Voor Dinh Van is het essentieel om liefde en verbondenheid in al hun vormen te vieren. Ze worden belichaamd in iconische creaties die met elegantie en durf de tand des tijds doorstaan. Dit erfgoed is ook een manier van uitdrukken en creëert vormen die geïnspireerd zijn op het dagelijkse leven of universeel zijn en trouw blijven aan de visie van Jean Dinh Van.
Het motief 2 Lips werd aan het einde van de lockdown ontwikkeld als een eerbetoon aan de French Kiss, een manier om te vieren dat we elkaar opnieuw mochten kussen na een periode van beperkingen. De beperkte en genummerde oplage van « 2 Lips » doet denken aan de collecties Menottes Dinh Van en Double Coeurs en geeft een nieuwe interpretatie van de inkepingen die sluitingen zijn geworden, twee grafische monden die in elkaar verstrengeld zijn.
DINH VAN
In 1965 creëerde Jean Dinh Van, geleid door zijn instinct, een juwelenmerk dat niemand verwachtte. Van nature iconoclastisch, bewerkte hij het metaal met zijn handen als een beeldhouwer die zijn creatieve impuls volgde. Jean Dinh Van’s visie op sieraden was simpel: een sieradengrammatica met een design element, huidjuwelen voor iedereen, om met alles te dragen, overal, altijd. Sieraden die de regels van de place Vendôme uitdagen door alledaagse voorwerpen te sublimeren.
Suncamp speelt in op stijgende vraag naar boetiek-campings
Steeds meer reizigers gaan op zoek naar unieke logies in de natuur, waar ontspanning en rust centraal staan. Tegelijkertijd groeit het bewustzijn rond duurzaam reizen, waardoor ook milieuvriendelijke accommodaties erg in trek zijn. Door deze reistrends groeit de populariteit van boetiek-campings: kleinschalige, stijlvolle campings met een verfijnde inrichting die doen denken aan luxe openluchthotels. Suncamp, gespecialiseerd in campingvakanties op diverse vakantieparken in Europa, speelt in op deze toenemende vraag en biedt uiteenlopende luxe lodges en bungalows aan. Beleef zo een exclusieve glampingtrip aan de Costa Brava, geniet in luxe villa’s, stijlvolle tenten en moderne stacaravans op het Kroatische schiereiland Istrië of kies voor unieke strandhuisjes aan de idyllische baai van Cadaqués.
Waarom boetiek-campings de nieuwe trend zijn
Boetiek-campings zijn perfect voor reizigers die willen genieten van de natuur zonder in te boeten aan luxe en comfort. Hier verblijf je niet in een standaard accommodatie, maar in stijlvolle glamping tenten, luxe bungalows of zelfs boomhutten die vaak op prachtige locaties liggen. Ze combineren de charme van het buitenleven met moderne hotelvoorzieningen, waaronder privébadkamers, gastronomische eetmogelijkheden en wellnessfaciliteiten. Bij Suncamp spelen ze volop in op deze trend en bieden ze gezinnen, koppels, vrienden- of familiegroepen de kans om een onvergetelijke vakantie in de natuur te beleven, maar dan op een zeer comfortabele manier, waarbij beleving voorop staat. Hieronder tippen we alvast drie niet te missen boetiek-campings.
Beleef een luxe vakantie aan de Costa Brava
De boetiek-campings van Suncamp bieden gasten een unieke ervaring, die je kan vergelijken met een vakantie in een openluchthotel. Dit luxueuze campinggevoel ervaar je onder meer aan de Costa Brava, nabij de Spaanse stad Gerona. Omgeven door een dennenbos, en op slechts 400 meter van de Middellandse Zee, kan je hier verblijven in het prachtige Talaia Plaza Ecoresort. Dit park ziet er niet alleen stijlvol uit, maar staat ook garant voor optimale luxe. Ontspan lichaam en geest in de Finse sauna met zicht op zee, geniet na een verfrissende duik van een cocktail in de poolbar en schuif de voetjes ‘s avonds onder tafel voor een smaakvol diner met seizoensgebonden groenten uit de eigen moestuin van het vakantiepark.
Luxueus genieten aan de idyllische baai van Cadaqués
In de pittoreske Spaanse stad Cadaqués, gelegen in Catalonië, ben je dan weer aan het juiste adres voor een luxe kampeervakantie met zicht op zee. Wecamp Cadaqués wordt omgeven door groene landschappen en kijkt uit op de baai van Cadaqués. Dankzij deze schilderachtige ligging, is dit hét ideale verblijf voor natuurliefhebbers en rustzoekers. Hier kan je overnachten in diverse logies, gaande van tiny houses tot uitgeruste appartementen en glamping tenten met een luxueuze twist. Niet alleen door de mooie accommodaties, maar ook dankzij de vele faciliteiten die het vakantiepark aanbiedt, beleven gasten een onvergetelijk verblijf. Verwen jezelf met een heerlijk borrelmoment op het terras met zicht op zee of kies voor een culinaire ervaring in een van de restaurants op het domein, terwijl de kids zich amuseren in de speeltuin. Ook de omgeving rondom het vakantiepark zal je niet teleurstellen. Maak een strandwandeling langs de bekende baai van Cadaqués, bezoek Sant Pere de Rodes, een voormalig klooster te midden van de natuur, of breng een bezoek aan het Dalí Museum, de schilder die verliefd werd op deze kustplaats.
Kies voor de perfecte mix van strand, natuur, gastronomie en exclusieve luxe in Istrië
Van de luxe die Suncamp aanbiedt, geniet je ook bij Camping Papafigo in het zuiden van het Kroatische schiereiland Istrië. Hier beleven gasten een ultieme glampingvakantie, waarbij ze overnachten in stijlvolle tenten, moderne stacaravans of een luxe vakantievilla. Het absolute paradepaardje van Camping Papafigo is het wellnesscentrum met stoom- en bubbelbad, massageruimte en sauna. Ook de rooftop bar, met zicht over de groene olijfbomen en de helderblauwe Adriatische zee, is een verborgen troef van dit verblijf. Zin om er een dagje op uit te trekken? Onder begeleiding van een ervaren kapitein biedt Camping Papafigo zijn gasten boottochten aan langs de prachtige kustlijn van Istrië. Neem een duik in de zee, hou even halt op de idyllische eilandjes en pik een magische zonsondergang mee.
Ervaar de diversiteit aan campingvakanties bij Suncamp
Bij Suncamp streven ze ernaar vakantiegangers heel verschillende ervaringen te bieden. Niet alleen diegenen die op zoek zijn naar luxe kunnen hier een vakantie boeken, ook zij die de voorkeur geven aan een traditionele campingbeleving zijn bij Suncamp aan het juiste adres. Daarnaast heeft Suncamp ook ‘all-in’ campings in het aanbod, die garant staan voor eindeloos waterplezier voor jong en oud. Ontdek de veelzijdigheid van Suncamp zelf en laat je verrassen door de combinatie van natuur, comfort en beleving. www.suncamp.be
Jean Paul Gaultier: Classique & Le Male flower editors
Le Beau en La Belle zorgen voor een uiterst intense en broeierige sfeer. De ooit zo serene tuin van Gaultier is getransformeerd in een psychedelische jungle, doordrenkt met een sensuele spanning die de zintuigen prikkelt. Het is niet langer een Eden, maar een bedwelmend doolhof waar lichamen elkaar raken, geuren zich verstrengelen en impulsen ontluiken. De bloemen zelf wentelen zich in sensualiteit en symboliseren dan ook pure verleiding. Betoverd door deze alchemie geven Le Beau en La Belle zich over en dit zonder enige aarzeling.
DE FLACONS en DE CONSERVENBLIKKEN
In het hart van deze weelderige jungle regeert de flora en versiert het sensuele paar. La Belle treedt naar voor en betovert Le Beau met ieder gebaar. Een oogverblindende, stralende en betoverende bloem siert haar roze buste. Als reactie op haar charme ervaart Le Beau met zijn intens blauwgroene buste een hartstochtelijk verlangen, geleid door de bedwelmende bloemen bloeiend op zijn schouder. Beide verbluffende verpakkingen zijn voorzien van twee bovennatuurlijke bloemen die het moment van pure passie belichamen.
DE GEUREN en DE NEUZEN
Vanaf de eerste noten verleidt La Belle met een sappige abrikoos. Deze versterkt de toets van weelderige vanille verrijkt met patchoeli. Daaropvolgend onthult het sillage van zowel magnolia als jasmijn een weelde van amber en bloemen. Le Beau opent met decadente kumquat en levendige citroen, gevolgd door een vleugje absolu van viooltjesblad. Het hart van cashmeran en tonkaboon creëert een sluier van mysterieuze verleiding. Ontdek een buitengewoon bovennatuurlijk duo aan de hand van deze limited edition dankzij de samenwerking van de neuzen Quentin Bisch, Natalie Cetto en Amélie Jacquin. Laat je verleiden door de tuin van verleiding waar de bloemen slechts één keer bloeien. De geurbeleving is de vrucht van een kortstondige verbeelding.
DE CAMPAGNE
Voor deze gelimiteerde editie werkte Jean Paul Gaultier samen met Florence Tétier, creatief directeur van Het Huis van 2021 tot 2024 en tevens stichter van Tétier Bijoux. Ze ontwikkelde het bloemmotief van de flacon alsook de visuele campagne waarmee ze de essentie van de geur wou vastleggen: de fusie tussen de sensualiteit van de mens en de natuur verrijkt met de kunst van de parfumerie.
Le Beau et La Belle van Jean Paul Gaultier is vanaf 20 januari 2025 beschikbaar bij de bekende Jean Paul Gaultier verkooppunten. Le Beau Limited Edition EDP Flower Garden - 125 ml € 155,75; La Belle Limited Edition EDP Flower Garden - 100 ml € 169,60. www.jeanpaulgaultier.com
Jean Paul Gaultier: Classique & Le Male flower editors
Le Beau en La Belle zorgen voor een uiterst intense en broeierige sfeer. De ooit zo serene tuin van Gaultier is getransformeerd in een psychedelische jungle, doordrenkt met een sensuele spanning die de zintuigen prikkelt. Het is niet langer een Eden, maar een bedwelmend doolhof waar lichamen elkaar raken, geuren zich verstrengelen en impulsen ontluiken. De bloemen zelf wentelen zich in sensualiteit en symboliseren dan ook pure verleiding. Betoverd door deze alchemie geven Le Beau en La Belle zich over en dit zonder enige aarzeling.
DE FLACONS en DE CONSERVENBLIKKEN
In het hart van deze weelderige jungle regeert de flora en versiert het sensuele paar. La Belle treedt naar voor en betovert Le Beau met ieder gebaar. Een oogverblindende, stralende en betoverende bloem siert haar roze buste. Als reactie op haar charme ervaart Le Beau met zijn intens blauwgroene buste een hartstochtelijk verlangen, geleid door de bedwelmende bloemen bloeiend op zijn schouder. Beide verbluffende verpakkingen zijn voorzien van twee bovennatuurlijke bloemen die het moment van pure passie belichamen.
DE GEUREN en DE NEUZEN
Vanaf de eerste noten verleidt La Belle met een sappige abrikoos. Deze versterkt de toets van weelderige vanille verrijkt met patchoeli. Daaropvolgend onthult het sillage van zowel magnolia als jasmijn een weelde van amber en bloemen. Le Beau opent met decadente kumquat en levendige citroen, gevolgd door een vleugje absolu van viooltjesblad. Het hart van cashmeran en tonkaboon creëert een sluier van mysterieuze verleiding. Ontdek een buitengewoon bovennatuurlijk duo aan de hand van deze limited edition dankzij de samenwerking van de neuzen Quentin Bisch, Natalie Cetto en Amélie Jacquin. Laat je verleiden door de tuin van verleiding waar de bloemen slechts één keer bloeien. De geurbeleving is de vrucht van een kortstondige verbeelding.
DE CAMPAGNE
Voor deze gelimiteerde editie werkte Jean Paul Gaultier samen met Florence Tétier, creatief directeur van Het Huis van 2021 tot 2024 en tevens stichter van Tétier Bijoux. Ze ontwikkelde het bloemmotief van de flacon alsook de visuele campagne waarmee ze de essentie van de geur wou vastleggen: de fusie tussen de sensualiteit van de mens en de natuur verrijkt met de kunst van de parfumerie.
Le Beau et La Belle van Jean Paul Gaultier is vanaf 20 januari 2025 beschikbaar bij de bekende Jean Paul Gaultier verkooppunten. Le Beau Limited Edition EDP Flower Garden - 125 ml € 155,75; La Belle Limited Edition EDP Flower Garden - 100 ml € 169,60. www.jeanpaulgaultier.com
De 9de editie van het BANAD Festival viert 100 jaar Art Deco
Explore.Brussels // Brussel - Van 15 tot 30 maart 2025
Voor zijn 9e editie viert het BANAD Festival de 100ste verjaardag van de Art Deco. Een unieke gelegenheid om plaatsen te bezoeken die doorgaans niet toegankelijk zijn voor het publiek. Het Brussels Art Nouveau Art Deco Festival nodigt uit tot het (her)ontdekken van verschillende Brusselse wijken door de lens van architectuur en haar iconische stijlen.
Als vanzelfsprekend onderdeel van het Art Deco-jaar 2025, georganiseerd in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, en ter ere van het eeuwfeest van de Exposition internationale des arts décoratifs et industriels modernes in Parijs in 1925, zet het programma van deze editie dit iconische stijlfenomeen in de schijnwerpers. Dit gebeurt onder meer door de deuren te openen van privéwoningen die vaak slechts zelden toegankelijk zijn.
Verspreid over drie weekenden (15 & 16, 22 & 23, en 29 & 30 maart 2025) en drie geografische zones van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, biedt het BANAD Festival een rijk gevuld programma. Het omvat bezoeken aan meer dan zestig interieurs (waarvan sommige voor het allereerste keer toegankelijk zijn), thematische rondleidingen te voet of per fiets, originele lezingen, inclusieve en familiale activiteiten, en niet te vergeten de beroemde Objectenbeurs en het Salon van restaurateurs en experts.
De gemeenten om te (her)ontdekken per weekend: Weekend #1 (15 & 16 maart): Anderlecht, Jette, Koekelberg, Sint-Jans Molenbeek, en Brussel (Vijfhoek) - Weekend #2 (29 & 30 maart): Vorst, Elsene, Sint-Gilles, Ukkel, Brussel (Louizalaan en Franklin Rooseveltlaan) - Weekend #3 (22 & 23 maart): Etterbeek, Sint-Joost-ten-Node, Schaarbeek, Sint-Pieters-Woluwe, Sint-Lambrechts-Woluwe, Brussel (Wijk van de Squares)
Op het programma van de interieurbezoeken staan tal van 'Essentials' (must-sees die je minstens één keer in je leven gezien moet hebben), maar ook heel wat 'Classics' (waarvan sommige, zoals openbare gebouwen, scholen en musea, regelmatig bezocht kunnen worden, maar niet vanuit architecturaal oogpunt). Onder de noemer ‘New’ zijn er ook gebouwen te zien die nog nooit eerder opengesteld werden voor het BANAD-publiek en tot slot zijn er de 'Previously New'-locaties (nieuwe gebouwen uit voorgaande jaren, opnieuw geprogrammeerd voor bezoekers die ze misschien gemist hebben op eerdere edities van het festival).
Nog nooit geopend in het kader van het BANAD: de huizen Averbouch, Van Eycken en Slagmolder maken deel uit van de nieuwigheden van deze negende selectie, evenals het voormalige hoofdkantoor van Electrorail en de Orthodoxe Synagoge van Anderlecht. Ook zeer gewild bij het publiek zijn de iconische hotels Solvay, Tassel en Max Hallet, het huis Saint-Cyr, de Villa Empain en Collart-Van Gobbelschroy, het gemeentehuis van Vorst, het Résidence Palace, de kerken Sainte-Suzanne en Saint-Augustin, enz.
Onderverdeeld over drie geografische zones van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest zullen ongeveer zestig gebouwen met diverse typologieën hun deuren openen: herenhuizen, particuliere woningen, kantoorgebouwen of appartementen, maar ook openbare gebouwen (gebedshuizen, musea, gemeentehuizen, ...) evenals oude productie-eenheden of ateliers van kunstenaars.
Opgezet door het team van Explore.Brussels, de inhoud van deze editie 2025 richt zich voornamelijk op een Art Deco-programma met 60% Art Deco-locaties, 25% Art Nouveau en 15% modernistische gebouwen. Na het succes van het Art Nouveau-jaar 2023, de internationale bekendheid en de recordopkomst, vieren Urban en Visit.Brussels de honderdste verjaardag van de Exposition Industrielle des Arts Décoratifs van Parijs door in het Brussels Gewest een Art Deco-jaar 2025 te initiëren.
Liefhebbers hebben toegang tot niet minder dan een tiental Art Nouveau en Art Deco-werken van de hand van Victor Horta. Daarnaast staan ook andere gerenommeerde architecten op het programma, zoals Adrien Blomme, de dynastie Brunfaut, Antoine Courtens, Stanislas Jasinski, Henry Lacoste, Gustave Strauven en Henry Van de Velde, enzovoort. Twee namen springen er echter uit in deze op Art Deco gerichte selectie van 2025: Jean-Baptiste Dewin en Joseph Diongre. Ook fans van het modernisme kunnen zich eveneens verheugen op enkele verborgen parels, zoals de huizen Marit, Grégoire-Lagasse en Anciaux, het gemeentehuis van Sint-Lambrechts-Woluwe, de voormalige Vrijmetselaarsloge van Le Droit Humain, en mogelijk ook het voormalige Postchequekantoor.
Gegeven door professionele gidsen en aangeboden in verschillende talen, bieden deze rondleidingen de liefhebbers de kans om de architecturale stijl en de staat van behoud van deze uitzonderlijke plekken beter te begrijpen, hun geschiedenis te ontdekken, hoe ze vroeger bewoond werden en hoe ze vandaag de dag in gebruik zijn en om de vele kwaliteiten ervan te waarderen. Daarnaast organiseert dit inclusieve festival ook op maat gemaakte rondleidingen voor Alpha- en FLE-publieken, evenals rondleidingen die aangepast zijn voor mensen met een verminderde gezichts- of gehoorscherpte, beperkte mobiliteit of een verstandelijke beperking.
Het BANAD Festival wordt georganiseerd door *Explore.Brussels, een netwerk van kwaliteitsvolle rondleidingverenigingen actief in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (ARAU, Arkadia, Bruxelles Bavard, Pro Velo). Sinds een vijftal jaar organiseren deze vier verenigingen evenementen rond erfgoed, zoals het BANAD Festival, de Brussels Biennale of Eclectic Architecture (BBEA) en de Brussels Biennale-Neoclassic (BBN).
PRAKTISCHE INFORMATIE : Data : Van 15 tot 30 maart 2025 - Tarieven : Het BANAD Festival past een logica van degressieve tarieven toe naar gelang van het aantal rondleidingen dat voor eenzelfde persoon wordt geboekt per bestelling, deze berekening gebeurt automatisch. Bijvoorbeeld: 1 bezoek aan de volle prijs kost €13 per bezoek en 5 bezoeken of meer aan de volle prijs kosten je € 9 per bezoek. Het volledige programma en andere nieuwigheden worden op de website onthuld, ticketverkoop vanaf 04/02 online - https://www.banad.brussels/nl/
Foto’s Endre Sebok: foto1 : oude zetel electrorail – foto2: maison Averbouch – foto3 maison holvoet – foto 4: british international school brussel
Corendon heeft Didim (foto 1) opnieuw ontdekt als ideale en betaalbare bestemming voor het komende lente- en zomerseizoen. Deze schilderachtige badplaats met azuurblauwe baaien aan de Egeïsche Kust biedt reizigers een combinatie van All Inclusive hotels, mooie stranden en een rijke cultuurhistorische omgeving. Dankzij een korte transfer vanaf Bodrum is Didim bovendien goed bereikbaar.
"Didim is een bestemming die veel meer te bieden heeft dan alleen strand. De historische heiligdommen en natuurlijke schoonheid maken het een unieke plek voor reizigers die willen ontspannen, maar ook de rijkdom aan cultuur willen ontdekken”, aldus Gunay Uslu, CEO van Corendon.
Een verborgen parel met geschiedenis en natuur
Reizigers die graag buiten de gebaande paden treden, zullen Didim waarderen om de combinatie van cultuur, natuur en rust. Naast het genieten van zon, zee en strand is Didim ook een bestemming voor wie graag de geschiedenis induikt. Bezoekers kunnen historische plekken zoals de Apollotempel (foto2), Efeze, Milete en Priene verkennen, die elk eeuwenoude verhalen vertellen. Voor een rustige dag in de natuur biedt het Bafa-meer een prachtig landschap, wandelmogelijkheden en ontspanning. Ook liefhebbers van authentieke dorpen kunnen hun hart ophalen. Het charmante Şirince, bekend om zijn pittoreske straatjes en bijzondere wijnen, is zeker een bezoek waard.
Directe vluchten en accommodatie in Didim
Corendon maakt het eenvoudig om Didim te bereiken met directe vluchten naar Bodrum. Er wordt driemaal per week gevlogen vanaf Amsterdam en driemaal per week vanaf Brussel. In Didim biedt de reisorganisatie een selectie van accommodaties aan, waaronder zeven vijfsterrenhotels en het driesterren-plus hotel Tuntas Beach. Eén van de vijfsterrenhotels is het Long Beach Club Nature, dat bekendstaat om zijn uitgebreide faciliteiten en comfortabele verblijf voor het hele gezin. Deze keten is al bekend en zeer geliefd in Alanya aan de Turkse Riviera, maar nu ook in het aanbod voor een ontspannen vakantie aan de Egeïsche kust.
Een betaalbare bestemming aan de Egeïsche Kust
Met Didim op de kaart voor het nieuwe seizoen hoopt Corendon een brede groep reizigers aan te spreken die zoekt naar een betaalbare en veelzijdige vakantie. Meer informatie en de inspiratievideo https://www.corendon.be/love-didim.
De bouwsector beweegt verbijsterend snel, met trends die grenzen verleggen en innovaties die het dagelijkse leven beetje bij beetje revolutioneren. In het komende jaar draait alles om slim, duurzaam en ambachtelijk wonen. King George neemt je mee naar het huis van 2025 door de bouwtrends te verkennen die je interieur en exterieur zullen definiëren.
Smart houses
Vernieuwende technologie nestelt zich namelijk steeds meer in onze woningen. Zo zuivert de kookplaat van V-ZUG de lucht in onze keuken, volledig afgestemd op bouwkundige beperkingen. De fluisterstille keukentoestellen van Franke Home Solutions zorgen ervoor dat je een speld kunt horen vallen, zelfs wanneer de afzuigkap aanstaat. Technologietovenaar JUNG maakt je huis ondertussen nog slimmer met innovatieve systemen. Daarbij is alles, van energiemeter tot stopcontact en thermostaat, op elkaar afgestemd. En dat volledig draadloos en offline. Bovendien staat er op het terras van 2025 een Royal Botania-tafel met een ingebouwd verwarmingselement en wordt gefilterd kraanwater haute couture dankzij AQUALEX. Het resultaat? Een woning die meedenkt en het leven gemakkelijker maakt.
Tree-mendous living
Hout is in 2025 méér dan een bouwmateriaal; het is een levend interieurelement. Of je nu kiest voor plafonds bekleed met natuurlijke houtsoorten of een vloer die perfect samengaat met vloerverwarming: hout brengt een warme, organische energie in huis. Merken als Woodstoxx en Frank Tack benadrukken dan ook het duurzame karakter van hout. Met respect voor het materiaal creëren ze tijdloze, duurzame interieurs die leven.
Crafted Corners
Maatwerk als luxe? Dat is allang verleden tijd. Architecten integreren steeds meer maatwerk in de ontwerpfase. Denk bijvoorbeeld aan natuursteen die door de hele woning wordt doorgetrokken, van vloer tot badkamermeubel. Potier Stone en DEBA ontwerpen en voeren elk detail uit met de grootste zorg. Of het nu gaat om subtiele doorlopende afwerkingen of een opvallend, losstaand designstuk: alles draait om precisie en vakmanschap. Maar maatwerk gaat verder: in 2025 zien we een opmars van creatieve en gezellige eethoekjes in de keuken. DSM Keukens speelt hier perfect op in met op maat gemaakte hoekjes die het nieuwe sociale centrum van het huis vormen. Deze ontwerpen zorgen ervoor dat de keuken naadloos wordt geïntegreerd met de woonkamer of eetkamer, waardoor je woning een heuse persoonlijkheid krijgt, die het liefst volledig bij jou past.
Kijken tijdens het koken met Philips airdryer 3000-serie
De nieuwe Philips Airfryer 3000-serie is een elegant en compact apparaat met ongezien groot kookvenster om tijdens bereidingen een oogje op je gerecht te houden. Deze Airfryer combineert modern design met de geavanceerde RapidAir Plus-technologie van Philips waardoor je snel smakelijke zelfbereide maaltijden op tafel kan zetten, nu zonder giswerk.
Stijlvol in de keuken : De Philips Airfryer 3000-serie is niet alleen een krachtig keukenapparaat, maar ook een echte blikvanger. Met zijn strakke, minimalistische design, groot kookvenster met licht, en elegant touchscreen bovenaan past het in elk interieur. Dankzij het compacte formaat neemt hij weinig ruimte in de keuken in, terwijl de royale inhoud van 4,2L, 6,2 of 7,2 liter geschikt is voor zowel gezinsmaaltijden als snelle voedzame snacks.
Geavanceerde technologie voor gezonder koken
Met de innovatieve RapidAir Plus-technologie van Philips Airfryers worden gerechten bereid met tot wel 90% minder vet, zonder in te leveren op smaak en textuur. De unieke stervormige luchtstroomtechnologie zorgt voor een gelijkmatige bereiding, waardoor elk gerecht een krokante buitenkant en een sappige binnenkant krijgt. 83%* van Philips Airfryer gebruikers vinden dat kippenbouten uit de Philips Airfryer 3000-serie beter smaken dan uit een oven. Daarnaast beschikt de Philips Airfryer 3000-serie over een groot kookvenster, waarmee je gerechten makkelijk in de gaten kunt houden tijdens het bereiden. De combinatie van slimme technologie, praktische functies, en design maakt van deze Airfryer een onmisbare keukenhulp.
Veelzijdig in gebruik : De Philips Airfryer 3000-serie biedt met zijn 16-in-1 functionaliteiten eindeloze mogelijkheden: Bakken: Perfect voor gezonde broodjes of cakes - Grillen: Ideaal voor groenten en vis - Braden: Zorgt voor sappige vleesgerechten - Opwarmen en ontdooien: Maaltijden zijn in een handomdraai klaar. Het apparaat is voorzien van vooraf ingestelde programma's, waarmee u met één druk op de knop de optimale instellingen kiest voor verschillende gerechten.
Snel, efficiënt en eenvoudig schoon te maken
Met de Airfryer 3000 serie bespaar je tot 50% tijd en 70% energie in vergelijking met een traditionele oven. Dit maakt het ideaal geschikt voor drukke dagen waarin je snel een gezonde maaltijd op tafel wilt zetten. De uitneembare onderdelen zijn voorzien van een anti-aanbaklaag en zijn vaatwasmachinebestendig, wat zorgt voor een moeiteloze schoonmaak.
Healthy habits voor het nieuwe jaar
De Philips Airfryer 3000-serie wordt jouw partner om gezonde gewoonten op te pakken na een feestmaand vol lekkernijen. Van krokante groentesnacks tot sappige vlees, en complete voedzame maaltijden, dit apparaat maakt koken eenvoudig, snel en lekker. De Philips Airfryer 3000-serie is verkrijgbaar online en bij electrospeciaalzaken tegen de adviesprijs van € 169,99.
Vitra breidt assortiment producten van gerecycleerd materiaal uit
Vitra zet zijn ecologische missie consequent voort met extra materiaalwijzigingen: de Tip Ton-stoel, in nog meer nieuwe kleuren, zal in de toekomst uitsluitend verkrijgbaar zijn in de milieuvriendelijke RE-versie van gerecycleerd post-consumer materiaal. De iconische Uten.Silo is nu ook gemaakt van gerecycleerd postindustrieel ABS-kunststof en heeft de naam Uten.Silo RE. Tenslotte zal de vulling van verschillende Vitra Cushions worden geproduceerd van 100% gerecycleerde PET-vezels of 100% gerecycleerd polyester.
Tip Ton RE
In 2011 introduceerde Vitra de Tip Ton stoel van massief kunststof, die werd ontwikkeld in samenwerking met de ontwerpers Edward Barber en Jay Osgerby. Dankzij de speciale hoekige vorm van het sledeonderstel kan de stoel een paar graden naar voren kantelen ten opzichte van de normale stand. In deze voorwaarts gekantelde stand blijven het bekken en de ruggengraat recht, waardoor de bloeddoorstroming naar de buik- en rugspieren verbetert.
In 2020 slaagde Vitra erin om Tip Ton RE te produceren uit na consumptie gerecycleerd materiaal – weliswaar enkel in de 'natuurlijke' grijstint van het verwerkte recyclagemateriaal. Vitra brengt nu de Tip Ton RE op de markt in een aantal extra kleuren. Het creëren van een veelzijdig kleurenpalet met verschillende op elkaar afgestemde tinten stond voor de twee ontwerpers al centraal bij de eerste versie van de stoel. Het aangepaste kleurenpalet voor de Tip Ton RE is nu onderverdeeld in drie groepen: 'Neutral' met de tinten deep black RE, niet-geverfde Tip Ton RE en soft grey RE; 'Industrial' met ice grey RE, industrial green RE en light lavender RE en 'Accent Colours' met mango RE en coral RE. Met die laatste groep kunt u unieke accenten creëren, bijvoorbeeld voor opvallende solo-elementen in een interieur of om een vleugje kleur toe te voegen aan de andere, meer discrete tinten. Hierdoor vindt u gemakkelijk de ideale Tip Ton RE voor een breed scala aan toepassingen en omgevingen.
Het hoogwaardige gerecycleerde materiaal voor Tip Ton RE is afkomstig van het 'Gelber Sack'-recyclingsysteem van huishoudelijk afval (de gele zak), met name gebruikte verpakkingen. Het gebruik van die grondstof in plaats van de primaire kunststoffen op petroleumbasis veroorzaakt minder klimaatschadelijke uitstoot en ook het energieverbruik daalt aanzienlijk.
Vanaf januari 2025 zal Vitra de productie van de Tip Ton in primaire kunststof stopzetten en de Tip Ton RE in de nieuwe kleuren op de markt brengen. Tip Ton RE is vervaardigd uit één enkele mal zonder mechanische onderdelen en is extreem duurzaam, stapelbaar tot vier stoelen en 100% recyclebaar.
Uten.Silo RE
Dorothee Becker ontwierp het praktische opbergmeubel Uten.Silo I in 1969. In 1970 volgde de kleinere versie Uten.Silo II. De wandorganizers zijn voorzien van opbergvakken in verschillende vormen en afmetingen, metalen haken en klemmen. Ze zijn een handig hulpmiddel om orde te scheppen in kantoren, keukens, werkplaatsen, badkamers of kinderkamers.
Vitra heeft de productie nu aangepast waardoor er uitsluitend gebruik gemaakt wordt van postindustrieel gerecycleerd ABS-kunststof – vandaar de naam Uten.Silo RE. Dat hoogwaardige gerecycleerde materiaal is zeer sterk en op zijn beurt ook 100% recycleerbaar. Tegelijkertijd werd ook het kleurenpalet van de Uten.Silo RE herzien, waarbij japanese red en horizon blue werden toegevoegd aan de bestaande zwart-witversies.
Vitra Cushions
Vitra Cushions zijn verkrijgbaar in tal van verschillende maten. Ze kunnen worden gebruikt als rugkussens of als puur decoratieve elementen, en passen niet alleen bij de diverse sofa's en fauteuils van Vitra, maar ook bij banken en stoelen – en bij alle andere zitmogelijkheden. De kussens bieden zacht en aangenaam comfort en zijn verkrijgbaar met hoezen in verschillende stoffen, ledersoorten en kleuren, die allemaal naar wens kunnen worden gecombineerd.
De vulling bevat geen dierlijke bestanddelen, zoals dons of veren, en bestaat uitsluitend uit gerecycleerde PET-vezels of gerecycleerd polyester. Deze vezels kunnen aan het einde van de levensduur van de kussens worden gescheiden volgens materiaal en zijn beide 100% recycleerbaar.
De Piano, een harmonieuze mix van elegantie en functionaliteit
Rarara… wat ben ik? Elegant, functioneel en geïnspireerd door de vele toetsen van de piano. Dat is Piano, een ontwerp van Patrick Séha. De Belgische designer daagt iedereen uit om elke dag op een speelse manier zijn of haar jas op te hangen. Deze unieke wand laat persoonlijke keuzes toe en een vrije wil om het spel elke dag anders te spelen.
Open laat de kapstok de vele opties zien. Dicht oogt het ontwerp als een gedistingeerde wand. Met oog voor detail gemaakt, en afgewerkt als een uniek designelement die zelfs de kleinste ruimte extra cachet geeft.
De Piano komt in grote en kleine versie. Groot is hij 147 cm hoog en 81 cm breed, klein is hij 147 cm hoog en 39 cm breed. Groot zitten er 48 haken aan, klein 20.
De materialen- en kleurenkeuze is divers en houdt rekening met een indoor/outdoor gebruik. Indoor: zwarte eik, walnoot, natuurlijk geoliede eik, ash, witte beuk Outdoor: teak
Duurzaamheid en vakmanschap
Per/Use onderscheidt zich door de unieke combinatie van eigentijds design, praktische functionaliteit en een sterke focus op duurzaamheid en vakmanschap. Het merk brengt esthetiek en bruikbaarheid perfect in balans, met meubels en accessoires die niet alleen visueel indrukwekkend zijn, maar ook zeer functioneel in het dagelijks leven. Elk item wordt met grote aandacht voor detail vervaardigd, met uitsluitend materialen van de hoogste kwaliteit. Dankzij de tijdloze ontwerpen, die de tand des tijds doorstaan, biedt Per/Use een duurzame en stijlvolle keuze voor elk interieur.
Accor, wereldleider op het gebied van gastvrijheid, presenteert met trots de belangrijkste wellness trends voor 2025. “In 2025 zal wellness niet langer een modegril zijn, maar wetenschappelijk gebaseerd en authentiek. Consumenten zijn op zoek naar de waarheid en hechten steeds minder waarde aan rages: de gezondheid van de toekomst zal een combinatie zijn van technologie, transparantie en vertrouwen in de kwaliteit van de aangeboden diensten. De middelen om echt welzijn te bereiken zijn bekend: doordachte keuzes, gezonde gewoonten en een totale focus op lichaam en geest”, zegt Emlyn Brown.
Voorbij de mode: de afwijzing van biohacking : Tegen 2025 zullen consumenten zich afkeren van de biohacking rages, wonderoplossingen en misleidende gezondheidsinformatie die in overvloed te vinden zijn op sociale netwerken. Een onderzoek heeft aangetoond dat slechts 2% van de voedingsgerelateerde inhoud die op TikTok wordt gepubliceerd wetenschappelijk correct is, dus het publiek wendt zich steeds meer tot professioneel advies.
Prestatie en ontsnapping door sport: de opkomst van transformatieve ervaringen gekoppeld aan sport en natuur: Welzijnsvakanties evolueren van nietsdoen naar dynamische, op sport gebaseerde ervaringen. In de nasleep van de pandemie zijn buitensportactiviteiten erg populair geworden, waaronder fietstochten, wandeltochten, zelfs intensieve sportuitdagingen. Stel je voor dat je lid wordt van een wielerclub met honderd andere enthousiastelingen, een legendarische etappe van de Tour de France aflegt of samen met professionals traint in een grote voetbalacademie. Deze betrokkenheid geeft aanleiding tot een krachtig gevoel van erbij horen en een sterk gevoel van navolging, wat allemaal kan leiden tot transformerende ervaringen.
Functionele dranken: de toekomst van wellnessdranken: Nu de alcoholconsumptie wereldwijd blijft dalen, vooral bij de Z-generatie, nemen functionele wellnessdranken een centrale plaats in en herschrijven ze de codes van gezelligheid. Adaptogene dranken, met toegevoegd collageen, magnesium of planten, winnen aan populariteit vanwege hun vermogen om de concentratie en cognitieve functies te verbeteren.
Cognitieve gezondheid: cognitieve prestaties optimaliseren voor een lang en gezond leven : Met een stijgende levensverwachting wordt cognitieve gezondheid een belangrijke welzijnsprioriteit. Consumenten van alle leeftijden, van 25 tot 75, zijn actief op zoek naar manieren om hun hersenvermogens en helderheid van geest te verbeteren. In reactie hierop richt de markt zich op vier grote trends: voedingssupplementen voor de hersenen, nootropische dranken, hightech hersenversterkers en gepersonaliseerde hersengolfprogramma's die zijn ontworpen om cognitieve prestaties te optimaliseren.
5. Terug naar de basis: de fundamenten van welzijn : 2025 wordt een jaar van eenvoud, met een terugkeer naar de pijlers van welzijn: beweging, voeding en mindfulness. Consumenten keren zich af van complexe wellnessregimes ten gunste van meer toegankelijke praktijken, zoals wandelen, natuurretraites, saunabezoeken of zwemmen in open water.
6. Echte fitness in plaats van grote spieren : De trend naar overspannenheid is aan het verdwijnen nu fitnessliefhebbers prioriteit geven aan balans, flexibiliteit en functionele fitheid. Dit wordt bevestigd door de toename van 176% in boekingen voor low-impact sessies sinds 2022 op de website van ClassPass.
7. Wellness à la carte: de voortdurende opkomst van gepersonaliseerde gezondheidservaringen : Maatwerk en personalisering zorgen voor een revolutie in de wereld van wellness: 82% van de consumenten zegt dat gepersonaliseerde ervaringen van het grootste belang zijn bij hun merkkeuze. Vooruitgang op het gebied van AI en verbonden technologieën maakt het mogelijk om hypergepersonaliseerde wellnessprogramma's aan te bieden, sessies in realtime aan te passen en op maat gemaakte voedingsinformatie te geven. Dit is een opwindende ontwikkeling voor de horeca, die nu hypergepersonaliseerde welzijnsprogramma's kan aanbieden, op maat gemaakte voedingsplannen kan creëren, spabehandelingen kan verbeteren en geïndividualiseerde slaaptherapieën, geleide meditaties en zintuiglijke badervaringen kan aanbieden, allemaal met behulp van de nieuwste technologieën.
8. Meester-diëtisten: de nieuwe beroemdheden van de culinaire wereld :
Nu voeding een centraal element van welzijn wordt, halen experts op dit gebied de status van topchef in. De markt voor gepersonaliseerde voeding zal naar verwachting 23,3 miljard dollar bereiken in 2027, waarbij consumenten steeds meer vragen om op maat gemaakte voedingsaanbiedingen om hun lichamelijke en geestelijke gezondheid te verbeteren.
Hilton Brazzaville Les Tours Jumelles Hotel & Residences
Hilton kondigt de opening aan van het langverwachte Hilton Brazzaville Les Tours Jumelles Hotel & Residences. Met deze opening vestigt Hilton zich in de bruisende Congolese hoofdstad.
Met een hoogte van bijna 140 meter is Hilton Brazzaville Les Tours Jumelles het hoogste gebouw van het land en biedt het een adembenemend uitzicht op de Congo-rivier en de naburige stad Kinshasa. Het hotel is verbonden met een bruisende kantoortoren en beschikt over 221 gastenkamers, waaronder ruime suites en appartementen. Het hotel is een nieuwe bestemming in de hoofdstad en biedt een aantal spannende toevoegingen aan Brazzaville, waaronder een uniek roterend restaurant op het dak, La Brasserie Mbongui.
Het hotel ligt in het hart van Brazzaville, op een gunstige locatie met gemakkelijke toegang tot Maya-Maya International Airport, waardoor het een praktische keuze is voor degenen die de culturele en historische bezienswaardigheden van de stad willen verkennen, waaronder de historische Sint-Annabasiliek, een must voor architectuur- en geschiedenisliefhebbers, en het Parc de la Patte d'Oie, een serene groene ruimte om te wandelen, picknicken en gemeenschapsevenementen. Op slechts een klein eindje rijden ligt Marché Central, een authentieke Congolese marktervaring met unieke ambachten, producten en souvenirs.
Hilton Brazzaville Les Tours Jumelles biedt ook een scala aan voorzieningen voor ontspanning en vrije tijd, waaronder een zwembad, tennisbanen, een fitnessruimte en een spa. Er zijn verschillende eetgelegenheden, waaronder The Kitchen, waar dagelijks ontbijt wordt geserveerd, en Regale Lounge, met een selectie dranken, van koffie in de ochtend tot thee in de namiddag, en cocktails en snacks in de avond. Op de 30e verdieping bevindt zich La Brasserie Mbongui, een uitzonderlijke locatie die de diversiteit en authenticiteit van de Afrikaanse keuken viert. Dit opmerkelijke roterende restaurant biedt een volledig 360-graden panoramisch uitzicht op de omliggende landschappen in slechts 2,5 uur.
Een ander uniek kenmerk van het hotel is de Art Sans Frontière-galerie op de eerste verdieping, die gasten de kans biedt om de creativiteit van Congolese kunstenaars uit de eerste hand te ervaren. Daarnaast beschikt Hilton Brazaville Les Tours Jumelles over 2.400 m² flexibele evenementenruimte, een conferentiecentrum en acht veelzijdige vergaderzalen - waardoor het een ideale omgeving is voor vergaderingen en evenementen.
Hilton Brazzaville Les Tours Jumelles maakt deel uit van Hilton Honors, het bekroonde loyaliteitsprogramma voor gasten voor Hilton's 24 hotelmerken van wereldklasse.
Nooit gingen zoveel Belgen op reis met MSC cruises
Frank Van den Steen blikt terug op 2024:
Frank Van den Steen, Country Manager Benelux MSC Cruises, blikt terug op het afgelopen jaar: “Het was een geweldig boekjaar voor MSC Cruises, het meest succesvolle ooit”. "Value for money" en reiscomfort zijn de grootste troeven waarom steeds meer reizigers kiezen voor deze reisvorm. Er zijn duidelijke trends merkbaar die zich ook in 2025 zullen verderzetten
“2024 was ons beste jaar ooit,” zegt Frank Van den Steen, Country Manager Benelux MSC Cruises. “Nooit eerder boekten zoveel Benelux-klanten een reis bij ons: tienduizenden Belgen gingen in 2024 met MSC Cruises op reis, een stijging van 13% ten opzichte van het vorige recordjaar, 2023. We merken nu duidelijk dat het brede publiek cruises als ideale vakantiebeleving en als optimale “value for money” ontdekt: de inclusieve prijzen voor accommodatie, maaltijden en faciliteiten aan boord en de mogelijkheid om meerdere bestemmingen leiden tot deze onklopbare prijs-kwaliteitsverhouding. “
Daarnaast zijn er enkele opmerkelijke trends.
“In 2024 zien we een stijging van 14% in het aantal boekingen door jonge gezinnen voor 2024 in vergelijking met 2023", merkt Frank Van den Steen op. “Dit is logisch, gezien het steeds uitgebreider aanbod van familie-gerichte faciliteiten aan boord.” - Frank Van den Steen - Country Manager Benelux MSC Cruises
Een andere opvallende trend in onze boekingen is de stijgende voorkeur voor balkonkajuiten. Vooral gezinnen en koppels zien de waarde van een privébalkon, waar ze in alle rust van de omgeving kunnen genieten. Deze voorkeur sluit aan bij de groeiende vraag naar hoogwaardige reisbelevingen. Zo zijn reizigers bereid meer te betalen voor hun vakantie die verder gaat dan het basis comfort. Dit verklaart ook het succes van de MSC Yacht Club. Dit ‘schip-in-een-schip’-concept biedt exclusieve faciliteiten zoals een privérestaurant, 24-uurs butlerservice en een privézonneterras, met behoud van toegang tot de voorzieningen van het grotere schip.
De kwaliteitsbehoefte van de klant onderstreept ook de noodzaak van professioneel advies bij de boeking van de cruise. Dit kan zowel direct bij MSC Cruises als via een reisagent. Het overgrote deel van de reizigers boekt via hun vertrouwde reiskantoren en cruisespecialisten, een trend die zich naar verwachting ook in de toekomst zal verderzetten. De bestemmingen die de sterkste stijgingen vertonen zijn tevens de meest populaire. De Caribische bestemmingen laten de grootste groei zien, met een toename van maar liefst 45%, terwijl de boekingen voor de Middellandse Zee en Noord-Europese bestemmingen respectievelijk met 16% en 18% groeien.
De stijgende populariteit van de Caribische bestemmingen is een belangrijke drijfveer voor MSC Cruises om deze regio verder te ontwikkelen. In 2025 wordt deze groeiambitie ondersteund door de lancering van de MSC World America, het nieuwste World Class-schip, en de opening van de grootste cruise-terminal ter wereld in PortMiami, met een capaciteit van 36.000 passagiers per dag. Deze uitbreidingen vergroten onze capaciteit in de regio met 18%, zodat we de groeiende vraag van Europese reizigers kunnen opvangen.
Wat brengt 2025 ?
“We liggen perfect op koers en zien vandaag al dat de stijgende trend van 2024 zich in 2025 zal doorzetten” besluit Frank Van den Steen. “De cijfers spreken voor zich, en 2025 belooft nogmaals een nieuw recordjaar te worden. Op dit moment hebben we al 40% van ons boekingsdoel voor 2025 behaald, waarmee we onze positie als absolute marktleider van cruises in België nog verder verstevigen”.
optie om twee legendarische Europese hotels toe te voegen aan zijn uitzonderlijke portefeuille
Mandarin Oriental Hotel Group heeft de optie aangekondigd om twee iconische toevoegingen aan haar portfolio van uitzonderlijke hotels te tekenen vanaf begin 2025: Hôtel Lutetia in Parijs en het Conservatorium Hotel in Amsterdam. De aanvaarding van het bod is afhankelijk van de afronding van een overlegproces met de relevante ondernemingsraden, dat binnenkort van start gaat.
Na afronding van de transactie zal Hôtel Lutetia worden omgedoopt tot Mandarin Oriental Lutetia, Parijs, terwijl het Conservatorium Hotel in januari 2026 zal worden omgedoopt tot Mandarin Oriental Conservatorium, Amsterdam, na een uitgebreide upgrade (het hotel blijft in die periode open). De mogelijkheid om deze twee hotels te beheren markeert een belangrijke mijlpaal in de onlangs onthulde groeistrategie van de Groep, onder leiding van Group Chief Executive Laurent Kleitman, om uitzonderlijke gastgerichte ervaringen te leveren en tegelijkertijd de wereldwijde expansie van het merk te versnellen: het versterken van de aanwezigheid in twee van de meest iconische steden van Europa en een perfecte aanvulling op de huidige portefeuille van Mandarin Oriental.
Beide gebouwen staan bekend om hun historische betekenis en architecturale grootsheid en Mandarin Oriental is vastbesloten om ervoor te zorgen dat het unieke karakter en de lokale culturele essentie van elk gebouw behouden blijft, terwijl de unieke benadering van luxe gastvrijheid van het merk naadloos aansluit bij de dubbele Aziatische wortels van het merk.
Laurent Kleitman, Group Chief Executive van Mandarin Oriental, licht toe: “Mandarin Oriental richt zich erop een wereldwijde leider te zijn in luxe gastvrijheid. Deze nieuwe langlopende managementovereenkomsten met twee van Europa's grootste erfgoedhotels vormen de kern van onze strategie om de aanwezigheid van ons merk uit te breiden en te versterken in bestemmingen die onze fans aanspreken.”
Unbound Collectio by Hyatt opent in Zuidoost-Aziƫ
Hyatt Hotels Corporation kondigt de opening aan van Keraton at The Plaza, een luxe hotel en voornaam adres in Jakarta dat de koninklijke paleizen van Indonesië in een nieuw jasje steekt voor de veeleisende reiziger en toegang biedt tot een exclusieve privéclub om te dineren en te socializen. De opening markeert ook het debuut van The Unbound Collection by Hyatt in Zuidoost-Azië. Keraton at The Plaza belooft een verhaalwaardig verblijf gekenmerkt door persoonlijke aandacht en intuïtieve service, evenals luxe voorzieningen geïnspireerd door Javaanse tradities tot culinaire delicatessen.
Keraton at The Plaza biedt 138 kamers en suites, met royale ruimtes en ramen van vloer tot plafond. Het hotel werkte samen met het gerenommeerde interieur- en ontwerpbureau Hadiprana om moderne Indonesische flair in het ontwerp te verwerken. Voor de bed- en tv-panelen in de gastenkamers werden prachtige weergaven van batik kawung ontwikkeld, een van de oudste batikpatronen die synoniem zijn aan de Javaanse vorsten.
“Keraton at The Plaza weerspiegelt de schoonheid van de Javaanse koninklijke paleizen en culturen in een moderne, elegante omgeving”, aldus Parveen Kumar, General Manager van Keraton at The Plaza. “We streven ernaar onze gasten te inspireren door middel van tastbare en ontastbare aanrakingspunten, de onderscheidende pracht van het hotelontwerp, de gedenkwaardige service die onze collega's verlenen en de exclusieve toegang tot verschillende gastenprivileges.”
Keraton at The Plaza dompelt gasten onder in een wereld van luxe en zorg en biedt alle gasten toegang tot The Club op niveau 7, waar een uitgebreide eetruimte is met à la carte aanbiedingen voor ontbijt, lunch, afternoon tea en diner/avond canapés. The Club is meer dan alleen een ruimte om te ontspannen en te dineren, het nodigt gasten uit om kennis te maken met op maat gemaakte theemelanges en thematische kunstwerken van Hadiprana die nationale talenten in de schijnwerpers zetten. Voor gasten die intieme bijeenkomsten organiseren, zijn er ook een verfijnde directiekamer en een exclusieve chef's table beschikbaar, zodat elk evenement uitzonderlijk weelderig en privé is.
Keraton at The Plaza ligt in het levendige Plaza Indonesia complex en plaatst gasten in het epicentrum van de bloeiende cultuur, entertainment en winkelscene van Jakarta. Naast directe toegang tot het winkelcentrum Plaza Indonesia, kunnen gasten van Keraton at The Plaza genieten van de recreatiefaciliteiten en gerenommeerde eetgelegenheden van Grand Hyatt Jakarta, zoals Sumire, C's Steak & Seafood en Fountain Lounge. De verbindingsgang naar Grand Hyatt Jakarta op de zesde verdieping van Keraton at The Plaza geeft gasten toegang tot het wellness- en ontspanningsgedeelte, met onder andere het Club Olympus fitnesscentrum, een zwembad met zoutchloor, een weelderige Balinese tuin en twee tennisbanen. Bovendien kunnen gasten profiteren van naadloze facturering wanneer ze dineren in Grand Hyatt Jakarta. De benijdenswaardige locatie, in combinatie met het gemak van service, maakt Keraton at The Plaza een ideaal hotel voor de veeleisende reiziger.
Hyatt Hotels Corporation kondigt aan dat een Hyatt-filiaal een franchiseovereenkomst heeft gesloten met een dochteronderneming van Lindner Hotel Group voor het Me and All Hotel Flims. Me and All Hotel Flims, gelegen in de Alpen van Graubünden, is het eerste hotel van het merk buiten Duitsland en het eerste dat geopend wordt sinds Me and All Hotels een zelfstandig merk werd binnen de wereldwijde Lifestyle-portfolio van Hyatt.
Me and All Hotel Flims wordt het vijfde Hyatt-hotel in Zwitserland, met 73 kamers verdeeld over 47 kamers en 26 appartementen. Op een toplocatie met een prachtig alpine landschap en het hele jaar door recreatieve mogelijkheden, richt het hotel zich op vakantiegangers en vormt een ideale locatie voor zakelijke retraites en evenementen. Het gebied is de thuisbasis van een van de grootste skibestemmingen van Zwitserland, het Flims-Laax-Falera resort, met 136 mijl aan pistes en 205 mijl aan fietspaden voor avonturen buiten het seizoen. De bestemming is goed bereikbaar per trein en over de weg vanuit de stad Zürich en het vliegveld van Zürich.
Deze opening is het begin van de uitbreiding van het conversievriendelijke merk Me and All Hotels in Europa en daarbuiten. Met momenteel zes hotels in Duitsland is het merk, dat bekend staat om de combinatie van lokale flair, gemeenschapszin en modern gemak, goed gepositioneerd voor snelle groei in een groeiend lifestyle-segment. Me and All Hotels hebben een slank exploitatiemodel, dynamische openbare ruimtes en een flexibel ontwerp, waardoor ze geschikt zijn voor zowel verbouwingen als nieuwbouw op primaire en secundaire locaties in steden en resorts.
Het hotel krijgt ruime culinaire concepten, met een mix van Zwitserse, mediterrane, Libanese en Japanse keukens. Bij het ingaan van dit nieuwe hoofdstuk zal de focus op duurzame, lokaal ingekochte ingrediënten de lokale helden achter het vakmanschap van de Alpenkeuken onder de aandacht brengen.
MICE-faciliteiten voor een echt 360° aanbod: De spa en fitnessruimte beslaan meer dan 9.000 m², evenals flexibele vergader- en conferentieruimten, waaronder de multifunctionele filmzalen. Deze zeer veelzijdige functies en het activiteitenmenu bieden gasten de mogelijkheid om te trainen of te ontspannen na een dag skiën of mountainbiken, terwijl er ook wordt ingespeeld op mensen die op zoek zijn naar unieke locaties voor vergaderingen, incentives, conferenties en tentoonstellingen.
Beka lanceert de vernieuwde Evolution 2.0-collectie, een revolutionaire upgrade van het populaire stapelbare kookgerei. Deze nieuwe reeks benadrukt opnieuw de kernwaarden van Beka: innovatie, duurzaamheid en stijl. Met het nieuwe ClickFix-systeem biedt Evolution 2.0 nog meer kookgemak, zonder concessies te doen aan ruimte, veiligheid of design.
Click, cook & store
De Evolution 2.0 geeft een unieke draai aan de geliefde Evolution-reeks. Met het gepatenteerde ClickFix-systeem verwijder en bevestig je handvaten en stelen met één simpele klik. Het resultaat? Een stevige grip tijdens het koken en een compact, stapelbaar ontwerp erna. Het slimme systeem is speciaal ontworpen voor meer efficiëntie en ruimtebesparing in elke omgeving, of je nu in een landhuis, een stadsappartement of in een tiny house woont.
Duurzaam voor mens én natuur
Beka is ervan overtuigd dat gezond koken hand in hand gaat met milieubewustzijn. Daarom is de Evolution 2.0-collectie volledig PFAS-vrij en voorzien van een hoogwaardige keramische antiaanbaklaag, versterkt met titanium. Koken wordt zo niet alleen eenvoudiger, maar ook gezonder en duurzamer: geen schadelijke stoffen, wél optimale prestaties
Verschillende materialen, één visie
Evolution 2.0 is meer dan een upgrade: de veelzijdige reeks sluit nauw aan bij verschillende kookbehoeften. Naast het vertrouwde roestvrij staal introduceert de nieuwe collectie ook aluminium en Tri-Ply, dat bestaat uit twee buitenlagen van RVS met daartussen een laag aluminium. Of je nu sauteert, bakt of stooft, met de nieuwe collectie heb je voor elk gerecht het geschikte gereedschap in huis.
Compact, slim en stijlvol
Beka blijft trouw aan het stapelbare karakter van de originele Evolution-serie, maar voegt een aantal verbeteringen toe die van Evolution 2.0 een onmisbare partner in de keuken maken. Zo zorgen de afneembare grepen niet alleen voor meer flexibiliteit. Ze maken het ook gemakkelijker om de potten of pannen in de oven te gebruiken, of op te bergen in de kast, op het aanrecht of in de vaatwasser. Dit slimme design maakt het leven in kleine keukens een stuk eenvoudiger, zonder in te leveren op stijl of prestaties.
Alles in één
Van antikleefpannen tot braadpannen, van steelpannen tot glazen deksels – de Evolution 2.0-collectie heeft alles in huis voor een moderne kok. De grepen en stelen kan je bovendien apart kopen, waardoor je een eigen collectie kan samenstellen op maat van jouw kookstijl. www.beka-cookware.com/nl-be
De eindejaarsfeesten zitten er ondertussen op en het wordt stilaan tijd om afscheid te nemen van de kerstboom. Maar niet getreurd, want met Driekoningen staat een nieuwe feestdag alweer voor de deur. De jaarlijkse zoektocht naar de boon in de Driekoningentaart barst op 6 januari opnieuw los. Carrefour kan hier niet ontbreken met een kwalitatief en betaalbaar aanbod aan heerlijke taarten. Wie kroont zich dit jaar tot Koning of Koningin?
Een traditie met zoete nasmaak
Driekoningen, op 6 januari, is volgens de christelijke traditie de dag waarop de drie wijzen uit het oosten, ook bekend als de Drie Koningen of de Magiërs, bij de stal in Bethlehem aankwamen om het kindje Jezus te komen groeten en bewonderen. Dit moment herdenken we elk jaar met een driekoningentaart, waarin één boon zit verstopt. De gelukzak die de boon vindt in zijn of haar stukje taart, mag zich voor de rest van de dag Koning of Koningin noemen.
Het extra bijzondere aanbod van Carrefour
Ook Carrefour heeft naar jaarlijkse gewoonte een heerlijk aanbod van taarten klaar, en dit jaar zijn deze extra bijzonder. De patissiers maakten de taarten allemaal met roomboter voor een bom van smaak. Bovendien vindt Carrefour het belangrijk om een ruim en innovatief assortiment aan te bieden. Dat geldt ook voor de driekoningentaarten, en daarom heeft de supermarktketen hiervoor twee nieuwe recepten ontwikkeld: één met extra veel amandel, en één met caramel en pecannoot.
Een leuk weetje: Disney’s De Leeuwenkoning bestaat dit jaar 30 jaar. Naar aanleiding hiervan zijn de bonen in de taarten van Carrefour figuurtjes uit deze populaire klassieker. In totaal gaat het om tien verschillende figuurtjes.
De taarten zijn vanaf nu tot eind januari verkrijgbaar in alle Carrefour-winkels. Carrefour heeft er bovendien voor gezorgd dat ze betaalbaar en dus toegankelijk zijn voor iedereen. De klassiekers voor 6 personen, met appel of frangipane, zijn verkrijgbaar voor € 6,99. De speciale taarten met extra veel amandel en met caramel en pecannoot, zijn allebei te koop voor € 9,99. Tenslotte biedt Carrefour ook een kleine twee-persoonsversie van de frangipaneklassieker aan, die verkrijgbaar is voor € 2,00.
Het feest gaat door na de eindejaarsfeesten! Op Driekoningen kunnen we nog eens lekker smullen van de befaamde koningskroon. Delhaize voorziet dit jaar niet minder dan 200 000 koningskronen. Er is één variant met chocolade toegevoegd aan het assortiment en er is ook een speciale boon verstopt in sommige Delhaize-koningskronen natuur met frangipane. Hiermee kunnen SuperPlus-klanten een prijs van € 5 000 in SuperPlus punten in de wacht slepen als ze de gouden munt in hun taart vinden.
Top 3
8 verschillende soorten koningskronen telt het assortiment van Delhaize: van natuur tot appel, chocolade en appel/abrikoos. En de favoriet is al lang gekend. De natuurvariant met frangipane is nog steeds de bestverkochte van alle smaken. Nummer 1 is de klassieke taart van het Delhaizemerk voor zes personen. De tweede, ook natuur met frangipane, is van het merk Delhaize Taste of Inspirations, en de derde is met appel.
Samenstelling van de taart en de gouden munt
“De klassieke koningskroon van Delhaize is gemaakt van bladerdeeg, frangipanecrème op basis van amandelen en suiker. Elke taart wordt zorgvuldig bereid om een authentieke smaak en een lichte, krokante textuur te garanderen”, zegt Kelly Desmidt, Aankoopster bakkerij/patisserie bij Delhaize.
“Voor dit belangrijke familiemoment hebben we meer dan ooit aandacht besteed aan de smaak van deze taart: de zachte boter en romige amandelen zorgen voor een smeuïge, smakelijke taart. En dat voor een zacht prijsje”, zegt Alexia De Rijck, Event Category Manager bij La Lorraine Bakery Group.
Zoals de traditie het voorschrijft zit in de koningskroon de traditionele porseleinen boon verstopt waarmee de koning of koningin van de dag wordt aangeduid. Maar dit jaar kunnen sommige smullers meer winnen dan alleen een kroon want Delhaize heeft besloten haar SuperPlus-klanten te verwennen: wie de gouden munt vindt, ontvangt € 5 000 aan SuperPlus-punten.
De geschiedenis van de koningskroon
De oorsprong van de koningskroon ligt in de saturnaliën, de Romeinse feesten ter ere van Saturnus, de god van de tijd. In die tijd werd de persoon die de boon in de taart vond, ‘koning voor één dag’ gekroond. Deze traditie heeft zich door de eeuwen heen ontwikkeld tot een symbool van gezellige momenten samen.
Mayerline Brussels is terug van nooit weggeweest, met een lente-zomercollectie die tijdloze elegantie met een hernieuwde benadering van textuur en vakmanschap combineert. Met een sterke focus op natuurlijke materialen en verfijnde details richt de SS25-collectie zich op de moderne vrouw die kwaliteit en stijl naadloos wil verenigen. Of hoe een tijdloos merk zichzelf kan blijven heruitvinden.
Minimalistische en fluïde silhouetten
Dit seizoen vindt Mayerline verfijnde elegantie opnieuw uit, zonder daarbij haar kernwaarden uit het oog te verliezen: tijdloze, vrouwelijke mode met een geraffineerde uitstraling. In de voorjaarscollectie staan minimalistische vrouwelijke silhouetten centraal, die elegant met elke beweging vloeien. Steeds ontworpen met de grootste zorg en vakmanschap, zijn ze perfect voor elke gelegenheid.
Natuurlijke materialen
Kwaliteit die lang meegaat, dat is waar Mayerline al jaren voor staat, en dat is ook dit seizoen niet anders. De nadruk ligt vooral op natuurlijke materialen, zoals katoen, linnen, viscose en viscose-linnen, die niet alleen voor een esthetische aantrekkingskracht zorgen, maar ook symbool staan voor bewuste luxe. Elk ontwerp is gemaakt om lang mee te gaan, waarmee Mayerline de toon zet in bewust koopgedrag als onmisbaar element van moderne elegantie.
Speelse details zorgen voor moderne allure
Dit seizoen speelt Mayerline met een rijkelijke focus op structuur en textuur. Zo voegen elementen zoals reliëf, ajour, broderie en crochet een levendige gelaagdheid toe aan de minimalistische ontwerpen. Denim krijgt een frisse interpretatie en vind je in verschillende afwerkingen terug in de collectie, terwijl speelse details zoals plissé, franjes, drapage en transparantie vrouwelijke kracht en een eigentijdse allure toevoegen aan klassieke silhouetten.
Een vernieuwde beeldtaal voor de moderne vrouw
De lancering van de SS25-collectie wordt ondersteund door een vernieuwde visuele identiteit die de essentie van de collectie vertaalt naar beeld. Door de lens van fotografe Nathalie Gabay ademen de beelden vrouwelijkheid, verfijning en kwaliteit, met een subtiele speelse twist die aansluit bij de veelzijdigheid van de Mayerline-vrouw.
"Ik heb de uitdaging van Mayerline met veel enthousiasme omarmd. Ik geloof dat vrouwen met levenservaring op een prachtige en inspirerende manier vastgelegd kunnen worden, met een zachte, zelfverzekerde uitstraling. Hun zelfvertrouwen verdient het om te schitteren, en Mayerline brengt dat op een authentieke manier tot leven. Daar draag ik met mijn ervaring graag aan bij." – Fotografe Nathalie Gabay