De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
06-09-2014
Lieve is Mensenschuw
Vandaag in een misantropische bui. De hondjes en de poezekes van m'n buren heb ik al gegroet, en met mijn plantjes heb ik hele conversaties gevoerd. Ik heb ze ook allemaal een aaitje en een streeltje gegeven. D'r was er eentje bij dat wilde tegenspartelen... En nu ga ik naar de holle boom in mijn tuin om met de kaboutertjes te gaan babbelen, die wonen daar in een boom, hún 'kabouterhuisje', dat ze heel knus ingericht hebben. De ingang van het kabouterhuisje is afgeschermd met stukjes vermolmd hout. Met dennennaalden hebben ze binnen op de vloer dikke tapijten gelegd, en tegen de wanden zit er prachtig mos waartussen kleine bloempjes groeien. Verlichting krijgen ze van de glimwormpjes die 's nachts tegen de zoldering zweven. De kabouterbedjes zijn gemaakt van varens waarop ze heerlijk kunnen dromen, onder de wollige dekentjes van dorre blaren... Vanavond komt het zandmannetje me halen, als het tijd is om te gaan slapen. Maar het zandmannetje bestaat niet écht... Ik zal eens beginnen zoeken naar de grens tussen fantasie en werkelijkheid...
Aflevering 9. ADHD-Diagnoses en het Nattevingerwerk van PMS'ers
Mijn jongere collega's hielden van zweverige uitspraken en mistige voorspellingen over ziektebeelden en toekomstvisioenen bij leerlingen. Ze hielden ervan om jonge moedertjes te sussen en te misleiden. De pijnlijke feiten durfden ze hen nooit vertellen. Altijd maar rond de pot draaien. Zoals kaartlegsters op tv de kijkers in de doeken doen. Je hoeft alleen maar naar hen te kijken en te luisteren om te weten dat ze bedriegsters zijn. Helderzienden, toekomstvoorspellers en waarzeggers manipuleren anderen, heel geraffineerd. Je moet het allemaal maar kunnen en durven zonder scrupules.
Ik heb PMS'ers gekend die erg leken op dat soort glazenbollenkijksters. Ze zweefden graag in de wazige medische sfeer waarin ze zich in nauw contact met de schoolarts belangrijk voelden. Maar de schoolarts zweeg over het ondefinieerbare ADHD, een stelletje ontgoochelde vrouwen achterlatend.
Het zoontje van een vriendin was een hyperactief ventje met onbedaarlijk heftig gedrag. Zijn huiswerk maken was een ramp en opletten in de klas lukte helemáál niet. Vroeger zou men het jongetje 'een stout kind' genoemd hebben. Nu heet dat ADHD. Er bestaan geen stoute kinderen meer omdat de geneeskundewereld een welluidende naam verzonnen heeft voor hun 'ziekte'. Een welluidende naam ADHD met de daaraan gekoppelde medicatie Rilatine.
Moeders werden aangeraden om naar het PMS te gaan, voor een ADHD-test. "Naar het PMS gaan om ADHD te laten testen"?! Die gekke gedachtegang heerste er bij de werkende moedertjes, omdat het nieuws over de wonderpil 'rilatine' razendsnel van mond tot mond ging.
De moedertjes wisten thuis geen raad met hun druktemakertjes en vertrouwden blindelings op het wondermiddel 'rilatine'. Zelf konden ze de opvoeding van hun wildebras niet aan omdat ze moesten gaan werken. Dan de kleine maar 'drogeren'. De huisarts gebruikt dit woord natuurlijk niet, maar had het wel over 'beter opletten', 'rustiger gedrag', en zo van die zalvende woorden die een moeder week maakten.
De huisarts kreeg soms te horen: "het PMS heeft gezegd dat mijn kind rilatine nodig heeft". Sommige huisartsen waren wantrouwend, anderen schreven vlot rilatine voor, enkel op basis van de vraag van de moeder.
Begin jaren 90 dook plots 'ADHD' op, een gloednieuwe benaming voor aandachts- en activiteitsstoornissen. ADHD als onlosmakelijk verbonden met rilatinemedicatie. In die beginperiode kwam de reclame rond rilatine goed op gang. Scholen en PMS-centra dweepten ermee en waren trots op hun kennis over het nieuwe 'ziektebeeld'. Rilatine werd voorgesteld als een wondermiddel voor concentratie, geheugen en innerlijke rust. Zo deed die info de ronde en je hoorde er niet bij als je er niets over wist.
Tijdens koffiekransjes van moeders met moeilijke kindjes werd rilatine vaak besproken, en de goedgelovige moedertjes dachten: "Ik hoef thuis niet meer in te grijpen, want rilatine zorgt er wel voor dat ze kalm blijven". Goedgelovig en gemakzuchtig. De opvoeding werd dus in handen gegeven van rilatine. De moedertjes werden misleid door leerkrachten, PMS'ers én huisartsen. Huisartsen die vlot rilatine voorschreven na een subjectief oordeel van een leerkracht of van een PMS'er, of van een andere populaire instantie. Iederéén meende ADHD te kunnen vaststellen, zo'n diagose is toch kinderspel... Zó lichtzinnig ging er dat aan toe.
De rilatine-rage en de verering van de wonderpil zijn vergeefse opvoedingspogingen, want de druktemakertjes kennen slechts een lichte tijdelijke opflakkering van rust, kalmte en bezinning. Pedagogisch comfortabel, maar de rapportcijfers van rilatinegebruikers heb ik nóóit zien verbeteren! Als gedrogeerde willoze automaten zitten ze in een klas samen met alerte medeleerlingen die geen rilatine nodig hebben!
Hoe zou het afgelopen zijn met de 21-jarige Isa Özdemir die vorig schooljaar na de paasvakantie niet meer in zijn school opdaagde, het Technisch Instituut Sint-Lodewijk in Genk? Hij zou er bijna zijn diploma elektromechanica gehaald hebben. Klasgenoten vermoedden dat hij was gaan vechten tegen het regime van Assad in Syrië. Directeur Jansen begreep het niet goed: "Isa was niet iemand die opviel of het voortouw nam." ...
Wel, dát soort onopvallende slappelingen zijn precies het meest vatbaar voor terroristisch gedachtegoed dat hen met een beetje overtuigingskracht aangepraat wordt... beïnvloedbaar en labiel, ontvankelijk voor manipulaties en valse voorstellingen... Hun psychische zwakte doet hen besluiten om te gaan 'vechten', om de held uit te hangen, in gedachten slaken ze al strijkreten en dromen van overwinningen. Hun zelfbeeld wordt opgekrikt. HIER beteken ze niets. In Syrië worden ze als helden met open armen ontvangen...
Islamonderricht en Radicalisme
En dan vraag ik me af in hoeverre islamlessen bijdragen tot het indoctrineren van weerloze jongeren? Wat vertellen islamleraars in de klas tegen hun moslimleerlingen? Heb ik nooit een antwoord op gekregen. Wat gebeurt er tijdens de islamlessen? Is er controle op de lesprogramma's van de islamleraars? Mijn afkeer voor het islamonderricht is er al vanaf de jaren 70, ik heb het al 100 keren verteld, toen een paar mafkezen in de regering de islam als godsdienst erkenden, gekken die de islam in het onderwijs wilden inbedden, gekken die minaretjes, koranverzen, bidmatjes en allerlei moslimprullaria als statussymbolen willen verheffen.
Islamleerkrachten maakten zich schuldig aan de mislukte integratie van moslimleerlingen in de normale leerlingenpopulatie. Ze waren tevens verantwoordelijk voor een buitenmaats zelfbewustzijn bij hun leerlingen. Ze stoomden hen klaar om uit te groeien tot een zelfverzekerde moslimgemeenschap, een gemeenschap die nu stapvoets onderweg is naar een islamheerschappij.
Brahim Laytouss, een voormalige islamleerkracht, klapte vorig jaar uit de biecht: "De slechte kwaliteit van de islamlessen draagt bij tot de radicalisering van moslimjongeren." ... Zijn pleidooi voor verbeteringen vonden geen gehoor bij de Moslimexecutieve.
Toen zei onderwijsminister Smet dat hij de inspectie zou inschakelen om radicale islamleraars te controleren. Moeilijk! Want in élke islamles zitten radicale elementen. Het radicalisme zit VERWEVEN in islamonderricht, radicalisme is inherent aan élke vorm van lesgeven aan moslimleerlingen! Daarom pleit ik voor een totale afschaffing van islamlessen in het onderwijs, ze zijn achtergehaald, middeleeuws en verhinderen elke vorm van integratie van moslimleerlingen in de gehele schoolbevolking. Laten we doen alsof er helemaal geen islam bestaat. Een opluchting en bevrijding voor ons Vlaamse onderwijs!
Ik hoop dat de nieuwe onderwijsminster Crevits niet vergeten is wat haar voorganger Smets beloofd heeft... Radicale islamleraars controleren!... ALLE islamleraars controleren! Mijn ervaring is dat ze allemáál iets radicaals invoeren in hun lessen.
Vanaf dit schooljaar is een taaltest verplicht voor alle leerlingen, anderstaligen én Vlaamse leerllingen, bij de aanvang van het lager onderwijs én bij de aanvang van het secundair onderwijs.
Pascal Smet maakte vorig jaar de voorbereidingen van de taalscreening: "Teveel leerlingen behalen slechte schoolresultaten omdat ze het Nederlands onvoldoende beheersen. Dat beperkt al bij voorbaat hun toekomstmogelijkheden. Om taalachterstand weg te werken is het belangrijk om snel zicht te krijgen op kennis en vaardigheid van het Nederlands. Zo verloopt de integratie van allochtonen in de Vlaamse samenleving vlotter. Nederlands is een troef om te kunnen participeren op de arbeidsmarkt en in het culturele leven." Zo klonk Pascal Smet beloftevol in januari 2013, blijkbaar weinig op de hoogte van alle taaltesten in het verleden...
In de loop van september zal nu van 130.000 leerlingen de taaltest afgenomen worden. Bij onvoldoende resultaten kunnen taalbaden en extra taallessen Nederlands georganiseerd worden. Extra baantjes, extra geld... voor allochtone leerlingen uiteraard, want die hebben de grootste taalachterstand.
Déjà vu! Déjà vu!... Niets nieuws onder de zon!... Taaltesten, taallessen, bijlessen... In het verleden heb ik alles zien verwateren en verdampen in 'parels voor de zwijnen'. Om te beginnen moest er gewacht worden op Turkse leerlingen die nog onderweg waren vanuit hun thuisland naar België, die zich op hun bedevaarttocht mentaal klaarmaakten voor het schoolgebeuren in hun gastland. Begin september zijn die charels niet allemaal present op school, nee hoor... Vervolgens moest ik ervaren dat de bestaande testen - ja, de huidige taaltest bestond reeds véél eerder onder een andere vorm - meestal niet gewaardeerd werden door de scholen. Ik heb al verteld over boze directeurs die niet konden accepteren dat hun allochtone leerlingen zo zwak uit de testen verschenen. En dan waren er ook leerkrachten die niets over de testresultaten wilden horen, omdat ze met een schone lei wilden beginnen, zonder voorkennis van de testuitslagen... Ik ben benieuwd of de testresultaten op de juiste wijze geïnterpreteerd en aangewend gaan worden...
Na een vakantie die veel te lang duurde, is het eindelijk zo ver. Gisteren zijn ze met z'n allen terug in de schoolbanken gaan zitten, kleintjes en jongeren.
Behalve de spijbelaars natuurlijk, die mogen nog even wat blijven rondhangen en de mensen ambeteren en belhamelstreken bedenken, uit verveling, of door een vage drijfveer gedreven... En uit menslievendheid en verdraagzaamheid en van die zever, moet iedereen zich begripvol opstellen, als schapen, die gretig 'het komt wel goed' zitten te knikken.
Ook zijn er Turkse leerlingen die nog niet onmiddellijk met het nieuwe schooljaar zullen starten, omdat ze nog een weekje langer vakantie vieren in hun thuisland waar ze zo graag zijn, en waar alles beter is en mooier is, en zo. Hun corrupte huisarts zal wel met een frommelbriefje hun onwettige afwezigheden op de eerste schooldagen wettigen.
Met heimwee denken de scholieren nu terug aan de projectielen die ze vanaf viaducten naar de auto's keilden. En de kleintjes denken met heimwee terug aan de fijne tijd in de supermarkt waar ze krijsend en joelend hun driften onbeheerst mochten botvieren, de omstaanders aan de kassa een schijnheilige glimlach afdwingend en hun bloeddruk een sprong in de hoogte deden maken. Ouders riepen hun rotverwende schreeuwerds niet eens tot de orde!... Vrije opvoeding en zo van die lakse opvattingen.
Met heimwee denken de allochtoontjes terug aan de vakantietijd toen ze geen Nederlands hoefden te leren, wat een verveeeelende taal, het liefst horen ze alleen maar Turks om zich heen. Alle Nederlandse woordjes die onze kostbare taalleraren hen met eindeloze moeite ingeprent hebben, zijn ze op 1 september allemaal vergeten... En dan moet ik zwijgen over 'parels voor de zwijnen'?!
Er zijn ook de blije moedertjes die liefst op 1 september moederdag willen vieren. Fijn dat ze van hun bengels af zijn. Hoeven ze geen dure opvang of ander weeshuis te verzinnen.
Koningin Beatrix woonde een concert bij. De dirigent, die een Moslim is, gaf een lezing over de grootheid van de Islam (Engelse ondertitels) De leden van het orkest stonden op en verlieten uit protest het toneel!
Vandaag heb ik al heel wat waarschuwingen langs de weg moeten trotseren, vermaningen om de automobilist te intimideren. Ik was nog niet goed en wel opgetrokken vanmorgen of ik las al op een levensgroot spandoek dat ik m'n voet van het gaspedaal moest halen, omdat er kindertjes dwalen, of: "vakantie gedaan, kinderen op de baan", of: "voet van het gas, kinderen in de klas"... welke poëet zit hier in hemelsnaam achter?... En dán kom ik tot de volgende bedenkingen:
ik betaal rijlessen - een fietser niet
ik betaal een auto - een fietser niet
ik betaal inverkeersstellingstaks - een fietser niet
ik betaal wegenbelasting - een fietser niet
ik betaal autoverzekering - een fietser niet
ik betaal benzine - een fietser niet
ik betaal verkeersboetes - een fietser niet
ik betaal onderhoudsbeurten in de garage - een fietser niet
ik heb een kentekenbewijs nodig - een fietser niet
ik heb een rijbewijs nodig - een fietser niet
ik moet een nummerplaat hebben - een fietser niet
ik moet naar de technische keuring - een fietser niet
ik moet verkeersregels kennen - een fietser niet
ik vrees alcoholcontroles - een fietser niet
-------
Hoe komt het dan dat fietsers de meest arrogante weggebruikers zijn? Alléén de automobilist moet opletten dat hij roekeloze fietsers niet omver rijdt! Alléén de automobilist heeft plichten, de fietsers hebben alleen maar rechten...
Hier zitten de schuldigen! Ik stel voor dat de nieuwe onderwijsminister een omhaling gaat doen in alle moskeeën, want dáár zitten de daders van de geweldige demografische uitbarsting die onze samenleving overhoop gehaald heeft. Met een collecteschaal rondgaan in alle moskeeën, waarin elke moslim verplicht wordt om minstens 100 euro te deponeren. Hij moet maar niet zo vaak de sluier van zijn madam opheffen om er een kermis van te maken. Nu zitten WIJ met de brokken. Geen plaats meer in de scholen voor al die nieuwe onverwachte voortbrengseltjes.
De komende 5 jaren wil de Vlaamse overheid 500 miljoen euro investeren in het renoveren en bouwen van schoolgebouwen. Dit plan van de nieuwe onderwijsminister krijgt kritiek van de topvrouw van het Gemeenschapsonderwijs, Raymonda Verdyck, die eerder denkt aan een bedrag van 2 miljard euro!
Hilde Crevits (CD&V) denkt aan 500 miljoen euro voor schoolgebouwen. Dat zijn 20 miljard oude franken? Heb ik goed geteld? In ieder geval een fabelachtige som waaraan we ons in het verleden zeker niet verwacht hadden. Geboortecontrole en alles onder controle, alles hadden we goed uitgekiend, er was welvaart en sociale zekerheid, schoolgebouwen op maat van de te verwachten schoolpopulatie... En dan ineens komt er een vulkaanuitbarsting, een overproductie van nieuwe kindjes waarmee we geen raad weten, die geen plaats meer vinden in de scholen, we kunnen ze toch moeilijk in de vuilnisbak kieperen?... Dan maar weer Vlaams geld er tegenaan gooien... En dat zal in de toekomst NOOIT genoeg zijn!
Toen ik vanavond een oud boek doorbladerde, viel het me op hoe wetenschappers een eeuw geleden ongeremd en ongestoord hun bevindingen formuleerden en toelichtten. Toen ze vrijuit mochten onderzoeken en schrijven over inferieure en superieure rassen.
Dat kan nu niet meer. Want ook in de wetenschap is het begrip 'racisme' binnengedrongen, als een vieze worm in een blozende appel. Wetenschappers worden afgeremd in hun opzoekingen, geplaagd door de angst voor 'wetenschappelijk racisme'.
**********
Ik zal beginnen met het oude boek 'De mythe van het IQ', 1970, waarin C.G. Liungman zijn bevindingen en opvattingen over het IQ uiteenzet.
In het begin van de twintigste eeuw nam men aan dat er intellectuele verschillen bestonden tussen verschillende rassen. Zo hadden negers en indianen in de Verenigde Staten een aanzienlijk lager IQ dan blanken. Het Army Alpha-onderzoek in 1917 resulteerde in een klassering van 15 landen volgens IQ. De publicatie van dit onderzoek gaf voedsel aan de stelling dat het Noordse ras superieur was: de noordelijke landen scoorden beter dan de zuidelijke landen.
Onderzoeker GALTON was overtuigd van de superioriteit van bepaalde rassen. Tussen rassen bestaan er aangeboren verschillen in intelligentie, zei hij. Hij pleitte voor een versterking van de gezonde erfelijke aanleg van het Engelse volk, want, op grond van zijn studies stelde hij vast dat de intellectuele capaciteit van de zwarten zwakker was dan die van de Engelsen, maar de Grieken uit het Athene van de 4de eeuw voor Christus bezaten de allergrootste intelligentie, volgens Galton.
THORNDIKE treedt Galton bij: "Doodgewoon observeren van Afrikanen en Europeanen wijst uit dat Europeanen superieur zijn qua intellect, ondernemingszin en zelfvertrouwen... inferieure intelligentie bij Bosjesmannen is bewezen."
KLINEBERG volgde in 1930 het spoor van de rassentheorie met zijn onderzoek waarbij hij 3 rassen testte: het noordse, het het alpine en het mediterrane ras. Hij constateerde significante intelligentieverschillen tussen de 3 nationaliteiten. Duitse kinderen waren het intelligentst, dan volgden de Franse kinderen, en de Italiaanse kinderan bleken het minst intelligent.
In 1958 maakte AUDREY M. SHUEY een samenvatting van 200 studies over de intelligentie van blank en zwart, waaruit bleek dat blanken gemiddeld een IQ van 100 hebben, en zwarten van 85. Het verschil in intelligentie tussen blank en zwart is klein bij kinderen, maar wordt groter met het stijgen van de leeftijd, daarna volgt er een daling van het IQ.
**********
Terug naar het heden. Midden jaren 90 beweerden schrijvers Hernstein en Murray dat zwarte mensen van nature minder intelligent zijn dan witte. Maar omdat ze ze zich baseerden op twijfelachrig bewijs, kregen ze van critici de stempel 'wetenschappelijk racisme' opgeplakt.
De theorie dat zwarten van nature minder intelligent zijn dan blanken blijft toch de kop op steken, de theorie krijgt nog steeds een platform in de vakbladen. De media zwijgen.
Vier wetenschappers, met als aanvoerder RICHARD LYNN, discussiëren in vakbladen rustig voort over ras en IQ. Zij vinden dat 'onfatsoenlijke' wetenschap ook een wetenschap is, en dat onderzoek naar rassenverschillen in IQ serieus genomen moeten worden.
De 4 heren nemen deel aan het 'onfatsoenlijke' debat. Hun theorieën verschillen, maar hun basisaannames zijn dezelfde: er zijn verschillen tussen de nationale IQ's, d.w.z. de gemiddelde IQ's verschillen van land tot land. De naties ten zuiden van de Sahara vallen er in score lelijk onderuit. Hun voorouders waren de schuldigen, zeggen de onderzoekers.
Domme mensen overleven niet als ze van Afrika vertrekken om andere werelddelen te gaan bevolken, omdat ingewikkelde overlevingsstrategieën pas ontplooid kunnen worden als je intelligent bent. Ook de aanpassing aan een ander klimaat vergt schranderheid. Daarom kunnen domme mensen er niet overleven en worden blanken of Aziaten als ras gemiddeld slimmer dan hun broeders en zusters die al die tijd in Afrika woonden.
Nog een boeiend citaat van Richard Lynn als toemaatje :"De hulp die we geven aan ontwikkelingslanden is een vergissing, vergelijkbaar met het in leven houden van een incompetente soort als de dinosauriërs, die niet fit genoeg bleken om te overleven. Ik doel niet op genocide, het doden van volken met incompetente culturen. Maar we moeten realistisch zijn over het 'geleidelijk afschaffen' van zulke volken. Als we willen evolueren tot betere mensen, dan is het duidelijk dat er andere mensen weg zullen moeten om ruimte te maken."
De Vlaamse overheid reikte vorig jaar 900 ervaringsbewijzen uit. Dat zijn officiële documenten die bevestigen dat iemand over de vaardigheden beschikt om een beroep uit te oefenen ZONDER dat hij daar een diploma voor heeft.
900 ervaringsbewijzen dus. Dat is alweer een stijging van het aantal werknemers zonder diploma.
Ervaringsbewijzen kenden een start in november 2006, en in totaal zijn er sindsdien 5.551 documenten uitgereikt.
Vlaams minister van Werk en Economie Philippe Muyters (N-VA) deelde de cijfers gisteren mee.
Voorbeelden van beroepen die zonder diploma kunnen uitgeoefend worden: sociaal tolk, tandartsassistent, banketbakker, mecanicien, heftruckchauffeur en arbeidsconsulent.
Opmerkelijk is dat de meeste bewijzen gingen naar mensen uit kansengroepen, zoals allochtonen, laaggeschoolden of 45-plussers.
Het concept 'ervaringsbewijs' lijkt me op een krampachtige noodgreep van de overheid om schoolonwilligen/onbekwamen toch aan het werk te krijgen. Wat gaat er schuil achter'ervaring'? En wie bepaalt de 'ervaring'? Een labiele constructie lijkt het wel.
Ervaringsbewijzen drijven de spot met reguliere opleidingen, met regulier onderwijs. Misschien hoeven allochtonen binnenkort helemáál niet meer naar school te gaan, of opleidingen te volgen? Ik voorspel dat het aantal beroepen waarvoor geen diploma vereist is, in de toekomst nog zal stijgen. En wie zullen de eerste sollicitanten zijn?... Juist.
Alle schooldirecties, islamleraars, leerkrachten en ouders die nog geloven in een vredelievende en verzoenende islam, moeten eens dringend gaan kijken op: http://blog.seniorennet.be/rechts Titel: Lijst van 23000 feiten...
Ik hoop dat ze allemaal eindelijk uit hun dromen geholpen zijn. Van mij mogen ze van hun stoel vallen, van hun stokje vallen, bewusteloos neerzijgen van verontwaardiging dat iemand het aandurft om de islam te bekladden. Dat mocht vroeger niet hé, domme collega's, domme directies, domme leerkrachten... Nu zien jullie hoe ver we het geschopt hebben met die kl*te 'godsdienst' waarmee jullie dweepten! Waarom niet de voeten kussen van de islamleraar? Waarom geen standbeeld van elke islamleraar aan de ingang van de schoolpoort? Waarvoor dient het om de islam in het onderwijs zo op handen te dragen? Ik zou daar graag eens een antwoord op krijgen. Ik heb nooit de plaats van de islam in ons traditionele onderwijs begrepen. Jullie hebben nooit mijn argwaan tegenover islamonderricht en islamleraars begrepen.
En dan ook niet vergeten te kijken naar een visuele voorstelling van de criminele aard van de islam: www.golfbrekers.be Titel: Zoek de overeenstemmende godsdienst. Goed gekeken? Goed zo, ik wens jullie, directies, leerkrachten en onderwijsbazen, nog méér stuiptrekkingen van verontwaardiging!
Kunnen ze nu niet gewoon de Story of de Libelle lezen zoals iedereen? Uit respect voor hun gastland. Neen, op 1 september verschijnt er een magazine voor moslima's "in overeenstemming met hun geloof en interesses": AYA Lifestyle, dat is de naam van het islamitisch blaadje.
"Wij, moslima's, hadden nood aan een eigen magazine, een blad dat onze tradities, normen en waarden weerspiegelt, verrijkt en zelfs in vraag stelt"... Het tijdschrift focust zich op moslima's omdat deze doelgroep te weinig aangesproken werd. Maar het wil ook niet-moslima's kennis laten maken met de leefwereld van de hedendaagse moslima's.
Voilà, daar zit al een addertje, het magazine is er op uit om westerse vrouwen onder te dompelen in de islamcultuur. Het zijn WIJ weer die moeten integreren. En natuurlijk zijn er vrouwen die wat slap in hun schoenen staan en 's anderendaags naar de winkel hollen voor een hoofddoek en een koranboek. Ge gaat da zien, zo zal het gebeuren. Het begint met een onnozel vrouwenblaadje, en wat volgt er dan, en waar eindigt het? Moskeeën hadden ze al, islamonderricht voor hun kindjes ook al, tolken, migrantenwerksters, migrantendiensten, integratiecentra... Als ze nu allemaal ginder waren gebleven, in hun moslimlanden, dan konden ze dáár hun eigenheden en tradities botvieren, alle voorzieningen waren er toch al. Nu komen ze dat hier allemaal neerplanten. Raar volk.
Ik vraag me af waarom er hier zoveel geld en energie gepompt is in integratie van anderstaligen, nieuwkomers, vers aangemeerden... Waarom er zoveel heisa was rond inburgering en aanpassing aan onze samenleving? Islamieten en andere nieuwkomers gaan tóch eigenwijs hun eigen gangetje en zetten hun leefpatroon met de daarbij horende gewoonten en overtuigingen gewoon voort...
En ineens schiet mij te binnen: "Parels voor de zwijnen", zoals vroeger op school, toen fortuinen in de gordijnen gejaagd werden om migrantjes mee te sleuren naar het fatsoenlijke peil van hun Vlaamse klasgenootjes... Het werkte averechts, Vlaamse leerlingen presteerden slechter in een klas met allochtonen. Dat was een realiteit die niet te ontkennen was. Dat feit wás er gewoon. Net zoals de zonsopgang en de zonsondergang.
Terug naar het nieuwe vrouwenblaadje. Ik denk dat alle moslima's hun inburgeringspakketten in de doos voor oud papier gaan kieperen - als dat al niet gebeurd is - en dan gaan ze het inruilen voor een nieuw magazine, de AYA Lifestyle. Zie je ze al bladeren in het boekje, het hoofddoekje van zich afschuddend, want dat hindert bij het lezen. Weet ik nog van vroeger in de klas. Het gezelschap van een wijntje en een sigaretje is ook fijn bij de lectuur... Ik heb al eens iets geschreven over Islamitische Hypocrisie...
Dit is geen sprookje, of een verhaaltje over een vreemde zwaan in de bijt. Maar een waargebeurd voorval, gisteren te lezen op de nieuwsflash van seniorennet. Wat een triestige wereld is het hier geworden! Struikelen over een zwarte zwaan!... Ooit zullen we de woorden 'zwart' en 'wit' misschien niet meer mogen gebruiken?...
In Brugge is een debat over racisme aangezwengeld door ... een zwaan. Een zwart exemplaar dat sinds kort optrekt met zijn witte broeders en zusters, staat op het punt de stad uitgezet te worden. ‘Een vogel die weg moet om zijn kleur, dat is flauw.’ Al eeuwenlang zijn zwanen de bekendste bewoners van de reien, maar een zwart exemplaar, dat hadden ze in Brugge nog niet gezien. Logisch, want de zwarte zwaan komt van nature alleen voor in Australië, Nieuw-Zeeland en Tasmanië. De stad Brugge wil dat het wilde dier, waarvan niemand weet hoe het een paar weken geleden in Brugge terechtkwam, uit de binnenstad verdwijnt. ‘Het gaat om een exotische soort die niet thuishoort tussen de witte zwanen, die hier al honderden jaren wonen. We kunnen niet zomaar elk dier toelaten op de Brugse reitjes’, zegt burgemeester Renaat Landuyt (SP.A). ‘Net zoals een stad onkruid moet bestrijden, moet het ook zijn dierenbestand beheren. Dat is niet alleen nodig om de kwaliteit van het water op peil te houden, maar ook om een eeuwenlange traditie in ere te houden.’ Volgens een legende beval aartshertog Maximiliaan I in de vijftiende eeuw ten eeuwigen dage zwanen op de reien. De uitwijzing stuit op hevig protest. Op het Wijngaardplein, waar de zwaan zijn vaste stek heeft, waren ze al fan geworden van die vreemde eend in de bijt. Ook vogelexperten niet gelukkig met de beslissing. Lees er alles over in Het Nieuwsblad van woensdag 27 augustus.
Het verwondert me dat linkse zeveraars nog niet op het gedacht gekomen zijn om er gemengde zwanen van te maken, net zoals in de scholen, daar streven ze toch ook naar gemengde scholen, naar een mix? Daar wordt iedereen beter van, zeggen ze. Dus ook de zwanen zullen beter worden van een mix?. De lezer kent ondertussen al mijn gedacht over witte scholen en zwarte scholen. Zo ook: witte zwanen en zwarte zwanen.
Burgemeester Landuyt (sp.a) heeft het over: "We kunnen niet zomaar elk dier toelaten... net zoals we onkruid moeten bestrijden, moeten we ook het dierenbestand beheren... een exotische soort die niet thuishoort tussen de witte zwanen"...
Ik stel voor dat de burgemeester dat principe ook op mensen toepast: "We kunnen niet zomaar iedereen hier toelaten, we moeten onkruid bestrijden, exotische soorten horen niet thuis tussen blanke mensen".
Hier volgt een artikel van de Spaanse schrijver Sebastián Rodriguez Vilar, dat op 15 januari 2008 gepubliceerd werd in een Spaanse krant. Er is niet veel verbeeldingskracht nodig om de boodschap uit te breiden tot de rest van Europa en de hele wereld. Het is nauwelijks propaganda, de feiten spreken voor zichzelf. Om over na te denken!
Heel Europa is gestorven in Auschwitz, door Sebastiàn Vilar Rodriguez.
Ik wandelde in Barcelona over straat, en ontdekte plots een verschrikkelijke waarheid: Europa is gestorven in Auschwitz... We hebben er zes miljoen Joden gedood en ze vervangen door 20 miljoen moslims.
In Auschwitz hebben we een cultuur verbrand, het denken, de creativiteit, het talent. We hebben het uitverkoren volk vernietigd, dat werkelijk gekozen was want ze hebben formidabele mensen voortgebracht die de wereld veranderd hebben.
De bijdrage van dit volk is voelbaar in alle domeinen van het leven: wetenschap, kunst, internationale handel, en vooral als het geweten van de wereld. Dat zijn de mensen die we hebben verbrand.
Onder het voorwendsel van de verdraagzaamheid en omdat we aan onszelf wilden bewijzen dat we genezen zijn van de kwaal van het racisme, hebben we de deuren wijd opengezet voor 20 miljoen moslims die ons domheid en onwetendheid gebracht hebben, religieus extremisme en onverdraagzaamheid, criminaliteit en armoede als gevolg van het ontbreken van de wil om te werken en van de trots om zelf hun gezinnen te onderhouden.
Ze hebben treinen opgeblazen en hebben onze fraaie Spaanse steden veranderd in een onderontwikkeld gebied, tenondergaand in rotzooi en misdadigheid.
In de appartementen die ze gratis van de regering krijgen, maken ze plannen om hun naïeve gastheren te vermoorden en te vernietigen.
En zo hebben wij in onze ellende cultuur ingeruild voor fanatieke haat; creatieve kunde voor kennis van de vernietiging; intelligentie voor de terugkeer naar het bijgeloof. Wij hebben het streven naar vrede van de Europese Joden en hun streven naar een betere toekomst voor hun kinderen, hun vastberadenheid om zich vast te klampen aan het leven (want het leven is heilig) ingeruild voor een streven naar de dood, voor diegenen die verteerd worden door doodsverlangen voor zichzelf en voor anderen, voor hun eigen kinderen en de onze.
Wat een verschrikkelijke vergissing heeft het ellendige Europa begaan...
De wereld telt ongeveer 1,2 miljard moslims of 20% van de wereldbevolking. Ze hebben 7 Nobelprijzen ontvangen.
De Joden zijn wereldwijd ongeveer met 14 miljoen, hetzij 0,02 % van de wereldbevolking. Zij ontvingen 127 Nobelprijzen. Joden promoten het hersenspoelen van kinderen in militaire trainingskampen niet. Ze leren hen niet om zichzelf op te blazen en een maximaal aantal Joden en anderen te doden. Joden kapen geen vliegtuigen, doden geen atleten tijdens de Olympische Spelen en blazen zichzelf niet op in Duitse restaurants. Geen enkele Jood heeft ooit een kerk vernield. Geen enkele Jood uit zijn ongenoegen door mensen om te brengen. Joden doen niet aan slavenhandel en hebben geen leiders die oproepen tot de Jihad en het doden van alle ongelovigen.
Misschien zouden de moslims van deze wereld moeten overwegen om zich meer in te spannen op gebied van het gewone onderwijs en minder te klagen dat de Joden de oorzaak van al hun problemen. Moslims zouden zich eens moeten afvragen wat zijzelf voor de mensheid kunnen betekenen alvorens te eisen dat de mensheid hen respect betuigt.
Onafgezien van u staat tegenover de crisis tussen Israel, de Palestijnen en de omringende Arabische landen, en zelfs als u gelooft dat Israel daar de meeste schuld aan heeft, zeggen de volgende 2 zinnen werkelijk alles: "Als de Arabieren vandaag de wapens neerleggen, is er geen geweld meer. Als de Joden vandaag de wapens neerleggen, is er geen Israel meer." - Benjamin Netanyahou
Generaal Eisenhower heeft ons gewaarschuwd: het is een historisch feit. Toen de opperbevelhebber van de geallieerden, generaal Dwight Eisenhower, de slachtoffers van de uitroeiingskampen aantrof, gaf hij de opdracht om zoveel mogelijk foto's te laten maken door het Duitse volk uit de omliggende dorpen, om hen de kampen te laten bezoeken en zelfs de doden te laten begraven. Hij deed dit met woorden van de volgende strekking: Verzamel nu alle dossiers en alle documenten - neem de films in beslag - laat de getuigen spreken - want ooit in de loop van de geschiedenis zullen er smeerlappen opstaan die zullen beweren dat dit alles nooit is gebeurd..."
Onlangs werd in het Verenigd Koninkrijk de discussie gevoerd of de Shoah uit de schoolboeken moest geschrapt worden, daar dit 'beledigend' was voor de moslimbevolking die volhoudt dat dit alles nooit heeft plaatsgevonden. Het is voorlopig niet geschrapt... maar het is een angstaanjagend teken van de vrees die de wereld verlamt, en van hoe gemakkelijk ieder land zich daardoor laat verlammen. Het is maar iets meer dan 60 jaar geleden dat er een einde kwam aan WO II in Europa...
Deze e-mail is bedoeld als en herdenkinsketting ter herinnering aan 6 miljoen Joden, 20 miljoen Russen, 10 miljoen christenen, en 1900 katholieke priesters die werden vermoord, verkracht, verbrand, uitgehongerd, vernederd en als proefkonijnen gebruikt terwijl het Duitse volk de andere kant op keek.
Nu meer dan ooit, nu onder meer Iran volhoudt dat de holocaust 'een mythe' was, moeten wij ervoor zorgen dat de wereld nooit vergeet.Deze boodschap zou 400 miljoen mensen moeten bereiken... Weest een schakel in deze ketting en help deze boodschap wereldwijd te verspreiden.
Hoeveel jaar zal het nog duren voor de aanslagen op de WTC-torens "nooit zullen plaatsgevonden hebben" omdat dit beledigend is voor de moslims in de VS?
"Meer dan 1.400 kinderen gruwelijk misbruikt in Engelse stad Rotherham tussen 1997 en 2013... Mishandeld, ontvoerd, verkracht, geïntimideerd... Autoriteiten keken andere kant op, negeerden aanwijzingen en bewijzen..."
Dit is weer eens een toonbeeld van ziekelijke naastenliefde, van verheerlijking van vreemde snuiters met bruine velletjes, anderstalige krullebollen en islamaanhangers. Ziekelijke verering van dat rare volk wordt gevoed door de angst om 'racistisch' over te komen. Indien het woord 'racisme' niet bestond, dan waren de kinderen niet ten prooi gevallen van de Pakistanen. Fanatiek dwepen met vreemde culturen en vreemde eigenheden, is één van de symptomen van de ongeneeslijke ziekte 'xenomanie'.
Is het nu echt zo moeilijk om de daders met naam aan te wijzen: "Pakistaanse moslims"! Daarzie. Waarvoor is het nodig om eigen kinderen op te offeren om moslimdaders te beschermen?!
Hier bij ons zijn er allerlei instanties die zorg dragen voor het welzijn van het kind. Zoals daar zijn: Bijzondere Jeugdzorg, Medisch-opvoedkundig bureau, Kind-in-nood, Centrum Geestelijke Gezondheid... Bestaat dat in Engeland niet? Zo ja, dan zijn ze medeschuldig aan het brute misbruik van 1.400 kinderen die 6 jaar lang onafgebroken mishandeld werden. Want alle diensten die zich bezighouden met kinderen in problemen, zijn als geen ander op de hoogte van de interne keuken van een huishouden, van het wel wee van een kind. Zij moéten geweten hebben dat kinderen massaal misbruikt werden. Daarom moeten ze strafbaar gesteld worden, omdat ze gezwegen hebben over het lot van willoze slachtoffertjes. Beroepsgeheim? Nonsens. Als het welzijn van kinderen in gevaar is, telt er geen beroepsgeheim.
Aflevering 8. Het Centrum voor Leermoeilijkheden (CLM)
Ik heb op 12.6.14 al verteld over Roland S., het holle vat dat deel uitmaakte van het CLM. Wel, in den beginne was er niets en toen creëerde Horbert het Centrum voor Leermoeilijkheden (CLM), zijn stokpaardje. Hij toverde uit zijn mouw een rib en zo ontstond er een Centrum dat gedoemd was om te mislukken... Omdat de medewerkers eigen baas speelden en in school vertelden wat ze wilden. Anarchie! Ook omdat hun activiteiten hoofdzakelijk bestonden uit vergaderen en theorieën ontwikkelen. En bij oudergesprekken gebruikten ze moeilijke woorden. Ja, zo ging dat met Marc F. en Roland S., en nog een paar andere meelopers.
Het CLM bracht aversie en verwarring teweeg in de scholen. Ach ja, leerkrachten zijn hardleers, je kan ze niet een-twee-drie iets uitleggen, omdat ze gewend zijn om alles zélf uit te leggen. Eerst was er directeur Mosselmans die mopperde over de CLM-werking. Hij werd misleid door foute info en was niet ontvankelijk voor rechtzetting, voor het origenele concept van het CLM, de koppigaard. Vervolgens was er het Kabouterke, directeur van een concentratieschool, die steigerde toen ie vernam wat er met zijn allochtoontjes zou gaan gebeuren. Hij opperde dat zijn allochtone leerlingen helemaal geen leermoeilijkheden hadden, en dat het CLM overbodig was in zijn school. Hij moest er niets van weten, de wijsneus.
Ik had zo graag dat het Kabouterke dat eens zelf vertelde tegen zijn vriendje Horbert. Maar dat gebeurde niet. Ook Mosselmans bleef zeuren tegen mij, en niét tegen de aanstoker van het hele spel, tegen Horbert!
Het CLM was geen succes. Misschien wel voor sommige hulpeloze moedertjes die na een euforisch uiteenzetting van Roland S. toch toestemden in een begeleiding van hun probleemkind. Maar na enkele sessies was de algemene klacht van de ouders: "Wij komen niets te weten over de vorderingen van ons kind. Marc en Roland gebruiken toch zo'n moeilijke woorden!"
Van Marc F., de asociale collega met de allures van een directeur, heb ik op 5.6.14 een fraaie schets gemaakt. Ik wil er nog aan toevoegen dat hij zich in de scholen interessant maakte met een waardeloos migrantentestje, waarop directies zich blindstaarden. Marc F. stelde het voor als een wondertestje om het migrantenprobleem op te lossen. Kinderspeelgoed was het... Zijn inzet voor migrantenleerlingen werd beloond, want iemand die geïnteresseerd is in het bruine volkje en daarbij eigen blanke leerlingen negeert, is een lieveling die hartelijk welkom is in de scholen van linkse directeurtjes...
Ik draag een horloge van wel 50 jaar oud. VIJFTIG jaar! In 1964 van mijn vader gekregen. En ik kan er iedere dag nog het uur op lezen. Wel moet ik het om de 3 of 4 uren opnieuw opwinden. En als de jeugd mij ziet draaien aan het piepkleine knopje weten ze niet wat ik bezig ben, of waarvoor het dient. Ach, ze weten veel niet van vroeger...
Cafébazin Bertie kreeg het kleinood om mijn pols in de gaten en was meteen geïnteresseerd. Ze vond het mooier dan vele moderne horloges.
Ik stelde een ruil voor. Zij zou mijn horloge krijgen in ruil voor haar hele café PLUS zij zou er moeten blijven werken voor mij. En dan mag ze nog blij zijn dat ze er mag blijven wonen!... Toch een redelijke ruil? Niet? Maar ze hapte niet...
Heel vlug wist ze welke emotionele waarde ik hechtte aan mijn klein horlogetje dat een halve eeuw getrotseerd heeft. Ik draag er een kettinkje bij zodat ik het zeker nooit kan verliezen...
Vandaag stond er in de krant te lezen dat ons IQ de laatste 100 jaar met 14 punten gezakt is. Universiteiten Brussel en Amsterdam kwamen tot de conclusie: "We worden dommer. We hebben steeds minder genieën. Op termijn is dat nefast voor onze economie."
Het is waar! We worden dommer. Ik beschik over cijfers verspreid over 26 jaar, resultaten van intelligentietests. En cijfers liegen niet. Jaar na jaar zag ik het intelligentiepeil afbrokkelen. De curven van de gemiddelden wezen elk jaar iets meer naar omlaag.
"We worden dommer". Van dit onheilspellende bericht maak ik nu gebruik om nóg eens te wijzen op de nood aan elitescholen, aan kwaliteitsscholen, aan buitengewoon onderwijs voor HOOGbegaafde leerlingen... Er bestaat toch ook buitengewoon onderwijs voor MINDERbegaafden?!
De tijd dringt dat de intelligente, ambitieuze, schrandere en gemotiveerde leerling centraal gesteld gaat worden. Tot nu toe werden ze steeds gediscrimineerd.
In het verleden zijn er ontelbare stunts bedacht en verzonnen om zwakbegaafden, leergestoorden, allochtonen, onwilligen en andere achterblijvers te hulp te snellen. Inhaallessen, remedial teaching, individuele behandelingsplannen, bijlessen, vakantietaken... álles in het teken van de zwakke leerling! Taakleraren, schoolbegeleiders en allerhande hulpverleners focusten zich dan tegelijk en massaal op de onderlaag van de schoolbevolking... Ten koste van de intelligente bovenlaag, de goede presteerders.
En wat werd er gedaan voor deze elite? Voor hoogbegaafden en uitblinkers? Voor bollebozen, supergetalenteerden en genieën? Voor slimmeriken en sluwigaards?... Niéts! Die moesten hun eigen weg vinden, aan hun lot overgelaten, en zelf zorgen voor de ontwikkeling van hun talenten, zelf zorgen dat hun begaafdheid aan haar trekken kwam en dat die niet verloren ging of weggezogen werd in de marginale massa van de zwakkelingen.
De verwaarlozing van goede leerlingen stoorde me geweldig. Alsof er geen uitstekende leerlingen móchten zijn. Alsof alle leerlingen zich als gelijken moesten opstellen op hetzelfde matige niveau.
Er werd vroeger veel gezeurd over 'hulpbehoevende doelgroepen' en 'begeleiding van zwakke leerlingen', en nog zo van die rare kreten, maar uiteindelijk kwam alles neer op een nivellering van het peil van alle leerlingen, en liefst naar onderen toe, in een streven naar gemengde scholen met een sociale mix. Een aanval op de kwaliteit van ons traditionele Vlaamse onderwijs!... Iedereen gelijk en allemaal even zwak... Makke schapen in een kudde zijn dom en volgzaam, en dat maakt de herder machtig...
In de PMS-centra van de jaren 80 waarden er rare snuiters rond, pierewaaiers en prutsers, ijdeltuiten en op sensatie beluste moeialneuzen, gierige pinnen, seutemies en stoeipoezen, álles doolde er rond.
Ikzelf was ook een rare, altijd geweest, nu nog, maar ik weet niet precies in welk hokje ik thuishoorde. Zéker niet bij de geitenwollensokkenmadammen die zich naar de concentratiescholen repten om de allochtoontjes wijs te maken hoe ze zich het beste konden handhaven in deze maatschappij, of om hen te wijzen op allerlei gunsten en profijtjes die hier te rapen vielen... Nee, daarmee heb ik me gelukkig niet ledig gehouden.
Mijn kierewiet-collega was dolle Annie, een frivool dikkerdje, aantrekkelijk, liederlijk, spontaan, speels, welbespraakt, en vooral modebewust.Eindeloze tirades stak ze af over recepten, mode en make-up... Dus alle ingrediënten waren aanwezig om een huwelijk zo'n beetje te ruïneren, haar eigen huwelijk, maar ook dat van anderen. Annie was een getrouwde vrouw met twee kindjes. Haar trouwboekje raakte beduimeld, en haar trouwgelofte, daar had ze allang spijt van. Tja, dat komt ervan als je holderdebolder trouwt alsof je leven ervan afhangt.
Dolle Annie vatte haar job op als een soort vrijetijdsbesteding, en vóóral als een gelegenheid om te flikflooien met mannelijke collega's, met onderwijzers en directeurs. Zij was een geboren verleidster die huilbuien kreeg wanneer een man niet op haar avances inging. Ze spéélde met iedereen, op amoureus vlak én op professioneel vlak. Situaties kon ze meesterlijk beheersen, zoals bij intriges in een soapserie. Het liefst zette ze zich in de refter met een hoop dossiers en boeken voor zich, vlak naast de baas. Daar vertelde ze over haar geleverde prestaties die opgeblazen en verdraaid werden, alsof ze iets geniaals uitgevoerd had. Je moet het maar kunnen, maar daarvoor is de nodige charme en slinksheid vereist...
Ja Lieve je postje heeft bij mij terug herinneringen boven gehaald. Ik mocht die film gaan bekijken met mijn I5 jaar oudere zuster. Ik kan hem zo voor mijn geestesoog terug laten afdraaien. En ik ben nu toch al wel 88 jaar oud. Jefke Bruyninks speelde daarin de hoofdrol. Hij heeft nog samen met Nand Buyl in een andere film gespeeld (Havenmuziek) noemde die film. Nand Buyl kon toen mooi zingen als knaap. Jef Bruynincks is als jonge man vroeg gestorven, Nand daarentegen heeft toch carrière gemaakt in de theater- en filmwereld.
Maar waar is Vlaanderen de Leeuw nu toch gebleven ??