De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
08-02-2016
CD&V wil Strijd tegen Alcoholmisbruik opvoeren
In een spitsvondige bui lanceerde CD&V onlangs twee nieuwe Nederlandse woorden, een aanwinst voor onze taalschat: 'alcoholoog' en 'alcohologie'. Misschien wordt 'alcohologie' een nieuwe studierichting in ons onderwijs? En 'alcoholoog' een nieuw beroep? Geen knelpuntberoep want de proeverijen zijn gratis en horen bij de opleiding.
CD&V wil de verkoop van sterkedrank verbieden voor nachtwinkels, tankstations en automaten. CD&V bepleit ook een betere medische omkadering bij problematisch alcoholgebruik. Psychotherapie wordt aangehaald als behandelingsmethode, en een alcohologische behandeling door een 'alcoholoog' moet terugbetaald worden.
De bedenkers van de revolutionaire woorden zijn twee vrouwen, de CD&V'ers Natthalie Muylle en Els Van Hoof. Ze formuleren hun verzuchtingen: "Waarom moeten automobilisten sterkedrank in tankstations kunnen kopen?... Samen met het nachtelijk verbod moet dit "geheim en impulsief drinkgedrag" tegengaan... Is het niet beter iets te drinken op café, op restaurant of op een fuif, waar toch nog een vorm van sociale controle is?"...
Twee vrouwen dus. Mogelijk werden ze bij hun strijd tegen alcoholmisbruik geïnspireerd door de drinkgewoonten van hun mannen?...
Vlaanderen, een Hemel op Aarde! Wat ik allemaal zou doen als ik iets te zeggen had in Vlaanderen? Op de eerste plaats het welzijnvan deVlaming behartigen, Vlaamse armoede bestrijden, alle moskeeën bombarderen en kerken renoveren, musea en antieke gebouwen restaureren, islamonderwijs verbieden en alle islamitische aangelegenheden naar de maan wensen.
Ik zou ook op elk Vlaams kerkpleintje een grote lindeboom planten met daaronder rustbankjes om te keuvelen met dorpsgenoten. En op elk Vlaams pleintje moet er een ouderwets bruin cafeetje komen waar de kastelein pur sang Vlaams bloed door zijn aderen heeft stromen. En in elke straat moet er een veldkapelletje komen, en rode bloemetjes op de vensterbanken van peperkoekenhuisjes. Straatbeelden moeten de geur van vroeger weer uitademen, de geur van buitenlucht, van bloeiende boomgaarden en vruchtbare akkers.
Buitenlanders zou ik alleen maar toelaten als ze bijdragen aan het Vlaams welzijn. Alles wat geen Nederlands spreekt verban ik op een eiland in de Noordzee waarvan ze mogen terugkeren als ze accentloos Nederlands spreken en zich gedragen en voelen als een echte Vlaming.
Alle criminelen deponeer ik in een streng bewaakt kamp om er dwangarbeid te verrichten. Ik zou ook gerechtelijke dossiers opstellen over iedereen die het waagt om de Vlaming achter te stellen, te benadelen of te denigreren.
Met Lieve als baas, wordt Vlaanderen een hemel op aarde!
De stad Gent wil inzetten op 'onderwijs in de moedertaal', om het aantal schoolverlaters zonder diploma te doen dalen. In het Vlaams Parlement protesteerde Ortwin Depoortere (VB) tegen de thuistaal op school: "Nederlands moet de enige onderwijstaal blijven". Onderwijsminister Crevits (CD&V): "De onderwijstaalregels mogen niet geschonden worden." En daarna kwam Caroline Gennez (SP.a) op de proppen met het afgezaagde cliché dat we respect moeten tonen voor de thuistaal. Ik bewonder Ortwin Depoortere dat hij op dát moment zijn zelfbeheersing niet verloor. Hij reageerde op de linkse madam Gennez: "...We zitten nu aan een vierde generatie van vreemde scholieren die nog altijd het Nederlands niet machtig zijn. Ik stel me daar vragen bij... Ik vraag in de eerste plaats respect voor onze moedertaal, voor het Nederlands... Vreemdelingen moeten zich aanpassen en niet omgekeerd. Dat is het gezond verstand."
Tot hier in 't kort een recente discussie over de onderwijstaal. Nu gaan we terug in de tijd waar linkse pogingen al aan de gang waren om de thuistaal te legaliseren in het onderwijs, om de thuistaal van anderstaligen in de schijnwerpers en in de bloemetjes te zetten.
Het is niet de eerste keer dat in Gent overwogen wordt om allochtoontjes te onderwijzen in hun thuistaal. Twee jaar geleden al sprak de Gentse onderwijsschepen Elke Decruynaere (Groen): "Laat vreemde kindjes hun thuistaal spreken op school." Dat zei ze n.a.v. de enorme taalachterstand bij kinderen die de lagere school verlaten.
Lieve zegt: "Taalachterstand bij allochtonen komt er door het gebruik van de thuistaal, de thuistaal die ze hardnekkig altijd en overal hanteren, thuis, in de klas, in de gangen, op de speelplaats, op straat...Een vreemde thuistaal is een ernstig obstakel om fatsoenlijk Nederlands te leren spreken!"
En ongeveer drie jaar geleden kwam het GenKse stadbestuur in het nieuws met de uitspraak van de Genkse burgemeester Wim Dries (CD&V): "Goed Nederlands spreken is belangrijk maar we moeten ook respect hebben voor de thuistaal en de cultuur van de kinderen."
Lieve zegt: "Het is fout om respect te hebben voor taal en cultuur van allochtonen! Het is fout om toegevingen te doen aan hun taal en cultuur. We moeten onszelf blijven en eisen dat anderstaligen ónze taal en tradities overnemen. Als we dat niet doen gaan we onze eigen ondergang tegemoet. Verdraagzaamheid en toegevingen zijn de eerste stappen naar zelfvernietiging."
Onderzoekers aan universiteiten hebben in het verleden handig in de kaart gespeeld van de supporters van de thuistaal. Zij verdedigden de thuistaal van allochtonen op een onnavolgbare sentimentele wijze: "De thuistaal is goed voor het zelfvertrouwen van de allochtoon. Het is niet goed om het gebruik van de thuistaal te bestraffen, het stigmatiseren van de thuistaal veroorzaakt lage slaagkansen van allochtonen."
Lieve zegt: "Dit is wartaal van de bovenste plank, een klein beetje onzin zou nog weerlegd kunnen worden. De lage slaagkansen, dat komt omdat ze de Nederlandse taal minachten, omdat ze koppig altijd en overal hun thuistaal spreken, én omdat ze een negatieve studieattitude hebben, eigen aan het allochtoon-zijn."
Om ons eigen Vlaamse welzijn te redden, mogen we helemaal geen respect tonen voor de thuistaal van anderstaligen op school. Het is fout om toe te geven aan zwakke momenten om dat toch te doen.
En tot slot: er mag geen andere thuistaal dan het Nederlands zijn. Er mag geen thuistaal bestaan, tenzij het Nederlands. Thuistalen zijn er om in Turkije of in Marokko te gebruiken, niét in ons Vlaamse onderwijs, niet in gezinnen in Vlaanderen Er moet een totale ontkenning en afzwering komen bij allochtonen van hun eigen taal en cultuur. En dan pas kan integratie op gang komen.
Ik dank Houzee van de Rechts blog voor de tip "Nederlands als enige onderwijstaal', zo kreeg ik de gelegenheid om mij nog eens lekker te laten gaan.
Vroeger ben ik op illegale wijze in het bezit gekomen van de brochure 'Wegwijs in België', een praktische gids voor nieuwe Limburgers, een publicatie van PRIC Hasselt (Provinciaal Integratiecentrum).
Soms ben ik in the mood om deugnieterijen van vroeger op te biechten. En dit is zo'n moment van onthullingen. Het brochuurtje kwam 'toevallig' in m'n handen toen ik de post onderschepte van de migrantenwerksters. Om te overleven in het migrantenmilieu zijn alle middelen geoorloofd, zei ik tegen mezelf. En als de Turkse tolk zegt dat migranten mogen liegen om te overleven, dan mag Lieve de post onderscheppen van migrantenwerksters.
Ja, en zo kwam ik aan het brochuurtje. Ze hadden mijn activiteiten in het gekleurde atheneum maar niet zo moeten boycotten. Migrantenwerksters heb ik ervaren als dwarsliggers die het opperste welzijn van migrantenleerlingen nastreven, en daarbij het belang van eigen leerlingen aan de kant schuiven. Zij verloren hun hart aan migrantenleerlingen... Nietwaar Martine, Kathleen, Natsja en Gülnür?
Wegwijs in België
Ergens in de jaren 90 publiceerde het Provinciaal Integratiecentrum de brochure 'Wegwijs in België', een praktische gids voor nieuwe Limburgers. Nieuwe Limburgers? Nee hoor, de nieuwkomers hadden niks te maken met de rasechte Limburgse inboorlingen.
Hypocriete inleiding van het drukwerkje: "Wie naar een ander land emigreert, wil graag snel vertrouwd raken met de nieuwe leefgewoonten, met het aanbod aan voorzieningen en met de regels die de samenleving ordenen"... Op deze preek zitten migranten echt te wachten.
Doelstellingen en activiteiten van PRIC (gesubsidieerd door de Vlaamse Gemeenschap!) getuigen van een eindeloze bekommernis om 'de migrant'. Zoveel Samaritaanse goedheid is zeldzaam. Het grenst aan zelfachterstelling. Het aast op een "open Limburgse samenleving met respect voor ieders identiteit en cultuur, volwaardig burgerschap en inspraak en participatie, menselijke opvang en begeleiding van allochtonen, vluchtelingen en woonwagenbewoners". Nieuwkomerscursussen waren er om migranten te introduceren in de Limburgse samenleving... Zou er ooit een evaluatieonderzoek uitgevoerd zijn naar de resultaten van de kostbare initiatieven van het Integratiecentrum?...
Gisteren las ik ergens dat vluchtelingen in Keulen een carnavalscursus voor beginners gevolgd hebben. Ze hoorden wat het feest inhoudt en waarom het zo heet. Alles werd in het Arabisch en Engels uitgelegd. Carnavalsinstructeur Peter Schmitz hield zijn gehoor voor dat alles, inclusief dansen en drinken, "met gevoel moet gedaan worden". Hij wees er met behulp van een tekening op een bord op dat het betasten van vrouwenborsten geen onderdeel uitmaakt van de plaatselijke folklore.
Ik heb meerdere keren gelezen dat Magalie niet aanwezig was op het ogenblik van bepaalde beweerde feiten. Indien dat zo is komt het in het gerechtelijk dossier vast te staan dat de klagers laster en eerroof pleegden. Dat is een strafbaar misdrijf. Magalie zou hiervoor klacht moeten neerleggen en zich burgerlijke partij stellen. Anders kan het parket niet vervolgen. Dat is de meest efficiënte en zeker de goedkoopste manier om te procederen. Met de veroordeling van de lasterende wijven voorkomt ze misschien ook dat veel andere leerkrachten in de toekomst nog belasterd worden door moslima's. De hele onderwijswereld zou achter Magalie moeten staan en de veroordeling van de betrokken moslima's eisen en ook een solidariteitfonds voor Magalie oprichten! Overigens voel ik mij zelf diep gekwetst en beledigd dat de goede naam van een onschuldige Vlaamse vrouw op zo'n schandalige manier door het slijk werd gesleurd.
04-02-2016 om 14:12 geschreven door Gaius
En Walter en Johan wezen ook nog op de ONSCHULD van Magalie. Hebben we in de media iets gehoord over: "Magalie is ONSCHULDIG"?
De krijsende kopvodwijven hebben ongelijk gekregen ! Maar die goede juf kreeg intussen wel een razernijvlaag van die hysterische wijven en hun baardmannen te verwerken. Die juf die met de werkelijkheid werd confronteerd zal er zeker anders over denken dan die slaapkoppen als teo den hulk, janbom en consoorten.
De kamer van inbeschuldigingstelling in Antwerpen heeft kleuterjuf Magalie definitief buiten vervolging gesteld voor kindermisbruik in kleuterschool De Blokkendoos op het Antwerpse Kiel.
De zaak rond De Blokkendoos veroorzaakte in juni 2013 heel wat heisa in de wijk. Enkele ouders stapten toen naar de directie omdat ze 'ongepast gedrag' hadden opgemerkt bij hun kind en wezen kleuterjuf Magalie met de vinger. Toen de directie de feiten in hun ogen niet ernstig genoeg nam, volgde een dagenlange protestactie van tientallen allochtone ouders en buurtbewoners. Na de klacht opende het Antwerpse parket een onderzoek naar het vermeende misbruik, maar daarbij kwamen geen aanwijzingen aan het licht dat juf Magalie zich aan dergelijke feiten schuldig zou gemaakt hebben. De juf is nu definitief buiten vervolging gesteld.
Definitief dus. En wie gaat de 2,5 jaar durende lijdensweg van Magalie vergoeden? De aanstookster van het tumelt, Najat Mejdoubi, zou niet vrijuit mogen gaan. Ook niet haar 'sisters'. Ook niet de buurtbewoners die meekwaakten met het het allochtoon gepeupel aan de schoolpoort. Ook niet advocaat Abderrahim Lahlali die ouders opjutte om in beroep te gaan tegen de buitenvervolgingstelling. Zij zouden allen vervolgd moeten worden wegens het genadeloos toebrengen van geestelijke ravage en psychisch leed bij Magalie.
Oerwoudtaferelen speelden zich af aan de schoolpoort waar een bende achterlijke islamitische oproerkraaiers als onbeschaafde holbewoners stonden te tieren en te brullen.
April vorig jaar werd Magalie al buiten vervolging gesteld, maar 'Antwerpse' Shariasisters waren vastbesloten om juf Magalie te blijven treiteren. Najat Mejdoubi, de moeder die als eerste aan de alarmbel trok bij het vermeend kindermisbruik, was lid van Sharia Sisters, een organisatie die parallel liep met Sharia4Belgium. Zij was de eerste om de kleuterjuf aan te klagen. Sisters4Sharia was een vrouwenorganisatie aangestuurd vanuit Sharia4Belgium. Abderrahim Lahlali, de advocaat van de Shariasisters en van teruggekeerde Syriëstrijders, liet toen al weten dat het onderste nog niet uit de kan was en dat de lijdensweg van juf Magalie moest voortgezet worden door in beroep te gaan tegen de buitenvervolgingstelling.
Vijf jaar geleden al maakte ons land zich zorgen over jonge vluchtelingen die zonder begeleiding naar ons land kwamen om asiel aan te vragen, meestal jonge Afghanen die zonder ouders naar ons smoutebollenland afgezakt kwamen. Op zoek naar gratis goud en eindeloos geluk.
Toen zei de onthutste nieuwslezer: "België kan de golf van jonge vluchtelingen niet slikken. Het aantal minderjarige asielaanvragers stijgt spectaculair. En dat is verontrustend omdat er onder hen losgeslagen jongerengroepen zijn met beperkt normbesf en zwak waardengevoel."...
Ons land kon de vluchtelingen niet slikken? ... En nu wél?!... Nu zijn er 10.000 vermiste vluchtelingen, 10.000 onbegeleide minderjarige vluchtelingen die onvindbaar zijn. Men vreest dat ze in handen van criminele organisaties gevallen zijn. Onvindbare vluchtelingen die niet gevonden kunnen worden, laten geen sporen na, ze duiken onder en gaan een eigen leven leiden, zonder registratie, zonder erkenning, maar met de status 'Vermist' zullen ze nog wel een eindje overleven in de luxe van dit landje. 'Vermiste Vluchtelingen' krijgen hier misschien ooit ook nog eens een registratie met verblijfsvergunning.
Op 28.06.11 schreef ik op m'n blog: Er zullen zich harde kernen gaan ontwikkelen waarin misdaad en chaos centraal staan. Gewetenloos en apathisch uitschot, richel- en gootjestuig, maatschappelijk ontwortelden en ontheemden, volledig naar de knoppen dus, onherstelbaar beschadigd... Hun aantal zal in de toekomst alleen maar toenemen. Na het plegen van zware feiten is er nu al een kleine terreurgroep in begeleiding bij een psychiater. Ja, er zijn nog mensen die naïef geloven in een sprankje goedheid ergens diep verborgen in de jeugdige crimineel, zij trachten binnen te dringen in hun hermetisch afgesloten ziel in de hoop om hun brein wat te kunnen opkalefateren. Deze impact op het persoonlijke leven van de jonge crimineel leidt tot niets, tot zero. Gedrag en mentaliteit van een misdadiger zijn niet te manipuleren, misdadigers hervallen in een draaideurgedrag.
Terug naar de tijd dat ons land geen asielzoekers kwijtraakte en Child Focus niet moest ingeschakeld worden om de verloren gelopen schapen terug te vinden.
De goede oude tijd. Dat was de tijd dat vluchtelingen nog niet verloren liepen, toen men nog controle had over vluchtelingen die niet zomaar in de illegaliteit konden verdwijnen, spoorloos en zonder een spoor achter te laten.
Er moeten afgezonderde kampen gebouwd worden - schreef ik ook nog in 2011 - waar onverbeterlijken en veelplegers ondergebracht worden om dwangarbeid te verrichten. Onherstelbare auto's worden toch ook naar de schroothoop gebracht? Kampen als schroothoop, het hele zootje geboefte bijeen, afgezonderd van de samenleving! Prutsen en sleutelen aan een verhakkelde auto heeft ook geen zin.
Twee reacties, twee pleidooien voor het Vlaams Belang!
DAG LIEVE
En precies dààr zit het grootste gevaar voor de toekomst. Dat heb ik al duizend keer geschreven , vandaar mijn bitter artikel van vandaag. (http://blog.seniorennet.be/rechts)Wij financieren onze eigen ondergang. Wij betalen zélf het gevaarlijke moslimextremisme van de toekomst . Ik kan niet meer geloven dat het enkel uit dwaasheid is dat zoiets gebeurt. Er zit een systeem achter , terwijl ALLE partijen er trachten een slaatje uit te slaan, behalve de onze ! Een ware schande want ook die partijleden hebben kinderen en kleinkinderen. Ze moesten door de grond zinken van schaamte.
02-02-2016 om 11:38 geschreven door jos
Waar zijn ze nu, de schuldigen!
Wie zegt, het was in mijne tijd niet, leeft nu niet meer of zou meer dan 80 jaar moeten zijn om de eerste vreemdelingen te onderwijzen. Wij hebben ze zien afkomen, wij hebben er voor gewaarschuwd, wij zijn eigen volk eerst begonnen. Niets heeft hun weerhouden om ze te pamperen, ze met open armen ontvangen. Nu dat ze hier geboren, genesteld en gekweekt hebben overrompelen ze ons eigen volk. Ik en velen van mijn vrienden mogen onze kleinkinderen in de ogen kijken en zeggen wie de grote schuldigen zijn, Nog steeds als racist genoemd zeg ik mijn schuld is het niet geweest.
Niet zo moeilijk om kleuters en kinderen te radicaliseren. Zij zijn de makkelijkste prooi om de weg te effenen naar een islamitische heerschappij. Zij zijn het makkelijkst te manipuleren om hen extreem gedachtegoed bij te brengen. Het is niet verwonderlijk dat jonge kinderen ge(mis)bruikt worden om zich te laten indoctrineren in de gewenste richting, in de richting van het moslimextremisme. Kinderlijke gedachten zijn makkelijk kneedbaar, en zo kunnen jonge kinderen in een handomdraai massaal voorbereid worden op een toekomstige islamheerschappij over heel Europa. Zij zijn de Toekomst.
Ik heb het vroeger gezien in de school van directeur Mosselmans, waar enkele moslimleerlingetjes ingeschreven waren, maar er was geen islamleraar. Toen werd er ijlings een illegale islamleraar aangetrokken zonder diploma, had geen kwalificaties, en toch mocht hij lesgeven aan moslimleerlingen. Protest van de gewone leerkrachten hielp niet...Natuurlijk niet, want de moslimpjes moesten klaargestoomd worden voor een moslimgemeenschap hier te midden van onze Vlaamse samenleving. Dáárom moesten de kleine moslimpjes bewerkt worden!
DEN HAAG – Kinderen uit moslimgezinnen hebben op steeds jongere leeftijd radicale ideeën. Dat zeggen betrokkenen uit het onderwijs en de moslimgemeenschap.
Vroeger heb ik allochtoontjes zien binnensijpelen in de scholen, en naarmate hun aantal toenam daalde het intelligentieniveau van de klas. De gemiddelde IQ's daalden jaar na jaar.
Iets gelijkaardigs is nu aan de gang in Europa waar meer en meer zwarten deel uitmaken van de bevolking. Als half Afrika zich in karavanen naar Europa verplaatst, wordt Europa ondermijnd en bedreigd door minderwaardigheid, door halfwassen intellect.
Vorige eeuw spraken wetenschappers ongehinderd over superieure en inferieure rassen. Ongestoord onderzochten ze het verband tussen ras en intelligentie. Intelligentieverschillen tussen volkeren en rassen werden gevonden en er werd volop over gepubliceerd. De rassentheorie dat zwarten van nature minder intelligent zijn dan blanken, stak de kop op, ook later in de jaren 90 toen de onderzoekers beticht werden van 'wetenschappelijk racisme'. Toch bleven wetenschappers als Richard Lynn rustig voortdiscussiëren in vakbladen over ras en IQ.
Intelligentieverschillen tussen volkeren en rassen ZIJN er, ze kunnen niet ontkend worden. Hoewel de politiek correcten graag zouden willen dat zwarten even slim zijn als blanken. Het liefst zouden ze alle research over de superioriteit van de blanke op de zwarte wissen en ontkennen.
Richard Lynn: "Domme mensen overleven niet als ze van Afrika vertrekken om andere werelddelen te gaan bevolken, omdat ingewikkelde overlevingsstrategieën pas ontplooid kunnen worden als je intelligent bent. Ook de aanpassing aan een ander klimaat vergt schranderheid. Daarom kunnen domme mensen er niet overleven en worden blanken of Aziaten als ras gemiddeld slimmer dan hun broers of zusters die al die tijd in Afrika woonden."
Getrouwde vrouwen hebben een speciale neus. Een neus voor geile zijsprongetjes en zondige binnenweggetjes die hun mannen inslaan. Helderziende vrouwen kunnen gedachten lezen, en een glazen bol hebben ze ook om álles te weten over de wulpse dagdromen en intieme wensen van hun mannen.
Danny had ook zo'n vrouw met een bovennatuurlijk ontwikkeld reukorgaan. Als bediende werkte hij vroeger in het oude PMS-centrum van Horbert, jaren 80. Hij werkte zich uit de naad om goede punten te halen bij zijn baas. Maar nóg meer deed hij zijn best om goed te scoren bij zijn vrouwtje. Het haalde allemaal niets uit. Zijn driften waren te sterk.
Thuis lag hij onder de sloef van zijn jaloerse en bazige vrouw, die precies wist wanneer Danny aan andere vrouwen zat te denken, of wanneer hij op een onfatsoenlijke plek zat, of geflirt had met een collega... Alle geheimpjes kon ze van zijn gelaat aflezen, dankzij haar buitengewone gaven. Maar Danny was dan ook een wijdopen boek, niets kon hij verborgen houden of onder het tapijt vegen. Hij bloosde wanneer zijn vrouw hem weer eens aan het uitvragen was. Hij werd nerveus en begon ergens aan te friemelen of in de lucht te staren. Zijn hele lichaamstaal kende zijn vrouw rats vanbuiten. En elke avond moest Danny zijn vinger laten inspecteren om te zien of zijn trouwring er nog stevig genoeg rond zat. Slippertjes, stiekeme afspraakjes, geheime relaties... allemaal onbereikbare dingen voor Danny, die dagelijks door zijn vrouw herinnerd werd aan het zesde gebod: "Doe nooit wat onkuisheid is", of aan het negende gebod: "Wees steeds kuis in uw gemoed"... Het elfde gebod was niet van toepassing, want dat was de naam van zijn stamcafé: "Het Elfde Gebod". Daar vond hij begrip bij zijn collega-tooghangers.
En zoals Danny zijn er velen die hun kuis gemoed liever aan de kapstok willen hangen of in de wilgenboom, als 't maar heel ver weg is. Ik vind dat mannen met een bovenmatig libido, een gezonde levenslust en massa's hormonen, gedeeld moeten worden met andere vrouwen!... Bezitterige vrouwen weten niet wat ze missen als ze hun mannen eens een keertje afstaan, of 'uitlenen', dat klinkt veiliger want dan zijn ze 'm nog niet kwijt... Da's pas naastenliefde!
Al dagenlang zijn ze aan het zeuren over zwarten die niet tot hun recht komen bij de Oscaruitreiking. Geen enkele donkere acteur is genomineerd voor een Oscar.
En nu wordt er wereldwijd over gejammerd dat er geen donkerhuidigen een Oscar krijgen, verhitte discussies, met Obama op kop en dan ook nog Hollanders die verzot zijn op alles wat bruin en afwijkend is.
Het kan toch zijn dat de zwarte acteerprestaties beneden alle peil zijn? Het is toch mogelijk dat er niet één zwarte acteur goed genoeg is om in aanmerking te komen?... Ze mogen al blij zijn dat ze rollen krijgen in films waarin diversiteit een plicht is. Kwaliteit of niet, d'r moet ne bruine tussen zitten, en dan doen je ogen pijn bij het zien van het contrast blank-zwart. Indoctrinerende beelden die pretenderen dat een gemengde maatschappij een doodgewone alledaagsheid is.
En stel nu eens dat er alleen maar zwarte genomineerden waren en geen blanken, ik denk niet dat er zoveel heisa rond zou zijn. Sterke persoonlijkheden protesteren niet vlug.
Een aantal beroemdheden hebben besloten om de uitreiking van de prijzen te boycotten. Actrice Jada Pinkett Smith (een vrouw natuurlijk) ontketende de discussie over de discriminatie van zwarte acteurs door als eerste aan te kondigen dit jaar niet naar de Oscars te gaan. En als er opnieuw rassendiversiteit is in de nominaties, zal ze dan weerkeren? Diversiteit kan je niet forceren!
Lieviaans Fantaserietje
Negers moeten dáár blijven waar ze bruin geworden zijn, daar waar de felle evenaarszon hun huid bruin maakte om bestand te zijn tegen de hevige zonnegloed. Ze hadden in de bomen moeten blijven hangen, om met lianen van de ene tropische boom naar de andere slingeren. Toch een vaardigheid die wij blanken nooit onder de knie kunnen krijgen. En in plaats van fier te zijn op hun donkere huidskleur komen ze zich mengen in een blanke gemeenschap om zich als zwarten te manifesteren, om te contesteren tegen discriminatie die er nog niet is maar die ze wel zullen uitlokken. Een sterke zwarte gemeenschap, dat kan alleen maar zonder blanken... Dat ze een voorbeeld nemen aan de eskimootjes, die blijven toch ook in hun iglootjes, of heeft er iemand al ooit bruine eskimo's gezien?...
Er staat ook nog te lezen dat in Stockholm burgerwachten de straten schoongeveegd hebben van islamitisch gespuis. Zweedse burgers nemen het heft in eigen handen omdat de staat het Zweedse volk niet kan beschermen... Wraakexpedities zouden moeten volgen in alle Europese steden tot de laatste moslim uitgeroeid is!
In mijn dromen heb ik toch nog een ritje mogen meemaken in een politiecombi, samen met Jos en Walter. Het was een onvergetelijke nacht. Een avontuur om van te dromen...
En toen ging ik m'n ogen uitwrijven bij Bertie om weer terug in de échte wereld te stappen. Nuchtere Bertie is mijn vluchtheuvel om mezelf weer terug te vinden en om niet te blijven plakken aan ongrijpbare dingen. Dus ne sterke koffie. Om te beginnen.
Op haren toog blokletterde HBVL: "Helft schoolverlaters BuSO na jaar nog geen werk." (BuSO = buitengewoon secundair onderwijs). En dan volgde er iets wat niet klopte. Grete Remen (N-VA) vroeg cijfers op bij Muyters over de tewerkstelling van BuSO-schoolverlaters, waaruit bleek dat de helft van die leerlingen nog altijd geen werk gevonden had na 1 jaar.
BuSO-leerlingen hebben altijd al minder kans gehad op werkgelegenheid, dat is inherent aan hun opleiding. Waarom Grete Remen daarmee nu op de proppen komt weet ik niet. Maar ik vermoed dat het een emotionele kwestie is, omdat de krant een foto van haar liet zien samen met haar dochtertje dat buitengewoon onderwijs volgde.
In zo'n geval mag je als ouder geen uitspraken doen want die zijn gevoelsgekleurd, ze zijn subjectief en getuigen van partijdigheid.
En dan voegt Grete Remen er ook nog aan toe dat de kloof tussen BuSO en het gewone beroepsonderwijs gedicht moet worden...
Die kloof is er niet voor niets mevrouw Remen, anders volgden alle leerlingen het gewone beroepsonderwijs en was BuSO overbodig. Een kloof moét er zijn! Net zoals in alle andere studierichtingen van ons onderwijs. Niet iedereen is gelijk. Kloven mogen niet gedicht worden. Er moet onderscheid blijven.
Tenslotte stel ik voor dat mevrouw Remen thuis samen met haar dochtertje alle leerstof doorneemt en haar helpt met huiswerk en lessen, dáár is ze meer nodig dan in de politiek!!!
Wat lees ik nú weer? Leerlingen zouden elkaars godsdienst moeten begrijpen? In dialoog gaan, naar elkaar luisteren en van elkaar leren?
Dat wil zeggen dat van ónze leerlingen inspanningen gevraagd worden om toenadering te zoeken tot de islam, om de islam te leren begrijpen, om de hatelijke koranverzen te relativeren?... Een eenrichtingsdialoog zal dat worden, omdat ik moslimleerlingen ervaren heb als ontoegankelijke wezens die niet bereid zijn om te luisteren. LUISTEREN!... Luisteren en openstaan voor een ander, een vaardigheid die moeilijk terug te vinden is bij moslims. Ik ondervond ook dat de aanwezigheid van niet-moslims in de klas hen stoorde, en dat ze het best functioneerden in de islamles met uitsluitend moslimleerlingenom zich heen. En door hun sterk samenhorigheidsgevoel waren ze ook niet in staat om zich in te leven in anderen, in niet-moslims, niet in staat om te communiceren met medeleerlingen die godsdienst of zedenleer volgden. Hoe gaan die mannen ooit leerlingen kunnen begrijpen die geen islamles volgen?... Hoe kunnen die ooit 'ongelovigen' begrijpen die geen islamles volgen?... Er is echt een enorme barrière tussen moslims en niet-moslims op school, en dat ligt puur aan de moslims die door hun afstandelijkheid elke communicatie onmogelijk maken.
Samenwerking moet leerlingen begrip bijbrengen voor elkaars godsdienst
De drie netten van het officieel onderwijs gaan nauwer samenwerken met de erkende organisaties die godsdienst en zedenleer geven op de scholen. De bedoeling is om leerlingen van verschillende levensbeschouwingen samen te brengen zodat ze meer begrip krijgen voor elkaars geloof en opvattingen.
Dus, er wordt gepoogd om verschillende levensbeschouwingen samen te brengen. Natuurlijk is het een islamiet die als drijfveer achter dit hopeloze project zit. Ahmed Azzouz van het islamonderwijs: "De bedoeling is dat de leerlingen elkaar leren kennen... Ze leren de gemeenschappelijke normen en waarden kennen en ze gaan ook begrip tonen voor de verschillen." Dat deze man aan zijn trekken komt in de inkleuring van ons onderwijs is onaanvaardbaar. Die man zou stillekes moeten zwijgen en onderwijsminister Crevits voorrang moeten verlenen bij het bepalen van de wisselwerking tussen de verschillende levensbeschouwingen op school. Nederige commentaar van Crevits: "Onderwijsverstrekkers en vertegenwoordigers van de levensbeschouwelijke vakken geven hiermee de ruimte aan scholen, leraren en directies om verregaand samen te werken, dat brengt een grote rijkdom, een nog grotere diversiteit binnen de klas en in de lerarenkamer."... Zeg eens minister Crevits, stuur die moeial Ahmed Azzouz gewoon wandelen!
Nu zal ik eens iets vertellen over vroeger toen ik nog jong was, en een beetje dom en blond ook nog. Over mijn studententijd, de mooiste tijd van mijn leven!
Studentenopstand 1968
In mijn studententijd heb ik in Leuven meebetoogd tegen Leuven Frans. Vlaamse studenten verzetten zich tegen de Franstalige universiteit.
In de loop van de namiddag begonnen de eerste betogers zich te verzamelen op de Bondgenotenlaan om aan te zwellen naar de avond toe.
De Bondgenotenlaan en het Fochplein werden herschapen in één grote speelplaats, met kat- en muisspelletjes tussen rijkswachters en studenten.
Ik ben er trots op dat ik alle waterkanonnen getrotseerd heb. Toen ik nog lenig als een jonge hinde opzij kon springen als er een waterkanon in alle hevigheid uitbarstte als een vulkaan, niet met vuur, maar met water dat tegen ongelooflijke snelheid afgevuurd werd op de menigte die ineens uiteen gedreven werd, om daarna weer vliegensvlug samen te troepen en te scanderen en te protesteren: "Leuven Vlaams!... Walen Buiten!"
En toen de rijkswachters begonnen te chargeren, dat waren de spannendste momenten. Opstandelingen en weerbarstigen werden opgeborgen in combi's die cruciaal opgesteld stonden op het Fochplein. Ik herinner me nog dat de rijkswachters van vroeger knappe mannen waren, en graag had ik ook eens opgepakt willen worden en ontvoerd willen worden in hun combi, maar ze zagen me niet staan, ook niet toen ik halsstarrig postvatte vlakbij hun combi's, ik telde niet mee, ze hadden het gemunt op mijn mannelijke medebetogers. Was dat geen discriminatie? Maar dat woord bestond toen nog niet...
En daar stond ik dan, helemaal alleen, nog nooit een combi vanbinnen gezien. Ze wilden me niet...
Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA): "Asielzoekers geld afnemen kan niet. Zo'n wet als in Denemarken komt er bij ons niet. Mensen hun bezittingen afnemen aan de grens, dat kan niet."
En met mijn zesde zintuig hoor ik hem denken: Laat de brave Vlaming betalen voor opvang en onderhoud van asielzoekers. Laat ze langer werken en meer belastingen betalen. Ze moeten geplukt en gepluimd worden om de sukkelaars die van zo ver naar hier gekomen zijn in leven te houden, om hen gratis te laten genieten van onze sociale en alle andere zekerheden.
Het ziet er niet goed uit voor de toekomst van ons Vlaamse onderwijs. Hoe kan het ook anders met de steeds groeiende populatie anderstaligen die nooit aan een diploma zal geraken. Er wordt aan noodgrepen gewerkt die verdacht veel lijken op pogingen om iederéén mee te sleuren in het onderwijs, geen achterblijvers meer, geen uitvallers en ook geen achtergestelden meer. Iedereen gelijk.
Een ouderforum werd gehouden en de conclusies zijn verontrustend.
Zo is er sprake van 'uitgaan van talenten'... 'jongeren voorbereiden op het leven en de superdiverse samenleving'... 'de wereld van de arbeid als leerbron'... 'oude onderwijsvormen verdwijnen'... 'lessen van 50 minuten zullen minder voorkomen'... 'modulair werken en projectwerk aangepast aan de 21ste eeuw'... 'leraars werken meer in team'... 'eindtermen moeten concreter en sneller aangepast worden'...
Wie zijn eigenlijk die ouders die met elkaar gedebatteerd hebben? De ouders van Jef en Louis? Of die van Ahmed en Mustafa? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ambitieuze Vlaamse ouders die het beste met hun kinderen voor hebben, beginnen zeuren over talenten, over zelfontwikkeling, over afschaffing van traditionele onderwijsvormen, over lesuren die moeten verdwijnen, over eindtermen die moeten aangepast worden... Het neigt allemaal naar een totale verloedering van ons systeem, van onze cultuur.
Vlaamse ouders weten ook dat kinderen en jongeren nood hebben aan 'structuur', aan vast omlijnde opdrachten, en dat ze verloren lopen bij vage lessen die elkaar overlappen, en dat ze ondanks hun talenten toch een bagage leerstof moeten beheersen.
Ik hoop dat minister Crevits de resultaten van het ouderforum naast zich neerlegt en op de proppen komt met een verstrenging van de eindtermen, met een lat die veel hoger gelegd wordt, veel hoger dan ooit, opdat onze Vlaamse leerlingen niet zouden verdrinken in de multiculturele chaos.
Het ziet er naar uit dat privéscholen en elitescholen als paddenstoelen uit de grond gaan schieten. Tegen 2030 komt er Apart Onderwijs!
Als toemaatje een beschamende kleurrijke uitspraak van Raymonda Verdyck, bestuurder van het Gemeenschapsonderwijs, zij valt de Vlaamse identiteit aan: " Het doorbreken van de kerktorenmentaliteit met meer aandacht voor diversiteit en multiculturaliteit is belangrijk voor de toekomst." Welke toekomst Raymonda? Een toekomst samen met minderwaardige leerlingen in de klas?... Ik zie eerder een toekomst van Apart Onderwijs en een enorme bloei van privéscholen.