Inhoud blog
  • GELD & GLAMOUR
  • VERLIEFD (3)
  • VERLIEFD (2)
  • VERLIEFD
  • NOG MEER LOF
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Jensen onder de mensen

    18-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GELUK VALT NIET UIT DE LUCHT (deel 5)
    Een laatste mogelijkheid zijn de contactadvertenties in diverse media: kranten, tijdschriften, reclamebladen en contactmagazines.

    Elk van die media heeft zijn eigen karakter, zijn eigen doelgroep, zijn eigen prijs en zijn eigen doeltreffendheid. Het loont dus wel de moeite ze eens afzonderlijk onder de loep te nemen.

    Vooraf een algemeen principe: mensen lezen bij voorkeur bladen waarin ze hopen de informatie te vinden die ze zoeken. Wie de laatste snufjes op computergebied wil kennen, zal daarvoor gaan grasduinen in één van de vele computermagazines, eerder dan in een vrouwenblad. Wie een job zoekt, zal in de eerste plaats die kranten raadplegen waarin veel personeelsadvertenties verschijnen. En dan nog liefst de weekendeditie, omdat daarin het aanbod groter is dan op alle weekdagen samen.

    Dezelfde regel geldt ook voor contactadvertenties. Als je kunt kiezen tussen een krant met 10 advertenties of één met meer dan 100, dan is de knoop gauw doorgehakt.

    Een speciale plaats bekleden de contactmagazines. Hier vind je geen mensen die op zoek zijn naar een huwelijkspartner, met wie ze een kroostrijk gezin willen stichten. Hier gaat het puur om contacten, vriendschappen en relaties in de erotische en seksuele sfeer. Geen leesvoer voor preutse zielen dus.

    Wil je er meer over weten, stap dan eens binnen bij de dichtst bijzijnde erotheek of informeer in een krantenwinkel die ook de meer breeddenkende tijdschriften in huis heeft. Kijk wel goed na of er niet uitsluitend buitenlandse (vooral Nederlandse) advertenties instaan.

    Zo reageer je op een contactadvertentie

    In vorige hoofdstukken werd telkens weer de nadruk gelegd op de hoeveelheid contactadvertenties die in een blad verschijnt. Dat heeft een goede reden. Bij het zoeken naar een partner geldt immers de wet van de grote getallen: hoe meer pogingen je onderneemt, hoe meer kans op succes je hebt.

    Wie denkt het geluk te vinden door één keer op een advertentie te reageren, getuigt van weinig zin voor realiteit. Proberen en blijven proberen is de boodschap. Als je na twintig keer vruchteloos schrijven de pijp aan Maarten geeft, loopt je het risico dat uitgerekend die eenentwintigste keer de goede zou geweest zijn. Trek er in het weekend dus gerust wat tijd voor uit als je de pagina(s) met contactadvertenties wil doornemen.

    Ben je als man op zoek naar een vrouw, dan zijn de zoekertjes van andere mannen hoe dan ook niet van belang, en omgekeerd. Doorloop wat overblijft met het lijstje van je wensen voor ogen. Schrap alle advertenties van mensen die niet in aanmerking komen omwille van woonplaats, leeftijd, enz.

    Als je niet van plan bent om met een relatiebureau te werken, sla dan ook die advertenties over. Een bureau dat met open vizier werkt, zal altijd zijn naam en telefoonnummer vermelden. Sommige doen dat niet, maar verraden zich door in verschillende advertenties hetzelfde telefoonnummer op te geven. Als vuistregel kun je nemen dat een advertentie met telefoonnummer bijna nooit door een privé-persoon is geplaatst. Absolute zekerheid bieden alleen de zoekertjes waarin "G.A." (geen agentschap) staat.

    Nu kun je overgaan tot het fijnere werk. Let eens op de stijl, op de woordkeuze. De ene omschrijft zich als "jongedame", de andere als "vrouw" en nog een andere als "dame" (respectievelijk jongeman/man/heer). Het zegt al iets over het zelfbeeld van de persoon in kwestie.

    "Deftige dame, weduwe van man met kaderfunctie" spreekt boekdelen. De kans dat zij zou vallen voor een popmuzikant die houdt van trektochten met een klein tentje is onbestaand.

    "Werkloze arbeidster, 29, 2 kinderen, veel miserie gekend, misbruik gemaakt van haar vertrouwen, is eenzaamheid beu." Een schoolvoorbeeld van iemand die medelijden wil opwekken. De kans is groot dat dit meer afstoot dan aantrekt. Voor hetzelfde geld had ze zich kunnen omschrijven als "Pittig blondje, 29 met 2 toffe kinderen en veel vrije tijd, zoekt romantische kerel om samen een zonnige toekomst op te bouwen."

    "Man, niet vrij, zoekt discrete vriendin" komt er tenminste eerlijk voor uit dat hij gehuwd is en daar momenteel nog niets wil aan veranderen.

    "Veertiger": wijst eerder op iemand die 48 à 49 jaar is, dan iemand die de kaap net heeft overschreden.

    "Graag foto": vooral voor vrouwen een heet hangijzer. "Ik sta er niet op zoals ik ben." Voor weinig geld kun je door een fotograaf of een goede amateur een behoorlijke foto laten maken. "Je weet nooit wat ze met zo'n foto van plan zijn!" Dat een pasfoto zou afgedrukt worden in Playboy getuigt toch op z'n minst van een wilde fantasie.

    Wat er ook van zij, je bent nooit verplicht om een foto mee te sturen. Als je in je brief schrijft dat je net geen foto bij de hand hebt, zullen je kansen er niet kleiner om worden. Stuur je wel een foto, dan is het gebruikelijk dat de bestemmeling ze nadien terugstuurt. Daarvoor moet je natuurlijk wel je adres vermelden.

    Wil je meer lezen van Will Jensen? Surf eens naar www.text-appeal.be

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 19/03-25/03 2012
  • 31/10-06/11 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 14/09-20/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 03/07-09/07 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!