NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Blog FIETSMAKKERS
WIELERTOERISME : Mens Sana in Corpore Sano

Foto
Weersverwachting
Bilzen
Meer weer in Bilzen
Inhoud blog
  • woensdag naar Zoutleeuw
  • Ter Dolen rit
  • MTB rit op de Teut
  • Flemalle
  • Naar Budel Jandorie..
  • T T L Schoonbeek
  • Drieslinter
  • Aubel
  • Postel
  • dagtrip naar de Rurhsee
  • 2 daagse Blankenberge
  • Kornelimunster in Duitsland
  • Banneux
  • Neuville En Condroz
  • Ubach Palenberg in Duitsland
  • Froidthier naar Aubel
  • Qbike bij Ivanov
  • Bloesemtocht classic 2017
  • Baal-Tremelo Sven Nys eetcafé
  • Bladel op de Hollander
    Zoeken in blog

    Nieuws Sporza
  • "David moet ik veel rust geven, Steve moet ik energiek coachen"
  • FOTO: Sevilla-spelers vliegen in de armen van zieke trainer Berizzo
  • Antwerp: "Gheysens en D'Onofrio bevestigen hun engagement"
  • "Een eer om medaille te krijgen van Robert Van de Walle"
  • Daviscup-Belgen zijn klaar voor de finale: "Het wordt één groot feest"
  • Keisse: "Spanning voor olympische ploegkoers? Dat krikt het niveau op"
  • Hermans: "Gevechtstechnieken om middernacht, trektocht om 5u 's ochtends"
  • VIDEO: Mertens kan het ook met het hoofd, Real maakt er 6
  • Rakitic: "Als ik kon, dan zou ik mijn WK-ticket aan Buffon geven"
  • Autoritaire Trump roept Brecel een halt toe in Shanghai
    Nieuws HBVL
  • Minister Marghem teleurgesteld door aanvallen van Greenpeace en WWF
  • Open brief aan de Vlaamse Regering: “Startbeslissing voor Limburgse Noord-Zuidverbinding moet er snel komen”
  • Brexit breekt Britten zuurder op dan verwacht: groeivooruitzichten verlaagd tot 2021
  • We betalen 18 procent van gezondheidskosten uit eigen zak
  • Islamprediker Genks stadhuis: “Compleet verdraaid beeld van de werkelijkheid die tot buitenproportionele beladen situatie leidde”
  • Na deze mooie herfstdag gaat het stilaan weer bergaf met de temperaturen
  • “Te weinig aandacht voor ons koloniale verleden in ons onderwijs”
  • Landlopers op weg naar Armenië
  • Geen houden meer aan, de Aziatische hoornaar heeft Vlaanderen gevonden
  • School neemt afscheid van overleden model: “Ze was oogverblindend mooi, maar ze was nog zoveel meer dan dat”
    20-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Queue-du-Bois (Fleron)

    Hallo  fietsmakkers,

    Verslag rit van zaterdag 20/11/10 naar  Queue-du-Bois (Non Stop!)

     

    Na de rit van dinsdag in de mist besloten we vandaag om richting Banneux te fietsen , nee niet echt naar Banneux maar tot Queue du bois .

    Na samenspraak beslisten we, Gino en ik om samen te komen aan de brug in Zutendaal afspraak was om 10.00 uur , het zou dan wel zachter zijn .

    Het vertrek was nog bewolkt maar in de verte richting Vise was het aan het opklaren en ja hoor eenmaal in Lanaye begon de zon zijn werk te doen.

    Dat was al een hele poos geleden ,lekker van de zonnestralen genietend ging het aan een gezapig tempo richting Richelle.

    Dit is een helling die de meeste onder ons wel kennen ,loopt lekker en niet te steil dit zijn voor ons dan winterhellingen. Eenmaal boven besloten we om er extra helling bij te doen die van Housse ,het weer liet het namelijk toe. Van daar uit ging het gestaag bergop of liever vals plat , bij momenten meer vals dan plat. 

    Van Queue du bois waar we al op een hoogte van 315 m waren was het nu bergaf tot in Jupille bij momenten toch wat fris in die afdaling zodoende gingen we regelmatig in de remmen .De zon was er nog altijd en dat was echt een opsteker eenmaal in Vise kozen we voor het kanaal ,de veiligste en makkelijkste weg naar huis.

    Het was een mooie rit en het weer zat mee wat wil je nog meer en de afwezige hebben nogmaals ongelijk want het was de moeite.

    We hadden 117 km - 632 Hms en reuzehonger toen we thuis arriveerden

    Op naar de volgend ........

    Wintertraining

    Voor “doe het zelvers!”

     
    Enzo bedankt voor het verslag!



    20-11-2010, 20:03 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    18-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Algarve deel 4
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op verkenning door Algarve

    Deel 4 : het oosten

    (geschreven door Marc(o) Dufour.)


    Als laatste wou ik nog graag een oostroute maken en dat leidt tot de grensstad Vila Real de Santo Antonio , waar je de oversteek naar Spanje kan maken met een ferryboot .

    Via de N125 , de traditionele oost-west verbinding voor de autostrade A22, is het makkelijk rijden maar een paar stukken , zoals de eerste 8 km vanuit Faro , zijn voor een verwende wielertoerist wat druk , zoals trouwens alle uitritten uit Faro . daarover heb ik me eens met een lieve dame van het plaatselijk toerisme bureau onderhouden en samen met mijn ervaringen tot dan toe  een rustig alternatief voor gevonden .

    Onderweg , het was zondag  , kom ik toch wat plaatselijke wielertoeristen tegen , meestal oudere . Tussen Olhao en Vila Real is de weg licht golvend tot vlak en over een 40-tal km rustig  . bij het naderen van Vila Real zijn zelfs moderne fietspaden aangelegd  Vila Real is een mooi stadje met een totaal verkeersvrij centrum waar het heerlijk flaneren is ; daarbij is het erg eenvoudig van structuur met een blokstructuur op zijn amerikaans : allemaal haakse wegen maar wel met de zuiderse charme en met zoveel eet- en dranketablisementen , zelfs met Nederlandse verbruikskaart , dat de keuze moeilijk wordt .

    Ik ga dan eens de oversteekplaats over de Guadiana rivier verkennen en vind daar het einde (of alternatief begin, zoals je wil ) van de Ecovia  waarmee kennis gemaakt in deel 3 . Begin en einde zijn dus klaar en vanuit Vila Real ligt een 5-tal km degelijke route tot Monte Gordo , die ik zou volgen na mijn copieus middagmaal .

    Bedoeling was de terugweg langs meer landelijke wegen te verkennen  en tot Tavira bleek dat niet zo makkelijk ; dat wordt iets voor een volgende keer .

    Tavira is een heel mooi stadje en wordt als bezienswaardig aangeprezen en dat is terecht

    Vorig jaar ben ik daar naar de aankomst van de tijdrit van de Ronde van Algarve gaan kijken en heb ik een babbeltje met Mc Ewen gehad na zijn aankomst , fijne man !!!

    Vanuit Tavira is de kaart wat duidelijker en heel verlaten wegen leiden over Moncarapacho naar Estoi en dan makkelijk langs Conceiçao naar Faro . dit zou een rit van ca 100 km zijn en vrij makkelijk , iets om mee te beginnen . verdere mogelijkheid zou zijn met de trein naar Vila Real en dan dieper het binnenland op de terugweg met wat meer heuvelachtig terrein  .

    Bij 4 ritten heb ik het gehouden , had nog wel wat meer in mijn hoofd , zoals bvb de klim naar Monchique , het hoogste punt , 750 m , dat ook steeds door de Ronde van Algarve wordt aangedaan  , en dat staat zeker op program een volgende keer ; is niet zo moeilijk een rit daarover zonder eerdere verkenning te maken .

    Als besluit wil ik het volgende nalaten : een echte fietsinfrastructuur moet je in Algarve (en ook de rest van Portugal) niet zoeken . als je alles kant en klaar wil moet je naar Mallorca . Maar wie wat zin voor avontuur en nieuwe ontdekkingen heeft die wordt daar extra bediend ook met hulp van een erg vriendelijke bevolking en aan ondermaatse prijzen voor drank en eten .


    Marco, bedankt voor je bijdrage!



    18-11-2010, 04:46 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    17-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Door de mist naar Schophem

    Hallo  fietsmakkers

    Geen meter gefietst het voorbije weekend. De zondvloed die we over ons hebben gekregen was de grote spelbreker. Gisteren dinsdag was het dan toch zover, afgesproken met Enzo om een ritje te maken richting Visé.

    Via Moelingen tot in Schophem en daar een korte koffiestop gehouden in de plaatselijke café.

    De terugweg verloopt een stuk langs het jaagpad en beklimmen de Lanayeberg…in Wonck de kuitenbijter tussen de mergelgrotten, Reu de la Rose. Halverwege de klim krijg ik een lekke achterband. Eenmaal op de top zit er niets anders op om een nieuw bandje te steken.

    Hier is de mist weer wat hardnekkiger dan in de Voer.

    Mijn binnenbandje heeft het niet lang uitgehouden en zat ik verveeld met een leeglopertje. Eer ik thuis was heb ik mijn bandje nog een 3 maal terug opgepompt.

    De fiets heeft nu wel een flinke poetsbeurt nodig.

    Ondanks de mist en kille temperaturen had ik 100 km en een 550 Hms .


    Een jacuzzi op het werk!

     


    Nieuw verkeersbord in Limburg: een hert met een rode streep over.

    Betekenis: "Niet te hert rijen".

    ----------------------------------------
    Een Antwerpenaar krijgt een drieling en zegt tegen zijn Limburgse vriend: "Awel, dat gebeurt nu 1 keer op de 2 miljoen."

    Limburger: "Amai, dan moet gij stik kapot zijn."



    17-11-2010, 15:10 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per week
  • 20/11-26/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
    Te Koop
  • IBood
  • Kapaza
  • 2de Hands
  • Dagelijkse koopjes
  • FIETS KALENDERS
  • Go Cycling
  • Fietspromo
  • GEZONDHEID & CONDITIE
  • Testen
  • Trainingsadvies
  • Blessurewijzer
  • Hoogtetraining & Voeding
  • SPEL
  • Redsquare
  • Quizplezier
  • Auto parkeren
  • Fietsvakantie
  • Blog als favoriet !
    Foto
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    kartuizer
    blog.seniorennet.be/kartuiz

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!