Inhoud blog
  • Sven Pichal, de Kindervriend
  • Pauze
  • Een Mannenvereniging
  • Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Waarom moeten wij moslims tolereren?
  • Unia over Antisemitisme
  • Geweldsexcessen van Moslims tegen Joden
  • En de Winnaar is . . .
  • "Bent u niet beschaamd?"
  • Zoek de Verschillen
  • Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Tussendoor over een Bedrogen Echtgenoot
  • AI-gebruik bij Smartschool
  • Antisemitisch Moslimtuig !
  • Zalige Boudewijn
  • VIDEO: Goed spul . . .
  • Ilse en Helga, de Meesteressen
  • Over het Cordon Sanitaire
  • Over het G-plekje van Professor Nuttin
  • De Afspraak: Reclame voor de Rilatinepil !
  • Leraar Robert en zijn 'gematigde' moslims
  • VROEGER...
  • Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • "De burgemeester van Onderwijs"
  • Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • CD&V Moslimpartij
  • Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Plaatstekort in de B-stroom
  • Asielzoekers in Hotels
  • Mijn Oordopjes
  • Bring them home now!
  • De Nieuwe Vlaamse Regering
  • "Kindermisbruikers zijn ZIEKE Mensen"
  • Koekelberg klaar voor de paus
  • Verwarde Mannen of Jihadistische Terroristen?
  • Psychisch Lijden
  • Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Allah/alloeeee Akbar
  • Taalverloedering
  • Eigen Volk
  • Bloggeschiedenis
  • Agressie tegen Hulpverleners in de Zevende Dag
  • Twee Tussendoortjes
  • Kindermisbruik door Geestelijken
  • Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • ‘Calamity Kamala’: hoe bekender hoe onbeminder
  • Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Tussendoor op De Afspraak
  • Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • De Nieuwe CD&V
  • Moslimscholieren intimideren Leraressen
  • De Eerste Schooldag
  • Allochtoon Zittenblijven
  • Scholieren kunnen geen Klok meer Lezen
  • Arabisch in Leuvense School
  • Wegwijs in Hemelrijk België
  • VROEGER...
  • Meer Boek, Pen en Papier, minder Digitalisering
  • Iskamterreur: Mesaanval in Solingen
  • Georges Louis & Connerie
  • "Immigratie ruïneert het Onderwijssysteem"
  • Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Apenpokken
  • Over Brusselmans
  • Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Hartverscheurend Liefdesverhaal
  • Vluchtelingen in Hotels
  • Kinderen op de Achterbank
  • De Satire van Brusselmans
  • De Snelders Soap
  • Puberteitsremmers voor Kinderen
  • Anti-Immigratierellen in Britse Steden
  • Olympisch Boksen
  • RIP Ismail Haniyah
  • De Godsdienstleraar
  • Decadente Opening Olympische Spelen
  • CITAAT van Sigmund Freud
  • De Efteling past zich aan...
  • Didactische Tip voor het Islamonderwijs
  • Kamala Harris
  • 'Bende' van 5-jarigen
  • 21 juli
  • Zwemmen in Zee
  • Moslimterrorisme in Leeds
  • Nieuws uit Oostende
  • Tussendoor in mijn Erotische Keuken
  • DONALD TRUMP!
  • Waarom zoveel C-attesten in Beroepsonderwijs?
  • Nixon verslaan?
  • Een Neger op een Fiets
  • 11 juli, Vlaamse Feestdag
  • Omvolking van een Schoolbevolking
  • Frankrijk slaat Nieuwe Weg in
  • De nieuwe Britse Premier: een Drama?
  • "De Unieke Grootsheid van Blanke Mannen"
  • Rechts kiezen en Links krijgen
  • Als je nu nog links stemt, dan ben je hopeloos verloren
  • Rechtzetting
  • Conner en Anuna (fictie)
  • Veel Ongeletterden en Weinig Toppresteerders
  • Debat Trump - Biden
  • Jaap moet langer werken
  • Stel je eens een Wereld zonder Blanke Mensen voor
  • Het Geval Peter De Sutter
  • Te laat!
  • Regeringsvorming: Uitsluiting Vlaams Belang
  • Moeilijke Moeders
  • Ondertussen in Vlaanderen . . .
  • De Afspraak en de Islam
  • Zondag 9 juni 2024 en The Day After
  • Tussendoor in Terzake
  • Waarom Astra Zeneca’s Vaccin Mensen doodt
  • An Serpent, een gevaarlijke Gifslang
  • Mes in de nek en dood
  • Verkiezingsperikelen
  • Collectieve Regularisatie van illegalen?
  • Geil en Wulps
  • Een Moslim als Bemiddelaar?
  • Over de Seksuele Rooftocht van Hamas
  • Drama's en Intriges
  • Zwarte Negers in de Donkere Nacht
  • CITAAT van Geert Wilders
  • Universiteiten worden steeds linkser
  • Vroeger was het beter...
  • Nawal Fahri (CD&V)
  • De heilige Holebius
  • Er gebeuren Rare Dingen
  • De Gebruikelijke Slachtofferrol
  • Onthullingen over Zwarte Scholen
  • 12 Mei Moederdag!
  • De Kracht van de Groep
  • De Depressieve Migrant
  • Meer mag ik niet zeggen
  • Alternatief Leerplan Wiskunde
  • Dit is Brussel!!
  • Een Onvergetelijke Ouderavond
  • Homoseksualiteit Strafbaar in Irak
  • Christelijke Scholieren bekeren zich tot de Islam
  • Zelenskiaans Tussendoortje en de Gulle Geldschieters
  • Centrale Toetsen Vlaams Onderwijs
  • Golf van Gewelddadige Tienerdoden in Frankrijk
  • Vogels voor de Kat
  • Terreur op Franse Scholen
  • Eerst presteren, daarna welbevinden
  • Hubert Brouns en Zoon
  • Serkan Bozyigit: "Ik ben 100 procent Vlaming"
  • De Tweede Kans van Conner Rousseau
  • Suikerfeest
  • Lieviaans Verzinseltje: Herziening Schoolplicht
  • Vluchtelingen brengen besmettelijke Ziekten mee
  • Zweedse Voetbalsupporters Doodgeschoten
  • Syriër valt Meisje aan met Mes
  • Paasfeest in Vlaanderen
  • 9 juni 2024
  • Een Waarschuwende Droom
  • Geen Lerarentekort, maar Leerlingenoverlast!
  • Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Islamitische Staat
  • Zware Vechtpartij in Bree
  • Marokkaanse Miserie
  • Blogsentiment: Apart Onderwijs
  • Crevits haat Vlamingen
  • Het Mazelenvirus in Opmars
  • Politie zoekt Nieuwe Medewerkers
  • Reclameboodschappen op mijn Blog
  • "Justitie is rot tot op het bot"
  • De Islamleraar en de Ramadan
  • Tussendoor in Gaza
  • Kleuters bestormen het Buitengewoon Onderwijs
  • Tradwifes Movement
  • Die Sven Pichal toch
  • 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Lieviaans Verzinseltje
  • De Ondergravers van onze Eigenheden
  • GRAAIEN . . .
  • De 1B-klas van het Middelbaar Onderwijs
  • Psychische Stoornissen en Rilatine
  • Migrantenwerkloosheid versus Vergrijzing
  • VIDEO: Brussel . . .
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Afrikaans Crapuleus Tuig
  • Omvolking van de Schoolbevolking
  • Over Draaimolens
  • VIDEO: Amerika toen en nu . . .
  • Viespeuk Vangheluwe
  • Schietpartij op de Oxford High School
  • De Advocatenmoord
  • Tussendoor bij de Ensors
  • Onthullingen over Schoolartsen in de CLB's
  • Turtelhuisjes en Terugkeerhuisjes voor Illegalen
  • Enzovoort . . .
  • Klaus Van Isacker herstelt van Hersentrauma
  • Directeur Griezelmans van Basisschool Tuinwijk
  • De Doorstroomtoets, een Hollandse Uitvinding
  • Feministengezwam
  • Fietsongevallen
  • Het Geval Snelders
  • Waarom moeten Vlaamse Scholieren Moslims tolereren?
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Vlaand'ren mijn land

    De Noordzee bruist een lied dat brandt
    De zeewind draagt het mede
    Het zingt van vrijheid over 't land
    Van vreugd' in dorp en stede
    De zonne vuurt de blijheid aan
    Langs velden, weiden, stromen
    Waar steden met hun torens staan
    Waar woud en heide dromen
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
    O schone steden, trots en vroom
    Vol heilige feestvisioenen
    O stille dorpkens langs de stroom
    Waar veld en weide groenen
    Ik min U, stad vol klokgetril
    En dorp ik min U beide
    En 't is er, als ik dromen wil
    Zo vreedzaam in de heide
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart

    Willem Gijssels (1875 - 1945)

    SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)

    Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
    28-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Om over na te denken

    Gelezen : "Kwart van kinderen heeft buitenlandse wortels". Eén op vier kinderen die vorig jaar geboren werden, heeft een moeder die niet de Belgische nationaliteit heeft. 10 jaar geleden was dat 17,6%. Tot zover het bericht.

    Wacht nu even... Hoe zit dat met de moeders mét Belgische nationaliteit en die tóch buitenlandse wortels hebben? Hun kinderen zijn niet mee in het kwart gerekend? En de vaders? Die meegeholpen hebben bij het maken van de kindjes, die worden verzwegen in het bericht. Het is mogelijk dat die geen Belgische nationaliteit hebben... Al die Mustafaatjes, Muratjes en Meryemkes van ouders mét Belgische nationaliteit zijn ze 'vergeten' mee te tellen. Conclusie: "1/4 van de kinderen heeft buitenlandse wortels" is een valse en rooskleurige voorstelling van de realiteit, het zijn er meer!

    28-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    27-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Ontmaskering van een Verleider

    Er was eens een leraar in het atheneum die het niet zo nauw nam met de geloften die hij ooit aan het altaar plechtig aflegde. Beloften van eeuwige trouw, zweren bij absolute eenkennigheid in de liefde, en nog zo wat van die onnozele toekomstvoorspellingen. Na de huwelijksmis gaf de priester oogkleppen mee aan de man, om zijn hele leven lang mee te dragen. Afgelopen met het loeren naar andere vrouwen.

    Maar ik dwaal af... Terug naar leraar M. die het vak Nederlands gaf in een atheneum waar de meerderheid van de leerlingen allochtoon was. Leraar M. was een vurig supporter van het NT2-project (Nederlands Tweede (!) Taal). Een miljoenenproject. Onder leiding van verrader Koen Jaspaert, universiteit Leuven. En toen de inspectie kwam, vroeg die zich verbaasd af: "Is dat maar alles wat die mannen van de Nederlands taal kennen?".

    Leraar M. was een charmeur, een donjuan, een verleider. Hij had álles waar een vrijgezel alleen maar van kon dromen. In de leraarskamer, op de speelplaats, in de gangen, zelfs in mijn kantoor zocht hij me op om mij zijn liefde te verklaren. Geen enkele gelegenheid sloeg hij over om mij het hof te maken en mij te wijzen op de Ware Jacob die hij wel was voor mij. De koetjes en de kalfjes in de wei werden natuurlijk ook besproken. En ook het groene gras dat zo fel groener was in andermans voortuintje.

    Gevleid en vereerd voelde ik me met zijn belangstelling. Onze contacten waren gezellig en gemoedelijk... totdat leraar M. zich ontpopte als een ware stalker. Toen zei er een stemmetje in mijn binnenste: "Handen af van deze engerd!". Deze keer luisterde ik naar het stemmetje, hoewel dat niet mijn gewoonte was, want 'ik hou van mannen, vooral van die van een ander'...
     
    Leraar M. had vrijgezellen-allures, droeg geen trouwring, sprak in de leraarskamer nooit over een eventuele vrouw in zijn leven, niéts... Wel over zijn uitgaansleven en de eindeloze vrijheid waarvan hij genoot zoals het een rasechte vrijgezel betaamt.

    Even later... een mooie zaterdagochtend... Op de parking van een winkelcentrum zocht een donkere stationcar naar een parkeerplekje. En wie stapte er als eerste uit? Leraar M! Samen met zijn vrouw, en gevolgd door vijf (!) kinderen, zo ongeveer tussen de 5 en 15 jaar oud.  Zo zo, dit is dus het verborgen huishouden waarover niemand in school iets mocht weten. Dit is dus het geheime leven van een mislukte donjuan, van een bedrieger en een zwakkeling. Ik volgde aandachtig de belachelijke vertoning. Toen leraar M. mij in de gaten kreeg, schrok hij zichtbaar, draaide met een ruk zijn hoofd om, en deed alsof hij druk bezig was met het afsluiten van zijn auto, geen groet, geen teken van herkenning... Hij leek van streek... Schitterend!...

    27-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste Moskee van Denemarken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Denemarken heeft nu zijn eerste eigen moskee. Bij de opening lieten Deense politici het massaal afweten. De Denen zijn sceptisch en argwanend. De enige gelukkigen zijn de moslims zelf: "Ik verheug me op het vrijdaggebed... de moskee is goed voor de integratie, het laat zien dat moslims gerespecteerd worden."... Ja, ja...

    Toch is de Deense Islamitische Raad ontgoocheld over de afwezigheid van politici en prominenten: "Het geeft een negatief signaal, eigenlijk zeg je dan dat moslims niet welkom zijn in Denemarken. En zoiets is al snel voer voor radicale krachten." Hij voegt eraan toe dat de moslims de moskee te danken hebben aan de cartooncrisis van 10 jaar geleden, toen een Deense krant spotprenten van de profeet Mohammed publiceerde.

    20 miljoen euro kostte de moskee, betaald door Qatar, een steenrijk oliestaatje met een conservatieve islamitische gemeenschap. Vandaar de argwaan bij de Denen. Wie is dan de baas over de moskee?

    Een inwoonster die van haar fiets stapte om een kijkje te nemen, vertelt: "Wij gaan toch ook geen kerk bouwen in Qatar?... Omdat we er niet zelf voor betaald hebben, kunnen we ook niet controleren wat er daarbinnen gebeurt."

    En zo heeft de islam nu ook al Denemarken bereikt op het pad van zijn veroveringstocht. De islam NIET imperialistisch?! Dat fabeltje werd vroeger in onderwijsmiddens verspreid. Nietwaar Paula D'Hondt?

    27-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    26-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Inktvlekkentest
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In 2009 zorgde Wikipedia voor enige opschudding toen de 10 inktvlekken van de beroemde Rorschachtest gepubliceerd werden. Boze psychologen vonden dat de geheimen uit de wereld van de psychiatrie niet verklapt mochten worden. Ik wil er nu nog een schepje bovenop doen door tips te onthullen om de onderzoeksresultaten te manipuleren. Lieve kan geen geheimen bewaren...

    Psychiater Herman Rorschach ontwierp in 1921 zijn vlekkentest om de menselijke geest te kunnen doorgronden, om afwijkingen en en eigenaardigheden in de persoonlijkheid op te sporen, om rare hersenkronkels te ontdekken. De test steunt op het principe dat de proefpersoon zijn gedachten en gevoelens projecteert op de inktvlekken. De wijze waarop hij de vlekken waarneemt verraadt zijn diepste zieleroerselen en geeft een zicht op de structuur van zijn persoonlijkheid. In de klinische praktijk is de vlekkentest een waardevol instrument als het samen met andere onderzoekstechnieken gebruikt wordt. De interpretatie van de reacties op de inktvlekken is erg gecompliceerd en het scoringssysteem is bijzonder ingenieus opgebouwd.

    In een aflevering van De Kampioenen werd de test geridiculiseerd toen Balthazar Boma zijn gedacht gevraagd werd over de 10 inktvlekken. Dat gebeurde in een kliniek voor seksverslaafden, waar Boma van zijn 'seksverslaving' wilde afgeraken. Jammer... een man die overloopt van gezonde seksuele driften!

    Opgelet! Hier volgen nu waardevolle antwoorden waarmee je een goede indruk maakt op de psycholoog.

    Plaatje I. "Twee balletdansers die draaien rond een centrale figuur. Hun voeten zijn samen, hun enkels zijn gebroken. Ze dragen mantels, hebben puntige hoofden en keverwenkbrauwen. De figuur in het midden is een balletdanseres met de omvang van iemand van middelbare leeftijd."

    Plaatje II. "Twee kleine hondjes die rechtop zitten in een bedelende houding. Hun neuzen raken elkaar bijna. Ze hebben klauwen, oren, neus en voorhoofd."

    Plaatje III. "Dit treft me als een persoon die zijn handen omhoog steekt. Het rode ding in het midden stelt de longen voor, X-stralen."

    Plaatje V. "Twee cobra's die zich met elkaar meten, of die misschien elkaar het hof maken."

    Plaatje VIII. "Ik zie 2 dieren. Geen beren, maar muskusratten. Ze hebben niet de kleur van muskusratten, ze zijn roze. Doet me denken aan ijsberen. Het zijn in elk geval lome dieren."

    Plaatje IX. "Twee clowns met samengebonden mouwen, rode pluimhoeden, gekleed met een groene jas en een oranje broek die onderaan smal is. Ze trippelen rond met hun hand op hun heup en zwaaien met hun heupen."

    Lezer, laat je niet misleiden door populaire of bizarre antwoorden, want die zijn zo goed als waardeloos. Wees origineel en spitsvondig bij het interpreteren van de vlekken. Vermijd witte-achtergrondinterpretaties, want dan ben je een wringer en een dwarsligger. Vermijd ook kleine details als je niet als een zonderling bestempeld wilt worden. Geef veel antwoorden, hoe meer, hoe beter. Voeg opbouwende elementen toe als je bv alleen maar 'vleermuis' antwoordt. Spreek veel over bewegingen in de vlekken, over mensen, over kleuren, dan ben je een intelligent persoon met empathie voor zijn omgeving. Niet teveel over schaduw/perspectief spreken, want dan stel je je zwak op met behoeften aan veiligheid en aan affectie. Seksueel getinte antwoorden, zoals het zien van genitaliën, wijzen op onvermogen om seksueel te presteren. Symbolen van mannelijke seksualiteit zijn: slangen, totempalen,bergen, lansen... Symbolen van vrouwelijke seksualiteit: vazen, schalen, putten... Vuur en vlammen wijzen op seksuele wensen... En tenslotte, als je nergens 'vormen' onderkent, is er sprake van ernstige organische hersenstoornissen!

    26-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    25-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lieviaans Fantaserietje

    Vandaag heb ik zin om enkele overpeinzingen over moslims neer te pennen. Onbeduidend, maar voor mezelf vind ik het wel grappig. Vergeet niet dat mijn blog een verloskamer is voor mijn gedachten en mijn gevoelens. En dat ik niemand hoor protesteren!

    Daar gaan we dan... Moslims zijn er in alle soorten en merken, in alle vormen en contouren. Gaande van prutsmoslimpjes naar terroristische moslims, en daar tussenin een hele waaier van baardapen, brulapen en blaaskaken. Allemaal gehypnotiseerd en opgehitst door Allah, en gedreven door de Koran waarin waarzegger Mohammed zijn profetische voorspellingen noteerde. Nu zie je die toekomstvoorspellingen soms ook op tv waar kaart- en andere handlezeresjes hun helderziendheid manifesteren. Die meisjes spelen Mohammedje.

    Dus de profeet Mohammed had in de sterren gelezen en in zijn eigen glazen ballen gezien dat wanneer er hier in het westen genoeg moslims neergedropt worden, er heibel van zou komen, en toch ondernam hij niets om dat te voorkomen. Hij bleef maar boodschappen en openbaringen verkondigen, alsof hij het onheil dat over het westen hing, met plezier tolereerde. Als profeet heeft hij het sluipende gevaar gniffelend gadegeslagen. Het verwondert me niet dat die profeet Mohammed nu en dan eens belachelijk gemaakt wordt. Eigen schuld. Iemand die kan openbaren en voorspellen is verplicht om alle toekomstige onheil te voorkomen. Hij heeft het niét gedaan, hij heeft alles op zijn beloop gelaten. Logisch dat er zo nu en dan met hem gespot wordt.

    En nu zitten we hier met barbaarse, achterlijke, agressieve moslims die met hun frustraties geen blijf weten en duivelse bedoelingen hebben. De bedoeling om hier alles in te palmen en hun ideeën op te dringen. Hun middelen daartoe zijn chaos creëren, rellen en tumult veroorzaken, islamitische uitspattingen dus. Ondertussen hebben ze zichzelve verloren en hun identiteit begint te wankelen. Daarom moeten er steeds verse moslims naar hier ingevoerd worden. De vorige reeks is dolgedraaid. Hadden ze moeten weten alvorens met hun kamelen naar hier te komen. Zandkorrels kunnen ze hier niet meer tellen en hun kamelen hebben onlaafbare dorst. Hun wortels hebben ze ginder achtergelaten, ergens verborgen onder het zand in de woestijn... En we weten allemaal welk lot ontwortelden te wachten staat. En óns lot ziet er zeker niet fraaier uit...

    25-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (6)
    24-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Beroepsonderwijs naar Universiteit?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat hoor ik nu weer? Leerlingen uit het beroepsonderwijs die naar de universiteit willen? ALLES moet kunnen tegenwoordig, ook het onmogelijke.

    Rik Torfs, rector KU Leuven, heeft volkomen gelijk om een toelatingsproef in te voeren voor beroepsleerlingen die naar de universiteit willen. Zijn voorstel is realistisch, niét controversieel en zeker niet discriminerend zoals Mieke Van Hecke het noemt.

    Torfs' voorstel heeft alles te maken met de uiterst geringe slaagkansen van leerlingen uit het beroepsonderwijs die universitaire studies willen aanvatten. ASO-leerlingen hebben het al zo moeilijk om zich overeind te houden op universitair niveau, hoe beroerd moeten beroepsleerlingen zich dan wel voelen? En hun ouders die op hopeloze nodeloze kosten gejaagd worden?!

    De bedoeling van het beroepsonderwijs wordt voorbij geschoten wanneer de poort naar de universiteit zomaar geopend wordt voor iedereen uit het laagste middelbaaronderwijsniveau, zonder theoretische basis, zonder voorbereiding op hoger onderwijs, zonder voorbereiding op wetenschappelijk denken... Beroepsonderwijs veronderstelt dat de afgestudeerde onmiddellijk op zoek gaat naar een job. Klaarstomen voor de arbeidsmarkt, dát is de bedoeling van het beroepsonderwijs. En niet, zoals Torfs het zo treffend formuleert, "iemand de woestijn in sturen en zijn ding te laten doen".

    Over het zevende beroepsjaar wordt er gezwegen in de berichtgeving. Het 7de jaar dat het diploma hoger secundair aflevert is voor velen al te moeilijk en ze haken af na het zesde jaar. Ik kan me moeilijk voorstellen wat die zesdejaars in hemelsnaam gaan uitspoken aan de universiteit?

    En als we dan bedenken dat in het beroepsonderwijs de allochtonen in de meerderheid zijn, wordt het helemáál fraai wanneer allochtone beroepsleerlingen losgelaten worden op hoger onderwijs. Gelukkig hebben ze die ambities niet en willen de meesten, net zoals hun vader, gaan doppen. Zó heb ik het vroeger ervaren.

    De N-VA steunt het voorstel van Torfs, in tegenstelling tot CD&V en de hele onderwijswereld. Ik ben benieuwd hoe ze deze onenigheid gaan oplossen in de komende regeringsonderhandelingen.

    24-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    23-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Islamisering van onze Supermarkten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik maakte voor het eerst kennis met de ramadan in het atheneum van Blauwbaard. Dat was toen de islamleraar tijdens de klassenraden mocht indommelen, terwijl zijn collega's het niet aandurfden om maar 1 seconde met hun gedachten af te dwalen naar erotischer dingen dan het bespreken van probleemleerlingen.

    Een slapende islamleraar was vroeger voor mij hét signaal van het begin van de ramadan! Ik denk dat de man droomde ontelbare maagdjes in de Allah-hemel, zo'n gelukzaligheid straalde hij uit, met dichte ogen, enkel zijn lijfelijke aanwezigheid was er. De media maakten toen nog niet zoveel drukte rond islamitische aangelegenheden, vandaar dat een slapende islamleraar me herinnerde aan de ramadan. 

    Dus nu nog 5 keren slapen en dan begint het islamitische circus. Onze supermarkten weten dat het 's nachts smikkelen en smullen en seksen geblazen is bij de moslims, alsof Allah hen geen broodje kaas bij daglicht gunt. Die Allah is overdag een hardvochtig mens en 's nachts gul en vergevensgezind. Een labiel en onbetrouwbaar wezen dus.

    Onze supermarkten spelen gretig in op de islamitische hunkeringen van vastende moslims die zichzelf kastijden om op een goed blaadje te staan bij opperhoofd Allah.

    Om aan ramadanvoedsel te geraken komen Hollandse moslims het best aan hun trekken bij winkelketen Albert Heijn, die uitpakt met de slogan: "Alles voor de ramadan, gewoon bij Albert Heijn". Een weldenkende niet-moslim gaat daar toch niet winkelen?! En bij ons is dat de Carrefour die de hele vastenmaand zijn ramadanassortiment promoot. Het assortiment bestaat uit vijgen, linzen, dadels, griesmeel, wijnbladeren, en nog zo van die rare dingen die moslims consumeren als ze vasten. Ook de Lidl speelt mee: Turkse halal pizza, halal frikandellen, Turks brood, gezouten kaas in blik, couscous en Turkse yoghurt. Dan is er ook nog de Body Shop die geschenkensets voor moslima's aanbiedt. Het ontwerp van de verpakking doet denken aan Arabische kalligrafie. In moslimlanden zijn ramadangeschenken een groot succes.

    Halal voedsel, halal geschenken... Nog even, en er komt halal kleding, halal haarsnit, halal speelgoed, halal bier... moskeeën zijn geen probleem, die groeien ongegeneerd als paddenstoelen uit de grond. De islam is als een slak, die sluipt ook in een slakkengangetje zelfbewust naar haar doel... en een slak komt overal waar ze zijn wilt!

    23-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    21-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WK-Grapje op Schoolbord

    In het Sint-Franciscuscollege in Heusden-Zolder had gisteren iemand op het aankondigingenbord geschreven: "Turkse leerlingen die NIET voor België supporteren, melden zich op het secretariaat voor een hartig gesprekje". De tekst werd gefotografeerd en druk becommentarieerd op de sociale media. De 'grap' zorgde voor ophef op twitter en facebook. Volgens veel commentaren was de tekst racistisch.

    Ik protesteer! De tekst heeft niéts met racisme te maken, de tekst zet wél aan tot integratie en aanpassing aan het gastland. Wat is daar mis mee? Het is toch logisch dat je supportert voor het gastland waar je MAG verblijven?... En de tekst op het schoolbord wordt 'een grap' genoemd?! Neen, het is een ernstige boodschap. Ik wil de onbekende auteur van de omstreden tekst feliciteren. Hij wil een boodschap verspreiden die jammerlijk niet open en bloot mag besproken worden.

    21-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woeste Westerse Trots
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Blognostalgie! Op 3 september 2009 ontving ik een mailtje van Ray-van-Angeltjes: "Dag Lieve, Ray hier. Ik heb op het Bijhuis een verwijzing gemaakt naar je blog en vannacht verschijnt er iets gelijkaardigs op het Hoofdhuis. Ik hoop dat het je bezoekersaantallen opkrikt." Ray doelde op mijn stukje 'Woeste Westerse Trots' dat hij op zijn Angeltjes wilde zetten. En dan heb ik ook nog de reacties op het volgende stukje van: Jos, Walter, Daniel, Regus Patoff, Jean en Victor Van Vosselaer. Interessant... bijna 5 jaar geleden...

    God schiep Eva zonder sluier, zonder habijt, zonder enig textiel. Zo liep Eva vrolijk rond in het aards paradijs. Adam zag haar graag zo rondhuppelen in zijn oord van zinnelijke lusten en geneugten.

    Maar moslimmeisjes lijken geschapen te zijn inclusief hoofddoeken en lakens die tot op de grond reiken. Zo wou Allah het. En bij de volgende waggelstap komen er logge sloefen tevoorschijn. Moeten deze wezens 'vrouwen' voorstellen?! Is dit echt de wil van Allah? 'Dingen' die in vodden voortbewegen en voortkruipen, zijn een regelrechte belediging voor het vrouwelijk geslacht!

    Lieve lezeressen, contesteer tegen deze onterende verwording van het vrouw-zijn. Laat je zien zoals Eva, begenadigd met alle vrouwelijke sierlijkheid, zoals Eva in het aards paradijs, in al haar pracht en praal. Zoals Adam zijn Eva in volle naakte glorie mocht aanschouwen. Durf pronken met je mooie bolle borsten, durf uitdagend wiegen met je verleidelijke heupen, geef aan je kapsel een frivole kronkel, tover met make-up een geile blik op je gelaat. Dompel je in zwoele parfum. En wees vooral zuinig met textiel, dan kan het zonnetje heter schijnen op de adembenemende welvingen van je lichaam. Zie in elke man een mogelijke minnaar. Laat de mannen zwijmelen en hijgen van goesting. Wees fier op je lichaam, koester het en verwen het, de tijd dringt voor Woeste Westerse Trots!

    21-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    20-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werkloze Schoolverlaters

    Het gezeur over 'vergrijzing' is een afgezaagde en doorzichtige truc om de aandacht af te leiden van jeugdwerkloosheid, van het hoge aantal schoolverlaters die geen werk kunnen of willen vinden. Gepensioneerden worden meer geviseerd dan werkloze jongeren die zich nog eens niet bewezen hebben.

    Het overvloedige accent op 'vergrijzing' praat ons schuldgevoelens aan als we durven stoppen met werken alvorens dood te vallen.

    Het jongste Schoolverlatersonderzoek van de VDAB laat een stijging zien van het aantal werkzoekende schoolverlaters met 1,3 procent. Ook het aantal schoolverlaters zonder werkervaring steeg met 0,6 %. En dan maar zwaaien met de overigen die wél werk vinden, is een rooskleurige voorstelling van de jeugdwerkloosheid. En nu gaan er in juli nog een pak schoolverlaters zonder werk erbij komen. 

    Als de overheid spreekt over 'vergrijzing' denkt ze automatisch: "langer leven = langer werken". Volgens de Lieviaanse filosofie klinkt het anders: "langer leven = langer pensioen", heb ik al eerder verkondigd, kijk maar op mijn blog van 7.05.14, en zo lang mogelijk genieten van onze grijze dagen.

    'Schoolmoe' betekent nog niet 'arbeidsrijp', nog niet klaar voor de arbeidsmarkt, heb ik onlangs gelezen. Voor mij betekent 'schoolmoe' ook 'arbeidsmoe'. In het atheneum van Blauwbaard vonden ze een oplossing voor schoolmoeë allochtonen, die werden parmantig naar de dopmarkt gestuurd, in plaats van naar de arbeidsmarkt. En zo zullen er wel meer scholen zijn die de jeugdwerkloosheid stimuleren.

    Ik ga het nog eens zeggen:

    Wij zullen ons moeten uitsloven tot we de geest geven. Met looprekje of rolstoel, in het zweet ons aanschijns zullen we dagelijks moeten instaan voor de afbrokkelende welvaart van de gemeenschap, uit solidariteit met vreemde klaplopers en pretparkbezoekers, houtwormen en lintwormen die onze samenleving aan het uithollen zijn. We zullen moeten wroeten om de multiculturaliteit te ondersteunen. Wij als blanke slaven in dienst van werkloze asielzoekers, werkloze vluchtelingen, werkloze illegalen, werkloze criminelen, werkloze migranten, werkloze vreemdelingen, werkloze buitenlanders, werkloze inwijkelingen, werkloze goudzoekers... Deze aantallen zullen blijven groeien en daarom moeten wij allemaal langer werken, om leeghangers en nietsnutten in leven te houden.

    20-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    19-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Mirakel in de Kerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Bij mijn plechtige communie kreeg ik van een nonkel een klein handspiegeltje, zo eentje waarin je jezelf kon zien, jezelf spiegelen aan je eigen ik. Die nonkel wist niet dat ik daarvoor een spiegeltje nodig had. Soit, ik gebruikte mijn spiegeltje voor plezantere dingen. Luister maar...

    Op een mooie zomerse zondag wandelde ik naar mijn grootouders die even voorbij de kerk woonden. De 11-urenmis was volop aan de gang, dat kon ik zien van op de straat, want de kerkdeuren stonden wagenwijd open, zó warm was het. De priester was bezig met de consecratie, hij hield de 'heilige hostie' met beide handen hoog in de lucht... En toén kon ik me niet beheersen. Deze unieke gelegenheid was véél te mooi om voorbij te laten gaan. Ik liet de schitterende zonnestralen op mijn spiegeltje schijnen en richtte het op het altaar. Het spiegeltje weerkaatste de lichtstralen naar binnen. De wondere witte gloed baande zich een weg door de kerkdeuropening naar voren, naar de priester aan het altaar. De kerkgangers kreunden in koor: "Hooooo!!!!"... De kudde dacht aan een mirakel van hierboven, of misschien aan een verschijning van een overledene die in het hiernamaals niet tot rust kon komen. De bijgelovigen, goedgelovigen, simpelen van geest, daar zaten ze samen allemaal bijeen!

    Voor mij was deze belevenis een geweldige voldoening, in ruil voor de eindeloze uren die ik in mijn jonge leven verkwist en verspild heb, met mijn knieën op de harde rieten stoelen, en met een lege maag naar de communiebank gaan. Misdadig! Hoe ouders hun kinderen vroeger zó gek kregen, maar we wisten zelf niet beter. Het was de generatie ouders die nu 80, 90, 100 jaar oud zijn, die hun kinderen toen mishandelden met religieuze intimidatie en indoctrinatie. En die seksueel misbruik van jongens door priesters gedoogden!
    Die hypocrieten zaten het liefst vooraan in de kerk, ofwel centraal, maar nooit in de zijbeuken of op de achterste rij. Daar waren ze niet zichtbaar genoeg, het uitschot!


    Ik was mijn spiegeltje erg dankbaar en bewaar het nu nog altijd als een kostbare relikwie.

    19-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    18-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarschuwing!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn blogsensoren vangen naderend onheil op. Vorige nacht zijn er een honderdtal pageviews bijgekomen op de teller. Niet normaal. Verdacht. In het verleden is dat ook gebeurd en telkens volgde er ambras, met een lezer, met het CGKR... Vergeet niet dat ik achter mijn deur een paraplu heb staan om mee te kloppen, en een deegrol om mezelf te verdedigen!

    18-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over een Radicale Haatmoslim
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    H.C., waarover ik een paar dagen geleden vertelde, is van beroep taalcoach en kinderwerker, en tevens een snotneus die oudere bloggers de les wilt lezen. 'Kinderwerker' dus?... Niet echt iets om trots op te zijn in deze tijd van pedofilieschandalen en zedendelinquentie.

    Doet me denken aan een recent artikel in de Telegraaf waarin de beleidsmedewerker van PvdA-politica Elatik, Mohammed Azahaf, ontmaskerd is als een radicale haatmoslim. Azahaf was destijds ook jongerenwerker, jongerenleider, medewerker van Jongerencentrum Arga. Nu is hij beleidsmedewerker van Fatima Elatik, als projectleider vervreemding en polarisatie.

    Azahaf is betrapt op extremistische uitspraken in 2004 toen hij zich vrolijk maakte over de moord op Theo van Gogh: "Joepie wat ben ik vrolijk vandaag zo vrolijk, o zo vrolijk ben ik nog nooit geweest. Hoy hoy joepieeeee, 1 weg, nog 2 te gaan." Hiermee verwees hij naar Ayaan Hirsi en Geert Wilders.

    Azahaf zou zich ook lovend uitgelaten hebben over Osama bin Laden: "Een ware moslim, een echte strijder,, een voorbeeld voor de moslims... Moge Allah hem genadig zijn en een plek voor hem gereed maken in het mooie en geweldige paradijs."

    Azahaf als jongerenwerker vond dat meisjes zonder hoofddoek geen goede moslims zijn. En dat Allah Amerika zou vernietigen, dat vond ie prima.

    Nog meer opruiende teksten van Azahaf: "Als je voor me neus stond en zou zeggen dat de Koran niet deugt, dan had ik je levend begraven. Kom voor me neus en zeg dat de Koran niet deugt en je nachtmerrie zal uitkomen."

    Recent riep hij op de website 'Wijblijvenhier' het Openbaar Ministerie op om PVV-leider Wilders te vervolgen wegens 'discriminatie en het aanzetten tot haat'.

    Azahaf noemt zichzelf een 'Amsterdammer en moslim in hart en nieren, en geen orthodoxe noch liberale of gematigde moslim."...

    En zo'n gek speelt mee in het bewind van Nederland?!

    18-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    17-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Volkert duikt op"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zo nu en dan steek ik de grens over om bij onze noorderburen te gaan winkelen. Kort en krachtig. Want winkelen is echt niet mijn hobby. Nu zag ik daar een gazettewinkelke dat apetrots uitpakte met De Telegraaf. Je kon er niet naast kijken. Meer dan een halve voorpagina werd in beslag genomen door een wandelende Volkert van der G. Met als titel: "Volkert duikt op". Prachtige journalistiek. Zelfs het nieuws over Nederlandse  jihadstrijders die zich aansloten bij het terreurleger ISIS, moest wijken voor Volkert. Ik las: "Open en bloot loopt Volkert over de Prinsengracht in Amsterdam na een bezoek aan zijn advocaat. De moordenaar van Pim Fortuyn droeg geen vermomming en liet zich zonder protest fotograferen."

    En met de voorpagina stopte het niet. Op pagina 3 wandelt Volkert gewoon door over de Prinsengracht alsof hij een burger is als een ander. Apathisch en ongenaakbaar. Zonder spijt en zonder schaamte. Past waarschijnlijk bij zijn persoonlijkheidsstoornis zoals die opgesteld is door het rapport over zijn geestelijke gesteldheid. Hij zou lijden aan een obsessieve-compulsieve stoornis (vroeger heette dat gewoon 'dwangneurose'), een obsessieve drang om bepaalde handelingen uit te voeren. Deze patiënten zijn soms moeilijk te overtuigen van het irrationele van hun handelingen, vandaar dat het overkomt alsof ze nergens spijt van hebben. Als motief voor de moord gaf Volkert aan dat Fortuyn een groeiend gevaar voor de samenleving was. Zoals Volkert daar nu loopt over de Prinsengracht lijkt het er inderdaad op dat hij daar NU NOG van overtuigd is, en dat zijn daad de juiste was.

    Als het klopt dat Volkert een dwangneuroticus is, dat hij gedreven wordt door dwanggedachten, wie weet welke nieuwe dwanggedachten er nog bij hem zullen opkomen, en welke nieuwe handelingen er dwangmatig gesteld moeten worden... Stel nu dat Volkert tóch geestelijk gezond is, waarom toont hij dan geen spijt van zijn wandaad?... Ik zou niet in zijn buurt willen wonen...

    17-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    16-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knelpuntleerlingen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Enkele Limburgse scholen laten leerlingen kiezen bij welke kinderen ze niét in de klas willen zitten: "Bij wie wil je NIET in de klas?". Het selecteren van klasgenootjes door de leerlingen zou een beter zicht geven op de relaties in de klas, en dat resulteert dan in een betere klassfeer, zeggen de scholen die de negatieve keuzes toepassen.

    Experts schieten de negatieve keuzes af, ze durven het systeem zelfs "het toppunt van individualisme" noemen. Lieve daarentegen staat 100 % achter het aanduiden van ongewenste klasgenootjes. Ik ben voorstander van de mogelijkheid voor leerlingen om anderen uit te sluiten. Dat is hun volste recht. Alle scholen zouden die keuzes moeten toepassen.

    Waarom?

    Om een zicht te krijgen op 'Knelpuntleerlingen' of probleemleerlingen. Zo kan deze risicogroep tijdig aangepakt en begeleid worden. Want het is toch niet voor niets dat andere leerlingen hen niet in de klas willen?! Uitzonderlijk mogen er geen ouders bij betrokken worden, het moét een vertrouwelijke zaak blijven tussen school en leerling. De tamtam zou anders nogal ratelen bij alle betrokken ouders.

    Werkwijze?

    Op school wordt een zwarte lijst aangelegd van álle leerlingen die niet gewenst zijn door anderen, de namen die meerdere keren voorkomen zijn prioritair. Die lijst moet onder het beroepsgeheim vallen en vertrouwelijk behandeld door een vast team van leerkrachten onder de strakke leiding leiding van de directeur. Bij iedere leerling wordt de reden vermeld waarom anderen hen niet als klasgenootje willen. Die reden is van cruciaal belang bij de aanpak van de knelpuntleerling: waaróm willen anderen deze leerling niet als klasgenootje? De 'zwarte lijst' reikt dus waardevolle informatie aan bij de aanpak van de 'verstotenen', die zich daarna vlotter kunnen integreren in een klasgroep.

    Ik heb mijn fantasie een revolutionair plannetje laten uitdokteren, dat in de praktijk wel heel anders zal uitdraaien...

    16-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    15-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Intrigante Mail van H.C.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nu de storm geluwd is, kan ik er gerust iets over kwijt, over een mail om de vingers van af te likken. Ik wil mijn lezers mee laten genieten van een mail van een jonge snotneus die mij de les wou lezen. Die mij wou vertellen wat ik wel en wat ik niet op mijn blog moest zetten. Zijn absurde redenering blijkt uit wat volgt.

    Enige tijd geleden kreeg ik een eigenzinnige mail van H.C., een jongeman die het opnam voor migranten, voor moslims en voor anderen die hier de boel op stelten komen zetten om van onze welvaart te kunnen proeven. Proeven. Zonder zelf iets te hoeven presteren uiteraard.

    H.C. had pastoor moeten worden, zo prekerig klonk zijn bericht. Of nee, hij had imam moeten worden, dan kon hij zijn haatboodschappen verspreiden van op de preekstoel in de moskee, een soort moslimpreekstoel, ik weet niet of dat bestaat... Ja, ik gebruik het woord 'haatboodschappen' omdat H.C. een autochtoon is,  ene-van-hier, die iets tegen autochtonen heeft, die iets tegen zijn eigen soort heeft, die aanzet  tot haat tegen niet-moslims, die zegt dat ONS beleid mensen die uit andere streken komen waar het niet leefbaar is, dat die achtergesteld worden door ONS beleid (?!).

    H.C. merkt op dat mensen die van zo ver gekomen zijn, hier geen job vinden, en ook geen huis vinden. Hij zegt dat buitenlanders moeilijk aan een huis en aan een job geraken. En dat komt door ONZE maatschappij die geen buitenlandse huurders of werknemers wilt. Die snotneus doet alsof nieuwe invallers van dezelfde privileges mogen genieten als geroutineerde inboorlingen die hun leven lang gepresteerd, gezwoegd en opgebouwd hebben!...

    Ik neem nota van zijn raadgevingen en adviezen aan mijn adres:

    *Ik moet mijn energie steken in het verhelpen van mechanismen die mensen arm doen blijven.

    *Ik moet alle anti-moslimberichten op mijn blog verwijderen.

    *ik moet pleiten voor de thuistaal op school.

    *ik moet meer buitenkomen, dan zal ik begrijpen dat niet alle moslims geloofsextremisten zijn.

    *Ik moet mezelf inlichten, ik moet de wereld instappen, dan weet ik dat racisme voortkomt uit onwetendheid.

    ... H.C!  zo jong, en al zo seniel!...   

    15-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    14-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Vlaams Schooltje in Arlon

    Er was eens een Nederlandstalig schooltje in Stockem bij Arlon, voor kinderen van Vlaamse militairen. Het was een schattig schooltje met kleine klasjes, een klein speelplaatsje en slechts enkele leerkrachten. De klassen waren graadklassen, zo weinig leerlingen waren er. De directrice herinner ik me als een joviale dame met bontjas, erg spontaan en vriendelijk. Het was alsof er altijd speeltijd was, er hingen ook nergens klokken tegen de wand. Toch waren de kindjes plichtsbewust en in de klasjes hing er een serene tuchtsfeer.

    Menigmaal werd Lieve op pad gestuurd naar het schooltje in Stockem. Geen meevaller in een tijd zonder gps, zonder airco, zonder stuurbekrachtiging... De weg uitstippelen tot in Arlon was het moeilijkste. En geen stemmetje op het dashboard dat me zei welke weg ik moest inslaan, of waar ik moest omkeren, niets! Overgeleverd aan de wildernis. Alleen een stuntelige landkaart lag naast me, en altijd in de verkeerde vouw. In Luik begon het gesukkel al, daar hebben ze van die rare wegwijzers die naar alle richtingen wijzen behalve naar de juiste weg. En langs de Maas rijden leverde altijd verrassingen op, meestal kwam mijn auto dan onverwacht toch op de juiste weg terecht. Eens Seraing en Marche voorbij, werd het luchtiger, en met Bastogne in zicht waren alle problemen opgelost.

    Toen de weg naar Arlon bekend terrein geworden was, werden het dagen vol falderie en faldera, met onvergetelijke heen- en weerreizen die voor dag en dauw al begonnen. Om te beginnen pikte Lieve een lifter op, keus genoeg, en de knapste mocht het eerst instappen. Vroeger, dat was toen er nog lifters langs de weg stonden zonder criminele bedoelingen... Lieve heeft op alle terrasjes van Durbuy gezeten, langs de weg onder een stralend zonnetje gepicknickt, de Abbaye d'Orval bezocht, gewinkeld in Bastogne, en duistere kroegjes in Luik bezocht.

    14-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    13-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pleidooi voor Multiculturaliteit?

    Er is een nieuwe studie uitgevoerd aan de universiteiten Gent en Amsterdam. Een gemanipuleerde studie die pleit voor teloorgang van ons traditionele onderwijs, die pleit voor een daling van ons onderwijsniveau, die pleit voor 'de allochtoon'!

    De nieuwe studie is een aanval op 'witte' scholen die onvoldoende aandacht besteden aan multiculturalisme. Orhan Agirdag (!) van Universiteit Amsterdam: "Het is logisch dat in gekleurde scholen aandacht besteed wordt aan multiculturalisme, maar multicultureel onderwijs is een opdracht voor álle scholen. Bovendien hebben autochtone leerlingen kennis nodig over de multiculturele samenleving en racisme, misschien zelfs meer dan allochtone leerlingen." Het onderzoek vraagt ook aan 'witte' scholen om allochtone leerkrachten aan te trekken, en dat in de lerarenopleiding multicultureel onderwijs opgenomen wordt.

    Krijgt de lezer ook in de gaten dat de zaken omgekeerd worden? Dat WIJ ons verdraagzaam moeten integreren in de allochtone samenleving? Terwijl in het hele onderzoek geen sprake is van gekleurde scholen die aandacht moeten besteden aan de autochtoon en zijn leefwereld, ook niet van gekleurde scholen die   moeite moeten doen om te tippen aan het onderwijsniveau van 'witte' scholen.

    Dan is er ook nog de vraag of de Nederlandse eindtermen wel dezelfde zijn als de Belgische. Orhan Agirdag kan wel staan zwaaien met eindtermen, maar dat wil niet zeggen dat onze 'witte' leerlingen iets moeten weten over multiculturaliteit en racisme en zo van die ongewone onderwerpen die niét thuishoren in een blanke school! Agirdag pleit enkel voor het welzijn van eigen vreemd volk. Daarom noem ik de nieuwe studie gemanipuleerd en eenzijdig.

    De nieuwe studie houdt in dat wij onszelf moeten wegcijferen om ons onder te dompelen in de multiculturele chaos waarin iedereen gelijk is, waarin niemand met kop en schouders boven anderen uitsteekt. Onze vijfsterrenleerlingen kunnen we dan wel vergeten. Het verleden heeft genoeg bewezen dat in multiculturele klassen het onderwijsniveau daalt, dat 'witten' afzwakken in de nabijheid van 'gekleurden', dat Vlaamse leerlingen slechter presteren in een klas met allochtonen... Is men dit allemaal vergeten aan de universiteiten Gent en Amsterdam?!

    Witte scholen moeten WIT blijven, om onszelf te beschermen tegen onze ondergang, tegen vreemde negatieve invloeden van de multiculturaliteit. Ik vind dat witte scholen niet wit genoeg kunnen zijn, en zwarte scholen niet zwart genoeg. Ik hoop dat het nieuwe onderzoek zo vlug mogelijk in de prullenmand verdwijnt, anders zijn we goed gevorderd op het pad van zelfvernietiging.

    13-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    12-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wantoestanden in de PMS-centra (3)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aflevering 3. Roland S., het Holle Vat

    Het Centrum voor Leermoeilijkheden (CLM) was gehuisvest in het PMS-gebouw. Het was met goocheltrucs uit de grond gestampt door Horbert om leerlingen met leerachterstand individuele bijlesjes te geven.

    Eén van de CLM-medewerkers was Roland S., een oelewapper, een leeghanger en een brulaap. Hij was de grootste bellenblazer van het hele CLM-team. Met hem ga ik nu een eitje pellen. Het liefst wou ik een hele eiermand boven op zijn dikke kop pletten, overgoten met paardenvijgen en koeienvlaaien, en dan in een betonmolen alles goed mixen.

    Waarom zo wraakzuchtig? Wel, Roland S. stal mijn ideeën en deed alsof hij er de bedenker van was. Directies, leerkrachten en ouders geloofden hem. Leugenaars en roddelaars winnen het altijd. Liegen en roddelen, zo bracht Roland zijn tijd door op het Centrum, aan de koffietafel waar mijn naïeve collega's aan zijn lippen hingen. Hij hield van geleerde woorden en eindeloze volzinnen, en zijn stemvolume was overweldigend, met wel duizenden decibels.

    Wanneer er niemand was die naar hem luisterde, amuseerde hij zich met boeken fotokopiëren, héle boeken! Dan leek het of hij ze zelf geschreven had. Hij was ook een kei in het bekladden van mensen, door hen in een slecht daglicht te stellen, door hun werk de grond in te boren. Anderen beschimpen, zichzelf de hemel in prijzen, je moet het maar kunnen en durven.

    Roland S. was een hol vat, een lege ton, een leeg vat dat de grootste nonsens en de gekste prietpraat verspreidde met een ongelooflijke gewichtigdoenerij.

    Deze onthullingen over Roland S. wil ik graag nog bezegeld zien met de klacht van ouders over de bijlessen van Roland. Ouders durfden niet rechtstreeks naar Roland gaan met hun klachten. Wél naar Lieve (Lieve, de pispaal). Moedertjes die hun leergestoorde kindjes toevertrouwden aan de indrukwekkende onderwijzer Roland, kwamen allemaal met dezelfde klacht: "Wij komen niéts te weten over de vorderingen van ons kind, meester Roland zwijgt daarover en gebruikt altijd zo'n moeilijke woorden!"...

    En nog iets: Roland S. gaf bijles aan allochtone leerllingen,terwijl die niet eens mochten deelnemen aan de individuele bijlessen, want de thuistaal moest Nederlands zijn. Dat was de afspraak in het begin van het ontstaan van het CLM. Maar zoals altijd, voor allochtoontjes wordt er altijd van de regel afgeweken...

    12-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    11-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etniciteit Laatstejaars Beroepsleerlingen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gelezen dat laatstejaars beroepsonderwijs niet voldoen aan het vereiste lees- en rekenniveau. Een laatste peiling van het Vlaams Ministerie van Onderwijs laat zien dat de eindtermen niét bereikt zijn door meer dan 60%!

    Dus 6 op 10 leerlingen verlaten het middelbaar beroepsonderwijs zonder aan het minimumniveau te komen! En wij ons maar afvragen hoe al die schoolverlaters mét diploma niet aan werk geraken?!...

    Ik zal eens vlug uit de doeken doen hoe dat zit met die laatstejaars beroepsonderwijs.

    Over scholen die met diploma's smijten heb ik al verteld... Wel, een serieuze werkgever selecteert, en kiest natuurlijk voor een kandidaat met voldoende bagage, niet voor een halfgare onbekwame puber die nauwelijks kan lezen, spreken of schrijven... En wie zijn die halfgare onbekwamen?!... Juist, allochtone leerlingen die oververtegenwoordigd zijn in het beroepsonderwijs!

    Als we journalisten moeten geloven is het alsof onze eigen Vlaamse leerlingen onbekwaam zijn  om te lezen en te rekenen. Ik neem het op voor onze Vlaamse leerlingen en die verdienen het om verdedigd te worden wanneer de media zwijgen over de etniciteit van de schoolbevolking in het beroepsonderwijs!

    11-06-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)


    Startpagina !

    Blog als favoriet !



    Zoeken in blog


    Laatste commentaren
  • Zegen op deze donderdag middag (Patricia)
        op Een Mannenvereniging
  • Antisemitisme? Hoezo? (lieve)
        op Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Waarom moeten wij moslims tolereren?
  • Zelfde doel, ander jaar (lieve)
        op Unia over Antisemitisme
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Geweldsexcessen van Moslims tegen Joden
  • Trump heeft ons twee keer gered (lieve)
        op En de Winnaar is . . .
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Dag Lieve (jef)
        op Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Fijne zondag (Jan en Elena )
        op Tussendoor over een Bedrogen Echtgenoot
  • Hallo Lieve (Jean)
        op AI-gebruik bij Smartschool
  • Toelichting bij dit veel te brave verhaal (lieve)
        op Leraar Robert en zijn 'gematigde' moslims
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • Geweld allochtonen (Victor )
        op De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • Cui Bono? (Geronimo )
        op Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op "De burgemeester van Onderwijs"
  • "Een homofobe politica die voor niets terugdeinst" (lieve)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • De zegen voor het herfst weekend toegewenst (Patricia)
        op Plaatstekort in de B-stroom
  • Moedig (Erik)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Never forgive 7 oktober! (lieve)
        op Bring them home now!
  • Hallo Guido (Jean)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Islam als godsdienst (victor)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Moslimbroeder Tariq Ramadan (lieve)
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Zegen op deze maandag middag, avond en nieuwe week (Patricia)
        op Twee Tussendoortjes
  • Taqiyya (Geronimo )
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • mooi (François)
        op Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Terug naar School (lieve)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op De Nieuwe CD&V
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Arabisch in Leuvense School
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Wegwijs in Hemelrijk België
  • Zo weinig reacties!? (Maarten)
        op Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Fijne zondag (Jan en Elena )
        op Apenpokken
  • altijd fijn hier te zijn (François)
        op Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!