Inhoud blog
  • Sven Pichal, de Kindervriend
  • Pauze
  • Een Mannenvereniging
  • Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Waarom moeten wij moslims tolereren?
  • Unia over Antisemitisme
  • Geweldsexcessen van Moslims tegen Joden
  • En de Winnaar is . . .
  • "Bent u niet beschaamd?"
  • Zoek de Verschillen
  • Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Tussendoor over een Bedrogen Echtgenoot
  • AI-gebruik bij Smartschool
  • Antisemitisch Moslimtuig !
  • Zalige Boudewijn
  • VIDEO: Goed spul . . .
  • Ilse en Helga, de Meesteressen
  • Over het Cordon Sanitaire
  • Over het G-plekje van Professor Nuttin
  • De Afspraak: Reclame voor de Rilatinepil !
  • Leraar Robert en zijn 'gematigde' moslims
  • VROEGER...
  • Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • "De burgemeester van Onderwijs"
  • Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • CD&V Moslimpartij
  • Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Plaatstekort in de B-stroom
  • Asielzoekers in Hotels
  • Mijn Oordopjes
  • Bring them home now!
  • De Nieuwe Vlaamse Regering
  • "Kindermisbruikers zijn ZIEKE Mensen"
  • Koekelberg klaar voor de paus
  • Verwarde Mannen of Jihadistische Terroristen?
  • Psychisch Lijden
  • Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Allah/alloeeee Akbar
  • Taalverloedering
  • Eigen Volk
  • Bloggeschiedenis
  • Agressie tegen Hulpverleners in de Zevende Dag
  • Twee Tussendoortjes
  • Kindermisbruik door Geestelijken
  • Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • ‘Calamity Kamala’: hoe bekender hoe onbeminder
  • Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Tussendoor op De Afspraak
  • Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • De Nieuwe CD&V
  • Moslimscholieren intimideren Leraressen
  • De Eerste Schooldag
  • Allochtoon Zittenblijven
  • Scholieren kunnen geen Klok meer Lezen
  • Arabisch in Leuvense School
  • Wegwijs in Hemelrijk België
  • VROEGER...
  • Meer Boek, Pen en Papier, minder Digitalisering
  • Iskamterreur: Mesaanval in Solingen
  • Georges Louis & Connerie
  • "Immigratie ruïneert het Onderwijssysteem"
  • Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Apenpokken
  • Over Brusselmans
  • Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Hartverscheurend Liefdesverhaal
  • Vluchtelingen in Hotels
  • Kinderen op de Achterbank
  • De Satire van Brusselmans
  • De Snelders Soap
  • Puberteitsremmers voor Kinderen
  • Anti-Immigratierellen in Britse Steden
  • Olympisch Boksen
  • RIP Ismail Haniyah
  • De Godsdienstleraar
  • Decadente Opening Olympische Spelen
  • CITAAT van Sigmund Freud
  • De Efteling past zich aan...
  • Didactische Tip voor het Islamonderwijs
  • Kamala Harris
  • 'Bende' van 5-jarigen
  • 21 juli
  • Zwemmen in Zee
  • Moslimterrorisme in Leeds
  • Nieuws uit Oostende
  • Tussendoor in mijn Erotische Keuken
  • DONALD TRUMP!
  • Waarom zoveel C-attesten in Beroepsonderwijs?
  • Nixon verslaan?
  • Een Neger op een Fiets
  • 11 juli, Vlaamse Feestdag
  • Omvolking van een Schoolbevolking
  • Frankrijk slaat Nieuwe Weg in
  • De nieuwe Britse Premier: een Drama?
  • "De Unieke Grootsheid van Blanke Mannen"
  • Rechts kiezen en Links krijgen
  • Als je nu nog links stemt, dan ben je hopeloos verloren
  • Rechtzetting
  • Conner en Anuna (fictie)
  • Veel Ongeletterden en Weinig Toppresteerders
  • Debat Trump - Biden
  • Jaap moet langer werken
  • Stel je eens een Wereld zonder Blanke Mensen voor
  • Het Geval Peter De Sutter
  • Te laat!
  • Regeringsvorming: Uitsluiting Vlaams Belang
  • Moeilijke Moeders
  • Ondertussen in Vlaanderen . . .
  • De Afspraak en de Islam
  • Zondag 9 juni 2024 en The Day After
  • Tussendoor in Terzake
  • Waarom Astra Zeneca’s Vaccin Mensen doodt
  • An Serpent, een gevaarlijke Gifslang
  • Mes in de nek en dood
  • Verkiezingsperikelen
  • Collectieve Regularisatie van illegalen?
  • Geil en Wulps
  • Een Moslim als Bemiddelaar?
  • Over de Seksuele Rooftocht van Hamas
  • Drama's en Intriges
  • Zwarte Negers in de Donkere Nacht
  • CITAAT van Geert Wilders
  • Universiteiten worden steeds linkser
  • Vroeger was het beter...
  • Nawal Fahri (CD&V)
  • De heilige Holebius
  • Er gebeuren Rare Dingen
  • De Gebruikelijke Slachtofferrol
  • Onthullingen over Zwarte Scholen
  • 12 Mei Moederdag!
  • De Kracht van de Groep
  • De Depressieve Migrant
  • Meer mag ik niet zeggen
  • Alternatief Leerplan Wiskunde
  • Dit is Brussel!!
  • Een Onvergetelijke Ouderavond
  • Homoseksualiteit Strafbaar in Irak
  • Christelijke Scholieren bekeren zich tot de Islam
  • Zelenskiaans Tussendoortje en de Gulle Geldschieters
  • Centrale Toetsen Vlaams Onderwijs
  • Golf van Gewelddadige Tienerdoden in Frankrijk
  • Vogels voor de Kat
  • Terreur op Franse Scholen
  • Eerst presteren, daarna welbevinden
  • Hubert Brouns en Zoon
  • Serkan Bozyigit: "Ik ben 100 procent Vlaming"
  • De Tweede Kans van Conner Rousseau
  • Suikerfeest
  • Lieviaans Verzinseltje: Herziening Schoolplicht
  • Vluchtelingen brengen besmettelijke Ziekten mee
  • Zweedse Voetbalsupporters Doodgeschoten
  • Syriër valt Meisje aan met Mes
  • Paasfeest in Vlaanderen
  • 9 juni 2024
  • Een Waarschuwende Droom
  • Geen Lerarentekort, maar Leerlingenoverlast!
  • Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Islamitische Staat
  • Zware Vechtpartij in Bree
  • Marokkaanse Miserie
  • Blogsentiment: Apart Onderwijs
  • Crevits haat Vlamingen
  • Het Mazelenvirus in Opmars
  • Politie zoekt Nieuwe Medewerkers
  • Reclameboodschappen op mijn Blog
  • "Justitie is rot tot op het bot"
  • De Islamleraar en de Ramadan
  • Tussendoor in Gaza
  • Kleuters bestormen het Buitengewoon Onderwijs
  • Tradwifes Movement
  • Die Sven Pichal toch
  • 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Lieviaans Verzinseltje
  • De Ondergravers van onze Eigenheden
  • GRAAIEN . . .
  • De 1B-klas van het Middelbaar Onderwijs
  • Psychische Stoornissen en Rilatine
  • Migrantenwerkloosheid versus Vergrijzing
  • VIDEO: Brussel . . .
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Afrikaans Crapuleus Tuig
  • Omvolking van de Schoolbevolking
  • Over Draaimolens
  • VIDEO: Amerika toen en nu . . .
  • Viespeuk Vangheluwe
  • Schietpartij op de Oxford High School
  • De Advocatenmoord
  • Tussendoor bij de Ensors
  • Onthullingen over Schoolartsen in de CLB's
  • Turtelhuisjes en Terugkeerhuisjes voor Illegalen
  • Enzovoort . . .
  • Klaus Van Isacker herstelt van Hersentrauma
  • Directeur Griezelmans van Basisschool Tuinwijk
  • De Doorstroomtoets, een Hollandse Uitvinding
  • Feministengezwam
  • Fietsongevallen
  • Het Geval Snelders
  • Waarom moeten Vlaamse Scholieren Moslims tolereren?
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Vlaand'ren mijn land

    De Noordzee bruist een lied dat brandt
    De zeewind draagt het mede
    Het zingt van vrijheid over 't land
    Van vreugd' in dorp en stede
    De zonne vuurt de blijheid aan
    Langs velden, weiden, stromen
    Waar steden met hun torens staan
    Waar woud en heide dromen
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
    O schone steden, trots en vroom
    Vol heilige feestvisioenen
    O stille dorpkens langs de stroom
    Waar veld en weide groenen
    Ik min U, stad vol klokgetril
    En dorp ik min U beide
    En 't is er, als ik dromen wil
    Zo vreedzaam in de heide
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart

    Willem Gijssels (1875 - 1945)

    SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)

    Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
    14-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Vrouw in Lingerie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het verhaal dat nu volgt is geschreven door een onbekende auteur die zichzelf "een man van vlees en bloed" noemt. Hier en daar heeft Lieve de tekst een personal touch gegeven om de sensualiteit van het verhaal te versterken.

    Beelden van een vrouw in lingerie trekken de aandacht van een man.

    Iedereen kent de clichés die de man in een slecht daglicht stellen. 'Mannen denken om de 7 seconden aan seks... Mannen raken in vervoering  als ze alleen nog maar een paar lange benen onder een minirokje zien uitkomen... Mannen worden kwijlende honden die al dagenlang geen eten meer gehad hebben wanneer een vrouw alleen nog maar dat extra knoopje losknoopt'...

    En de vrouwen dan? De shoppingwoede van vrouwlief is vaak een bron van ergernis. Het enige moment van verzoening met haar koopzieke gedrag doet zich 's avonds voor wanneer ze voor het slapen gaan nog even door de badkamer loopt, in een geil lingeriesetje, pas gekocht. Ik geef toe, het is sexy om een vrouw in lingerie te bewonderen. Beelden van een vrouw in lingerie trekken de aandacht van de man. Mannen zijn gemaakt om snel te reageren op visuele seksuele prikkels. Waarom is lingerie toch zo opwindend?

    Het naakte lichaam van een vrouw, daar is niets mis mee, maar de charme van lingerie zit in de verbeelding. Lingerie is één stap verwijderd van naakt. Fantaseren over een vrouw in lingerie is spannend omdat een halfnaakt vrouwenlichaam de mannelijke erotische fantasieën stimuleert.

    Het is waarschijnlijk ook om die reden dat ik onlangs een lingeriewinkel durfde binnenstappen om mijn popje te verrassen met een sexy setje. De blik in haar ogen bij het openmaken van haar cadeautje sprak boekdelen: "Wil hij nu echt dat ik dit aantrek? Ziet hij mij nu echt als een hoertje?"... Na een paar ophitsende ruzietjes kwam zij op het briljante idee om een zacht muziekje op te leggen, toch dat leuk cadeautje aan te trekken en door de kamer te paraderen. Ze etaleerde haar prachtige lichaam in volle glorie in dat weinig verhullend outfitje. Ze probeerde me onder de duim te houden met haar uitdagende spelletjes omdat ze wist dat ik verstrikt ging geraken in haar web van visuele impulsen. Om haar niet teleur te stellen heb ik dan toch maar toegegeven en heb me laten meevoeren in de verleiding. Hoe kan dat ook anders? Ik ben tenslotte ook maar een gezonde man van vlees en bloed!

    14-05-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    13-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onthullingen over de Geldstroom naar Migrantenprojecten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De brief

    De georganiseerde sponsoring van het migrantenonderwijs begon met een brief. Het gemeentebestuur van Heusden-Zolder stuurde op 1 maart 1990 een deftige brief naar alle scholen en hun begeleiders, om hen verheugd mee te delen dat er een bedrag van 500 miljoen (franken) voorzien was om de kansarmoede te bestrijden.

    De brief heb ik nog, hij is vergeeld en ruikt naar oud papier, en bovenaan zie je aan de roestvlekjes dat er een paperclipje gezeten had. In het midden van de brief  staan de sporen van een kopje koffie, en links en rechts in de marges staan aantekeningen van mezelf. Wat moet ik toen kwaad geweest zijn!

    Inhoud van de brief: "Op de begroting van de Vlaamse Gemeenschap werd opnieuw, zoals op de begroting van 1989, een krediet van 500 miljoen voorzien voor allerhande initiatieven ter bestrijding van de kansarmoede". In de volgende regels werden alle betrokkenen warm gemaakt om mee te werken aan een project dat alle ouders dichter wilde betrekken bij het onderwijsgebeuren. De brief hamerde ongemeen hard op het belang van ouderbetrokkenheid, zó hard dat de lezers half in coma geklopt werden. Zo werd het Lenssens-project geïntroduceerd. Lenssens?... Belletje rinkelt. Was dat niet de man die ons ooit met opgeheven vingertje wees op onze 'vooroordelen' over migranten?!

    Het was een brave brief, met items als 'achterstellingssituaties', 'kansarmoedebestrijding', 'ouderbetrokkenheid', en zo van die kreten over naïeve naastenliefde. Onderaan stonden echter de handtekeningen van de coördinator migrantendienst en de schepen van migranten... Hola! De migrantendienst! Mijn waakzaamheid en bloeddruk stegen, en tegelijk begon ik argwanend te speuren naar woorden als 'migrant' of 'integratie'. Deze woorden kon ik echter niet terugvinden in de tekst, ze werden bewúst vermeden, omdat de brief van de migrantendienst kwam, én het project werd naar Lenssens genoemd, de verdediger van de migranten.

    Enkele maanden later. Het project was al goed aan de gang en iedereen was inmiddels de brief van de migrantendienst vergeten. Toen bleek dat 'de brief' bedrog en misleiding was, want stilaan evolueerden de projectactiviteiten naar "Integratie van Migranten". Een slapjanus van de migrantendienst versprak zich en noemde het project "Integratie van Migranten". Ach, de 500 miljoen waren toch al opgesoupeerd.

    En de Vlaamse kansarmen?

    Kansarme Vlaminkjes werden buitengesloten, die konden fluiten naar begeleiding. De oorspronkelijke kansarmoedebestrijding maakte plaats voor integratiebevorderende activiteiten voor migrantenleerlingen. Die ommezwaai was nodig om alle miljoenen naar het migrantenoderwijs te kunnen versassen. Ik was blijkbaar de enige die zich afvroeg: Is er dan geen kansarmoede in Vlaamse gezinnen? Moeten Vlaamse ouders niet betrokken worden bij het onderwijs van hun kinderen? Zijn er geen Vlaamse kindjes in nood?...

    De geldkraan

    De geldkraan naar het migrantenonderwijs is nu nog altijd niet dichtgedraaid. Die zal wel fortuinen blijven doorsluizen naar het migrantenwereldje dat zo lek is als een zeef. Hele sloten en bergen geld, koffers vol goudstukken, handenvol zilverlingen, werden doorgesluisd naar de onderwijswereld om de migrantjes te helpen integreren en om hun taal- en leerachterstand weg te werken. 'Parels voor de zwijnen'! Dubieuze projecten met zweverige leerstof werken averechts, ze doen allochtoontjes dieper wegzinken in hun eigenheden, in hun eigen wereldje, ver weg van onze samenleving. Hun eigen stijl van lesvolgen is heel anders dan die van hun Vlaamse klasgenootjes, en die verschillende eigenheden in één multiculturele klas, dat kan nooit klikken, dat kan nooit werken. De geldkraan bleef openstaan, terwijl migrantenleerlingen het niet zo nauw namen met inzet en vlijt, met respect voor de Nederlandse taal, ook onvoldoende interesse in de leerstof, geen ambities voor de toekomst, geen verantwoordelijkheidsgevoel... Uitzichtloze toestanden waar toch fortuinen tegenaan gesmeten werden!

    Evaluatie door de scholen

    Scholen die extra subsidies kregen voor de begeleiding van kansarmen, moesten ook aantonen wat ze met dat geld deden en welke resultaten ze daarmee behaalden. Als illustratie ga ik me hier beperken tot directrice An Serpent. Haar specialiteit was het vervalsen van verslagen en van attesten. Ik was getuige van het gefoefel en gesjoemel tijdens evaluatievergaderingen. De vorderingen van de leerlingen werden rooskleuriger voorgesteld dan ze in werkelijkheid waren, ook bijlessen en remediërende activiteiten werden verzonnen, en de inspanningen van de taakleerkracht werden schromelijk overdreven... Zó gebeurde dat in de concentratiescholen!!!

    13-05-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    12-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boerka of Bikini ?

    Gezien bij:

    http://blog.seniorennet.be/polkun

    Kijk eens hoe makkelijk Jos het ons maakt om op 25 mei op de juiste partij te stemmen !

     

      

    12-05-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (6)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Tuigdorpen'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eindelijk geraken tuigdorpen meer en meer ingeburgerd. In navolging van Amsterdam, Tilburg en Utrecht, zal nu ook Rotterdam lastpakken uit de stad weren. Het bouwt een aso-dorp (afzondering voor asocialen), waar in een verzameling containers het ontuig en uitschot ondergebracht zal worden. Een 'aso-dorp' is een veel te mooi woord, 'tuigdorp' klinkt beter, zoals het al ingeburgerd geraakt is in Nederland .

    Een tuigdorp bestaat uit een aantal containers met hekken errond, ergens op een weiland ver buiten de stad. Nederlandse schepen voor Veiligheid: "Ze zijn te slim voor een psychiatrische kliniek, niet crimineel genoeg voor de cel, maar te gevaarlijk voor de buurt. Ze bedreigen, intimideren en beledigen de buren. Ze verzieken het woongenot."

    Ondertussen heeft Geert Wilders al gepast gereageerd op een cartoon op de website van de VARA, een cartoon die tuigdorpen vergelijkt met concentratiekampen en gaskamers. De cartoon verwijderen of de PVV boycot de VARA. Wilders had het over "zieke geesten bij de VARA". Voilà.

    En nu maar wachten tot die van Meulenberg in quarantaine-inrichtingen gestopt gaan worden. Of scholieren die immuun zijn voor sancties en voor wijze raad, die hardnekkig hervallen in afwijkend gedrag, en die telkens weggestuurd worden. Elke school heeft een aantal onschoolbare jongeren, onverbeterlijken, onopvoedbaren, zij die na de honderdste kans die ze gekregen hebben, tóch nog in de fout gaan. Hallo lichtgelovigen, die menen dat iedereen nog een tweede kans moet krijgen!? Ik heb vroeger al geopperd dat die harde kern afgezonderd moet worden van een gezonde omgeving.

    12-05-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    11-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Liefdesverklaring
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er was eens een 10-jarig jongetje, Fritske was zijn naam. Hij zat in de vierde klas van de school van directeur Appelboom. Een school die toen nog niet dreigde te stikken in multicultureel geklungel. Leerlingen hoefden niet te worstelen met vreemde toestanden. Directeur Appelboom hield van de sereniteit van zijn monoculturele school. Geen diversiteit, dus ook geen conflicten.

    Fritske kwam op zekere dag naar me toe en begon te vertellen over zijn alledaagse belevenissen. Toen hij terug naar zijn klas wilde gaan, zei hij onomwonden: "Ik vind u een lieve mevrouw, ik ben graag bij u. Als ik later groot ben, wil ik met u trouwen."... Wat een hartendiefje!

    Aanvankelijk wist ik geen raad met deze regelrechte liefdesverklaring. Vertederend, spontaan, onschuldig. Lieve besefte dat ze nu tactvol een en ander op te lossen had, want het gevoelsleven van een 10-jarige is breekbaar en broos. "Als ik later groot ben..." zei Fritske. Dat betekende dat ik nog tijd had om een strategietje uit te stippelen. Toen de mama en de papa naar de ouderavond kwamen, werd het onderwerp voorzichtig aangeraakt en besproken. Wijze mensen.

    Ondertussen kwam Fritske nog regelmatig op bezoek, gewoon om bij mij te zijn. En maar vertellen. Ik wees hem op de leuke meisjes van zijn klas. Frits, kijk eens naar Marieke en Sofieke, die zien er toch zo lief uit. En Sofieke mag al make-up gebruiken, zo af en toe pikt ze die van haar mama. En kijk eens naar de lieve jurkjes die ze dragen. Het woord 'seks' werd angstvallig vermeden in onze babbeltjes, want zover zijn die jongetjes nog niet, dat zouden ze toch niet weten te plaatsen. Fritske luisterde aandachtig naar de verhalen over de meisjes van zijn klas. Hij vond het wel spannend.

    Enkele jaren later vernam ik dat Frits een vast vriendinnetje had. Eentje van zijn klas. Ze gingen samen studeren. En nu zijn ze gelukkig getrouwd. Ze hebben twee schattige kindjes die omringd worden door overvloedige liefde en aandacht.

    11-05-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    10-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anti-Vlaams Racisme
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vroeger, dat was toen niemand mocht weten dat Lieve sympathiseerde met het Vlaams Blok. Nu wil ik het van de daken schreeuwen!

    De volgende tekst heb ik gepikt van:    http://blog.seniorennet.be/polkun

    Het boek “Vuile blanken, anti-Vlaams racisme, Het Laatste Taboe”

    gepubliceerd op 07 mei 2014 om 11:53

    NU TE KOOP AAN 10 EURO

    VIA ALLE SECRETARIATEN EN VIA WWW.UITGEVERIJEGMONT.BE

    In zijn nieuwe boek ‘Vuile blanken… anti-Vlaams racisme, het laatste taboe’ toont Filip De winter aan dat anti-Vlaams racisme wel degelijk bestaat.

    Politici, pers, het CGKR en een hele reeks gesubsidieerde multiculturele organisaties: allen speuren ze met een vergrootglas naar “racisme” en “discriminatie”. De voorbije jaren kwamen Zwarte Piet, Kuifje en negerzoenen al in het vizier van de gedachtenpolitie. Niet elke soort racisme blijkt echter even interessant, zo toont het nieuwe boek van Filip Dewinter “Vuile blanken”, anti-Vlaams racisme, het laatste taboe aan. Racisme blijkt pas relevant wanneer een “blanke” Vlaming de dader is en het slachtoffer een “gekleurde” allochtoon. Anti-Vlaams, anti-blank racisme is immers taboe. Nochtans bestaat deze laatste vorm van racisme wel degelijk.

    Het taboe

    Wanneer een geestesgestoorde Vlaamse Borgerhoutenaar in 2002 de Marokkaanse Mohammed Achrak neerschoot , verdacht gans het establishment hem meteen van racisme. Het onvermijdelijke CGKR opende meteen een onderzoek. Ten onrechte, zo bleek later. Van racisme was geen sprake. De ‘racisme’-vraag wordt echter nooit gesteld wanneer Vlamingen het slachtoffer worden van allochtoon geweld. Dan spreekt men gemakshalve over “zinloos geweld”. Wanneer westerse vrouwen in de Brusselse straten beledigd en vernederd worden door moslimmannen, tracht men de culturele aspecten van het probleem te verdoezelen. Rapmuziek waarin wordt opgeroepen tot haat tegenover blanke Europeanen wordt open en bloot verkocht in ketens als Fnac.

    Filip Dewinters boek “Vuile blanken”, anti-Vlaams racisme, het laatste taboe toont aan: het anti-Vlaams racisme bestaat wel degelijk. En er zijn verschillende oorzaken die eraan ten grondslag liggen. De radicale islam die haat predikt tegen niet-moslims is zeker één element. Het anti-Vlaams racisme wordt echter ook gecultiveerd door de “slachtoffercultuur”, waarbij bij elk falen van allochtonen in onze samenleving met een beschuldigende vinger gewezen wordt naar de zogenaamd “discriminerende” autochtone samenleving.

    Het is niet alleen een deel van de allochtone gemeenschap die zich bezondigt aan anti-Vlaams racisme. Ook de overheid doet zijn duit in het zakje. “Positieve discriminatie” wordt tegenwoordig eufemistisch “positieve actie” genoemd. De essentie blijft echter hetzelfde: via specifieke maatregelen wil men jobs bij voorkeur toewijzen aan allochtonen. Ook bij de subsidiëring van onderwijsinstellingen blijkt een allochtoon kind net iets meer waard te zijn dan een Vlaams kind.

    Nieuw zelfvertrouwen

    Filip Dewinter besluit in zijn boek: “Het antiwesterse, anti-Europese, anti-Vlaamse en/of ronduit antiblank racisme van vele allochtonen, kan slechts verdwijnen indien Europa opnieuw het nodige zelfvertrouwen uitstraalt, resoluut kiest voor het herwinnen van zijn identiteit en culturele eigenheid en de ‘weg-met-ons’-mentaliteit van zich afschudt. Zolang we toelaten dat allochtonen zich wentelen in zelfbeklag; we alle overlast en problemen minimaliseren en vergoelijken en onszelf de schuld geven voor de zogenaamde ‘discriminatie’ van vreemdelingen en allochtonen, zal het nooit lukken en zal het anti-Vlaams racisme – dat we zelf aanwakkeren en voeden – toenemen.”

    Samen met de publicatie van het boek, lanceert Filip Dewinter ook een gebruiksvriendelijke webstek waar anti-Vlaams racisme kan worden gemeld: http://antivlaamsracismespotter.crimibase.be .

    http://www.filipdewinter.be/nieuw-boek-vuile-blanken-anti-vlaams-racisme-het-laatste-taboe

    Polkun: OVER APARTHEID..

    Het boek van Filip De Winter " Vuile blanken..." zegt rechtstreeks in de titel niets over 'apartheid, maar heeft er volgens mij alles mee te maken.  Wanneer blanken anders dan bruinen en zwarten worden behandeld is dit dan wel omgekeerd racisme , maar discriminatie in een zuivere vorm van apartheid. De bevolking wordt in aparte schuifjes gelegd in afwachting op behandeling . Een voorbeeld : slaat een donkere een blanke verrot of dood ...zoek het zelf maar op, maar met 10 lijntjes is de moordpartij meestal verslagen. Omgekeerd krijg je dagelijks gedurende weken 5 bladzijden in de morgen en co, voorgeschoteld . Is dat dan geen apparte behandeling ? Nog eentje : de binnengewaaide heeft 'recht op voedsel en onderdak' als hij zijn tocht naar 't apeland van eyskes heeft overleefd.  Hoe het met een sociale woning voor dienen blanken zit ; daar zullen we maar best over zwijgen zeker?  Er zijn 100.000 wachtenden voor u charel jansens. Geduld man ! Wie die wachtenden zijn, daar hoeft charel niet naar te raden. Pure apartheid als je 't mij vraagt. Of zoals Filip het in zijn boek wellicht noemt " omgekeerd racisme" . Ik zal dat wel aan de weet komen want ook dàt boek ga ik mij aanschaffen. We kunnen zo nog uren doorgaan. Onnodig want in het  boek, zullen we genoeg voorbeelden te lezen krijgen, denk ik.

    http://blog.seniorennet.be/polkun

    10-05-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    09-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom de Kloof tussen Sterke en Zwakke Leerlingen zo groot is

    "Kloof tussen sterke en zwakke leerlingen nergens zo groot als bij ons". Gisteren gelezen, maar dat is geen nieuws meer, die kloof is er al sinds de invasie van vreemde leerlingen in onze Vlaamse scholen. Verder zegt het artikel dat vooral allochtone leerlingen het moeilijk hebben. Ook oud nieuws. Logisch dat afkomst en sociale achtergronden een vlotte integratie verhinderen. Professor Jacobs van de ULB begint wel te overdrijven wanneer hij stelt dat schoolsysteem en samenleving gefaald hebben, en dat concentratiescholen aangepakt moeten worden, dat concentratiescholen gemengde scholen moeten worden, dat Vlaamse leerlingen naar concentratiescholen gelokt moeten worden...

    Apart onderwijs

    Ik zal het allemaal nog eens opnieuw zeggen. De kloof is er omdat sterke en zwakke leerlingen SAMEN zitten. Zet ze beiden apart, dan verdwijnt de kloof. Dat is Lieviaanse logica.

    Laat allochtonen in hun eigen sop gaar koken, en laat Vlamingen tot volle bloei komen. Dat kan alleen maar in apart onderwijs, niét in gemengde scholen.

    Er is altijd al een dwangmatig streven geweest naar een gelijke verdeling van alle soorten leerlingen over alle scholen. Het blijft ploeteren en prutsen, een sociale mix kan je niet forceren. Het contrast tussen Vlaamse en allochtone leerlingen is onuitwisbaar. Meng champagne en levertraan, dan krijg je een vieze mix waarbij de champagne alle glans verliest, terwijl de levertraan zijn afstotelijke smaak en geur behoudt.

    Voorstanders van gemengde scholen zijn erop uit om allochtonen te laten profiteren van hun Vlaamse klasgenootjes, maar dat doen allochtonen niet, zij sleuren Vlaamse leerlingen mee in de afgrond, beiden tuimelen naar beneden. Niemand wordt beter van een mix waar uiteenlopende geaardheden bijeen zitten. Ik heb ook ondervonden dat allochtonen niet bereid zijn om bij hun Vlaamse medeleerlingen 'in de leer' te gaan, ze blijven wie ze zijn en wat ze weten en kunnen. Andersom kunnen allochtonen niets bijbrengen aan onze Vlaamse leerlingen, ze hebben niets om ons te 'verrijken', en zeker de moslims niet.

    Een mengsel van blank en zwart in de klas brengt ons traditionele Vlaamse onderwijs in gevaar, het tast de onderwijskwaliteit aan omdat het lespeil automatisch zakt en aangepast wordt aan de zwakke onderlaag.   

    De bijdrage van scholen aan de kloof tussen sterke en zwakke leerlingen

    Het huldigen van de thuistaal, de indoctrinerende islamlessen, het tolereren van spijbelen en te laat komen, het tolereren van de hoofddoek, het accepteren van doktersbriefjes die vrijstellen van zwem- en turnlessen, geldverslindende projecten die het onderscheid tussen allochtoon en autochtoon versterken, het negeren van massale afwezigheden van ouders op ouderavonden, leerlingen klassen laten overslaan, onvoldoende sancties bij de onwil van allochtonen om Nederlands te spreken, om te presteren, om resultaten te bereiken, onvoldoende aanpak van gebrekkige studiehouding, het onvoldoende motiveren om te studeren, om een doel te bereiken, allochtonen wegwijs maken naar het stempellokaal...

    09-05-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (0)
    08-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Pathologische Moeder-Zoon-Relatie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Over de verderfelijke invloed van moeders op hun zonen.

    Gisteren begon een assisenproces tegen een 49-jarige man die beschuldigd wordt van moedermoord. Drie jaar geleden reed hij met zijn auto in volle vaart tegen een boom. Zijn moeder zat naast hem en overleed. Hij was lichtgewond. Nochtans wilden ze samen zelfmoord plegen, zegt hij, maar het gerecht twijfelt daaraan.

    Nu zal ik eens vertellen over een gelijkaardig 'geval' (schooljaar 1988-1989), waarbij de moeder zich ziekelijk vastklampte aan haar zoontje.

    Kris van de derde klas was de oogappel van zijn lieve mama. Enig kind van gescheiden ouders. Hij was al 9 jaar en toch bracht mama hem zelf naar school, zijn handje stevig omklemd. De weg naar school duurde slechts enkele minuten en toch mocht Kris nooit alleen naar school en ook niet met vriendjes.

    Kris zat in het derde leerjaar bij meester Jan. Eigenlijk had moeder het liefst een juf voor Kris. Volgend jaar zou Kris bij juffrouw Nicole komen, en nu al instrueerde moeder de juf hoe ze het best Kris kon aanpakken.

    In de loop van het derde leerjaar begon Kris te spijbelen. Slechts 3 of 4 dagen in de week verscheen hij in de klas. Zijn mama hield hem thuis! Zij wou hem dicht bij zich in de buurt hebben en was bijzonder vindingrijk in het bedenken van redenen om hem niet naar school te brengen. Haar fantasie kende geen grenzen bij het verzinnen van smoesjes: "Kris wordt geplaagd op de speelplaats... hij heeft buikpijn... hij moet naar de tandarts... hij voelt zich misselijk"... Zo trachtte moeder de afwezigheden van haar zoon legaal te maken. Er waren ook doktersbriefjes, maar de huisarts kon niet álle afwezigheden dekken. De familiale situatie werd erg doorzichtig voor directie en leerkrachten, maar die toonden begrip voor moeder (FOUT!), en zo aanmoedigden ze haar aan om haar illegale praktijken voort te zetten.

    Kris mocht niet bij een jeugdbeweging, en zeker nooit op kamp gaan. Met vriendjes spelen mocht alleen maar bij hem thuis, onder moeders toezicht. En toen Kris in de puberteit kwam, werden de eerste afwijkingen al zichtbaar. Hij had een buitengewone belangstelling voor de eigen sekse, meisjes interesseerden hem niet. Mama was er blij om, dan kon ze Krisje misschien levenslang verwennen? De seksuele ontwikkeling van Kris verliep niet normaal. Zijn oedipusgevoelens stonden een normale relatie met een meisje in de weg. Maar Kris was gelukkig, hij genoot van mama's verwennerijen.

    Later... Kris is nu al 35 jaar en woont nog altijd bij zijn moeder thuis, waar zij alle karweitjes voor hem opknapt. De jongeman is zelf tot niets in staat. Alle problemen worden door zijn moeder opgelost. Zij stippelt zelfs uit hoe hij moet reageren op gebeurtenissen, hoe hij moet denken over sociale toestanden. Zij heeft van hem een slappeling en een nietsnut gemaakt, een slampamper! De kansen om een eigen leven op te bouwen, om een man met persoonlijkheid , wilskracht en doortastendheid te worden, die kansen heeft hij nooit gekregen van zijn moeder!!!

    08-05-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    07-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langer Werken

    "Zweden werken langer en zijn gelukkiger dan Belgen". Dat blijkt uit een rondvraag van verzekeraar Delta Lloyd Life in België en Zweden . 

    Mijn eerste indruk was: dit is een misleidende conclusie. Ze hebben de zaken omgedraaid. Het is niet omdat ze langer werken dat ze gelukkig zijn, het is omdat ze gelukkig zijn dat ze langer kunnen werken!

    Ik denk dat de verzekeraar ingehuurd is door onze overheid om ons wijs te maken dat we gelukkiger worden als we langer zouden werken. "Langer werken maakt gelukkig"... We zullen het nog wel vaker horen. Eerst was er de kreet "langer werken" waarmee we om de oren werden geslagen. Het is de kracht van de herhaling als verbale techniek om te hersenspoelen en te overtuigen. Als je maar vaak genoeg op nonsens hamert, dan klinkt de grootste onzin uiteindelijk toch nog geloofwaardig en ernstig.

    Er wordt ook gezegd: "langer leven = langer werken". Dat is een foute redenering. Volgens de Lieviaanse filosofie klinkt het anders: "langer leven = langer pensioen". Zo zit dat.

    Wij zullen ons dus moeten uitsloven tot het uiterste, tot we de geest geven. Met looprekje of rolstoel, in het zweet ons aanschijns zullen we dagelijks moeten instaan voor de afbrokkelende welvaart van de gemeenschap, uit solidariteit met vreemde klaplopers en pretparkbezoekers, de houtwormen en lintwormen die onze samenleving aan het uithollen zijn. We zullen moeten wroeten om de multiculturaliteit te ondersteunen en te stimuleren. Wij als blanke slaven in dienst van werkloze asielzoekers, werkloze vluchtelingen, werkloze illegalen, werkloze criminelen, werkloze migranten, werkloze vreemdelingen, werkloze buitenlanders, werkloze inwijkelingen, werkloze goudzoekers... Deze aantallen zullen blijven groeien en daarom moeten wij allemaal langer werken, om leeghangers en nietsnutten in leven te houden.

    07-05-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    06-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedifferentieerd Onderwijs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In 1973 startte in een aantal Nederlandse basisscholen het GEON-project. GEON = gedifferentieerd onderwijs, onderwijs aangepast aan de individuele leerling. Bij het aanbieden van de leerstof werd er onderscheid gemaakt tussen goede, middelmatige en zwakke leerlingen. Onderscheid in beide richtingen dus: zwakke leerlingen die nood hebben aan gematigde leerstof, en sterke leerlingen die zwaardere leerstof aankunnen. Leerachterstand én leervoorsprong, béiden werden aangepakt.

    Het differentiatieprincipe waaide even later over naar ons land. Maar ze begrepen het hier verkeerd. De leerstof werd in een eenrichtingsverkeer aangeboden naar de zwakke leerling toe. Enkel aan leerachterstanden werd er gewerkt, slimmeriken en leergierigen konden de boom in. En met de komst van de talloze migrantjes werd het nog erger. Dat komt ervan als je onderwijsvernieuwing verkeerd interpreteert en enkel uitvallers en leervertraagden te hulp schiet. Gedragsgestoorden, sociaalgestoorden, leergestoorden... voor alles wat maar enigszins gestoord leek werden er geldverslindende projecten uitgevonden.

    Nu volgt er een prachtig voorbeeld van 'elitevorming'.

    Onlangs las ik over een 9-jarig jongetje dat al naar de middelbare school mag. Zijn naam is Duuk Niemantsverdriet (zie afbeelding). Hij legde een foutloze Cito-toets (=eindtest basisonderwijs) af. De bolleboos en boekenwurm is leerling van basisschool Verburch-Hof uit het Zuid-Hollandse Poeldijk waar hij bijna drie klassen oversloeg. Rekenen is zijn sterkste vak. Zijn persoonlijke begeleider: "Duuk is getest op hoogbegaafdheid en daar viel hij buiten alle tabellen. Hij krijgt levelwerk, moeilijke opdrachten en opgaven uit hogere klassen, en sinds kort krijgt hij ook nog Engelstalige wiskunde-opdrachten via de computer." Duuk zelf zegt dat hij in de klas nooit kon samenwerken met leeftijdgenootjes, en in de hogere klas kon hij dat eindelijk wel. Zo voelde hij zich beter in zijn vel. Verwacht wordt dat Duuk ook de middelbare school in versnelde pas zal doorlopen. Hij gaat tweetalig onderwijs volgen in Wateringen, en de kans is groot dat hij daar ook binnen een paar jaar doorheen is.

    Het is dus tóch mogelijk dat hoogbegaafden en bollebozen zich op school kunnen ontwikkelen in hun eigen snelle tempo. Dat hun leergierigheid en prestatiedrift niet afgeremd worden door achterblijvende klasgenootjes.

    Ik pleit voor een georganiseerde aanpak van onze strebers. Zij moeten 'gekoesterd', geactiveerd en gestimuleerd worden. Zij moeten meer middelen krijgen om hun bijzondere talenten te kunnen ontplooien. Achterblijvers hebben dan ook meer grip om zich te kunnen optrekken aan de voortrekkers. Een soort nivellering naar boven toe.    

    Als aan minderbedeelden en achtergestelde groepen zoveel geldverslindende projecten verprutst werden, waarom dan nu geen monsterprojecten om onze Vlaamse schrandere jeugd meer ontwikkelingskansen te geven? Tot nu toe werden ze altijd gediscrimineerd.

    Er bestaat 'buitengewoon' onderwijs voor verstandelijk minderbegaafden. Waarom geen 'buitengewoon' onderwijs voor superieur begaafden?!

    06-05-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    04-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over de Lift en de Liftkoker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De tijd is rijp om weer eens op de frivole toer te gaan. De droom die ik nu ga vertellen is al aan de beurt geweest op mijn blog, maar ik vertel hem graag nog eens opnieuw.

    In dromenland maak je bizarre dingen mee. Zeker wanneer je je 's ochtends alles nog haarfijn herinnert, alsof de droom je niet wilt loslaten. Luister...

    Lieve zat eens opgesloten in de lift van een hoog appartementsgebouw. De lift bleef alsmaar in beweging, was niet meer te stoppen, eerst ging hij helemaal naar boven, dan weer naar beneden, en zo bleef dat maar doorgaan, op en neer, op en neer... Alle verdiepingen ben ik wel 17 keren gepasseerd... Tot de lift plotseling ontplofte toen hij helemaal boven was... Afgelopen.

    Freud hield ervan om dit soort dromen te verklaren. Zijn droominterpretaties waren één van de pijlers waarop zijn psychoanalyse gebaseerd was, en via de dromen van zijn patiënten kreeg hij toegang tot hun onbewuste wensen en angsten. Het is bekend dat Freud in alle dromen seksuele symbolen zag en zijn droomduidingen hadden dan ook een seksueel tintje.

    Lieve zal nu zélf eens haar droom gaan duiden, op z'n freudiaans.

    De liftkoker, of de liftschacht, die stelt de Vagina voor. En de lift zelf is de Penis, die zich op en neer beweegt in de liftkoker, in de vagina. En de ontploffing van de lift bovenaan in de koker is de extatische climax, de uitbarsting... Het Orgasme!

    Het schijnt dat dromen iets kunnen onthullen over geheime onbewuste verlangens en angsten. Die interpretatie laat ik graag over aan de fantasie van mijn lezers.

    Mijn erotisch getinte droomverklaring over 'De Lift en De Liftkoker' is verzonnen door mijn andere ik. Lieve distantieert zich van zulke wulpse schrijfselen. Haar inspiratie neemt soms een schuinse bocht waarin niet meer afgeremd kan worden, waarin wilde fantasieën een uitweg zoeken. Bevrijdend en goed voor het gemoed!

    04-05-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (5)
    03-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Onderdrukking van de Nederlandse taal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vroeger probeerde de overheid ons wijs te maken dat migrantenleerlingen niets te maken hebben met het zakken van het onderwijspeil. We werden half bewusteloos geïndoctrineerd door wazige theorieën en cijfers die moesten aantonen dat allochtonen de onderwijskwaliteit niét aantasten.

    Ons werd verweten dat we geplaagd zaten met het vooroordeel dat "Migrantenkinderen het onderwijspeil naar omlaag halen". Een vooroordeel noemden ze dat! De patrones van alle allochtonen, Paula D'Hondt, kwam toen vanuit haar keukentje en liet de wastobbe overkoken, om te kunnen meewerken aan de vooroordelen waarmee wij autochtonen geplaagd zitten.

    Actieplannen werden bedacht voor een betere schoolopleiding voor migranten. Die plannen betekenden: bijscholing van leerkrachten, ontwikkelen van didactisch materiaal, begeleiding van scholen, bijkomende taalleerkrachten... Zie je de fortuinen al vloeien uit 'de hoorn des overvloeds'?... Overal besparingen en bezuinigingen, behalve op het migrantenonderwijs.

    Het accent bij al deze grootse plannen lag uiteraard op taalvaardigheid. Onderwijsminster Coens begon ermee. Gedreven door een streven naar een multicultureel ideaal verzon hij het 'Project Onderwijsvoorrang". Zijn opvolger Vandenbossche ging op dezelfde toer voort door zich heftig te verzetten tegen concentratiescholen. Hij stimuleerde blanke scholen om hun poorten wijd open te zetten voor kinderen van een vreemd merk. Ook nu is minister Smet voorstander van een spreiding van allochtone leerlingen over alle scholen (zo kunnen ze overál het lespeil naar beneden halen). Over zijn geldverslindende projecten heb ik nog niet zo lang geleden geschreven. 

    Dan was er ook nog het NT2-project (Nederlands Tweede! Taal), een gigantisch miljoenenproject, ineengeflanst door linguïst Koen Jaspaert, in zijn Steunpunt NT2 in Leuven. Hij bedacht aangepast taalonderwijs voor allochtonen, want hij geloofde waarachtig in verborgen taaltalenten bij migranten. In 1993 werd het NT2-project geboren, het maakte brandhout van het klassieke taalonderricht, spelling en spraakkunst bv werden bijkomstig, status en reputatie van een Nederlandse les verdwenen. Leerkrachten raakten moedeloos omdat ze rare dingen in de klas moesten vertellen die hen opgedrongen werden, waar ze niet achter stonden.

    Het NT2-project bombardeerde onze Nederlandse Taal tot een tweederangstaal. Koen Jaspaert verzon samen met zijn volgelingen een gigantische 'zwijnenparel', alternatief ‘taakgericht’ taalonderwijs. 'Parels voor de zwijnen'! Leraren wisten niet wat hen overkwam, en om te overleven speelden ze maar wat mee met het Leuvense geklungel en geklooi, want het hele NT2-miljoenenproject leek op een lappenpop waaraan losse draadjes bengelden en die amateuristisch ineengeknutseld was... Een lappenpop die vele miljoenen kostte! Taakgericht en zelfgestuurd taalonderwijs staat inderdaad haaks op een effectieve achterstandsdidactiek.

    Koen Jaspaert ging er prat op dat de Vlaamse overheid zijn Leuvens Steunpunt NT2 veel subsidies toekende voor de ontwikkeling van lesmateriaal “om de emancipatorische functie van het taalonderwijs te ondersteunen”. Het Steunpunt kreeg vanaf 1990 een half miljard BFr om het NT2-onderwijs te ondersteunen, maar remde zelf specifiek en effectief NT2-onderwijs af. Via de propaganda voor modieus taakgericht taalonderwijs en de invloed op de eindtermen e.d. tastte het Steunpunt het niveau van ons taalonderwijs aan.

    Lieve kwam in de problemen toen ze in haar eentje protesteerde tegen het NT2-project: "Taallessen aanpassen aan het lage niveau van Turkse leerlingen? Nederlands ondergeschikt maken aan het Turks?"... Het hielp natuurlijk niet, omdat iedereen stilletjes zweeg, én omdat er enorme fortuinen mee gemoeid waren met het NT2-project, een project dat de multiculturaliteit sponsorde. Horbert en Blauwbaard waren mijn tegenstanders. Niet tegen op te boksen. Zij verloochenden onze eigen Vlaamse leerlingen!

    Ik zou het OETC-project haast vergeten (onderwijs in eigen taal en cultuur), waarbij sommige vakken in de taal van migrantenkinderen gegeven werden.

    En als sappige afsluiter eindig ik met te vertellen over een kleuterleidster die ik gebrekkig Nederlands hoorde spreken tegen haar kleutertjes, met een Turks accent... Terwijl de overheid toen net bezig was met te pleiten voor een betere taalvaardigheid van migrantenleerlingen!

     

    03-05-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    02-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moordenaar van Pim Fortuyn komt vrij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lees hier over de vervroegde vrijlating van Volkert van der Graaf, moordenaar van Pim Fortuyn: http://blog.seniorennet.be/polkun

    Ik wil hier iets aan toevoegen. Eergisteren stond er een beschamend artikel in HLN: "Buren bang voor terugkeer Volkert van der Graaf", geschreven door Vincent Jannink. Deze kerel verdenk ik ervan enige sympathie te koesteren voor de moordenaar. Om te beginnen is de buurt in Harderwijk niet bang voor de moordenaar, wél voor de gekken die hem op internet bedreigen en naar de wijk zullen komen, zo stond er geschreven.

    Iets verder in de tekst: "idioten die op internet anoniem roepen dat de moordenaar van Pim altijd achterom zal moeten kijken"... "rare types weten dat Volkert hier woont". "Gekken, idioten, rare types" ?! ...

    Kortom de buurt heeft geen moeite met de moordenaar, wél met anderen die gedreven door een menselijke en begrijpelijke woede achter de moordenaar aanzitten. Het zou pas abnormaal en verontrustend zijn indien moordenaar Volkert met rust gelaten zou worden!

    Het is eigenaardig dat in de tekst van de linkse auteur nérgens het woord "extreemlinkse" moordenaar voorkomt. De moordenaar wordt een "milieuactivist" genoemd!!!

    Dit soort auteurs is verantwoordelijk voor vervalsing van feiten uit het verleden, voor verdraaide voorstellingen van hetgeen werkelijk gebeurd is en wat er toen bij de mensen en in de gemeenschap omging.

     

    02-05-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    01-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 Vooroordelen over Lieve en een Weerlegging

    1. Lieve is een zaag. Dat komt omdat ik me niet kernachtig kan uitdrukken, ik heb tijd nodig om 'to the point' te komen. De weg naar the point hebben ze veel te lang gemaakt.

    2. Lieve is geobsedeerd door zinnenprikkelende verhaaltjes. Dat klopt. Weerlegging overbodig, begin ik niet aan.

    3. Lieve lijdt aan anthropofobie (= angst voor mensen). Ik ben geen eenzaat, ik hou van mensen, van mannen in het bijzonder, en dan vooral van die waar ik moet van afblijven.

    4. Lieve is traag. Ik kan alles rapper, maar dan duurt het langer.

    5. Lieve heeft een andere ik. Dat is de derde persoon die ik soms gebruik bij het schrijven. Bij delicate onderwerpen of pikante vertelseltjes kan ik me dan verschuilen achter mijn 'andere ik'. Zelf ben ik ontoerekeningsvatbaar, en als er iets misgaat zijn er altijd verzachtende omstandigheden.

    6. Lieve is tegendraads. Omdat ik in spiegelbeeld kan schrijven? Ik ben meegaand en inschikkelijk. Zolang ik mijn zin maar krijg.   

    7. Lieve is een dromer. Dat lijkt maar zo. Als ik me 'afwezig' gedraag, ben ik hard aan het nadenken, aan het mediteren, aan het fantaseren. Mijn omgeving begrijpt me niet als ik wegglijd in mijn droomwereld.

    8. Lieve is een fantast. Ik kan fantasie en werkelijkheid goed onderscheiden. Daarom hou ik er een schizofrene boekhouding op na. Eigenlijk ben ik een nuchtere realist, maar niemand gelooft me als ik vertel dat Eva mijn vriendin is, en Adam mijn minnaar. Mijn fantasie slaat nooit op hol, behalve wanneer ik de pedalen verlies. En zo ontstaan er dan fantaserietjes en verzinseltjes op gladde zijweggetjes met uitschuivers en gevaarlijke bermen.

    9. Lieve wordt geplaagd door opgekropte ergernissen. Klopt niet, mijn ergernissen vinden een uitlaatklep op mijn blog. Een blog is als een verloskamer waarin ik mijn ziel kan blootleggen.

    10. Lieve valt in herhaling. Dat komt omdat ik blijf 'plakken' aan bepaalde onderwerpen. Persevereren noemen ze dat. Dat is een ernstige psychische aandoening waarvan ikzelf geen last heb, maar anderen blijkbaar wel. Het is een soort geestelijke traagheid, niet kwaadaardig, maar wel vervelend als ik na een mop begin te lachen als iedereen al uitgelachen is.

    11. Lieve heeft een tomeloze schrijfdrift, en dan zwijg ik nog over andere driften. Die schrijfdrang is niet te weerleggen. Ik kan ongebreideld schrijven. Alles wat ik denk en voel zal op mijn blog verschijnen. En alleen als ik goesting heb, zal ik censureren. Op tenen trappen en tegen schenen stampen, zal ik. En preutse lezers plagen met sensuele wellust... dat doe ik niet genoeg.

    01-05-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (5)
    30-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Discriminatie van Vlaamse Leerlingen

    Niet te geloven! Een collega-blogger (dank u voor de tip Jos) heeft me aan het werk gezet, terwijl het zandmannetje ook al aan mijn mouw zat te trekken. Ik ben in mijn archief gedoken en vond toen twee oude blogberichten in verband met "Nieuwe SES-financiering (oude GOK) discrimineert landelijke scholen".

    Nu moet ik nog de moed opbrengen om de essentie uit die twee teksten te halen. 

    Juni 2012. Minister Pascal Smet deelt 38 miljoen euro uit aan scholen om kansarme leerlingen te begeleiden. In Brussel, Antwerpen en Genk zitten de meeste scholieren met een precaire thuissituatie, dus zullen die grote steden het best voorzien worden van die 38 miljoen euro. Minister Smet zet al jarenlang in op de begeleiding van jongeren die "minder bedeeld zijn wat onderwijskansen betreft". Zijn stokpaardje, het GOK-beleid (gelijke onderwijskansenbeleid) is gelijker voor allochtonen dan voor onze eigen leerlingen. Omdat: een kind valt onder het GOK als er thuis geen Nederlands gesproken wordt of als de moeder geen diploma heeft. Met deze flutcriteria is het niet zo moeilijk voor allochtone leerlingen om van het voorkeursbeleid te genieten. Als er met fortuinen gesmeten wordt, zijn zij de doelgroep. Dat is altijd al zo geweest.

    De geschiedenis herhaalt zich! Schooljaar 1989-1990. De regering maakte 500 miljoen Belgische franken vrij om de 'kansarmoede te bestrijden'. Wat heeft het opgeleverd? Hoe is het geld gebruikt? Is er een evaluatie gebeurd?... Logische vragen nadat monsterbedragen naar scholen toe gevloeid zijn.

    24 jaar geleden ging het om 500 miljoen oude franken. Nu gaat het om 38 miljoen euro. Een verdrievoudiging! Ik vraag het nog eens: hoe besteden de scholen die forse bedragen? Waar gaat het geld naartoe?... Enkele zeldzame allochtone gevallen heb ik weten doorstromen naar het ASO en nadien naar het hoger onderwijs. Daar bleef het bij. De meerderheid is dus kansarm gebleven? Ondanks de miljoenen?...

    Kansarmoede kan niet bestreden worden met geld. Er moet een mentaliteitswijziging komen bij allochtone ouders, die zich voor 100% willen inzetten voor een complete integratie en totale ontkenning van hun afkomst, taal en gebruiken... Niet één politicus zal zich hiermee bezighouden, denk ik.

    "Kansarme leerlingen hebben voorrang", zegt minister Smet, die niet kan verdragen dat witte scholen wit zijn, en zwarte scholen zwart zijn. Hij wil geen concentratiescholen, wél gemengde scholen die de buurt afspiegelen. Hij wil scholen verplichten om 'kansarme' leerlingen voorrang te geven bij de inschrijving. Zo komt de rijkdom van ons Vlaamse onderwijs in het gedrang! De minister streeft naar een sociale mix, een mix die bedreigend is voor de kwaliteit van het Vlaamse onderwijs. Blanke leerlingen worden door de mix meegezogen naar het lage niveau van hun andersgekleurde medeleerlingen, zij die onbekwaam zijn om zich op te trekken aan hun witte klasgenootjes, die blijven terplaatse trappelen op het onderste treetje. Alles valt in duigen naar een laag niveau waar geen onderscheid geldt in rang of stand. Iedereen daar beneden is gelijk, daar helemaal onderaan, geen allochtone uitvallers meer. Zo verloochent de minister de sterke Vlaamse leerling die met kop en schouders uitsteekt boven het moerassige landschap van blanke en gekleurde leerlingen.

    Ik hoop dat het Vlaams Belang zich gaat inzetten voor het Vlaamse onderwijs, voor onze Vlaamse leerlingen, en dat de fortuinen uit 'de hoorn des overvloeds' naar hén gesluisd zal worden in plaats van naar de 'kansarmen', naar scholen die zich inzetten om de autochtone leerling te stimuleren, te motiveren. Het is rendabeler om onze Vlaamse leerlingen te sponsoren!

     

    30-04-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    29-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rijexamenfraude

    In de migrantenwijk rondom het concentratieschooltje toerden er soms auto's rond met een moslimmadam achter het stuur. Nauwelijks herkenbaar, met fladderend textiel om hen heen, je kon alleen maar een snoet zien. Ondanks hun vermomming herkende ik een aantal van hen als de mama's van allochtoontjes in school.

    Van die mama's wist ik dat ze thuis Turks spraken tegen hun kinderen en dat ze geen flauw benul hadden van de Nederlands taal. Ook wist ik dat ze hun kinderen nooit hielpen met hun huiswerk, omdat ze niets begrepen van de taal van hun kind. Dat wilden ze ook niet. Ik kon geen enkele bereidheid bij hen bespeuren om zich open te stellen voor het Nederlands, zelfs aan de meest elementaire taalbeheersing hadden ze geen behoefte.

    En tóch een rijbewijs?! Welke waarde had dat rijbewijs?. Om een theoretisch rijexamen af te leggen moet je 'begrijpend' kunnen lezen, en wat je te zeggen hebt, ook nog eens correct schriftelijk kunnen verwoorden. Deze vaardigheden missen veel allochtonen. Hoe kunnen moslima's slagen voor een theoretische proef als ze niet eens hun eigen kinderen kunnen helpen met hun huiswerk?!

    Misschien hebben ze hun rijbewijs clandestien gekocht bij een of andere corrupte rijschool, of in natura, of de examinator verleid, of de antwoorden vooraf toegestopt gekregen?... Het meest waarschijnlijke was de aanwezigheid van een tolk die de juiste antwoorden influisterde. Hetgeen een tolk allemaal vertelt is oncontroleerbaar, zoals bij islamleraars die opruiende Turkse taal spreken tegen hun moslimleerlingen en in de klas alles mogen verkondigen wat ze willen.

    De aanwezigheid van een tolk bij eender welk onderzoek of gesprek in de scholen, had iets verdachts, iets geheimzinnigs dat niet te vertrouwen was. Je voélde dat er iets niet pluis was, ze vertaalden niet alleen, ze gingen nog een stapje verder, ze gaven er het juiste antwoord bij. Waarom duurde een vertaling altijd langer dan de originele Nederlandse zin?!

    29-04-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RACISME ???

    http://blog.seniorennet.be/polkun

    Ben ik een racist meneer

       als ik aan mijn kinderen leer

       dat na de zoveelste keer

       aanval op een oudje weer

       ik geen vreemdelingen meer

       in mijn omtrek apprecieer?

    Ben ik een racist meneer

       als ik aan mijn kinderen leer

       dat'k geen halal-vlees verteer

       ook geen arab-talen leer

       en geen kopvod tolereer ?

    Ben ik een racist meneer

       als ik aan mijn kinderen leer

       dat ik niet bij alla zweer

       de islam de rug toekeer

       en mijn eigen volk vereer ?

    Ik ben geen racist meneer

       als ik aan mijn kinderen leer:

       hij, die ons niet apprecieert

       hij die onze taal niet leert

       in woestijngewaden hier floreert

       beter naar zijn heimat keert !

    http://blog.seniorennet.be/johan1944

    Gij noemt mij racist, mijnheer ? (Wim De Cock)

    Gij noemt mij een racist, mijnheer
    omdat ik eigen volk en eigen taal waardeer,
    bij eigen aard en eigen waarden zweer,
    mijn kind'ren eerst hun rechten leer.
    Daarom noemt gij mij een racist, mijnheer.

    Noemt gij mij een racist, mijnheer,
    omdat ik vreemden zoals gasten eer,
    geen dwang of geen bemoeizucht tolereer,
    in eigen land de wetten zelf dicteer ?
    Noemt gij mij daarom een racist, mijnheer ?

    Stel, dat ik later in uw land passeer.
    Zult gij niet eisen, dat ik zonder meer,
    uw eigenheid en uw gewoonten accepteer ?
    Dat ik uw wetten en uw regels respecteer ?
    Zijt gij dan ook racist, mijnheer ?

    Gij stuurt mij stellig naar mijn thuisland weer,
    indien gij vindt dat ik te lang en al te zeer
    van uw geduld en gastvrijheid profiteer.
    Onthoud, dat gij noch recht noch reden hebt, wanneer
    gij 't lef hebt, mij te schelden voor racist, mijnheer !

    29-04-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    28-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hier is de jarige !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bertie, cafébazin van bistro 'Run inn', is vandaag jarig. Hartelijk gefeliciteerd Bertie! Ik hoop dat je nog vele jaren ontelbare pintjes mag tappen, dat je veel kussen en knuffels gaat krijgen van de klanten, en dat je stijlvol, zoals altijd, exclusieve biertjes mag serveren aan tafel. Tot straks!

    28-04-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (5)
    27-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ongemotiveerde en Uitgebluste SCHOLIEREN !

    Het pleit niet voor de Vlaamse Scholierenkoepel om leerlingen te bevragen over hun leerkrachten. Leerlingen hoeven niet nóg mondiger gemaakt te worden. Het schaadt hun respect voor de leerkrachten.

    Uit de bevraging bleek dat de schoolgaande jeugd zich ergert aan ongemotiveerde en uitgebluste leerkrachten. - ???? -  Nu kan ik me moeilijk voorstellen dat scholieren enige notie hebben van de begrippen 'motivatie' en 'uitgeblust'. Ze beginnen pas aan de lente van hun adolescentie en van in de verte kennen ze misschien een famililielid dat op zijn zestigste er genoeg van heeft... Ik weet zeker dat ze dat niet begrijpen.

    Daarom zal Lieve de zaken nu eens gaan omkeren. Ik stel voor dat de Vlaamse Scholierenkoepel 10.000 leerkrachten zou bevragen over hun ongemotiveerde en uitgebluste leerlingen, over hun uitblussingssymptomen, hun schoolmoeheid, hun spijbelzucht, hun onverschilligheid, hun gebrek aan plichtsbewustzijn, doorzettingsvermogen, hun gebrek aan wilskracht.

    Ik denk dat er interessante en verbluffende resultaten uit de bus zouden komen. Interessanter dan 'uitgebluste leerkrachten'. Wie zou hen dat in hun oren gefluisterd hebben?... Of waar wil de Scholierenkoepel naartoe? Ja, wat bedoelt die koepel met dit nieuwtje?

    Na de bevraging klonk het ook nog: "dat je met wiskundige formules ook videogames kan maken, en dat zou de interesse in de klas doen oplaaien". - ???? - Wel, wel, ik hoop dat onze minister Smet ongevoelig blijft voor het verlangen van scholieren om van de klas een speeltuin te maken. Hij kan hen misschien aanmoedigen om thuis met hun videogames wiskundige formules in te oefenen, als huiswerk. Laat onze leerkrachten zich strikt aan hun leerplan houden, dat is al een een heel huzarenstukje!

    Ik werd geïnspireerd door het volgende bericht van Polkun . Dank u Jos!

    De schoolgaande jeugd ergert zich aan ongemotiveerde en uitgebluste leerkrachten. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vlaamse Scholierenkoepel, die 3.000 Vlaamse leerlingen bevroeg. Dat schrijft Het Nieuwsblad. De bevraging heeft een eisenpakket met zes vragen opgeleverd. Leerlingen willen graag meer praktijklessen en een strenger anti-pestbeleid. Toch ergeren ze zich het meest aan ongemotiveerde leerkrachten die niet veel meer doen dan vastklampen aan het leerplan. Onderwijsminister Pascal Smet (sp.a) bevestigt dat. Volgens hem is het echt niet nodig om elke doelstelling op te lijsten. "Dat je met wiskundige formules ook videogames kan maken, zou de interesse in de klas doen oplaaien", klinkt het.

    27-04-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    26-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In EIGEN land ?

    Gezien bij www.golfbrekers.be

    Poll vakantie-intenties

    Het volstaat om te gaan winkelen in eigen land, om hetzelfde te zien als op deze afbeelding. Vanochtend was ik aan het winkelen in eigen land, in eigen omgeving. Op de parking van de Carrefour Houthalen zag ik al meteen een hoofddoekenmadam in een dikke auto wegrijden, haar wagentje volgeladen met allerlei lekkernijen. Kansarmoede? Ik wil het woord niet meer horen! Met 'Kansarmoede' hebben ze ons vroeger om de oren geslagen, om ons week te maken, om ons te doen smelten, om ons hart open te stellen voor de nieuwe vreemdsoortigen die per se een plaatsje in ons midden moesten krijgen. Waarom?!... De overheid kreeg er krampen van, van de nadrukkelijkheid waarmee ze ons op onze plichten van naastenliefde en tolerantie wezen. We zijn erin getuind, ten koste van ons zelfbehoud, van ons zelfbewustzijn, van onze eigenheden, onze taal, waarden en cultuur...

    Terug naar de Carrefour. Ha, eindelijk iemand van van bij 'ons'! Het was een ouder echtpaar dat rustig aan het winkelen was, maar toen ze naderden, hoorde ik hen praten in een ondefinieerbaar taaltje, het leek wel Russisch. Het konden ook Kosovaren zijn. Toen vroeg ik aan een winkelbediende waar ik de  afdeling elektriciteit kon vinden, want ik had een soort kopspiegellamp nodig met dikke fitting 60w. Het meisje leek op iemand van bij 'ons', maar ze begreep me helemaal niet, ik spreek toch geen Chinees, dacht ik nog. En toen een collega haar aansprak met 'Fatma', wist ik genoeg. Ondertussen werd ik al bijna omver gelopen door rondjoelende kinderen die met een uitheems taaltje krijgertje aan het spelen waren tussen de rayons. Nog even op mijn tanden bijten, zei ik tegen mezelf. Tenslotte werd ik aan de kassa geholpen door een lichtbruin-getint juffrouwtje dat tóch mijn taal verstond. Oef! Wat een opluchting, eindelijk een teken van vertrouwdheid, een thuisgevoel overkwam me, het deed deugd. Nu vlug maken dat ik hier wegkom!

    26-04-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)


    Startpagina !

    Blog als favoriet !



    Zoeken in blog


    Laatste commentaren
  • Zegen op deze donderdag middag (Patricia)
        op Een Mannenvereniging
  • Antisemitisme? Hoezo? (lieve)
        op Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Waarom moeten wij moslims tolereren?
  • Zelfde doel, ander jaar (lieve)
        op Unia over Antisemitisme
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Geweldsexcessen van Moslims tegen Joden
  • Trump heeft ons twee keer gered (lieve)
        op En de Winnaar is . . .
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Dag Lieve (jef)
        op Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Fijne zondag (Jan en Elena )
        op Tussendoor over een Bedrogen Echtgenoot
  • Hallo Lieve (Jean)
        op AI-gebruik bij Smartschool
  • Toelichting bij dit veel te brave verhaal (lieve)
        op Leraar Robert en zijn 'gematigde' moslims
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • Geweld allochtonen (Victor )
        op De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • Cui Bono? (Geronimo )
        op Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op "De burgemeester van Onderwijs"
  • "Een homofobe politica die voor niets terugdeinst" (lieve)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • De zegen voor het herfst weekend toegewenst (Patricia)
        op Plaatstekort in de B-stroom
  • Moedig (Erik)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Never forgive 7 oktober! (lieve)
        op Bring them home now!
  • Hallo Guido (Jean)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Islam als godsdienst (victor)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Moslimbroeder Tariq Ramadan (lieve)
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Zegen op deze maandag middag, avond en nieuwe week (Patricia)
        op Twee Tussendoortjes
  • Taqiyya (Geronimo )
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • mooi (François)
        op Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Terug naar School (lieve)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op De Nieuwe CD&V
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Arabisch in Leuvense School
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Wegwijs in Hemelrijk België
  • Zo weinig reacties!? (Maarten)
        op Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Fijne zondag (Jan en Elena )
        op Apenpokken
  • altijd fijn hier te zijn (François)
        op Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!