De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
14-12-2015
Aanvulling
Vlaams Geld voor Moslims - De 60.000 euro die Maaseik krijgt van Liesbeth Homans gaan naar de moslimgemeenschap, waar Khalid Haji jongeren gaat opleiden tot 'voorbeeldjongeren' om radicalisering te bestrijden.
Tahar Chabhi van de Marokkaanse moskee in Maaseik: "Khalid Haji wil jongeren in zichzelf laten geloven... We starten ook met een website, een Twitteraccount en een Facebookpagina..."
Toen vorig jaar de eerste scholieren plotseling uit school verdwenen om te gaan strijden in Syrië, ben ik beginnen nadenken over 'radicalisering'.
'Voorbeeldjongeren' tegen Radicalisering - Het Limburgse Maaseik krijgt 60.000 euro van Liesbeth Homans (N-VA) voor een project dat jongeren wil opleiden tot 'rolmodellen voor leeftijdsgenoten'. Een groepje jongeren krijgt daarvoor een speciale opleiding om rolmodel te gaan spelen voor hun leeftijdsgenoten. Peer education noemen ze dat, en in gewone mensentaal betekent het dat jongeren zich wanhopig aan elkaar vastklampen om op het rechte pad te blijven... En dan krijgt Maaseik ook nog federaal geld waarmee onder meer een straathoekwerker ingezet zal worden. De onzin van straathoekwerk en peer education als puberale vrijetijdsbezigheden zullen ze in Maaseik gauw ondervinden.
Maatregelen tegen Radicalisering - Ik heb even diagonaal zitten nadenken over de verzinsels waarmee men in het verleden op de proppen kwam om radicalisering tegen te gaan.
Zo was er Pascal Smet, toen onderwijsminister, die zei dat hij de inspectie ging inschakelen om radicale islamleraars te controleren. Over die radicale islamleraars hebben we ondertussen niets meer gehoord. In de doofpot? Waren er misschien islamleraars bij met Syriësympathieën?
Lieven Boeve, topman katholiek onderwijs, stelde voor om meer moslimleerkrachten voor de klas te zetten om radicalisering bij jongeren tegen te gaan door hen te begeleiden in hun zoektocht naar hun identiteit. Dus meer moslims als lesgever? Als wegwijzers naar de moslimidentiteit?
Koen Geens, minister van Justitie, pleitte voor de aanstelling van islamconsulenten in de gevangenissen om er radicale moslims te identificeren. En in de gevangenissen wilde hij ook nog een scheiding tussen gewone jongeren en geradicaliseerden, om 'besmetting' te vermijden.
Liesbeth Homans, minister van Inburgering, was even de pedalen kwijt toen ze Syriëstrijders voor de klas wilde zetten om te getuigen over hun belevenissen en ervaringen met de IS. "Geen jihadisten bij onze kinderen" was de teneur van verwerpingen van haar voorstel.
Psychisch zwakke jihadisten - Islamlessen, koranlessen, imams, moskeeën... We weten niet precies welke impact het hele handeltje heeft op moslimleerlingen, maar die impact is er wel. En nog wel het meest op hen die wat slap in hun schoenen staan. Ik vind dat alle teruggekeerde Syriëstrijders opgesloten moeten worden en in quarantaine gezet. Op het moment dat zij besloten om te gaan strijden, na diepgaande indoctrinatie - het kan niet anders - kwam er een kortsluiting in hun hersenen, er knapte iets en dat is onherstelbaar. Ze zijn gehandicapt voor hun leven en dat komt nooit meer goed. Terugval gegarandeerd. Gedachtegoed dat door kortsluiting in de hersenen opgebouwd wordt, krijg je niet zomaar afgebouwd. De beslissing om in Syrië te gaan strijden kwam door een kronkel in het brein, een niet te ontwarren kluwen, dat zich uitzaait zoals dat gebeurt bij een kwaadaardig kankergezwel...
Aartsbisschop Jozef De Kesel begint al goed. In zijn eerste homilie geeft hij ons meteen een preek uit de pan.
De Kesel: "Wij moeten onze verantwoordelijkheid en solidariteit delen met alle mensen, van welke religie of overtuiging ze ook zijn... Christenen distantiëren zich niet van anderen, ze blijven er niet onverschillig voor... en we moeten eerbied hebben voor de religieuze of filosofische overtuiging van elke mens..."
Zijn voorganger Leonard vond ik toch interessanter. De taal van De Kesel klinkt zo onderwerperig en zet aan tot wegcijfering van onszelf, een soort zelfverloochening, want als we moeten delen met mensen van een andere religie, zijn we gegarandeerd alles kwijt, inclusief ons zelfrespect.
In deze tijden van overwoekering en bestorming door andere volkeren, moeten wij als nooit tevoren opkomen voor onszelf, ter zelfverdediging, om ons éigen hoofd boven water te houden. Die plicht hebben we tegenover onszelf en onze eigen medemensen. We hoeven helemaal niets te delen met andere religies!
Ik kan me vergissen maar het lijkt erop dat de nieuwe aartsbisschop benaderd is door de Belgische moslimgemeenschap. Dat gebeurde ook toen Léonard pas benoemd was, toen was het Executief van Belgische moslims (EMB) ook de eerste om hem te feliciteren. Toen hoopten de moslims dat Léonard het debat zou openen over islamlessen in het katholiek onderwijs. Over de rol vanLéonard is in het vervolgverhaal over de islamlessen niets bekend.
Burgemeester Termont gaat samen met politie en jeugdwerkers strijden tegen kinderbendes. Dertig kinderen tussen 7 en 15 jaar maken de Gentse straten onveilig door mensen te overvallen of auto's te stelen. En als ze geplaatst worden, ontsnappen ze gewoon.
Waarom worden hun ouders niet opgesloten?
Kinderbendes! Dat komt ervan om jeugdige criminaliteit te minimaliseren door het 'kattenkwaad' te noemen.
Ik heb vroeger in de scholen gezien hoe zacht en geduldig allochtoontjes aangepakt werden. Opgroeien in een tolerante omgeving is funest voor gewetensvorming, voor begrip van goed en kwaad.
Omdat wij geen 'racist' willen zijn, geven we de allochtone jeugd een soort onschendbaarheid waardoor we hen de weg wijzen naar baldadigheden, vandalisme, criminaliteit. We hebben hun geweten niet gevormd, we hebben hen niet krachtig genoeg gewezen op hun foute daden, op hun misstappen, we hebben hen niet genoeg gestraft.
Als kinderen zich machtig en straffeloos voelen, organiseren ze zich beter, ze evolueren naar groepsvorming waarbij hun gevoel van straffeloosheid versterkt wordt, gevoed door een ijzersterk samenhorigheidsgevoel.
De bende van Gent uitroeien zal een zware klus worden voor Termont. Als hij niet eerst de bronnen aanpakt, de ouders en de scholen, zullen er in de toekomst nog meer bendeleden zich aansluiten bij De Kinderbende.
Deze video zou verspreid moeten worden in alle scholen waar islamlessen gegeven worden. En islamleraars zullen wel weten waarover het gaat, toch moet men hen verplichten om het hele filmpje te bekijken. En dan hun reactie afwachten...
l
Walter F op schreef bij 'Nageltjes':
"Er is islam, geen gematigde islam, nee islam. En islam is per definitie gewelddadig. Ik heb nog geen enkele (gematigde???) islamiet de gewelddadigheid van de extremisten horen veroordelen. Er is maar 1 islam, de gewelddadige, punt uit."
Een Afghaanse Bedrieger. Een 17-jarige Afghaanse vluchteling heeft het met zijn advocaat (!) klaargespeeld om de Belgische staat een dwangsom op te leggen van 125 euro per dag dat de Afghaan op straat moet leven. Maar de bedrieger is ontmaskerd, hij bleek meerderjarig en was al geregistreerd in Duitsland. Een onbetrouwbaar zootje is dat vreemd volk... En er zijn nog honderden andere asielzoekers zonder opvang, met 'de straat' als enige toevluchtsoord. Werk aan de winkel voor onze advocaat-prutsers!
Asielzoekers zijn Bloedzuigers! Ze komen met duizenden onze onbewaakte grenzen overschrijden. Grenzen overschrijden, grenzen van het grenzeloze Europa. Dagelijks. De Europa-bestorming blijft aanzwellen. En WIJ betalen iedere dag miljoenen euro voor 'vluchtelingen' die onze gewesten binnendringen en bezetten. Zij éisen hier hun plek op. Onuitgenodigd. Ongevraagd. Ongewenst. En geld krijgen ze direct allemaal. Als aanvallers en volkerenbestormers weten ze goed waarmee ze bezig zijn, regeringsleiders zijn hun regisseurs. Ze weten dat ze welkom zijn, als gasten, als dure gasten... Asielzoekers zijn vermomde luieriken die hier gemakzuchtig en gratis willen leven, ipv in hun eigen land de handen uit de mouwen te steken om hun geboortegrond te herstellen en hun thuisleven weer op te bouwen... Misschien worden er in hun thuislanden in alle brievenbussen pamfletjes uitgedeeld met de tekst: "Allen daarheen! Naar het zoete Europa waar geld en lekkernijen uit de hemel vallen". En een zwemvest krijgen ze er gratis bij, bij het pamfletje.
Geld voor Asiel. Alle goudzoekers die als dappere krijgers de Middellandse Zee trotseren, het barre weer en de woeste golven negerend, hebben hier de garantie op een burgerschap met alles erop en eraan. Dat is hun beloning. Alsof ze kostbare en onmisbare supplementen zijn aan onze samenleving.En ondertussen piekeren onze gepensioneerden zich suf over hoe ze de eindjes aan mekaar moeten knopen. En over de uitbreiding van kinderopvang en scholenbouw horen we ook al niets meer...
"Laat mensen zonder diploma al bij politie werken"
Krijgen we politieagenten zonder diploma? Komen er gekleurde politiekorpsen?
"Laat mensen zonder diploma al bij politie werken", dat stelt Open Vld voor in haar globale actieplan tegen terreur en radicalisering. Het is de bedoeling dat ze eerst politieagent worden en later hun diploma halen en Nederlands leren.
Laat chirurgen dan ook eerst opereren, en later leren ze dan wel hoe dat moet.
En wie zijn die 'mensen zonder diploma', waarover Open Vld het heeft?
'Mensen zonder diploma', de ongekwalificeerden, komen massaal uit het beroepsonderwijs, daar waar allochtone leerlingen zich op hun best voelen, waar ze een ijzersterk samenhorigheidsgevoel opbouwen, als een soort getto dat nog moeilijk doordrongen kan worden van alles wat wij hen willen aanleren.
In de toekomst zullen er nog meer kinderen van asielzoekers, van illegalen en vluchtelingen, van landlopers en klaplopers, onze scholen gaan bevolken, kinderen zonder enige taalvaardigheid, zonder enige kennis van onze tradities en cultuur. Het zal alleen maar erger worden met afhakers en schooluitvallers... Vroegtijdige schoolverlaters, allochtonen, anderstaligen, andersoortigen, je kan ze d'r zo uitpikken in de loop van het secundair, de afhakers. 'Schoolmoe' heet het deftig, als ongemotiveerde allochtone luieriken hun boeken over de haag gooien.
Ik pik 1 zinnetje uit de reactie van Jos: "Massaal stemmen voor de partij van Tom Van Grieken en we zullen het gauw merken. De wegkijkers zullen het licht beginnen zien."
08-12-2015 om 17:25 geschreven door jos
Wegkijkers, weglezers, wegluisteraars... jullie kunnen er niet meer omheen. In deze verwarrende tijden is er enkel nog het Vlaams Belang dat orde kan scheppen in onze gehavende maatschappij. Supporter, applaudisseer, sympathiseer met het Vlaams Belang en de toekomst zal er rooskleuriger uitzien.
De belangrijkheid en noodzakelijkheid van kleuteronderwijs is er altijd geweest. Spijbelende kleuters of kinderen die pas naar school gaan als ze leerplichtig zijn, lopen een achterstand op die nooit meer in te halen is. Ook dát is oud nieuws. Daarvoor was er geen studie van het departement Onderwijs nodig.
N.a.v. deze studie stelt Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten voor om het kindergeld te koppelen aan een inschrijvingsplicht op school vanaf 3 jaar. Ook wil ze het kindergeld koppelen aan verplichte taallessen voor moeders met migratieachtergrond.
Prachtige voorstellen. Maar ze zullen op tegenstand stuiten, ofwel van andere partijen, ofwel van de migrantenwereld. Als Rutten denkt dat 3-jarige allochtoontjes elke dag op de schoolbanken gaan zitten en dat hun moeders taallessen gaan volgen, dan is ze ofwel bijgelovig, ofwel 'migrantvreemd', ofwel... bijzonder moedig om kindergeld te koppelen aan verplicht schoolbezoek en aan taallessen voor moeders die geen noot Nederlands kunnen lezen.
Ik heb altijd gepleit voor schoolplicht vanaf de peutertijd. Telkens de kans zich voordeed hamerde ik er op dat er een schoolplicht voor kleuters moet komen.
Nu zal ik het allemaal nog eens opnieuw vertellen.
Het Belang van Kleuteronderwijs
Ik ben voorstander van verplicht onderwijs voor kleuters. Hoe vroeger, hoe liever. Een degelijke voorbereiding op de lagere school is belangrijk en noodzakelijk. Kleuteronderwijs is niet meer een 'bewaarschool' of 'papschool' zoals vroeger, maar wel een 'schoolrijp maken', een klaarstomen om te leren lezen en schrijven, om kennis te maken met rekenkundige begrippen, met motorische, sociale en taalvaardigheden, met tijdsbegrippen, er wordt ook gewerkt aan lichaamsbesef, ruimtelijke oriëntatie, visuele en auditieve waarneming, onderscheid essentie-detail, enz. Er wordt de basis gelegd van de hele schoolloopbaan van het kind.
Spijbelende kleuters, en kleuters die niet naar school komen, missen dus kostbare momenten in hun gang naar de lagere school. Zij missen de stevige bodem waaraan in het kleuteronderwijs gebouwd wordt. In de kleutertijd begint dan al de taal- en leerachterstand, die gedurende de hele schoolloopbaan het kind blijft achtervolgen. Daarom moet de kleuterschool, waar de fundamenten van studiesucces gelegd worden, verplicht gemaakt worden!
Ik heb ondervonden dat allochtone ouders het kleuteronderwijs grondig onderschatten. Zij denken lichtzinnig en minachtend over ons onderwijs. Ze zijn er niet van te overtuigen dat kleuteronderricht basis en voorwaarde is voor een degelijke schoolloopbaan. Het is als praten voor dovemansoren. Echt!...
Schoolbezoek zou moeten afgedwongen worden door de schoolplicht te koppelen aan kindergeld, leefloon, sociale voozieningen en andere leuke dingen en gunsten die uit de hemel vallen voor onze andersoortige medemens. Kleuters met een andere taal en cultuur hebben méér nood aan kleuteronderwijs dan onze Vlaamse leerlingen. Zij hebben nood aan een intensievere voorbereiding op de lagere school.. En het zijn precies dié allochtone kleuters die schitteren door hun hoge aantal afwezigheden op school.
Els Keytsman en Patrick Charlier gaan nu het Gelijkekansencentrum leiden. Beiden hebben echt geen verleden om trots op te zijn. Els Keytsman komt van Vluchtelingenwwerk, en voordien zat ze in Groene kabinetten en Oxfamwinkels. En Patrick Charlier verving tijdelijk Jozef De Witte, nadat hij supporter was van de Liga voor Mensenrechten.
Hebben die twee nu echt niets anders gedaan dan zich in te zetten voor alles wat vreemd is?
Het Gelijkekansencentrum komt niet op voor eigen volk, neemt vreemdelingen in bescherming en is niet geïnteresseerd in het welzijn en rechten van eigen volk, kiest partij voor vreemdelingen en valt eigen volk aan.
Hoe is het mogelijk dat zo'n middeleeuws instituut nog altijd bestaat? In deze tijd van verdrukking van eigen mensen, in een tijd van vreemdelingen eerst en originelen laatst.
Het Centrum wilt discriminatie bestrijden en gelijke kansen voor iedereen... Maar dan wel meer kansen voor vreemden en meer discriminatie van eigen volk.
******
Mijn confrontatie met het CGKR, nu al twee jaar geleden, gebeurde op vrijdag 13 december (!) in het Racismemeldpunt in Hasselt, waar ik een afspraak had met twee speurders van het Centrum, twee snotneuzen.
Hoe is het toch mogelijk? Mijn preutse blogje in het vizier van spionnen?
De zoektocht naar mijn belagers, de laffe verklikkers die mijn blog aanklaagden bij het Centrum, leidde naar de Lokale Scholenraad Midden-Limburg, een soort geheimzinnige sekte. Mijn zoektocht liep dood op slechts drie namen.
Directrice An Serpent van de Turkenschool, de Turkse tolk Gülnür, het onhooggevallen wijsneusje, en Horbert, de psychopaat. Horbert als bendeleider.
De louche kliek van de Lokale Scholenraad signaleerden mijn blog bij het Centrum. Begrijpelijk dat ze mijn blogje om zeep wilden helpen, na de pijnlijke onthullingen over hun wedervaren in de scholen waarover ik schreef op m'n blog.
Na mijn CGKR-avontuur kwam de heropstanding. De verborgen kracht van een inzinking! Meer dan ooit zal ik mijn aanvallers door het slijk halen, de linkse zeveraars.
Ik kan nu al gniffelend de titel aankondigen van een van mijn volgende stukjes: 'Het Strafblad van Horbert'.
"De extreemrechtse partij FN (Front national) is zondag op kop komen te liggen in zeker zes van de dertien regio's van Frankrijk, met een recordscore van 27,2 à 30,8 procent in de eerste ronde van de regionale verkiezingen, volgens schattingen van de peilingbureaus.
FN heeft in drie sleutelregio's een ruime voorsprong op de rechtse oppositie en de socialisten van president François Hollande: in het noorden (Nord-Pas-de-Calais-Picardie), waar partijvoorzitster Marine Le Pen opkwam, in het zuidoosten (Provence-Alpes-Côte d'Azur), waar haar nicht Marion Maréchal Le Pen kandidaat was, en in het oosten (Alsace-Champagne-Ardennes-Lorraine), waar de strateeg van FN, Florian Philippot, campagne voerde.
Marine Le Pen haalde in haar regio tussen de 40,3 en 43 procent van de stemmen volgens de prognoses, terwijl de rechtse oppositie op 24 à 25 procent zou uitkomen en de socialisten op 18 à 18,4 procent..."
In Zwitserland hebben de rechts-burgerlijke partijen voor het eerst de absolute meerderheid behaald. De SVP (Schweizerische Volkspartei) kwam op 28% van de stemmen en blijft daarmee de sterkste partij. Spectaculaire winst voor rechts in Zwitserland.
PVV in Nederland - Rechts in peiling naar recordhoogte.
Polen maakt flinke ruk naar rechts.
En wanneer volgt Het Vlaams Belang? Of zullen Vlaamse kiezers achter het gordijntje in het stemhokje alle terreurdreigingen en terroristische aanslagen door moslims vergeten zijn? En de ongecontroleerde vluchtelingeninstroom als vanzelfsprekend zijn gaan vinden? De media zullen tegen die tijd wel een manipulerend strategietje uitgedokterd hebben om de kiezers op de linkse weg te helpen.
Eerst lees ik over een vrouwelijke spion die de leiding gaat overnemen van het Gelijkekansencentrum (het vroegere CGKR) op www.nageltjes.be, en even later over Merkel die de hele wereld aan het smeken is om naar hier te komen vluchten: http://blog.seniorennet.be/rechts
Genoeg redenen voor mannen om te twijfelen aan het vrouwelijke verstand. En toch lopen ze allemaal in de val wanneer ze eeuwige trouw en nog zo van die nonsens verkopen aan het altaar, maar we weten dat ze in een roes niet beseffen wat ze allemaal uitkramen. Ach, de priester die van hen een koppel maakt, is geduldig en begrijpend.
Terug naar de nieuwe madam van het CGKR en Madam Merkel. Ik wou dat ik ook zo'n een gevaarlijke madam was, dan had ik het verder geschopt dan een simpel ongevaarlijk en braaf bloggertje.
De linkse gedachtenpolitie schuilend in het fascistische spionnencentrum CGKR aka “interfederaal gelijke-kansen-centrum” krijgt een nieuwe bazin.
Het enige mantra van deze criminele organisatie die nota bene door de belastingbetalers wordt gefinancierd is dat het een morele plicht zou zijn verraad te plegen op de eigen cultuur, een terreur regime op de eigen autochtone bevolking te installeren middels gelegaliseerd structureel geweld en een vernietigende zeg heus maar permanente terroristische aanslag te plegen op de eigen (Vlaamse) economie.Lees verder →
Kinderen presteren slechter op school door stereotypes
Dat was de conclusie van een onderzoek van de universiteiten Leuven, Gent en Brussel, waar wetenschappers gedurende vier jaar 6.000 leerlingen en 1.000 leerkrachten volgden in 50 Vlaamse scholen.
Eigenaardig... Slechte schoolprestaties worden doorgaans veroorzaakt door onvoldoende inzet of een beperkte intelligentie, of door medische redenen of familiale toestanden... maar dat 'stereotypes' slechte schoolprestaties zouden veroorzaken, da's echt nieuw.
Welke weg willen de onderzoekers inslaan? Welke zijn de addertjes? Streven naar gendergelijkheid? Aandacht afleiden van intelligentieverschillen tussen de leerlingen?
Een intelligente leerling is vlugger in staat om stereotypes te interpreteren dan zijn minder begaafde klasgenoten. En aangezien er zoveel nieuwe minderbegaafde nieuwelingen bijgekomen zijn in deze tijd van nieuwkomers en anderskomers, is het een strategische zet van de onderzoekers om stereotypering aan te voeren als veroorzaker van slechte schoolresultaten.
Ze zeggen dat leerlingen zich minder goed in hun vel voelen op een school die traditioneel denkt over mannen en vrouwen. Het geeft hen het gevoel zichzelf niet te kunnen zijn en waardoor ze minder goed presteren op school.
Meisjesachtig gedrag, jongensachtig gedrag, zo van die algemeen aanvaarde ideeën, clichés die verankerd zitten in de algemene opinie en die via communicatiemedia nog versterkt worden. Laten we de voordelen van stereotypes niet uit het oog verliezen: ze geven houvast en duidelijkheid aan het jonge kind. Traditionele opvattingen over man/vrouw maken hen niet verward.
Wat is er mis met meisjesachtig en jongensachtig gedrag? Jongens en meisjes zijn van nature toch verschillend? Of wil men de 'tussensoorten' promoten? Wil men de grenzen tussen jongens en meisjes doen vervagen? Alle twijfelgevallen in de kijker zetten? Zoals Liesbeth Homans ook een derde toilet wilde installeren voor de 'kweenie-gevallen'.
Twijfelaars en tussengevallen. Het heeft iets te maken met de sterkte van de ruggengraat en met een gezonde hersenstructuur.
De onderzoekers willen dat de scholen een genderbeleid gaan voeren. Het bespreekbaar maken van 'typische' kenmerken van het geslacht. M.a.w. leerlingen worden extra gefocust op geslachts'eigenschappen'? Terwijl voor vele kinderen een jongen een jongen is, en een meisje een meisje is, eender hoe ze d'r uitzien. De meeste kinderen hebben er geen moeite mee, het zijn de volwassen die er een probleem van maken, met bijbedoelingen, om nieuwe gezichtspunten aan te brengen.
En toch heb ik het vroeger vaak zien gebeuren dat Vlaamse ouders bewust hun kind in een multiculturele klas onderdompelden, als een soort 'doop', om het te 'verrijken', om het kennis te laten maken met vreemde culturen, met andere mensen... Uit puur snobisme, het was toen 'in' om tegenover familie en kennissen op te scheppen over de cultuurverrijking van hun kind dat te midden van andersoortigen in de klas zat.
Het was de tijd dat migranten een interessant curiosum waren, iets boeiends om over te vertellen tegen buren en vrienden, om indruk op hen te maken met de vreemde verhalen waarmee hun spruiten thuiskwamen. De exotische spanningen en sociale vibraties dropen eraf. En als dan bleek dat die migranten ook nog eens islamles volgden, wauw, dan was het hele verhaal áf.
Eigen kinderen opofferen voor het multiculturele doel is kindermishandeling!...
En ondertussen donderden de rapportcijfers van onze Vlaamse kinderen die naast een moslim in de klas zaten, naar beneden. Ze leerden niets bij, ze luisterden eerder naar hun moslimklasgenootje dan naar de leerkracht vooraan in de klas. De impact van een moslimleerling op een Vlaamse leerling is gevaarlijk groot. Het contact tussen beiden had nooit mogen bestaan. Ik vrees dat het onomkeerbaar is. Geheimzinnige machten wilden niets liever dan de islamitische indoctrinatie van onze Vlaamse kinderen.
Het Vlaams Belang heeft nog maar pas de noodkreet geslaakt: "Bespaar op asiel, niet op eigen mensen". En voilà, daar worden de geldsluizen alweer geopend naar Nederlandse lessen voor asielzoekers. Terwijl we weten dat het Parels voor de Zwijnen zijn.
Gisteren in het Limburgse kermisgazetje stond er een lovend artikel over wel 1.000 asielzoekers die hun inburgering niet konden afwachten en nu al Nederlandse les volgen. Ze zaten te popelen vol ongeduld om onze taal te beheersen, om daarna driftig te gaan solliciteren, om zo vlug mogelijk te kunnen opgaan in onze Vlaamse samenleving, als perfect geïntegreerden deel te gaan uitmaken van de actieve autochtone bevolking, zodat er geen greintje vreemde roots meer te bespeuren valt.
De krant HBVL blinkt uit in het ophemelen van asielzoekers, van moslims, van alles wat vreemd is. Asielzoekers worden tot in de hoogste regionen van roem en eer geprezen. Nieuwkomers worden voorgesteld als ongeduldigen die staan te trappelen om zo vlug mogelijk één te worden met onze samenleving, de opperste assimilatie, om zich te vereenzelvigen met de volbloed Vlaming.
O, wat een ontroerend artikel.
En dan denk ik terug aan alle leugens en onzin die vroeger verspreid werden over migranten. Met maar één bedoeling: geld inzamelen voor zinloze projecten en zakken vullen van linkse bedenkers en promotors.
Die linkse zeurpieten bleven koppig hameren op de goede wil en integratiebereidheid van de migrant. Als je lang genoeg dezelfde verzinsels uit je duim blijft zuigen en luid verkondigt, dan gelooft ieder schaap ze wel.
Ze maakten ons wijs dat migranten graag Nederlands willen leren, dat ze graag willen integreren, dat ze nieuwsgierig zijn naar onze cultuur en tradities, dat ze Nederlands willen leren om vooruit te komen in het leven hier...
En toen werden er peperdure projecten uit de grond gestampt, extra taalleerkrachten aangesteld, ook nog migrantenbegeleiders met kapsones, prutsende schoolbegeleiders, OCMW-moeials, oververhitte tolken en interculturele medewerkers, alles in het teken van 'Weg met onze Vlaamse leerlingen'...
En later hoorde je even verderop Turkse leerlingen lustig in het Turks tateren en ratelen... In het Turks, niet in het Nederlands!
De racisme-meldpunten maakten alle ellende compleet. Toen stonden wij als originele authentiekelingen nergens meer, overgeleverd aan de willekeur van het politiek correcte circus.
De krampachtige pogingen om migranten bij ons te laten horen alsof dat heel natuurlijk is, zoals blank en zwart bv, hebben tot niets geleid. Er zal altijd apartheid en verscheidenheid blijven bestaan. Gelijkheid kan je niet forceren als er een natuurlijke ongelijkheid bestaat!
Ik heb de lezer verwittigd, gewaarschuwd en voorbereid, er hangen erotische nevelen in de lucht, en die dwarrelen neer op m'n blog. Ik pik een fragmentje uit een tekst van Norman Mailer, Amerikaanse schrijver en journalist, en moet er wel bijvoegen dat hij veel meer waard is dan dit hitserige stukje.
"...Ze knielde voor me neer, pakte mijn gezwollen slang beet en gaf er een rukje aan... Een gewaarwording van haar mond op de kop van mijn fallus... Mijn stoter voelde aan alsof hij van goud was... Ze gaf me een vederlichte lik over mijn roede, tot in de gespannen zak van mijn ballen... Ze joeg sidderingen door mijn borrelend zaad... De kroon van mijn roede begon te glimmen... Ze kreunde "kom met je obelisk door mijn poort, roer je in mijn grot, roer je in mijn hol"... Mijn zaad spatte alle kanten uit, terwijl mijn paal in lichterlaaie stond... Ik ervoer de woestheid van een leeuw, terwijl zij de heerlijkheid van mijn testikels bezong..." (NORMAN MAILER).
Gisteren heb ik zitten mijmeren over de slaafsheid waarmee schooldirecties omgaan met moslimpopulaties in hun scholen. Hun acties en beslissingen staan veel te vaak in het teken van: "Hoe vermijd ik om de moslim te kwetsen?" Zelfverloochenend in reverancehouding stellen ze zich plichtmatig en vooral dwangmatig op tegenover moslimleerlingen en hun ouders. Een ongelooflijke dweperij met de islam! Eigen leerlingen als bijkomstig ondergeschikt aanhangsel...
Een staaltje van "ridicule politieke correctheid"
In een school in het Italiaanse Rozzano is het kerstfeest afgeschaft. Schooldirecteur Marco Parma zegt dat religieuze liederen problemen geven in een multiculturele samenleving. Moslimkinderen zingen niet mee en staan er roerloos bij.
Als alternatief stelde Parma een neutraal winterfeest voor op 21 januari, waarbij er geen enkel religieus getint lied gezongen zal worden.
Toen de Italiaanse premier Matteo Renzi hoorde over het afgelaste kerstconcert, schreef hij in de Italiaanse krant Corriere della Sera: “Meneer Parma maakt een grote fout. Debat en dialoog tussen verschillen religies betekent niet dat je je identiteit moet verloochenen en een ridicule ‘politieke correctheid’ moet invoeren... Kerst is belangrijker dan een provocerend schoolhoofd. Geen enkele Italiaan zal Kerstmis opgeven...”
Het schoolhoofd heeft intussen zijn ontslag ingediend.
"Er is islam, geen gematigde islam, nee islam. En islam is per definitie gewelddadig. Ik heb nog geen enkele (gematigde???) islamiet de gewelddadigheid van de extremisten horen veroordelen. Er is maar 1 islam, de gewelddadige, punt uit."