De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
08-12-2016
Hoe we met moslimbarbaren omgaan; vroeger en nu . . .
Het PISA*-onderzoek van de OESO laat zien dat het Vlaamse onderwijs tot de absolute top behoort in Europa... Moeilijk te geloven, hier klopt iets niet. Alsof alle allochtonen naar huis gestuurd werden toen de PISA-test afgenomen werd.
Vlaamse leerlingen leveren dus topprestaties?... Terwijl OESO drie maanden geleden verwonderd vaststelde dat slechts 38% van de Vlaamse studenten zijn bachelordiploma behaalt in de beoogde drie jaren, en 1 op de 10 eerstejaars zelfs glansrijk buisde over de hele lijn. Toch scoren Vlaamse leerlingen internationaal gezien goed. Hoe komt het dan dat zovelen falen in het hoger onderwijs?... Om vraagtekens te zetten bij de kwaliteit van het Vlaamse secundair onderwijs, en is de gemiddelde Vlaamse leerling wel echt zo briljant?
OESO schuift aandachtspunten naar voor, zoals de vele laagpresteerders en de kloof tussen autochtone en allochtone leerlingen. Sinds de invasie van vreemde leerlingen in onze Vlaamse scholen is er die kloof altijd al geweest, decennialang. En laagpresteerders zijn er ook altijd geweest, maar nu vallen de achterblijvers pas op door de massale import van zwakke nieuwelingen, import van onbekwaamheid, ongeregeldheid, onkunde...
Nergens anders in Europa is het verschil tussen autochtone en allochtone leerlingen zo groot als in Vlaanderen, zegt het onderzoek. In Vlaanderen is dan ook enorm veel geld geïnvesteerd in peperdure migrantenprojecten, extra taallessen, extra taalleerkrachten, logopedielessen... en precies dáárom, door de overvloedige aandacht voor de migrant gaat deze zich wentelen in zijn achterstand zonder een stap vooruit te zetten.
Krantenkop DS: "Zorgwekkende toename van het aantal laagpresteerders in het Vlaamse onderwijs", oftewel "zorgwekkende toename van het aantal migrantenleerlingen in het Vlaamse onderwijs". Door het fors groeiend aantal leerlingen uit verre thuislanden wordt het verschil met autochtonen alleen maar groter. En in de toekomst zullen er nog veel meer laagpresteerders bijkomen.
Uitzichtloze vooruitzichten dus? Toch niet. Het verschil tussen autochtonen en allochtonen kan kleiner gemaakt worden door aan de basis te werken: Het Kleuteronderwijs! Schoolplicht vanaf 2,5 jaar en kindergeld gekoppeld aan de schoolplicht! Als aan de portemonnee geraakt wordt zullen ouders eerder hun verantwoordelijkheden opnemen en beseffen dat een vreemde thuistaal en onregelmatig kleuterschoolbezoek fataal zijn voor latere schoolprestaties.
Allochtonen die geen kleuterschool volgen, of al spijbelend een kleuterleventje leiden, zullen een hobbelig parcours afleggen in het lager onderwijs, en na een rampzalig lager onderwijs komen ze terecht in het middelbaar waar de problemen zich blijven opstapelen waardoor ze zich onderscheiden van de sterke Vlaamse leerling. Dat krijg je als uitheemse kleuters hun talenten zitten te verkwanselen in een thuismilieu waar ze geblokkeerd raken en de basisbeginselen missen die noodzakelijk zijn voor een succesvolle schoolloopbaan.
*Programme for International Student Assessment = PISA, een grootschalig onderwijskundig onderzoek in verschillende OESO-landen.
Ik kom nog eens terug op het Amerikaanse onderzoek naar het verband tussen seks en religie. Bij 14.500 proefkonijnen werd het effect onderzocht van 'geloof' op de seksualiteitsbeleving. Conclusie: atheïsten hebben de minste schuldgevoelens over hun seksactiviteiten, en daarom hebben zij een beter seksleven dan gelovigen. Gelovigen en niet-gelovigen doen tussen de lakens net hetzelfde en even vaak, maar gelovigen worstelen na de geslachtsgemeenschap met meer schuldgevoelens... Een atheïst als minnaar...
Eigenaardig dat er geen moslims opgenomen werden in de proefgroep. Ik vraag me af hoe de seksbeleving bij moslims er uitziet. Hebben ze ook schuldgevoelens na het seksspektakel? Als die mannen onder het textiel en draperieën van hun madam gaan snuffelen en friemelen en daarna hun driften botvieren, knaagt hun geweten dan, of voelen ze schuld? Ik denk het niet. Omdat de islam geen religie is, anders zouden parende moslims in bed barsten van schuldgevoelens en wegkwijnen onder het schaamrood. En dat is niet het geval, gezien hun overproductie van nakomelingen.
Het is mogelijk dat de koran een verwoede poging was van Mohammed om een denkbeeldige Allah te creëren, om via zijn openbaringen te komen tot een 'godsdienst'. Mohammed, de Wilde Waarzegger. Met een beetje kunst en vliegwerk kon de profeet zijn verzen bundelen in een koran, en met succes, kijk maar naar hoeveel moslimzotten er rondlopen...
Stephen Hawking: "Nooit was het gevaarlijker dan nu"
Stephen Hawking zegt dat onze planeet bedreigd wordt door "de toenemende ongelijkheid"... Toenemende ongelijkheid, ja ja... En dat wij nu in de gevaarlijkste periode uit de geschiedenis van de mensheid zitten.Hawking doet neerbuigend over de bevolking die onzeker en angstig geworden isdoor de globalisering en de snelle technologische vooruitgang. Die mensen zoeken een 'New Deal' en hun zoektocht eindigde in Trump en Brexit. Hawking noemt Trump en Brexit "woedende kreten" van angstige en intolerante mensen. Zijn links gedachtegoed blijkt ook uit zijn oproep om de barrières tussen naties neer te halen, en dat we zullen moeten 'samenwerken' en 'delen', en 'verbinden' ook nog. De prijsgave van onszelf , onszelf neerhalen naar anderen, naar de 'ongelijken', de minderwaardigen... Dat is het streven van Hawking naar een harmonieuze gelijke wereld voor iedereen, een chaos voor iedereen. Hawking verzet zich tegen sterkte, tegen meerderwaardigheid, tegen sterke persoonlijkheden, als Trump bv.
De overroepen en opgehemelde Stephen Hawking heeft alleen maar geschreven en gesproken. Wat heeft die man eigenlijk gepresteerd? Wat heeft hij uitgevonden? Hoe heeft hij de mensheid kunnen dienen met vondsten, met nieuwigheden, met handreikingen om de samenleving een betere look en toekomst te kunnen geven?...
Jannie was een adembenemend mooi meisje met een ongelooflijk erotische uitstraling. Haar lichaam toonde welvingen en rondingen daar waar ze hoorden te zitten. Ook op verbaal vlak kon Jannie onverwacht exploderen met originele zinsconstructies en rijke woordenschat. Haar verhalen drukten je sprakeloos in een hoek waar je met gespannen aandacht naar haar bleef luisteren. Alles wat ze vertelde accentueerde ze met verleidelijke glimlachjes en wulpse gebaartjes. Je wist precies wat ze bedoelde of wat ze wilde zeggen.
Dit spontane en intelligente meisje had geen flauw benul van haar capaciteiten en talenten. Amper 13 jaar, en dus nog te jong om ermee te pronken.
Toch was Jannie een gewone leerling van het eerste middelbaar aan het lyceum. Over de hele lijn had ze een voorsprong op haar klasgenootjes die vers van de lagere school kwamen.
Jannie barstte van levenslust en trachtte steeds de grenzen te verleggen van het terrein rondom haar om al het lekkers van de wereld te kunnen proeven. Niet beseffend dat ze moest oppassen voor valkuilen en uitglijbanen, zoals mannen met snode plannen.
Haar moeder werd wanhopig omdat ze haar vroegrijpe dochter niet meer in toom kon houden. Daarom vertrouwde ze Jannie toe aan de opvoeders van het schoolinternaat. Toen trad er een gedragsverandering op. Jannie begon stiekem te roken, te spijbelen, en nog meer van die asociale dingen eigen aan jongeren die in het wilde weg protesteren, maar ze weten nog niet goed waartegen.
Heel even was Jannie het roer en de pedalen kwijt, maar haar moeder, de opvoeders en de begeleiders wisten samen haar weg uit te stippelen naar een briljante toekomst. Veelbelovende ingrediënten waren aanwezig bij het meisje maar die moesten nog de juiste richting inslaan. Gelukkig kreeg Jannie net op tijd de nodige bijstand en strakke begeleiding.
Gisteravond zag ik mejuffrouw Sylvana Simons bij Pauw. Geschminkt als een diva hing zij daar de vermoorde onschuld uit. Deze dame vindt dat ‘alle blanken medeplichtig zijn aan slavernij en de onderdrukking van zwarten’, zo heeft ze ooit beweerd. Eerdaags heeft Mw. Simons onsmakelijke, en laat daar geen misverstand over bestaan, volstrekt abjecte – reacties ontvangen en wordt daarom ‘zichtbaar en onzichtbaar’ beveiligd. Helemaal prima. Ze wilde hierover niet met de pers praten, maar wel aanschuiven bij Pauw. De strategie om aandacht is gelukt.
Toch heb ik meerdere keren mijn wenkbrauwen moeten fronsen tijdens haar optreden bij Pauw, gisteravond. Dat kwam ook door de tafelschikking, de keuze van de gastheer. Naast Sylvana was er wachtgeldtrekker Tofik Dibi, die het vanzelfsprekend met haar eens was en een gekleurde presentatrice. Verder zat er niemand die een kritisch tegengeluid kon of wilde laten horen. Succes verzekerd. Nou ja, succes? Ik denk niet dat dit soort eenzijdige discussies bijdragen aan een groter begrip voor de standpunten van mensen als Mw. Simons.
Wat me stoort aan de media-optredens van Mw. Simons is, dat deze miss Nobody weliswaar veel aandacht krijgt, maar dat haar bijdrage aan de zogenaamde ‘maatschappelijke verbinding’, waar haar DENK-partij zo prat op gaat, juist door haar overdreven optreden de facto het omgekeerde bereikt van wat – althans op papier – wordt beoogd: een grotere tolerantie voor de gekleurde medemens. Als je niet verder komt met te zeggen dat alle blanken per definitie ‘een witte schuld’ met zich mee torsen, dan ben je polariserend bezig, zeker als mensen die het daar niet mee eens zijn worden weggezet als ‘racisten’.
Het zich afzetten door mensen als Mw. Simons tegen de vermeende superioriteit van het blanke ras staat niet ook niet op zichzelf, het is een veel breder maatschappelijk fenomeen, overgewaaid uit Amerika. Kijk bijvoorbeeld hoe de Utrechtse hoogleraar sociale en culturele antropologie Gloria Daisy Wekker tekeer gaat tegen ‘de blanke erfzonde’ of kijk naar de felle reacties van een gekwetste minderheid tegen kindervriend Zwarte Piet. Het thema ‘racisme’ is tegenwoordig klaarblijkelijk hot in Nederland. Maar is dat wel terecht? Los van enkele verwarde idioten, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat vrijwel alle Nederlanders een hoge mate van tolerantie jegens andere rassen, of moet ik zeggen: nationaliteiten?, ontplooit. Het verwijt van Mw. Simons dat ‘alle blanken medeplichtig zijn aan slavernij en de onderdrukking van zwarten’ vind ik dan ook een bizarre stellingname.
De door ons belastinggeld betaalde Jeroen Pauw ging evenwel instemmend buigend mee in de klaagzang van Simons, zonder echt kritische vragen te stellen. Daarmee neemt hij politiek stelling en dat is voor een objectieve interviewer een doodzonde. Want meneer Pauw had ook kunnen vragen wat er eigenlijk mis is met de algemene houding van Nederlanders jegens streepje-Nederlanders. Dat deed hij niet. Ik denk dat die houding jegens nieuwkomers in Nederland juist uitermate tolerant is. Misschien wel te, gelet op de geringe mate van dankbaarheid bij vele allochtonen.
Maar dat onderscheid met autochtonen schijnen we niet meer te mogen maken. Iedereen die beschikt over een Nederlands paspoort, al dan niet aangevuld met een andere nationaliteit, mag zich hier Nederlander noemen. Mw. Simons vroeg zich daarom niet toevallig af wat die Nederlandse identiteit dan wel is. Zij is immers ook in Nederland geboren en dus Nederlander. In dit verband raad ik Mw. Simons aan het boek van wijlen professor Pim Fortuyn te lezen: ‘De Verweesde Samenleving’ (al uit 1995, met update uit 2001). Daarin wordt glashelder uitgelegd waaruit die Nederlandse identiteit bestaat.
De ondertiteling van dat boek luidt: ‘Een vurig pleidooi voor meer aandacht, liefde en respect voor de kernnormen en -waarden van onze eigen cultuur.’ Ik zou tegen mensen als Mw. Simons willen zeggen: lees dat boek! En denk daarna even tien seconden na voordat je allerlei ongefundeerde of in elk geval zeer subjectieve meningen verkondigt. Dat brengt geen verbinding in de samenleving teweeg. Racisme? Pleur op!
De stad Antwerpen is op zoek naar jonge mensen die hun leven willen delen met een vluchteling...
Omdat er geen plaats meer is voor álle vluchtelingen, doet de stad in een wanhopige poging een oproep aan jonge mensen om 'woonbuddy' te worden, om hun woning te delen met een vluchteling, om de arme sloeber bij te staan, te helpen en te begeleiden in een lijnrechte levenswandel. Geen louche zijweggetjes meer naar moslimextremisme of andere gekkigheden, maar samen met de Antwerpse Engelbewaarder op het rechte pad blijven naar een beschaafde levenswandel zonder buitenissigheden. Dus bommengordels, wapens en allerlei agressief spul inleveren alvorens in te trekken bij de Antwerpse Weldoener, de 'Woonbuddy', de coach van de vluchteling.
Een massa asielzoekers is neergestreken in Antwerpen, veel meer dan in andere Vlaamse steden, ze zijn er niet weg te slaan. Antwerpen is te klein geworden om zo'n hoop avonturiers op te vangen. Originele Antwerpenaren raken in de minderheid en in de verdrukking, en moeten samenleven met uitheemse volkeren die helemaal niet passen in het Vlaamse Antwerpen.
De stad Antwerpen zoekt nu wanhopig naar oplossingen om de massa asielzoekers op te vangen. In het nauw gedreven mensen halen gekke capriolen uit: nu is het de beurt aan het Woonbuddyproject.
Antwerpen zoekt jonge mensen die een woning willen delen met jonge vluchtelingen waarvoor ze in ruil een goedkope huurwoning krijgen. Antwerpse twintigers die bereid zijn om woonbuddy te worden en willen samenleven met een wildvreemde, krijgen voor een paar honderd euro een huurwoning toegewezen.
Mijn eerste indruk was, ze willen in Antwerpen de integratie van het vreemde zootje forceren door het te mengen met originele authentieke Vlamingen. Een soort kunstmatiege integratie dus. Een verkapte vorm van snelle integratie. Maar teruggekeerde Syriëstrijders bv kunnen in een wip hulpvaardige jonge Antwerpenaren die wat wankel in hun schoenen staan, indoctrineren en hen helpen op weg naar radicalisering. De impact van moslims op ruggegraatlozen valt niet te onderschatten. Ik denk dat het Woonbuddyproject gaat uitlopen op een deradicaliseringsproject in de goedkope huurwoningen van jonge Antwerpenaren. Een deradicaliseringsproject ipv een Woonbuddyproject.
Meerderheid Europeanen linkt Vluchtelingen aan Terrorisme
Amerikaanse onderzoekers zijn tot de 'verrassende' vaststelling gekomen dat de meerderheid van de Europeanen vreest dat de vluchtelingenstroom het risico op aanslagen verhoogt en een impact heeft op de economie: vluchtelingen worden gezien als een 'last', omdat de kans groot is dat "ze onze banen en onze sociale voordelen afpakken".
De culturele en etnische diversiteit wordt dan ook als iets negatiefs gezien door een meerderheid van Europeanen, en de vluchtelingencrisis wordt zeer duidelijk gelinkt aan terrorisme. Dat was de conclusie van het Amerikaanse Pew Research Center, dat eraan toevoegt dat de aanzwellende vluchtelingenstroom een prominente plaats gekregen heeft in het anti-immigrantendiscours van alle extreemrechts partijen in Europa.
De Amerikaanse studie laat doorschemeren dat het fout is om vluchtelingen te linken aan terrorisme. Zo ook zouden vluchtelingen geen impact hebben op onze banen en nog minder zullen ze onze sociale voordelen afpakken. Aldus de Pew-onderzoekers. Het zit hen ook niet lekker dat extreemrechts zich afzet tegen immigratie.
Wat moeten we eigenlijk denken van allerlei studies, organisaties, centra... die het allemaal eensgezind opnemen voor alles wat vreemd is, wat ongevraagd Europa komt binnenstormen om er zich een eigen plek toe te eigenen? Met een ander gedachtegoed, andere culturen, smeren miljoenen moslims zich uit over heel Europa op kosten van de belastingbetaler. En die 'bezetters' worden dan zalvend in bescherming genomen door ingehuurde studies die het ongelijk van de bange burger moeten aantonen. Amnesty, mensenrechten, mensenliefhebbers... steunen vluchtelingen en verwerpen de Europese autochtoon die vasthoudt aan zijn eigen land dat hij stilaan ziet oplossen in een drassig EU-moeras.
Er zijn niet genoeg rechtse partijen die de Europese identiteit en het patrimonium van alle landen verdedigen en het willen vrijwaren van aantasting, van helemaal in de mist te verdwijnen. Er rest dan een karakterloos EU met slechts schaduwen van landen die ooit furore maakten en welvaart kenden.
Lyceum, schooljaar 1997-1998. Op een mooie ochtend op de eerste dag van het nieuwe schooljaar zag ik directeur Wijsneus op de speelplaats onderhandelen met een groepje moslims. De moslims verhieven hun stem en kwekten rumoerig door elkaar, het leken wel oerwoudgeluiden. Uit hun gebaren- en lichaamstaal bleek dat de moslims niet content waren. Ja, moslims leven zich uit met handen en voeten, dat is zo geëvolueerd omdat ze onwillig en onbekwaam zijn om een fatsoenlijke Nederlandse zin uit te kramen.
Onderwerp van het onwaardige tafereeltje op de speelplaats was het medisch onderzoek van hun moslimdochters. De moslimvaders protesteerden tegen het feit dat een mannelijke dokter aan hun dochters zit te frutselen.
Daarna werd hen geduldig uitgelegd dat het medisch onderzoek op school een verplichting is; zelfs de wettekst werd erbij gehaald. Toen volgde een moeizaam gesprek met de verpleegster waarbij de taak van de dokter omschreven werd en dat de dokter professioneel en zonder bijbedoelingen zijn onderzoeken uitvoert. De moslimvaders waren moeilijk te overtuigen. Die mannen worden geplaagd door 'verkrachting' in hun achterhoofd.
En toen ging de school over tot een verregaande toegeving: "Meneer de Moslim, de verpleegster zal erbij aanwezig zijn als de dokter uw dochter onderzoekt". De aanwezigheid van een verpleegster was een ongebruikelijke en ongekende luxe waarvan nooit één Vlaamse leerling heeft mogen genieten.
Directeur Wijsneus liet zich vangen. Zijn hele voormiddag werd opgeslokt door een stelletje moslimidioten die zich op school kwamen aanstellen met seksisch gezeur en met de islam als wapen. De grote meerderheid Vlaamse leerlingen kreeg hun directeur op die eerste schooldag nauwelijks te zien...
De Noorse minister van Integratie werd gevraagd af te treden omdat ze moslims vroeg te integreren en zich aan te passen aan waarden en wetten van de Noorse samenleving. Een redelijke vraag. Een integratieminister is er om de integratie te bevorderen. Maar... het probleem is dat moslims niet kúnnen integreren, want dan moeten ze hun moslimidentiteit aan de kapstok hangen en de islam verwerpen. Moslims zijn moslims en zullen altijd moslim blijven. Aan hun eigenheden kan niet getornd worden.
Dat onvermogen om te integreren zag ik vroeger toen het onderwijs zich uit de naad werkte om de moslimgemeenschap te behagen en de opperste tolerantie aan de dag legde jegens moslimleerlingen en hun ouders.
Waarom kunnen moslimleerlingen niet integreren? Omdat ze moslim zijn. Daarom. Omdat ze als moslim bejegend worden, en omdat de scholen de cultus rond de islam instandhouden met het islamonderwijs. Islamleraars en islamlessen verhinderen alle integratie en aanpassing aan de niet-moslimwereld.
Niet alleen het islamonderwijs, er zijn nog andere integratieremmers, zoals het toelaten van hoofddoeken, het negeren van onwettige afwezigheden van moslimleerlingen, het organiseren van een overvloed aan taallessen en projecten, islamitische feesten in het zonnetje zetten, spijbelen en te laat komen minimaliseren, de thuistaal tolereren in de klas en op de speelplaats, machteloos toezien op de drempelvrees van moslimouders voor ouderavonden, laks optreden tegen koranlessen op woensdagnamiddag...
Kortom, het onderwijs heeft zich flink uitgesloofd om De Moslimleerling te koesteren en te behoeden voor integratie.
Gisteren gelezen dat Italië huizen van burgers gaat opeisen om migranten in te stoppen. En wie z'n huis niet wilt afstaan moet naar de gevangenis.De Italiaanse regering neemt deze drastische stappen naar een totalitaire politiestaat omdat migranten steeds moeilijker in toom te houden zijn. In Turijn veroorzaakten zo’n 1500 Afrikaanse moslims chaos in de straten. Met honderden komen ze de straat op, vernielen straatmeubilair, blokkeren het verkeer, gooien met stenen naar voorbijgangers, bedreigen hen, en schreeuwen dat ze ‘wraak’ zullen nemen op ‘racistische’ Italianen omdat ze geen huizen krijgen.
"Wij willen alleen maar een mooi huis, een sjieke auto, gratis ziekenhuisverpleging, een gsm, een smartphone, en gratis vakanties naar ons thuisland... Is dat nu echt teveel gevraagd, jullie stelletje inhalige racisten!"
"Vier op de tien Belgen praten verkrachting goed".Dit verontrustend onderzoeksresultaat verscheen gisteren in de nieuwsberichten. Seks zonder toestemming, verkrachting dus, moet in bepaalde gevallen kunnen, zeggen ze.
Vakmensen die met peilingen en enquêtes bezig zijn,zetten vraagtekens bij de ontluisterende conclusies omdat er niet gepeild is naar wat de bevraagden zelf goed- of afkeuren, maar naar wat mensen denken dat andere mensen denken.
Vraagtekens zetten? Dat moet niet gebeuren bij conclusies of aard van vraagstelling, maar bij de toenemende islamisering in ons land! Het zou ons moeten beangstigen dat de moslimgemeenschap, waarin verkrachting gemeengoed is, zich alsmaar meer manifesteert, aanzwelt en op hun veroveringstocht in heel Europa streeft naar een meerderheid. Dát moet ons verontrusten... En wie zijn die 1.000 bevraagde 'Belgen'? Ook nog iets om vraagtekens bij te zetten. Hoeveel moslims namen deel aan de peiling? Geen woord hierover, terwijl de opinie van een moslim een heel andere wending kan geven aan onderzoeksresultaten. Moslims interpreteren 'verkrachting' anders dan 'ongelovige' westerlingen dankzij hun koran die het verkrachten van ongelovigen steunt en aanmoedigt. Daarom rechtvaardigen jihadisten geslachtsgemeenschap met kind-slavinnen en willen moslims ongestraft blanke vrouwen verkrachten. Stond vorig jaar augustus in De Standaard te lezen, geïllustreerd met de getuigenis van een 12-jarig verkracht meisje.
Ooit, als ze talrijk genoeg zijn, zullen moslims hun seksleven helemaal kunnen inrichten volgens recepten uit de koran. Geïnspireerd door gevaarlijke koranboodschappen zullen we islamitische perversies legaal zien worden, en meer praktijken zien opduiken die geen strafvervolging zullen kennen, zoals het stenigen van vrouwen, incest, polygamie, kindhuwelijken, homo's van dak gooien, en nog zo wat van die rariteiten van moslims met kakkerlakkenverstand.
Unia-directrice Els Keytsman is blij dat minister van Werk Kris Peeters (CD&V) de overheid zelf mystery calls wil laten uitvoeren om discriminatie op de arbeidsmarkt aan te pakken. Peeters werkt ook aan een nieuwe wetgeving voor de arbeidsinspectie om mystery calls uit te voeren.
'Discriminatie' gebeurt niet zómaar. Er zijn redenen waarom werkgevers liever geen allochtonen in dienst hebben. Als werkzoekenden allemaal stipt en plichtsbewust zijn, met verantwoordelijkheidsgevoel en nauwgezetheid, kortom een correcte werkattitude hebben, dan hoefde er niemand gediscrimineerd te worden, alle grond voor discriminatie valt dan weg.
“Mama, ik heb honger.” “Dat weet ik schat, maar eerst zijn de vreemdelingen aan de beurt.” “Waarom dan mama?” “Omdat ze ons beide anders nazi´s zouden noemen.”
Vanochtend hoorde ik mijn buren alweer vertrekken naar hun werk. Het was nog donker buiten. De zon was nog eens niet wakker. Zo tussen half 7 en half 9 hoorde ik één voor één de motors starten. Mijn ijverige buren zetten zich belangeloos in voor het welzijn en levensonderhoud van onze nieuwe medeburgers, de asielzoekers. Hele dagen sloven zij zich uit om de arme stumperds een menswaardig bestaan te geven. Tot hun 67ste zijn ze bereid om zich voort te slepen naar de werkvloer. De nieuwe slavernij. Rusthuisbewoners en langdurig zieken zijn ook al opgetrommeld om zich ten dienste te stellen van 'de vluchteling', een nieuwe verrijkende aanwinst voor onze bevolking.
Terwijl ik dit neerschreef waren mijn buren al allemaal op hun werk aangekomen. Toen ik daarna voorbijreed aan de kazerne begaf zich een groepje lanterfantende asielzoekers naar een onbekende bestemming. Zij leken goedgezind, gelukkig en zorgeloos, zij genoten zichtbaar van hun uitstapje. Voor hen is het elke dag feest, elke dag is een vrije dag, eten, drinken, slapen, alles gratis. En dat allemaal zonder te hoeven werken.
Ondertussen werken mijn buren zich uit de naad om het luxe leventje van die zielige armoedzaaiers een beetje op te fleuren.
Slenteren en slampampen voor de enen, zwoegen en zweten voor de anderen... We leven nu in een nieuwe samenleving van dienaars en meesters.
Morgen is het precies 25 jaar geleden dat het Vlaams Belang doorbrak in Vlaanderen, het eerste grote succes van de partij. Maar die 24 november 1991 was een een zwarte zondag voor concentratiescholen en voor iedereen die zijn tijd verprutste met allochtonen. Zwarter kon die zondag voor hen niet zijn. Zwarter dan zwart.
Schooldirecties maakten zich zorgen over de toekomst van hun scholen en hun migrantenleerlingen. De angst voor het Vlaams Blok zat er goed in. Ik genóót van die nerveuze onrust. De hele onderwijswereld stond in rep en roer. Prachtig!
De maandagochtend na de 'zwarte zondag', kwam Horbert, de PMS-psychopaat, met een onheilspellend-dwaze blik naar me toe en verkondigde plechtig: "Omdat het Vlaams Blok nu zo'n succes heeft, moeten migranten extra voorzieningen krijgen, er moeten meer financiële middelen vrijkomen voor het migrantenonderwijs." Even zat ik sprakeloos na te denken. Complete onzin is niet te weerleggen, het maakt je machteloos. Het leek ook of hij wist dat ik voor het Vlaams Blok gestemd had, want er zat iets verwijtends in zijn blik. Ja, het was de tijd dat niemand mocht weten dat je een Vlaams-Blokker was. Nu schreeuw ik het van de daken: "Ik sympathiseer met het Vlaams Belang!"
Slinkse Horbert had 's ochtends al contacten gelegd met Brussel, met migrantendiensten, met andere directeurs, kortom met iedereen die bereid was om te sjoemelen en te foefelen, om het migrantenonderwijs te ondersteunen. De linkse corruptie op z'n mooist.
Met een oneindige vindingrijkheid scharrelden de scholen haastig allerlei projectvoorstellen bijeen, waarbij gewezen werd op de noodzaak van een speciale aanpak van migranten in school. De argumenten die gebruikt werden om de projectvoorstellen kracht bij te zetten grensden aan het absurde. Toch hapte het migrantenbeleid en opende wagenwijd de geldkraan. Er kwamen meer middelen, meer leerkrachten, meer en beter materiaal... Het kon allemaal niet duur genoeg zijn.
De 'Parels voor de Zwijnen' als geldverslindende projecten, zijn toen pas goed op gang gekomen, na de Zwarte Zondag. Voorheen liepen er al kleinere projecten, maar nu werden er hele goudmijnen tegenaan gegooid. Kijk, dat was het gevolg van het succes van het Vlaams Blok.
En even later verscheen er een officieel bericht van de minister dat uitpuilde van leugens en verdraaiingen, om ons in slaap te wiegen. In het brochuurtje werden migranten regelrecht de hemel in geprezen, en WIJ moesten onze meningen over migranten herzien. De zuiverste 'weg-met-ons'-mentaliteit!
Nog jaren later blééf het geld binnenstromen in de scholen met migrantenleerlingen. Overal besparingen in het land, maar niêt voor het migrantenonderwijs!
En dan was er de bandiet Jos Geysels, partijsecretaris van Agalev, die besloot om het Vlaams Blok op te sluiten in een cordon sanitaire. Moet deze akelige man niet vervolgd worden voor grenzeloze onverdraagzaamheid en uitsluiten van een democratische partij? Ik begrijp niet dat die Geysels nog altijd vrij rondloopt.
Radiopresentator Tom De Cock zegt dat hij de vrouw van zijn leven ontmoet heeft... Maar die vrouw is een man, zijn naam is Maarten. De Cock is getrouwd met Maarten, en samen adopteerden ze Jasmijn, een meisje met een bruin velletje. De Cock is papa geworden van Jasmijn, het dochtertje dat hij samen met zijn 'echtgenoot' Maarten adopteerde. De Cock en zijn 'man' zijn twee apetrotse papa's. Jasmijn heeft nu twee papa's.
"De vrouw van mijn leven... Twee papa's... mijn echtgenoot... mijn man..." En samen hebben ze een gekleurd adoptiekindje... Zeg eens Tom, moeten wij dat aanstellerige circus onmiddellijk normaal en logisch vinden? Mogen we even ademhalen om jouw wirwarrig verhaal te ontrafelen? Het natuurlijke onderscheid man/vrouw heb je geweld aangedaan. Het is volkomen begrijpelijk dat je 'racistische' commentaren krijgt, zoals die reageerder die jij als racist bestempelt, wel, die man verwoordt precies wat velen denken. En... jouw dochter is inderdaad geen Vlaamse, zij kwam niet uit een Vlaamse baarmoeder... Accepteer dat een exotische 'vrucht' nooit écht Vlaams kan worden.
Hier volgt de prachtige reactie van de man met gezond verstand die zegt dat Toms dochter geen Vlaamse is:
"Met alle respect... uw dochter is geen Vlaamse. Maar Vlaamse van... origine! En het is niet omdat mensen zoals u verlangen dat de wereld ene pot nat wordt, dat het ook zo moet zijn. Het is uw volste recht dat te willen. Het is mijn volste recht er tegenin te gaan. Amper 100 jaar geleden sneuvelden ze met miljoenen om vreemde culturen en dergelijke hier buiten te houden. Vandaag ontvangen personen zoals u ze met open armen. Deze jonge mannen die hun leven gaven voor onze vrijheid/cultuur/waarden en normen draaien zich om in hun graf. En indien je zo hoog oploopt met het multiKulturele, staat het je vrij te emigreren. Kijk naar de criminaliteitscijfers en de bevolking in onze gevangenissen, dan zie je wat voor een verrijking het is."
Tom De Cock weet niet goed wat racisme betekent. Dat blijkt uit zijn gefrustreerde en agressieve reactie op de 'racistische' reageerder die Toms dochter geen Vlaamse noemt :
"Racistische commentaren zijn een groeiend probleem. Ik werk al 9 jaar voor de radio en het is in de loop der jaren alleen maar erger geworden. Zeker na de aanslagen van 22/3 is het onvoorstelbaar wat voor onbeschofte reacties we soms per mail of sms binnenkrijgen. Mensen generen zich niet meer om met naam en toenaam de meest racistische uitlatingen te doen. Ik lees die sms’en en mails vaak voor in mijn radioshow. Gekaderd, uiteraard, om mijn luisteraars wakker te schudden. Ik vind dat mijn plicht als presentator. Sinds de aanslagen in Zaventem zijn vluchteling, terrorist en moslim voor velen een synoniemen geworden en dat is een heel gevaarlijke tendens... Onze multiculturele maatschappij heeft op veel vlakken gefaald. Maar er zijn andere manieren om daarmee om te gaan dan vanuit onze kelder of voor onze laptop angst met angst te bestrijden. Ik stel vast dat de luidste reageerders ook vaak het meest onwetend zijn. Ze mogen gerust eens kennismaken met mijn dochter. Of misschien moeten ze eens mee een Suikerfeest vieren? Roepen mag, maar ik vind dat er grenzen mogen zijn aan het rondbazuinen van objectief foute feiten.”