemakkelijk en tijdrovend zijn. De CombiSteamer V6000 Grand-stoomoven van V-ZUG is extra breed waardoor je grotere of verschillende gerechten tegelijkertijd kan bereiden. Uitgerust met de handige AutoBraad-functie detecteert het toestel de omvang en textuur van ieder gerecht om de juiste bakwijze, duur en temperatuur te bepalen. Daarnaast zorgt de PowerSteam voor een snelle kooktijd, zonder smaakverlies.
Een georganiseerde kookplaat
Naast een grote oven heb je ook voldoende plaats op de kookplaat nodig. Terwijl het vlees sappig gegaard wordt in de ene pan, staan de aardappelen te pruttelen in een kookpot. Vergeet je zeker de jus niet? Behoud het overzicht met het CookTop V6000 FullFlex-kookveld. Vrij van vaste hittezones en met tientallen sensoren kan je maar liefst zes potten of pannen tegelijkertijd en op iedere centimeter van de plaat gebruiken. Bovendien kan je ze steeds verplaatsen zonder het kookproces te moeten onderbreken.
Een digestief, iemand?
Na de service mag ook de thuischef even tot rust komen. Zet tijdens het dessert een heerlijke koffie voor jezelf en je gasten met het CoffeeCenter V6000-koffiemachine van V-ZUG. Dankzij de ingebouwde melkschuimer zet je als een echte barista iedere gewenste koffievariant en heb je volledige controle over de sterkte en hoeveelheid. Met een druk op de knop bewaar je bovendien tot wel zes koffieprofielen mét instellingen – perfect voor het volgende etentje!
Pearle Opticiens België lanceert een nieuwe service aan haar klanten: het Pearle Bril Plan. Klanten die kiezen voor deze ‘alles-in-1-service’ kopen geen losse bril maar kiezen voor een service met daarin inbegrepen minimaal twee brillen, gratis vervangende glazen als de oogsterkte verandert en garantie bij schade, verlies of diefstal. Zij betalen hiervoor een vast bedrag per maand en kunnen kiezen of ze na twee jaar de brillen inleveren, nieuwe brillen uitzoeken of voor een eenmalig bedrag de brillen willen kopen.
Hoe werkt het Pearle Bril Plan?
De looptijd van het Pearle Bril Plan bedraagt 24 maanden. De prijs per maand is gebaseerd op de totale prijs van het aantal brillen. Alleen voor de eerste bril geldt de normale prijs. Voor elke volgende bril betaal je de halve prijs. In totaal kunnen er vijf brillen in het plan en de totale prijs wordt per maand in rekening gebracht. Hiermee hoef je niet in 1 keer een bedrag neer te tellen maar betaal je voor het gebruik van de brillen. Als gedurende de looptijd de oogsterkte verandert, ontvang je gratis vervangende glazen. Ook de garantie bij schade, verlies of diefstal is inbegrepen in deze service. Het instapbedrag per maand is € 9,50.
“Met het Pearle Bril Plan worden onze klanten volledig ontzorgd. Wij bieden hen de juiste zichtoplossing voor elke situatie en nemen verder alle zorgen uit handen. De klant weet gelijk waar hij of zij aan toe is en mocht de sterkte van de brilglazen niet meer voldoen, de bril kapot gaan of kwijt raken, dan lossen wij dat op. Met het Pearle Bril Plan spelen we in op de veranderende behoefte van onze klanten waarbij het gebruik van een product belangrijker is dan het bezit ervan”, aldus Johan Van der Straeten, Country Director Belgium.
Duurzaam
De brillen uit het Pearle Bril Plan blijven eigendom van Pearle. Als de klant besluit de brillen na 2 jaar in te leveren, krijgen ze een tweede leven. Deze brillen worden namelijk gedoneerd aan de One Sight EssilorLuxottica Foundation. Deze organisatie zet zich in om mensen over de hele wereld, die zich dat zelf niet kunnen veroorloven, te helpen en hen te voorzien in de basisbehoefte van goed zicht.
In 2023 bestaat de Ultima Thule-collectie van de Finse ontwerper Tapio Wirkkala 55 jaar. Ter ere van het jubileum breidt Iittala de Ultima Thule collectie uit naar de categorie interieur en introduceert voor het eerst Ultima Thule vazen.
Ultima Thule, geïnspireerd door het smeltende ijs in Lapland, is het beroemdste werk van designlegende Tapio Wirkkala. Het is een exclusief ontwerp dat de duizenden uren weerspiegelt die zijn besteed aan het perfectioneren van de glasblaastechniek die nodig is om het glaseffect te bereiken. De Ultima Thule wordt gekenmerkt door zijn ronde basis die wordt ondersteund door drie kleine ijspieken die boven het oppervlak zweven, dat is ontworpen om te lijken op smeltend ijs, en was meteen een succes toen het in 1968 werd gelanceerd. Vandaag de dag is de iconische Ultima Thule al vijfenvijftig jaar een pijler van Iittala, met een collectie die is uitgebreid van glaswerk tot borden, serveerartikelen en interieurobjecten.
De interieurcategorie uitbreiden met vazen
Ter ere van de 55e verjaardag van het legendarische Ultima Thule introduceert Iittala Ultima Thule vazen in haar doorlopende collectie. De vazen zijn gebaseerd op het ontwerp van Tapio Wirkkala en zijn geïnspireerd op de originele Ultima Thule glaswerkcollectie.
De Ultima Thule glazen vazen zijn verkrijgbaar in twee maten en worden mondgeblazen in de Iittala glasfabriek in Finland. Het gegolfde oppervlak van de vazen doet denken aan smeltend ijs in de lentezon. In de grote vaas (180x192mm) komen grotere boeketten en bloemstukken prachtig tot hun recht. De kleinere heldere vaas (82x97mm) is ideaal voor trossen of takken met één steel.
Naast helder glas is er ook een kleinere vaas verkrijgbaar in twee andere materialen; in gerecycled glas en vitro porselein. De vaas met gegoten vitroporselein (85x95) heeft een mat oppervlak. De handgemaakte vaas van wit keramiek biedt meer mogelijkheden qua stijl voor wie houdt van het patroon en het oppervlak van smeltend ijs.
De 100% gerecyclede Ultima Thule vaas heeft een koele blauwe tint door de aard van gerecycled glas. Naast de gerecycleerde Ultima Thule-vaas introduceert Iittala ook een gerecycleerde kruik (50cl) die de eerder vorig jaar gelanceerde gerecycleerde beker (20cl) aanvult.
Alle gerecyclede artikelen worden vervaardigd uit het glasafval dat ontstaat bij de nabewerking van mondgeblazen glas, bij het gieten van gesmolten glas en bij de kwaliteitscontrole in de Iittala glasfabriek in Finland, waar geen glasafval naar de stortplaats gaat maar wordt hergebruikt.
» COLOR TRENDS: GEEL, MESSING & GOUD : Geel, goud en messing stralen luxe, warmte en elegantie uit. De drie tinten zetten momenteel dan ook de toon in de woonwereld. Helder geel steelt de show in het interieur, messing stoot koper van de troon en van goud krijgen we nooit genoeg. Met metalen schakelaars van messing en glanzend goud, én een selectie gele tinten uit het gamma Les Couleurs® Le Corbusier, speelt JUNG in op deze stralende designtrend.
Geel – niet alleen een hoogtepunt in de zomer
Of de tint nu terugkomt op de muren, in de meubels of in de accessoires: geel is een krachtige kleur die positieve energie uitstraalt en een kamer laat oplichten. Geel combineert ook goed met andere kleuren. Zo past het perfect bij neutrale nuances als grijs, wit en beige. Maar het harmonieert ook perfect met donkere kleuren zoals blauw of groen. Schakelaars LS 990 van JUNG zorgen voor gedurfde accenten in een helder zonnig geel: 4320W le jaune vif uit de collectie Les Couleurs® Le Corbusier. De subtielere okerkleur 4320P terre sienne claire 59 biedt een aardse, warme en iets zachtere versie. 4320L ocre jaune clair oogt dan weer diep en sterk, met een bijna gouden glans.
Messing – een eyecatcher in je interieur
Messing, dat momenteel aan populariteit wint, geeft kamers een bijzondere glans. Eeuwenlang werd het metaal beschouwd als het keurmerk van chique woningen. Vandaag vind je het steeds vaker terug in stijlvolle interieurs en moderne interpretaties van klassieke interieurstijlen. Messing oogt niet alleen mooi, het is ook functioneel. Het metaal is robuust, bestand tegen roest en niet magnetisch. De goud-gele legering van zink en koper schittert met zijn glanzende goudnuances. In de interieurwereld zie je messing vaak terugkomen in details; in verlichting, meubels of lichtschakelaars bijvoorbeeld. De matte oppervlakken van schakelaars LS 990 in klassiek messing harmoniëren perfect met rosé- en pasteltinten, met nude en met beige. De gepolijste oppervlakken van de LS 990 in messing antiek en klassiek kregen dan weer een bijzondere look mee doordat ze handmatig werden opgeschuurd.
Goud – een juweel aan de muur
Goud is een rijke kleur die succes en elegantie oproept. De tint kan zowel warme als koele ondertonen hebben. Goud wordt vaak gebruikt voor decoratieve objecten, sieraden en ornamenten. Maar het is ook perfect geschikt als accentkleur in het interieur om een vleugje glamour toe te voegen. Al eeuwenlang zijn mensen over de hele wereld in de ban van goud. Zijn schoonheid en zeldzaamheid maken het edelmetaal zowel waardevol als aantrekkelijk. LS 990 in goud is de meest verfijnde versie van de designserie. De gouden schakelaars en stopcontacten uit de lijn zijn hard verguld op basis van messing met een coating van 2 micron. Naast deze bijzonder hoogwaardige versie is LS 990 ook verkrijgbaar in een variant met een goudkleurige metalen coating (PVD) op basis van verchroomde messing-onderdelen.
» COLOR TRENDS: GEEL, MESSING & GOUD : Geel, goud en messing stralen luxe, warmte en elegantie uit. De drie tinten zetten momenteel dan ook de toon in de woonwereld. Helder geel steelt de show in het interieur, messing stoot koper van de troon en van goud krijgen we nooit genoeg. Met metalen schakelaars van messing en glanzend goud, én een selectie gele tinten uit het gamma Les Couleurs® Le Corbusier, speelt JUNG in op deze stralende designtrend.
Geel – niet alleen een hoogtepunt in de zomer
Of de tint nu terugkomt op de muren, in de meubels of in de accessoires: geel is een krachtige kleur die positieve energie uitstraalt en een kamer laat oplichten. Geel combineert ook goed met andere kleuren. Zo past het perfect bij neutrale nuances als grijs, wit en beige. Maar het harmonieert ook perfect met donkere kleuren zoals blauw of groen. Schakelaars LS 990 van JUNG zorgen voor gedurfde accenten in een helder zonnig geel: 4320W le jaune vif uit de collectie Les Couleurs® Le Corbusier. De subtielere okerkleur 4320P terre sienne claire 59 biedt een aardse, warme en iets zachtere versie. 4320L ocre jaune clair oogt dan weer diep en sterk, met een bijna gouden glans.
Messing – een eyecatcher in je interieur
Messing, dat momenteel aan populariteit wint, geeft kamers een bijzondere glans. Eeuwenlang werd het metaal beschouwd als het keurmerk van chique woningen. Vandaag vind je het steeds vaker terug in stijlvolle interieurs en moderne interpretaties van klassieke interieurstijlen. Messing oogt niet alleen mooi, het is ook functioneel. Het metaal is robuust, bestand tegen roest en niet magnetisch. De goud-gele legering van zink en koper schittert met zijn glanzende goudnuances. In de interieurwereld zie je messing vaak terugkomen in details; in verlichting, meubels of lichtschakelaars bijvoorbeeld. De matte oppervlakken van schakelaars LS 990 in klassiek messing harmoniëren perfect met rosé- en pasteltinten, met nude en met beige. De gepolijste oppervlakken van de LS 990 in messing antiek en klassiek kregen dan weer een bijzondere look mee doordat ze handmatig werden opgeschuurd.
Goud – een juweel aan de muur
Goud is een rijke kleur die succes en elegantie oproept. De tint kan zowel warme als koele ondertonen hebben. Goud wordt vaak gebruikt voor decoratieve objecten, sieraden en ornamenten. Maar het is ook perfect geschikt als accentkleur in het interieur om een vleugje glamour toe te voegen. Al eeuwenlang zijn mensen over de hele wereld in de ban van goud. Zijn schoonheid en zeldzaamheid maken het edelmetaal zowel waardevol als aantrekkelijk. LS 990 in goud is de meest verfijnde versie van de designserie. De gouden schakelaars en stopcontacten uit de lijn zijn hard verguld op basis van messing met een coating van 2 micron. Naast deze bijzonder hoogwaardige versie is LS 990 ook verkrijgbaar in een variant met een goudkleurige metalen coating (PVD) op basis van verchroomde messing-onderdelen.
‘Stille luxe’ is een term die de afgelopen tijd vooral in de mode-industrie stof deed opwaaien. Het staat voor duurzaamheid, kwaliteitsvolle materialen en een tijdloze moderniteit. Weelde die niet schreeuwerig maar juist genuanceerd is. King George en zijn nobele klanten bewijzen dat deze trend ook perfect in het interieur past en bovendien allesbehalve minimalistisch hoeft te zijn. Denk aan bonte kleuren, opvallende designontwerpen en tastbare texturen waarbij de focus steeds ligt op hoogwaardige materialen, elegantie en een subtiele luxe.
Ambacht maakt rijk
Niets fluistert meer luxe dan puur vakmanschap. En dat weet ook Ethnicraft, want het Belgische merk behoudt traditionele ambachtelijke methoden om karaktervolle en vooral tijdloze stukken te creëren. Op zoek naar een unieke wandbekleding? Het aanbod van Arte omvat niet alleen handgemaakte dessins, maar ook ontwerpen die ambachtelijke technieken nabootsen. Maar ook de kleinste technologie kan een quiet luxury zijn: de innovatieve stopcontacten en lichtschakelaars van JUNG zijn hiervan alvast een geslaagd voorbeeld.
Baden in luxe
De badkamer is dé plek in huis waar luxe – in iedere betekenis – volledig kan ontplooien. Natuursteen als afwerking is volgens Potier Stone alvast de trend van het moment, zeker wanneer je het accentueert met felle kleuren of metalen toetsen. Daarnaast garandeert een watervaldouche, zoals het Aquamoon-model van Dornbracht bij Alsan, een ongekende ontspanning. Ga ten slotte voor een totale relaxatie met een eigen spa of sauna. Belgische wellnessexpert Gervi doet er graag nog een schepje bovenop en tipt het ESPURO®-stoombad van Klafs. Schuim en stoom worden gecombineerd voor een luxueuze eraring die iedere zintuig prikkelt.
Duurzame weelde
Quiet luxury betekent ook het gebruik van eersteklasmaterialen die niet alleen jarenlang meegaan, maar bovendien oog hebben voor het milieu. Lifestylespecialist Point-Virgule toont alvast hoe het moet en slaat de handen in elkaar met IWAS: samen ontwerpen ze een reeks duurzame producten die volledig opgebouwd worden uit houtsnippers en productieoverschotten. Of wat dacht je van een heerlijk luxueus bed? Het SIGNATUR-model van Revor wordt volledig vervaardigd uit natuurlijke materialen zoals hout, biologische wol en katoen en Belgisch linnen. Het Zwitserse V-ZUG rolt z'n groene visie dan weer wereldwijd uit, één toestel tegelijk. Zo heeft V-ZUG met de AdoraDish V6000 als eerste bedrijf ter wereld een vaatwasmachine met warmtepomp gelanceerd, en daarnaast een reeks huishoudtoestellen met verbluffende prestaties en een al even indrukwekkend A tot A++ energielabel.
De ijzige kou en gure wind zorgen voor schrale wangen en een droge huid. Verwen je lichaam en gezicht daarom met Weleda’s winterfavorieten. De 100% natuurlijke producten verzorgen je huid met de kracht van de natuur. Skin Food Voedende Dagcrème zorgt elke dag voor een mooie gloed en Granaatappel Verstevigende Body Butter verbetert de elasticiteit van je huid. En vergeet je douchemoment niet: Aroma Shower Comfort voedt je lichaam van top tot teen en brengt je in een ontspannen stemming. Zo ben je klaar voor de koude maanden!
Granaatappel Verstevigende Body Butter (NIEUW!) : Stevigere huid in 2 weken (gebruikersonderzoek, tweemaal daags aangebracht) - 150 ml | € 17,99
Zorgt voor een stevige en zijdezachte huid - Een anti-aging nieuwkomer met bewezen resultaat! Granaatappel Verstevigende Body Butter is de allereerste 100% natuurlijke body butter die zorgt voor de opbouw van collageen. De rijke body butter met granaatappelpitolie en Centella Asiatica trekt snel in, verstevigt je huid en stimuleert de celvernieuwing. Zo verzorg je je lichaam en creëer je dagelijks een moment voor jezelf. Met de warme geur van sinaasappel, davana en vanille. Probeer ‘m snel uit!
Aroma Shower Comfort - 200 ml | € 6,99
Verwen je zintuigen onder de douche - Verwennerij voor je huid en je stemming: Aroma Shower Comfort. De douchecrème reinigt je huid zacht en behoudt je natuurlijke vochtbalans. De 100% natuurlijke geur van steranijs, zoete vanille en citroen brengt je in een ontspannen sfeer. De douchecrème ziet er bovendien feestelijk uit. Leuk voor onder de kerstboom of in de zak van Sinterklaas. Wist je dat deze Limited Edition douchecrème net als alle andere douchecrèmes van Weleda biologisch afbreekbaar is?
Skin Food Voedende Dagcrème - 93% geeft aan: voedt de huid direct (gebruikersonderzoek 15 minuten na eenmalig gebruik) - 40 ml | € 16,99
Hydrateert en herstelt je huid - Van een doffe huid naar een mooie gloed! Skin Food Voedende Dagcrème trekt snel in, voedt intensief en beschermt je droge huid. Het geheim van de dagcrème? De combinatie van biologische zonnebloemolie met driekleurig viooltje, biologische Calendula, biologische kamille en extract van olijfblad. De crème hydrateert direct en versterkt de huidbarrière. Perfect voor de koude wintermaanden.
Net als de andere producten van Weleda dragen deze winterfavorieten het NATRUE-garantielabel voor natuurcosmetica. Weleda wil bijdragen aan de gezondheid van mensen en aan een gezonde aarde door het produceren en verhandelen van natuurlijke geneesmiddelen en lichaamsverzorgingsproducten. Het bedrijf werkt uitsluitend met ingrediënten van 100% natuurlijke oorsprong, zoveel mogelijk van biologische kwaliteit.
Ga een heerlijk eindejaar tegemoet met de innovatieve keukenapparatuur. De stijlvolle keuken- en huishoudtoestellen van Sage Appliances maken van elk ontbijt, lunch en diner – en alles ertussen in – een moment van geluk. Geen beter geschenk dus om vrienden en familie mee te verrassen dit eindejaar. Laat je inspireren door deze ultieme gift guide!
Voor de koffie connaisseur
Omdat Sage weet dat een espressomachine complex kan zijn, lanceerde het recent zijn Barista Touch™ Impress. Het toestel innoveert met zijn nieuwe functies die je begeleiden tot het perfect kopje koffie, en dat allemaal in een vingerknip. Dankzij de Barista Guidance met gebruiksvriendelijk aanraakscherm verkrijg je in enkele seconden een perfect uitgebalanceerde espresso. Van het malen en aandrukken tot extractie en opschuimen van zijdezacht microschuim, de Barista Guidance past zich intuïtief aan en maakt suggesties naar jouw wensen.
Het koffietoestel introduceert ook de Auto MilQ™-technologie, die verschillende soorten plantaardige en zuivelmelk perfect opschuimt op basis van hun unieke eigenschappen. Met de tampfunctie van het toestel, het Impress™ Puck System, kun je intelligent doseren en nauwkeurig tampen om overtollig gemalen koffie en geknoei te voorkomen. De 'assisted tamping' hendel aan de zijkant van de machine zorgt voor een consistente en nauwkeurige tamp met een 7º barista draai - net als de professionals. Terwijl de tamp wordt gedraaid, wordt het oppervlak van de puck automatisch gepolijst. Een perfect cadeau dus voor de koffie connaisseur die weinig tijd heeft of geen ervaring met een (handmatige) espressomachine!
Voor wat karakter in de keuken
Dit jaar lanceerde het merk ook drie van zijn bestsellers in enkele nieuwe opvallende kleuren. De toestellen haalden hun inspiratie bij enkele van de heerlijkste ingrediënten, variërend van de rijke tinten van pruimen tot de luxueuze aantrekkingskracht van zwarte truffel.
Wat dacht je van de Soft Top™ Luxe, een elegante en snoerloze waterkoker, met hoogwaardige metallic afwerkingen, en een speciaal deksel dat de stoom zachtjes laat ontsnappen? Of misschien is de Toast Select™ Luxe, een broodrooster die zijn roostertijd voor elke type brood aanpast, wel een ideaal cadeau voor die ene speciale persoon? Het perfecte geschenk voor iedereen die wat kleur en karakter aan zijn of haar keuken wil geven!
Voor als het wat luxueuzer mag
Voor de thuisbarista die van een streepje luxe houdt, lanceert Sage Appliances een speciale editie van een van zijn bestsellers: de Oracle™ Touch Noir. Vanaf 1 november is dit premium volautomatische koffietoestel beschikbaar in matzwart, een strakke en verfijnde kleur die luxe ademt. De bediening via het intuïtieve touchscreen vereenvoudigt het zetten van koffie tot drie stappen – malen, zetten en melk – en de koffiesterkte, melktextuur en temperatuur kunnen eenvoudig aangepast worden naar ieders smaak. Kortom, hét ideale toestel voor koffielovers die op zoek zijn naar eenvoud, kwaliteit en luxueus design.
Voor zij die van efficiëntie en eenvoud houden
Van goudbruine toast tot heerlijke koekjes en van gegrilde vis tot perfect geroosterde kip – met de Smart Oven ™ Air Fryer van Sage Appliances bereid je vanaf nu je avondeten in een mum van tijd. Het toestel heeft 10 slimme kookfuncties, waaronder het frituren van ieders favoriete maaltijd in slechts 20 minuten. Het apparaat maakt gebruik van het Element IQ™-systeem van Sage, met detectie en digitale PID-temperatuurregeling om koude plekken te elimineren voor nauwkeurig en gelijkmatig koken – of het nu gaat om frituren, bakken, braden of langzaam garen. Een ideaal toestel om tijdens het kerstdiner in je keuken te hebben dus!
Productinformatie : De Barista Touch™ Impress: verkrijgbaar in geborsteld Stainless Steel, Black Truffle & Black Stainless Steel, €1.299,90. - De Soft Top™ Luxe en Toast Select™ Luxe: verkrijgbaar in Damson Blue, Red Velvet, Sea Salt, Brushed Stainless Steel, Black Stainless Steel en Black Truffle, €139.90 (per toestel). - De Oracle™ Touch Noir, €2.799,90. - De Smart Oven™ Air Fryer: verkrijgbaar in Stainless Steel, €419,90. Alle toestellen zijn verkrijgbaar op sageappliances.be en bij geselecteerde retailers.
Geniet van de natuur, sprookjes, attracties en shows tijdens de herfstvakantie
Ook tijdens de Belgische herfstvakantie – van 21 oktober tot en met 5 november in Wallonië, en van 28 oktober tot en met 5 november in Vlaanderen – is de Efteling iedere dag geopend. In de herfst ligt het park er het kleurrijkst bij. De najaarszon straalt door de bomen en overal in het natuurrijke park ruik je de heerlijke herfstgeuren. In de weekends en van 16 t.e.m. 20 oktober en van 30 oktober t.e.m. 3 november kunnen bezoekers extra lang genieten van de vele (overdekte) attracties en parkshows, tot 20 uur. In het Sprookjesbos kreeg het Herautenplein, met de sprookjes De Kikkerkoning en De magische Klok, recent een opfrisbeurt, net als de paddenstoelen in Het Kabouterdorp. Iedere herfstdag wordt afgesloten met de spectaculaire watershow Aquanura.
In het Nederlandse attractiepark net over de grens is er het hele jaar rond vertier voor jong en oud, zelfs op regenachtige dagen. Dwaal af in de magische vertrekken van Symbolica of beleef een huiveringwekkende vlucht in Vogel Rok. Ook in de herfst kunnen bezoekers hun favoriete Efteling-bewoners ontmoeten en zijn er sprookjesachtige shows, waaronder de Sprookjesboomshow, het Anton Pieckplein Poppenkast Theater, en het verhaal van Virginie en Otto Charlatan.
CARO, een visueel spektakel
De spectaculaire familieshow CARO, vol humor, muziek en acrobatiek, is verschillende keren per week te zien in het Efteling Theater. Tijdens de herfstvakantie is dat op: 21, 22, 24, 26, 28, 29 en 31 oktober, en 2, 4 en 5 november. In de voorstelling, waarin woorden overbodig zijn, draai je als toeschouwer een ontroerend rondje mee in een carrousel met herkenbare momenten uit het leven gegrepen. Tickets kosten 26,50 euro per persoon. Verblijfsgasten betalen slechts 12,50 euro. Speellijst en reserveren: www.efteling.com/caro
Overnachten in de kleurrijke natuur
Wie tijdens de herfstvakantie meerdere dagen van de Efteling wil genieten, kan een nacht, een lang weekend of een midweek boeken in de sfeervolle hotels en vakantieparken. Verblijf is telkens inclusief onbeperkt toegang tot het attractiepark tijdens reguliere openingstijden. Zo geniet je eindeloos van de vele attracties, parkshows en de adembenemende natuur.
Wereld vol Wonderen
Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 is de Efteling uitgegroeid tot de grootste toeristische bestemming van de Benelux. De Efteling omvat naast het attractiepark ook hotels en vakantieparken: het Efteling Hotel, Efteling Bosrijk en Efteling Loonsche Land. De Efteling ligt net over de grens bij Breda, nog geen uurtje rijden van Antwerpen, en is elke dag van het jaar open. Kinderen tot vier jaar genieten gratis toegang. Voor informatie of reserveringen: www.efteling.com
brengen collectie personaliseerbare sweaters met kunstwerken van jongeren met beperking
Belgisch familiebedrijf JBC slaat de handen in elkaar met de Limburgse vzw [h]ARS, een organisatie die kunst gemaakt door jongeren met een mentale of fysieke beperking tot bij ondernemers brengt als relatiegeschenk. Vijftien kunstwerken, geselecteerd door kunstliefhebbers Sofie Van de Velde en Koen Vanmechelen, zullen dankzij de Studio Unique-corner van JBC geprint kunnen worden op personaliseerbare sweaters. De opbrengst van deze samenwerking komt integraal de jongeren ten goede.
Relatiegeschenk met een verhaal
[h]ARS werd gesticht door Erik Monard, medeoprichter van het gelijknamige advocatenkantoor in Hasselt. Het platform verbindt ondernemers met jongeren met een beperking, door kunstwerken die zij maken uit te brengen als one-of-a-kind relatiegeschenk. “De kunstenaar inspireert de ondernemer, de ondernemer geeft zuurstof aan de kunstenaar”, aldus Monard. “Met [h]ARS zetten we de talenten van jongeren met een beperking in de verf en kunnen we hun kunst verkopen, ten voordele van een goed doel. Dat kan ook door het geven van een relatiegeschenk aan een partner of werknemer.”
[h]ARS werkt met zorginstellingen, waar ze jongeren creatief aan de slag laten gaan. Het resultaat daarvan, de zelfgemaakte kunstwerken, brengt ze uit op canvas, hout, plexiglas of metaal. Elk exemplaar wordt daarbij voorzien van een unieke QR-code. De ontvanger van het cadeau kan de code scannen en ontdekt zo een ‘verborgen boodschap’: een filmpje met het unieke verhaal van de jonge artiest.
Kunst overstijgt de handicap
JBC zet samen met [h]ARS nu nog een stap verder. Sofie Van de Velde, Vlaanderens bekendste eigenares van galerijen, en Koen Vanmechelen, internationaal beeldend kunstenaar, selecteerden uit het brede aanbod hun vijftien favoriete werken. Deze zullen door JBC gedrukt worden op gepersonaliseerde sweaters voor dames, heren en kinderen. Vanaf donderdag 21 september zijn de sweaters verkrijgbaar bij JBC als relatiegeschenk of gewoon als modestatement.
“Als ambassadeur van [h]ARS ben ik ontzettend blij met deze unieke samenwerking met JBC. Op deze manier krijgen onze jonge kunstenaars exposure én aandacht op grotere schaal… iets wat ze écht verdienen”, aldus Vanmechelen.
Ook voor JBC is dit project eentje om fier op te zijn.
“Bij JBC zetten we al lange tijd in op lokaal talent en inclusiviteit, zo werden we eerder dit jaar kledingpartner van de Belgische Special Olympics delegatie. De jonge kunstenaars van [h]ARS zijn enorm getalenteerd en hun werken zullen niemand onberoerd laten, dus het is een samenwerking waar JBC met plezier de schouders onder zet”, zo stelt Bart Claes, CEO van JBC.
Ieders talent in de spotlight dankzij JBC
“Kunst maken is een enorme uitlaatklep voor jongeren met een meervoudige/motorische beperking. De leerlingen maken prachtige kunstwerken en zijn vaak zelf verbluft door het resultaat. Achter het kunstwerk zit meestal een verhaal rond thema’s die hen geraakt hebben in het verleden of die juist heel actueel zijn. Op deze manier leren ze zichzelf uiten op een vrije, creatieve manier. Er is niets mooier dan een jongere die zegt: ‘Ik wist niet dat ik een kunstenaar was’”, vertelt ook Nele Bynens, kunstjuf in het BuSO, Sint-Gerardus.
Dat de jongeren hun kunstwerken nu gedrukt op sweaters kunnen zien schitteren bij klanten van over het hele land, maakt hen erg trots. Zo vertellen ook kunstenaars Zeynep Vildan Gözel en Fabrizio De Paola. "Ik word blij omdat ik zie dat ik het kan", zegt Zeynep.
De opbrengst van de samenwerking gaat ook terug naar jongeren met een beperking.
Praktisch
De sweaters van JBC x [h]ARS zullen te personaliseren zijn op de JBC webshop vanaf 21 september. Een kidstrui kost €24,95, een trui voor volwassenen €29,95.
Wanneer natuurlijke elementen in het interieur worden verwerkt, gaat dit verder dan louter geïnspireerd design. Het omvat ook het gebruik van kwaliteitsvolle materialen en kalme kleurenpaletten. Ethnicraft maakt gebruik van rijk donker hout - zoals teak en mahonie - in haar meubilair om een gevoel van warmte en rust te scheppen in een ruimte, vergelijkbaar met een veilig en mysterieus woud. Dit effect wordt versterkt door de toevoeging van de gloednieuwe mosgroene kleur in het assortiment, die op een natuurlijke en uiterst stijlvolle manier het geheel complementeert.
Uit teakhout gesneden
Eén van de meest gebruikte houtsoorten in het assortiment van Ethnicraft is teak. Dit van nature vette hout combineert duurzaamheid met een minimaal onderhoud, wat het uitermate geschikt maakt voor het gebruik in meubilair. De diepbruine kleur van teak straalt elegantie uit en geeft een ruimte een luxueuze uitstraling. Zo biedt het Geometric-wandrek in het prachtige teak een opvallend display waarop decoratieve objecten en dierbare herinneringen kunnen schitteren. Ook de Bok-eettafel is met zijn elegant design en teakhouten uitvoering een tijdloos icoon dat de natuur in huis haalt.
Mahoniezacht
In weelderige bossen ontdek je vaak een verscheidenheid aan boomsoorten. Bij Ethnicraft is dit niet anders, want naast teak is mahoniehout een veelgebruikt en geliefd materiaal. Mahonie onderscheidt zich door zijn rijke roodbruine kleur, verfijnde nerfstructuur en gladde oppervlak. Het is duurzaam en laat zich moeiteloos omvormen tot prachtige interieurstukken. Met de Eye-loungestoel eert Ethnicraft de schoonheid van het bos, terwijl de organische vormen de indruk wekken van een alziend oog. Bovendien krijgt dit hoogwaardige hout de kans om te schitteren dankzij verfijnd vakmanschap. Zo wordt de Satellite-kom van Ethnicraft met de hand gesneden door getalenteerde Javaanse houtsnijders: een prachtstuk van de natuur in huis.
Natuurlijke harmonie
Terwijl de bomenpracht rondom een sfeer van statige elegantie creëert, voegt het zachte mosgroene element een warme en stijlvolle touch toe. Ethnicraft introduceert deze serene kleur nu ook in haar assortiment, waarin het de populaire N701-zitbank kleurt en verrijkt. Het comfortabele design van de zetel, gecombineerd met het rustgevend mosgroen, nodigt uit om heerlijk te ontspannen. Voeg houten accenten toe of experimenteer met kleuren zoals cognacbruin of okergeel om een harmonieus interieur te creëren. De samensmelting van natuurlijke elegantie en tijdloze kleuren biedt een unieke gelegenheid om het interieur om te toveren tot een oase van rust en stijl. Een plek waar je kan genieten van comfortabele verfijning.
Instrument horloge ontwerper, Bell & Ross, bewerkt de meest iconische wijzerplaat van een vliegtuig cockpit met de nieuwe BR 03 Gyrocompass. Een zeer suggestief uurwerk voor liefhebbers van de luchtvaart.
Het silhouet van het gevechtsvliegtuig in het midden van de zwarte wijzerplaat laat geen ruimte voor twijfel. Met de nieuwe limited-edition BR 03 Gyrocompass brengt Bell & Ross een eerbetoon aan een van haar favoriete werelden: de luchtvaart. Het uiterlijk van het horloge is trouw aan het soort technisch ontwerp dat wordt gebruikt voor de wijzerplaat van een piloot aan het roer van een vliegtuig, waarbij de grafische codes worden overgenomen voor wat bij professionals bekend staat als een koersindicator. Dit begeleidende element op het dashboard is essentieel: in één oogopslag vertelt de weergave van een vliegtuig in de lucht piloten hun reisrichting, waarbij de positie indien nodig kan worden bijgesteld op een magnetisch kompas. Door dichter bij het gevoel aan boord van een cockpit te komen, blijft Bell & Ross op koers.
De BR 03 familie is een centrale pijler in de Bell & Ross collecties. Sinds de lancering in 2006, heeft het concept de volledige capaciteiten van het horlogemakershuis getoond: het nemen van de instrumenten van een vliegtuigdashboard en ze herinterpreteren voor de pols. Dit jaar opnieuw uitgevonden in nieuwe proporties, de iconische afgeronde vierkante vorm van de BR 03 serie komt nu in een 41mm kast.
Het BR 03 Gyrokompas is ook verkrijgbaar in dit nieuwe formaat, met een zwarte keramische kast van slechts 10,6 mm dik en waterdicht tot 100 meter. Het horloge is een aanvulling op de iconische Flight Instruments-collectie die in 2010 werd gelanceerd. De sterke persoonlijkheid van het horloge toont de volledige functionaliteit en zet op elegante wijze een navigatiehulpmiddel uit de luchtvaart om in een horlogeontwerp. De robuuste afwerking is geïnspireerd op luchtvaartapparatuur en de zwarte rubberen band wordt vastgemaakt met een stalen gesp met zwarte PVD-coating, wat de professionele dimensie van dit horloge uit een gelimiteerde serie van 999 stuks onderstreept.
Overdag en 's nachts beter afleesbaar
Het display van het nieuwe BR 03 Gyrokompas is ontworpen voor een perfecte praktische afleesbaarheid onder alle omstandigheden, overdag of 's nachts. Het silhouet van het gevechtsvliegtuig trekt de aandacht. Het puntje van de neus van het vliegtuig is uitgelijnd met de indexen zodat de drager de tijd met precisie kan aflezen. Het is een oplossing die Bell & Ross voor het eerst bezocht in 2013. Door de numerieke inscripties op de flens te externaliseren, wordt het controleren van de tijd een naadloze ervaring. Naast de uurwijzer profiteert de grote minutenwijzer van een royale witte pijl die doet denken aan een wijzer. De slanke en uiterst precieze centrale secondewijzer creëert een interessant kinetisch visueel effect door het grote contragewicht dat de wijzerplaat permanent in beweging brengt, als een vliegtuig in volle vlucht. Discreet maar efficiënt, de datum wordt weergegeven in een rond venster tussen 4 en 5 uur, waardoor het gemakkelijk is om aanwezig te zijn wanneer dat nodig is, zonder de mogelijkheid te verstoren om direct de tijd te zien in het heetst van de strijd.
Om ervoor te zorgen dat het horloge ook in het donker functioneert, is het voorzien van een geraffineerde lichtgevende behandeling: de kardinale punten en hun driehoekige indexen zijn gecoat met Super-LumiNova® met een groene emissiekleur, terwijl de tijdsaanduidingen worden benadrukt door een direct herkenbare blauwe emissie. Ondertussen valt het silhouet van het vliegtuig op in een unieke gele tint met groene emissie.
Een viering van mechanische uitmuntendheid
Naast de kracht van het display is het horloge een eerbetoon aan het complexe mechanische ontwerp van het gyrokompas in de luchtvaart. Voor piloten is het cruciaal om hun exacte positie te weten. Daarom ontwikkelden ingenieurs dit visueel eenvoudige maar technisch complexe systeem, met een mechanisme dat de positie van een vliegtuig tijdens de vlucht omzet in een verticale grafische weergave op de wijzerplaat.
Voor piloten is het cruciaal dat ze weten waar ze zich precies bevinden. Daarom hebben de ingenieurs het Gyrokompas ontwikkeld, een visueel eenvoudig maar technisch complex systeem, met een mechanisme dat de positie van een vliegtuig tijdens de vlucht omzet in een verticale grafische voorstelling op de wijzerplaat. De BR 03 GYROCOMPASS heeft geen gyrokompas, maar een uurwerk met bewezen betrouwbaarheid: het BR-CAL.302 zelfopwindende kaliber. Het slaat met een frequentie van 28.800 vph (4Hz) en heeft een gangreserve van 54 uur. Het is het perfecte horloge voor professioneel gebruik, zowel tijdens de vlucht als op het land.
De BR 03 Gyrokompas is origineel en leuk en vervolledigt de collectie van concepthorloges die rechtstreeks verbonden zijn met instrumenten. Met zijn unieke display is de BR 03 bedoeld voor liefhebbers van design en luchtvaart.
Aan het einde van de zomer maken de zwoele temperaturen, verre reizen en haast eindeloze dagen plaats voor het knusse najaar. De zon verdwijnt dan sneller achter de horizon, en neemt het daglicht steeds vroeger met zich mee. Ben je nog niet klaar om het plezierigste seizoen gedag te zeggen? Met de juiste accessoires geniet je van een aangename nazomer in de tuin of op het terras, en verleng je zo lang mogelijk de buitentijd. Laat je daarbij inspireren door de tips en het assortiment van Gervi Outdoor, en ontdek hoe je de eerste herfstavonden heerlijk verwarmt met licht en vuur.
Een verlicht pad
Als een lantaarn door het bos leidt compacte en draagbare verlichting je door de tuin heen, op zoek naar het leukste plekje om ’s avonds te loungen. Zoals de Otus-buitenlamp van Todus bijvoorbeeld; met het handige handvat neem je ‘m gemakkelijk overal naartoe. Of wat dacht je van het eerder organische ontwerp van de Poltrona Frau-verlichting? Op of naast de terrastafel werpt het een zachte gloed over de tuin en het gezelschap.
Op staande voet
Verleg het gezellige gevoel van de eet- en woonkamer naar de buitenruimte en plaats een staande lamp naast het outdoor meubilair. Nood aan een heldere kijk? Aan de outdoor eettafel zorgt de afgeronde Half Dome-lamp van Kettal voor zichtbare duidelijkheid. Kan je loungeplek ook wat verlichting gebruiken? Met de Mia-buitenverlichting van Kettal creëer je alvast een gemoedelijke conversatiesfeer.
Licht en haard
Eens de herfst volledig losgebarsten is, dalen de temperaturen en worden de avonden een stuk kouder. Naast verlichting zoeken we vanaf dan ook de warmte op, en Gervi Outdoor heeft hiervoor de perfecte multifunctionele accessoires in huis. Zo verlicht de Glowbus Dewdrop-vuurkorf het terras en maakt het de koelte wat aangenamer. Ook het Tupa-model van Moróro biedt dezelfde behaaglijkheid. Op zoek naar een touch of design? De Disc-terrasverwarming van Heatsail is voor jou wellicht een geschikte optie.
Nog geen zin in de herfst? LolaLiza's nieuwste collectie geeft je misschien wel het extra duwtje in de rug dat je nodig hebt. Met LolaLiza's zachte truien, warme jassen en knusse sjaals, gecombineerd met vrouwelijke rokken en sierlijke jurken, ben jij perfect opgewassen tegen koudere temperaturen. Laat die herfstwandelingen, met welverdiende chocomelk als afsluiter, maar komen!
Comfortabele stuks wisselen meer geklede items af in deze herfstcollectie, want LolaLiza weet dat het mixen van deze twee de sleutel is tot de perfecte look. Draag een fluffy trui met een feestelijke rok in zilveren pailletten, combineer een oversized knit met een nepleren rok of ga voor een stoere leren jas met een satijnen rok.
Om haar steentje bij te dragen aan een meer duurzame mode-industrie én om klanten een nieuwe jas te laten shoppen aan een extra interessante prijs, organiseert LolaLiza van 18 oktober tot 5 november een grote recycle-actie. Klanten kunnen hun gedragen winterjas binnenbrengen en krijgen in ruil maar liefst 20% korting op een nieuwe winterjas. De ingezamelde jassen worden opgepikt door de organisatie Terre asbl, waar LolaLiza al enkele jaren een duurzaam partnership mee heeft. Zij zorgen ervoor dat er bijna niets van verloren gaat; 56% van alle oude kledingstukken wordt hergebruikt en 27% wordt gerecycleerd. Zo helpt LolaLiza de afvalberg te verkleinen.
Praktisch :De collectie is beschikbaar vanaf 2/10 in alle LolaLiza-winkels en online.
Na het wereldwijde succes van Bad Boy en Bad Boy Le Parfum geeft Carolina Herrera met Bad Boy Cobalt een opwindende draai aan het tweezijdige karakter van de moderne man. Deze nieuwe mannengeur doorbreekt conventies en verkent de diverse banden tussen mannen, wat symbolisch wordt weergegeven door de ongebreidelde kracht van kobalt met zijn diepe en levendige blauwe kleur.
In nauwe samenwerking met Carolina A. Herrera, Creative Director voor parfums bij Carolina Herrera, gaf parfumeur Domitille Michalon-Bertier vrij spel aan haar verbeelding om dit technisch hoogstaande parfum te ontwikkelen. Samen combineerden ze een verleidelijke aardse toets en wilde frisheid in een energieke en contrastrijke nieuwe editie, verpakt in een frisse kobaltblauwe interpretatie van de iconische flacon van het Bad Boy bliksemschichtparfum.
Elk parfum bevat dominante noten die de essentie overbrengen en het zijn karakteristieke en unieke identiteit geven. Voor Bad Boy Cobalt koos het team ervoor om te werken met de ongelooflijke contrasten van het nieuwe ‘Magic Spark ELIXIR’, een ingrediënt dat op een verfijnde manier de harmonieuze contrasten belichaamt van broederlijke banden, de subtiliteit en kracht van een vriendschap tussen mannen. Vergelijkbaar met kobalt, dat glas die unieke blauwe tint geeft, kleurt dit ELIXIR de geur volledig met levendige citrusaccenten, en creëert tegelijkertijd boeiende aardse ondertonen.
Het ‘Magic Spark ELIXIR’ vermengt zich met roze peper en geranium om het frisse karakter van Bad Boy Cobalt te creëren.
Roze peper voegt een opmerkelijk frisse noot toe, vergezeld van aromatische en subtiele florale accenten, terwijl geranium een bloemige maar toch mannelijke toets introduceert, die een centrale rol heeft gespeeld bij Carolina Herrera for Men, het eerste herenparfum van het huis Herrera dat in 1991 werd gelanceerd.
De aardse tonen van een truffelakkoord worden verlevendigd door zowel de tastbare als symbolische kracht van eikenhout, verrijkt met mannelijke vetiver, en versterkt door de verleidelijke geur van cederhout om zo de basis van deze geur te vormen. “Het was niet alleen de symboliek van de lichtflits die mijn verbeelding op hol liet slaan”, vertelt Domitille Michalon-Bertier. “Kobalt vind je diep in de aardkorst, en het deed me denken aan de bliksem die de grond doorklieft, waardoor dit element onthuld wordt, tezamen met de intense geuren van de aarde.”
Eikenhout, met lichte rokerige noten, heeft altijd gediend als een historisch symbool van standvastigheid, wat op “een prachtige manier de voortdurende kracht binnen een broederlijke band weerspiegelt”, aldus de maker van Bad Boy Cobalt. Vetiver is afkomstig van een overblijvende plant en haalt zijn delicate aroma uit vulkanische grond die doordrenkt is met minerale zouten. Het is een tijdloos ingrediënt in herenparfums. De essentiële olie van cederhout wordt al sinds de tijden van het oude Egypte gewonnen en voegt hier een krachtige, droge en levendige noot toe, met een zuiver en groen karakter.
Bij Carolina Herrera is vetiver van oudsher een verwijzing naar exotische reizen, naar de Caribische vergezichten van plaatsen als Haïti. Nu creëert het huis Herrera deze nieuwe geur met vetiver afkomstig uit Haïti en staat het aan de basis van het programma Sourcing for Shared Value, dat groenere manieren zoekt om dit ingrediënt te verbouwen en te oogsten en tegelijkertijd de mensen beschermt die het land bewerken door middel van lokale onderwijsprogramma's en het verbeteren van de infrastructuur. Het is een langdurig proces om ervoor te zorgen dat de gebruikte vetiver het meest prachtige, ethische, en milieuvriendelijke product is, ten bate van zowel de bevolking als de planeet.
Elke geur in de Bad Boy-familie speelt op zijn eigen manier in op de dubbele persoonlijkheid van de hedendaagse man, een concept dat extra wordt belicht en verkend met Bad Boy Cobalt, dat de verbondenheid van broederschap onderstreept. Hedendaagse mannen begrijpen dat er geen kracht is zonder emotie, of autoriteit zonder mededogen. Daarom wordt de vonk van frisheid in de topnoten en de rijke basisnoten van Bad Boy Cobalt geaccentueerd door het bloemige hart van het parfum. Samengesteld met schone aromatische lavendel, vergezeld door sappige zwarte pruim, wekt deze geur herinneringen op aan de tederheid die centraal staat in langdurige mannelijke vriendschappen.
De krachtige contrasten van deze mannelijke dualiteit worden op mysterieuze wijze weerspiegeld in de flacon, met zijn blauw-transparante kleurverloop. Het is een prachtige nieuwe interpretatie van de iconische bliksemschicht uit de Bad Boy-wereld die ons op zijn meest elegante wijze laat zien dat zelfexpressie en het vertrouwen in de mogelijkheden van het leven, samen met vertrouwde en geliefde vrienden, altijd mogelijk zijn.
Carolina Herrera Bad Boy Cobalt is vanaf 3 oktober 2023 exclusief beschikbaar bij: Ici Paris XL in Belgie - Ici Paris XL en zelfstandigen in Luxemburg
Move over beige, kleur is terug! Na een tijdperk waarin zacht minimalisme het hoogste goed was, herleven we vandaag een expressiever en haast kunstig interieur. Het maximalisme vertaalt zich vooral in sprekende kleuren en unieke combinaties met prints – hoe opvallender, hoe beter. Toch hoeft je woning geen bonte kleurbom te worden, het kan ook subtieler. Denk aan felgekleurde accenten in een soberder geheel of decoratie en textiel met unieke vormen of patronen. Belgische interieurexpert Juntoo tipt je alvast drie manieren waarmee je de uitbundige trend genuanceerd in je interieur verweeft.
The main character
Een zetel is vaak de allesbepalende factor in het interieur, het kan het totaalplaatje maken of kraken. Heb je een eerder monochroom interieur? Maak van je zetel dan de absolute eyecatcher in een rijke en vooral opmerkelijke kleur. Met het Bardo-model van Juntoo heb je alvast een grotere variant, terwijl de Norcia-clubzetel een compacter alternatief biedt. Wat je ook verkiest, de brede kleuren- en stoffenwaaier verzorgt alvast eindeloze ontwerpmogelijkheden.
Kleur (en prints) bekennen
Ga nog een stapje verder en verweef dezelfde tint in decoratieve elementen zoals sierkussens of een poef – ook perfect voor diegenen die liever een pop of colour in een zo neutraal mogelijk interieur willen. Tijdens het najaar introduceert Juntoo alvast tien nieuwe stoffencollecties, goed voor een totaal van 60 unieke bekledingsopties, die zowel de bestaande Baci-kussencollectie als de Tondo-poefen aanvullen. Met een fel kleurtje en etnische of geometrische print voeg je zo zonder moeite en op een zachte manier leven toe aan je interieur.
Can touch this!
Naast kleur mag er in het interieur van nu ook meer textuur zijn, met vooral een zekere tastbaarheid en een interessant reliëf. Voor liefhebbers van de kalmere of natuurlijkere tinten zorgt het ook voor een geslaagd on-trend alternatief. Naast een volledige bouclé-zetelbekleding kan je bijvoorbeeld ook kiezen voor een Baci kussen of Tondo poef in één van de nieuwste varianten in Juntoo’s stoffencollectie. Waar de Litio-prints meer inspelen op aaibare texturen (zoals in het speelse panterpatroon), verweef je met het Fazio-ontwerp kleur en strepen samen tot een kleurrijk accent.
Van oude meesters en interactieve lichtspektakels tot experimentele design en kunst
De Nederlandse provincie Noord-Brabant staat ook dit jaar in de schijnwerpers met een overvloed aan culturele activiteiten. Zo opent Het Noordbrabants Museum in ‘s-Hertogenbosch de deuren voor de gloednieuwe Brueghel tentoonstelling en kan je in Eindhoven van schitterende lichtspektakels genieten. Licht staat dit najaar centraal in heel wat tentoonstellingen, een magische kijk op het uitgebreide erfgoed dat deze provincie te bieden heeft. Volg het verlichte Van Gogh-Roosegaarde fietspad, laat je tijdens Dutch Design Week inspireren door creatieve zielen en kom te weten welke impact de Brueghel familie op de kunstwereld had. Hieronder lijsten we alvast vijf niet te missen herfstactiviteiten op waarbij kunst, licht en creativiteit overal te beleven zijn.
Brueghel: de familiereünie
Vol trots kondigt Het Noordbrabants Museum in ‘s-Hertogenbosch, de hoofdstad van de provincie Noord-Brabant, de Brueghel tentoonstelling aan. Deze expo bundelt het beste van vijf Brueghel generaties in een unieke verzameling van tachtig schilderijen uit verschillende internationale collecties: van vrolijke taferelen tot verhalen uit de bijbel en uitgestrekte landschappen. De familie Brueghel, bekend om hun ondernemersgeest, behoort tot de meest invloedrijke families in de westerse kunstgeschiedenis. De tentoonstelling onthult niet alleen hun meesterwerken, maar laat ook de familieverhalen terug tot leven komen. Wie waren de sterke vrouwen in deze familie, welke rol hadden ze en wat was de band tussen de verschillende generaties? Ontdek het zelf tijdens deze indrukwekkende tentoonstelling die je van 30 september 2023 tot en met 7 januari 2024 in Het Noordbrabants Museum kan bewonderen.
Vincents Lichtlab: interactieve ervaring rond ‘licht’
In Nuenen, tussen Helmond en Eindhoven, staat alles in het teken van de wereldberoemde kunstenaar Vincent Van Gogh. Dit kleine dorpje was de thuishaven van de schilder en de plek waar hij zich tot artistiek meester ontwikkelde. Voor Van Gogh speelde de harmonie tussen licht en kleur een cruciale rol in zijn creaties. Hoe de schilder met dit samenspel experimenteerde, kan je als bezoeker interactief beleven dankzij Vincents Lichtlab in het Van Gogh Village Museum in Nuenen. Dit is tevens hét perfecte vertrekpunt voor een wandeling door het dorp waar maar liefst 24 locaties aan Van Gogh herinneren. Je ontdekt diverse monumenten en trekt het mooie Noord-Brabantse landschap in. Onderweg passeer je overal luisterpalen die jou alles vertellen over zijn leven, kan je het Van Gogh-Roosegaarde fietspad volgen of dineren in de Watermolen van Opwetten, één van Van Gogh’s schilderijen.
Van Gogh-Roosegaarde fietspad: magische beleving van De Sterrennacht
Net buiten Nuenen, in Eindhoven, bevindt zich het unieke Van Gogh-Roosegaarde fietspad. Nu de zomer achter ons ligt en de dagen terug langer worden, geeft dit pad bezoekers een betoverende beleving van licht en techno-poëzie waarbij digitale techniek omgezet wordt in een zintuigelijke ervaring. Kunstenaar Daan Roosegaarde liet zich inspireren door De Sterrennacht, een iconisch werk van Vincent van Gogh, en creëerde een route verlicht door duizend fonkelende steentjes. Dit pad maakt deel uit van de Van Gogh-fietsroute waarbij je in de voetsporen van de meesterschilder treedt.
Dutch Design Week: design van de toekomst
Ook in Eindhoven zelf, de design hoofdstad van Nederland, kan je van heel wat lichtspektakels genieten. Van 21 tot en met 29 oktober 2023 vindt Dutch Design Week hier plaats, een jaarlijks terugkerend event dat in heel Europa gerenommeerd is. Over heel de stad staan belangrijke locaties en gebieden, zoals de designspots Kazerne en NRE-terrein, in het teken van onder anderen tentoonstellingen, lezingen, debatten en Graduation shows. Het thema van Dutch Design week, die meer dan 2.600 ontwerpers en 350.000 bezoekers trekt, is dit jaar ‘Picture This’. Hiermee zetten de ontwerpers duurzaamheid in de kijker en maken ze bezoekers bewust van de milieuverandering. Op deze manier staat niet alleen de creativiteit centraal, maar kaarten ze ook een maatschappelijke problematiek aan en worden mensen aangemoedigd om hun steentje bij te dragen aan een betere toekomst.
GLOW lichtkunstfestival
In Eindhoven geniet je ook tijdens het GLOW lichtkunstfestival van magische taferelen. Voor dit festival creëren meer dan 35 internationale lichtkunstenaars verbluffende LED-kunstwerken waarmee ze een vijf kilometer lange route verlichten. Elke avond transformeert het stadscentrum van Eindhoven in een lichtshow waarbij het thema ‘The Beat’ centraal staat. Dit jaar krijg je dankzij de audiotours meer inzicht in de creatieve processen achter de creaties. Dit festival loopt van 11 tot en met 18 november 2023, maar dit betekent niet dat je in Eindhoven nadien niet langer aan het juiste adres bent voor lichtkunst. Het hele jaar door zijn er zo’n tiental permanente kunstwerken die je kan bezichtigen, zoals de schoorsteen van de gloeilampenfabriek, een lange slinger met parapluvormige lampionnen en de loopbrug van Motion Paintings.
Benieuwd naar wat er dit najaar nog allemaal te beleven valt in deze Nederlandse provincie? Ga voor meer inspiratie naar visitbrabant.com.
De dagen worden korter, de temperatuur kruipt naar de gezelligheidsgraad en de natuur krijgt een nieuw kleurenpalet. Tijdens het najaar richten we het interieur zo knus mogelijk in en bereiden we het voor op een periode van feestelijk samenzijn. De Polished Imperfect-collectie van Ethnicraft eert de onvolmaakte schoonheid van de natuur en de krachtige lijnen van bomen en takken, en wordt voor de gelegenheid aangevuld met een reeks nieuwigheden die vooral functionaliteit omzetten naar elegant design.
On the side
Ethnicraft valt meteen met de deur in huis en introduceert de gloednieuwe PI-wandkast in massief eik. Met het signatuur afgeronde detail aan de bovenkant van de poten vult de kast de collectie naadloos aan, en complementeert het de PI-eettafel die eerder dit jaar gelanceerd werd. Beschikbaar met twee, drie of vier deuren schikt het in zo goed als iedere ruimte en interieur. De aankondiging van de PI-wandkast is bovendien een dubbele primeur: het is de eerste natuurlijk gekleurde wandkast die Ethnicraft in lange tijd uitbrengt!
Om op te hangen!
Dat het interieur niet alleen praktisch moet zijn, bewijst Ethnicraft steeds opnieuw. Zo ook met de nieuwe staande PI-kapstok, die gevormd als een elegante boom de inkomhal afwerkt met een toefje design. De sterke ‘takken’ bieden voldoende ruimte om gasten te ontvangen tijdens gezellige winteravonden. Op zoek naar meer opslag- of decoratiemogelijkheden? De gekende en geliefde wandplanken uit de Polished Imperfect-reeks zijn vanaf nu ook beschikbaar in een diepbruin mahoniehout.
Waar interieur en karakter samensmelten
Zoals steeds worden de (nieuwe) meubels uit de PI-reeks met de hand vervaardigd en afgewerkt. Alleen zo wordt de natuurlijke vorm van het gebruikte hout behouden en krijgt je interieur dat imperfecte maar gepolijste effect. Daarnaast worden de stukken door Alain Van Havre tijdloos ontworpen waardoor ieder meubel perfect past bij je eigen interieurstijl en voorkeur. Veel meubels komen bovendien in verschillende grootten– zo brengt Ethnicraft haar PI-koffietafel nu ook uit in een grotere variant.
Kerst is een magische periode waarin de fantasie van kinderen nog wat extra geprikkeld wordt. De fonkelende lichtjes in de kerstboom, de sfeervolle muziek en het samen ophangen van een feestelijke sok aan de open haard: de verbeeldingswereld van je kindje komt haast tot leven. Ben je al druk in de weer om de Kerstman een handje te helpen met het kiezen van geschikte cadeaus? Laat je dan inspireren door het speelgoedassortiment van Trixie en vind voor ieder kind een passend geschenk.
Voor de broers en zussen : De kerstperiode is het familiemoment bij uitstek wanneer kinderen samen met (jongere) broers of zussen gezellig kunnen spelen en ontdekken. Geef daarom een stuk houten speelgoed cadeau, of een kartonnen leesboekje waaruit ze elkaar kunnen voorlezen. Wat dacht je van een houten dokter- of kappersset? De verbeelding kon nog nooit zo vrij rondhuppelen. Daarnaast wordt het speelgoed gemaakt uit duurzaam FSC ®-hout van een stevige kwaliteit, waardoor het jarenlang meegaat en gedeeld kan worden met jongere broertjes of zusjes.
Voor de avonturiers : Kinderen die het liefst van al de wereld rondom ontdekken, hebben daarvoor de juiste uitrusting nodig. Stevige rugzak? Check! Een heerlijke snack voor onderweg? Dubbel check. Geef aan de jonge avonturier een handige drinkfles die hij of zij overal kan meenemen – het liefst in de speelse kleuren van hun favoriete dierenvriend. Gemaakt van 100% roestvrij staal, met een handige dop en touwtje is een drinkfles van Trixie een perfect cadeau voor iedere ontdekkingsreiziger, die naast het beleven van spannende avonturieren ook naar school gaat.
Voor de allereerste kerst : Viert je kleintje voor de eerste keer kerst? Geef dan een vriendje voor het leven cadeau. De diertjes van Trixie staan alvast te popelen om je te knuffelen – vooral het nieuwste lid, Mr. Dino, is nieuwsgierig. De zachte knuffeldiertjes van Trixie worden gemaakt van 100% duurzaam biologisch katoen met GOTS-certificaat en worden gevuld met gerecycleerd polyester: zo staan ze alvast klaar om je kind jarenlang te vergezellen.
Eindeloos speelplezier : Trixie staat voor het onbegrensd spelen, waarbij de fantasie en verbeelding van je kind steeds verder kunnen gaan. Daarbovenop wil het merk zorg dragen voor de kinderen en speelplaats van morgen. Ieder stuk uit het speelgoedassortiment is dan ook made to last, en ontworpen met uitsluitend duurzame materialen. Zo bestaan de knuffelbare dierenvriendjes uit biologisch katoen en worden de grijpspeeltjes en bijtringen gemaakt van een natuurlijk rubber. Daarnaast wordt er enkel FSC®-hout gebruikt voor het houten speelgoed en is de inkt op de kartonnen leesboeken op basis van soja. Dat het speelgoed ten slotte een tijdloze look heeft, maakt dat ze nog jarenlang gebruikt kunnen worden.