Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    26-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jachten op nachtelijk transport door Amsterdam

    Jachten op nachtelijk transport door Amsterdam

    AMSTERDAM- Amsterdammers die in de buurt van het Martin Luther King Park en de RAI wonen, kunnen in de nacht van woensdag op donderdag een bijzonder transport langs hun huis zien komen. Tien enorme zeiljachten worden vanaf de Amsteldijk richting het evenementencomplex vervoerd voor de watersportbeurs Hiswa. De jachten zijn te groot, te zwaar en te diep om overdag over de weg te vervoeren.

    De boten worden woensdagmiddag uit het water getakeld. Speciale diepladers rijden de jachten vanaf half een 's nacht naar de RAI. De bovenleidingen van de trams en enkele verkeerslichten moeten hiervoor wijken. Het grootste jacht meet 18 meter en is een Ferretti 500 van Italiaanse makelij, die zijn primeur beleeft in Nederland.

    De andere jachten zijn Nederlands, Noors en Italiaans. Naast deze enorme boten vinden honderden andere exemplaren de komende dagen hun weg naar de RAI. De opbouw van de Hiswa begint donderdag. Vanaf dinsdag is de watersportbeurs toegankelijk voor het publiek. NOCNSF-voorzitter Erica Terpstra verricht samen met de Zweedse directeur van de Volvo Ocean Race Knut Frostad de opening. De Hiswa is tot en met zondag 9 maart.
    De Telegraaf

    26-02-2008 om 16:47 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UK SOUTH - HAMBURG - 25P NAVIONICS PLATINUM
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    UK
    SOUTH - HAMBURG - 25P NAVIONICS PLATINUM 
    Gebruiken we voor ons vaargebied .


    24-02-2008 om 21:48 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Navionics - Viareggio Italië
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Navionics – Viareggio Italië

     

     Navionics krijgt prijs in VS

     

    Het Italiaanse bedrijf Navionics , leider in elektronische cartografie  heeft met zijn

    Multi-dimensionale elektronische cartografie een Amerikaanse prijs gewonnen .

    Op een jaarbeurs van de National Marine Electronics Association in Florida werden haar Platinum kaarten geprezen , vanwege hun innovatie , hun prestaties en hun betrouwbaarheid voor gebruik als maritieme navigatie .

     

    De Platinum van Navionics wordt de eerste multifunctionele kaart voor plotters genoemd .

    Satellietinformatie en gegevens van de gedetailleerde navigatiekaarten leveren driedimensionale dieptebeelden op , panoramafoto’s van havens en herkenningspunten .

     

    Platinum kaarten zijn beschikbaar in het Navionics XL3 dekkingsgebied op een 2GB CF en SD medium die compatibel zijn met de huidige leidende kaartplotter fabrikanten .

     

    Ik gebruik een E 120 van Raymarine en ben zeer tevreden over deze kaarten  .

    Zijn in 2006 op de markt gebracht en zijn ondertussen al flink in prijs gedaald .

    24-02-2008 om 21:42 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cruisewereld kijkt naar Zeeland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Cruisewereld kijkt naar Zeeland

    De Amadea zal als eerste cruiseschip in Vlissingen aanmeren.

     


    VLISSINGEN - Het eerste schip is geboekt, de kop is er af. "Dit is een mooie binnenkomer om in maart te presenteren op de Seatrade cruiseshipping convention in Miami." Er gebeurt iets in de wereld van de cruisevaart.

    Een nieuwkomer meldt zich en trekt - tegen de verwachting van velen in - de aandacht: Zeeland. Alex Nelis van Zeeland Cruiseport (en directeur van scheepsagent STT) is ermee in zijn nopjes. "We zijn aan het avontuur begonnen zonder de garantie te hebben dat het ook echt van de grond komt."

    Dat is wel heel bescheiden, want behalve STT zijn ook Inchcape en Felison Terminal initiatiefnemer. Inchcape handelt de cruisevaarten in Rotterdam, Amsterdam en IJmuiden af en kent dus wel degelijk het klappen van de zweep.

    De drie hebben inmiddels enkele tonnen euro's aan eigen geld gestoken in Zeeland Cruise Port. Beurzen in Miami en Hamburg zijn bezocht, folders en reclamemateriaal gedrukt en er zijn vooral veel contacten met reders gelegd. Op 11 tot en met 14 maart staat ZCP weer in Miami. "Reders willen graag met 'Zeeland' praten", zegt Nelis.

    Zeker nu Phoenix reisen als eerste reder heeft toegehapt. Er is nog wel een probleem. De initiatiefnemers vinden dat het havenschap en de provincie de aanlegsteiger in de Vlissingse Buitenhaven moeten betalen. Want daar zouden de schepen straks moeten afmeren, vindt ZCP. Dichtbij het station, de Rijksweg en de stad. Uit de eerste berekeningen blijkt dat de bouw van een zogenoemde vingerpier (op de plek van de oude Olau-steiger) 7 miljoen euro kost. Maar het havenschap en de provincie zijn nog niet enthousiast, stelt Nelis. "Het havenschap wil niet investeren omdat ze het te duur vindt en het geld niet terugverdiend aan haven- en kadegeld. Vreemd, want het is een uitbreiding van de bestaande Olau-steiger die in handen is van het havenschap. Zeeland Cruiseport is slechts gebruiker. Het havenschap zou moeten faciliteren." De verdiensten komen inderdaad niet uit het haven- en kadegeld, aldus Nelis. "Er wordt verdiend aan de excursies. De gasten bezoeken attracties en steden en geven daar hun geld uit. Dit is in belang van heel Zeeland."

    Een alternatieve locatie was de kade van houtbedrijf Finsa, eveneens in de Buitenhaven. "Finsa geeft echter geen toestemming aan Zeeland Cruiseport om er passagiersschepen af te meren. Dat kan werkzaamheden verstoren."

    De Buitenhaven is nu dus voorlopig uit beeld. Via de Maecon- groep in Middelburg wordt nog geprobeerd om subsidie binnen te halen in het kader van het Europees fonds voor regionale ontwikkeling 2007-2013. Of dat lukt, is nog niet duidelijk.

    Inmiddels is het te laat om het eerste schip in de Buitenhaven te laten afmeren. Daarom wijkt ZCP noodgedwongen uit naar industriegebied Vlissingen-Oost. Nelis: "De Amadea legt aan bij de kade van Daalimpex in de Bijleveldhaven. Daar ligt alle infrastructuur. In het kader van de ISPS-veiligheidsrichtlijnen voldoet het terrein prima. Het kan goed worden afgezet en is bewaakt met camera's." Zodra passagiers aankomen, worden ze met bussen van Bizon tours vervoerd.

    Het is nog steeds de bedoeling om een aankomst-terminal te maken in de te bouwen skihal in Vlissingen (nabij het station). "We hebben deze week met de initatiefnemers van dat project afgesproken dat we naar elkaar gaan verwijzen. We nemen de hal ook op in het excursieprogramma. Maar voordat we vierkante meters kunnen huren, moeten we eerst een plek in de Buitenhaven realiseren."

    door Jeffrey Kutterink  PZC

    23-02-2008 om 19:33 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf tips voor je aan je eerste cruise begint
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vijf tips voor je aan je eerste cruise begint

     

    Een cruise ondernemen wordt voor steeds meer mensen een alledaags iets. Er zijn cruiseschepen te over en de prijzen zijn tegenwoordig bereikbaar voor iedereen. Meer dan de helft van de mensen die nog nooit een cruise gemaakt hebben, zouden dat wel eens willen doen, zo blijkt uit een studie van de Cruise Lines International Association. Maar voor wie nog nooit een cruise heeft geboekt is er toch nog altijd een drempel. Wij zochten voor U uit hoe U zo'n vakantie op zee best aanpakt.
    Moet ik naar een reisbureau om een cruise te boeken?
    Elke scheepsmaatschappij die cruises organiseert heeft zijn eigen website. Je kan dus makkelijk je eigen reis boeken. Maar welk is de beste cruise voor U? Houd je van feestjes in discotheken en bars, of zak je liever onderuit bij cocktailmuziek in de cocktail lounge? En wat met uitstapjes naar wal. Ben je sportief en zie je een kajaktochtje wel zitten, of stap je liever op de geijkte toeristenbus die in de haven wacht? Hebben je kinderen een babysit nodig, of zijn ze al tevreden met knutselen en sportactiviteiten aan boord?
    Je kan makkelijk opzoeken en vergelijken wat ieder schip te bieden heeft, of advies krijgen via een website
    Anderzijds: het kost niets om een reisagent te raadplegen. Dan heb je meteen een prof die misschien het schip al heeft gezien, of aan boord is geweest en die al het werk voor je opknapt.
    Moet ik heel formeel gekleed gaan en aan tafel zitten met wildvreemden?
    De meeste cruiseschepen bieden verschillende opties aan: buffetten, cafés, specialiteitenrestaurants en formeel tafelen in een chique restaurant. Maar zelfs netjes tafelen wil nog niet zeggen dat je meteen in smoking en een avondkleed moet verschijnen. Een pak met das en een jurk zijn meer dan ok.
    Aan boord van sommige cruises kan je bij het eten zitten waar je wil, en indien dat niet het geval is, dan is de kans groot dat je andere leuke mensen aan tafel ontmoet.
    Wat moet ik meenemen?

    Breng teenslippers of sandalen mee en een badjas om van het zwembad naar je cabine te gaan. En kijk naar het weer op de vaarroute. Een reis naar de Caraïben in de winter betekent toch altijd een paar killere dagen op zee. Alaska in augustus? Breng een regenjas mee. Voor een cruise op de Nijl heb je genoeg aan je zomerse garderobe.

    Sommige schepen hebben wasmachines en drogers aan boord, anderen niet. Wasgoed naar de scheepswasserij zenden kan duur zijn. Breng dus liever genoeg kledij mee voor de hele reis, of ga naar een wasserij met machines die op muntstukken werken in een haven.
    Wil je een wekker naast je bed? Breng er dan eentje mee. Niet alle kajuiten hebben er, al kan je natuurlijk altijd vragen om 's ochtends wakker gebeld te worden.
    Is alles in de prijs inbegrepen?
    Cruise-prijzen worden berekend po de kajuit en het eten en sommige drankjes. Gratis drankjes zijn soms koffie, ijsthee, thee, limonade en fruitsap bij het ontbijt. Luxe-cruises geven je ook wijn en sterke dranken gratis. Maar er zij ook heel wat cruises waar je zelfs geen gratis koffietjes krijgt, maar waar je voor bijvoorbeeld 5 euro per dag gratis water krijgt. Let wel: in casino's, bij het zwembad geef je makkelijk wat
    Wie wat krapper bij kas zit, doet er dan ook goed aan zich aan boord te beperken tot de gratis activiteiten: zwembad, gym-zaal ,shows en cinéma en in de havens eerder te gaan wandelen dan in te schrijven voor een prijzige helikoptervlucht van op het achterdek. In de haven kan je ook bijna altijd goedkopere excursies boeken dan diegenen die aan boord worden aangeboden.geld uit aan alcoholische dranken.
    Hoeveel tipgeld moet ik betalen, en aan wie?
    Sommige luxe-cruises verbieden drinkgeld. Anderen bevelen een zeker bedrag aan. Vaak wordt een vaste service-taks gerekend voor het personeel in het restaurant en voor de man of vrouw die je kajuit schoon houdt. Een typisch bedrag voor kajuitpersoneel is 3 euro per dag en 5 tot 10 euro voor de kelners in het restaurant en de maître d'hotel. Maar je kan ook altijd het personeel aan het einde van de cruise bedanken met drinkgeld.

    23-02-2008 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen water maar GOLF Nieuws 500 m2 Megastore
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Geen water maar GOLF NIEUWS  500 M2 Megastore

    In de wintermaanden ga ik steeds overwinteren naar Spanje .
    Sta versteld van het aanbod van de vele golfterreinen en golf centra’s .
    In ons kleine landje is dat heel wat minder .
    Maar daar kan de komende jaren een beetje verandering in komen ,
    Met de veronderstelling dat er in 2015 ongeveer een 53200 Vlamingen zullen golfen .
    Bestaat er een behoefte aan bijkomende golfterreinen .

    Er start een onderzoek naar 7 nieuwe ‘type III’-terreinen:

    • Knokke, West-Vlaanderen;
    • Nevele, Oost-Vlaanderen;
    • Sint-Gillis-Waas, Oost-Vlaanderen;
    • Schilde, Antwerpen;
    • Lommel, Limburg;
    • Bree, Limbrug;
    • Strerrebeek, Vlaams-Brabant

    En in Stekene ( baan naar Hulst ) zal er binnenkort ook een winkel waar men golf artikelen en de laatste nieuwe golf trends kan aanschaffen zijn deuren openen .
    Opening voorzien tegen Maart 2008

    Een meerwaarde voor ons land .

    22-02-2008 om 17:51 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haringvlietbrug boven de windkracht 5 niet bediend

    Haringvlietbrug boven de windkracht 5 niet bediend

    Bron: KNWV

    Nieuw bedieningsregiem Haringvlietbrug
    Er is het nodige aan de hand met de Haringvlietbrug. De brug is toe aan een grote onderhoudsbeurt; de werkzaamheden zullen aan het eind van het jaar leiden tot een langdurige stremming. Onder andere is het remmechanisme van de klep versleten. Dat betekent dat de brug uit veiligheidsoverwegingen dit jaar niet bediend kan worden boven windkracht 5. En tot overmaat van ramp zullen er ook ernstige onderhoudswerkzaamheden aan de Moerdijkbrug plaatsvinden. Het verkeer zal voor een deel worden omgeleid over de Haringvlietbrug, waardoor de spitsstremmingen op de Haringvlietbrug zijn uitgebreid.

    De werkgroep Delta Noord van het Watersportverbond heeft regelmatig met Rijkswaterstaat overlegd over de ontstane situatie en de gevolgen ervan voor de watersport. Voor 2008 zijn de volgende bedieningstijden afgesproken:

    * 22 maart - 25 april en 30 augustus - omstreeks 6 september.
    Maandag t/m donderdag: 9.30, 10.00, 11.00, 12.00, 13.00, 14.00, 14.30.
    Vrijdag: 9.30, 10.00, 11.00, 12.00, 13.00, 14.00, 14.30, 19.30, 20.00, 21.00.
    Zaterdag, zondag en feestdagen: 9.00 – 21.00 uur, ieder heel uur m.u.v. 17.00 uur

    * 26 april – 27 juni
    Maandag t/m vrijdag: 9.30, 10.00, 11.00, 12.00, 13.00, 14.00, 14.30, 19.30, 20.00, 21.00.
    Zaterdag, zondag en feestdagen: 9.00 – 21.00 uur, ieder heel uur m.u.v. 17.00 uur

    * 28 juni – 29 augustus:
    Maandag t/m vrijdag: 9.30, 10.00, 11.00, 12.00, 13.00, 14.00, 15.00, 18.30, 19.00, 20.00, 21.00.
    Zaterdag, zondag en feestdagen: 9.00 – 21.00 uur, ieder heel uur m.u.v. 17.00 uur.

    * Vanaf omstreeks 6 september tot 6 december zal de brug vanwege groot onderhoud niet worden bediend.

    * Boven windkracht 5 wordt de brug niet bediend.

    Uiteraard is onderdoorvaart van de Haringvlietbrug altijd mogelijk; de doorvaarthoogte is NAP + 14.00 meter!

    Voor informatie over de actuele bedieningstijden kunnen watersporters terecht bij de Centrale bediening Volkeraksluizen, VHF 64 of tel. 0168-477500, of bij de Regionale Verkeerscentrale Dordrecht: VHF 71 of tel. 0800-0236200.

    21-02-2008 om 20:47 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klaar voor het nieuwe watersport seizoen?
    Klaar voor het nieuwe watersport seizoen?

    Het watersport seizoen gaat weer beginnen
    Het watersportseizoen staat (gelukkig) al weer voor de deur, het wordt tijd dat u uw boot klaar gaat maken voor het nieuwe watersport seizoen. Veel onderhoud aan uw boot kunt u zelf doen, een aantal zaken kunt u beter door watersportspecialisten laten doen. Maar, zelf klussen aan uw boot is niet alleen leuk, maar het bespaart u ook nog eens een hoop geld. Bovendien weet u dan precies hoe uw schip er bij staat.

    Antifouling en het onderwaterschip
    Antifouling beschermt uw schip tegen ongewenste aangroei van algen etc. Een snelle inspectie van de antifouling leert u al snel of u een nieuwe laag moet aanbrengen. Dit is sterk afhankelijk van uw ligplaats.

    Antifouling en zoet water
    Ligt u op zoetwater dan kunt u beslissen een jaartje over te slaan en de schilderbeurt naar volgend jaar te verschuiven. Op zoet water heeft u beduidend minder last van ongewenste aangroei. Er moet wel voldoende antifouling op de romp aanwezig zijn. Deze beslissing is mede afhankelijk van de soort antifouling die u hebt gebruikt.

    Antifouling op zout water
    Ligt het schip het grootste gedeelte van het jaar in zoutwater dan is het aanbrengen van een nieuwe laag antifouling absoluut een must. Het aanbrengen van een dunne laag is veelal voldoende om de aangroei in een vaarseizoen te beteugelen.

    Extra aandachtspunten onderwaterschip:

    Anodes wel of niet vervangen
    Voor dat het schip het water in gaat zijn er nog een paar extra aandachtpunten. De anodes moeten worden beoordeeld. Anodes bestaan vaak uit zink, soms uit aluminium en zorgen ervoor dat er geen galvanische corrosie ontstaat aan andere delen door electrolyse. De anode bestaat uit een minder edel metaal en zal als eerste worden aangevreten, een soort lokaas dus. In een jaar tijd kan een ande een flink eind gereduceerd zijn en moet dan ook vervangen worden.

    Schroef en schroefas
    Ook de schroef en schroefas van uw boot moeten aan een scherp oordeel worden onderworpen. Hebben deze geen overdadige speling, zijn de watergesmeerde lagers in de uithouder nog in takt. Zijn de schroefbladen vrij van aangroei en pokken? Ook het roer wordt op een zelfde manier beoordeeld. Het is raadzaam om de sensor van de snelheidsmeter te controleren en het schoepenradje van antifouling te voorzien. Zolang de boot op het droge staat is het handig om alle uitneembare sensoren te controleren en van nieuw siliconenvet te voorzien. Let hierbij op de dunne O ringen. Deze moeten onbeschadigd zijn.

    Boven de waterlijn
    Wat hier gebeuren moet is sterk afhankelijk waar het schip van gemaakt is en de leeftijd. Een 2 jaar jong polyester zeilschip zal nadat zij is schoongemaakt van een nieuwe waslaag worden voorzien en na gepoetst te zijn weer als nieuw te voorschijn komen. Een vijftig jaar oude stalen bakdekkruiser daar in tegen zal weer eens van een nieuwe verflaag moeten worden voorzien. Let wel op dat schilderen in het voorjaar wel bij de juiste temperatuur moet gebeuren. Een nieuwe waterlijn aanbrengen staat wel erg netjes.

    Het dek
    Wanneer de werkzaamheden aan het onderwaterschip en boven de waterlijn klaar zijn kan het schip het water in. Voor veel schepen is de klus nu grotendeels geklaard. Als het een zeilschip betreft waar de mast nog op moet worden gezet moet er nog veel werk verzet worden. Het plaatsen van een mast is zeer nauwkeurig werk dat u ook aan specialisten kunt overlaten. Afhankelijk van de wijze waarop de verstaging loopt zal alles zo moeten worden aangespannen worden dat de mast weer in de juiste positie staat. Voor iedere boot is hiervoor een eigenwerkwijze voorgeschreven die ongetwijfeld in de gebruiksaanwijzing of op internet is terug te vinden. Let op dat de mast aan alle kanten in de juiste positie komt te staan. Veelal begint het met het vast- en doorzetten van het onderwant waarna het topwant volgt en dan pas zijn de voor- en achterstag aan de beurt. Over de trim van de mast zijn dikke boeken geschreven en het is dan ook niet mogelijk om in het kort een nauwkeurige beschrijving te geven. Om het maximum uit uw boot halen is dit wel een belangrijk onderdeel van het vaarklaar maken. Wanneer dit alles is gebeurd kan natuurlijk het dek ook nog een goed poetsbeurt krijgen.

    Zeilen
    Wanneer de mast goed staat wordt het tijd voor de zeilen. Hopelijk heeft u ze aan het eind van het vaarseizoen gecontroleerd en indien nodig laten repareren. Zeilmakers hebben het in het begin van het seizoen altijd erg druk en wacht- en levertijden lopen dan snel op. Ook een wasbeurt is, mits professioneel gedaan, soms op zijn plaats. Indien er sprake van een rolfok is zet u de fokkeval niet te strak door. Het zeil heeft geen voorkabel, dus kan het gaan rekken wanneer er te veel spanning op komt te staan. Bij zeilen met leuvers ligt dit anders. Het grootzeil wordt gezet en gecontroleerd of zeillatten, reeflijnen, reefknuttels en cunninghamlijn allemaal op hun plaats zitten.

    Motor
    Heeft u, voor dat het schip de wal op ging, de motorolie ververst en nieuwe filters geplaatst dan hoeft u zich hier geen zorgen meer over te maken. Wel moet het antivries nog uit het motorblok in het geval van een motor met open koeling. Indien mogelijk vangen we dit op om het milieu te sparen. Controleer de V-snaren op slijtage en breng ze op de juiste spanning. Slippende v-snaren geven weinig kracht en slijten onnodig. Controleer ook of u reserve snaren aan boord heeft. Test ook even of de gaskabels gemakkelijk bewegen en onbeschadigd zijn. Een reserve gaskabel aan boord kan u een hoop ellende besparen.

    Impeller
    Indien u de motor een servicebeurt door een specialist laat geven zal deze vrijwel altijd de impeller vervangen. De impeller is een schoepenwiel dat zorgt voor voldoende koelwatertoevoer naar de motor en is zeer belangrijk. Brandstoffilters dienen gecontroleerd te worden op vervuiling en zonodig vervangen.

    Schroefasafdichting
    Tijdens het te water laten controleert u natuurlijk het glandlager op lekkage. Glandlagers zorgen voor de afdichting van de schroefas. Er zijn vele soorten glandlagers, die allen op hun eigen wijze de afsluiting maken. Indien mogelijk tornen we de motor eerst een paar maal met de handslinger rond, hiermee komt er weer olie op de plaatsen waar het moet zijn. Als alle afsluiters weer openstaan en de accu ook weer verbonden is kan er gestart worden. Raadpleeg in ieder geval het instructieboekje en volg de aanwijzingen op.

    Het interieur
    Binnen is natuurlijk veel te doen. Om niet tijdens de zomerse tripjes voor verrassingen te komen staan is het zinvol om van voor naar achteren te werken. Op deze wijze krijgt iedere kooi, bakkist, lade, kastje etc. even de volle aandacht. Wanneer er zaken aan boord zijn die in de afgelopen jaren nooit gebruikt zijn, haal ze dan van boord, een schip is geen bergplaats voor overbodige zaken. Na een grondige schoonmaakbeurt ruikt uw schip weer helemaal fris.

    Veiligheidsmiddelen aan boord
    Een aantal veiligheidsmiddelen vragen om een speciale behandeling. Pyrotechnisch materiaal (noodsignalen), zoals fakkels en lichtkogels moeten op hun houdbaarheidsdatum worden gecontroleerd. Ook reddingsvesten en vlotten dienen binnen de keuringseisen te vallen, let ook even op de zouttabletten in de vesten en zorg voor reservemateriaal.

    Touwen, landvasten en schoten
    Controleer aan het begin van het watersport seizoen ook even de landvasten, schoten en ander touwwerk aan boord. Oud, maar onbeschadigd touwwerk, kunt u vaak prima wassen in de wasmachine op een lage temperatuur.

    Gas en elektriciteit aan boord
    Controleer de elektrische aansluitingen, de walstroomaansluiting (denk om randaarde), de verlichting en de acculader. Vervang roestige stekers, het geeft een slechte verbinding die brandgevaar oplevert. De gasslang dient geheel onbeschadigd te zijn en niet ouder dan 2 jaar. Ook al lijken ze onbeschadigd, vervang ze. Het gaat om uw eigen veiligheid.

    Bron: WatersportAlmanak .

    21-02-2008 om 20:40 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borsele neemt cruiseterminal onder de loep

    Het kwijnende cruisetoerisme in Antwerpen heeft dringend nieuwe impulsen nodig

     

    Het cruisetoerisme in Antwerpen zit al enkele jaren in een dipje. In 2001 meerden er nog 41 cruise-schepen aan in onze haven, in 2005 waren dat er amper 7. En ook voor dit jaar ziet het er slecht uit. De nieuwe cruise-terminal ligt er vaak verlaten bij, terwijl het net de bedoeling was om zo meer toeristen aan te trekken. Vlaams Volksvertegenwoordiger Bart De Wever uitte zijn bezorgdheid daarover tegen Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois.  Die belooft te gaan praten met Minister Dewael om de formaliteiten voor de reizigers te versoepelen.

     

     

    Ik denk dat het al wat laat is als ik dit artikel lees



    Borsele neemt cruiseterminal onder de loep

    NIEUWDORP - De gemeente Borsele gaat onderzoeken welke gevolgen de komst van cruiseschepen naar de Bijleveldhaven in Vlissingen Oost heeft. "Wij staan in principe positief tegenover het initiatief", stelt wethouder Jan Zandee (SGPCU, milieu), "maar we willen over deze nieuwe activiteit een weloverwogen beslissing nemen." Het onderzoek richt zich onder meer op de vraag hoe de aanwezigheid van passagiers zich verhoudt tot de andere activiteiten in het gebied.


    Ook wordt bekeken welke verkeersstromen de terminal met zich meebrengt. De Bijleveldhaven zal tijdelijk als cruiseterminal worden gebruikt, tot het mogelijk is in de Buitenhaven nabij Vlissingen cruiseschepen af te meren.

    Alex Nelis van Zeeland Cruise Port, directeur van de Vlissingse scheepsagentuur STT, verwacht begin 2009 het eerste cruiseschip. Hoe lang de Bijleveldhaven precies nodig is, is onbekend. Nelis hoopt zo snel mogelijk naar Vlissingen te kunnen, maar 'dat gaat nog wel een paar jaar duren'.

    PZC

    21-02-2008 om 19:20 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Port Of Rotterdam Cruise Terminal

    PORT OF ROTTERDAM

    CRUISE TERMINAL

     

    27/apr/08

    13 June 2008

    2 July 2008

    MV Nordnorge

    MV Boudicca

    MS. Eurodam

    Hurtigruten

    Fred Olsen

    Holland America Line

    13.00 - 00.00 hours

    11.00 - 17.00 hours

    00.00 - 16.00 hours

     

     

     

    28/apr/08

    20 June 2008

    18 July 2008

    MV Nordnorge

    Seven Seas Voyager

    Queen Elizabeth 2

    Hurtigruten

    Regent Seven Seas Cruises

    Cunard Line

    00.00 - 13.00 hours

    07.00 - 16.00 hours

    10.00 - 18.00 hours

     

     

     

           3/ May /2008

    29 June 2008

    22 July 2008

    Alexander von Humboldt II

    MS. Eurodam

    MS. Maasdam

    Club Cruise

    Holland America Line

    Holland America Line

    07.00 - 13.00 hours

    11.00 - 00.00 hours

    07.00 - 17.00 hours

     

     

     

    4 May 2008

    30 June 2008

    28 July 2008

    Queen Victoria

    MS. Eurodam

    MS. Rotterdam

    Cunard Line

    Holland America Line

    Holland America Line

    12.00 - 22.00 hours

    00.00 - 00.00 hours

    07.00 - 17.00 hours

     

     

     

    1 June 2008

    1 July 2008

    12/dec/08

    Oriana

    MS. Eurodam

    Queen Victoria

    P&O Cruises

    Holland America Line

    Cunard Line

    10.30 - 19.00 hours

    00.00 - 00.00 hours

    12.00 - 22.00 hours

    21-02-2008 om 17:52 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kanaal is niet voor recreatie
    Kanaal is niet voor recreatie


    Woensdag 20 februari 2008 - TERNEUZEN - Het Kanaal van Gent naar Terneuzen en de aansluitende waterverbindingen in Vlaanderen zijn niet echt geschikt voor de recreatievaart. De waterverbindingen hebben in de eerste plaats een economische functie en lenen zich niet goed voor grootschalig recreatief verbruik.


    Bovendien, zo meent commissaris van de koningin in Zeeland Karla Peijs, zijn de veiligheid op het Kanaal, de Westerschelde en de Vlaamse kanalen en rivieren niet gediend met een forse toename van recreatieve vaartuigen.

    Professor Luuk Boelens van de Universiteit van Utrecht lanceerde vorige week tijdens de eerste Kanaalzoneconferentie het idee om de Kanaalzone uit te bouwen tot een 'kanaalcruisecentrum', zoals Manchester in Engeland dat tegenwoordig is. Daar wordt met 'narrow boats' (langvormige platbodems) intensief gevaren over een stelsel van vroeg-industriële kanalen. Terneuzen-Gent zou in Boelens' optiek het middelpunt van zo'n stelsel in West-Europa kunnen worden.


    BN  De Stem

    21-02-2008 om 15:49 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Atlantic Motoryachts 3 D voorstelling Atlantic 50
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het grootste deel van de Atlantic Moteryachts worden gebouwd volgens
    de persoonlijke smaak van de eigenaars .
    Zie mijn ARCHIEF per week vanaf 27/03/2006.
    Met het begin van de bouw van de NO LIMIT IV .




    Ontwerper : John  A . Bennett  &  Vennoot .

    Werf :         Atlantic Moteryachts  BV 
                      Sudersélaene  15
                      8711  GX Workum
                      Nederland

    18-02-2008 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jachthavens aan onze kust krijgen duizend nieuwe ligplaatsen
    Jachthavens krijgen duizend nieuwe ligplaatsen

    BLANKENBERGE/NIEUWPOORT - Er komen aan onze kust op korte termijn zo'n 1.000ligplaatsen bij in de jachthavens. Dat antwoordde Vlaams minister van Havens Kris Peeters (CD&V) op een parlementaire vraag van Patrick De Klerck. Intussen blijft ook Blankenberge ijveren voor extra plaatsen.

    Volgens Patrick De Klerck (Open VLD), Vlaams parlementslid en Blankenbergse schepen, is er momenteel een groot tekort aan ligplaatsen in de Vlaamse jachthavens. 'De cijfers spreken van 1.000 tot 2.000ligplaatsen te weinig', weet hij. Een ander probleem volgens De Klerck is het oneigenlijk gebruik van de ligplaatsen, die als een soort tweede verblijf dienst doen.

    Hij kaartte die problematiek aan bij Kris Peeters, Vlaams minister van Havens, die antwoordde dat er op korte termijn zo'n duizend ligplaatsen bijkomen. In Nieuwpoort gaat het om 680ligplaatsen: ruim 600 in de zone ter hoogte van de rechteroever en nog eens een goeie zestig aan de site van de Kromme Hoek. Door de sanering en herinrichting van het Vuurtorendok in Oostende worden er daar in 250extra ligplaatsen. En in Zeebrugge creëert de herinrichting van het Tijdok dertig extra locaties.

    De Klerck dringt er bij de minister op aan om ook in Blankenberge meer ruimte te creëren voor jachten. 'Door de afgraving van de oostelijke landtong kunnen er zeker nog enkele tientallen nieuwe ligplaatsen gecreëerd worden. Ter hoogte van de resterende oostelijke landtong kan er dan eventueel een ondergrondse garage gerealiseerd worden en is er ook een beperkte uitbreiding mogelijk voor de jachtclubs. Dit laatste is trouwens noodzakelijk om aan de voorwaarden van de langdurige concessie te voldoen. Verdere bebouwing op de oostelijke landtong is echter volledig uit den boze', vervolgt hij.

    Om het oneigenlijk gebruik van de ligplaatsen in kaart te brengen en tegen te gaan, laat minister Peeters momenteel een studie uitvoeren in de Vlaamse jachthavens. 'Het is de bedoeling om na het vaarseizoen 2008 een duidelijk beeld te hebben van de situatie betreffende de niet-varende boten en woonboten in de kustjachthavens', zegt minister Kris Peeters. Als er dan duidelijkheid is over de problematiek, belooft de minister om maatregelen te nemen tegen het oneigenlijk gebruik van de ligplaatsen.

    Het Nieuwsblad

    30-01-2008 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken aan Antwerpse Noorderlaanbrug starten half februari .

    Werken aan Antwerpse Noorderlaanbrug starten half februari .
    De voorbereiding voor de werken aan de Noorderlaanbrug in Antwerpen start op 18 februari.
    De werken aan de brug zullen in totaal twee jaar duren.
    De werken aan de Noorderlaanbrug maken deel uit van het Masterplan Mobiliteit.
    Binnen dat Masterplan worden zeven bruggen boven het Albertkanaal aangepakt om de capaciteit van het Albertkanaal te vergroten en zo de binnenscheepvaart te stimuleren.

    De bestaande Noorderlaanbrug wordt daarom zo'n 3 meter verhoogd en vervangen door een aparte brug voor het autoverkeer en een aparte brug voor het openbaar vervoer. Op de nieuwe bruggen komen ook voet- en fietspaden die fysiek gescheiden zijn van het gewone verkeer. (belga/sps)

    29-01-2008 om 19:03 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schip loopt vast op De Vormt .

    Schip loopt vast op De Vormt
    Een met grind geladen schip uit Giesbeek, de Eert-J, liep woensdagmiddag vast op De Vormt. Het betekende de eerste klus van 2008 voor de mannen van de KNRM Urk. De hulp werd ingeroepen van sleepboot Coby, die juist richting de Urker haven voer. Ook de Willemtje en de Koningin Beatrix kwamen ter assistentie ter plaatse. Een sleeptros werd vastgemaakt aan de Eert-J en Coby begon te trekken.
    Na ongeveer tien minuten kwam er beweging in en kon het schip naar dieper water worden gesleept. Daarna werd het schip gecontroleerd op eventuele lekkage. Dit was niet het geval, dus kon de Eert-J haar weg vervolgen vanaf de IJssel naar Lemmer. Reddingboten Koningin Beatrix, Willemtje en sleepboot Coby keerden terug naar de haven.      OpUrk.nl

    Het is niet altijd pleziervaart die vastloopt op De Vormt .
    Ten Westen van Urk ligt De Vormt
    geschreven op 23-09-2007

    29-01-2008 om 18:59 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De brugbediening in Friesland vanaf 15 maart
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De brugbediening in Friesland.
    Hoewel Friesland inmiddels meerdere aquaducten rijk is worden de resterende bruggen tijdens het vaarseizoen intensief bediend om het u als watersporter gemakkelijk te maken.

    In 2008 start de brugbediening op zaterdag 15 maart:

    • van 09.00 tot 12.00 uur,
    • van 13.00 tot 16.15 uur
    • van 17.15 tot 19.00 uur
    • In de maanden juni, juli en augustus worden alle bruggen tot 20.00 uur bediend
    • De dagelijkse brugbediening in 2007 is tot 1 november, dus óók op zon- en feestdagen
    • De bootverhuur kent daarom in Friesland weinig beperkingen.

    Algemene regels bij bruggen en sluizen:

    • Sluit altijd achteraan bij wachtende boten voor bruggen en sluizen en wacht uw beurt rustig af.
    • Volg verkeersaanwijzingen van het bedienend personeel op.
    • Bij druk wegverkeer wordt het waterverkeer verzameld.

    Voor meer informatie over de bedieningstijden en afwijkingen hierop surf je naar:
    www.fryslan.nl/bedieningstijden
    en kijk bij bedieningstijden.

    28-01-2008 om 18:06 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overheid - Cijfers recreatievaart

    Overheid - Cijfers recreatievaart

    De groei van de pleziervaart vnl. op de binnenwateren blijft stijgen (zie onderstaande tabel). De gestage stijging van het aantal afgeleverde vaarvergunningen, verplicht voor het besturen van jachten die sneller kunnen varen dan 20 km/u of langer zijn dan 15 m, duidt op een stijging in het aantal gegeven cursussen door zowel de privéscholen als de opleidingsafdelingen van de verenigingen. Toch melden de navigatiescholen dat velen de cursussen volgen zonder het vooruitzicht de examens te zullen afleggen.

    Het aantal afgeleverde vlaggenbrieven is significant voor het aantal verkochte, nieuwe boten, dan wel ingevoerde tweedehandsboten.

    De dienstverlening van de overheid op vlak van consequente bediening van de bruggen en sluizen op zon- en feestdagen ligt mee aan de basis van de gestage groei van de pleziervaart. Diverse overlegplatformen tussen beleidsmakers, beheerders en gebruikers van onze waterwegen leiden tot een grotere efficiëntie, een betere dienstverlening en uitbreiding van de pleziervaartinfrastructuur.

    stuurbrevetten pleziervaart 2003 2105
                                             2004 2870
                                             2005 3042
                                             2006 3399 
                                             2007 4085
                                             totaal: 15501

    vlaggenbrieven :                2003 1545 
                                            2004 5355
                                            2005 5801 
                                            2006 6451
                                            2007 6036
                                            totaal: 25188

    immatricularieplaten
    binnenvaart:                      2003 1608
                                            2004 1726
                                            2005 1934
                                            2006 2015
                                            2007 1824
                                            totaal: 9107                 

    cijfers: FOD mobiliteit / Nautibel

    26-01-2008 om 18:22 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dure jachten immuun voor beurscrisis ?

     

    DÜSSELDORF - Het mogen turbulente economische tijden zijn, op de botenbeurs Boot in Düsseldorf wordt de kalmte bewaard. In de lounge van hal 7a, waar de superjachten staan te pronken, heerst een serene rust. Heren in overwegend marineblauwe blazers en design maatpakken, drinken er op dit matineuze uur rustig hun koffie, een enkeling waagt zich aan een glas droge witte. Van een paniekstemming na de alarmerende berichten over een beurskrach is geen sprake.

     

    "Is er een beurscrisis?", vraagt de kalende zakenpartner van Peter Mintal quasi-onwetend. Mintal is marketing-manager van PR Marine uit Duitsland, dat boten in het dure topsegment bouwt. De bijna twee meter lange joyeuze veertiger zucht: "Ach, ja een beurskrach. De wereld van de topjachten, zeg maar de boten van vier miljoen en meer, is conjunctuurongevoelig. Die is als het ware immuun voor een beurscrisis. Als de economie slecht draait, zitten de orderboeken van de werven voor de dure jachten vol. Je kunt er tot 2010 al geen meer bestellen. Mensen steken eerder hun geld in een dure boot dan in een kapotte economie. Boten, juwelen en goud, het is allemaal waardevast."

     

    Bovendien wordt 90 procent van de boten gebouwd om te verhuren, geeft Mintal aan. De huur van een jacht, voorzien van jacuzzi, droomkeuken, lounge, apart gastenverblijf met eigen bad en een groot raam op waterlijnhoogte, bedraagt circa 300.000 euro per jaar. "Dat biedt weer tal van fiscale voordelen voor de huurder, evenals het leasen van een jacht, dat ook zeer veel gebeurt. Dat zorgt er allemaal voor dat het geld zijn werk kan blijven doen." Voor Darry Sharman van Sarnia Yachts van het kanaaleiland Guernsey - het Eldorado voor liefhebbers van dure jachten vanwege de fraaie maritieme natuur en het vriendelijke belasting- en financieringsklimaat - ligt de scheidslijn tussen 'rood' en 'blauw' bij 35 meter. "De makers en eigenaars van boten van meer dan 35 meter zijn wel wat nerveus maar hebben niet echt het wit om de neus. Zo'n crisis raakt hen niet. Voor de bouwers van boten van minder dan 35 meter en de kopers van deze boten wordt het zwaar weer. Die komen in een dip."

     

    Vrony Stegenga van het Nederlandse Ciris Capital, dat de aanschaf van boten vanaf 50.000 euro helpt financieren, houdt voorlopig de vingers gekruist. "We merken nog niks van de beursproblemen. We kunnen nog steeds geld bij de banken krijgen. Maar als de crisis aanhoudt, vrezen we dat veel van onze potentiële klanten alles 'on hold' zetten." Ze vouwt lichtelijk nerveus een brochure in elkaar. "Crises komen, crises gaan ook weer", meent Boot-bezoeker Jochen Weiss uit Frankfurt, liefhebber van dure, zeewaardige jachten. "Kijk eens naar de BSE-ziekte. Niemand at nog vlees, maar na twee weken laadden de mensen de karren weer vol. Zo gaat dat met boten ook."

    25-01-2008 om 18:13 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dehler koopt Belgische jachtbouwer ETAP Yachting

    Nieuws uit WaterTrends

    Dehler koopt Belgische jachtbouwer ETAP Yachting

    Vandaag heeft het Duitse Dehler op Boot Düsseldorf bekend gemaakt dat zij de aankoop van het Belgische jachtbouw bedrijf ETAP Yachting heeft voltooid.
    Dit is de eerste overname sinds groei investeerder Buchanan Capital Partners slechts 2 maanden geleden aan boord is

    Dehler meldt ons dat de ETAP Yachting productiehal zal blijven bestaan en dat bestaande merknamen niet zullen verdwijnen. Reeds geplande investeringen zouden ook niet in het gedrang komen en al het ETAP Yachting personeel blijft in dienst.

    WaterTrends.be

    25-01-2008 om 18:11 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werk aan Noordelijke Elfstedenvaarroute start in februari
    Nieuwsbericht Motorbootvaren


    22-1-2008

    Werk aan Noordelijke Elfstedenvaarroute start in februari

    Gemeenten, provincie en waterschap tekenen voor voltooiing van route

    De zes betrokken gemeenten, de provincie Fryslân, het Friese Merenproject en het Wetterskip Fryslân zijn op 18 januari definitief de samenwerking aangegaan om de Noordelijke Elfstedenvaarroute bevaarbaar te maken. Deze samenwerking is bezegeld met een ondertekening tijdens een feestelijke bijeenkomst bij de molen in Vrouwenparochie. Hiermee kan de eerste concrete stap in de uitvoering gezet worden: het verhogen van de bruggen en het bouwen van aanlegsteigers. Jaap Keizer, voorzitter van de stuurgroep Noordelijke Elfstedenvaarroute, maakte tijdens de bijeenkomst bekend dat deze aanbesteding gegund is aan Jansma Wegen en Milieu uit Drachten. De werkzaamheden starten in de week van 4 februari aan de brug over de Blikfeart bij de Langhuisterweg.

    Tegen een echte Elfstedentocht kan niets op. Maar wanneer ook het noordelijke deel van de route bevaarbaar is, kunnen pleziervaarders de tocht met de boot maken. En dat komt misschien wel het dichtste in de buurt bij de beleving van een tocht op de schaats. In ieder geval leren zowel inwoners als toeristen de rust, ruimte en cultuur van Noord-Fryslân op een nieuwe manier kennen.
    Het ophogen van de bruggen en de aanleg van de steigers is de eerste concrete stap voor het bevaarbaar maken van de Noordelijke Elfstedenvaarroute van Berlikum naar Bartlehiem naar Leeuwarden.

    De werkzaamheden aan de bruggen zijn naar verwachting in november van dit jaar afgerond. Het gehele project zal naar verwachting in 2010 klaar zijn. De stuurgroep wil voor de zomer een besluit nemen over de aanbesteding van de sluizen bij Wier en Oude Leije en later in het jaar ook over de verbreding en verdieping van de vaarwegen. Dit betekent kortom dat pleziervaarders deze zomer nog niet door Noordelijke Elfstedenvaarroute kunnen varen.

    Stuurgroep Noordelijke Elfstedenvaarroute
    De stuurgroep Noordelijke Elfstedenvaarroute bestaat uit de gemeenten het Bildt, Ferwerderadiel, Leeuwarden, Leeuwarderadeel, Menaldumadeel en Tytsjerksteradiel, de provincie Fryslân en Wetterskip Fryslân. Het project Noordelijke Elfstedenvaarroute is onderdeel van het Friese Merenproject.
    De gemeente Leeuwarderadeel treedt namens alle partijen op als opdrachtgevende partij voor het hele project. Het project wordt mede mogelijk gemaakt door de Leader+, Westergozone en Stadsregio Leeuwarden.



    Internetadres: www.friesemeren.nl

    25-01-2008 om 18:09 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 51de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!