Blog FIETSMAKKERS

• Bloesemtocht classic 2017

Nieuws Sporza
  • Na een jaar afwezigheid promoveert Leicester opnieuw naar de Premier League
  • BNXT League: Oostende blijft ongeslagen, Giants scoren meer dan 100 punten in Nederland
  • Rosius 6e in finale 60 meter, Obasuyi 7e in finale 60 meter horden
  • Doom verrassende wereldkampioen op de 400 meter
  • Wereldkampioen! Alexander Doom klopt Warholm op het WK indoor en pakt goud
  • Crestan pakt brons op de 800m, Belgian Cheetahs worden vierde
  • GOUD! Belgian Tornados zijn wereldkampioen na fenomenale finish van Doom
  • Verslag van de Antwerp 10 Miles
  • Keniaanse Jepchirchir breekt wereldrecord vrouwenmarathon in Londen, landgenoot Mutiso wint bij mannen
  • OPVALLEND: Moto3-rijder springt op verkeerde motor na crash in GP van Amerika's: "Dat is mijn motor!"
    Nieuws HBVL
  • Tientallen tornado’s teisteren VS: drie gewonden en ernstige schade
  • Mahdi en Bouchez over toekomstige regeringsvorming: “Als christendemocraten en liberalen aan zet komen, moet N-VA volgen”
  • Veel rust, natuur en mooie hoeves, maar waarom vlucht iedereen dan weg uit deze Limburgse gemeente?
  • Jeugdproducten Tristan Tielen en Stef Jaeken vaste waarden in Bocholter A-kern: “Fantastisch parcours afgelegd”
  • Pakt Maaseik voor het eerst in vijf jaar de titel of maakt Roeselare er vier op een rij van? “Twee teams met het mes tussen de tanden”
  • COLUMN. “Dinsdag stond de vollemaan in Schorpioen. Best rustig houden die dag, klonk het advies”
  • OP TOURNEE MET JOSE. De Cauwer interviewt Patrick Lefevere: “Remco heeft het mij gestuurd tijdens Parijs-Roubaix: ‘Volgend jaar zal ik mij eens moeien met het voorjaar’”
  • Zo innovatief als Cruijff, even goeie data als Klopp: hoe Arne Slot voor Liverpool een nieuw begin moet betekenen
  • RECONSTRUCTIE. Amerikaanse fantasten, de bijna-move van Kompany en de jas van Glen De Boeck: hoe het dit seizoen helemaal foutliep met KV Kortrijk
  • “Hayen bewijst dat een trainer wél de belangrijkste man binnen een club is”: met Franky Van der Elst op bezoek bij Paul Okon
    06-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sponsorrit 1 rit

Hallo  fietsmakkers,

“Hier heb ik echt naar uitgekeken” hoorde ik enkelen zeggen deze morgen in de Afi.

Op enkele leden na die nog ergens op de skilatten staan, stonden we met 33 leden te trappelen om uit de startblokken te schieten.

Franco als baancap bijgestaan door Emidio, kregen de eer om de groep naar de verschillende sponsors te loodsen in en rond Genk.

UCI regels of niet, wij hadden vandaag allemaal onze oortjes bij, rood van de kou weliswaar want het thermometer-streepke wees amper 2 °C, die met grote oren leken net autostoplichten.(vangen ook meer wind)

Op pad gaan met een grote groep is ook meer opletten en geconcentreerd fietsen om valpartijen te vermijden. Daarom is bruusk uitwijken en rem manoeuvres zeker hier niet ideaal!

Als eerste sponsor brengen we Janssen fietsplezier (fietshandel Genk) een bezoekje. Ik vraag aan een toevallige voorbijganger of die ons een foto wil maken, maar blijkbaar heeft die bereidwillige kerel op het verkeerde knopje gedrukt, met als resultaat geen foto!

Als de groep terug vertrekt blijkt dat Nootje met een probleem zit,”mijn fiets die doet raar!”. Dadelijk wordt de bike aan een strenge check-up onderworpen door onze fietsmechanieker Palm en het verdikt is niet mals, het frame is door en door gebroken! Rest er niets anders dan in de volgwagen te gaan zitten langs Tonino onze vaste bestuurder van dienst. Hoeveel kilowatt power heeft die Nootje uit zijn kuiten geperst? Mienkieja!

Op naar de volgende sponsors in Opglabeek ,
    : Rus Tony (amusementsspelen) en wat verder Creyns (bouwmaterialen).Paesen (bouwmaterialen) De laatste in de rij is Selezione Vini Italiani (wijnhandelaar Zonhoven) ook hier werd er een foto gemaakt .

Na 3 lekke banden en een gebroken frame komen we terug aan  in de Vennestraat.

In de Afi werd er nog stevig verbroederd met Leffe en cappuccino samen met Marc Dufour die ons zat op te wachten!

Proficiat aan iedereen en vooral aan de 2 baancaps van dienst, Franco en Emidio.

Ritgegevens

33 leden

55,50 km – 24,4 km/uur – 141 Hms (Garmin van  Giorgio)

3 x lek gereden

En een gebroken frame!

klik op de foto's om te vergroten

Creyns  tony russ  SVI  de anciens  Pieke & Pino  Palm & Rik  Tonino
     Paesen
    tot de volgende rit

06-03-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (5)
    04-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.via Epen naar 3 landenpunt

Hallo  fietsmakkers,

Niet Epen of de Voerstreek, maar Vaals Drielandenpunt is onze bestemming geworden vandaag.
    Met 4 man : Franco,Enzo,funbiker Luc & Gino.

’t Was frisjes en de zon heeft ons de ganse rit vergezeld.

Om 10 uur in Zutendaal aan de kerk waren alleen Enzo en Franco op de afspraak.

Met z’n vieren fietsen we richting Maastricht naar de Bemelerberg. De wind was vandaag niet zozeer nadrukkelijk aanwezig zoals vorige dagen maar toch, hij was goed voelbaar.

Na de Bemelerberg dalen we de Ingberg af naar het centrum van Gulpen om dan aan de Koning van Spanje te beginnen. “Vanwaar die naam”vroeg Luc zich af, de Koning van Spanje, deze naam dateert uit de Tachtigjarige Oorlog. De Spaanse koning zou toen enige tijd de heuvel bezet hebben.(wikipedia)

Op de top slaan we links om de steile IJserbos te dalen en vervolgen onze weg naar (tot dan nog )Epen. Franco die gisteren donderdag nog een 130 km zwaar had gefietst, kreeg niet genoeg en stelde voor om van Epen naar de Drielandenpunt te fietsen “nu we toch in de buurt zijn…”)

Nu moet ik eerlijk bekennen dat Vaals voor mij zeker niet de geliefkoosde plek is om naartoe te fietsen, dat ligt mij gewoon niet!, zit het tussen mijn oortjes(wij hadden die wel bij) of wat ik weet het niet. Maar soit, geen spelbreker zijn dacht ik en niet zeuren en verder stoempen, maar dan wel op mijn eigen tempo overal naar boven. Na veel getrek en gesleur aan mijn stuur komen we eindelijk aan en gaan dadelijk voor een koffie met taartje. We hadden nog maar aan de koffie geslurpt of zie daar komt Cyriel met Maria en nog een fietsmakker binnen. Na wat gebabbeld te hebben nemen we afscheid en vervolgen onze weg, maar eerst vraag ik aan een Duitse toerist of die --
    ons een fotootje wilde maken “ja, sicher mach  ich das” danke schön “

De afdaling net na het vertrek, was een jas of twee kouder dan de klim zelf.

In volle vaart knallen we naar Valkenburg,Franco die nb met”dikke benen” zat nog van gisteren stormde richting Ubachberg met ons in de  slipstreem. Wat geeft dat als hij met goeie benen zit? Net voorbij Valkenburg voel ik dat mijn lampke begint te flikkeren, das nie goe denk ik bij mijn eigen en tis nog ver tot Groothertogdom Beverst. Alweer dezelfde fout, niet genoeg gegeten en zeker bij koude temperaturen verbruikt men meer energie.

In Elsloo heb ik een ultieme poging gedaan om een wafel binnen te duwen, die dan toch gelukkig heeft geholpen vanaf boven op de Salamanderhelling in Maasmechelen.

Hier nemen Luc en ik afscheid van Enzo en Franco. Gelukkig voor mij is nu de wind mijn bondgenoot en helpt mij nog in extremis goed thuis te geraken.

Toch nog een mooi ritje naar die kl… Drielandenpunt.

Enzo,Franco en Luc bedankt, het was voor mij een (z)waar genoegen. Ik denk dat ik ook enkele kratjes rode bietensap ga uitdrinken of bij dezelfde slager als Contador mijn vlees kopen!

Ritgegevens

4 man

Ik had 132 km-25,1 km/uur – 1007 Hms.