KLIK HIERONDER OP DE FOTO VAN JE MUZIEKPLAYER LUISTER & GENIET !
Wil je een babbeltje met collega's uit de muziekwereld dan heb je het meeste kans om mekaar hier te ontmoeten. Klik logo hierboven. Wanneer je maar wil en zeker elke dag van 20 tot 21 uur ====== *(°v°)* ====== WEEK-TOP-DAG ZATERDAGAVOND 20 tot 21 uur.
Voor 78-toeren-verzoekjes in Bakkies Bakeliedjes van Theo Bakker bakeliedjes@gmail.com
De Lustige Krekels
Pieter van Banden
HAPPY FORUM
KLIK OP DE FOTO EN JE KOMT OP DE OFFICIËLE WEBSITE VAN:
Bobbejaan Schoepen
Yvonne Verbeeck
La Esterella
Will Ferdy
EEN BEZOEKJE BIJ JE NET-COLLEGA'S MUZIEKPIONEERS OVER AL DE GRENZEN HEEN
78-TOEREN.be
Oldie- & volksmuziek Vlaanderen & Nederland
04-06-2007
Louis Mestdagh (1916-2007) - de troubadour die voor de liefde koos
Hij gaf ooit meer dan 300 optredens per jaar, heel Vlaanderen neuriede zijn naïeve, aandoenlijke liedjes mee. Maar tijdens de laatste veertig jaar van zijn leven was Louis Mestdagh, alias de 'Troubadour van het Heilig Hart', in alle anonimiteit Louis, vader en echtgenoot.
'Is dat familie van jou, Rudolf?', vroeg een leraar aan Rudolf Mestdagh toen ze op school een tekst over pater Mestdagh, de zingende 'Troubadour van het Heilig Hart' lazen. Rudolf moest het antwoord schuldig blijven. Pas toen begin de jaren tachtig in Humo een interview met Louis Mestdagh verscheen, besefte Rudolf dat de pater niet alleen zijn vader, maar in het decennium voor zijn geboorte ook een beroemdheid was. Een hele schok voor een zoon die zijn vader kende als een man die artikels voor een medisch tijdschrift schreef en reizen voor dokters organiseerde en zoon Rudolf voorging in het produceren van films. Zo vredig als het leven van Louis Mestdagh eindigde, zo dramatisch begon het. Mestdagh werd in de beginjaren van de Eerste Wereldoorlog in een schuilkelder geboren. Zijn vader, een rijke industrieel uit Deinze die later zelfmoord zou plegen, deed in textiel. Voor Mestdagh, de tweede zoon in het gezin, was het al snel duidelijk dat hij priester zou worden. Op zijn 24ste, bij het uitbreken van de oorlog, gaf hij les en organiseerde hij toneeltjes en shows ter vermaak van de soldaten. Net na de oorlog stuurden de jezuïeten hem voor een vervolgopleiding naar de VS. Onderweg ging het schip ei zo na ten onder. Mestdagh filmde alles en kreeg de smaak van het filmen te pakken. Hij maakte een reisreportage in de VS. Later zouden er nog andere volgen: onder meer over Congo, de Siouxindianen en over een reis met de jeep dwars door India tot in de Himalaya. Een van de films van de avontuurlijke pater werd uitgezonden op de tweede dag van het bestaan van de toenmalige NIR. Ondertussen was pater Mestdagh ook aan een muziekcarrière begonnen. In de jaren vijftig en begin de jaren zestig scoorde hij, onder het pseudoniem 'Troubadour van het H. Hart', talloze hits met liedjes over onder andere zijn moeder, zijn geboortestreek en natuurlijk geloofsgetinte nummers en heel wat kerstliederen. Twee jaar geleden nog coverden Erik Van Neygen en Sanne 'Een kindeken lag', een van de kerstliedjes van Mestdagh. "Ik heb nooit van mijn liedjes gehouden", zei Mestdagh ooit. "Ik kon mijn eigen stem niet horen, maar ik wilde de mensen blij maken en hen op mijn manier de blijde boodschap brengen." De pater was een BV avant la lettre, maar gaf alles op toen hij op z'n 48ste halsoverkop verliefd werd op zuster Johanna, een veel jongere kloosterzuster. De jezuïeten wilden de hele zaak in de doofpot stoppen en Mestdagh naar Zuid-Amerika verschepen, maar de pater schaakte zijn non en liet een bevriend priester hen in de echt verbinden. Zijn uittrede uit het klooster was meteen ook het einde van zijn carrière in de spotlights. Mestdagh wou geen ophef en stopte met zingen en filmen. Hij liet zelfs zijn baard staan om voortaan incognito door het leven te gaan. Daar slaagde hij grotendeels in. Uitzonderingen waren het interview in Humo én een documentaire die hij, na lang aandringen, door zijn zoon en cineast Rudolf Mestdagh liet maken en die vorig jaar uitgezonden werd op Canvas.
Mestdagh stierf afgelopen zondag, Pinksterzondag 27 mei, op 90-jarige leeftijd.
Pater Mestdagh op Pinksterzondag 27 mei 2007 op 90 jarige leeftijd overleden.
We kregen vandaag het droeve bericht van onze vriend Jan C. dat Pater (Louis) Mestdagh op 90 jarige leeftijd overleden is en er op 2 juni een afscheidsviering en dankmis gehouden werd. Hij overleed op zondag, Pinksterdag, 27 mei 2007. Meer info later.
Zoals je linksboven kunt merken hebben we een chatbox toegevoegd aan onze site. Dit omdat we toch regelmatig mailtjes krijgen die een sneller antwoord verwachten. Bovendien kunnen we mekaar rechtstreeks de vragen stellen, overleggen, nummertjes opvragen of gewoon grenzeloos een babbel met mekaar doen over de muziek die ons zo dicht bij het hart ligt. Hopelijk vinden jullie dit ook een aanwinst en kunnen we mekaar daar alvast eens ontmoeten. Muziek kent nu eenmaal geen grenzen.
18 Mei, de opening van de Mary Bey straat te Leiden. Met medewerking van diverse artiesten in de After party.
Om 19.00 uur begint de happening in de Mary Bey-straat, en daarna de After party bij GHC Voetbalvereniging te Leiden.
Er zijn geen entreekosten, dus tot het vol is bent u van harte welkom! Het belooft een gezellige avond te worden. Dus wees op tijd en zorg voor een goede parkeerplek in de omgeving. De avond duurt tot ongeveer 00.00 uur.
Een van de vele nieuwsberichten via oa. Sleutelstad Leiden:
In 1986 "Zangeres zonder Naam" of Mary Bey live in Paradiso.
Programma in Leiden nu vrijdagavond om 19 uur:
19.15 uur - Onthulling Mary Bey-straat door: Alexander Pechthold, Johnny Hoes en Willem Bey.
19.30 uur - After-party in het clubgebouw van GHC (100 meter lopen van de Mary Bey straat) m.m.v. Wies Cavé, Leidse Kees, Wesley Klein, Mark Rijs, Danny Plezier, Adam en Marco, zangeres Sjannie en vele anderen
Tot vrijdag 18 Mei!
Met vriendelijke groeten,
Henk Bey
Jerry Bey heeft nu eindelijk zijn eigen fanpage !!
Nadat wij met succes op een avond getracht hadden om dé kleinkunst met dé smartlap te verzoenen door de échte kleinkunstenaar Miel Cools in het cultureel centrum van zijn geboortedorp Herk-... onze stad te koppelen aan 'n échte smartlapzangeres Tina Rosita, kwam het enige latere nieuws over Miel nog enkel uit de kranten en andere berichten. Persoonlijk heb ik sindsdien Miel niet meer ontmoet. Ook al hadden we nog nieuwe afspraken gemaakt. Maar beiden bruisten nog steeds van de jeugdig aanvoelende ambities én gingen hun muzikale wegen. Wetende dat die toch regelmatig zouden kruisen. Het werd letterlijk voor beiden af en toe wel eens een kruisweg. De gezondheid protesteerde en wees met de dreigende goddelijke vinger naar de jaartallen. Zijn hart en mijn hersenen gingen in contestatie. De ouderdom was nu eenmaal niet bestand tegen het opborrelend verlangen naar creativiteit. We zouden nog zoveel... En toch, het kan nog steeds ! Will Tura zingt ook nog van Hoop doet leven ! En met een hoop kun je bergen verzetten. Miel, met de pacemaker op de goeie plaats, onlangs over zijn 72ste brug gewandeld, kende van geen ophouden en genoot van zijn Cools-karaktervol leven. We zagen hem nog op TVL op de gitaar tokkelen, net voor het Hasseltse zitbeeld van de eerste Limburgse poëet Hendrik Van Veldeke.
(HBL)
Vandaag heeft de cardialoog de remmen van de Stokerijstraat te Hasselt heel wat tanden opgetrokken en moest Miel al zijn reeds geplande avondvullende optredens afzeggen met z'n geëigende kleinkunstenaarskwinkslag: "Mijn hart heeft zoveel bemind, dat het is opgebruikt. Nu betaal ik er graag de rekening voor". Ook al zal hij niet meer openbaar optreden, verbod op gitaar spelen en liedjes schrijven stonden niet op het dokters... is het nu voor- of naschrift? Visite zeker niet. Zijn successen zijn niet te tellen en op zich ook niet het belangrijkste, want voor Miel was elk optreden een uitdagend succes op zich. Zelfs zijn nieuwste CD, die hij verleden week voorstelde, telt 12 prachtige nummers. Pareltjes als karaktervolle gouden wijndruppels aan een wijnrank... gevuld met een Haspengouws karakter, verzacht met het over-Demerse Kempens zand. Muzikale eenvoud gevuld met teksten met een breed nostalgisch karakter van het luchtig "wijnliedje" tot de kunstgrepen van een vrouw. Af en toe scherp, zonder kwetsend te zijn. Een passende knipoog van een Coolse kwink. Ondertussen schrijft Miel aan zijn levensverhaal, waarvan hijzelf het tempo en inhoud bepaalt. Hij zong meer dan 120 nummers bij mekaar, "waarvan er 40 in mijn boek zullen staan" en alleszeggend: zijn levensverhaal. Mijn neus krult al naar de inhoud en waarop ! En wie Miel Cools kent zal dit verhaal eveneens met de nodige kritische zweepslagjes gezoet aangeboden krijgen. Wie het voor- of het nawoord zal krijgen is nog niet geweten maar Jos Ghysen en Louis Verbeeck zijn en waren met hem de Vlaamse drie-eenheid die mekaar van binnen en buiten kenden, samen op het podium stonden, samen vochten voor de Vlaamse toekomst en ook samen meermaals herinneringen van toen boven haalden en soms regelmatig verdunden met het druivenrijke vocht uit een bodemloze fles. De vertelkunst laten we aan het boek en je haalt er maar uit wat je zelf graag hoort. Luister nu even, nippend vanachter een glaasje, naar de nummers van de nieuwste CD. Twaalf apostelen "Brutaal Lijnrecht op de grijze verwilderde Boelvaar" met dé Miel zingend genietend achter het stuur. Tokkend op de snaar. (GîG)
Marina zoekt oude liedjes. Wie kan helpen voor het 2de nummer ?
Mijn moeder wordt in oktober 85 en wij willen haar verrassen met een aantal oude liedjes. Ik ben o.a. op zoek naar een liedje van kleine Janneman "Pief, paf, poef" ik word cowboy Texas is mijn tweede vaderland. Ken tekst niet meer volledig. Dan zoek ik nog de tekst van een liedje. Gaat als volgt: In onze stal is een veulen geboren maar de vreugd maakte plaats voor de smart. Want daarbij ging onze merry verloren en dat verlies is zo droevig en hard..... Ik hoop van harte dat iemand mij daarbij zou kunnen helpen. Alvast bedankt !!!
(Kleine) Janneman
Pief paf poef (1953)
Pief paf poef Ik word cowboy, ik word cowboy Jippie jippie jippie jee.
Gisteren vroeg de onderwijzer aan de jongens in de klas wat ze later wilde worden welk hun grote roeping was. Ik word coureur zo riep er eentje. Ik word kok en ik artist. Ik heb stilletjes gezwegen, omdat ik wel beter wist.
***************************************** refrein: Pief paf poef ik word cowboy, ik word cowboy Texas is mijn tweede vaderland. Pief paf poef ik word cowboy, ik word cowboy dat is net een kolfje naar mijn hand.
***************************************** 'k Hoor de koeien nu al loeiën op mijn ranch in de Farwest.
Pief paf poef met mijn sporen en mijn lasso voel ik mij pas opperbest
is er herrie in de prairie dreigt er hier of daar gevaar bind een zadel op mijn merrie en het zaakje komt wel klaar. Want in heel het wilde westen zal men roemen wat ik zeg. Bij de naam van cheriff Jan dan gaan de rovers uit de weg.
******************************** refrein
******************************** Ik speel banjo, zing van heiho 's avonds als het kampvuur brandt.
Pief paf poef met mijn sporen en mijn lasso voel ik mij pas opperbest
Geboren te Sint-Gillis op 9 februari 1900 en overleden te Ekeren op 12 oktober 1964. Renaat voltooide de Grieks-Latijnse humaniora om vervolgens een tijdje Germaanse filologie te studeren aan de Leuvense universiteit. Hij werkte o.m. bij de Formière, Crédit Anversois, een notaris, om tenslotte te belanden bij het Ministerie van Openbaar Onderwijs waar hij vertalingen maakte voor het Staatsblad. Doch de wereld van Grassin, later beter gekend als "Het Ketje" was de wereld van kunst en toneel.
Uit "De Sterrendief" (1931)
Comédie féerique en quatre tableaux (inédit) - Rédaction : 1931 Création : De Sterredief, traduction néerlandaise de Jozef Contryn, 28 mars 1933, Turnhout, Vlaamsche Volkstooneel, m. sc. : Renaat Grassin ; en français : 8 septembre 1982, Bruxelles, Compagnie Michel de Ghelderode/Théâtre Benjamin, m. sc. : Jean-Paul Humpers.
Via de Nederlander Arie van den Heuvel bekwaamde hij zich in de toneelkunst en speelde enkele opmerkelijke rollen bij de toneelkring "De Volharding" te Tienen. In 1927 tekende hij een contract bij het Vlaams Volkstoneel. Inmiddels was hij ook verbonden aan de toenmalige Brusselse toneelgroep Gudrun. De grote doorbraak kwam er toen Grassin een Brusselse bewerking maakte van "Boefke", een Nederlands toneelstuk van Jaap van der Pol, naar de roman van M.J. Brusse. Renaat speelde zelf de hoofdrol. Het betekende meteen de geboorte van de figuur van het Brusselse Ketje. De allereerste opvoering had plaats in 1930 en in meer dan 1.000 vertoningen zou deze Brusselaar de titelrol spelen. In de dertiger jaren trad hij bij het toenmalige N.I.R. (Nationaal Instituut voor Radio) als 't Ketje op in het radiocabaret "De Blinkende Zonnekloppers". Hiervoor schreef Grassin zelf sketches, zong en creëerde er zijn fameuze "Poëziekes van 't Ketje". Door de Tweede Wereldoorlog verdween het programma uit de ether. Na de bevrijding raakte Grassin betrokken in een proces rond radio Brussel en vloog voor dertien maanden de nor in. Nadien werd hij in voorlopige vrijheid gesteld, maar op 17 mei 1947 werd hij veroordeeld tot drie jaar gevangenisstraf. Na zijn vrijlating regisseerde hij onder een pseudoniem en schreef teksten voor liederen van Bobbejaan Schoepen. In 1950 opende Grassin aan de Arduinkaai, naast de Vlaamse Schouwburg, zijn "Kavietje" dat echter snel werd opgedoekt. In 1952 trok de Brusselaar richting Antwerpen waar hij de attractie moest worden van de beruchte Vlaamse Club. Het werd echter een flop. Een jaar later nam Grassin deel aan het radiocabaretprogramma "Kop en Staart". Kort na de laatste uitzending in juni 1964 overleed hij in de Sint-Lucaskliniek te Ekeren. Daar kreeg hij in 1982 een plaats op het ereperk. Bekende teksten van Grassin zijn zeker: " 'k Zaa wille da'k e Muske was" en "Van e giel klaa moezeke en van e fleske konjak". Bij uitgeverij Danthe verscheen in 1982, van de hand van Rie Vanderheyden, het boek: "Renaat Grassin 't Ketje", zijn leven, zijn poeëzeekes".
Op LP verscheen in 1972 "Ketjes de Bruxelles" en een verzamelelpee met o.m. het beroemde nummer van het hierna in tekst meegegeven "moezeke en de konjak".
Van een klein muizeke en een fleske cognac
Een klein en een gentil muizeke da speeldige in ne salle a manger En het pruufdige van de macaroni en van de restant van ne roti En van de wei van nen ette kees et a la fin van n a bakke kust Moa doaraf kreeg da muizeke ne vriedige dust Moa t zag doa e fleske stoan mee spinnewebbe op en veul stof En da muizeke vond da fleske tof Moa seulement ten had giene tire bouchon veu da fleske te debouchonnere Moa da muizeke paktige zijnen elan en t begost da fleske te chargere En da muizeke sprong en het sprong en het sprong da fleske omver et parterre Het fleske was stuk moa wat er in stak was fijne cognac ieste kaliter Nen ielen halve liter En da muizeke lanceidigen hem in deine plas En het lektige en het lektige ge kunt nie geluuve hoe goe dat da was En het lektige nog et encore et toujours To dat op t leste gien fles nie mier zag stoan en giene plafond en giene vloer Want da muizeke was in iene kier scheel krommineel zat Moa dans un dernier effort stond da muizeke op zijn achterste puute En t sloeg op zijn borst lak as ne gruute En het riep lak as Tarzan in de cinema geried tot de strijd Woa is deine smerige koater da k hem zijne nek afbijt. Nu moeie niet peize da k ulder da poezieke sta te deklamere Seulement om ulder t amuzere Neie neie! Ik hem ulder wille demonstrere Dat as der sommigste zijn die ulder mee convikse n stuk in ulder kraag drinken Da nie en is seulement en allien om te kunne drinken Moa om ne keer goe zat en gielegans doeffes te kunne zijn Want dan vergete z ulder miserie en vergete z ulder pijn En na zijne vijfde of zijne tiende geuze Dat hangt af van ulder constitutie Voelt de kleinste pachacroute zich lak as ne reus Nen bulteneir verget zn mismokthed en zennen bult Ne poeffer zn miserie en zn schuld Nen arme vagebond vuult zich lak as ne miljonnair En hij peist dat hij in n zilveren bedde mee zijen loakens sloapt In plosj van op zijne paljas parterre Ne lafoed wèd nen heros, ne loeirik nen rappen, En ne pei me n stem veu haat mè te kappen Die paast dat em zingt lak as ne nachtegoel Ne zatte schacht wordt kapitein En ne zatte kapitein wordt generoal En ik het ketje zelve Ik produceer dan poeziekes en detail et en gros En ik vuul me nog veul straffer as menier Vondel of as Victor Hugo Vrienden, as ge van ze leive ne zatlap ziet, Respecteit em en beziet em mee tact Want ge kunt nooit nie wete veur wie dat em zen eige pakt. Et surtout mensen die naar mij luistert bekloagt hem nie Want t is misschien den ieste kier in deine sukkeleir ze leven Dat m nie af en ziet.
Vrijdagmiddag werd in Leuven het album "Platinum" voorgesteld. "Platinum" is een verzamel cd met bijna alle singels die ooit verschenen zijn, aangevuld met een aantal andere toppers. Zo kwam men tot een collectie van 60 songs op 3 cd's in een mooie cd-box. Vanaf de "De oude man en de zee" tot "het dorp", maar ook "Westenwind" en "Ik hou van jou": echt alles is terug te vinden op deze prachtige cd-box. Een nieuw nummer "Kom in mijn armen" maakt deze cd-box compleet.
Een e-mailtje van Rutger bracht me bij deze grote Franse artieste. De moeite nog eens even de hoofdlijnen mee te geven over het enorm zware leven van deze muzikale Straatmus van Parijs.
Als geen ander belichaamt Edith Piaf het Franse chanson: zonder passie, poëzie, humor en tragiek geen chanson maar ook geen Piaf. Haar biografie, opgetekend in haar eigen mémoires Ma Vie (1963) en verteld door haar halfzus Simone Berteaut, leest als een spannend sensatieboek. Geboren op straat -'un piaf' is niet voor niets een straatmus-, opgegroeid in het bordeel van haar grootmoeder, (ongelukkige) liefdesaffaires, alcohol en drugs, liefde en tragiek: Piaf's eigen leven vormde een onuitputtelijke inspiratiebron voor haar liedjes.
1915 Edith Piaf wordt op 19 december geboren als Edith Giovanni Gassion. Haar moeder wil niets van haar weten en daarom wordt de baby ondergebracht in een bordeel. Vanaf haar zevende zwerft Edith met haar vader, die straatartiest is, langs alle kermissen van Frankrijk . Op haar 15de maakt ze haar zangdebuut. Twee jaar later krijgt Edith een dochtertje dat ze af moet staan. Het meisje sterft in 1935.
1935 Edith wordt ontdekt door de Parijse nachtclubeigenaar Louis Leplée. Hij geeft haar de bijnaam Piaf en dat is het begin van een succesvolle periode. Haar carrière beleeft een terugval als Papa Leplée vermoord wordt en de verdenking op Edith valt. Maar de straatvechtster Piaf vecht zich terug naar de top.
1943 Tijdens de oorlog zingt Edith Piaf in het bezette deel van Frankrijk voor de krijgsgevangenen in de kampen, die ze ook vaak helpt ontsnappen. Na de oorlog begint ze een relatie met Yves Montand die dankzij haar een superster wordt. Er breken gouden tijden aan voor de zangeres in het zwarte jurkje. De evergreen La Vie en Rose wordt opgenomen. In 1947 breekt Edith, na wat aarzelingen, ook door in New York.
1949 Edith ontmoet de liefde van haar leven, de bokser Marcel Cerdan, die helaas na een paar maanden om het leven komt bij een vliegtuigongeluk. Na deze tegenslag stort de zangeres zich meer dan ooit op haar werk en met succes. Naast haar triomfen op de nationale en internationale concertpodia ontwikkelt Edith zich ook steeds meer als actrice in het theater en op het witte doek.
1960 Non je ne regrette rien wordt het lijflied van de zangeres die een steeds vermoeidere indruk maakt. Het hectische leven vol drank, drugs en romantische escapades begint zijn tol te eisen. Ondanks het verzoek van de doktoren om het wat rustiger aan te doen begint Edith aan een nieuwe zware concert toernee.
1962 Edith Piaf verrast de wereld door te trouwen met de veel jongere Théo Sarapo. Hij staat de vedette bij in haar laatste levensdagen. Op 11 oktober 1963 sterft Edith Piaf. Drie dagen later wordt ze onder massale belangstelling ter aarde besteld op begraafplaats Père-Lachaise in Parijs.
Een mooie link naar een uitgebreidere Engelstalige website over Edith Piaf.
Als vandaag alles goed verloop
is onze muziekkeuze vanaf morgenvroeg
tot 5.170 nummertjes uitgebreid (zo'n ruim 500 méér)
en kun je weer lustig op zoek gaan
naar nummers uit die goede oude doos.
Veel luisterplezier en dank voor je talrijke reacties.
Deze week braken we weer een nieuw record en noteerden
op één dag maar even 8.236 radiobezoekers.
Veel luisterplezier !
We
kregen van Jo Van Hecke een mooie aanvulling voor deze 78rpm-site. Als
basis trokken we even op zoek naar wat aanvullingen en afbeeldingen en
kwamen tot onderstaand prachtig, waar gebeurd verhaaltje. Een hulpje om
onze nostalgie van toen even op te fleuren.
Ooit was er in Londen een decorbouwer: Mark Barraud. Nadat
hij gestopt was met werken en op pensioen ging trok hij zich terug op
zijn appartement in Gloucester Place, kocht een fonograaf en luisterde
als tijdverdrijf, samen met zijn hondje Nipper, naar de muziek. Zijn hond nipper luisterde aandachtig mee en zat steeds voor de hoorn te luisteren. Nipper,
de Fox terrier van het beeldmerk van His Masters Voice is geboren in
1884 in Bristol, Gloucenter. Hij werd zo genoemd omdat hij voortdurend
trachtte te bijten in de benen van de bezoekers. Na het overlijden, in 1887, van Mark Barraud erfde zijn broer (kunstschilder Francis Barraud) zijn fonograaf én ook zijn hond. Nipper
treurde erg over het verlies van zijn baasje. Telkens als Francis
de fonograaf liet spelen sprong het hondje op en ging voor de hoorn
zitten. Precies of hij herleefde en zijn baasje terug
hoorde. Zijn broer Francis was aangeslagen door dit tafereel en
besloot in 1898 een schilderij te maken van Nipper die aandachtig voor
de hoorn van een Edison-Bell fonograaf zat. Precies of hij luisterde
naar zijn overleden baasje. Francis Barraud noemde dit schilderij........????? "His Master's Voice" .
Een
vriend raadde hem aan om naar een platenmaatschappij te stappen met dit
schilderij en het te verkopen. Francis trok toen naar de pas
opgestarte Gramophone Company in Londen en bood er hen zijn schilderij
aan. Bij de company zagen ze er wel iets in, maar aangezien zij ook
grammofoons maakten hadden ze liever dat het met een van hun eigen
grammofoon geschilderd was ipv een oude fonograaf.
Francis
ging op hun voorstel in. William Barry Owen van de platenmaatschappij
Gramophone Company kocht op 17 oktober 1899 het gewijzigde schilderij
voor 100 Engelse pond, inclusief het copyright en nam een patent op de
naam 'His Masters Voice'. De betaling gebeurde in 2 delen. 50 pond voor
de verandering van de schilderij met de nieuwe platendraaier en nog
eens 50 pond na ontvangst van het schilderij en de exclusieve
rechten.
Emile
Berliner, de uitvinder van de ronde platte grammofoonplaat en oprichter
van de nog bestaande "Victor Talking Machine Company", nam het doek mee
naar de Verenigde Staten en gebruikte het daar eveneens in 1900 als
beeldmerk. Berliner registreerde eveneens in 1900 "His Master's Voice"
in Canada.
Het
was wel niet van in het begin dat Nipper op de platen stond. Wel op een
aantal dozen en hoezen. Na enkel jaren stond Nipper ook op de
platen en is tot nu toe de beroemdste hond in de muziekindustrie
geworden. Nipper verscheen voor de eerste maal op een Britse plaat met een etiket van februari 1909. Francis Barraud overleed op zijn 69ste op 29 augustus 1924. His
Masters Voice was in zijn tijd de grootste en maakte ook de beste
kwaliteit van platen en startte in Londen op in 1897 met de verkoop van
grammofoons en vlakke geluidsplaten. Een Amerikaanse uitvinding die
toen 10 jaar oud was. In 1921 opende het bedrijf de eerste
grammofoonplatenwinkel op het Londens adres: 363 Oxford Street.
In de jaren '20 groeide het bedrijf snel. Ondermeer door de verkoop van klassieke en dansplaten.
Na bijna een week technische problemen en totale stilte op onze netradio hebben we vanavond de stream weer op gang gekregen. Ook de problemen met de jukebox lijken terug op gang. Veel zoek- en luisterplezier en vooral onze verontschuldigingen aan al de trouwe luistervinken die in de voorbije week hun muziek moesten missen. Binnenkort wordt onze huidige lijst van ruim 4500 nummers aangevuld met enkele honderden nieuwe geluiden uit de tijd van toen. Ook aan al de bezorgde mailers bedankt voor de attentie en steun. Onze oldie-machine draait weer op volle toeren. Gilbert
Al een week (13 januari 2007) ligt bovenstaande single van Corry Konings in de platenwinkel en voor alle Corry- en ambiancefans mag die er weer wezen. Haar vloeiende gemakkelijke stem speelt mooi in met de backing-vocals die samen de sfeer hoog houden. Het A-nummertje: "Het mooiste in het leven" brengt je dadelijk in de après-ski-stemming - daar hoef je echt geen sneeuw of latten voor te hebben - om samen meezingend met de handen op de schouders van je voorganger uit de bol te gaan en wil je het toch in de veel zachtere smartlappige stijl van Corry het met z'n tweetjes op één tegeltje te proberen krijg je vast het been op de goeie plaats en de vlinders in je buik bij het slow-B-nummertje: "Waar is je hart". Twee heel mooie nummertjes die de hitladders zullen bestormen.
"Het mooiste in het leven" - T/M: Emiel Hartkamp en Norus Padidar "Waar is je hart" - T: Bert van Rheenen (Chiel Montagne) - M: Emiel Hartkamp en Norus Padidar CK 93 - 8713932000735 www.corrykonings.nl
Danny "Fabry" Junior is terug van weggeweest. Na enkele jaren van inactiviteit op muzikaal gebied heeft hij zijn eerste liefde, muziek maken, weer terug opgepikt. Als boegbeeld van de "Juniors" heeft hij in de eerste succesvolle jaren van Tien Om Te Zien heel wat meisjesharten sneller doen kloppen. Zijn capaciteiten als entertainer zijn legio bekend en met een puur ambiance is hij helemaal klaar om de vlaamse podia opnieuw te veroveren. Zijn nieuwste single "Zigeuner" ligt vanaf nu in de betere platenzaak. En dit is zomaar geen comeback want op de nieuwste single staan 3 totaal verschillende nummers waarvan het A-nummertje ten volle de sfeer van het zigeunerleven vertolkt. Onderlijnd door de violen. Het tweede nummer zit vol Vlaamse verlangens en met Eerlijk & Blaun vraagt Danny even stilte voor een mooi luisterlied. Een koortje geeft de nodige professionaliteit. Een heel variabele comeback vol verrassingen.
A. "Zigeuner" - A. Hoes B. "Heimwee naar m'n Vlaanderen" - A. Hoes Bonustrack: "Eerlijk & Blauw" - R. Ceulemans
Binnenkort,
op 9 maart, is weer een Vlaming toe aan een klinkende verjaardagskroon
die we niet zomaar aan ons kunnen/mogen laten voorbijgaan. Zeker niet
voor deze eenzame Vlaamse Kleinkunstenaar die meer dan een paar
Gulden Sporen heeft verdiend, maar daarvoor ook meer dan voldoende in
zijn leven aan een aantal veldslagen heeft moeten deelnemen. Zowel
artistiek als privaat. Spijtig dat ik hem verleden jaar gemist heb
tijdens zijn optreden in de Markthallen te Herk-de-Stad, want een
uitvoerige babbel met zo'n open grenzeloze persoonlijkheid was
zeker terecht. We kunnen niet genoeg van hem weten en leren. Geven doet
hij al meer dan Vlaanderen verdient. Want volgens mijn muzikale
gegevens is Will Ferdy één van Vlaanderens allergrootste
muziekproducenten op diverse terreinen van uitersten.
Misschien
dat hij daarom dit allernieuwste lied "Emigreren" als
wensdroom aan de Vlaamse vreemdeling in het buitenland, gevuld met één
hem eigen stukje sarcasme, zijn verjaardag als onafgestempelde
postzegel vooruitstuurt via de Vlaamse ether de wereld rond. Wie
vangen wil die krijge. Altijd goed voor de kleinkunstgeschiedenis
waarvoor Vlaanderen veel te weinig oren zocht en heeft. Mijn vriend
Miel Cools filosofeert soms graag hierover mee.
In zijn muzikale
loopbaan wist Will Ferdy heel wat poëziepareltjes aan mekaar te
rijgen. Spijtig genoeg voor velen onbekend. Maar Ferdy kreeg nooit
de volle ondersteuning en medewerking die de Vlaamse poëzie op noten oh
zo nodig heeft om in leven te houden. Laat ons zwijgen van
overleven. Op dit vlak is de keiharde wereld te kei om het zachtaardige
karakter van een troubadour op de rand van het succes aan te voelen.
Onze cultuur beperkt zich tot het met de dag lagerzakkende niveau van
een massa passieve feauteuil-liggers, voor wie enkel de wereld open
staat als het sobere aanbod van de TV-knop aan gaat.
Eigenlijk zijn we een inhoudloos gecoverd land van oppervlakkige
sneltevreden wellusten. Daarom ook dat dit land tussen hamer en
aambeeld nooit het Vlaanderen zal halen waarop de grote bende enkel
maar roept, maar vergeet om fier op te zijn om het uit te voeren.
"Emigreren"
is de allernieuwste titel van een Ferdy-lied dat hem weer gegoten op
het lijf geschreven is. Spijtig dat we slechts een stukje persgeluid
meegestuurd kregen bij de - té bondige - promotiemail. Want
als vreemdeling in het buitenland had ik ook hiervan graag het slot
gehoord. Maar... En Ferdy zal dat al zeker voor zichzelf uitgemaakt
hebben: geeft Vlaanderen voldoende aandacht aan deze poëtische
speldenprik(?) op onze weelderige samenleving? Krijgt "Emigreren"
met Will Ferdy voldoende kansen om gehoord te worden in dit
overgeconsumeerde en vervlakte (Vlakke land - Jacques Brel) nagebootste
Monaco van het noorden, waar niemand blijft. Tenminste in gedachten.
Hopelijk kan ik binnenkort het volledige lied ergens bekomen,
want vandaag waren - voor zoverre er nog muziek-interesse en
kennis aanwezig is - mijn zelden geworden platenwinkels en zeker
de overgrootwarenhuizen onwetende van dit nieuwe product van de
Gentenaar die meer verdient dan zo maar "vluchtig" 80 worden. Het
Vlaamse lied beperkt zich nu eenmaal tot een Ultratop van
Nederlandstalige schaarste en overvloed aan covers, waaruit de
platenverkopers hun énige wijsheid halen. Waar blijft de
allesomvattende website waarin al de Vlaamse platenfirma's en
producenten, maar ook artiesten evenwaardig van start kunnen gaan en
gehoord kunnen worden. Ongehoord is onbemind... Ook in de muziekwereld
dat nog steeds teert op het ooit gelanceerde "Sperziebonen" van
Terloops.
Wie weet misschien volgt uit een
verjaardag nog een uitgebreidere media-aandacht. Het zij hem meer
dan een Einzelgänger gegund. Het zal een kleine platenfirma als
Scorpion Records alvast niet gegund zijn om in deze
(te) grote mediaboterham te mogen bijten.
Will Ferdy, of Werner Ferdinande, werd geboren te Gent op 9 maart 1927. Ferdy kan omschreven worden als een selfmade-man. Hij begon aanvankelijk zijn muzikale carrière als zanger-conférencier onder zijn eerste artiestennaam: Will Ferry. Na
zijn legerdienst, in de rangen van de toenmalige Welfare-troepen, koos
hij in september 1948, als 21-jarige, resoluut voor een loopbaan als
beroepsartiest. Voordien spitte meneer Ferdinande nog een tijdje als bediende bij het Ministerie van Openbare Werken. De
artiest, die zijn naam omvormde tot Will Ferdy, teneinde verwarring met
de Nederlandse auteur Ferry te vermijden, kreeg vrij vlug een aanbod om
op te treden in de musichall "Oud-België" te Antwerpen. In 1948
verscheen zijn eerste 78-toerenplaat "Nacht over Java", met een
doorbraak in 1951 met "Zie-de gij me gere". Ook had hij al enig succes
met "Bij de oude molen", Zend hen nog eens een briefje"... Gestart
in de schlagermuziek verkoos de geboren Gentenaar de overschakeling
naar de inhoudelijkere kleinkunst en het cabaret, met in het begin, de
jaren vijftig, vooral de aantrekkingskracht van het Franse chanson. Met
het regent in de straten" in 1954 lukte hem dat vrij aardig. Maar dit
stilgroeiend succes weerspiegelde zich financieel niet en het publiek
keerde hem stilaan de rug toe. Hij bleef creatief overeind met de
succesvolle kabaretprogramma's "Kop en staart" en "Weg met de zorgen"
van Radio Kortrijk. Zelfs als Limburgers waren we gehecht aan deze
radioprogramma's. In 1953, tijdens de bonte avonden van Radio
Kortrijk werd het beroemde "Peterke en Pépé" geboren. Later "Peterke en
Pol". Twee rollen die Will Ferdy met de nodige stemwisseling jarenlang
voor zijn rekening nam en van de éne parochiaalzaal naar de andere
sleurde als een kibbelend koppel dat de generaties overbrugde. In
1955 maakte Nederland kennis met de showman-zanger Will Ferdy. In de
shows van de Nederlandse kleinkunstenaar Wim Sonneveld mocht de
"voorloper" van het chanson telkenmale een drietal nummers brengen. Op platengebied was er bij Ferdy een leemte tussen 1954 en 1960. Met
"Het schrijverke" knoopte Ferdy in 1960 opnieuw aan met zijn
succesperiode en wist de poëzie van Guido Gezelle, muzikaal in talrijke
gedichten te onderlijnen of een halve taalstrijd rond Jacques Brel in
vrede te laten smelten. Voor de Belgen in Amerika en Canada
verzorgde hij in 1960 en 1964 een tournee. Het werd voor hem één van
zijn mooiste herinneringen uit zijn carrière. Het énige nummer
waarmee hij officieel bij Juke-Box in de voorperiode van de
hitlijsten genoteerd stond was twee maanden vanaf februari 1965 met als
hoogste notering een 12de plaats met "De stervende". Een driejaarlijks terugkerend evenement "De Grote Prijs Will Ferdy" werd in 1966 boven de doopvont gehouden.
Hierboven
enkele snelle foto's gelicht vantussen mijn kleinkunstcollectie LP's
van Toon, Wim I, Wim II, Miel en nog veel meer... Pure nostalgie vanuit
het vinyl-tijdperk.
Will
ontving in 1967 van Sabam - de auteursvereniging voor auteurs en
componisten - de "Eugeen De Ridder-prijs" voor zijn totale artistieke
werk. Na zijn hoogtepunten ging het voor Ferdy eind van de jaren
zeventig minder goed. De bekentenis die hij op 4 december 1970 aflegde
in een televisieprogramma omtrent zijn homosexuele
geaardheid drukte jarenlang zijn stempel. Maar hij kwam sterker
terug dan ooit met zijn autobiografische LP "Ik ben van ver gekomen". Ups
en downs waren een rode draad door zijn ganse carrière, wellicht ook
zijn leven. Maar telkenmale kwam hij tijdig met een nieuwe creatie op
de proppe om de publieke belangstelling niet te verliezen. In 1975
won hij met "Er was een tijd" de persprijs tijdens de "Gouden Sirene"
te Middelkerke en in 1980 kreeg hij bij Omroep West-Vlaanderen op de
vrijdagnamiddag een eigen programma: Zilverdraden tussen goud. Toen
Will Ferdy in 1983 zijn 35-jarig zangjubileum vierde, ontving hij de
medaille "Pro Musica", een onderscheiding van het Ministerie van de
Nederlandse Cultuur en werd hij benoemd tot "Ridder in de Kroonorde". In
december 1984 had de zanger een nummer 1 in de VRT-Vlaamse Top-10 met
het eigen grenzeloos geschreven nummer "Ik hou van jou, Je t'aime tant,
Ich liebe dich, I love you so". Het grootste deel van Ferdy's
repertoire is trouwens, wat de teksten betreft, van zijn hand. Dit op
zich is al een uitzonderlijk gebeuren in ons kleine Vlaanderenlandje.
Maar ook zorgde hij voor menig eigen melodietjes. In 1987 kwam zijn
eigen levensbeschrijving uit in boekvorm: Zo ben ik nu eenmaal. Met een
vervolg in 1989: De Waarheid. Het derde deel van dit levensverhaal
verscheen in 1991: De moeilijke jaren. Na 45 jaren - hiervoor werd
hij op 10 december 1993 gevierd in de Arenbergschouwburg te
Antwerpen en kreeg hij van het Antwerpse stadsbestuur een bronzen
medaille en van Sabam het Fugabeeldje "voor zijn grote inzet voor het
betere lied" - is de Vlaamse entertainer nog steeds een begrip in de
showbizz. Voor Will Ferdy een bekroning voor het jarenlange knokken tegen alle onbegrip en ongelijkheid in onze samenleving. In
de reeks "De Kleinkunst Reeks" verscheen in 1994 een CD met een
aantal onvergetelijke liedjes als "Het schrijverke", "Christine",
"Belijdenis", "De stervende", "De waarheid", ... (GîG)
"Over
alle Grenzen", "Ik ben er ook nog!" en "Zo gezegd, Zo gezongen" zijn de
titels van theatershows, waarmee hij in Vlaanderen ging toeren. De
eerste twee waren ook goed voor een gelijknamige cd. "Ik ben er ook
nog!" kreeg een haast cynische titel mee toen begin 1996 werd
vastgesteld dat Will Ferdy dringend aan een hartoperatie toe was. Die
is gelukkig zeer goed geslaagd en sindsdien heeft hij hetzelfde
levensritme hernomen. "Ferdytjes en datjes was de titel van zijn jubileumshow (55 jaar beroeps), waarmee hij het land bereisde.
Einde
1994 ging voor de acteur Ferdy een langgekoesterde droom in vervulling:
hij werd door het productieteam van 't Koekoeksnest (Radio 2)
aangezocht om de rol van "Mielke" te spelen in het zo populaire
radiofeuilleton. Een nieuwe taak, die hij met brio wist te volbrengen.
Met een beperkte groep acteurs trok Ferdy, in opdracht van Radio 2, in
volle oorlogstijd, naar onze Blauwhelmen in de Baranja. Daar werd zijn optreden "in concert", naast dat van Wendy Van Wanten, een reuzesucces. Sinds
enkele jaren treedt Will Ferdy ook op als acteur bij het gezelschap van
het EWT-theater (Deurne-Antwerpen). Ook in "Sterke Verhalen" (TV1) van
Luc Wyns maakte hij een geslaagde opwachting.
Ter
gelegenheid van zijn 70e verjaardag in 1997 verscheen de derde editie
van "Will Ferdy zingt Guido Gezelle". Voor deze CD-uitgave werden de
vroegere orkestopnamen digitaal bewerkt en zong Will alle liedjes
opnieuw in. Bovendien werden 8 gloednieuwe liedjes op Gezellegedichten
toegevoegd ("tweede cyclus"). Deze CD werd een blijvend succes met
steeds maar nieuwe persingen. Daarop volgde de cd-productie "Will
Ferdy zingt Jacques Brel", waarop hij andermaal hommage brengt aan de
in 1978 overleden geniale artiest. Onder de 16 door hem vertaalde of
hertaalde liedjes zijn er enkele die hij reeds vele jaren geleden, toen
Brel nog in leven was, tot een succes zong. Inmiddels verscheen ongeveer elk jaar een nieuwe cd. Zijn discografie is enorm: 40 78-toerenplaten, 50 lps, talrijke 45-toerenplaatjes en nu reeds 20 fullcds! De
cd Will Ferdy 75 - In wel en wee" verscheen einde mei 2002 en werd
reeds aangevuld met een dubbel-cd Liefde sterft nooit helemaal,
waarop zijn grootste successen met nieuwe liedjes gecombineerd werden.
Als bonus-cd zijn de diverse Christine-versies toegevoegd. Begin
2003 stond hij 8 weken lang, met enorm succes, aan de zijde van Ruud De
Ridder op de planken van het Echt Antwaarps Teater, in een komedie die
de auteur speciaal voor hem schreef: Frikadellenkoek met
kriekskes. In 2004 werd de Gentse versie Frikandon mee
kriekskes door het Nieuw Gents Volkstoneel, waarvan hij peter is,
opgevoerd met Will Ferdy als gastacteur. Ook zijn jaarlijkse Kerstconcerten zijn uitgegroeid tot een traditie. Naast
talrijke onderscheidingen zoals de Toni Fakkel Award (1990) en de
Antwaarpse Awaard (2004) werd hij opgenomen in de ere-galerij Radio 2
voor "een leven vol muziek" (2002) en voor zijn liedje "Christine"
(2004). Einde 2004 kwam onverwacht een wending in zijn carrière door
de aanwinst van een live-begeleider, Jürgen De Smet, met wie hij ook
liedjes schrijft voor zijn komende cd's en theatershows. Het werd een
intense samenwerking met als gevolg dat de jonge pianist meteen instond
voor 4 composities voor de cd Ik dacht ik heb mijn tijd gehad en
alweer 4 nieuwe nummers schreef voor de nieuwe cd "Charme van het
Chanson - En de jaren gingen voorbij".
De
shows van Will hebben er een andere dimensie door gekregen.
Lenteconcert 2005 in het EWT sloeg in als een bom: uitverkochte
voorstellingen en een zeer enthousiast publiek was het gevolg. In juli
2005 was Will Ferdy na 5 jaar afwezigheid helemaal terug op de
jaarlijkse Gentse Feesten. Hij bracht er samen met Jürgen in
Publiekstheater Minnemeers 3 premièrevoorstellingen van een nieuwe
theatershow, Will Ferdy intiem. In 2006 volgde op de Gentse Feesten zijn nieuwste show "Charme van het Chanson". Intussentijd zijn in het Vlaamse land heel wat concerten met het tweetal voorzien.
2007 wordt een speciaal jaar voor Will. Op 9 maart wordt hij 80.
Als
voorbode van de nationale viering die op 11 maart zal doorgaan in de
Antwerpse Arenbergschouwburg, brengen wij alvast een nieuwe single cd
van de jarige uit.
Intussen tijd is de blijvend creatieve artiest bezig met de voorbereiding van een nieuwe full-cd, die niet lang meer op zich zal laten wachten.
De bioinfo vanaf 1994 haalden we van de officiële website van Will Ferdy: http://www.willferdy.be/
Jullie hebben het ondertussen al gemerkt dat de kerstklanken terug in de oude 78-toerenplooien gegoten werden en gans nieuw is rechts in de kolom de pasgespeelde platen. Daar kun je de titels lezen van de laatste 20 nummers die onze revue gepasseerd hebben. Toch de moeite dacht ik. Zeker voor hen die van oud op nieuw muzikaal in de goeie oude tijd willen vertoeven. Doen wij zelf ook hoor. Alvast allemaal een muzikaal, gelukkig, maar vooral gezond 2007. Wat kunnen we je beter wensen en dat we in het komende jaar nog vele vele oude nummertjes kunnen opvissen uit onze lage landen. Hier alvast een voorsmaakje !
Hier even een vrij slordige afdruk van de erg gewaardeerde Kerstplaat van Stafke Fabri. En ik kan je verzekeren. Voor mij is het een prachtplaat van de man die verleden jaar plots op 8 januari overleed op 71-jarige leeftijd en waarmee me nog contact hadden tijdens een senioren-nammiddag in de gemeente, het jaar voordien. Maar voor wie Google intikt voor deze plaat komt slechts op enkele infobronnen terecht, waaronder onze site. Velen willen deze plaat of CD hebben, maar ik kan, buiten de informatie die ikzelf hier op de plaat vind, geen enkele info kwijt. Uitzonderlijk heb ik deze LP wel dubbel, maar het zou na Kerst zijn moest ik ze teruggevonden hebben en dan ligt deze sfeermuziek weer voor een jaartje in de schuif. Je kunt me altijd een mailtje sturen voor uitgebreidere informatie.
De plaat is van 1978 - Fleet Benelux bv en uitgegeven door Ariola Benelux bv
Voor de meeste nummers schreef de Maastrichtse muziekuitgever Johnny Blenco de muziek en Stafke zelf de teksten... die in hem opborrelden tijdens zijn vrachtwagenritten voor de stad Atwerpen. Want Staf werkte voor zijn pensioen voor de Stad, naast zijn huidige hobby's hondenliefhebberij en natuurlijk muziek. Op maandag verzorgde hij wekelijks enkele uren "oep z'n Aantwerps" zijn programma voor de succesvolle lokale Antwerpse radio "Minerva" die heel erg gewaardeerd wordt door de Antwerpse senioren en jonger. Morgen publiceer ik een betere afdruk van de hoes - voor en achter - maar omwille van deze korte Kerstperiode wil ik je toch nog even de nummertjes meegeven die op deze plaat staan.
Kant 1.
1. Karsmis oep de Grunpleuts 2. Bellekes hier, bellekes daor 3. Mischin zit God te bleiten 4. De harderkes 5. 2000 Jaor geleje 6 Oep de purpere hei
Kant 2
1. Stille nacht, heilige nacht 2. De karsman 3. Marsmis deur de jaore Witte Karsmis 5. As er sneeuw ligt in de straote 6. Mijn aaw arreslee
En als je toch van de nummertjes wil genieten kun je al tenminste een smaakje te pakken krijgen op onze 78-toerenradio waar Stafke zeker terug te vinden is met al zijn Kerstnummers.
Stille Nacht (Antwerps)
Stille nacht, Heilige nacht Alles slaopt, sluimert zacht, Harderkes haawe bij 't Kinneke de wacht. Het Kind dà kwam, deze winterse nacht. Slaopt in Hemelse rust, Slaopt in Hemelse rust.
Het heeft een gans weekend geduurd, maar (eindelijk) onze jukebox doet het weer ! Nu onze speellijst uitbreiden, want honderden oude nummers liggen te wachten op uw oren. Dus veel luisterplezier ! En ben je op zoek naar een oud nummertje dat je niet terugvindt in de lijst en we schudden heel Vlaanderen en Nederland wakker op zoek naar. Afgesproken ? Want er zijn nog een massa nummers die we nog niet eens kennen of vonden. Alle hulp is welkom en vooral iedereen geniet mee.
Ondanks probleempjes hier de luistercijfers november
Ondanks de kinderziektes van onze radio, en dat kan soms heel lang duren, toch heel wat meer bezoekers per dag op onze oldieradio met nummers van rond de jaren 1950. Het oudste is van 1898 !
Hier even een blik achter de schermen Naast me staat onze Tante Terry (van Ginderen) Ze ziet er nog prima uit. Niet ?
Heel wat luistervinken genieten van het zelf opzoeken naar een van de oude nummertjes in de Jukebox. Nu moet alles prima verlopen naar de eindejaarsfeesten. Ook op het einde van het jaar zorgen we voor verrassende Kerstnummers van Toen ! Ook nog eens werk maken van een bio van een Gouwe Ouwe !
Eerste getal is de datum - Tweede getal het aantal bezoekers op die dag met een enorme uitsprong op 13 november 2006 met maar even 3.709 luisteraars.
2006/11/01
415
2006/11/02
545
2006/11/03
302
2006/11/04
443
2006/11/05
329
2006/11/06
587
2006/11/07
409
2006/11/08
314
2006/11/09
383
2006/11/10
579
2006/11/11
434
2006/11/12
686
2006/11/13
3709
2006/11/14
926
2006/11/15
631
2006/11/16
200
2006/11/17
412
2006/11/18
457
2006/11/19
608
2006/11/20
626
2006/11/21
359
2006/11/22
734
2006/11/23
983
2006/11/24
658
2006/11/25
704
2006/11/26
433
2006/11/28
252
2006/11/29
588
2006/11/30
267
Gastonneke heeft zijn 80ste verjaardag gevierd ! Proficiat Gaston en geniet van alles wat je lief is. Zeker de glimlach met een terugblik op de herinneringen van toen !
KLIK OP BOVENSTAANDE JUKEBOX EN JE KIEST ZELF JE EIGEN LIEDJES VAN TOEN !!! MAAR ZET EERST JE 78-TOEREN NETRADIO OP! EN GENIET VAN MUZIEK UIT DIE GOEDE OUWE TIJD