Inhoud blog
  • Sven Pichal, de Kindervriend
  • Pauze
  • Een Mannenvereniging
  • Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Waarom moeten wij moslims tolereren?
  • Unia over Antisemitisme
  • Geweldsexcessen van Moslims tegen Joden
  • En de Winnaar is . . .
  • "Bent u niet beschaamd?"
  • Zoek de Verschillen
  • Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Tussendoor over een Bedrogen Echtgenoot
  • AI-gebruik bij Smartschool
  • Antisemitisch Moslimtuig !
  • Zalige Boudewijn
  • VIDEO: Goed spul . . .
  • Ilse en Helga, de Meesteressen
  • Over het Cordon Sanitaire
  • Over het G-plekje van Professor Nuttin
  • De Afspraak: Reclame voor de Rilatinepil !
  • Leraar Robert en zijn 'gematigde' moslims
  • VROEGER...
  • Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • "De burgemeester van Onderwijs"
  • Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • CD&V Moslimpartij
  • Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Plaatstekort in de B-stroom
  • Asielzoekers in Hotels
  • Mijn Oordopjes
  • Bring them home now!
  • De Nieuwe Vlaamse Regering
  • "Kindermisbruikers zijn ZIEKE Mensen"
  • Koekelberg klaar voor de paus
  • Verwarde Mannen of Jihadistische Terroristen?
  • Psychisch Lijden
  • Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Allah/alloeeee Akbar
  • Taalverloedering
  • Eigen Volk
  • Bloggeschiedenis
  • Agressie tegen Hulpverleners in de Zevende Dag
  • Twee Tussendoortjes
  • Kindermisbruik door Geestelijken
  • Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • ‘Calamity Kamala’: hoe bekender hoe onbeminder
  • Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Tussendoor op De Afspraak
  • Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • De Nieuwe CD&V
  • Moslimscholieren intimideren Leraressen
  • De Eerste Schooldag
  • Allochtoon Zittenblijven
  • Scholieren kunnen geen Klok meer Lezen
  • Arabisch in Leuvense School
  • Wegwijs in Hemelrijk België
  • VROEGER...
  • Meer Boek, Pen en Papier, minder Digitalisering
  • Iskamterreur: Mesaanval in Solingen
  • Georges Louis & Connerie
  • "Immigratie ruïneert het Onderwijssysteem"
  • Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Apenpokken
  • Over Brusselmans
  • Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Hartverscheurend Liefdesverhaal
  • Vluchtelingen in Hotels
  • Kinderen op de Achterbank
  • De Satire van Brusselmans
  • De Snelders Soap
  • Puberteitsremmers voor Kinderen
  • Anti-Immigratierellen in Britse Steden
  • Olympisch Boksen
  • RIP Ismail Haniyah
  • De Godsdienstleraar
  • Decadente Opening Olympische Spelen
  • CITAAT van Sigmund Freud
  • De Efteling past zich aan...
  • Didactische Tip voor het Islamonderwijs
  • Kamala Harris
  • 'Bende' van 5-jarigen
  • 21 juli
  • Zwemmen in Zee
  • Moslimterrorisme in Leeds
  • Nieuws uit Oostende
  • Tussendoor in mijn Erotische Keuken
  • DONALD TRUMP!
  • Waarom zoveel C-attesten in Beroepsonderwijs?
  • Nixon verslaan?
  • Een Neger op een Fiets
  • 11 juli, Vlaamse Feestdag
  • Omvolking van een Schoolbevolking
  • Frankrijk slaat Nieuwe Weg in
  • De nieuwe Britse Premier: een Drama?
  • "De Unieke Grootsheid van Blanke Mannen"
  • Rechts kiezen en Links krijgen
  • Als je nu nog links stemt, dan ben je hopeloos verloren
  • Rechtzetting
  • Conner en Anuna (fictie)
  • Veel Ongeletterden en Weinig Toppresteerders
  • Debat Trump - Biden
  • Jaap moet langer werken
  • Stel je eens een Wereld zonder Blanke Mensen voor
  • Het Geval Peter De Sutter
  • Te laat!
  • Regeringsvorming: Uitsluiting Vlaams Belang
  • Moeilijke Moeders
  • Ondertussen in Vlaanderen . . .
  • De Afspraak en de Islam
  • Zondag 9 juni 2024 en The Day After
  • Tussendoor in Terzake
  • Waarom Astra Zeneca’s Vaccin Mensen doodt
  • An Serpent, een gevaarlijke Gifslang
  • Mes in de nek en dood
  • Verkiezingsperikelen
  • Collectieve Regularisatie van illegalen?
  • Geil en Wulps
  • Een Moslim als Bemiddelaar?
  • Over de Seksuele Rooftocht van Hamas
  • Drama's en Intriges
  • Zwarte Negers in de Donkere Nacht
  • CITAAT van Geert Wilders
  • Universiteiten worden steeds linkser
  • Vroeger was het beter...
  • Nawal Fahri (CD&V)
  • De heilige Holebius
  • Er gebeuren Rare Dingen
  • De Gebruikelijke Slachtofferrol
  • Onthullingen over Zwarte Scholen
  • 12 Mei Moederdag!
  • De Kracht van de Groep
  • De Depressieve Migrant
  • Meer mag ik niet zeggen
  • Alternatief Leerplan Wiskunde
  • Dit is Brussel!!
  • Een Onvergetelijke Ouderavond
  • Homoseksualiteit Strafbaar in Irak
  • Christelijke Scholieren bekeren zich tot de Islam
  • Zelenskiaans Tussendoortje en de Gulle Geldschieters
  • Centrale Toetsen Vlaams Onderwijs
  • Golf van Gewelddadige Tienerdoden in Frankrijk
  • Vogels voor de Kat
  • Terreur op Franse Scholen
  • Eerst presteren, daarna welbevinden
  • Hubert Brouns en Zoon
  • Serkan Bozyigit: "Ik ben 100 procent Vlaming"
  • De Tweede Kans van Conner Rousseau
  • Suikerfeest
  • Lieviaans Verzinseltje: Herziening Schoolplicht
  • Vluchtelingen brengen besmettelijke Ziekten mee
  • Zweedse Voetbalsupporters Doodgeschoten
  • Syriër valt Meisje aan met Mes
  • Paasfeest in Vlaanderen
  • 9 juni 2024
  • Een Waarschuwende Droom
  • Geen Lerarentekort, maar Leerlingenoverlast!
  • Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Islamitische Staat
  • Zware Vechtpartij in Bree
  • Marokkaanse Miserie
  • Blogsentiment: Apart Onderwijs
  • Crevits haat Vlamingen
  • Het Mazelenvirus in Opmars
  • Politie zoekt Nieuwe Medewerkers
  • Reclameboodschappen op mijn Blog
  • "Justitie is rot tot op het bot"
  • De Islamleraar en de Ramadan
  • Tussendoor in Gaza
  • Kleuters bestormen het Buitengewoon Onderwijs
  • Tradwifes Movement
  • Die Sven Pichal toch
  • 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Lieviaans Verzinseltje
  • De Ondergravers van onze Eigenheden
  • GRAAIEN . . .
  • De 1B-klas van het Middelbaar Onderwijs
  • Psychische Stoornissen en Rilatine
  • Migrantenwerkloosheid versus Vergrijzing
  • VIDEO: Brussel . . .
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Afrikaans Crapuleus Tuig
  • Omvolking van de Schoolbevolking
  • Over Draaimolens
  • VIDEO: Amerika toen en nu . . .
  • Viespeuk Vangheluwe
  • Schietpartij op de Oxford High School
  • De Advocatenmoord
  • Tussendoor bij de Ensors
  • Onthullingen over Schoolartsen in de CLB's
  • Turtelhuisjes en Terugkeerhuisjes voor Illegalen
  • Enzovoort . . .
  • Klaus Van Isacker herstelt van Hersentrauma
  • Directeur Griezelmans van Basisschool Tuinwijk
  • De Doorstroomtoets, een Hollandse Uitvinding
  • Feministengezwam
  • Fietsongevallen
  • Het Geval Snelders
  • Waarom moeten Vlaamse Scholieren Moslims tolereren?
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Vlaand'ren mijn land

    De Noordzee bruist een lied dat brandt
    De zeewind draagt het mede
    Het zingt van vrijheid over 't land
    Van vreugd' in dorp en stede
    De zonne vuurt de blijheid aan
    Langs velden, weiden, stromen
    Waar steden met hun torens staan
    Waar woud en heide dromen
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
    O schone steden, trots en vroom
    Vol heilige feestvisioenen
    O stille dorpkens langs de stroom
    Waar veld en weide groenen
    Ik min U, stad vol klokgetril
    En dorp ik min U beide
    En 't is er, als ik dromen wil
    Zo vreedzaam in de heide
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart

    Willem Gijssels (1875 - 1945)

    SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)

    Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
    15-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederlands Tweede ?! Taal

    Onlangs vroeg Erdogan aan de Turken in de Ethias Arena in Hasselt om Turks als eerste taal te beschouwen en dan pas de taal van het land waar ze wonen.

    22 jaar geleden verkondigde volksverrader en linguïst Koen Jaspaert hetzelfde toen hij vanuit zijn Steunpunt in Leuven het NT2-project verzon om allochtone leerlingen op hun eigen wijze te kunnen benaderen in de klas (NT2 = Nederlands Tweede Taal).

    Ik heb toen niemand horen protesteren. Zover ik weet zweeg het Vlaams Blok toen ook. Mijn collega's in de refter lieten me protesteren tegen NT2. Ze luisterden en knikten instemmend, maar ondertussen slurpten ze voort aan hun verslenste koffie. Dat was alles. En daar zat ik dan in m'n eentje te mopperen...

    Potverdrie, waar heb ik me toen toch druk om gemaakt! En waaróm? Ze hebben allemáál toegelaten dat de Nederlands taal in het migrantenonderwijs een tweederangstaal werd... En dan mag Turk Erdogan hier dezelfde nonsens komen uitkramen?! Nonsens waartegen we 22 jaar geleden al hadden kunnen protesteren. Die kansen hebben we allemaal laten liggen. Indien TOEN het protest algemeen was, een solidair protest, ik denk niet dat Erdogan hier nog kansen maakte met zijn fabeltjes!!!... Nu ben ik boos!

    15-05-2015 om 17:30 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voetgangerslichten voor Homo's
                                          Homo's op verkeerslichten Wenen

    De meest politiek correcte verkeerslichten ter wereld staan in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen. Behalve het klassieke mannetje staan op sommige voetgangerslichten 2 mannen of 2 vrouwen die elkaars handen vasthouden of elkaar omhelzen. De biseksuele pictogrammen op de voetgangerslichten zijn er in de aanloop naar het Eurovisiesongfestival dat er volgende week plaatsvindt.

    En de decadentie woekert voort...

    15-05-2015 om 13:46 geschreven door lieve


    >> Reageer (5)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reacties op het Meisje met te veel Huiswerk

    dag Lieve

    Walter F heeft overschot van gelijk. Waar het mij om gaat; dat 16 jarig meisje mag van hilde crevits als nuttig idiootje optreden om te vertolken wat crevits  en die bouvier zinnens zijn met ons onderwijs. Nog maar eens een trapje naar beneden halen opdat " de achtergestelden" toch nog enigszins zouden kunnen volgen en zo aan een 'getuigschrift' geraken.  Verbeter mij als ik het verkeerd zie.

    14-05-2015 om 17:12 geschreven door jos

    Beste Lieve

    Ik kijk niet naar de BRT en zeker naar niets waar die Cools bij betrokken wordt, die linkse griet veroorzaakt bloeddrukstoornissen, het is al jammer genoeg dat die met ons belastinggeld betaald wordt.

    Betreffende dat kind, heeft ze soms gesolliciteerd voor een politiek postje bij retteketet Crevits.

    14-05-2015 om 17:06 geschreven door Jean

    Een 16 jarige...

    ... die iest te zeggen heeft (ongenoegen uiten) over het onderwijs komt zonder slag of stoot op TV. Een democratisch verkozen parlementslid van het Vlaams Belang daarentegen is een zeldzaamheid. Indien het dan toch lukt, kunnen ze niet uitspreken of worden door de mod(d)erator het zwijgen opgelegd. De wereld op zijn kop.Rolling Eyes

    14-05-2015 om 09:26 geschreven door Walter F

    15-05-2015
    Onderwijs of manipulatie?

    Een katholieke school in Gent met overwegend vreemdelingen in haar klas.

    Toen mijn kleindochter van 14 jaar in haar klas antwoordde op de vraag van de leerkracht "noem eens een politieke partij" waarbij ze antwoordde Het Vlaams Belang, kreeg ze een negatieve bemerking van "ken je niets beters?". Waarmee beiden toch wilden duidelijk maken hoe hun ideeën of voorkeuren zijn. 

    15-05-2015 om 11:33 geschreven door tjenne

    15-05-2015 om 13:44 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nostalgie: Ben E. King

                                               

    15-05-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    14-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te veel Huiswerk?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kritiek van scholiere Alice (16) op ons onderwijs: "We krijgen te veel huiswerk en toch heb ik niet het gevoel dat ik veel bijleer." Het meisje volgt het vijfde jaar Latijn-Moderne Talen. De manier van lesgeven trekt ze in twijfel. Ze leert veel van buiten om goede punten te halen, maar daarna stroomt alle informatie weer uit haar geheugen, zegt ze. Elke dag een vak herhalen vindt ze beter dan twee keer per jaar wanhopig leerstof naar binnen proppen vlak voor het examen.

    Tot daar de verzuchtingen van een kritische leerling over ons middelbaar onderwijs. Interessant.

    Haar mening trok de aandacht van onderwijsminister Crevits. In 'Reyers Laat' gingen de minister en  leerlinge Alice in gesprek met elkaar. Toen was er al een lichte nuancering te horen in Alices bedenkingen over het schoolsysteem. Het accent verschoof zich naar het beroepsleven. Alice vroeg de minister om meer lessen te krijgen 'waar ze later in het beroepsleven ook nog iets mee kan doen'. Praktijktoepassingen dus, en klaarstomen voor het beroepsleven, daarop kwam het neer.

    Toch denk ik niet dat het de oorspronkelijke bedoeling was van Alice om al meteen aan een beroep te denken, of aan toepassingen in de praktijk.

    Volgens mij zijn de bedenkingen van het tienermeisje aangegrepen om het beroepsleven in nauwer contact te brengen met het secundair onderwijs. Dat is toch de trend tegenwoordig...

    ...De bedoeling van het secundair onderwijs is de scholieren voorbereiden op het hoger onderwijs, op hogere opleidingen, op universiteit, daar waar theorie en examens  een nóg grotere rol spelen dan in het middelbaar. En dan zal Alice nóg veel meer moeten studeren en "leerstof naar binnen proppen" en vrije tijd opofferen. Misschien staat ze daar niet bij stil en focust ze zich te veel op het lesgeven in haar middelbare school? Ja, daar lijkt het wel op.

    Ik kan Alice niet goed volgen als ze het heeft over 'lessen in het middelbaar waar ze later iets aan zal hebben in het beroepsleven'. Alice slaat een treetje over! Of wil ze meteen na haar studies Latijn-Moderne Talen de beroepenwereld instappen? Ik denk het niet. Daarom is het eigenaardig dat ze zo vroeg al aan praktijktoepassingen denkt. Een 16-jarige mag zich gerust een beetje vergalopperen tijdens een tv-uitzending... En zeker onder de manipulerende regie van Kathleen Cools.

    Mijn inspiratiebron van gisteravond was JOS... En toen had ik zin in een slaapmutske. Zo eentje met schuim d'r bovenop.

    14-05-2015 om 12:49 geschreven door lieve


    >> Reageer (5)
    13-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lieviaans Droomfantaserietje
    Een verloren liefde kwam teruggewandeld in mijn leven.
    Door het verlichte raam herkende ik zijn vertrouwde silhouet.
    Ik maakte me op om hem te verwelkomen.
    Mijn geluk was overrompelend.
    Ik sidderde over mijn hele lichaam.
    Toen werd ik wakker.
    Ontgoocheld.
    Onbeschrijflijk ontgoocheld.
    Ik wou vlug weer inslapen om de droom te hervatten.
    Maar dat lukte niet.
    Natuurlijk niet.
    Mijn verdriet heb ik weggedronken en daarna terug naar bed.
    In mijn volgende droom hoorde ik zijn stem.
    "Witte, zou je nu wel opnieuw gaan slapen?
    Kijk, de zon is al opgestaan.
    Sta ook op, dan kunnen we samen genieten van deze mooie dag."

    Bij het ontwaken was zijn stem verdwenen. Weg...
    En nu maar zien hoe ik de nieuwe dag weer kan overleven.
    Zonder hem.
    Dag na dag.

    13-05-2015 om 10:16 geschreven door lieve


    >> Reageer (5)
    12-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvang Leefloners
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wij zijn veel te bescheiden. We moeten niet rond de pot draaien of extra voorzichtigheid aan de dag leggen als het gaat om jongeren-met-een-migratieachtergrond. ZIJ zijn disproportioneel aanwezig bij de groep leefloners. Zonder hen zou het beroep van leefloner misschien wel niet bestaan.

    Vorige week las ik dat OCMW's 22,6 miljoen euro krijgen om leefloners op te vangen, leefloners die zich uitgesloofd hebben om werk te vinden, alle werkgevers lastigvallen hebben en gesmeekt hebben om een job. En nog altijd niets gevonden. Wie zoekt die vindt niets...

    Het zit niet langer mee voor schoolverlaters die thuis zitten te wachten op een job, of in het park op een hangbank, of in café of moskee waar hun eeuwig-werkloze pa hele dagen slijt met collega-moslims. Nee, het valt niet mee.

    Vroeger konden Turkse en Marokkaanse schoolverlaters direct terugvallen op een sociale zekerheid, opgebouwd door hun werklustige autochtone medeburgers. Autochtonen als verdraagzame en genereuze werkwilligen die met een eindeloze zin voor liefdadigheid hun vreemde medemensen helpen om te overleven... typisch Vlaams, onderdanig en behulpzaam. Ik zal 't zelf maar schrijven want in geen 1 krant staat te lezen over de edelmoedigheid van ons eigen soort.

    Woorden van De Wever: "In geen enkel ander land kunnen mensen al gebruik maken van de sociale zekerheid vooraleer ze er geld in gestopt hebben."

    Vroeger hadden allochtone schoolverlaters geluk toen ze ongestoord van de schoolbanken konden verhuizen naar het stempellokaal. Deliberaties in scholen pasten hun beslissingen aan aan deze gulle maatregel. Hopeloze gevallen, 20 jaar, laatste beroepsjaar, en nog altijd gebuisd. Dat was vroeger heel simpel, de school stuurde alle gebuisde allochtonen door naar 'den dop'. Gelukkig kan dit nu niet meer... Ik weet niet hoe ze dit nu klaarspelen tijdens de deliberaties. Een hele herziening zal nodig zijn. Maar zoals het onderwijs verzot is op allochtonen zal dat wel lukken.

    En dan denk ik met weemoed terug aan de tijd dat allochtone leerlingen onbevangen en zonder schroom hun vinger opstaken in de klas om te vragen: "Wat moet ik doen om te kunnen gaan doppen?"... Dat ontroerende vragenuurtje zal ik niet gauw vergeten, een vragenuurtje na de uiteenzetting over 'Studie- en Beroepsmogelijkheden na het Secundair Onderwijs'. Ik heb nog nooit zo'n hoop streberige en ambitieuze leerlingen bijeen gezien!... Voor hen kon de hele beroepenwereld de boom in, en de studiekeuzemogelijkheden eveneens.

    12-05-2015 om 19:32 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    11-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen Examens meer? Geen Diploma's meer?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Jos wees me op een nieuwtje vanuit Nederland. Toch fijn dat ik af en toe eens wakker geschud word om de actualiteit te volgen in plaats van me in het verleden te wentelen.

    Waar gaat het over? In de Nederlandse Telegraaf was de stelling van vandaag: "Eindexamen is niet meer van deze tijd. Vandaag beginnen de eindexamens in het voortgezet onderwijs. Prima dat leerlingen op enig moment getoetst worden op hun kennis, of is het niet meer van deze tijd?"... Lezers konden hun mening geven door deel te nemen aan de lezers-enquête.

    Waar wil men eigenlijk naartoe met het in vraag stellen van examens? Er bekruipt me een onbehaaglijk gevoel. Het doet me denken aan Philippe Muyters die vorig jaar meedeelde dat de Vlaamse overheid sinds 2006 al 5.551 ervaringsbewijzen uitgedeeld heeft. Een ervaringsbewijs is een officieel document dat bevestigt dat iemand over de vaardigheden beschikt om een beroep uit te oefenen zónder dat hij daar een diploma voor heeft. Het aantal werknemers zonder diploma kent daardoor een stijging. Het concept 'ervaringsbewijs' leek me een krampachtige noodgreep van de overheid om schoolonwilligen/onbekwamen toch aan het werk te krijgen. Een labiele constructie die regulier onderwijs bespot. Misschien hoeven allochtonen en anderstaligen binnenkort helemáál niet meer naar school of opleidingen te volgen? Ik vrees dat het aantal beroepen waarvoor geen diploma vereist is, in de toekomst nog zal stijgen. En allochtonen zullen de eerste sollicitanten zijn...

    Terug naar de examens die in het voortgezet onderwijs in Nederland in het gedrang komen.

    Examens, als objectieve metingen, zijn onvervangbaar. Ze moéten blijven. Hun belang is onbetwistbaar. Gestandaardiseerde toetsafnames in uniforme omstandigheden van een grote groep studenten, zijn  de enige middelen om studenten te evalueren op hun kennis, op hun bekwaamheden, en om hen te kunnen vergelijken met hun medestudenten.

    Ik begrijp heel goed de nieuwe trend om examens te vervangen door subjectieve beoordelingen. Het is een soort radeloosheid, een onwennigheid met het hoge aantal allochtonen in het onderwijs. Men weet geen raad meer met allochtone leerlingen die machteloos staan tegenover schriftelijke proeven.Men moét wel iets verzinnen om de allochtone overrompeling in het onderwijs aan te kunnen. Naarmate de allochtone studentenbevolking toeneemt, vrees ik dat in de toekomst examens en diploma's stilaan gaan verdwijnen. Helaas. En subjectieve beoordelingen gaan meer ingeburgerd geraken, ten koste van... de bekwame autochtoon!

    11-05-2015 om 23:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rampenplan

    Ik ben vanmiddag gaan winkelen in de Gamma. Om laddertjes en bootjes te kopen. Zo kunnen mijn bloglezers makkelijker op mijn blog geraken. Eens zien of dat gaat helpen, want sinds de overstromingen en winden en stormen schrijf ik alleen nog maar voor een handjevol lezers. Die willen natuurlijk niet in hun zwembroek tot bij mij komen... Het water vloeit altijd naar de zee zeggen ze, maar dat gezegde zal toch eens grondig moeten herzien worden... Nu is het ook mogelijk dat boze geesten mijn blog boycotten, geesten die mij vijandig gezind zijn. 't Zou me niet verwonderen...

    11-05-2015 om 18:01 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    10-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lieve kan er niet over zwijgen...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ...Over mijn ervaringen met kansarmoedeprojecten in concentratiescholen en multiculturele scholen.

    Migrantenonderwijs en Migrantenwerk hebben ongelooflijke fortuinen zien binnenstromen. Hele sloten en bergen, koffers vol goudstukken en zilverlingen werden doorgesluisd naar de onderwijswereld om allochtoontjes te helpen integreren en om hun taal- en leerachterstand weg te werken. De geldkraan werd nooit dichtgedraaid.

    Migrantenleerlingen werden achtervolgd en overdonderd met projecten, het ene project na het andere werd uit de grond gestampt, een wildgroei overwoekerde het traditionele onderwijs. 

    De doelgroep van kansarmoedeprojecten was aanvankelijk iedereen die uit de boot dreigde te vallen, de meest kwetsbaren in de gehele schoolbevolking. Initieel kwamen Vlaamse leerlingen dus ook in aanmerking voor bijstand, maar naarmate de geldstromen binnenvloeiden konden kansarme Vlamingen fluiten naar hun extra begeleiding.

    En dan kwam er een lange periode waarin 'kansarmoede' a priori gelinkt werd aan allochtonen. Vlaamse kansarmoede werd ontkend. En toch bestonden ze, de Vlaamse kindjes die in de verdrukking kwamen onder het allochtoon geweld.

    Ondanks de vele miljoenen en miljarden schampten de dubieuze projecten met hun zweverige leerstof af tegen de allochtone schoolbevolking.

    Waarom kansarmoedeprojecten gedoemd waren om te mislukken.    

    -Allochtone ouders blonken uit door hun afwezigheden op ouderavonden. Drempelvrees was het niet, want de weg naar OCMW, dopgeld, ziekenkas en migrantendienst, die konden ze blindelings vinden.

    -De werkattitude van allochtone leerlingen!  Problematisch waren de interesse voor schoolresultaten, ambities, discipline, zelfbeheersing, plichts- en normbesef, prestatiegerichtheid, verantwoordelijkheidsgevoel, inzet, vlijt, enz...

    -Geen respect voor gezag en structuur. Ingetogenheid in de klas en ondergeschiktheid aan de leerkracht, daarmee hadden ze het echt moeilijk, de allochtone leerlingen.

    -Geen respect voor de Nederlandse taal. Koppig de thuistaal blijven hanteren. Ouders en leerlingen toonden hun onwil om de taal te leren van hun gastland.

    -De tolerantie van huisartsen die de integratie tegenwerkten door foefelbriefjes te schrijven voor moslimleerlingen.

    -De tolerantie van directies en leerkrachten die allochtone uitschuivers onder de mat van verdraagzaamheid wegmoffelden.

    -Islamlessen die indoctrinerend de moslimleerlingen verhinderden om zich aan te passen aan westerse gewoonten en om zich te verzoenen met het schoolreglement van een Vlaamse school.

    Uitzichtloze toestanden waar toch fortuinen tegenaan gesmeten werden!

    Om te besluiten

    Migrantenleerlingen hebben een overvloed aan kansen gekregen, de meesten hebben die links laten liggen en in de wind geslagen. Zonde van de geldverslindende projecten. Parels voor de zwijnen! We hadden er allang uit moeten leren dat affiniteit met vaderland en moedertaal onvermurwbaar is. Geen enkel project is ertegen opgewassen. De hoorn des overvloeds was integratiebevorderend bedoeld, maar door de vip-behandeling van allochtoontjes zagen we een averechts effect: allochtonen zonken dieper weg in hun eigen wereldje, ver weg van de Vlaamse realiteit. Ik vergeet nog de migrantenwerksters te vermelden die de migrantenwereld ondersteunden en stimuleerden.

    10-05-2015 om 12:21 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    09-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leerkrachten haken af
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eigenaardig dat nu pas de alarmklokken beginnen te luiden over het Vlaamse onderwijslandschap. Het is toch al véél langer aan de gang dat allochtone leerlingen beeldenstorm plegen op ons Vlaamse onderwijs.

    Afhakende leerkrachten, wanhopige leerkrachten... Het is niet actueel, ik heb hen vroeger ook al naar de hemel zien staren, smekend om een mirakel.

    Het nastreven van multiculturele harmonie in één school, in één klas met uiteenlopende geaardheden, kansarmen en kansrijken, Vlamingen en allochtonen, genieën en losers, betweters en meelopers, blanken en zwarten, witkopkes en kroeskopkes... Hoe kunnen die allemaal sámen functioneren? De leerkracht die dát aankan, moet een superwezen zijn... 

    Daarbij komt nog dat multicultureel onderwijs de kwaliteit van ons traditioneel Vlaams onderwijs aantast: Vlaamse leerlingen presteren slechter in een klas met allochtonen, allochtonen doen het lesniveau dalen, onderdrukking van de Nederlandse taal in multiculturele scholen... Ik heb het echt zien gebeuren, daarvoor zijn er geen studies nodig.           

    Veel erger dan leerkrachten die er de brui aan geven, is de dalende populariteit van lerarenopleidingen. 18-jarigen vinden het beroep van leraar niet aantrekkelijk. Daarom zullen in de toekomst vacatures in het onderwijs niet meer ingevuld kunnen worden. Dan is men wel verplicht om moslimleerkrachten aan te werven? Ziet de lezer het al gebeuren?... Vroeger heb ik al eens beweerd dat een allochtoon de plaats zou gaan innemen van een Vlaamse leerkracht... Ja, ik heb een kristallen bol met mijn eigen initialen erin gegrift...

    09-05-2015 om 19:12 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    08-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over Blauwbaard (2)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag weer wat nieuws over Blauwbaard van het gekleurde atheneum, schooljaar 1992-1993.

    Het mooiste compliment dat hij me ooit gaf, was: "Lieve, gij zijt een harde tante!". Deze lof zwaaide hij me toe tijdens een discussie over een omstreden migrantenproject, een project dat onze Nederlandse taal bombardeerde tot een tweederangstaal: het NT2-project als sponsor van de multiculturaliteit!

    Het NT2-project (Nederlands Tweede! Taal), een gigantisch miljoenenproject, werd ineengeflanst door linguïst Koen Jaspaert, in zijn Steunpunt-NT2 in Leuven. Hij bedacht aangepast taalonderwijs voor allochtonen, omdat hij waarachtig geloofde in verborgen taaltalenten bij migranten. En in hun goede wil geloofde hij ook nog. Ja, ja.

    In 1993 werd het NT2-project geboren. Het maakte brandhout van het klassieke taalonderwijs. Spelling en spraakkunst werden bijkomstig, status en reputatie van een Nederlandse les verdwenen. Leerkrachten raakten moedeloos en zaten met hun handen in de haren omdat ze rare dingen in de klas moesten vertellen die hen opgedrongen werden, waar ze niet achter stonden.

    Oudere leerkrachten weigerden hun lesniveau aan te passen aan het lage allochtone niveau. Ik verzette me tegen de benaming NT2, tegen de stuntelige Nederlandse didactiek, en tegen de daling van het lesniveau. Ik weigerde mijn medewerking aan een project dat de Nederlandse taal verloochent en ondergeschikt maakt aan de Turkse of Marokkaanse taal. 

    Mijn verzuchtingen luidden toen: "Allochtone leerlingen moeten de wilskracht en het doorzettingsvermogen opbrengen om het traditionele taalonderwijs aan te kunnen, geen enkele toegeving of  afslanking van de eisen mogen voor hen gelden, zonder uitvluchten en zonder excuses moeten allochtonen de traditionele leerstof kunnen verwerken"...  Lieve, de harde tante...    

    De Vlaamse overheid gooide een smak geld tegen het miljoenenproject. Het Steunpunt kreeg vanaf 1990 een half miljard BFr om het NT2-onderwijs te ondersteunen, maar remde zelf NT2-onderwijs af, en tastte het niveau van ons taalonderwijs aan... Parels voor de Zwijnen!

    08-05-2015 om 19:04 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    07-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Directeur van het Gelijkekansencentrum
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Racismebestrijder Jozef De Witte wordt orkestdirecteur. Op 1 juni wordt hij intendant van het Nationaal Orkest van België.

    En wie gaat er Jozef De Witte opvolgen als directeur van het Gelijkekansencentrum? Ik denk dat Lieve de meest geschikte opvolger is, ook de meest bekwame. Ik zou dat werk formidabel graag willen doen. Ik zou alle leden van het Centrum begeesteren voor 'Het Welzijn van de Vlaming'.

    Wat ik allemaal van plan ben?... Anti-Vlaams racisme bestrijden, discriminatie van de Vlaming aanklagen, Vlaamse armoede bestrijden, de rechten van alle Vlamingen behartigen, migraties naar ons land afschaffen en enkel buitenlanders toelaten die iets te bieden hebben en bijdragen aan het Vlaams welzijn, grenzen optrekken omheen Vlaanderen, het vreemdelingenrecht vervangen door het Vlamingenrecht, islamonderwijs verbieden, alle criminelen deponeren in een streng bewaakt kamp om er dwangarbeid te verrichten, mensensmokkelaars opsporen en hen opbergen in hetzelfde kamp van de criminelen, het integratiebeleid afschaffen, alle moskeeën bombarderen en kerken renoveren...

    Ik zou ook gerechtelijke dossiers opstellen van iedereen die het waagt om de Vlaming achter te stellen, te benadelen of te denigreren.

    Kortom, Vlaanderen wordt een hemel op aarde!

    07-05-2015 om 21:16 geschreven door lieve


    >> Reageer (6)
    06-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Xenofobie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een bezorgde lezer wees me op mijn riskant verhaaltje over de zwarte tooghanger in 't café. Ach, ik mag me af en toe wel eens vergalopperen op mijn blog, een blog als verloskamer van gedachten en gevoelens?!... Mijn bezorgde lezer kan ik geruststellen met een stukje dat ik reeds eerder schreef over 'Xenofobie'.  Daaruit blijkt dat 'xenofobie' niet strafbaar kan/mag gesteld worden, en 'xenofoben' niet vervolgd kunnen/mogen worden.

    Over 'Xenofobie' hoorde ik voor het eerst in 1980, toen inspecteur Hazelnoot op school kwam prediken over 'Xenofobie'. Hij voelde zich geroepen om de onderwijswereld te wijzen op het gevaar van 'angst voor vreemdelingen'. Ja, 'angst voor vreemdelingen' werd toen al voorgesteld als iets crimineels, stel je voor! Predikant Hazelnoot maakte de kunstmatige link tussen 'fobie' en onze relatie met vreemde medemensen: Xeno-Fobie. Dat klonk toen, 35 jaar geleden, indrukwekkend. Nu weten we wel beter...

    Alle merken van fobieën waren me bekend, maar fobieën gelinkt aan vreemde indringers (xeno-fobie), dat was totaal nieuw! Het deed pijn aan mijn oren, dat gekke woord 'fobie', mijn trommelvliezen daverden, het was alsof 'xenofobie' met criminele feiten te maken had. 'Islamofobie', 'Xenofobie', 'Homofobie'... het zou allemaal afgestraft moeten worden volgens de migrantenaanbidders.

    Een fobie is een irrationele radeloze angst die niet door rede verklaard kan worden, een angst die nergens op gefundeerd kan worden, gepaard gaande met onbeheersbare angstaanvallen en oncontroleerbare paniek, een ongegronde angst voor het vreemde... Een 'fobie' hoort thuis in de psychiatrie en daarom is het absurd om een fobie strafbaar te stellen!

    Lieve is niet bang voor vreemdelingen. Zij kan haar houding tegenover hen goed beredeneren en er een gegronde beschrijving van geven. Met haar volle verstand is ze er zich van bewust dat ze géén onberedeneerbare angst heeft, geen fobie dus, maar wél gevoelens van afkeer, van minachting en geringschatting voor de pathologische islam, voor geforceerde multiculturaliteit, voor de prioritaire behandeling van allochtonen in onze samenleving... Mijn hele aversie heeft niéts met onredelijkheid te maken, en dus ook niéts met een fobie in al zijn onredelijkheid. Mijn aversie is me ingegeven door mijn ouders, schreef ik gisteren al, ze waarschuwden me voor vreemde mannen. "Nooit meegaan met vreemde mannen, nooit iets tegen hen zeggen."... En de nonnen op school zeiden dat ook. Zo werd ik opgevoed. In mijn opvoeding  werd me een 'aversie' aangeleerd, een aversie die sterk aanleunt tegen 'vreemdelingenhaat'...

    06-05-2015 om 22:49 geschreven door lieve


    >> Reageer (5)
    05-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tussendoor in 't Café
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag ben ik mild gestemd. Daarom laat ik mijn 'slachtoffers' even wachten in het voorgeborchte van mijn blog, waar ze sidderen en beven in afwachting dat ik hen tevoorschijn haal om hen door het slijk te sleuren. Iedereen zit er klappertandend en nagelbijtend zijn beurt af te wachten, terwijl hun angstzweet uitbreekt. Ze hadden me maar niet moeten koeioneren...

    In afwachting van hun terechtstelling, eerst een vertelling over een belevenis van vandaag.

    De Bootvluchteling

    Ik heb vanmiddag een bootvluchteling gezien!!! Ne zwarte aan den toog bij Bertie. Niet zo eentje dat knikt als je d'r geld instopt, maar ne levensechte.

    Het was wennen, verschrikkelijk wennen, die aanblik van een neger in een oer-Vlaams ouderwets café... Het was geen zicht. Het vloekte. Ik kon me niet verzoenen met het beeld, de 'picture' van een zwarte aan een blanke toog in een blank café in een blanke wijk... Het leek wel een zinsbegoocheling. 

    Een zwarte vlek zat daar, donker gezicht, donkere kleren, alleen het wit van zijn ogen verraadde zijn aanwezigheid.

    Dat moet nogal een verhuis geweest zijn: van een boot naar een toog, van het warme thuisland naar een kil vreemd land. En dan stormde het buiten ook nog. Die man kan zich hier toch nooit thuisvoelen. En dan vraag ik me af: wat komt die hier doen, wat gaat die morgen doen, wat gaat die hier in de toekomst doen?... Rekenen op de naastenliefde van zijn blanke medemensen! Dát gaat ie doen. Ondernemingslust straalde de bootvluchteling aan de toog alleszins niet uit.

    Ik denk dat ze ginder al die mannen met bootvluchtplannen wijsmaken dat Europeanen zullen werken om te voorzien in het onderhoud van al wie heelhuids tot in Europa kan geraken.  't Is de risicovolle trip waard. Originele Europeanen verdienen de kost trouwens al langer in dienst van een hoop asielzoekers en andere goudzoekers. Nu komen die 'vluchtbotelingen' er nog eens bovenop.

    Vroeger hebben mijn ouders me geleerd dat ik moest oppassen voor vreemde mannen, ze waarschuwden me voor alles wat niet bij ons hoorde, voor alles wat vreemd was. Later hoorde ik echter op mijn werk dat ik mijn hart meer open moest stellen voor migranten, dat ik ze niet mag buitensluiten uit mijn leven, en nog zo van dat links gezever. "Op mijn hoede zijn voor vreemdelingen", dat is me gelukkig bijgebleven. We kunnen niet genoeg argwanend en wantrouwig zijn... Een menslievende eigenschap, menslievend voor ons eigen volk!

    Geschreven door Lieve de Xenofoob

    05-05-2015 om 20:11 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    04-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over Blauwbaard (1)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag fladderde Blauwbaard door mijn gedachten, directeur Blauwbaard van het gekleurde atheneum waar het wemelde van de Turken en Marokkanen en waar Vlaamse leerlingen allang vertrokken waren naar betere oorden.

    Ik kon de man maar niet uit mijn hoofd zetten. Dat gaat meestal zo met mensen die je iets in de weg gelegd hebben, of die je geambeteerd hebben, die moeten op tijd en stond door de mangel gehaald worden, zoals vanavond weer eens.

    De school van Blauwbaard was gelegen in een migrantenwijk en om tot daar te geraken was een bovenaardse klus. In die wijk bestonden er geen verkeersregels, het was er een jungle, ja, zoals dat volk gewend is, chaos en geklungel. De dikste snor, de kleurrijkste hoofddoek en de langste rok, die hadden voorrang in het verkeer. En een Marokkaanse politieagent stond er alleen maar om autochtone chauffeurs te verbaliseren.

    Blauwbaard! Die man beschikte over de bijzondere gave om elke vrouw, maar dan ook élk vrouwelijk wezen dat zijn pad kruiste, de illusie te geven dat zij onuitsprekelijk mooi en bijzonder was. Zijn talenten om leraresjes te verleiden ontwikkelden zich en kwamen tot volle ontplooiing toen hij verwikkeld zat in een uitzichtloze vechtscheiding, in een kluwen waarin alleen getrouwde mannen verzeild raken wanneer ze ooit aan het altaar in comateuze toestand eeuwige trouw en altijddurende verbintenis en bijstand en nog meer van die mirakels beloofden aan hun toekomstige levensgezellin. In blinde verliefdheid zegt men de gekste dingen aan het altaar, en dan worden er ook nog getuigen bijgehaald bij het hele spektakel...    Wordt vervolgd.

    04-05-2015 om 22:13 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    03-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over de Kloof tussen Migranten en Autochtonen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onlangs las ik over een studie van het 'Steunpunt Werk en Sociale Economie van de Vlaamse overheid'. Een veel te lange naam om met boeiend nieuws tevoorschijn te komen. En ja, uit de studie bleek dat de arbeidskloof tussen migranten en autochtonen nergens zo groot en zo diep was als in ons land. "Een kloof die nog lang niet gedicht is", zeggen ze erbij...Denken die onderzoekers nu echt dat migranten naar hier komen om te werken?

    De studie vergeleek de werkzaamheidsgraad van migranten en autochtonen in 15 Europese landen. In vergelijking met andere Europese landen doet België het absoluut niet goed, vooral in Brussel en Wallonië is het foute boel. "Onze samenleving laat veel arbeidspotentieel onbenut", concludeert het Steunpunt... Ja,ja.

    De studie van het Steunpunt vertrekt vanuit een fout uitgangspunt: "de arbeidskloof is nog lang niet gedicht", zeggen ze. Moét die kloof dan dicht? Ik denk dat een kloof tussen migranten en autochtonen altijd zal bestaan, en nooit gedicht kán worden. Twee verschillende bevolkingsgroepen met elk kun eigenheden kunnen niet samensmelten. Kloven moeten er zijn, onderscheid moet er zijn."Een kloof dichten", is zoiets als 'gelijkmaken', 'iedereen gelijk' en zo van die linkse onzin...

    En nu maken we de overstap van de arbeidswereld naar de onderwijswereld.

    Net zoals er een arbeidskloof bestaat, is er een onderwijskloof. Een kloof tussen sterke en zwakke leerlingen, tussen migrantenleerlingen en Vlaamse leerlingen. Een kloof  die al bestaat sinds de invasie van vreemde leerlingen in onze Vlaamse scholen.

    Omdat sterke en zwakke leerlingen sámen zitten, is er een kloof. Zet ze apart, dan verdwijnt de kloof. Laat allochtone leerlingen in hun sop gaar koken, en laat Vlamingen tot volle bloei komen. Dat kan alleen maar in apart onderwijs, niet in gemengde scholen. Een dwangmatige verdeling van alle soorten leerlingen over alle scholen, een mix van etnische rariteiten, leidt tot de ondergang van het geheel. Ik ga nog eens de vergelijking maken met een mengsel van champagne en levertraan, dat is een vieze mix waarbij de champagne alle glans verliest en de levertraan zijn afstotelijke smaak en geur behoudt.

    Mengsels in het onderwijs zijn onnatuurlijk en zelfs misdadig jegens autochtonen die hier hun thuisbasis, hun veilige haven moeten delen met nieuwelingen die ongevraagd meesmikkelen van ons welopgebouwd schoolsysteem, terwijl ze niet eens bekwaam zijn om optimaal  de kwaliteitsleerstof te verteren of in zich op te nemen.            

    03-05-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    02-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Toverwoord 'Discriminatie'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In Nederland heeft het College voor de Rechten van de Mens geoordeeld dat het verbod voor homo's om bloed te geven discriminatie is.

    Edith Schippers, Nederlandse minister van Volksgezondheid, liet al eerder weten dat ze gekant is tegen de uitsluiting van homo's om bloed te geven.

    Dus homo's met besmet bloed mogen nu bloed geven in Nederland.

    Straks ook Belgische homo's? Waarschijnlijk wel, want Maggie De Block, minister van Volksgezondheid, heeft de Hoge Gezondheidsraad al om advies gevraagd. Er is nagedacht over homoseksuele bloeddonatie. "Aanpassing van het donorselectiebeleid' heet dat in deftige taal. 

    Wat schuilt hier allemaal achter? Wat wil men bereiken met onveilig bloed te transporteren naar anderen? Is het een reclamestunt voor homo's? Of een foute interpretatie van het woord 'discriminatie'? Of verspreidt het aidsvirus zich niet snel genoeg?... Ook een manier om de afweersystemen van de burgers te liquideren.

    Een honderdjarige solliciteert bij de brandweer. Wordt afgewezen en legt klacht neer wegens discriminatie op basis van leeftijd... Een blinde wil oogchirurg worden. Wordt afgewezen en legt klacht neer wegens discriminatie op basis van handicap... Een moslim wil pater worden in een trappistenklooster. De kloosterpoort wordt met een smak tegen zijn snoet dichtgeslagen. Waarna de moslim klacht neerlegt wegens discriminatie op grond van religie...

    02-05-2015 om 10:10 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    30-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er zijn weeral Scholen tekort
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lieven Boeve, topman katholiek onderwijs, eist meer geld van de Vlaamse overheid om scholen te bouwen.

    Vlaams geld voor onderwijs aan islamieterkes zal er in de toekomst nóóit genoeg zijn. Capaciteitsproblemen zullen nóóit opgelost worden zolang moslims hun seksdriften in bed de vrije loop laten. En hun madammen hoeven alleen maar hun sluiers en rokken naast zich neer te leggen, en 't feest kan beginnen. Zo komen er ontelbare nakomelingetjes die allemaal recht op onderwijs zouden hebben? Ik denk het niet. Hebben al die exotische vruchtjes wel recht op een zitje in onze Vlaamse schoolbanken? Neen! Het geld om capaciteitsproblemen op te lossen moet besteed worden aan onze eigen Vlaamse leerlingen, da's pas rendabel. Wij moeten een elite vormen, en dat kan niet in aanwezigheid van een massa anderstaligen en andersoortigen.

    Ik zal nog eens opnieuw vertellen waar het geld gehaald moet worden, als er dan toch ingezameld moet worden. Omhaling in de Moskee (zie afbeelding)! Hier zitten de schuldigen! Ik stel voor dat Lieven Boeve een omhaling gaat doen in alle moskeeën, want dáár zitten de daders van de explosieve aangroei van de schoolbevolking.

    30-04-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    29-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het islamonderwijs escaleert!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het islamonderwijs neemt onherroepelijke proporties aan, onherstelbare schade wordt aangericht. De islamisering is niet meer terug te schroeven. Het was te verwachten, te voorspellen. Het hoge geboortecijfer bij moslims is hun kracht. Hoe meer islamietertjes er gemaakt worden hoe meer islamlessen er nodig zijn op school. Goed voor de opkomst van de islam over de hele wereld. De islam is behept is met een ziekelijke zucht naar wereldheerschappij. Overal willen moslims in de meerderheid zijn. In die zin is de islam pathologisch en een bedreiging voor de westerse beschaving die op instorten staat. Instroom, eigen kweek en een overproductie van nieuwe moslimpjes leiden tot een demografische uitbarsting die onze traditionele samenleving overhoop haalt.

    'Islamfobie', een totaal onzinnig begrip, was het toverwoord om ons te sussen en ons verdraagzaam op te stellen. Tolerantie is echter het begin van eigen ondergang. Met heel veel reverences werd in ons land de islam als godsdienst erkend - de verantwoordelijke idioten moesten vervolgd worden - moskeeën inclusief minaretjes werden erkend, imamopleidingen werden gesponsord, moslimleerkrachten en islamleerkrachten werden gepromoot... Wat konden we nog méér doen om onszelf uit te roeien?...

    De toename van het aanbod van islamonderricht in de scholen is 'verontrustend', zegt het Vlaams Belang. Iéder weldenkend mens zou dit 'verontrustend' moeten noemen. Op z'n minst 'verontrustend', eerder angstaanjagend!

    Twee ronkende titels van actuele nieuwsberichten heb ik onthouden: "Islamonderwijs in de lift in Vlaanderen"... "Islamonderwijs in Vlaanderen gaat er fors op vooruit"... EN VLAANDEREN ZELF?! Hoe gehavend komt het échte Vlaanderen uit deze islamitische overrompeling?...

    29-04-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)


    Startpagina !

    Blog als favoriet !



    Zoeken in blog


    Laatste commentaren
  • Zegen op deze donderdag middag (Patricia)
        op Een Mannenvereniging
  • Antisemitisme? Hoezo? (lieve)
        op Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Waarom moeten wij moslims tolereren?
  • Zelfde doel, ander jaar (lieve)
        op Unia over Antisemitisme
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Geweldsexcessen van Moslims tegen Joden
  • Trump heeft ons twee keer gered (lieve)
        op En de Winnaar is . . .
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Dag Lieve (jef)
        op Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Fijne zondag (Jan en Elena )
        op Tussendoor over een Bedrogen Echtgenoot
  • Hallo Lieve (Jean)
        op AI-gebruik bij Smartschool
  • Toelichting bij dit veel te brave verhaal (lieve)
        op Leraar Robert en zijn 'gematigde' moslims
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • Geweld allochtonen (Victor )
        op De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • Cui Bono? (Geronimo )
        op Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op "De burgemeester van Onderwijs"
  • "Een homofobe politica die voor niets terugdeinst" (lieve)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • De zegen voor het herfst weekend toegewenst (Patricia)
        op Plaatstekort in de B-stroom
  • Moedig (Erik)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Never forgive 7 oktober! (lieve)
        op Bring them home now!
  • Hallo Guido (Jean)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Islam als godsdienst (victor)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Moslimbroeder Tariq Ramadan (lieve)
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Zegen op deze maandag middag, avond en nieuwe week (Patricia)
        op Twee Tussendoortjes
  • Taqiyya (Geronimo )
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • mooi (François)
        op Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Terug naar School (lieve)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op De Nieuwe CD&V
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Arabisch in Leuvense School
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Wegwijs in Hemelrijk België
  • Zo weinig reacties!? (Maarten)
        op Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Fijne zondag (Jan en Elena )
        op Apenpokken
  • altijd fijn hier te zijn (François)
        op Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!