Brugge-Moskou
Foto

Inhoud blog
  • Met de fiets naar Moskou in drie weken
  • Bijna juiste vertaling
  • Foto uit Poolse krant
  • Uit een Poolse krant
  • Walter Velle terug thuis

    alle foto's op: http://fotoalbum.seniorennet.be/bruggemoskou/bruggemoskou

    Zoeken in blog



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    met de fiets van Brugge naar Moskou
    18-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volzet?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Naar ik verneem is er een ultieme kandidaat deelnemer opgedoken.
    Roland moet mij nog bevestigen dat het ok is en dan zijn we met ze'n 20 en volzet.
    Een mooi groepje om rond te draaien.
    Morgen meer nieuws over deze laatste deelnemer.

    18-01-2010, 00:04 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het rode plein
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een vreugdekreet zorgde ervoor dat dit niet onopgemerkt bleef in Moskou. Een ontlading.
    Het moment waar ik een kleine 3 maanden nog niet te veel aan wilde denken is daar. Eerst was er nog lichte twijfel toen ik, al 2 uur lang fietsend door Moskou, in de verte de rode muren van het Kremlin zag. Dat moet het toch zijn? Of is dat weer een of ander statisch gebouw? Toen ik op links een paar gekleurde uien op torentjes zag, wist ik het zeker.
    Ik ben er! Mijn moment werd zelfs door een aantal toeristen op hun camera’s vastgelegd. Zelf kreeg ik ook nog die gelegenheid voordat ik met licht dwingende hand door de politie van de kasseien gestuurd werd. Verboden voor fietsers. Ik heb nu verder even geen woorden, deze zullen later volgen in de laatste nieuwsbrief als ik weer heelhuids voet op Nederlandse bodem heb gezet.

    Het Rode Plein in Moskou is bereikt.

     

     

     

     

    16-01-2010, 06:27 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    15-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Presentation of Belarus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het mooie Belarus ofte Wit rusland is in het kort weergegeven via volgende link:

    http://www.youtube.com/watch?v=5Pi4zBTgtVw

    15-01-2010, 18:02 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oproep aan de deelnemers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste deelnemers aan Brugge-Moskou,

    Vandaag zijn onze namen doorgegeven aan Brussels Airlines voor onze terugvlucht uit Moskou.
    Sommige adressen, tel en gsm nummers zijn niet gekend of onvolledig.
    Als je de zaterdag om 14:00 naar de stand van de Museeuwbikes komt te Kortrijk(velo folies) breng dan je gegevens mee voor Roland aub.
    Kan je niet komen, geen probleem, stuur alles naar Roland of naar mij via de mailbox van onze blog.

    15-01-2010, 15:43 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsparking in Tokyo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De japanners lossen het probleem van het parkeren van duizenden fietsen zo op:
    http://www.youtube.com/watch?v=wE4fvwTBtno

    Zet het geluid maar af want ge verstaat er toch geen snars van.

    14-01-2010, 18:23 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Napoleon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Napoleon Bonnaparte is met 250.000 man tot staan gebracht voor de poorten van Moskou. Adolf Hitler is met zijn machtig leger zelfs zo ver niet geraakt.
    Maar wij, een peleton van 18 man en 1 vrouw, zullen onder leiding van luitenant Hurtecant en sergeant  Heyerick Moskou veroveren.

    14-01-2010, 18:04 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    13-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen van Berlijn tot de Poolse grens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onze fietstocht brengt ons onderander van Berlijn naar de Poolse grens.
    Mooie dorpen, fietspaden, wijdse vlakten, redelijk vlak, soms wat wind.
    Maar ook druk traffiek en kaseien staan ons te wagen.
    Kijk maar eens naar het filmpje:

    http://www.youtube.com/watch?v=Hv6azWKLoAU

    13-01-2010, 18:45 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bagagetas
    Een koersfiets in Alu of carbon is normaal niet voorzien van steunpunten voor een bagagedrager.
    Wil men redelijk lange afstanden afleggen met de fiets moet men toch het minnimum aan voeding, kledij en hulpmateriaal meenemen.
    Men lost dit op door op de zadelpen een steunpunt te plaatsen.
    Als tas gebruik ik het type CHAPAK, waterdicht en ruim voor een laag gewicht.
    Het is ook een voordeel  om het spatwater van het achterwiel tegen te houden zodat onze fraaie BM
    truitjes netjes en droog blijven.
    Men kan ook via wat knutselwerk, een achterlicht op het frame van de tas bevestigen.
    Het grote voordeel van deze tas is dat je ze met een klik kan loskoppelen en zo al je kostbare bezittingen veilig kan bijhouden. De Chapak is voorzien van een draaghandvat en kan via klitters aan het bijgeleverde frame bevestigd worden.







    13-01-2010, 12:15 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    12-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valuta berekenen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Doe maar je rekenmachientje mee naar Moskou.
    Onderweg zullen we voor kleine onkosten moeten betalen in PLN, BYR en RUB.
    Grotere betalingen in winkels kan gemakkelijk met je bank of credietkaart maar een korte rit met een taxi, iets drinken aan de bar of een ijsje zal in plaatselijke munt moeten betaald worden.
    Het omgeveer omrekenen kan uit het hoofd gezien € 1 in polen 4,1 Zotly, dus iets van 25 Zotly is ongeveer €6.
    In Wit Rusland is het BYR en dat is 4.100 BYR voor 1 Euro. Volgens de consul kan je daar eenvoudig eten voor 1,5 euro, dwz: 6.150 Wit Russische roebel.
    De Russische roebel (RUB) is 42,5 voor 1 euro.
    De koers van die valuta kan je zelf berekenen aan de hand van volgende link:

    http://www.travelmap.nl/wisselkoers

    12-01-2010, 23:44 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even voorstellen

    Johan Museeuw, De Leeuw van Vlaanderen

    Johan Museeuw

    Johan Museeuw (Varsenare, 13 oktober 1965) ook De Leeuw van Vlaanderen genoemd, is een voormalig wielrenner die gespecialiseerd was in het rijden van de ‘klassiekers’. Dit zijn belangrijke eendaagse wedstrijden, zoals b.v. Parijs-Roubaix. Hij was op dat vlak één van de besten in de jaren negentig van de vorige eeuw.

    Museeuw werd in 1988 professioneel wielrenner bij ADR als helper van Eddy Planckaert. In 1989 reed Museeuw opnieuw voor ADR, ditmaal met Greg Lemond (Tourwinnaar in 1986 en wereldkampioen in 1983). In 1989 hielp hij Greg Lemond de Tour winnen.
    Van 1990 tot 1992 reed Museeuw voor Lotto en won hij o.m. het Kampioenschap van Zürich, de E3-Prijs en het Belgisch kampioenschap in Peer. Hij werd 3de in Milaan-San Remo, 7de in Parijs-Roubaix en 2de in de Scheldeprijs.

    In 1989 brak hij tijdens Parijs-Roubaix zijn knieschijf. Door complicaties werd zelfs even voor zijn leven gevreesd, maar hij kwam sterker dan ooit terug en won deze wedstrijd zelfs opnieuw.
    Op 2 mei 2004 nam Museeuw afscheid als profrenner.

    Dit jaar werd in Lokeren het 2010 gamma van de Museeuw Bikes voorgesteld. Met de slogan ‘To feel is to believe’ wil Museeuw Bikes in 2010 de consument voor zich winnen. Meer informatie over de Museeuw Bikes in Spanje vindt u op de website www.vuelta-turistica.com van voormalig profrenner Patrick Deneut.

    Vlamingen in de Wereld - Costa Blanca had een gesprek met Johan Museeuw naar aanleiding van de voorstelling van de Museeuw Bikes in Calpe.

    Greg Lemond was waarschijnlijk de beroemdste renner voor wie je gereden hebt. Heb je een goede herinnering aan hem?

    Johan Museeuw: Ik herinner mij Greg als een grote kampioen, maar een echt contact had ik niet met hem. Dat heb je altijd met Amerikaanse renners: ze rijden een tijdje in Europa, maar dan keren ze terug naar de States en verlies je er elk contact mee. Maar Greg was ontegensprekelijk een zeer groot kampioen.

    Jij won maar liefst drie keer Parijs-Roubaix. Welke wedstrijd was voor jou de zwaarste?

    Johan Museeuw: Ze zijn allemaal even zwaar. Ik vind de laatste de mooiste omdat het die was na mijn accident. Een aantal mensen hadden mij al afgeschreven maar ik stond er toch weer opnieuw. Ik heb in 1989 tijdens Parijs-Roubaix mijn knieschijf gebroken en het jaar daarna won ik de wedstrijd opnieuw.

    Zet u zich nog steeds in voor een ‘cleane’ wielersport?

    Johan Museeuw: We hebben een moeilijke periode achter de rug wat dat betreft. Ik kan weinig doen, er zijn andere mensen die beter geplaatst zijn dan ik om hier iets aan te doen. Maar ik ben een absolute voorstander van een ‘cleane’ wielersport. De jongere generatie is op dat vlak goed bezig denk ik.

    Wat maakt de Museeuw Bikes zo uniek?

    Johan Museeuw: Het is de enige fiets ter wereld met een frame uit koolstofvezel. Koolstof wordt al jaren gebruikt maar we doen daar een toevoeging bij van glasvezel. Door de samenstelling van deze 2 composieten heb je een veel groter comfort dan bij een traditionele fiets. Het is een absorberende materie, het vangt de trillingen op en dat is belangrijk.

    Steunt u nog steeds het Kinderkankerfonds ‘Koester’? Wat doet dit fonds eigenlijk?

    Johan Museeuw: Ik ben daar peter van en ik blijf dat fonds steunen. Ik verzorg de public relations van het fonds, ik verzamel gelden voor het fonds en ik doe mee aan hun activiteiten. Dankzij mij hebben ze ook overheidssteun gekregen. De overheid heeft ingezien dat het nodig was om het fonds ook financieel te steunen. Zolang ‘Koester’ alleen maar kon werken met de giften van brave Belgen waren de mogelijkheden van het fonds erg beperkt. We helpen trouwens niet alleen de kinderen, we helpen waar nodig ook de ouders. Sommige kankerbehandelingen zijn zeer duur en er zijn ouders die deze behandelingen niet kunnen betalen. ‘Koester’ springt bij als de ouders niet de financiële mogelijkheden hebben om de behandeling te betalen.

    De Johan Museeuw Classic is een van de belangrijkste evenementen die ‘Koester’ organiseert?

    Johan Museeuw: Dat initiatief wordt inderdaad elk jaar groter en groter. Volgend jaar wordt de Johan Museeuw Classic zelfs een zeer groot evenement. In de toekomst gaan we de Johan Museeuw Classic ook in het buitenland organiseren, misschien zelfs in Spanje, aan de Costa Blanca.

    Jij gaat ook in een aantal tochten die Patrick Deneut aan de Costa Blanca organiseert meerijden als VIP-gast?

    Johan Museeuw: Ja, dat is de bedoeling. De tochten van Patrick zijn een goede gelegenheid om onze fietsen uit te testen. De Vuelta Turistica aan de Costa Blanca is ons eerste testcentrum en het is ook een arrangement voor mensen die graag fietsen. Ik zal enkele keren aanwezig zijn aan de Costa Blanca, maar ik weet nog niet precies hoe vaak. Dat hangt een beetje af van de omstandigheden.

    12-01-2010, 12:09 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.M5 Carbon lowraser
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb een keertje, samen met een groepje vrienden, een ligfiets gehuurd te Amsterdam.
    Wat onwennig in het begin, zeker het starten. Eenmaal dat de loop erin zit gaat men zonder veel inspanningen redelijk vlot vooruit.
    Ons parcours, aan de rand van de stad, bracht mee dat we nogal vaak moesten stoppen en terug opstarten aan de verkeerslichten.
    Na een tijdje ging het al en verder weg, richting Zandvoort, hadden we uitstekende brede fietspaden. Ligfietsers kunnen op het platte zeer hoge snelheden halen en steken de gewone koersfiets vlot voorbij. Bergop is andere koek. Meestal hebben ze een versnelling die te groot is voor het klimmen maar halen ze de schade in naar beneden.
    Door hun zeer laag profiel vlammen ze je zo voorbij.
    De topligfiets is de M5, houder van 8 wereldrecords snelheid.

    11-01-2010, 12:02 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deelnemer Luc De Mulder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-01-2010, 23:43 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interactieve fietskaart van Brussel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ter aanvulling van de papieren fietskaart van mobiel  Brussel vind je hieronder een interactieve kaart met alle basisinformatie om het Gewest te doorkruisen op de fiets. Je vindt er de fietspunten, fietsenwinkels, fietsenmakers, Villo-stations en fietsroutes.

    http://www.mobielbrussel.irisnet.be/articles/fiets/map

    10-01-2010, 11:20 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maak zelf je eigen fietspad
    Stevig trappen om de dynamo te laten draaien en bang afwachten of de auto's je wel zien fietsen op slecht verlichte wegen? Het is binnenkort verleden tijd dankzij de 'Light Lane'. Dat systeem bakent met twee laserstralen je eigen fietspad af.
    Alex Tee en Evan Gant van Altitude, een Amerikaans bedrijf dat gespecialiseerd is in productinnovatie, vonden dat de tijd gekomen was om het fietspad aan te passen aan de fietser in plaats van omgekeerd. Met de 'Light Lane' volgt een verlicht fietspad de gang van de fietser voortdurend.

    Een ledlampje werpt twee verlichte strepen links en rechts van de fiets, met een logo van een fietser op de grond achter de fiets. Daardoor vallen fietsers veel beter op dan met een klassiek lichtje. De bedenkers hebben al een prototype en werken nu volop aan een roestvrij en diefstalbestendig exemplaar. De batterij zou sterk genoeg zijn om het drie uur uit te houden en is op te laden met een gsm-lader.

    10-01-2010, 11:00 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen in groep op de weg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor groepen van minstens 15 fietsers gelden speciale regels. Zij zijn niet verplicht het fietspad te volgen, op voorwaarde dat ze gegroepeerd blijven. Zij mogen met twee naast elkaar rijden maar mogen alleen de rechterrijstrook gebruiken. Als er geen rijstroken zijn mogen zij niet meer plaats innemen dan een breedte gelijk aan die van een rijstrook en in geen geval meer dan de helft van de rijbaan in beslag nemen.

    Voor groepen van meer dan 50 fietsers zijn wegkapiteins en begeleidende auto's verplicht.

    10-01-2010, 10:49 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het noodpakketje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het noodpakketje

    Veel ervaren reizigers gebruiken een geldriem (dwz een "normale" broekriem met een rits aan de binnenkant) om wat extra reservedollars, het telefoon / emailnummer van hun alarmcentrale en het polisnummer van hun verzekering in te stoppen. Rol die dollars / info wel in plastic want ze zijn er bij ons weleens blauw en bruin weer uitgekomen. Het is handig om hetzelfde setje ook nog eens extra in je rugzak te doen. Zo kan je een hoop overkomen en kom je niet snel zonder geld komt te zitten om contact met huis/hulptroepen op te nemen.
    • De reisgidsen van Lonely Planet gaan uitgebreid in op het veiligheidsaspect en houden je op de hoogte van de nieuwste tips en trucs.
    • Het hangslot / combinatieslot: we nemen ook altijd een slot mee, soms een hangslot, soms een "lichtgewicht draadslot / ketting". In veel landen is het op slot doen van de hotelkamer met de hotelsleutel niet voldoende, er zitten dan beugels aan de buitenkant waaraan je je eigen slot kan bevestigen. Ook kan je je bagage vastklinken aan bagagedragers in treinen of bussen. Sommige trajecten staan er namelijk bekend om dat je bagage tijdens het slapen door het raam naar buiten verdwijnt.
    • Zorg dat je een dagportemonnee hebt waarin niet teveel geld zit maar genoeg voor de komende dag(en), zodat je niet meteen bij elke uitgave naar je moneybelt hoeft te grijpen. Deze portemonnee kan je gewoon in je broekzak of dagrugzak doen en kan bij betalingen zonder gêne (van teveel flappen) tevoorschijn worden gehaald. Ook bij een overval kan deze portemonnee snel worden afgegeven. Los geld in je broekzak doen, is ook iets dat door veel reizigers wordt gedaan.
    • Handig om mee nemen is een afsluitbaar tasje / doosje voor je moneybelts / paspoorten en andere belangrijke zaken dat je af kan geven aan de balie van je hostel en dat ze in de kluis kunnen stoppen zonder dat ze er zelf bij kunnen. Hiervoor kan je onder andere gebruiken washbags met lussen waar je een klein slotje om doet of een moneybelt met lussen aan de rits.
    • Eagle Creek (EC) is één van de experts op het gebied van veiligheid en reizen. In ons assortiment vind je alle producten van Eagle Creek die voor jou van belang kunnen zijn: zie het onderdeel moneybelts en sloten in de meeneemlijst
    • Handig om mee te nemen is Aquapac (zie JoHo meeneemlijst) dan kan je tenminste gaan zwemmen als je alleen naar het strand gaat of met zijn tweeën tegelijk gaan zwemmen zonder het risico te lopen dat je portemonnee (en mocht je ze bij je hebben je paspoort en papieren) gestolen worden.
    • Pas soms op voor medereizigers, uiteraard hoef je niet te spastisch te doen over toenadering zoekende reizigers want het ontmoeten van andere reizigers is tenslotte één van de leukste dingen van het reizen maar er zijn ook "verkeerde" exemplaren. Een echte handleiding "wie kan ik vertrouwen" bestaat uiteraard niet maar wees je wel bewust van het feit dat het voorkomt dat reizigers elkaar bestelen, drogeren en belazeren. Dus geef nooit iemand je pincode, hou het bewijs van Traveler cheques op een goede plaats, pas op voor "de stickies", drankjes en snoepjes die je worden aangeboden. Common sense is eigenlijk het enige wat in dit soort gevallen werkt (heeft iemand voldoende Traveler cheques, reist iemand planmatig, is er een "thuis", etc) Je komt zeker figuren tegen die geen cent op zak hebben, al maanden of jaren op reis zijn en nog niet van plan zijn om naar huis te gaan, rara hoe doen ze dat!
    • Ook snoepjes, drankjes en stickies van "locals" zijn niet altijd even onschuldig. Je zal niet de eerste zijn die één of twee dagen later wakker wordt en weer naar huis kan gaan omdat je geen geld of bagage meer hebt. Ook hier geld weer dat in 99 van de 100 gevallen er niets aan de hand is, maar mocht je de boel niet helemaal vertrouwen, sla dan het aanbod af en let op je tellen.
    • Je hoorde vroeger van diverse reizigers de tip om kippengaas aan de binnenkant van je rugzak te doen zodat werd voorkomen dat men met een mes de buitenkant van je rugzak opensneed terwijl je door de stad liep, je rugzak bovenop de bus lag of je even niet oplette. Het was een drastische maatregel die op sommige plaatsen in Zuid-Amerika was aan te raden. Aangezien daar rugzakken daar nogal eens kapot van gingen hebben twee handige Australiërs de oplossing voor het probleem gevonden: De PacSafe, een lichtgewicht netwerk van 1,5 mm staaldraad (ofwel "slashproof") inclusief slot, dat je over je rugzak doet tijdens het dragen, maar zo ook aan een paal kan worden bevestigd zodat je even "boodschappen" kunt gaan doen. Zie JoHo meeneemlijst (let op hij kost wel een paar tientjes)
    • De Travel Safe is van de makers van PacSafe, een handzaam handig mobiel kluisje / tasje (35 x 21 x 1,3 cm, 250 gram) gemaakt met hetzelfde principe. Je kan de Travel Safe in je hotelkamer / bamboehut / dorm! vastklinken zodat je je camera en wat andere waardevolle zaken niet mee op pad hoeft te nemen, aan een paal / boom op het strand vastmaken als je wilt gaan zwemmen (of rustig wilt zonnen/zuipen) of zoals we hem zelf het meest gebruikt hebben: afgeven aan de balie van je hostel waar men er dan zelf geen kijkje in kan nemen of graai in kan doen: Zie JoHo meeneemlijst (let op hij kost wel een paar tientjes)
    • Check de actuele veiligheidssituatie van het land / de stad / de omgeving bij je medereizigers, bij de locals en op de prikborden van de populaire reizigerstenten. Welke buurt moet je mijden, welke stukken kan je beter met een taxi doen, is het trein- of busstation 's avonds wel veilig etc. De informatie in de reisgidsen of mensen die er een jaar geleden waren, kan alweer in negatieve of positieve zin zijn veranderd.


    (open deuren, maar toch)
    • Draag geen sieraden als ringen, kettinkjes en dure horloges en proberen het dragen van opvallende, dure merkkleding te voorkomen.
    • Loop niet vertwijfeld en duidelijk zoekend rond: zo geef je anderen de gelegenheid je aan te spreken. Probeer dus zelfverzekerd over te komen.
    • Vermijd afgelegen plekken zoals verlaten stranden.
    • Vermijd sloppenwijken.
    • Probeer 's avonds laat en 's nachts binnen te blijven als het ergens niet helemaal veilig is.
    • Probeer ergens overdag aan te komen en niet 's avond in het donker.


     



    09-01-2010, 11:14 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afspraak 23/01/10
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Afspraak aan de stand van Museeuwbikes op Zaterdag 23 Jan aanstaande om 14:00 uur.
    Als je toch aanwezig bent op velofollies (Kortrijk) kunnen we zowel verzamelen en een groepsfoto nemen, samen met Johan. We kunnen uitgebreid kennis met elkaar maken, en ik profiteer ervan om deelnemers op foto te zetten, en materiaal te verzamelen voor de blog.

    09-01-2010, 00:00 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met 9 koepels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Moskou

    Met 9 koepels siert de 16 eeuwse, sprookjesachtige Basiliuskathedraal het Rode Plein. Samen met het Kremlin getuige van het roemrijke verleden van Rusland. Deze gebouwen staan vandaag in schril contrast met het bonbastische Gum-warenhuis vol exclusieve merkkleding.

    08-01-2010, 16:58 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bruggeling Filip Vandenbroele is ereconsul in Wit-Rusland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    "Mijn hart is in Brugge"

    Assebroek- Belgie wordt in Wit-Rusland gepromoot door Filip Vandenbroele.
    De Bruggeling woont in Minsk en is er ereconsul. "Er zijn slechts weinig mensen of bedrijven die hun weg naar wit-rusland vinden, maar iedereen die komt is verbaast over de properheid, veiligheid en  de mogelijkheden."

    Filip Vandenbroele (48) komt uit een kroostrijk Brugs gezin met zes kinderen. Zijn vader jozef was verpleger in la Brugeoise. Zijn moeder Jenny Roos was huisvrouw. Hij studeerde voor industrieel ingenieur biochemie, met specialiteit fermentatie. Zijn droom was altijd om iets in wijn te doen.

    Supermarkt in Moskou

    In 1993 kreeg filip echter het voorstel om in Moskou een supermark te openen voor een Nederlands bedrijf. "Mijn eerste maanden in het ex- oostblok waren een hel", vertelt hij. "De Sovjet-Unie was net gevallen, alles moest opgebouwd worden. Na twee jaar was de winkel nog niet open omdat de direkteur van het Russische partnerbedrijf er met de integrale investering vandoor ging. Ik moest een businessplan opstellen, personeel selecteren, produkten inporteren........Drie maanden later opende de supermarkt." Sindsdien is de Bruggeling in de regio gebleven. Na drie jaar in Rusland en twee jaar in Oekraïne woont en werkt Vandenbroele nu al tien jaar in Minsk, de hoofdstad van Wit-Rusland. Sinds 2004 is hij er ereconsul.
    "Dit alles doe ik voor de eer : een ereconsul is onbezoldigd! Het is ook een bepaalde verantwoordelijkheid naar ons land toe. ik heb een consulaire, diplomatieke en economische taak. Ik fungeer voor de Belgen in Wit-Rusland als dienst voor de burgelijke stand. Iemand die zijn paspoort kwijt is, kan bij mij aankloppen om een tijdelijk paspoort te krijgen."
    "Als diplomaat vertegenwoordig ik ons land en de belangen van de Belgische burgers. Zo hadden we in 2008 een hele grote kantexpositie met de hulp van het Brugs chocolademuseum. Op de nationale televisie fungeerde ik als gastspreker om de Belgische mode te promoten en in een ontbijtshow demonstreerde ik hoe we in Belgie een tomaat-garnaal bereiden.
    Kortom, we proberen zoveel mogelijk een relatie te brengen tussen België en Wit-Rusland."

    Later deel 2

    08-01-2010, 00:00 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    07-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Velofollies 2010 te Kortrijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen http://www.velofollies.be/nl/praktische-info.htm

    Dit is de link van velofollies.
    Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.

    07-01-2010, 22:41 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!