De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
04-02-2017
Canvas bedriegt de Kijkers
Reactie van Gina: De afspraak (Canvas) - Op O2/O2 kregen we een verontwaardigde moeder en zoon te zien (zanhouri) die een reisvervod hadden voor de USA. Er werd geen info verschaft waarom deze brave hardlerende jongeman geweigerd werd, louter zijn arabische achternaam lag aan de basis, echter komt nu de aap uit de mouw. De reden waarom deze jongeling een negatief advies kreeg is omdat hij betrokken is bij een grootscheepse drugsactie te Borgerhout waarbij de bakkerij 'zanhouri' als dekmantel diende, detail: moeder is een Brussels politica. De jongeman in kwestie ging feesten in LA, decadent nietwaar? Zoals gewoonlijk voerde de staatszender het beeld op van een perfecte brave migrant, die het slachtoffer is van Trumps beleid... echter was het onze staatsveiligheid die USA de nodige info heeft verschaft. (lees meer bij REACT)
04-02-2017 om 09:12 geschreven door Gina
Lees bij RechtsActueel waarover Canvas zweeg: RechtsActueel Familie Brussels parlementslid verhandelde cocaïne, zoon nu geweigerd in de VSA
Mijn tekst over agressors op school (31 jan.) was nog niet afgekoeld of ik las gisteren alweer over een incident waarbij een leraar aangevallen werd door een leerling: "Zwaar geweld op school in Etterbeek". Een leerkracht van het Sint Jozef-Instituut in Etterbeek raakte zwaar gewond toen een leerling een metalen voorwerp tegen het hoofd van de leerkracht gooide. Met alle macht mikte hij met een ‘metalen object van 0,5 kilo’ naar het hoofd van de leerkracht. Deze werd zwaargewond naar het ziekenhuis overgebracht. Een moordpoging dus.
In het bericht was niets te bespeuren over de etnische afkomst van de agressieve leerling. De tekst puilde uit van pseudoniemen en eufemismen: "leerling, minderjarige dader, aanvaller, verdachte, dader". Het woord 'leerling' werd zelfs 7 maal gebruikt. Een typische politiek-correcte schrijfstijl.
De enige aanwijzing in de richting van allochtoon geweld was het woord 'Omerta' in de tekst, wat duidt op het bekende sterke samenhorigheidsgevoel bij allochtonen. Allochtonen verdedigen elkaar met een onbreekbare onderlinge solidariteit zoals die bij Vlaamse leerlingen niet bestaat. En zet dan een stelletje allochtone idioten bijeen in een onhandelbare klas, dan staat de klas elke dag op stelten en heeft de leerkracht alle gezag verloren.
Woede, boosheid en agressie bij leerlingen... scholen willen het vaak intern oplossen, maar er komt een moment dat ze de chaos niet meer verborgen kunnen houden voor de politie.
De kritiek op Trumps maatregelen om Amerika groot te maken blijft aanzwellen, en als een kudde schapen scharen alle media zich achter linkse BV's als Geert Bourgeois en Guy Verhofstadt die het inreisverbod van Trump tegen hun rechtsgevoel voelen botsen. 'Rechtsgevoel'?...
Journalisten en andere schrijvelaars en nieuwslezeraars concurreren met elkaar, vertrappelen en verdringen elkaar in hun streven naar sensatie en leugens om president Trump te besmeuren, al was het maar in de stijl van roddelblaadjes en doktersromannetjes. Jaloers als ze zijn op de daadkracht van Trump, ze zijn angstig voor het uiteenvallen van moslimgemeenschappen, voor binnenstromende moslims die vergeefs aan de gesloten poorten van Amerika geklopt hebben.
Ondertussen werkt Trump onverstoorbaar verder aan het verwezenlijken van zijn beloftes waarover hij het in zijn campagne had. De ene triomfzege scoort hij nu na de andere, en in zijn onevenaarbare trumpiaanse stijl drukt hij zijn wil door.Prachtig!
Muren om je heen bouwen, grenzen sluiten, terugplooien op jezelf, van jezelf houden, eigen belangen behartigen, zelfzuchtige eigenliefde, afzondering in quarantaine... Dit zijn strategieën om versterkt uit stress en conflicten te geraken. Tegenstand, protest, ongemakken en verwarringen, die horen bij die zelfrealisatie, maar dat zijn slechts kleine euveltjes op het pad des zelfvervolmakings. Alleen binnen muren kunnen versterkte burchten gebouwd worden, van waaruit een sterke hand naar de buitenwereld gereikt kan worden. Als je zelf sterk bent, kan je anderen beter helpen. Wie een muur om zich heen bouwt maakt zich onkwetsbaar en kan zich ontwikkelen om grootse dingen te presteren, voor zichzelf en voor anderen. President Trump is duidelijk op weg naar sterkte, kracht, macht, power, en als dat zo doorgaat heeft hij volgend jaar of zo de hele wereld onder controle. Ja, dat ligt in de verwachtingen en in de voorspellingen.
Trumps tegenstanders pleiten voor open grenzen en verdraagzaamheid. Maar als je niet stevig genoeg in je schoen staat zijn verdraagzaamheid, menslievendheid en naastenliefde gevaarlijk. Ze leiden ons naar onze ondergang, naar ondergeschiktheid, naar onderdrukking en slaafse gelatenheid.
Pathologische zelfverloochening, perverse naastenliefde, ziekelijk altruïsme, het deugt allemaal niet, tenzij je je op je tenen wilt laten trappen, tegen je schenen wilt laten stampen, de andere wang wilt aanbieden bij een kaakslag, en je totale ondergang tegemoet wilt gaan... Muren bouwen om je heen, da's het perfecte begin!
Ik zal het nog eens opnieuw vertellen. Moslims, migranten, vluchtelingen, asielzoekers en het hele irritante zootje, zij kunnen zich onmogelijk integreren in onze westerse samenleving. Zij hebben zich onder ons gemengd, zijn in ons midden komen wonen met heel andere levensstijlen en opvattingen die afwijken van onze traditionele autochtone samenleving. Neem nu een moslim die wil integreren, die moet zijn 'geloof' afzweren, de islam overboord kieperen, de koran over de haag zwieren, en Allah naar de maan wensen, of naar een ander hemellichaam, waar Hij oplost in het peilloze heelal. En de bidmatjes moeten naar de kringwinkel waar ze gerecycleerd worden tot sensuele lingerie.
Vermeende discriminatie is er omdat de vreemde exemplaren zichzelf discrimineren en zichzelf kansarm houden. Ze zijn medeschuldig aan een enorm gapend gat tussen hen en de originelen waarmee ze niet kunnen samenleven omdat ze koppig aan eigen taal en cultuur blijven kleven. Omdat ze niet zomaar hun gedachtegoed, verlangens en wensen van zich kunnen afschudden. Die hele cultuurbagage die ze van zo wijd met zich meebrachten, daar valt niet aan te prutsen, die kan niet zomaar aan de kant geschoven worden, en dus valt integreren moeilijk, zoniet onmogelijk.
Jammer voor de bijgelovigen die altijd blijven geloven in de goedwillige integratiebereidheid van onze vreemde medemensen.
De islamisering en alle narigheden die daarbij horen zien we zich voltrekken in scholen waar onderwerpen als seksualiteit en terrorisme niet meer besproken mogen worden. Nederlandse grote steden zijn al getroffen door het islamitische virus dat allesbesmettend waart doorheen de westerse samenleving. Als lopende vuurtjes verspreiden de epidemieën zich over het westerse landschap.
De aanwezigheid van moslims in de klas bepaalt onwillekeurig de mening en uitspraken van leerkrachten, zeker van die wat losjes in hun schoenen staan. Zo blijkt uit een Nederlands onderwijsonderzoek dat bepaalde onderwerpen niet meer aan bod kunnen komen als gevolg van mislukte integratie:
Seksualiteit, islamitisch terrorisme en situatie Turkije taboe op scholen in grote steden. Staatssecretaris Sander Dekker (VVD) gelast nader onderzoek door Onderwijsinspectie.
In een op de zeven basisscholen (14 procent) in de vier grote steden kunnen bepaalde onderwerpen niet meer met de kinderen worden besproken als gevolg van mislukte integratie... Onderwerpen die in dat verband door schoolleiders en leerkrachten worden genoemd zijn seksuele voorlichting of homoseksualiteit. Ook over zaken betreffende religie of geloof en in het bijzonder over islamisering of ISIS kan niet gesproken worden. Op aanslagen, terrorisme, slavernij rust eveneens een taboe... Ook over politieke situatie in landen als Turkije en Rusland kan niet worden gesproken...
"Leraren krijgen klappen... Elke lesweek zijn twee leraren het slachtoffer van fysiek geweld op school... Aantal zware agressiegevallen tegen leerkrachten gestegen... Om de drie schooldagen een leraar aangevallen... 30.000 leraren verzekerd tegen geweld"...
Experts vermoeden dat het M-decreet er iets mee te maken heeft. D.w.z. leerlingen met gedragsproblemen komen vanuit het buitengewoon onderwijs naar het gewone onderwijs waar ze minder ondersteuning krijgen, vandaar hun agressief gedrag.
Dat is de officiële verklaring van de toename van geweld tegen leerkrachten. Klinkt ongeloofwaardig. Volgens mij wil men de aandacht afleiden van allochtoon gepeupel dat onbekwaam is om zich aan te passen aan de fatsoensnormen van een beschaafde schoolse omgeving.
Lieve zal nu eens uit de doeken doen hoe het komt dat er meer agressiegevallen zijn op school.
De agressors zijn ontevreden allochtone leerlingen die nooit tevreden zijn. Altijd en overal worden ze het best bedeeld, het best benaderd, met de beste bedoelingen, en nooit is het goed genoeg. Ze blijven zich achtergesteld voelen, eenderwelke projecten en plannen voor hen bedacht worden.
Wordt het niet eens eindelijk tijd om het allochtoon tuig in scholen te kortwieken? En te stoppen met projecten en voorzieningen, te stoppen met hen op de voorgrond, op het podium en in de schijnwerpers te plaatsen?
De agressors, hoe is het zover kunnen komen?
zo zijn ze opgevoed door ons eigen tolerant onderwijssysteem, wijzelf hebben hen assertief, agressief, veleisend en machtig gemaakt
ze mochten alles
ze kregen alles
ze werden geprezen tot in alle uithoeken van de hemel
ze kregen voorrang op eigen Vlaamse leerlingen
ze hoefden donderdag geen huiswerk in te leveren, want woensdag was er koranles
ze mochten spijbelen zonder sancties
ze mochten half juni al op vakantie naar hun thuisland vertrekken
ze mochten half september weer opnieuw op de schoolbanken verschijnen
ze mochten offerfeesten en suikerfeesten naar believen
ze mochten geïndoctrineerd worden door de islamlessen
ze mochten klassen op stelten zetten
ze mochten op de speelplaats met vlindermesjes spelen
Hallo Unia, gisteren stond er een levensgrote krantenkop op de voorpagina van het kermisgazetje Het Belang van Limburg: "Hele wereld is boos op Trump". Zonder nuances beweren dat de hele wereld boos is op Trump, dat is lezers aanzetten tot haat. "Aanzetten tot haat' van het zuiverste water! En aanzetten tot haat is verboden zeggen ze bij Unia.
'k Had de slaap nog niet uit m'n ogen gewreven, de koffie was nog aan 't pruttelen en m'n haren zaten nog in de war, toen ik vanochtend iets las dat direct mijn sympathie wegdroeg, ik voelde me op gelijke golflengte met de onderzoekster* die een flinke dreun verkocht aan ouders die 's ochtends hun kindje dumpen in een of ander asielcentrum voor jonge kinderen.
Het kleine wondertje waar ze negen maanden lang naar uitkeken en hevig verlangden, wordt na de geboorte een overlast waar ze vlug van verlost willen worden. Ze geven de opvoeding uit handen om overdag elk hun eigen gang te kunnen gaan, en bieden hun kindje ter adoptie aan aan wildvreemden.
Terwijl het hulpeloze wezentje nog aan de navelstreng hangt te bengelen, bellen ouders al naar een kinderasiel om een plekje te reserveren voor hun lastpostje.
In het vroege ochtendgloren worden kindjes brutaal uit hun slaap gewekt, worden baby's van de moederborst losgerukt, om allen tijdig aanwezig te zijn in in het asiel. En bij valavond worden ze weer opgehaald om thuis een hapje te eten uit de microgolf, want mama moest overwerken.
Een zuigeling aan de moederborst is zichzelf, voelt zich geborgen en veilig. Het tere dingetje droomt over de lustige tepel waaruit het lekkere vocht komt, en wordt dan pardoes weggerukt uit het walhalla. Zuigelingen die niet vertroeteld en gekoesterd worden, worden later traag, futloos, en lopen ontwikkelingsachterstanden op. Door urenlange scheiding van de moeder lopen kinderen fysieke en psychische schade op. Traumatiserend. Levenslang.
Kinderopvang, crèches, onthaalmoeders en andere opvangcentra voor verwaarloosde kinderen zijn moderne weeshuizen, waar weesjes verweesd achtergelaten worden, waar ze verschrompelenen en ineen zakken, om na een hele lange dag weer tevoorschijn gehaald te worden. De meest introverte baby's lopen de meeste schade op, zowel op persoonlijk, emotoneel als intellectueel vlak... En dat is allemaal de schuld van de ouders zelf!
*Is uw dochter niet zindelijk? Zit uw zoon aan de antidepressiva? Dan is dat uw schuld! Volgens sociaal pedagoge Gitty Feddema is het allemaal de schuld van de ouders. Want: zij denken te veel aan zichzelf, hun carrière en hun dure spullen. De onderzoekster komt tot die conclusie na duizenden gesprekken met ouders. Zij vat haar conclusies samen in haar bestseller En als we nou weer eens gewoon gingen opvoeden.
Op mijn 'thuisfiets' heb ik diagonaal geluisterd naar wat ze in de Zevende Dag vertelden over de lesuren van leerkrachten in het secundair. Het viel me op dat het woord 'besparingen' wel 47 keer gevallen was. Besparingen!
En dan lees ik, los daarvan, dat onderwijsminister Crevits (CD&V) 100.000 euro gaat uittrekken voor huiswerkbegeleiding en taal- en gezinsondersteuning aan huis voor 400 maatschappelijk kwetsbare gezinnen.
"Taal- en gezinsondersteuning voor maatschappelijk kwetsbare gezinnen"?... Dan weten we meteen over welke doelgroep het gaat: allochtone ouders die nooit naar school komen, nooit naar ouderavonden komen, geen contact zoeken met de leerkracht van hun kind... Dat zijn dan de gelukkigen die in aanmerking komen voor de luxueuze behandeling van thuisbegeleiding. De luxe komt bij hen thuis binnenwaaien in hun huiskamers.
De huiswerkbegeleiding gebeurt aan huis, zogezegd om ouders meer te betrekken bij het schoolgebeuren. Vroeger heb ik migrantenwerksters ook huisbezoeken zien afleggen met het oog op meer ouderbetrokkenheid. Resultaat: de allochtone gezinnen sloten zich nog méér af van school en cocoonden nog méér in hun eigen taal en cultuur. Huisbezoeken, met een kopje thee op een wankel salontafeltje bovenop een bontgekleurd tapijtje, die huisbezoeken leveren echt niets op. De allochtone papa is meestal afwezig en de allochtone mama knikt slaafs 'ja' op alles wat tegen haar gezegd wordt.
Ongewild accentueert het project van huiswerkbegeleiding de pedagogische onmacht van allochtone ouders en hun onwil om naar school te komen. Ik kan me goed voorstellen dat ze ook nog eens verwachten dat de begeleiders zelf het huiswerk van hun kinderen maken. Ja, die verwachtingen zullen ze wel hebben, vereerd als ze zijn bij het zien van al dat fraais dat ze zomaar gratis in de schoot geworpen krijgen.
De 'maatschappelijk kwetsbare gezinnen' zouden gedwongen moeten worden om naar school te komen, waar begeleiders hen uitleggen hoe ze hun kinderen kunnen helpen met huiswerk. De 'opvoeding' van allochtone ouders dient op school te gebeuren en niet in het allochtone huishouden. En wie niet naar de huiswerksessies in school komt luisteren, krijgt minder kindergeld.
Trump besluit onmiddellijk inreisverbod voor moslims
Verboden toegang voor moslims. Prachtig! Sterke persoonlijkheden als Trump hebben wij hier nodig. Geen slappelingen als Merkel die vindt dat we niemand mogen buitensluiten.
Om het met de woorden van Jos te zeggen: "Er moet in de eu dringend een Trump aan het hoofd van de eu-commisssie komen . Ik zeg wel dringend ! Geen natte tricolore dweil of zatte fles meer zoals we tot nu werden opgedrongen. Zijn enige taak zou moeten zijn Het islamgespuis vernietigen met wortel en tak. Daarna mag de eu uiteen vallen. Want alle miserie is begonnen bij de moslims en dat zien zowel Poetin als Trump duidelijk. Onze slapjanussen willen of durven het gewoon niet meer zien. Bij hen, alle de poco-demo's zit de schrik erin om hun postjes te verliezen en het volk kan de pot op. Is dàt is "de verandering" die ons voor de kiezing werd beloofd?"
Uitleg bij de koosnaampjes die Jos gebruikt: de natte tricolore dweil is Herman Van Rompuy, en met de "zatte fles" bedoelt hij Jean-Claude Juncker (Dat is zijn bloggersjargon).
(Door: Michael Mannheimer – Vertaling: Theresa Geissler)
Het kan dus toch! Trump beslist totale opnamestop voor moslims.
De Amerikaanse president Donald Trump heeft enorme inreisbeperkingen afgekondigd om “radicale islamitische terroristen” uit het land te houden. Hiertoe worden voorlopig geen vluchtelingen uit Syrië meer opgenomen. Merkel daarentegen: “In het internet-tijdperk kunnen wij geen grenzen meer beschermen.” Meer waanzin en leugenpropaganda dan die er uit de mond van de ergste kanselier sinds Hitler rolt, is er niet eens in Noord-Korea te vinden!
Migranten moeten VERPLICHT worden om Nederlands te leren
Het is te gek. Ik help meebetalen aan kinderbijslag voor kinderen die niet van mij zijn, voor wildvreemden die onze taal niet kennen en thuis opgroeien in een klimaat dat niet het onze is. Wildvreemde kinderen gedropt in een welvarende samenleving, die krijgen zomaar kindergeld, onvoorwaardelijk...
Zoals we hieronder kunnen lezen bij E.J. Bron, zou ook in Vlaanderen een verplichting moeten komen voor migrantenkinderen om perfect Nederlands te spreken. Anders geen kinderbijslag.
Ik zou er nog een schepje bovenop willen doen. Ze moeten elke dag naar school komen en taalexamens afleggen. Ze moeten een complete beheersing van de Nederlandse taal bewijzen. Schoolaanwezigheden en taalexamens moeten gekoppeld worden aan kindergeld. Voor iedere onwettige afwezigheid wordt er een bedrag van het kindergeld afgehouden, en voor iedere buis op het taalexamen ook minder kindergeld.
Een schitterend Lieviaans voorstel !... 'k Zal 't zelf maar zeggen.
Denemarken heeft besloten dat immigrantengezinnen hun kinderen Deens moeten laten leren of ze raken hun kinderbijslag kwijt. In een poging op te treden tegen de zich steeds verder uitbreidende parallelsamenlevingen, wat door de desinteresse in integratie in de samenleving versterkt wordt, wil de Deense regering nu strenge nieuwe politieke maatregelen invoeren, waarbij kinderen ertoe gedwongen worden de Deense taal te leren.
De vlaamsche tale is wonder zoet, voor die heur geen geweld en doet, maar rusten laat in ‘t herte, alwaar ze onmondig leefde en sliep te gaar, tot dat ze, eens wakker, vrij en vrank, te monde uitgaat heur vrijen gang! Wat verruwprachtig hoortooneel, wat zielverrukkend zingestreel, o vlaamsche tale, uw' kunste ontplooit wanneer zij ‘t al vol leven strooit en vol onzegbaar schoonzijn, dat, lijk wolken wierooks, welt uit uw zoet wierookvat!
******
De Vlaamse taal wordt geweld aangedaan. Er zijn kapers op de kust om onze mooie Nederlandse taal te verkwanselen aan allen die hier binnengedrongen zijn zonder enig Vlaams taalgevoel, zonder enige bereidheid om zich in te leven in het Vlaamse leven noch in Vlaamse gevoeligheden. Analfabeten, ongeletterden, anderstaligen en andere taalklungeraars dreigen een aanslag te plegen op onze mooie Vlaamse taal.
... Al de hele dag ligt er iets op m'n maag, en het weegt zwaar. Vanochtend las ik dathet klassieke dictee weg moet in het onderwijs: "Na het vinger opsteken, is weer een traditie in het onderwijs bedreigd: het dictee is passé -Taalunie vindt leren opzoeken in online woordenboeken minstens even belangrijk."
De Taalunie wil komaf maken met de 20ste-eeuwse manier van lesgeven in het vak Nederlands. In een advies aan de Vlaamse en Nederlandse ministers van Onderwijs en Cultuur pleit de organisatie ervoor om de muren te slopen tussen de lessen grammatica, spelling en literatuur.
Vroeger, begin jaren 90, heb ik Koen Jaspaert ook zo'n onzin horen vertellen over muren slopen en brandhout maken van het klassieke taalonderricht, toen hij het NT2-onderwijs verzon om allochtone leerlingen kennis te laten maken met de Nederlandse taal, maar dan wel op maat van de migrant, waarbij spelling, spraakkunst en literatuur bijkomstig werden. Deze waardevolle tradities werden ingeruild voor een beetje vrijblijvende kennis van Nederlandse woordjes door middel van exotisch getinte teksten. Geen Vlaamse literatuur, verre van... En aandachtig luisteren naar een tekst om die daarna correct schriftelijk weer te geven, hoefde niet meer... Het Verval!
En nu zie ik hetzelfde senario zich herhalen met de nieuwe voorzitter van de Taalunie, Hans Bennis, die zegt dat "spelling oninteressant is". Hij heeft van spelling geen hoge dunk: "Ik pleit niet om de spellingsregels te laten vallen, maar ik pleit voor gezond verstand. Taal is veel meer dan de discussie over een streepje of een trema op een letter zetten... Zolang ik erover mag beslissen, komt er geen spellingwijziging. Ik ga anderzijds de wonderlijke en onlogische spelling die we nu hebben, ook niet verdedigen."... "Ik vind spelling oninteressant", vertelt hij aan het tijdschrift Onze Taal.
Hoe is 't mogelijk dat iemand die zo'n nonsens verkondigt, voorzitter van de Taalunie is kunnen worden?
Misschien komt ooit nog eens de totale verloedering : fonetische spelling! Een stapje dichter bij het westerse verval...
Eindelijk. 't Heeft lang geduurd alvorens de media de naam van de doodrijder voluit durfde/wilde schrijven. Aanvankelijk was er in de berichtgeving niets te bespeuren over de etnische afkomst van de dader, maar later toen de berichten over zijn vluchtmisdrijf begonnen aan te zwellen, konden de gazetteschrijvelaars er niet meer omheen.
Gisteren vernamen we dat Muhammed Aytekin, die de twaalfjarige Merel De Prins doodreed, in beroep veroordeeld werd tot vijf jaar cel, 6.000 euro boete en een levenslang rijverbod. De bestuurder pleegde vluchtmisdrijf. Hij was al 18 keer veroordeeld voor rijden zonder rijbewijs en vijf keer voor rijden ondanks een rijverbod.
Commentaar van de moeder van één van de klasgenootjes van Merel: "Wij hebben het gevoel dat verkeersongevallen gebanaliseerd worden. Wij begrijpen niet dat politie en justitie dergelijke bestuurders niet van de weg kan houden. Wij begrijpen niet dat zoveel gevaarlijke bestuurders blijven rondrijden, hoeveel keer ze ook veroordeeld zijn."...
... Een zwakbegaafden Turk reed de 12-jarige Merel De Prins dood. Muhammed Aytekin is zijn naam. Hij vluchtte weg en dook onder. Het meisje was naar huis aan het fietsen maar kwam er nooit aan.
De doodrijder van Merel was mentaal niet in staat om te slagen in een rij-examen en toch toerde hij rond in een BMW, zogezegd van zijn ouders gekregen. Meteen gaven ze hun zoon een moordwapen in handen.
Geen rijbewijs, al 18 maal veroordeeld voor een aantal verkeersinbreuken, telkens met een rijverbod, een voertuig dat niet ingeschreven was en niet verzekerd was. Een opeenstapeling van domme asociale stommiteiten.
Rondtoeren zonder rijbewijs, zonder verzekering, voertuig niet ingeschreven... en achteraf zeggen dat het hem spijt. "Ik zal nooit meer achter het stuur kruipen"... alsof hij nog keuze heeft, het onbetrouwbare infantiele ventje...
Kinderen die naar schermpjes staren, een verloren generatie?... En dan kruipen ze in bed samen met hun tablet, om 's anderendaags in slaap te vallen op de fiets, in de klas, in de schoolbus... Slaperige oogjes door schermverslaving. Schermen hebben een verdovende en slaapmakende invloed, doen langzamer reageren op prikkels van buitenaf, waardoor intelligentie en fantasie afgeremd worden. Lichtschermen overspoelen kinderen met beelden die niet verwerkt kunnen worden en die vaak los van elkaar blijven bestaan. Nachtelijke tablet-activiteiten leveren vermoeide kinderen in de klas.Kinderen slapen alsmaar minder, gaan steeds later naar bed. Het chronische slaaptekort laat zich in de klas voelen door verminderd concentratievermogen, verhoogde prikkelbaarheid, verminderde hersenfunctie, gebrekkige geheugenontwikkeling, neerslachtigheid, slechte lichaamsconditie,gedrags- en leerpoblemen... Ook geen interesse in geschiedenis, in hun verleden. Hoe kunnen deze kinderen de toekomst dan aanpakken!? Onbegrijpelijk hoe kinderen nu massaal in verkrampt-gebogen houding naar schermpjes zitten te turen, ongeïnteresseerd in alles wat er rondom hen gebeurt. De Slaven van Morgen?
Onderwijsminister Crevits (CD&V) wil alle leraren in het middelbaar 22 uur laten lesgeven. Voor alle leekrachten evenveel uren in het hele middelbaar. Die maatregel zou een bedrag opleveren van 150 miljoen euro.
Mijn eerste reflexgedachte ging naar de ongebreidelde aanwas van migrantenkindjes, om bankjes en boekjes voor hen te kopen, en extra taallesjes te organiseren, en andere verwennerijen. Maar Crevits legt uit dat haar nieuwe voorstel kadert in het aantrekkelijker maken van de job van leerkracht. Knelpunten moeten bestreden worden, zoals te weinig studenten die de lerarenopleiding aanvatten, starters die te vlug afhaken, geen werkzekerheid, ontmoedigingen, ontgoochelingen, ziekteverzuim, burn-outs.
En nu is het de bedoeling dat al deze problemen opgelost worden met de 150 miljoen euro die vrijkomen door Crevits’ nieuwe voorstel.
Als ik haar goed begrijp moeten leerkrachten dus meer werken om hun eigen job aantrekkelijker te maken.Vorig jaar nog waren er die gratis moesten werken om in te vallen voor zieke collega's, en anderen moesten eigen lesmateriaal bekostigen.
Al het geld is opgemaakt aan het welzijn van asielertjes en anderstaligertjes. Er blijft niets meer over voor onze eigen leerkrachten. De Vlaamse regering heeft royaal vele miljoenen uitgestrooid over scholen met allochtonen, anderstaligen, vluchtelingen, migranten, ongeletterden, aangespoelden, binnendringers... Vlaams geld voor vreemde kindjes. Denk ook aan de vele miljoenen die naar extra scholenbouw gaan, extra leerkrachten, onthaalklassen, en dan natuurlijk de vele geldverslindende projecten van vroeger die allochtoontjes uit hun achterstellingspositie moesten halen. De bekende parels...
Lees bij Houzee http://blog.seniorennet.be/rechts hoe generaal Mattis zijn eerste werkdag viert: Nieuwe Amerikaanse minister van Defensie, generaal Mattis, viert zijn nieuwe baan door ISIS 31 keer te bombarderen. "ISIS zal nu ervaren hoe het voelt om aangevallen te worden door een ontketend Amerikaans leger en een minister van Defensie die zelf generaal is (geweest) en dus weet hoe oorlogen daadwerkelijk gewonnen worden."
De mensenrechtenorganisatie GRIP (Gelijke Rechten voor Iedere Persoon met een handicap) oordeelt dat de nota van de Vlaamse regering omtrent Inclusief Onderwijs is strijd is met het VN-verdrag.
Inclusief Onderwijs betekent dat kinderen met fysieke en mentale beperkingen regulier onderwijs mogen volgen. Dat ze dus het volste recht hebben om het onderwijsniveau naar beneden te helpen donderen, om de kwaliteit van het onderwijs aan te tasten, onderwijs waarin de worm al zit te kroelen sinds de overrompeling door migrantenleerlingen. En nu ook nog leerlingen met beperkingen die een klas met normaal begaafden komen verstoren.
Het geheel van maatregelen van de Vlaamse regering overtuigt GRIP niet. ‘Wij zijn ontgoocheld. Wat de minister nu voorstelt, dreigt inclusief onderwijs af te remmen in plaats van vooruit te helpen.’ Omdat buitengewoon onderwijs als apart systeem blijft bestaan en niet opgenomen wordt in het gewone onderwijs. Daarover struikelt GRIP.
Het VN-verdrag bepaalt dat het buitengewoon onderwijs moet opgaan in het gewone onderwijs... De vrees leeft echter dat een grote instroom van leerlingen met een beperking in het gewone onderwijs niet te bolwerken valt...
Mijn gedacht over Inclusief Onderwijs
Hoe zal het gewone onderwijs zich kunnen aanpassen aan de gebreken van gehandicapte nieuwkomers, hoe daarmee omgaan, hoe de specifieke onderwijsbehoeften herkennen? Van leerkrachten zullen krachttoeren verwacht worden.
De overlast van mentaal gestoorden in een gewone klas is niet te onderschatten. Voor de leerkracht is het een hele klus om het lespeil aan te passen aan de hele waaier van verstandelijke begaafdheden. In de praktijk komt het er op neer dat het lespeil zal zakken, dat de slimmeriken geen volwaardig onderwijs zullen krijgen. En dat de minstbegaafden de meeste aandacht gaan krijgen. Zie je een mongooltje al op de voorste bank zitten en alle aandacht opeisen van de leerkracht?
En, hoe gaan normaalbegafden en genieën reageren op hun achterlijke klasgenootjes, zullen zij wel aan hun trekken komen in een klas met minderbegaafden?
En het gehandicapte kind zelf! Het zal dagelijks geconfronteerd worden met eigen tekortkomingen en eigen minderwaardigheid. Het zal non-stop moeten vaststellen dat het ergens iets mankeert. Erg! De aanwezigheid van normaalbegaafden zal het doen wentelen in zijn eigen handicap.
Alle bootuitvallers en buitenbentjes samen in de klas met normale leerlingen, bij slimmeriken en bollebozen... Wat zal nog allemaal verzonnen worden om ons onderwijs naar de knoppen te helpen?
We stevenen af op een diversiteitsmix met validen en mindervaliden, homo's en hetero's, jongens en meisjes en twijfelgevallen, dommeriken en slimmeriken, blanken en gekleurden... een mix waar vieze olie blijft bovendrijven...