De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
Vlaanderen is een paradijs voor vreemdelingen en andere binnendringers die onze taal niet beheersen. Ze hoefden niet eerst de Nederlandse taal te leren alvorens theoretisch rijexamen af te leggen. Met 28 (!) vreemde talen werd tot voor kort nog het rijexamen aangeboden. Nu is daarmee komaf gemaakt. Ook het aantal tolken moet drastisch beperkt worden, zegt minister Weyts. Lorin Parys (N-VA): "Integratie betekent ook dat je onze verkeersregels in het Nederlands begrijpt." Vrij vertaald: eerst Nederlands leren, en dan je rijbewijs halen.
Anderstaligen missen de vaardigheden om Nederlandstalige examenvragen te begrijpen, omdat ze de finesses van onze Nederlandse taal niet aanvoelen. Woorden en zinnen begrijpen ze meestal wel, maar doordringen tot de betekenis van een hele tekst is een probleem, hetzelfde probleem dat zich stelt bij 'begrijpend lezen'. Het begint al met een beperkte woordenschat, en dan is er de kunst om van woorden en zinnen een betekenisvol geheel te maken. Geen wonder dat zoveel allochtonen er niks van bakken als ze schriftelijke examens moeten afleggen.
www.mijnrijbewijsB.be is de gratis website die de Vlaamse overheid vandaag lanceert, omdat steeds meer kandidaten buizen voor het theoretisch examen. Een website met gratis lesmateriaal en oefeningen, als digitaal platform voor toekomstige bestuurders om zich goed voor te bereiden op het rijexamen, een website om de slaagcijfers voor het theoretisch rijexamen op te krikken.
Over de doelgroep van de gratis website wordt geen woord gerept, terwijl we allemaal goed weten voor wie de website bedoeld is: voor anderstaligen en allochtonen met een vreemde thuistaal, en alle andere onwilligen en ongeïnteresseerden. Te lui of te dom, te laks of te onverschillig.
Als Vlaamse belastingbetaler bevalt het me niet dat de overheid alweer op kosten van de samenleving inspanningen levert om allochtonen mee te sleuren naar de voorste rijen van de samenleving. Er worden hen allerlei hulpmiddelen aangereikt, zonder eens een beroep te doen op hun zelfredzaamheid. Als je alles zomaar krijgt, waarom dan nog zelf iets ondernemen?...
Na het assisenproces rond de doodslag op Mikey Peeters, sprak Vermassen: "Ze komen allemaal naar het land van honing. Maar als er dan iets misloopt, zijn ze weer naar ginder en kan je er niet aan. De dubbele nationaliteit zou beter afgeschaft worden. Dan moeten ze maar kiezen: hier blijven, of ginder. Maar nu halen ze hier toeren uit, en keren dan terug zodat wij niets meer kunnen doen. Een grote frustratie."
De 25-jarige Suleyman Betelguiriev, die door onze media hypocriet een 'Tsjetsjeense Oostendenaar' genoemd wordt, werd bij verstek veroordeeld tot 30 jaar cel. Moordenaar Syleyman ontsnapt nu aan 30 jaar cel dankzij zijn dubbele nationaliteit...
Het idiote verzinsel van dubbele nationaliteit ligt aan de basis van een ziekelijk bipatride-gevoel. Het geeft de dubbele paspoorter een opgeblazen ego, hij gaat lijden aan grootheidswaanzin en overmoed. Twee bestaansbewijzen vreten aan zijn psychisch welbevinden. Een ontdubbelde psyche, een versplinterde ziel en een verdeeld innerlijk leven zijn het gevolg.
Iemand met een dubbel paspoort bestaat twee keer, leidt een dubbel leven en balanceert tussen twee identiteiten, tussen twee landen, tussen twee culturen, en dat maakt hem psychisch onevenwichtig. Zijn hele wezen is gespleten, versplinterd en verscheurd. En zijn gebarsten zielsleven maakt van hem een psychisch wrak dat vecht met ambivalente gevoelens en twee hersenhelften die wankel tegenover elkaar staan...
Ik heb ze vroeger vaak zien wandelen, al waggelend, in de straten van een migrantenwijk vlakbij school, de bolvette waggelganzen die zich strompelend voortbewogen van het ene punt naar het andere, gehuld in lakens en gewaden tot op de grond. Een aanfluiting van het mooie vrouwelijke geslacht. Alleen Allah weet welke rare dingen er verstopt zitten onder de hele textielwinkel. Mogelijk verschansen ze zich om later in Allah's hemel in volle naakte glorie te verschijnen voor 72 playboys waaraan ze zich overgeven in eindeloze bras- en vrijpartijen. Leugenaar Mohammed heeft hen wijsgemaakt dat er in de halalhemel voor elke verklede moslimvrouw een playboy wacht om hen het opperste genot te bezorgen en hen tot ongekende sensuele hoogten te brengen. Een summum van geluk en euforie... Ondertussen wachten ze hier in hun aardse leven, vermomd en gedrapeerd, geduldig op Allah tot ze geroepen worden om in zijn halalhemel opgenomen te worden.
In 2017 sloegen onze 'Vlaamse' leerlingen een mal figuur toen ze deelnamen aan een internationale leestest (PIRLS-test = Progress in International Reading Literacy Study). Ze presteerden ondermaats voor begrijpend lezen en scoorden beduidend slechter dan hun leeftijdgenoten uit andere West-Europese landen.
Het niveau van begrijpend lezen is fors gedaald. "Een echte verklaring waarom het niveau voor begrijpend lezen bij Vlaamse leerlingen op tien jaar tijd zo fors is gedaald, is er nog niet"... Die verklaring is er wél, maar om nieuwkomers uit verre landen niet te kwetsen mag daarover niet gesproken noch geschreven worden. En tóch zal ik erover schrijven en vertellen dat anderstalige virussen en uitheemse microben knabbelen aan onze onderwijskwaliteit en het lesniveau doen dalen. Het is de overrompelende komst van zoveel nieuwkomers die het taalonderwijs in de war stuurt. Het overmatig gebruik van tablets en mobieltjes verklaart een en ander, maar over de echte oorzaken van de niveaudaling wordt er gezwegen. Mogelijk hebben er in 2017 teveel allochtone leerlingen in Vlaanderen de internationale test afgelegd, terwijl andere Europese landen hun eigen leerlingen beter selecteerden. Tja, als je iederéén laat deelnemen, zonder onderscheid, krijg je automatisch belabberde uitslagen. Iedereen gelijk = minder kwaliteit!
Als antwooord op de lamentabele testuitslagen voor begrijpend lezen startte gisteren de nieuwe opleiding 'Leescoach' aan de Odisee Hogeschool in Brussel. Leescoaches willen het leesbeleid in de Vlaamse scholen opkrikken en een degelijke leescultuur promoten, ze willen leerlingen meer leesplezier bijbrengen en met boeken leren omgaan.
Toch zullen leescoaches de problemen blijven achternahollen.
Omdat het gebrek aan interesse voor taal en lezen zich bij kinderen alnestelt in hun vroegste jaren. De basis van leesvaardigheid en interesse voor boeken en voor lezen ligt in het kleuteronderwijs waar jammerlijk vele onregelmatige aanwezigheden van allochtone kleutertjes moeten vastgesteld worden. Het kleuteronderwijs waar voorbereidend lezen centraal staat. En ik wil nog verder teruggaan in de tijd: de jaren die baby's en peuters thuis doorbrengen in een brousse-sfeertje waar ze tijdens hun eerste levensjaren opgroeien met een eigen thuistaal en eigen cultuur, waar ouders lustig kwebbelen en tetteren in hun vreemde thuistaaltje... niet erg bevordelijk voor een kleuter om belangstelling voor 'lezen' op te wekken... En Nederlandstalige leesboekjes zullen we wellicht ook niet vinden in allochtone huishoudens.
CLB's worden overstelpt met aanmeldingen van grensoverschrijdende leerlingen die hun voeten vegen aan de verplichte dagelijkse aanwezigheiden op school. In plaats van plichtsbewust de lessen te volgen, staan de pubers voor een of ander wazig klimaatdoel te protesteren om de belastingbetaler op nog hogere kosten te jagen.
Duizenden leerlingen hebben al de vijf halve dagen problematische afwezigheden overschreden, en daarom hebben meerdere scholen CLB's ingeschakeld. CLB's kunnen de toevloed van de overtreders niet meer aan.
CLB's kennen we van hun zalvende bemiddeling en zoete praatjes met leerlingen en ouders, tot er uiteindelijk nooit een oplossing uit de bus komt, alleen wat sentimenteel gezwets blijft er over. Zo hebben CLB's altijd gewerkt en zullen ze in de toekomst niets anders doen dan leerlingen die in de fout gaan beschermen en hun ouders sussen met veelbelovende schijnoplossingen die nergens toe leiden.
Het gefleem van CLB's en hun lakse aanpak zal er wellicht ooit toe leiden dat spijbelen gelegaliseerd gaat worden... Omdat voor het klimaat alles kan en alles mag.
De noodkreten van leerkrachten wiskunde, Latijn en wetenschappen die hun lessen op donderdagen gepland hebben, worden eveneens weggewuifd, ze zitten nu elke donderdag met de handen in het haar in een desolaat klaslokaal, met onbehandelde leerstof. De spijbelaars zullen hun jaar moeten overdoen.
De CLB-verpleegstertjes Gertrude en Germaine bogen zich over de wettelijkheid van de spijbelactie van hun spijbelpatiëntjes en raakten vertederd door hun nobele bedoelingen. Ze lieten zich meeslepen door de euforische stemming van hun klimaathysterische leerlingen, bezweken en gaven zich over: spijbelen voor het milieu is toegelaten, een andere vorm van spijbelen is verboden. Deze spijbeldiscriminatie zal aangeklaagd worden bij Unia door de échte, de originele spijbelaars... Ook de maatschappellijk werksters Eulalie en Eufrasie bakten er niks van. Allen lieten zich meedrijven op de glooiende stroming van het overweldigende milieuprotest.
Beste schooldirecties en leerkrachten, beste ouders, los het spijbelzaakje met uw losgeslagen leerlingen zelf op. Verwacht geen mirakels van het CLB en hou uw leerlingen op school. Er zijn genoeg vrije dagen om in Brussel de demonstrerende clown uit te hangen, maar niet op donderdag wanneer ze in de schoolbanken horen te zitten!
Televisie is een machtig medium. Maar het is niet objectief, noch neutraal, noch onbevooroordeeld, en neemt manipulatief standpunten in om die aan de kijkers voor te schotelen.
Zo zijn Vlaamse zenders bv doordrenkt van propaganda voor holebi's en transgenders.
Zaterdag werd VTM-nieuws in de bloemetjes gezet met een onderscheiding, uitgereikt door Çavaria, de koepel van holebi's- en transgenderverenigingen. VTM-nieuws won de Cavaria Media Award omdat de zender zich verdienstelijk maakt met holebi's en transgenders in het zonnetje te zetten. In het bijzonder werd de aanpak van de coming-out van Boudewijn Van Spilbeeck gelauwerd. Daar konden we echt niet naast kijken, zo vaak dat die omgebouwde vent op tv te zien was.
Zo ook de snoet van Anuna De Wever, de 17-jarige milieuactiviste, die haast dagelijks op het scherm te zien is. Ze hebben haar nu ook al in het hokje van gendercuriositeiten gestopt met haar uitspraak: "Ik voel me geen jongen, maar ook geen meisje", waarmee ze de stempel van 'gendervariant' meekreeg. Ik vraag me af wie haar die onnozele uitspraak in haar oren gefluisterd heeft. Als milieuactivist én gendervariant past ze uiteraard uitstekend in het linkse en rode plaatje van onze televisie... Anuna twijfelt dus aan haar geslacht. Daarbij komt dat ze opgegroeid is in twee nieuw samengestelde gezinnen. Is ze dan echt wel zo vastberaden en standvastig als de tv ons wil doen geloven?
Dan is er ook nog een programma op Canvas "Voor de mannen" waarin Xavier Taveirne, zelf homo, praat met mannen die zich als eersten durfden te uiten als homo, bv Will Ferdy. Hij was de eerste, en nu wil iedereen Will Ferdy zijn... Grappige verspreking van Taveirne: hij noemde de achterkant van de maan, de "maan van de andere kant".
En hoe vaak moesten we niet kijken naar fragmenten uit de film 'Girl'? Een film die ontzettend gepusht wordt op tv. De 15-jarige transgender Lara wil carrière maken als ballerina, dat is zijn grote droom, maar zijn lichaam sputtert tegen. Toch wil hij de wereld trotseren tegen alle natuurwetten in. Met gepaste schmink en juiste belichting zijn de filmmakers er enigszins in geslaagd om zijn jongensachtige trekken te camoufleren. Pure propaganda voor transgenderisme!
Alles wat afwijkt van het normale, wordt bekroond en bejubeld op tv. De gewone man met een gezond seksleven en een hoop gezond verstand zien we tegenwoordig nooit meer op tv.
Vlaamse Jezuïeten willen in hellegat Molenbeek een heus college bouwen, om iets aan de jeugdwerkloosheid te doen en om jongeren te helpen bij de overgang van onderwijs naar arbeidsmarkt. In het centrum van Molenbeek zal er een Jezuïetencollege komen, met niet alleen het elitaire ASO, maar ook technische en beroepsrichtingen.
Paul Yperman, hoofd van het Jezuïetenonderwijs in Vlaanderen: "We willen iets doen aan de jeugdwerkloosheid. Daarom zullen we ons op de zorgberoepen en op STEM (Science, Technology, Engineering en Mathematics, nvdr) richten. Daar is de vraag op de arbeidsmarkt het grootst."
Het is verwonderlijk dat strenge Jezuïeten die het beste uit elke leerling willen halen, hen willen voorbereiden op hoger onderwijs, en op een leven als sociale kritische burger, mikken op het verguisde Molenbeek.
Maar zij blijven bidden tot de heilige Rita, de patroonheilige van hopeloze gevallen, en hopen dat alles goed komt tegen 2023, wanneer de school geopend wordt. En dat de slechte reputatie van Molenbeekse jongeren dan verdwenen is, zij die zich steeds maar wentelen in hun vreemde thuistaal, hun eigen cultuur en eigen identiteit.
De Molenbeekse jeugd wacht een gouden toekomst als het plan van de Jezuïten lukt. Dan krijgen we in Molenbeek een heleboel gemotiveerde allochtone leerlingen die een succesvolle schoolcarrière en een geslaagd beroepsleven najagen. Geen jeugdwerkloosheid meer in Molenbeek, geen afgestudeerde jongeren zonder diploma, geen ongemotiveerde allochtonen zonder toekomstdromen. Gespuis en geboefte hoeft er niet meer opgekuist te worden. Jonge Molenbekenaars zijn brave mensen geworden. Zij zullen geen tijd meer hebben om rel te schoppen, om te vandaliseren, om politie en gezag aan te vallen, omdat ze voltijds over hun studieboeken gebogen zullen zitten.
In het Koninklijk Technisch Atheneum van Mariakerke heeft een lerares opruiend uitgehaald naar Dries Vanlangenhove, de oprichter van Schild en Vrienden. Zo blijkt uit een undercoverfilmpje. De lerares noemt hem een randdebiel, een snobistisch rijkeluis-rechtenstudentje en een eikeltje. En Schild en Vrienden noemde ze een bende marginalen.
En dan weten we nog niet alles over allerlei linkse onzin die leerkrachten uitkramen tijdens hun lessen, om kinderen al hersenspoelend te dirigeren in een sociaal en politiek gewenste richting.
Minister Crevits: "Beledigende taal hoort niet thuis in het klaslokaal. De schooldirectie moet de zaak grondig onderzoeken en maatregelen nemen."
Meer nog: het incident met de lerares zou een hapklare brok moeten zijn voor de onderwijsinspectie om in te bijten! De inspectie moet de lerares onder de loep nemen en de leerlingen interpelleren over de details van de beledigingen en over mogelijke andere onderwerpen die de slinkse juf behandelde.
Oproep aan alle leerlingen! Dries Vanlangenhove: "We roepen leerlingen op om hun leerkrachten te filmen als ze hun linkse overtuiging opdringen."
Chris Janssens van het Vlaams Belang: "Ontoelaatbaar. En bovendien het topje van de ijsberg." Hij kaartte de kwestie woensdag in het Vlaams Parlement aan bij minister Crevits, en kondigde aan dat Vanlangenhove klacht zal indienen bij de Commissie Zorgvuldig Bestuur, waar mensen terechtkunnen voor vragen of klachten over schoolbesturen.
Het incident met de lerares doet me denken aan een islamleraar die vroeger zijn moslimleerlingen indoctrineerde met het fictieve verhaal dat "het Vlaams Blok moet bestreden worden door het CGKR omdat het een racistische partij is"... Een regelrechte belediging van het Vlaams Blok. Ik heb verbijsterd zitten luisteren naar wat allochtone leerlingen vertelden over het Vlaams Blok en het CGKR. Gedicteerd en hen ingefluisterd door de islamleraar, wiens invloed indoctrinerend en Vlaamsvijandig was. Van de onderwijsinspectie viel niets te verwachten, islamleraren vertelden in de klas gewoon waar ze zin in hadden, er was geen enkele controle!
"Kom, nu is 't genoeg geweest, zet die blonde pruik maar af en trek je vrouwenkleren uit, en veeg meteen ook die make-up van je gezicht"... zo denk ik soms bij het aanschouwen van transgenders die hun mannelijke gelaatstrekken, hun zware stem en gespierde armen niet kunnen verbergen.
In 2018 veranderden 727 mensen van geslacht in ons land. Een forse stijging vergeleken met enkele jaren geleden. De gewijzigde wetgeving en 'overgemediatiseerde' geslachtswijzigingen liggen aan de grondslag van deze toename. Dat zegt genoeg over de labiliteit van genderdysforisch gestoorden die met zichzelf in een kronkel liggen en het niet eens zijn met het lichaam waarin ze zich gevangen voelen. Ze zijn niet eens in staat om met zichzelf en dat onbehaaglijke gevoel in het reine te komen.
Een vruchtbare samenwerking tussen Koen Geens (CD&V) en Elke Sleurs (N-VA) leidde tot een nieuwe wet die in een handomdraai van normale mensen transgenders kan maken. Geen poespas meer met een dokter die aan je geslachtsdelen zit te friemelen om ze aan te passen aan het geslacht van je keuze, geen verpleegstertjes meer die overbodige aanhangseltjes in de vuilnisbak kieperen, neen, de weg terug naar het oorspronkelijke geslacht blijft open. Een lichtzinnige beslissing, genomen in een onbezonnen bui, kan dus nietig verklaard worden. En zo kunnen mensen volop experimenteren met hun geslacht: zal ik vandaag eens een man zijn, en morgen een vrouw, en later misschien weer een man?...
In het voorjaar van 2017 werd de nieuwe transgenderwet goedgekeurd die geslachtsverandering mogelijk maakt zonder medische voorwaarden. De overstap naar het andere geslacht kan nu zonder geslachtsoperatie en zonder medisch attest. Een verwennerij voor alle twijfelaars en besluitelozen die in de knoop liggen met hun geslachtsidentiteit.
Een samenleving vervrouwelijkt als gelijkheid van man en vrouw overdreven centraal staat. De mannelijkheid van mannen verslapt, mannen verwijven, en vrouwen worden manser. Logisch dat in een gefeminiseerde samenleving mannen beginnen te twijfelen aan hun geslacht en gaan overhellen naar vrouwelijkheid...
Het katholiek onderwijs pleit voor assistenten in de klas om de werkdruk van leerkrachten te verlichten. Leerkrachten kreunen onder groeiende werkdruk.
Er wordt gedacht aan taken voor assistenten zoals: lijsten opstellen van middageters, toezicht op de speelplaats, schooluitstappen begeleiden, lesmateriaal verzorgen, huiswerken controleren... Terwijl leer-en gedragsproblemen voorbehouden zouden moeten blijven voor de leerkracht zelf.
Lieven Boeve: "Onderwijsassistenten zouden de werkdruk voor leerkrachten fors kunnen verlichten... Het idee van één leraar voor één klas is voorbijgestreefd... We moeten nadenken over lerarenteams... Zo kunnen we ook veel beter onderwijs op maat geven"... Lerarenteams? Oei, oei, als daar maar geen ruzie van komt.
Assisten zijn geen antwoord op het lerarentekort, benadrukt Boeve: "We willen geen leerkrachten vervangen door assistenten, maar in noodsituaties is het beter om iemand te hebben die tenminste een beetje pedagogisch gevormd is... De onderwijsassistent zal altijd onder de verantwoordelijkheid van een leerkracht vallen... Het is niet de bedoeling dat die autonoom lesgeeft."
Er wordt volgens Boeve dus geen deur geopend voor laagopgeleide leerkrachten die uiteindelijk zelfstandig voor de klas gaan staan, zegt Boeve. In mijn glazen bol zie ik echter assisten die autonoom de rol van leerkrachten overnemen, omdat ze zich niet kunnen vinden in de ondergeschikte rol van assistent. Het plan van leerkrachtassistentie kan daarom pas slagen bij een optimale verstandhouding tussen leerkracht en assistent, zoals oorspronkelijk bedoeld door het concept van 'assistentie'.
De tweejarige opleiding tot onderwijsassistent zou bedoeld zijn voor jongeren uit het beroepsonderwijs. En hier, beste lezer, schuilen de gevaarlijke addertjes! Het beroepsonderwijs (BSO) zit overbevolkt met migrantenleerlingen die in hun schoolverleden niet veel gebakken hebben van hun studies. Taalachterstanden, gebrek aan studie-ijver en ambities, dreven hen naar het beroepsonderwijs waar ze onvoldoende theoretische basis opbouwden om in het hoger onderwijs te kunnen slagen.
Zo ging het in de praktijk. Welnu, om het imago van beroepsleerlingen wat op te krikken, zouden ze zich als assistent verdienstelijk kunnen maken met de begeleiding van anderstalige leerlingen, om enige verbale communcatie op gang te brengen. Beroepsleerlingen als goedkope tolken... in dienst van een leerkracht die wanhopig naar de hemel zit te staren, wachtend op een mirakel, met de handen in de haren hulpeloos turend naar de nieuwe wildgroei in de klassamenstelling, naar een hele waaier van diverse individuen die elk een aparte benadering nodig hebben.
Onderwijsassistenten die geen conflicten veroorzaken en berusten in hun ondergeschikte positie zijn van harte welkom!
De Amerikaanse wetenschapper James Watson (foto), ontving de Nobelprijs voor zijn baanbrekend werk als DNA-onderzoeker. Na uitspraken over ras en intelligentie verliest hij zijn eretitels, omdat hij beweerde dat zwarten minder verstandelijk begaafd zijn dan blanken, verliest hij zijn eretitels omdat hij de waarheid sprak.
Van iemand voor wie DNA geen geheimen heeft, verwacht je toch dat hij weet waarover hij spreekt, maar omdat hij kwetsende waarheid verkondigde en gevoelige snaren betokkelde, werden hem zijn eretitels ontzegd: "De uitspraken van dr. Watson zijn verwerpelijk en ongefundeerd", klinkt het bij politiek correcten die blanken en zwarten als gelijke mensen voorstaan. Blanken en zwarten zijn niét gelijk!
Wetenschappers die tegenwoordig het verband onderzoeken tussen ras en intelligentie, en intelligentieverschillen tussen volkeren napluizen, worden politiek correct aan de kant geschoven als 'wetenschappelijke racisten'... Terwijl het onderscheid tussen superieure en inferieure rassen helemaal geen probleem was in de vorige eeuw, toen aangeboren intellectuele verschillen tussen verschillende rassen algemeen aangenomen werden, toen intellectuele achterstand van zwarten op blanken een bewezen gegeven was.
De rassentheorie dat zwarten van nature minder intelligent zijn dan blanken blijft de kop op steken. De theorie blijft haar platvorm vinden in vakbladen; niet in de media en uit het oog van de politiek correcte meute.
Voor Europa ziet het er niet fraai uit als meer en meer zwarten deel gaan uitmaken van de Europese bevolking. Het intelligentieniveau van de gemiddelde Europeaan zal zakken. Hoe meer zwarten, hoe dommer de gemiddelde Europeaan. De stormloop van zwarte migranten op Europa ondermijnt het Europees welzijn. De invoer van minderwaardig intellect, van halfwassen verstand en onderontwikkeld denkvermogen is een aanval op onze blanke intellectuele welstand. Massa's ongeletterden maken een domme puinhoop van het nieuwe continent dat ze willen veroveren.
In Nederland is een onderzoek gestart naar de mogelijke strafbaarheid van de Nashvilleverklaring, een vertaling van een statement dat in 2017 opgesteld werd door de Southern Baptism Convention, het grootste protestantse kerkgenootschap van de Verenigde Staten.
De samenstellers van het manifest kaarten de losse moraal in de moderne maatschappij aan. Zij veroordelen transgenderisme en homoseksualiteit over de hele lijn: "Transgenderisme is een zonde en homoseksualiteit valt te genezen". Zij vullen thema's als seks, homoseksualiteit, genderneutraliteit en transgenderisme in volgens de christelijke leer. In de 14 artikels omschrijven de makers hoe christenen moeten omgaan met het huwelijk, seks en gender binnen het geloof.
De tekst heeft al heel wat stof doen opwaaien bij onze noorderburen, en op sociale media uiten tegenstanders hun ongenoegen over de inhoud en over de ondertekenaars, waaronder medewerkers van de Vrije Universiteit Amsterdam en enkele politici. De tegenstanders noemen de Nashvilleverklaring een 'homohaatmanifest' en willen het manifest en de ondertekenaars aanklagen.
Maar ondertussen vergeten die mopperaars dat homoseksualiteit traditioneel behoorde tot de lijst van seksuele perversies oftewel parafilieën. Pas in 1980 werd homoseksualiteit 'gedecriminaliseerd' en uit de schemerzone van mentale ziektes verwijderd, evenals transgenderisme dat altijd al als een geestesziekte gezien werd. Beide seksvarianten zijn geen morele overtredingen meer en ook geen psychische stoornissen meer.
Als tegenstanders van het homohaatmanifest zich dit realiseren, waar maken ze zich dan nog druk over? Wat is er mis met verloederde zeden en verloren moraal te veroordelen? Waarom dit strafbaar maken?... Is de islamitische homohaat niet veel zorgwekkender en angstaanjagender?
Een jaar geleden kwam rapper Boef hier in het nieuws met zijn vrouwonvriendelijke liedjesteksten, hij belandde regelrecht in het vizier van algehele publieke verontwaardiging. Vlaamse radiozenders boycotten de 'zanger' en het zag ernaar uit dat zijn naam voorgoed van de affiches zou verdwijnen. Waardeloze knulletjes als Boef pasten niet in onze beschaafde samenleving.
Dat hij in zijn teksten de vloer veegt met vrouwen en meisjes schijnt de Nederlanders niet te deren, want daar is hij nog altijd actief, en wordt er naar zijn 'liedjes' 'geluisterd'. Hij is een nakomeling van Algerijnse ouders en zijn Algerijnse afkomst verklaart zijn visie op vrouwen en meisjes. In die stijl werd hij opgevoed en die denkbeelden zijn onuitwisbaar.
Jonge meisjes zwijmelen bij de 'gedichtjes' die Boef aframmelt op een afstompend ritme met negroïde stuiptrekkingen en spastische bewegingen die een zware motorische handicap en serieuze spraakstoornis doen vermoeden. Ik denk dat de meisjes geen benul hebben van de boodschappen van de rapper, maar enkel geboeid zijn door zijn fysiek en vlotte babbel.
Een woelig leven laat z'n sporen na. Geboren in Frankrijk als Soufian Boussaadi, uit Algerijnse ouders, en opgegroeid in Nederland met de Franse nationaliteit, specialiseerde deze jongen zich op speelpleintjes in het 'rappen'. Hij laat punchlines razendsnel elkaar opvolgen, zodat zelfs een goede luisteraar een slechte verstaander is.
Lees bij E.J. Bron over rapper Boef als "Vies, vuil pleurisjong".
Vies, vuil pleurisjong. Leer je het dan nooit? Wat we tot gisteren al van je wisten? Dat je op je zestiende in jeugddetentie zat. Dat je op je achttiende twee jaar in de grote mensen gevangenis zat. Dat je een wietplantage aanlegde in de flat van een vrouw in Beverwijk. Dat je haar bedreigde. Dat je haar kater Gijs meenam en op de snelweg uit je rijdende auto flikkerde. Dat je liever in Algerije zou wonen, maar dat je dat niet doet omdat je dan het leger in moet, dus dat je een deserteur bent. Dat je veroordeeld bent voor het beledigen van een politieagent. Hoogtepunt: “Flikker, ik neuk de dochter van de recherche. Fuck you.”
Over de herwaardering van het vak godsdienst is er al eerder nagedacht door Vlaamse bisschoppen. Ruim twee jaar geleden spraken zij de wens uit om godsdienstlessen inhoudelijk te versterken, om leerlingen meer vertrouwd te maken met de fundamenten van het christendom.
Vlaamse bisschoppen vreesden een onderdrukking van de traditionele godsdienstlessen nadat Lieven Boeve, topman katholiek onderwijs, zijn concept Dialoogonderwijs lanceerde, een concept waarbij katholieke godsdienst en islam elkaar verzoenend in de armen zouden vallen, in elkaar opgaan, samen versmelten, en nog meer van die innige verstrengelingen. Kortom, het dialoogonderwijs, dat katholieken en moslims broederlijk bijeen brengt om van elkaar te leren en wijzer te worden, maakte de tijd rijp voor een herrijzenis van het vastgeroeste godsdienstonderwijs.
De noodzaak van een grondige herziening kwam op mij over als een wanhoopspoging van de Vlaamse bisschoppen om christelijke tradities niet te laten verdrinken in het islamitische moeras, om christelijke waarden niet te laten opslokken door de overweldigende islam. Zonder herziening van de traditionele godsdienstlessen zou het katholiek onderwijs platgewalst en vermorzeld worden door het islamonderwijs.
Het nieuwe leerplan godsdienst voor het secundair onderwijs zal ingaan op 1 september van het volgende schooljaar. Godsdienst wordt een echt leervak, met aandacht voor religieuze geletterdheid, leerlingen moeten meer theoretische kennis hebben over het christendom. De invoering van een 'canon' wil meer kennis bijbrengen van christelijke tradities, katholieke feestdagen, bijbelinhoud, gebeden, geboden, sacramenten, deugden... Leerlingen moeten tegen het einde ven het middelbaar onderwijs een lijst met 349 begrippen en symbolen kennen. 'De 10 geboden' bv, als "basis en baken om wereldwijd na te denken over ethisch handelen".
Johan Bonny, bisschop Antwerpen, over de update van het leerplan godsdienst: "Er is een basisgeletterdheid die je moet hebben om te weten waarover het gaat, om erover te kunnen nadenken en er met anderen in gesprek over te gaan. Het gaat over basisconcepten die op de harde schijf staan van onze beschaving..."
Terwijl iedereen aangespoord wordt om met de fiets of het openbaar vervoer naar zijn werk te pendelen, kampen PXL-studenten in Hasselt met parkeerproblemen. Luxeproblemen. De studenten raken hun wagens nergens meer kwijt, riskeren een boete voor fout parkeren of vinden hun auto niet meer terug omdat ie weggesleept is.
's Ochtends is het een gevecht om als eerste zo dicht mogelijk bij de ingang van de hogeschool te kunnen parkeren. Sommigen staan er twee uren vroeger voor op. Het ontbijt slaan ze over om dan holderdebolder tegen de klok naar school te racen.
De hele wijde omgeving rondom de Hogeschool PXL Hasselt lijkt wel één groot wagenpark. Langs de singel staan ze allemaal in dichte drommen bijeen, de wagens van verwende kinderen die nooit hebben leren fietsen, die nooit de bus hoefden te nemen, en ook nooit te voet naar school gingen, want hun ouders leverden hen keurig af bij de schoolpoort, hun hele schoolleven lang. En nu hebben ze een spiksplinternieuwe auto gekregen om mee naar de Hogeschool te rijden.
Rekening houdend met de gewichtigheid en hoogdringendheid van het parkeerprobleem, annuleerde burgemeester Vandeput zijn lopende zaken en afspraken om de studenten tegemoet te komen in hun drang om met de wagen zo dicht mogelijk tot bij het klaslokaal te geraken. Vandeput beseft de ernst van het probleem en zal er alles aan doen om voor iedere student een parkeerplaatsje te organiseren. Desnoods overweegt hij om een ondergrondse parking te laten bouwen onder het schoolgebouw, inclusief een gratis carwash. Heel ver onder de kelders, met een enorm prijskaartje, maar 't is voor 't goede doel: het welzijn van de student.
In overleg met de school streeft burgemeester Vandeput naar het opperste welbevinden van alle studenten die met een wagen naar school komen. Hij zal bij alle invalswegen naar de school de voorrangsregels wijzigen opdat studenten met hun wagen vloeiend en vlot tot aan het klaslokaal kunnen rijden. En de moeilijkste gevallen krijgen politie-escorte tot aan de schoolingang.
Burgemeester Vandeput dringt bij de bevolking aan op medelijden en begrip voor studenten die wanhopig op zoek zijn naar een parkeerplekje, die nooit leerden te voet of fietsend naar school te gaan, die niet weten waar bushaltes staan of hoe ze een bus moeten opstappen. Het is de achterbankgeneratie waaraan geen eisen gesteld werden, een generatie verwende snotneuzen die bij kleine tegenvallers overstuur raken, met zenuwen die op springen staan en veel te lage stressdrempels.
Spijbelende scholieren hebben afgelopen donderdag met veel kabaal de Brusselse straten bezet om aandacht te vragen voor de klimaatverandering en een steviger klimaatbeleid te eisen van de regering.
De spijbelactie moet streng veroordeeld worden omdat scholieren onwettig afwezig waren op school, en daar moeten sancties op volgen. Hun actie verliest alle geloofwaardigheid omdat ze tijdens de lesuren plaatsvond. Voor de meesten betekent de actiedag een extra vrije dag, zonder veel engagement.
De scholierenactie zou respect verdienen wanneer ze in de weekends of tijdens vakantiedagen gepland wordt.
Twee snotneuzen van 17 en 19 jaar spelen een voortrekkersrol in de Vlaamse spijbelactie. Zij hebben nauwelijks van het leven geproefd, nog niets gepresteerd, snappen niets van de complexiteit van het klimaat en zijn toch in staat om 3000 medeleerlingen mee te sleuren in een massale optocht achter dezelfde vlag, om luidruchtig te marcheren onder de noemer 'Youth for Climate'.
Als scholieren tijdens de lesuren op straat komen voor een of ander nobel doel, moeten we ons toch vragen stellen bij de oprechtheid van hun actie, een actie die niets meer met jeugdig idealisme te maken heeft, maar met een zucht naar verbondenheid met lotgenoten die allen samen spijbelen, in groep opgaan in een massa die zich schaart achter een actueel aandachtspunt. Samen met leeftijdgenoten spijbelend manifesteren is als schapen meelopen in een kudde. Scholieren gaan op in de anonimiteit van de massa, hitsen elkaar op, gevoelens van enthousiasme en uitbundigheid raken buiten proporties, versterkt door het groepsgevoel. Er ontstaat een soort collectief enthousiasme, zelfs collectieve euforie, waarbij de enkeling ontvankelijker wordt voor het gedachtegoed van de massa, remmingen vallen weg en de gevoeligheid voor leuzen, kreten en ideeën wordt sterker.
Beste Vlaamse Ouders, als er op een dag nieuwe vreemde klasgenootjes bijkomen in de klas van uw kind, sla aalrm, panikeer en protesteer, zet de hele schoolbuurt op stelten, zet alles in rep en roer, schreeuw de hele buurt bij elkaar en eis extra ouderavonden om alle ouders in te lichten over Het Kwade dat in Syriëkinderen binnengeslopen is.
Hoe jong ze ook zijn, IS-sympathieën, vijandelijkheden en wreedheden laten onherroepelijk sporen na in gevoels- en denkwereld van kleine jihadistjes. Mogelijk is er IS-gedachtegoed opgebouwd, of flardjes ervan, of splintertjes, en die zullen altijd blijven sudderen en nawerken, met gevoelsarmoede en immuniteit voor geweld.
Het kan niet dat IS-kinderen met verderfelijke invloeden in contact komen met uw kind! Betoog op de speelplaats tegen de aanwezigheid van IS-kinderen! Protesteer tegen hun aanwezigheid in onze Vlaamse scholen!...
... Kinderen van Syriëstrijders komen terug naar ons land. Potentieel gevaarlijke kinderen. De eerste twee zijn meisjes van 2 en 4 jaar. Hun moeder is de 'Limburgse' Syriëstrijdster Amina Ghezzal die in een Turkse cel een gevangenisstraf van 10 jaar uitzit. Later zullen er nog meer jonge kinderen terugkeren. Ook de 6 kinderen van het ongure duo Tatiana en Bouchra, de twee terroristenvrouwen die hun kinderen meesleurden naar de Syrische hel en die hier strafrechterlijk vervolgd worden voor hun lidmaatschap bij de IS-terreurgroep.
Minister Geens: "We zijn volop bezig om IS-kinderen terug te brengen... De moeders blijven voorlopig in Syrië"... Voorlopig? Maken die criminele vrouwen dan alsnog kans om ongestraft herenigd te worden met hun kinderen?!
Ongeschonden komen deze kinderen zeker niet terug. Ze zijn gebrandmerkt voor hun hele leven, verknoeid voor onze samenleving. Een teruggekeerd IS-kind is bodemloos en onpeilbaar. Jonge IS-kinderen kunnen met nauwgezette begeleiding en opvolging normaal opgroeien, maar extremistisch gedachtegoed zal tot volle bloei komen naarmate de volwassenheid nadert, en vreselijke ervaringen met afgehakte hoofden en zo, zullen onverwerkt ooit tot uitbarsting komen. Alle gruwelervaringen in hun jonge leventje zwellen aan, en een vonkje volstaat om tot een explosie te komen. Zij zijn de toekomstige terroristen! Potentiële terroristjes zijn getraumatiseerd voor hun hele leven. Een gewoon schoolleven is kansloos, en traumabegeleiding kan misschien maar tijdelijk werken, hoe strak die ook is.