De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
"Steeds meer jongeren in Vlaanderen halen een diploma". Dat is een grove leugen, ófwel is het lespeil overal gedaald en worden er minder eisen gesteld aan de leerling.
Het aantal anderstalige leerlingen stijgt, ook het aantal met een vreemde thuistaal. En vluchtelingenjeugd zie ik ook niet zo direct met een diploma de school verlaten, en ongeletterden al helemáál niet...
Het rapport Vroegtijdig Schoolverlaten in het Vlaamse secundair onderwijs maakte de cijfers bekend over de daling van de schooluitval. Cijfers liegen niet, dus mogen we gerust aannemen dat leerstof en examens aangepast zijn aan het bedenkelijke niveau van de nieuwe schoolpopulatie.
We kunnen de stijging van het aantal jongeren dat een diploma haalt toejuichen, máár... de overgang naar hoger onderwijs zal niet meevallen met een diploma dat in waarde gezakt is.
Minister Crevits wil iedereen meesleuren in de eindspurt naar het diploma en tovert daarom 'individuele trajecten'uit haar mouw, trajecten die naar een diploma leiden en die geschikt zijn voor risicoleerlingen, de bedreigde soorten en de eeuwige achterblijvers.
Om in aanmerking te komen voor een 'individueel traject' dat naar een diploma leidt, worden de indicatoren voor schooluitval (zittenblijven, thuis geen Nederlands spreken, een mama zonder diploma) gehanteerd. Het woord 'migrant' vinden we nergens terug in de tekst van Crevits, maar het is zo doorzichtig als cellofaan, zij laat trajecten uitstippelen op maat van de migrant. Over het kostenplaatje van de trajecten is niets bekend, maar zoals alle acties rond migrantenleerlingen zullen er wel forse bedragen mee gemoeid zijn.
“Wie na de gebeurtenissen van vorig jaar nog vrij spel geeft aan moslimextremisme, is medeverantwoordelijk voor de gevolgen” (Bob De Brabandere, voorzitter Vlaams Belang Brussel-19).
Uit een recent rapport van het Coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse (Ocad) blijkt dat de zogenaamde ‘Moslim-beurs’ in Brussel wel degelijk een fundamentalistisch evenement is. Vlaams Belang roept de stad Brussel, de Brusselse regering én minister van Veiligheid en Binnenlandse Zaken Jan Jambon dan ook op om het evenement voortaan niet meer te laten plaatsvinden.
Nadat de bewering van onze partij dat de Grote Moskee van Brussel een verspreidingscentrum van radicaal islamisme zou zijn werd bevestigd, blijkt nu ook dat onze vermoedens over de zogenaamde ‘Moslim-beurs’ in Brussel correct zijn.
Het aantal anderstalige kleuters in Vlaamse scholen blijft alarmerend stijgen. Nu zitten er al 57.ooo kleutertjes op onze Vlaamse schoolbanken in onze Vlaamse scholen die geen letter Vlaams kennen, die geen woord Nederlands kunnen uitkramen, wel allerlei andere nonsens, maar geen enkele fatsoenlijke Nederlandse zin. De affiniteit met Vlaamse eigenheden zal er beslist niet komen. Je bent een indringer en je zal altijd een indringer blijven... met je wortels vastgeankerd in je verre thuisland. Onvervalste 'Vlaamsheid' zit in je bloed en in je genen, en kan door geen enkele ingreep van buitenaf bijgebracht worden, dat fiere Vlaamse gevoel.
We zitten hier in Vlaanderen dus met 57.000 kleuters zonder enige notie van onze mooie Vlaamse taal!... Een paar decennia geleden zouden we van deze vaststelling van onze stoel gevallen zijn. Nu denkt de regering met smakken geld daaraan iets te kunnen doen. Scholen met een groeiend aantal anderstalige kleuters krijgen een premie van 950 euro per bijkomende anderstalige kleuter. En dat hele fortuin is bedoeld voor 'initiatie en versterking van het Nederlands'. In totaal gaat het om een bedrag van 2.743.600 euro (!).
Wat mij irriteert is dat er nergens sprake is van de thuistaal van de wereldvreemde kleuters die zomaar pardoes beslag komen leggen op onze Vlaamse schoolbanken, zonder enige kennis van de Nederlandse taal. Bergen geld en hele sloten euro's vloeien af naar een legertje nieuwkomers dat thuis naar hartelust blijft doortetteren in hun eigen vreemde thuistaaltje. Zelfs miljarden euro's zouden niet volstaan om Nederlands bij te brengen aan anderstaligen die thuis en op straat en in de schoolgangen niets anders horen dan de taal van hun verre thuisland. Het zal nooit lukken.
Over twee of drie jaar vind ik dat er een evaluatie moet komen van de taalvorderingen van vreemde kleutertjes. In hoeverre zijn de miljoenen Vlaamse euro's rendabel geweest om anderstalige kleuters Nederlandstalig te maken?... Het doet me denken aan een uitspraak van een vroegere taakleraar in een concentratieschool: "Ik werk me uit de naad om hen enkele woordjes Nederlands te leren, en dan komen ze terug van een lange vakantie in Turkije en dan zijn ze alle Nederlandse woordjes vergeten."
Ook in Vlaamse scholen worden excursies naar moskeeën georganiseerd. Waar zijn we in godsnaam mee bezig???... 'k Heb nog nooit een moslimleerling bij een veldkapelletje zien staan, en een klas met moslimleerlingen die een kathedraal bezochten... ook nog nooit meegemaakt.
Nu volgen enkele straffe toeren van onbezonnen scholen die geestelijke ravage aanrichten bij hun leerlingen:
- Antwerpse kinderen worden naar de moskee De Koepel gestuurd door de schooldirectie. Het was in deze moskee dat Jejoen Bontinck geradicaliseerd werd. Toen kon de imam fluiten naar zijn subsidies.
- De leerlingen van het vierde leerjaar van de vrije basisschool Ter Dreef in Merchtem, bezochten de moskee Al Hoedah in Lebbeke (03/02/15). De uitstap was bedoeld om angst voor de islam bij de leerlingen weg te nemen. De kinderen krijgen uitleg van de imam.
- De kinderen van basisschool De Horizon uit Beringen-Mijn bezochten op 3 april 2015 de Fatih moskee van Beringen-Mijn.
- De kinderen van basisschool Sint-Jozef in Temse bezochten op 22/10/14 de Turkse moskee op de Edgard Tinelplaats. Ze bezochten ook een aantal handelszaken, om het verschil te zien tussen Vlaamse, Turkse en Marokkaanse eetgewoonten. Ook passeerden ze bij de grootouders van een leerling met Marokkaanse roots. Kortom, de school zette 'multiculturaliteit' in het zonnetje.
- Leerlingen van de Hasseltse basisschool De Krullevaar brachten op 15/01/15 een bezoek aan de Ahmadiyya Moslim Gemeenschap België. De doelstelling van het bezoek was het verschil ontdekken tussen gewone moslims en Ahmadiyya Moslims.
- Leerlingen van het 5de middelbaar van het Sint-Jozefinstituut van Kontich brachten begin 2015 een multicultureel bezoek aan Antwerpen. Ook een moskeebezoek. De uitstap kreeg de deftige naam 'Interlevensbeschouwelijke Uitstap'. Het initiatief viel in de smaak van Geert Bourgeois (N-VA).
Al in 2012 protesteerde het Vlaams Belang tegen verplicht moskeebezoek:
In België kwam het in loop van het afgelopen schooljaar tot talrijke bezwaren van ouders en leerlingen over het zogenaamde “groepsonderwijs” met obligatoire moskeebezoeken onder schooltijd. Het patriottische Vlaams Belang noemt deze verplichtende uitstapjes in de wereld van de islam in strijd met de grondwet. Filip Dewinter appelleert daarom aan de ouders om de leerlingen bij zulke uitstapjes thuis te houden.
Ouders van leerlingen in Antwerpen, Gent, Eeklo en Aarschot hebben wat betreft deze zaak al contact opgenomen met het Vlaams Belang. Op scholen met zogenaamd “groepsonderwijs” worden tonder schooltijd moskeebezoeken georganiseerd, en wel regelmatig i.v.m. verschillende “pedagogische projecten”.
Niemand kan tot religie gedwongen worden
Leerlingen, die met toestemming van hun ouders weigeren deel te nemen aan zulke uitstapjes, worden als “ongeoorloofd afwezig” genoteerd en niet zelden vaak gestraft. Deze handelwijze is volgens Vlaams Belang echter in volledige tegenspraak met artikel 20 van de Belgische grondwet, dat luidt: “Niemand kan op welke wijze dan ook gedwongen worden om deel te nemen aan handelingen en plechtigheden van een cultus of zich te houden aan diens feestdagen.”
De laatste tijd bereiken ons vanuit de media steeds vaker berichten dat op verschillende Nederlandse basisscholen initiatieven worden genomen om met de leerlingen “op bezoek” te gaan bij deze of gene plaatselijke moskee. Naar verluidt ondernemen de scholen deze bezoeken zowel met de boven- als met de onderbouw. Tot nog toe blijkt uit deze berichten niet duidelijk of, en zo ja,op welke manier U de ouders/verzorgers van de leerlingen van dit initiatief op de hoogte heeft gesteld c.q. met hen overleg heeft gepleegd. Vrijwel het eerste dat wij, Realisten, ons bij het vernemen van dergelijke berichten onwillekeurig afvragen. Nu kan ik mij voorstellen,dat úw reactie hierop is dat dit primair, zo niet volledig, een zaak is tussen de betreffende ouders en U. Dit mag dan op het eerste gezicht zo lijken, maar niettemin is hiermee voor Realistisch Nederland de kous niet af. En wel, omdat het hier in het algemeen gesproken nog altijd ónze jeugd, dus óns aller toekomst betreft. Dit is dan ook de reden dat deze ontwikkeling er één is die ons, Realisten, zacht uitgedrukt, met gróte zorg vervult. Ik zal dit nader toelichten:
Binnenkort start het proefproject Cohousing. Met twee of meer gezinnen samenwonen is de optie. Iedereen die dat wil kan deelnemen aan het 'Samenhuisproject'. Woonminister Liesbeth Homans geeft binnen de twee maanden de aftrap van het project. Liesbeth Homans (N-VA) die zo graag moskeeën erkent.
Het is al langer aan de gang. Ze willen dat we kleiner gaan wonen. Onze huizen zijn te groot, en zo gaat er veel ruimte verloren die ingenomen zou kunnen worden door uit de kluiten gewassen allochtone gezinnen met een hele sliert nakomelingetjes. Wij mogen niet meer in grote huizen wonen, er moet plaats geruimd worden voor de toevloed van nieuwkomers en hun kroostrijke gezinnen.
Betonstop, kleiner wonen, anders wonen, gemeenschappelijke ruimtes, huizen opdelen in appartementen... Het zijn camouflages van de regering om onderdak te kunnen geven aan de niet te stuiten aanvoer van nieuwe medeburgers. We worden misleid. En dan beweren ze ook nog dat kleiner wonen gelukkiger maakt... Samenleven met een vluchteling en zijn gezin, 't zal plezant worden.
De regering is nu al jaren koortsachtig op zoek naar een royaal onderkomen voor de eindeloze stroom asielzoekers, vluchtelingen, migranten, illegalen... die zich allemaal in een niet te evenaren kweektempo vermenigvuldigen. In de regering zitten ze met de handen in het haar en verzinnen schijnbaar onschuldige projecten om onze huizen te delen, om kleiner te gaan wonen, om anders te gaan wonen... ze weten geen raad met de dreigende overbevolking die als een donderwolk boven Vlaanderen hangt. En daarom smeren ze ons een schuldgevoel aan omdat we groot wonen en doen een beroep op ons sociaal gevoel om alles wat we hebben te delen.
Als ik me goed herinner begon de 'huizenjacht' al toen Freya Van den Bossche haar Move-in-Time-Campagne lanceerde. Het kwam erop neer dat oudjes tijdig hun huis moeten verlaten om uit te wijken naar rusthuizen...
De machete-terrorist van het Louvre is geïdentificeerd: een moslim! 't Is dus weer een moslim die toegeslagen heeft. Onkruid moet verdelgd worden. Onkruid is waardeloos en ongewenst. Onkruid is onverdraagzaam en streeft naar uitbreiding en overwoekering. Stappenplan bij de onkruidverdelging: afschaffen van de erkenning van de islam als godsdienst, afschaffen van islamlessen op school en platbombarderen van alle moskeeën.
(Door: Michael Mannheimer – Vertaling: Theresa Geissler)
De criminologische onzin van de waarschuwing voor een algemene verdenking tegenover de islam.
Heb je nou toch ooit. De machete-aanslagpleger van Parijs was een moslim. Wie had dát gedacht? En daarnaast hadden alle linkse media gehoopt dat het deze keer iemand van het júiste geloof zou zijn. Misschien een Boeddhist? (zodat men de “alle-religies-zijn hetzelfde”- leugen zou hebben kunnen oppoetsen). Of natuurlijk het liefst een “rechts-radicale” Europeaan. Maar die willen de linksen nu eenmaal dat plezier niet doen.
Eindelijk hebben Italië en Libië een deal gesloten. Een vluchtelingendeal. Om het aantal migranten te beperken, om migranten te redden van de verdrinkingsdood, om mensensmokkel tegen te gaan, enz. De deal is nog niet duidelijk, maar een Nederlandse tv-zender toeterde er gisteren alvast enthousiast over.
Ondertussen blijven bootjes varen op de deinende golven van de Middellandse Zee, en af en toe tuimelt d'r ene overboord, of verliest een boot haar evenwicht en kapseist, maar ze blijven varen en ze blijven komen. Boottoeristen houden geen rekening met deals, en ook niet met wat de EU-top in Malta vertelt over vluchtelingen.
Er gaan nu eindelijk afspraken komen, rijkelijk laat, omdat de zeebodem al geplaveid ligt met verdronken bootmigranten. Eindelijk komen er deals, nu dat een hoop vluchtelingen al verdronken zijn, of in 't ergste geval , al voet aan wal gezet hebben in Italië om zich van daaruit als een kankergezwel zich uit te zaaien over heel Europa om zich te mengen tussen inboorlingen, autochtonen waarvan opperste naastenliefde en verdraagzaamheid verwacht wordt. De overlevende vluchtelingen zijn verward en gedesoriënteerd, ze worden gekweld door heimwee naar hun thuisland. Ze zijn dragers van enge ziektes en brengen ook conflicten en oorlogszuchten mee naar Europa.
Het Europees Milieuagentschap onderzocht het visbestand in de Middellandese Zee en kwam tot de ontstellende conclusie dat bestaande vissoorten verdwijnen en nieuwe varianten zich aan het ontwikkelen zijn. Nieuwe zeemonsters en krokodillen zijn al gespot. Door de ontelbare lijken, menselijke resten, stoffelijke overschotten en kadavers is het zeewater erg bevuild en opgewarmd. Voor vissen wordt het moeilijk om te overleven in het ongezonde water van de Middellandse Zee. Fauna en flora zijn grondig gewijzigd en onherstelbaar beschadigd sinds ontdekkingsreizigers massaal Europa willen verkennen/veroveren.
Al jaaaaren worden we om de oren geslagen met liefdadigheidsacties van de Italiaanse Kustwacht. Worden ze het nooit moe om drenkelingen uit zee te vissen? Of om bootjes met hopeloze gevallen naar de kust te sleuren? Hun reddingsoperaties kunnen de migratievloedgoven niet meer volgen. Nooit eerder hebben zoveel mensen tegelijk op de zee gedobberd en rondgezwalpt.
Reactie van Gina: De afspraak (Canvas) - Op O2/O2 kregen we een verontwaardigde moeder en zoon te zien (zanhouri) die een reisvervod hadden voor de USA. Er werd geen info verschaft waarom deze brave hardlerende jongeman geweigerd werd, louter zijn arabische achternaam lag aan de basis, echter komt nu de aap uit de mouw. De reden waarom deze jongeling een negatief advies kreeg is omdat hij betrokken is bij een grootscheepse drugsactie te Borgerhout waarbij de bakkerij 'zanhouri' als dekmantel diende, detail: moeder is een Brussels politica. De jongeman in kwestie ging feesten in LA, decadent nietwaar? Zoals gewoonlijk voerde de staatszender het beeld op van een perfecte brave migrant, die het slachtoffer is van Trumps beleid... echter was het onze staatsveiligheid die USA de nodige info heeft verschaft. (lees meer bij REACT)
04-02-2017 om 09:12 geschreven door Gina
Lees bij RechtsActueel waarover Canvas zweeg: RechtsActueel Familie Brussels parlementslid verhandelde cocaïne, zoon nu geweigerd in de VSA
Mijn tekst over agressors op school (31 jan.) was nog niet afgekoeld of ik las gisteren alweer over een incident waarbij een leraar aangevallen werd door een leerling: "Zwaar geweld op school in Etterbeek". Een leerkracht van het Sint Jozef-Instituut in Etterbeek raakte zwaar gewond toen een leerling een metalen voorwerp tegen het hoofd van de leerkracht gooide. Met alle macht mikte hij met een ‘metalen object van 0,5 kilo’ naar het hoofd van de leerkracht. Deze werd zwaargewond naar het ziekenhuis overgebracht. Een moordpoging dus.
In het bericht was niets te bespeuren over de etnische afkomst van de agressieve leerling. De tekst puilde uit van pseudoniemen en eufemismen: "leerling, minderjarige dader, aanvaller, verdachte, dader". Het woord 'leerling' werd zelfs 7 maal gebruikt. Een typische politiek-correcte schrijfstijl.
De enige aanwijzing in de richting van allochtoon geweld was het woord 'Omerta' in de tekst, wat duidt op het bekende sterke samenhorigheidsgevoel bij allochtonen. Allochtonen verdedigen elkaar met een onbreekbare onderlinge solidariteit zoals die bij Vlaamse leerlingen niet bestaat. En zet dan een stelletje allochtone idioten bijeen in een onhandelbare klas, dan staat de klas elke dag op stelten en heeft de leerkracht alle gezag verloren.
Woede, boosheid en agressie bij leerlingen... scholen willen het vaak intern oplossen, maar er komt een moment dat ze de chaos niet meer verborgen kunnen houden voor de politie.
De kritiek op Trumps maatregelen om Amerika groot te maken blijft aanzwellen, en als een kudde schapen scharen alle media zich achter linkse BV's als Geert Bourgeois en Guy Verhofstadt die het inreisverbod van Trump tegen hun rechtsgevoel voelen botsen. 'Rechtsgevoel'?...
Journalisten en andere schrijvelaars en nieuwslezeraars concurreren met elkaar, vertrappelen en verdringen elkaar in hun streven naar sensatie en leugens om president Trump te besmeuren, al was het maar in de stijl van roddelblaadjes en doktersromannetjes. Jaloers als ze zijn op de daadkracht van Trump, ze zijn angstig voor het uiteenvallen van moslimgemeenschappen, voor binnenstromende moslims die vergeefs aan de gesloten poorten van Amerika geklopt hebben.
Ondertussen werkt Trump onverstoorbaar verder aan het verwezenlijken van zijn beloftes waarover hij het in zijn campagne had. De ene triomfzege scoort hij nu na de andere, en in zijn onevenaarbare trumpiaanse stijl drukt hij zijn wil door.Prachtig!
Muren om je heen bouwen, grenzen sluiten, terugplooien op jezelf, van jezelf houden, eigen belangen behartigen, zelfzuchtige eigenliefde, afzondering in quarantaine... Dit zijn strategieën om versterkt uit stress en conflicten te geraken. Tegenstand, protest, ongemakken en verwarringen, die horen bij die zelfrealisatie, maar dat zijn slechts kleine euveltjes op het pad des zelfvervolmakings. Alleen binnen muren kunnen versterkte burchten gebouwd worden, van waaruit een sterke hand naar de buitenwereld gereikt kan worden. Als je zelf sterk bent, kan je anderen beter helpen. Wie een muur om zich heen bouwt maakt zich onkwetsbaar en kan zich ontwikkelen om grootse dingen te presteren, voor zichzelf en voor anderen. President Trump is duidelijk op weg naar sterkte, kracht, macht, power, en als dat zo doorgaat heeft hij volgend jaar of zo de hele wereld onder controle. Ja, dat ligt in de verwachtingen en in de voorspellingen.
Trumps tegenstanders pleiten voor open grenzen en verdraagzaamheid. Maar als je niet stevig genoeg in je schoen staat zijn verdraagzaamheid, menslievendheid en naastenliefde gevaarlijk. Ze leiden ons naar onze ondergang, naar ondergeschiktheid, naar onderdrukking en slaafse gelatenheid.
Pathologische zelfverloochening, perverse naastenliefde, ziekelijk altruïsme, het deugt allemaal niet, tenzij je je op je tenen wilt laten trappen, tegen je schenen wilt laten stampen, de andere wang wilt aanbieden bij een kaakslag, en je totale ondergang tegemoet wilt gaan... Muren bouwen om je heen, da's het perfecte begin!
Ik zal het nog eens opnieuw vertellen. Moslims, migranten, vluchtelingen, asielzoekers en het hele irritante zootje, zij kunnen zich onmogelijk integreren in onze westerse samenleving. Zij hebben zich onder ons gemengd, zijn in ons midden komen wonen met heel andere levensstijlen en opvattingen die afwijken van onze traditionele autochtone samenleving. Neem nu een moslim die wil integreren, die moet zijn 'geloof' afzweren, de islam overboord kieperen, de koran over de haag zwieren, en Allah naar de maan wensen, of naar een ander hemellichaam, waar Hij oplost in het peilloze heelal. En de bidmatjes moeten naar de kringwinkel waar ze gerecycleerd worden tot sensuele lingerie.
Vermeende discriminatie is er omdat de vreemde exemplaren zichzelf discrimineren en zichzelf kansarm houden. Ze zijn medeschuldig aan een enorm gapend gat tussen hen en de originelen waarmee ze niet kunnen samenleven omdat ze koppig aan eigen taal en cultuur blijven kleven. Omdat ze niet zomaar hun gedachtegoed, verlangens en wensen van zich kunnen afschudden. Die hele cultuurbagage die ze van zo wijd met zich meebrachten, daar valt niet aan te prutsen, die kan niet zomaar aan de kant geschoven worden, en dus valt integreren moeilijk, zoniet onmogelijk.
Jammer voor de bijgelovigen die altijd blijven geloven in de goedwillige integratiebereidheid van onze vreemde medemensen.
De islamisering en alle narigheden die daarbij horen zien we zich voltrekken in scholen waar onderwerpen als seksualiteit en terrorisme niet meer besproken mogen worden. Nederlandse grote steden zijn al getroffen door het islamitische virus dat allesbesmettend waart doorheen de westerse samenleving. Als lopende vuurtjes verspreiden de epidemieën zich over het westerse landschap.
De aanwezigheid van moslims in de klas bepaalt onwillekeurig de mening en uitspraken van leerkrachten, zeker van die wat losjes in hun schoenen staan. Zo blijkt uit een Nederlands onderwijsonderzoek dat bepaalde onderwerpen niet meer aan bod kunnen komen als gevolg van mislukte integratie:
Seksualiteit, islamitisch terrorisme en situatie Turkije taboe op scholen in grote steden. Staatssecretaris Sander Dekker (VVD) gelast nader onderzoek door Onderwijsinspectie.
In een op de zeven basisscholen (14 procent) in de vier grote steden kunnen bepaalde onderwerpen niet meer met de kinderen worden besproken als gevolg van mislukte integratie... Onderwerpen die in dat verband door schoolleiders en leerkrachten worden genoemd zijn seksuele voorlichting of homoseksualiteit. Ook over zaken betreffende religie of geloof en in het bijzonder over islamisering of ISIS kan niet gesproken worden. Op aanslagen, terrorisme, slavernij rust eveneens een taboe... Ook over politieke situatie in landen als Turkije en Rusland kan niet worden gesproken...
"Leraren krijgen klappen... Elke lesweek zijn twee leraren het slachtoffer van fysiek geweld op school... Aantal zware agressiegevallen tegen leerkrachten gestegen... Om de drie schooldagen een leraar aangevallen... 30.000 leraren verzekerd tegen geweld"...
Experts vermoeden dat het M-decreet er iets mee te maken heeft. D.w.z. leerlingen met gedragsproblemen komen vanuit het buitengewoon onderwijs naar het gewone onderwijs waar ze minder ondersteuning krijgen, vandaar hun agressief gedrag.
Dat is de officiële verklaring van de toename van geweld tegen leerkrachten. Klinkt ongeloofwaardig. Volgens mij wil men de aandacht afleiden van allochtoon gepeupel dat onbekwaam is om zich aan te passen aan de fatsoensnormen van een beschaafde schoolse omgeving.
Lieve zal nu eens uit de doeken doen hoe het komt dat er meer agressiegevallen zijn op school.
De agressors zijn ontevreden allochtone leerlingen die nooit tevreden zijn. Altijd en overal worden ze het best bedeeld, het best benaderd, met de beste bedoelingen, en nooit is het goed genoeg. Ze blijven zich achtergesteld voelen, eenderwelke projecten en plannen voor hen bedacht worden.
Wordt het niet eens eindelijk tijd om het allochtoon tuig in scholen te kortwieken? En te stoppen met projecten en voorzieningen, te stoppen met hen op de voorgrond, op het podium en in de schijnwerpers te plaatsen?
De agressors, hoe is het zover kunnen komen?
zo zijn ze opgevoed door ons eigen tolerant onderwijssysteem, wijzelf hebben hen assertief, agressief, veleisend en machtig gemaakt
ze mochten alles
ze kregen alles
ze werden geprezen tot in alle uithoeken van de hemel
ze kregen voorrang op eigen Vlaamse leerlingen
ze hoefden donderdag geen huiswerk in te leveren, want woensdag was er koranles
ze mochten spijbelen zonder sancties
ze mochten half juni al op vakantie naar hun thuisland vertrekken
ze mochten half september weer opnieuw op de schoolbanken verschijnen
ze mochten offerfeesten en suikerfeesten naar believen
ze mochten geïndoctrineerd worden door de islamlessen
ze mochten klassen op stelten zetten
ze mochten op de speelplaats met vlindermesjes spelen
Hallo Unia, gisteren stond er een levensgrote krantenkop op de voorpagina van het kermisgazetje Het Belang van Limburg: "Hele wereld is boos op Trump". Zonder nuances beweren dat de hele wereld boos is op Trump, dat is lezers aanzetten tot haat. "Aanzetten tot haat' van het zuiverste water! En aanzetten tot haat is verboden zeggen ze bij Unia.
'k Had de slaap nog niet uit m'n ogen gewreven, de koffie was nog aan 't pruttelen en m'n haren zaten nog in de war, toen ik vanochtend iets las dat direct mijn sympathie wegdroeg, ik voelde me op gelijke golflengte met de onderzoekster* die een flinke dreun verkocht aan ouders die 's ochtends hun kindje dumpen in een of ander asielcentrum voor jonge kinderen.
Het kleine wondertje waar ze negen maanden lang naar uitkeken en hevig verlangden, wordt na de geboorte een overlast waar ze vlug van verlost willen worden. Ze geven de opvoeding uit handen om overdag elk hun eigen gang te kunnen gaan, en bieden hun kindje ter adoptie aan aan wildvreemden.
Terwijl het hulpeloze wezentje nog aan de navelstreng hangt te bengelen, bellen ouders al naar een kinderasiel om een plekje te reserveren voor hun lastpostje.
In het vroege ochtendgloren worden kindjes brutaal uit hun slaap gewekt, worden baby's van de moederborst losgerukt, om allen tijdig aanwezig te zijn in in het asiel. En bij valavond worden ze weer opgehaald om thuis een hapje te eten uit de microgolf, want mama moest overwerken.
Een zuigeling aan de moederborst is zichzelf, voelt zich geborgen en veilig. Het tere dingetje droomt over de lustige tepel waaruit het lekkere vocht komt, en wordt dan pardoes weggerukt uit het walhalla. Zuigelingen die niet vertroeteld en gekoesterd worden, worden later traag, futloos, en lopen ontwikkelingsachterstanden op. Door urenlange scheiding van de moeder lopen kinderen fysieke en psychische schade op. Traumatiserend. Levenslang.
Kinderopvang, crèches, onthaalmoeders en andere opvangcentra voor verwaarloosde kinderen zijn moderne weeshuizen, waar weesjes verweesd achtergelaten worden, waar ze verschrompelenen en ineen zakken, om na een hele lange dag weer tevoorschijn gehaald te worden. De meest introverte baby's lopen de meeste schade op, zowel op persoonlijk, emotoneel als intellectueel vlak... En dat is allemaal de schuld van de ouders zelf!
*Is uw dochter niet zindelijk? Zit uw zoon aan de antidepressiva? Dan is dat uw schuld! Volgens sociaal pedagoge Gitty Feddema is het allemaal de schuld van de ouders. Want: zij denken te veel aan zichzelf, hun carrière en hun dure spullen. De onderzoekster komt tot die conclusie na duizenden gesprekken met ouders. Zij vat haar conclusies samen in haar bestseller En als we nou weer eens gewoon gingen opvoeden.
Op mijn 'thuisfiets' heb ik diagonaal geluisterd naar wat ze in de Zevende Dag vertelden over de lesuren van leerkrachten in het secundair. Het viel me op dat het woord 'besparingen' wel 47 keer gevallen was. Besparingen!
En dan lees ik, los daarvan, dat onderwijsminister Crevits (CD&V) 100.000 euro gaat uittrekken voor huiswerkbegeleiding en taal- en gezinsondersteuning aan huis voor 400 maatschappelijk kwetsbare gezinnen.
"Taal- en gezinsondersteuning voor maatschappelijk kwetsbare gezinnen"?... Dan weten we meteen over welke doelgroep het gaat: allochtone ouders die nooit naar school komen, nooit naar ouderavonden komen, geen contact zoeken met de leerkracht van hun kind... Dat zijn dan de gelukkigen die in aanmerking komen voor de luxueuze behandeling van thuisbegeleiding. De luxe komt bij hen thuis binnenwaaien in hun huiskamers.
De huiswerkbegeleiding gebeurt aan huis, zogezegd om ouders meer te betrekken bij het schoolgebeuren. Vroeger heb ik migrantenwerksters ook huisbezoeken zien afleggen met het oog op meer ouderbetrokkenheid. Resultaat: de allochtone gezinnen sloten zich nog méér af van school en cocoonden nog méér in hun eigen taal en cultuur. Huisbezoeken, met een kopje thee op een wankel salontafeltje bovenop een bontgekleurd tapijtje, die huisbezoeken leveren echt niets op. De allochtone papa is meestal afwezig en de allochtone mama knikt slaafs 'ja' op alles wat tegen haar gezegd wordt.
Ongewild accentueert het project van huiswerkbegeleiding de pedagogische onmacht van allochtone ouders en hun onwil om naar school te komen. Ik kan me goed voorstellen dat ze ook nog eens verwachten dat de begeleiders zelf het huiswerk van hun kinderen maken. Ja, die verwachtingen zullen ze wel hebben, vereerd als ze zijn bij het zien van al dat fraais dat ze zomaar gratis in de schoot geworpen krijgen.
De 'maatschappelijk kwetsbare gezinnen' zouden gedwongen moeten worden om naar school te komen, waar begeleiders hen uitleggen hoe ze hun kinderen kunnen helpen met huiswerk. De 'opvoeding' van allochtone ouders dient op school te gebeuren en niet in het allochtone huishouden. En wie niet naar de huiswerksessies in school komt luisteren, krijgt minder kindergeld.