De 7 dagen van de week zijn: zondag, zondag, zondag, zondag, zondag, zondag en zondag In deze dagen is dit blog aan het evolueren van een humoristische naar een sarcastische confrontatie met wat ons overkomt door deschuld van domme onverlaten die de regels niet kunnen respecteren tegen corona.Ze zijn seriemoordenaars!
20-03-2014
Leve de koning!
Leve de koning !
Koning Filip betaalt al onze boetes die we oplopen in Frankrijk !
Zo zou het moeten gaan in een ideale wereld, maar jammer genoeg is het niet zo.
Het is WEL waar dat door een computerfout alle Belgische nummerplaten in Frankrijk geregistreerd worden als het nummer 1, en dat is de nummerplaat van koning Filip.
Een troost voor iedereen: de koning zal die boetes niet betalen.
Maar de echte overtreder evenmin.
Toch niet tot de Franse computers bijgeschoold zijn.
Ons verkeersbeleid is succesvol: minder doden, minder zware ongevallen waar snelheidscontroles zijn of trajectcontrole.
Dankuwel, Hilde !
In de files (op de helft van onze wegen) gebeuren zelfs geen ongevallen meer, behalve met wat blikschade.
En het brengt op: 430 miljoen inkomsten aan verkeersboetes. Per Belg is dat 43 euro(kinderen, bejaarden, gevangenen, politieagenten, leden van de koninklijke familie en ministers officieel inbegrepen.
Voor een Vlaming zal dat ongeveer het dubbel zijn, want in Wallonië mag je ongestraft 170 of méér rijden zonder geflitst te worden. Onze koningen en prinsen kunnen zich daar eens goed uitleven.
Een organisatorisch voordeel is dat er minder ongevallen gebeuren met ambulances:
In de ziekenhuizen van Aalst komen alleen nog gekwetsten en halfdoden binnen van dat gedeelte van de E40 naar Brussel toe, want de trajectcontrole
heeft ervoor gezorgd dat tussen Aalst en Wetteren geen ongevallen van belang meer gebeuren.
Voorbij Erpe Mere daarentegen word je prompt voorbijgestoken door een leger aan Audi's en BMW's. Soms een zeldzame Opel- of Seatbestuurder, die gefrustreerd was doordat hij geen luxemerk kon kopen.
Voorbij die controles zijn dezen dan ook dubbel gefrustreerd, en proberen toch wekelijks een paar keer op de ongevallenpagina te mogen prijken.
De politie zal haar bobcontroles zelden langer dan een kwartier uitvoeren.
Als er niet genoeg positief geblazen wordt, zullen de blaasbobteams de straat oversteken, naast het dichtstbijzijnde café gaan staan, midden op de E40 post vatten, of zelf de aftocht blazen.
Als ze maar aan hun aantal controles komen.
Sommige restauranthouders hebben de politie al een gratis eindejaarsdiner beloofd indien ze met hun alcoholcontroles buiten een straal van 5 km van hun restaurant blijven.
Je mag dus ook met een gerust hart langs de plaatsen rijden waar bobcontroles gesignaleerd zijn, ze zijn daar toch binnen het kwartier weer vertrokken.
Voor het eerst rijdt de Belg jaarlijks minder kilometers met de auto.
Niet moeilijk: in onze nationale files raak je niet vooruit.
En toch rijden de Belgen nog meer kilometers dan Fransen, Nederlanders en de Duitsers !
Waarschijnlijk omdat er in ons land te veel omleidingen zijn. Het komt wel overal voor dat je tot 5x meer afstand moet afleggen om van A naar B te rijden.
Antwerpen linkeroever ligt weer een stuk verder van rechteroever dan gisteren.
Reden:
(ds) .Het grootste schip ooit heeft de stad doorkliefd. De Emma Maersk heeft een lengte van 398 meter, een breedte van 56,55 meter en een capaciteit van 15.500 TEU. Antwerpen is de eerste haven die het schip aandoet op zijn reis vanuit het Verre Oosten naar Europa
Dat is de officiële versie. Eigenlijk komt de kapitein gewoon een brief posten in Antwerpen, en wat smeergeld opstrijken voor dit artikeltje over primeur. 2000 containers afzetten in Antwerpen? Grapje. Bij ons op het containerpark krijgen ze er met moeite 10, en dan vergist een mens zich al, ziedaar.
Tijdens mijn weekend in Hawaii ben ik mijn rode surfplank verloren. Ik had die met Pattex vastgekleefd op het dak van mijn auto. Als het vast moet zitten, gebruik Pattex, zegt de reclame, dus was ik er gerust in.
Thuisgekomen vond ik deze foto op internet. Ik heb de zoektocht naar mijn surfplank stopgezet, want de chauffeur is er levend van af gekomen, maar zodra ze weten dat die plank van mij is, mag ik voor de schade opdraaien.
Vanaf nu zullen we niet meer moeten blokrijden. Naar de kust dus.
De officiële verklaring is dat de dynamische snelheidsborden het werk prima doen.
Wij kennen nog wel andere redenen:
De gendarmes zijn het beu naar de zee te moeten meerijden en daar niet mogen blijven. De politie bespaart op brandstof voor de zwaantjes. De zwaantjes gaan zich nu op de loer leggen, en zullen hun streefdoel halen: 10 euro boete per gereden kilometer.
De kerels van verkeerscontrole amuseren zich rot met de snelheidsborden te doen verspringen van 110 op 60, dan weer op 90 zonder overgang, en de reacties van de verwarde automobilisten te observeren op hun videoschermen.
Die beelden zullen binnenkort in een speciaal programma te zien zijn op VIER. Het zal waarschijnlijk de naam krijgen 'Kijkuit, de politiefluit'
BMW brengt eerlang een elektrische auto op de markt, met maximum 160 km autonomie.
Revolutionair? Helemaal niet. Het karretje weegt niemendal, als je dus tegen een agent aanrijdt, kan hij je achteraf nog verbaliseren indien je uit je hoofdkussen gehaald wordt. Maar van de BMW blijft niets over. Behalve de batterijen, want die wegen nog altijd het meest van al.
We hebben reeds twee versies van dat duur monster (35 000 euro) kunnen zien. Je hebt eerst de hippieversie, en dan de bomma-editie;
Stel je voor, je wilt naar Marbella, amper 2500 km van huis. je raakt er in 2500 : 160 = 15 cyclussen van 1, 5 uur rijden + 8 uur batterij opladen, dus 142,5 uur, op voorwaarde dat je de maximumsnelheid kan aanhouden en een laadpunt voor je batterijen vindt zonder aanschuiven.
Je reis naar Spanje duurt dus minstens 6 dagen.
Volgens mij wil men de elektrische auto's saboteren. Niets is eenvoudiger dan batterijwisselpunten te organiseren, zoals men 2000 jaar geleden in een herberg zijn vermoeid paard kon inruilen voor een uitgerust paard. Je stopt op een plaats waar je je lege batterij gewoon inruilt voor een opgeladen exemplaar. Tijdwinst en easy. Te simpel om te doen, want dat brengt niets op voor de olieconcerns.
Touring stelt vast dat erminder doden en zwaargewonden vallen op de autosnelwegen dan op de wegen met beperking tot 70 of 90.
Niet verwonderlijk:
Op autosnelwegen bestaan er maar 2 regels:
-Ofwel staat alles stil, en is de autosnelweg een gratis parking. -Ofwel rijdt men flink door tegen 120 (of 150 voor BMW's en Audi's)
Het gevaarlijkste is de overgang van autosnelweg naar parking, want dan gebeuren de kop-staartaanrijdingen door grapjassen, die wegscheuren tegen 100 zodra ze 2 meter vrije ruimte zien.
Op gewestwegen rijdt niemand 70 of 90, want:
Er zijn wel overal tractoren die internationaal vervoer doen tegen 20km/uur.
Er zijn wel altijd brave lieden die in slaap vallen achter het stuur omdat 'het' niet vooruitgaat.
Er wringt zich wel altijd een bus of een vrachtwagen door de files heen.
Er staat ook in meer en meer straten een bouwkraan pal in het midden van de straat.
Waar geen putten in het wegdek zijn, legt wel een of andere firma een nieuwe gas-, water- of telefoonleiding.
De minst beschadigde wegen worden systematisch hersteld om de bordjes met WEGOMLEGGING te kunnen gebruiken.
Vanaf 2015 zullen alle nieuwe auto's moeten uitgerust zijn met een noodoproepsysteem.
Wie een ongeval heeft, hoeft dus zelf niet meer de 112 te bellen. De auto doet dat zelf wel. In welke taal, dat is nog niet geweten.
Misschien moeten we dat zelf programmeren, of via wifi, 'bloetoes' of een draadje met de 'geepeeyes' verbinden.
Bij de hulpdiensten komen dan bvb. volgende berichten binnen;
Er komt water in mijne 'gazwal' (als je in het kanaal gereden bent) Er zit een deuk in mijne koefer Ik ben een wiel kwijt Ik loop leeg tot de laatste druppel. Mijn voorwielen draaien tegen mijn achterwielen (na frontale botsing) Mijn chauffeur is bezig met vliegend de weg te verkennen (als die door de voorruit geslingerd werd) Ik zie niets meer door mijn koplampen. Mijn claxon wil niet meer zwijgen. Ik zeg niets meer, veel te warm.
Over enkele jaren opent de nieuwe eigenaar van de laatste Congoboot , de Charlesville' een exclusief restaurant op de bodem van de Baltische Zee.
Bij het slepen van de boot naar de sloopdienst in Klaipeda, Litouwen, is het schip namelijk op onverklaarbare wijze gezonken. Tot zinken gebracht, dus. Om de verzekeringspremie te trekken?
Een euromillionswinnaar die een bedrag won van 7 cijfers zou enkele firma's bij de arm genomen hebben om het schip om te bouwen tot een onderzees luxerestaurant.
De voorbereidende werken (waterdicht afsluiten van de woon-, kook en eetruimtes) zouden in het grootste geheim uitgevoerd geweest zijn in de Duitse haven (Rostock) waar de Charlesville al tientallen jaren voor anker ligt.
In Gentbrugge op de E17 richting Antwerpen bestaat er al trajectcontrole. Voortaan ook over een 9-tal km op de E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere.
Dit betekent dat u bij het binnenrijden van dat traject geregistreerd wordt, nummerplaat incluis, en dat bij het verlaten ervan een infraroodcamera uw wagen fotografeert en uw gemiddelde snelheid berekent.
Wat wij ons afvragen, is of men ook hier een marge / foutberekening van 5km/uur, hetzij 5 % incalculeert.
Op dit traject zal men dus zeker geen extra snelheidscontroles uitvoeren.
Zodus: kom mee TOP GEARTJE spelen !
Dat gaat als volgt:
Eens de eerste controle gepasseerd, duwt u het gaspedaal volledig in, slalomt tussen alle andere voertuigen door, en stopt op de pechstrook, net voor de brug waaraan de infrarood camera hangt. Dan kijkt u naar uw chronometer, die u ingedrukt hebt bij het oprijden van het gecontroleerd traject.
U heeft namelijk exact 3 minuten en 31 seconden, eerder mag u op straf van boete het traject niet verlaten.
De A11 die over drie jaar gereed zal zijn, zal 770 miljoen euro kosten. Dat zijn bijna 31 000 000 000 Belgische frankskes, 31 miljard in het Nederlands.
Wat is de A11 ?
Een 'zeer noodzakelijke' autoweg tussen Brugge en Knokke, die ons zal verlossen van 500 000 m² nutteloze modderige ( volgens sommige excentriekelingen vruchtbare) poldergrond. Dat zijn 50 hectare, zo groot als 100 voetbalvelden.
En zeggen dat ze voor één nieuw voetbalveld voor Brugge jàààren gediscussieerd hebben om een plekje te vinden.
Waarom is die autoweg noodzakelijk ?
Brugge is een middeleeuwse parel, die nood heeft aan NOG meer toeristen. Dus zijn extra vrachtwagenchauffeurs die voorbijdenderen en een cola komen drinken welkom.
Zeebrugge is inderdaad onze op eentje na belangrijkste zeehaven, maar die krijgt geen autoweg. Toch niet rechtstreeks. Dat zou 20 méér kosten.
Knokke is onze rijkste stad, zodoende hebben de Knokkenaars hun invloed (lees: centen) aangewend om een autoweg te krijgen die hen verbindt met de E40, die nu al de helft van het jaar meer parking is dan verkeersader. Maar ja, dan zijn de Knokkenaars vlotter, zonder gebruik van gps in Brussel, om op de beurs te gaan spelen;
De A11 komt er dus NIET voor het vrachtvervoer, maar wel voor de rijke kapitalisten uit Knokke die zich geen frigobox kunnen permitteren. En wat Leopold Lippens ook mag verklaren, wat hij vertelt, houdt geen steek. Geen enkele keer laat hij blijken dat hij zich tegen die A11 verzet.
Eindelijk overwinnen de werknemers van de NMBS hun schroom. Eindelijk gaan ze eens tonen dat ze niet akkoord gaan met de voortdurende uitpersing van het personeel. Eindelijk gaan ze staken. Ongezien ! Op 21 maart zal voor de eerste keer in de Belgische geschiedenis, geen enkele trein uitrijden. Alle reizigers zullen, doodverwend als ze zijn door de onberispelijke dienstverlening van de NMBS, voor één uitzonderlijke keer aangewezen zijn op hun eigen auto, fiets ofwel gaan ze te voet naar hun werk of naar de stempelcontrole.