Blog FIETSMAKKERS
WIELERTOERISME : Mens Sana in Corpore Sano

Foto
Weersverwachting
Bilzen
Meer weer in Bilzen
Inhoud blog
  • Schinnen
  • Nieuwjaar 2018
  • Vrolijk Kerstfeest
  • Ter Dolen rit
  • MTB rit op de Teut
  • Flemalle
  • Naar Budel Jandorie..
  • T T L Schoonbeek
  • Drieslinter
  • Aubel
  • Postel
  • dagtrip naar de Rurhsee
  • 2 daagse Blankenberge
  • Kornelimunster in Duitsland
  • Banneux
  • Neuville En Condroz
  • Ubach Palenberg in Duitsland
  • Froidthier naar Aubel
  • Qbike bij Ivanov
  • Bloesemtocht classic 2017
    Zoeken in blog

    Nieuws Sporza
  • Na een jaar afwezigheid promoveert Leicester opnieuw naar de Premier League
  • BNXT League: Oostende blijft ongeslagen, Giants scoren meer dan 100 punten in Nederland
  • Rosius 6e in finale 60 meter, Obasuyi 7e in finale 60 meter horden
  • Doom verrassende wereldkampioen op de 400 meter
  • Wereldkampioen! Alexander Doom klopt Warholm op het WK indoor en pakt goud
  • Crestan pakt brons op de 800m, Belgian Cheetahs worden vierde
  • GOUD! Belgian Tornados zijn wereldkampioen na fenomenale finish van Doom
  • Verslag van de Antwerp 10 Miles
  • Keniaanse Jepchirchir breekt wereldrecord vrouwenmarathon in Londen, landgenoot Mutiso wint bij mannen
  • OPVALLEND: Moto3-rijder springt op verkeerde motor na crash in GP van Amerika's: "Dat is mijn motor!"
    Nieuws HBVL
  • VIDEO. Zoals de Karate Kid: Fransman krijgt terecht rood na drieste trap in gezicht
  • Pikante ‘pioniershow’ voor en mét senioren smaakt naar meer: “Nooit te oud om je stoutste dromen te durven dromen”
  • Lelijke kantine, lekkend dak en kapotte douches: door verouderde infrastructuur trekken sportclubs geen nieuwe leden aan
  • Slaagkans van ivf verschilt enorm tussen ziekenhuizen
  • Tientallen tornado’s teisteren VS: drie gewonden en ernstige schade
  • Mahdi en Bouchez over toekomstige regeringsvorming: “Als christendemocraten en liberalen aan zet komen, moet N-VA volgen”
  • Veel rust, natuur en mooie hoeves, maar waarom vlucht iedereen dan weg uit deze Limburgse gemeente?
  • Jeugdproducten Tristan Tielen en Stef Jaeken vaste waarden in Bocholter A-kern: “Fantastisch parcours afgelegd”
  • Pakt Maaseik voor het eerst in vijf jaar de titel of maakt Roeselare er vier op een rij van? “Twee teams met het mes tussen de tanden”
  • COLUMN. “Dinsdag stond de vollemaan in Schorpioen. Best rustig houden die dag, klonk het advies”
    10-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.via Chaudfontaine ...naar Banneux

    Hallo Fietsmakkers

    Voor de rit naar Chaudfontaine / Banneux heb ik dan toch de armstukken terug uit de kast moeten halen. Het was aan de frisse kant bij het vertrek,en met 4 man(Benny P,Berna,Franco en ikzelf) stonden we in Zutendaal.

    Fulvio had even voordien jammer genoeg afgebeld hij was wat ziekjes. Benny Presti met ettelijke kg minder en afgetraind kwam hem vervangen. De rest van de Fietsmakkers liggen nog ergens op een zuiders strand te genieten.

    De heenweg werd niet zwaar gemaakt met enkele hellingen tot in Banneux. Als gewoonlijk komt altijd eerst de Lanaye gevolgd door de klim naar het dorpje Beyne, een klim in 2 delen.

    Het eerste deel is een kleine km lang met gemid 4,8 %, het 2de deel zal een 2,100 km zijn met een gemid van 4,5 %. Allemaal goed te doen en de armstukken werden overbodig, behalve voor onze krachtpatser Flandrien Benny, die zonder was vertrokken.

    Na een mooie afdaling ligt Chaudfontaine op een 5 km. Vandaag niet de steile ‘Voie des Chars 19%’  maar de grote baan naar Ninane volgend, lengte 1,9 km – 7,7 gemid. ook niet te versmaden !

    Geen probleem voor Franco en Benny, Berna en ikzelf deden het veel rustiger.

    Nog net voor de afdaling van de Forges hebben we even halt gehouden aan het herdenkingsmonument van Stan Ockers klik voor info)

    De côte de Banneux komt als laatste voor het broodje bij de bakker, waar niet lang erna ook Leon en vrienden binnen kwamen op zoek naar innerlijke versterking.

    Onze terugweg was bezaaid met een dozijn hellingen de een langer dan de andere.

    Door het bos van Olne, over een mooi valsplat wegdek naar wat de Walen beweren het mooiste dorp van België ‘Soiron’. We fietsen door een mooi landschap en rijden door dorpjes als Josée…Melen…Bruiyere…Heuseux…Brchon…naar Visé maar eerst nog over die puist in Dalhem.

    De kms begonnen mij al parten te spelen maar een energiebar bracht snel redding!

    Maar dankzij Benny en Franco, die Berna en mij mooi de hele ‘tocht’ uit de’ tocht’ hebben gehouden, over sterke beren gesproken!!! 

    Ritgegevens

    4 man – 157 km – 24,8 km/u – 1604 Hms


     


     



    Categorie:Allerlei nieuws
    10-08-2013, 21:51 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    08-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijdrit van Franco

    Hallo Fietsmakkers

    Wat als een rustig ritje naar Scherpenheuvel op de blog werd aangekondigd is een tijdrit geworden van Franco over de 100 km. Hij nam de kop van begin tot einde!

    Eerst nog een haperende start, maar eenmaal op cruisecontrole was er geen houden meer aan.

    Berna en ikzelf (we waren met 3 man) konden alleen maar ons wagonnetje aanhangen achter de derny van Franco. Veel is er onderweg niet gezegd geweest, de adem hadden we wel voor iets anders gebruiken. Het was aanklampen geblazen, gelukkig konden we eens wat relaxen tijdens de stop aan een rood licht of gelukkig waren de slagbomen aan de overweg af en konden we even uitblazen.

    In Scherpenheuvel na de kaarsjes een tas koffie met rijsttaart( ferm groot stuk!).

    En daarna was het over de Jeugdherbergroute naar huis.

    Aangekomen aan het sas van Diepenbeek, klokten we af op 33,4 km/u gemid. Van Scherpenheuvel tot aan het sas van Diepenbeek 1uur11min. De totale rijtijd was 3u25min. Over 99,1 km

    Dat Franco in vorm is voor de Charly Gaul, daar twijfelen wij niet aan.

    De fietsmakkers van de Funbikers uit Bilzen organiseerden voor de 2de maal een ploegentijdrit voor wielerclubs uit Bilzen.

    Hier een actie foto van de a ploeg Funbikers . Helaas zijn ze hun vijfde man twee weken geleden verloren door een val ( Bosch H. ) sleutelbeen over . Toch haalden ze een verdiende tweede plaats algemeen achter de a ploeg van wtc rosmeer en voor de a ploeg van wtc schoonbeek . Chapeau mannen, prachtige prestatie !!!



    Categorie:Allerlei nieuws
    08-08-2013, 22:31 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    07-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 bewogenrit naar Aubel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    klik op foto
    Hallo Fietsmakkers

    Met 7 man werd er afgesproken om nog eens naar Banneux te fietsen, ditmaal om die enkelen die dit jaar nog niet de kans hebben gehad om een kaarsje te branden, in groepsverband is dat altijd makkelijker.

    De namen: Petros,Gianni,Fulvio,Berna,Franco,Giuseppe en ikzelf.

    Net voor de start in Zutendaal merkte Franco dat zijn bloc los stond. Er werd besloten om naar mijn huis in Beverst terug te rijden en daar het probleem met een sleutel aan te pakken.

    Maar omdat we voorbij de voordeur van Luc ‘Loupo’ zouden rijden, was een kans dat hij ons verder kon helpen, wat ook gebeurde. Prompt liet Luc z’n verfborstel vallen in de verpot en kwam met wat gereedschap om dat ‘bloc probleem’ eens aan te pakken. Het probleem moest blijkbaar elders anders gezocht worden en kon niet terplaatsen hersteld worden. Dus gaf Luc een reservewiel en konden we onze trip verder zetten. Een dikke merci aan mechanieker Loupo Luc voor zijn bereidheid om ons verder te helpen, je hebt een dikke pint verdient bij de volgende fietstocht!

    Nog maar net langs het kanaal en Gianni kreeg met een klapband te maken, een nieuw bandje gestoken en bij het oppompen…pafffff!!! Resultaat een dikke slip in de buitenband en wat nu gedaan??? Franco had een stukje buitenband bij die er vakkundig door Fulvio voor die slip werd geplaatst.

    Nu terug op weg naar het jaagpad en verder richting Visé. Lang heeft het niet geduurd of Petros kon lekke band roepen! Het eerste bandje gaf dadelijk de geest bij het oppompen en gelukkig had hij nog een tweede bandje bij…maar die verloor het ventiel! Wat een getaffel!!! Gelukkig is er dan Fulvio die een cursus ‘fietsenmaker’ volgt en wist er raad mee.

    De swung zat er volledig uit om nu nog naar Banneux te fietsen, we moesten er al bijna zijn en we stonden nog maar in Kanne! Dus werd er besloten om in de Voer te rijden en een koffie in Aubel te gaan drinken. Na de koffie en stokbrood voor Petros konden we terug huiswaarts keren. In Eysden kreeg ikzelf dan met een lekkeband af te rekenen, en konden we nadien onze weg vervolgen en in Zutendaal bij een welverdiende Grimberge konden we daar nog een mee lachen met onze pechdag en de fratsen van Petros, een echte “16 klepper” maar zeker een toffe Griek!

    Bedankt mannen, zie de mooie foto’s gemaakt door paparazzo Giuseppe. Mille grazie !

    Zeker een dikke merci aan mechanieker Fulvio die vandaag zijn handen vol had met de platte banden !

    Ritgegevens

    7 man – 125 km – 26 km/u – 675 Hms



    Categorie:Allerlei nieuws
    07-08-2013, 13:02 geschreven door Gino
    Reacties (4)
    06-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op Siciliaanse bodem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo Fietsmakkers

    Verslag geschreven door Franco

    Ziehier een klein verslagske van onze trip naar Sicilië , op aandringen van Antonio die ons het mooie Sicilië heeft laten zien ,en inderdaad het was gewoon prachtig,Natuurlijk mocht de fiets niet ontbreken om daar wat ritjes te rijden. De beklimming van de Etna stond al eerder op ons verlanglijstje en zou zeker voor de bijl gaan. We hebben in totaal 4 ritjes gereden met de plaatselijke wielertoeristen die ons door het mooie landschap loodsten. De beklimming van de Etna langs de zuidkant is 30 km lang . De stijgingspercentage zaten gemiddeld rond de 6 percent met enkele uitschieters. De beklimming hebben we rustig aan gedaan om te genieten van de mooie uitzichten die de Etna ons te bieden had. De vulkaan op de achtergrond die voortdurend stoom afliet. Eenmaal boven zaten we op 1957 meters hoogte. Op 30 km hebben we 1643 hoogtemeters overwonnen. Zowel op cultureel als op sportief vlak was het een geslaagde vakantie die zeker voor herhaling vatbaar is

    voor meer foto's klik op de foto






    Categorie:Allerlei nieuws
    06-08-2013, 21:49 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per week
  • 08/01-14/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
    Te Koop
  • IBood
  • Kapaza
  • 2de Hands
  • Dagelijkse koopjes
  • FIETS KALENDERS
  • Go Cycling
  • Fietspromo
  • GEZONDHEID & CONDITIE
  • Testen
  • Trainingsadvies
  • Blessurewijzer
  • Hoogtetraining & Voeding
  • SPEL
  • Redsquare
  • Quizplezier
  • Auto parkeren
  • Fietsvakantie
  • Blog als favoriet !
    Foto
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    postduif
    blog.seniorennet.be/postdui

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!