De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
De islamleraar van het atheneum vertrok naar de eeuwige jachtvelden. Zo dood als een vermorzelde pier. Hij hitste zijn moslimleerlingen op tijdens de islamles. Hij maakte hen opstandig met wie weet welke nonsens. Turkse onzin verkopen in een Vlaamse school?! Absurd! Maar ik moest fel zwijgen. Nu hoeft dat niet meer. Nu kan ik hier vrij mijn mening uiten.
Voor moslims bestaat er slechts één hiernamaals: de hel!Waar Allah heer en meester is. Een hel zo ergens in een duistere uithoek van het heelal, een godvergeten plek waar je enkel de weg naartoe vindt als je je aardse leven verklooid hebt, als je gevestigde samenlevingen overhoop hebt gehaald om er je eigen stek van te maken, om westerlingen aan te vallen en te vermoorden. Dán alleen word je door die duivelse plek aangezogen.
In de hel wordt Allah bijgestaan door Mohammed, de verhevene, de schildwacht aan de hellepoort, een soort Sinte Pieter maar dan op z'n moslims. Mohammed ondervraagt alle nieuwkomers die aan de hellepoort komen aankloppen, over de koranteksten. Wie niet slaagt wordt onmiddellijk afgevoerd naar de kamer met de vurigste vlammen. Twijfelgevallen mogen in de kamer met gedempt vuur varkenslapjes roosteren op hete kolen. En gebuisden vliegen line recta naar de kamer waar verleidelijke geile maagdjes uitdagend in hun blootje dansen en springen, maar die maagdjes blijven voor altijd onbereikbaar. Geen genade voor die mannen. En wie de weg durft te vragen naar de hemel of naar het vagevuur, krijgt eerst een pandoering van Allah, en daarna vliegt ie naar de isoleercel waar eenzame vlammen hem voor eeuwig zullen omarmen.
Het onblusbare vuur, de eeuwige gloed en het gruwelijke vooruitzicht van een eeuwig lijden... dát is het verdiende lot dat alle moslims beschoren is. Maar dat is nu nog niet helemaal tot hen doorgedrongen...
Nu heb ik zin om enkele overpeinzingen over moslims neer te pennen. Met mijn pen... Moslims zijn er in alle soorten en merken, in alle vormen en contouren. Gaande van prutsmoslimpjes naar terroristische moslims, en daar tussenin een hele waaier van baardapen, brulapen en blaaskaken. Maar allemaal gehypnotiseerd en opgehitst door Allah, en gedreven door de Koran waarin waarzegger Mohammed zijn profetische voorspellingen noteerde. Nu zie je die toekomstvoorspellingen soms ook op tv waar kaart- en andere handlezeresjes hun helderziendheid manifesteren. Die meisjes spelen Mohammedje.
Dus de profeet Mohammed had in de sterren gelezen en in zijn eigen glazen ballen gezien dat wanneer er hier in het westen genoeg moslims neergedropt worden, er heibel van zou komen, en tóch ondernam hij niets om dat te voorkomen. Hij bleef maar boodschappen en openbaringen verkondigen, alsof hij het onheil dat over het westen hing, met plezier tolereerde. Als profeet heeft hij het sluipende gevaar gniffelend gadegeslagen. Het verwondert me niet dat die profeet Mohammed nu en dan eens belachelijk gemaakt wordt. Eigen schuld. Iemand die kan openbaren en voorspellen is verplicht om alle toekomstige onheil te voorkomen. Hij heeft het niét gedaan, hij heeft alles op zijn beloop gelaten. Logisch dat er zo nu en dan met hem gespot wordt.
En nu zitten we hier met barbaarse, achterlijke, agressieve moslims die met hun frustraties geen blijf weten en duivelse bedoelingen hebben. De bedoeling om hier alles in te palmen en hun ideeën op te dringen, desnoods en liefst met geweld. Hun middelen daartoe zijn chaos creëren, rellen en tumult veroorzaken, islamitische uitspattingen dus. Ondertussen hebben ze zichzelve verloren en hun identiteit begint te wankelen. Daarom moeten er steeds verse moslims naar hier ingevoerd worden. De vorige reeks is dolgedraaid. Hadden ze moeten weten alvorens met hun kamelen naar hier te komen. Zandkorrels kunnen ze hier niet meer tellen en hun kamelen hebben onlaafbare dorst. Hun wortels hebben ze ginder achtergelaten, ergens verborgen onder het zand in de woestijn... En we weten allemaal welk lot ontwortelden te wachten staat. Criminaliteit!...
Er is iets aan het rommelen. Gisteren wilden ze onze beste leerkrachten afpakken, en vandaag steken ze de schuld op het onderwijs dat allochtoontjes zo hopeloos achterop geraken dat ze aan geen diploma geraken.
Het Minderhedenforum met Wouter Van Bellingen als stamhoofd (zie flatterende foto), zegt dat het probleem van de schooluitval bij het onderwijs zelf ligt... (?!)... Met schooluitval bedoelen ze dat vooral 'kansarme jongeren met een migratieachtergrond' op de arbeidsmarkt komen zonder diploma. Tot die vaststelling kwam het Steunpunt Studie- en Schoolloopbanen (SSS).
Die SSS'ers willen maar niet stoppen. Een nieuwe rage? Een nieuwe uitvinding om de allochtone schoolbevolking te verdedigen? En als het Minderhedenforum er zich bij aansluit zijn ze sterk genoeg om ONS onderwijs aan te vallen en te beschuldigen van onvoldoende aandacht voor de allochtone leerling. Scholen en overheid worden met de vinger gewezen, de allochtoon gaat vrijuit.
SSS en het Stamhoofd zeggen dat scholen meer oog moeten hebben voor de sociaal-economische problematiek van leerlingen en dat er een betere studiekeuzebegeleiding moet komen. Dat de overheid meer kansen moet bieden aan leerlingen met een migratieachtergrond. Dat de wachtuitkering van jongeren niet mag afgeschaft worden. Op schoolniveau moet er aan het probleem gewerkt worden... In hun pleidooi wordt halsstarrig het woord 'allochtoon' vermeden, gisteren ook al, dus zal ik het woord 'allochtoon' maar gebruiken.
Wat mag het onderwijs verwachten van de allochtone leerling zelf? Die vraag stelt zich vanzelf.Onderwijs is geen eenrichtingsverkeer. Altijd al hebben leerkrachten meer aandacht geschonken aan allochtone leerlingen, vaak ten koste van onze eigen leerlingen. Aan de lopende band liepen er geldverslindende migrantenprojecten. Altijd al leverden scholen enorme inspanningen om de allochtoon in het gareel te doen lopen. Allemaal vergeefse pogingen om 'de allochtoon' drijvende te houden in het multiculturele moeras. De toegevingen van het onderwijs richting 'allochtoon' swingden de pan uit, kijk maar naar de tolerantie jegens islamlessen, de adoratie van de islamleraar, het tolereren van de thuistaal in de klas en op de speelplaats. Scholen verheerlijkten allochtonen en concurreerden met elkaar om allochtonen in de watten te leggen.
Waarom hamer ik op de bijdrage van de allochtoon? Op ZIJN inspanningen om aan een diploma te geraken?
Omdat de allochtoon weinig integratiebereidheid toont, blijft plakken aan zijn thuistaal en thuiscultuur, weinig interesse heeft voor studie- en beroepsmogelijkheden, ondanks individuele taalessen nog altijd niet wil en niet kan Nederlands spreken, omdat de allochtoon in de klas zich manifesteert als een kuddedier en zich schuilt achter de groep, omdat hij in de klas geen prestatiegerichtheid laat zien, zich onvoldoende kan concentreren omdat hij steeds met zijn soortgenoten bezig is, omdat hij thuis niet geholpen wordt met zijn huiswerk, eerder nog mag hij naar de koranles, omdat hij geen respect toont voor zijn leerkrachten... omdat allochtone ouders massaal wegblijven van ouderavonden...
Ziezo, heer Van Bellingen, genoeg stof om u eens te bezinnen over uw 'jongeren met migratieachtergrond', en wat ZIJZELF kunnen bijdragen om te slagen in ONZE scholen!
Onderzoekers van het Steunpunt Studie- en Schoolloopbanen (SSS) zijn tot het besluit gekomen dat de beste leerkrachten les moeten geven aan risicoleerlingen... Ik begin al te steigeren.
Met risicoleerlingen bedoelen ze leerlingen met een lage socio-economische gezinssituatie en anderstalige leerlingen. Het begint me op te vallen dat angstvallig het woord 'allochtoon' vermeden wordt... Ik begin nog meer te steigeren.
Uit het SSS-onderzoek blijkt dat het effect van goede leerkrachten op de prestaties van 'risicoleerlingen' sterker is dan op 'andere leerlingen'. En dat de prestatiekloof tussen Nederlandstaligen en anderstaligen kleiner wordt. PRESTATIEKLOOF! Het woord is gevallen... Dus alweer een onderzoek dat de zwakke allochtoon omhoog wil hijsen naar het niveau van de sterke autochtoon. De bekende nivellering. Gevaarlijk voor ons kwaliteitsonderwijs!
De SSS-onderzoekers hebben bewust gezwegen over 'blank/zwart', 'autochtoon/allochtoon'. Sluw.
Ik vind dat de beste leerkrachten voorbehouden moeten blijven voor de sterkste leerlingen, voor onze eigen Vlaamse leerlingen die niet mogen afglijden naar het minderwaardige peil van de 'risicoleerling'. Alleen een kloof kan goede leerlingen nog sterker maken, en alleen de béste leerkrachten kunnen hen naar de top brengen. Om een elite te vormen is een prestatiekloof noodzakelijk. Een kloof moét er zijn omdat de zwakke leerling, ondanks de leerwinst, nóóit de sterke leerling zal kunnen evenaren. De sterke leerling dreigt naar beneden gezogen te worden, naar de onderwereld van de mix van alle soorten leerlingen. Ze kunnen niet 'terugvallen op leermogelijkheden buiten de klas', zoals SSS suggereert. De SSS-onderzoekers laten de sterke leerling aan zijn lot over!
Ik heb niets meer vernomen over de grootschalige sociale fraude waarbij spookfirma's jarenlang valse documenten leverden aan duizenden mensen die kinderbijslag of werkloosheidsuitkeringen kregen zonder er recht op te hebben. Door dit fraudesysteem werd de sociale zekerheid voor minstens 15 miljoen euro opgelicht... En daarin zitten wellicht ook de sommetjes kindergeld die naar het buitenland afgevoerd worden.
Sociale zekerheid wil misbruiken zo snel mogelijk opsporen, "maar we kunnen niet vertrekken van het principe: u heeft een loonfiche maar ik geloof u niet", aldus Frank Descepoli, advocaat van de RVA... Jawel Frank, daar MOET je WEL van vertrekken, het is de enige preventie van sociale fraude!
Een centraal meldpunt voor sociale fraude zal opnieuw onderzocht worden, dat heeft staatssecretaris voor de strijd tegen sociale fraude Bart Tommelein (Open Vld) aangekondigd in de Kamer.
Laat me nu even luidop denken.
Sociaal frauderen wordt heel waarschijnlijk voorafgegaan door frauduleus migreren, omdat een doorgewinterde fraudeur tot alles in staat is, van migratiefraude tot sociale oplichting. Neem nu die 'Congelese Belg' die een paar jaar geleden worstelde met zijn gespleten identititeit. "Wat ben ik nu, een Congolees of een Belg?", zo vraagt ie zich af. Een identiteitscrisis als gevolg van het dubbele-paspoortsysteem dat in ons land uitgevonden is om de heren goudzoekers te helpen zoeken naar goud en naar geluk. Wat ben ik nu? Congolees of Belg? Je kan het bijna vergelijken met: ben ik nu een jongen of een meisje?
De Dienst Vreemdelingenzaken kwam de Congolese Belg op het spoor toen hij op de proppen kwam met 17 minderjarige kinderen die hij erkend heeft. Zo verwierven zij de Belgische nationaliteit en konden samen met hun moeder vanuit het buitenland naar België komen.
Na schijnhuwelijken zijn nu 'schijnerkenningen' een nieuwe vorm van frauduleus migreren. Insluipers zijn heel erg inventief in het zoeken naar middelen om legaal opvang te zoeken in ons peperkoekenlandje, om hier als God in Frankrijk een luizenleventje te kunnen leiden. Eindeloze vindingrijkheid leggen ze aan de dag om legaal naar hier te kunnen immigreren. Maggie De Block, met in haar kielzog de dienst vreemdelingenzaken, heeft in haar speurwerk naar frauduleuze en illegale migratie steeds achter de fraudeurs blijven nahollen. Zoals de ezel achter het worteltje...
Vandaag wil ik uitpakken met een recept uit de oude blogdoos. Het is een stokoud recept, met een sadistisch tintje. Uit mijn eigen duim gezogen. Lijkt me leuker dan die hele tralala rond nouvelle cuisine met 1 klein patatje, 1 erwtje, 1 boontje en een piepklein worteltje... Nee, ik hou van de gore gare keuken. De liefde van de man gaat door de maag. En Lieve is geen keukenprinses...
Om preutse lezers te plagen die mijn culinaire vondsten erg kwalijk namen, volgt nu een herhaling van mijn Penisrecept. Luister...
-Men neme een lekker mannenlijf, liefst in comateuze toestand. Snijd de penis er met 1 stevige ruk af. Na die eerst wat opgepept te hebben natuurlijk. Leg het levenloze ding op een plank en bestrooi het met peper en zout, gebruik de pikantste peper die je in huis hebt. Laat hem dan gedurende een tiental minuten koken in spermabouillon en witte wijn. Als hij gaar is, verwijder dan de overtollige velletjes die er omheen fladderen, en fileer de penis, snijd hem in stukjes, en geniét bij iedere zwaai van je vlijmscherpe mes.
-Depenisfilets laten uitlekken en warm houden. Het kookvocht laten inkoken en er 2 teelballen als eieren zo groot in laten trekken, meng er 3 soeplepels sperma bij. Schik dan de gefileerde penis op een beboterde schaal, en voeg er spermafumet bij, en ook room, witte wijn en citroensap.
-Voor de puree: kluts een teelbal en plet de eikel tot moes, klop er met stevige hamerslagen op, tot je een geile brij hebt, en meng er wat bloed en urine doorheen. Zorg ervoor dat er geen klontertjes achterblijven. Het bloed dat je nodig hebt, heb je natuurlijk eerst opgezogen uit een volle vette ader van je slachtoffer. Je moet maar denken: "Ik kan zijn bloed wel drinken", maar dan wel aangelengd met met zijn sperma, en met een snuifje okselgeur er bovenop.
-Voor de saus: zeef de sperma door een fijne zeef, zo blijft alleen het verfijnde mannelijke vocht over, voeg de room erbij, en ook een scheutje bloed, zo lijkt het op tomatenextract. Bind de saus met mousseline, en die mousseline krijg je door room te roeren in een kommetje waarin het sperma een hele nacht tot bedaren is gebracht. Het resultaat is verbluffend!
Hoe komt het toch dat nieuwkomers hier zo goed de weg kennen naar het geld? België, zo klein als een muizenkeuteltje, maar met de uitbundige gulheid van een barmhartige sinterklaas, stippelt die weg zélf uit voor migranten die niet thuis kunnen blijven en nieuwsgierig zijn naar België, het Beloofde Land. Het zijn onze eigen beleidsmensen die het opperste welzijn betrachten van alle nieuwelingen. "Welkom iedereen" staat er geschreven op alle grenspalen rondom ons land.
In 1999 ontving ik een publicatie vanPRIC (Provinciaal Integratiecentrum): 'Wegwijs in België', een praktische gids voor nieuwe Limburgers. 'Nieuwe Limburgers'? Nee hoor, het zijn vermomde migranten die niét in België geboren zijn en ook niet in Limburg, maar halverwege hun leven besloten hebben om vanuit hun verre thuisland hier aan te schuiven aan de rijkgevulde maatschappelijke tafel. Ze hebben dus niets met 'Limburgers' te maken.
De brochure 'Wegwijs in België' begint met een wereldvreemde inleiding: "Wie naar een ander land emigreert, wil graag snel vertrouwd geraken met de andere leefgewoonten, met het aanbod aan voorzieningen en met de regels die de samenleving ordenen"... Ja, ja, daar zitten die gasten hier echt naar uit te kijken.
Doelstellingen en activiteiten van PRIC (gesubsidieerd door de Vlaamse Gemeenschap!) getuigen van een 'belangeloze' behartiging en bekommernis om 'de migrant'. Zoveel Samaritaanse goedheid heb ik nergens zo edelmoedig gezien als in de brochure 'Wegwijs in België'. Het grenst aan zelfachterstelling, aan 'angst voor het eigene'!
PRIC aast op een "open Limburgse samenleving met respect voor ieders identiteit en cultuur, volwaardig burgerschap en inspraak en participatie, menselijke opvang en begeleiding van allochtonen, vluchtelingen en woonwagenbewoners". Nieuwkomerscursussen werden georganiseerd om de introductie van migranten in onze samenleving te stimuleren... En nog andere aanbiedingen om het de binnensluipers comfortabel te maken in hun nieuwe omgeving, zodat ze niet van de stress ineen schrompelen of wegkrimpen van verwaarlozing... Leest u tussen de regels ook over de ondergeschikte positie van de originele inwoners en hun vertrouwde leven onder de kerktoren? Dat bedoel ik nu met zelfachterstelling.
Ik heb vroeger om me heen nogal wat rare kwasten bezig gezien die over hun toeren raakten wanneer migrantenleerlingen niet tot hun volle bloei en recht kwamen op school.
Overbezorgd sloofden de migrantenwerksters zich uit voor het welzijn van 'de migrant'. Daarvoor werden ze betaald door de gemeente (belastinggeld!). Hun opdracht was de integratie te bevorderen en de ouders te betrekken bij het schoolgebeuren. En, zoals ik al eerder vertelde, hun liefdadige activiteiten bereikten een averechts effect. Turkse leerlingen gingen samentroepen in een soort etnische afzondering en de integratie werd een flop!... Dat was voorspelbaar ook nog.
'Migrantenwerk'?... Al ooit gehoord van 'Autochtonenwerk'?
Een Turk mag ongestraft een fiets stelen, en een Belg wordt beboet omdat zijn fietslicht niet in orde is... Ja, zulke karikaturen ontstonden er door het migrantenwerk dat krampachtig focuste op 'de migrant'. Op geregelde tijdstippen vergaderden de xenofiele dames om zich te bezinnen over het lot van 'de verschoppelingen van de maatschappij'.
Om een idee te geven over de inhoud van hun koffiekransjes volgt nu een willekeurige greep uit de agendapunten: *Waarom is er geen islamonderricht in alle scholen? *Waarom worden moslimmeisjes verplicht om zwemles te volgen? *Onvoldoende Nederlandse taalverwerving komt door te grote klassen. *Door racisme op school schermen Turkse leerlingen zich af. *Turkse cultuur en traditie worden belachelijk gemaakt op school. *Klasindeling volgens etnisch criterium: Belgen in de A-klas, en Turken in de B-klas... (Ook opgemerkt dat de Turk geen enkele blaam treft?)
Onvoorstelbaar!!!... Het was me een raadsel hoe ze aan die foute en lasterlijke informatie kwamen, maar het hielp wel om de Turkse leerlingen in een slachtofferrol te dompelen, waardoor er nog meer geld vrijkwam voor geldverslindende migrantenprojecten.
Het is lang geleden dat ik nog iets over juffrouw Irène vertelde. Juffrouw Irène gaf vroeger les in een atheneum dat ze zag verloederen toen de eerste migrantenleerlingen haar school binnendruppelden, één voor één, zoals ook één kakkerlakje het begin kan zijn van een ongedierteplaag.
De eerste sporen van verval van de kwaliteitsschool, waar alleen inboorlingetjes zich vroeger thuisvoelden, werden zichtbaar toen leerkrachten hun lespeil gingen aanpassen aan het bedenkelijke niveau van de migrantjes. De enige die geen duimbreed toegaf aan de versoepeling van de leerstof, was juffrouw Irène, ze bleef trouw aan zichzelf en aan haar morele principes. Van allochtone leerlingen eiste ze dezelfde strenge prestaties als van haar 'witte' leerlingen. In de leraarskamer hield ze pleidooien voor het behoud van het hoge lesniveau en waarschuwde ze voor de gevaren verbonden aan toegevingen en lakse behandeling van allochtone leerlingen.
Als dwarsligger werd ze op het matje geroepen bij directeur Blauwbaard die haar de les spelde. Hij dreigde met haar ontslag als ze nog langer commentaar zou leveren op de onkunde van 'de allochtonen' of op het lage lesniveau. En zo moest iedereen fel zwijgen over de neergang van een eens zo bloeiende school. Juffrouw Irène was een blanke haar in de kleurrijke boter... En Blauwbaard was een migrantenlover die blindelings de instructies van Brussel volgde om het de allochtone leerlingen naar hun zin te maken. Iets later werd zijn school opgedoekt. Failliet! Weg!...
Afgelopen week kwam ik haar tegen, juffrouw Irène, in café 'De Bierketel', een café midden in een migrantenwijk, waar niet één vreemdeling het in zijn hoofd haalt om de sereniteit van de monocultuur te komen verstoren. 'De Bierketel' is als een buitenaardse oase voor autochtonen die op zoek zijn naar de laatste restjes van hun eigenheden alvorens die opgeslokt gaan worden door vreemde culturen. De inboorlingen die er nu nog wonen, hunkeren naar herkenbare dingen en komen dan cocoonen bij hun soortgenoten in het gezellige café.
Gedempte stemmen, rode wijn in fonkelende glazen... Wij besloten om niet meer over vroeger te praten, alleen maar over het weer en over de knappe Frank Deboosere, of over andere onbereikbare mannen. Maar dat hielp niet, want aan de overkant van de straat zagen we enkele logge bolvette waggelganzen de kantoren van het christelijk ziekenfonds verlaten, toen Irène plotseling riep: "Kijk Lieve, daar hebben ze geen koran nodig, weg met Mohammed!". Christelijke Mutualiteiten en zo... Toen waren we weer aan de gang, op dezelfde golflengte zoals vroeger, giechelend als een stelletje bakvissen... De islamleraar, de moslimmeisjes met hun draperieën, Turkse en Marokkaanse leerlingen met hun brabbeltaaltje... We haalden ze allemaal door de mangel. En plezier dat we hadden!...
Mijn vorige berichtje was een greep uit de leukste gebeurtenissen van het afgelopen jaar. Het siert onze bloeiende en voorspoedige samenleving waarin mensen van alle soorten, maten en gewichten het goed met elkaar kunnen vinden. Een samenleving die uit haar voegen barst van naastenliefde, sereniteit en vrede. De geslaagde multicul, een hemel op aarde.
Nu ga ik me nog 1 keertje wagen op glibberig ijs en daarna beperk ik me tot 'schoolperikelen'. Echt waar. Mijn voeten zullen dan niet zo vlug uitschuiven en er is minder kans om te blunderen en te flateren.
Ik heb in een eerder blogberichtje mij al afgevraagd hoe islamleraars de IS-gruwel in hun lessen weven (16.12.14). Ik kan me moeilijk voorstellen dat erover gezwegen wordt. Moslimleerlingen zullen er alvast vragen over stellen of het onderwerp willen aansnijden tijdens de islamlessen.
Nu vraag ik me eveneens af hoe de PEGIDA-beweging in de islamlessen een plaats zal krijgen. Tussen haakjes, voor mijn lieve ex-collegaatjes die dweepten met alles wat vreemd en uitheems was en liefst nog met een islamsausje erover heen, PEGIDA = Patriotische Europäer gegen islamisierung des Abendlande. Kortom een protest tegen de islamwaanzin. Komt hard aan hé, vereerdertjes van islamlessen en aanbidstertjes van islamleraars?!...
HetPEGIDA-GEVOEL, ik laserover bij de Rechts Blog van Houzee. Houzee verwees daarbij naar EJ Bron: Pegida krijgt instemming, want één op de drie Duitsers vreest de islamisering van Duitsland. Al lange tijd verbaasde men zich over het stilzwijgen in de bevolking, hoewel het al lange tijd pruttelde onder het deksel. Niemand durfde te zeggen hoe hij over de ongebreidelde immigratie denkt! Deze werd ons opgedrongen, wij moesten haar goed vinden, en als we dat niet doen, dan zijn we een loot van de nazi´s, een mens zonder gevoel van naastenliefde.Dat heeft jarenlang tamelijk goed gefunctioneerd, maar in de tijden van het internet, waar je uiteindelijk aan alle informatie komt, ook aan die informatie die men steeds voor ons verborgen wil houden, zijn de burgers steeds meer wakker geworden en geloven al lang niet alles meer wat men hen aan leugens en sprookjes voorschotelt! Onze politici hebben het constant toenemende geborrel onder het volk genegeerd en ze zullen niets tegenover de uitbraak kunnen zetten. Niet alleen de islamisering, maar de buitenproportionele immigratie zorgt ervoor dat het vat heel langzaam overstroomt. Mensen vrezen echter ook dat bijna alle Duitse waarden verloren gaan. Men voelt zich overreden en overrompeld door zoveel immigratie en mengeling...
Gelezen dat de Islamitische Staat nieuwe propaganda verspreid heeft. Ik zal het even samenvatten. In een weerzinwekkend document staat uitgelegd hoe vrouwen hun baby moeten opvoeden om er een echte jihadi-baby van te maken.
In de richtlijnen van de IS staat dat westerse opvoedingsmethoden overboord gegooid moeten worden. Kinderen mogen niet kijken naar buitenlandse televisiezenders, wel naar jihadi-websites, en voor het slapengaan moeten ze luisteren naar IS-verhaaltjes. Eentje daarvan gaat over het vermoorden van mensen 'in de naam van God'.
De indoctrinatie werkt het best als de kleintjes nog baby zijn. Zo wisten de kleinkinderen van Bin Laden al op jonge leeftijd hoe ze een bom moesten maken.
Bij de vorming van IS-strijders is sport belangrijk, waarbij weerbaarheid en precisie getraind worden. Maar zingen of dansen hoort er niet bij, want dat is te westers...
En waar blijven de protesten van de Kinderrechtenorganisaties?
Laatste dag van het jaar. Een geschikte gelegenheid om terug te blikken op een jaar vol valstrikken en valkuilen waarin Lieve blindelings tuimelde. Mijn flaters en blunders, misstappen en uitschuivers zijn niet meer te tellen na een jaar van 365 gelegenheden om tegen lampen te lopen en tegen stenen te stoten.
Gelukkig zijn mijn brokstukken maar futiliteitjes vergeleken met de miskleunen van onze ministers en andere machtswellustelingen, die onze eigenheden en tradities op de helling zetten, te grabbel gooien en er brandhout van maken. Hun leuze is: "Naar de Hel met Ons".
En wat vroeger een utopie leek, is nu een feit: de islamisering kent een flinke opmars, alles wat westers is takelt af, en zo komt de tijd van de Flintstones terug.
Creatie van snelle belgen, openen van asielhotels, illegaal regulariseren van illegalen, moslimaangelegenheden in het zonnetje zetten, subsidiëren van moskeeën en moslimclubs, uit de grond stampen van centra die er enkel zijn voor het welzijn van de allochtoon, en voor de Vlaming om hem te betrappen op racisme...
Vroeger heb ik ook in het onderwijs stunten zien uithalen waarbij ik m'n hart vasthield. Maar de protesten van Lieve werden weggewuifd als gevaarlijke racistische kreten. Schoolmensen hadden toen nog geen besef van de dreigende daling van het onderwijsniveau. En ondertussen pasten ze hun leerstof vlotjes aan aan het bedroevend lage allochtone peil.
Dan was er ook nog het fatale islamonderricht. De uitvinders van deze lessen stonden er niet bij stil dat de islamleraar opruiende taal zou gaan spreken tegen zijn moslimleerlingen. Dat was niet voorzien, en toch gebeurde het.
Aanvankelijk waren er weinig moslimmeisjes met een hoofddoekje, toen hadden scholen nog de macht om die voddekes te verbieden en zich consequent aan het verbod te houden, maar dat deden ze niet, ze stelden zich onderdanig en voorzichtig op tegenover moslimouders. Nu is het natuurlijk te laat, als je iemand macht geeft kan je hem daarna niet meer overmeesteren.
En dan was er de hele rij geldverslindende migrantenprojecten. Waarvoor dienden die? Voor integratie die er niet kwam, voor taalactivering die er niet kwam, voor niets, alleen de Vlaamse leerlingen werden er dommer van... Dan zwijgen we nog over de groeiende tendens in de scholen om migrantenjongeren te verontschuldigen voor afwijkend gedrag.
Als ik alles zo eens herlees, komt het me bekend voor. Maar op een avond als deze mag ik in herhaling vallen...
Deze belevenis vertel ik in de derde persoon omdat mijn 'andere ik' verantwoordelijk was voor de gepleegde feiten.
Lieve vertrok op een mooie dag vanuit Antwerpen, na een dagje stappen, naar huis. In Antwerpen had ze de bloemetjes buitengezet en lekkere biertjes geproefd. "Je neemt wel veel risico's", zegt Lieve altijd tegen zichzelf. "Dat kan niet blijven duren, ooit moet het misgaan". En ja...
In de omgeving van Lummen ging het fout. Oei, oei, oei, dacht Lieve, daar gaat mijn rijbewijs. Eén rijstrook werd afgevoerd naar een grote parkeerplaats waar een indrukwekkende hoeveelheid politiewagens verzameld stond. De actie was pas begonnen want politieagenten stonden bijeen om instructies te krijgen. Daarna schoven de auto's langzaam vooruit, allemaal chauffeurs met bedrukte gezichten. Ook madammen die 10 likeurpralines opgesmuld hadden, keken angstig voor zich uit.
Toen Lieve aan de beurt was om te blazen, deed ze eerst flink haar best om alle lucht uit haar longen naar buiten te ademen, zodat ze adem tekortkwam om het blaaspijpje te vullen. Blaasproef mislukt. De politieagent bleef vriendelijk en geduldig. Hij deed Lieve voor een tweede maal blazen, met hetzelfde resultaat: onvoldoende adem kwam er uit de longen. Daarna vroeg de politieagent om stáánde de blaastest af te leggen. Lieve stapte gezwind uit de auto, zoals het een nuchtere chauffeur betaamt, en blies opnieuw. Wéér mis. Wat nu?
"Nu komt er een dokter aan te pas die een bloedtest gaat afnemen", zei de agent die nóg altijd niet de moed had opgegeven. Lieve zag hem nadenken terwijl het blaasmachientje in zijn handen wiebelde. Blijkbaar wilde de vriendelijke man alle rompslomp vermijden en hij gaf toestemming om te vertrekken. Oef! Waarschijnlijk vreesde hij dat Lieve haar laatste adem ter plekke zou gaan uitblazen?...
Wat gaan we nog allemaal beleven? Geruchten bombarderen de zwarte acteur Idris Elba tot de volgende James Bond-vertolker. De nieuwe Bondfilm zou eind 2015 in de zalen komen. Een nieuwe 007 met donkere huidskleur? Een geheimagent met Afrikaanse roots?... Zo heeft de auteur Ian Fleming het toch niet bedoeld?
De Amerikaanse radiopresentator Rush Limbaugh: "Het personage James Bond zoals bedacht door schrijver Ian Fleming is een blanke, Schotse man. Het is misschien racistisch, maar een zwarte acteur kan die rol dus niet vertolken."
Niet iedereen ziet een James Bond met Afrikaanse wortels zitten, en dan heeft de krantenman het over 'racistische' reacties op de Elba-geruchten... Het is toch mogelijk om iets tegen een zwarte acteur te hebben zonder 'racistisch' te zijn?! Als een neger iets tegen een blanke heeft, hoor je dan ooit het woord 'racisme' vallen? Nee toch?!
Verstokte Bondfans willen een blank filmicoon behouden zien in hun Bondfilms. Heel normaal. Heel begrijpelijk. Heel menselijk. Vérre van een 'racistische' instelling!
Ik wil een knappe blanke acteur in de volgende nieuwe Bondfilms! Zo eentje om inhoud te geven aan mijn nachtelijke avonturen!
Er is een ongeziene stijging van het aantal goedgekeurde asielaanvragen, meer dan de helft van de avonturiers mogen in ons land blijven! Theo Francken: "De stijging van het aantal asielaanvragen is een goede zaak, het is een teken dat we de juiste doelgroep bereiken."... DOELGROEP?... Alsof ons land op zoek is naar nieuwe asielzoekers, naar nieuwe mensen die van heel ver komen omdat ze weten dat ze hier met open armen ontvangen worden, dat de sluizen naar het Hemelrijk voor hen wagenwijd openstaan... En waar moeten die allemaal ondergebracht worden? Ik zal mijn zolderkamertje maar weer eens gaan oppoetsen... Het 'goede' nieuws van Francken zal uiteraard nog meer asiel- en andere zoekers en sukkelaars aantrekken die langs alle spleten en kieren ons land komen ontdekken, en daarna misschien welveroveren. Francken geeft mij de indruk dat WIJ verantwoordelijk zijn voor de gevaarlijke toestanden elders in de wereld, en dat de opvangpolitiek soepeler moet gemaakt worden. Zo, ik heb me weer eens goed kunnen laten gaan, en dan is er nu tijd voor
"Pubers moeten langer uitslapen. Tieners presteren niet goed het eerste lesuur, dat blijkt uit Nederlands onderzoek. Ze kunnen zich dan nog niet goed concentreren en leggen slechtere toetsen af. Dat komt gewoon omdat hun brein nog niet echt wakker is. Slaapspecialisten pleiten er dan ook voor om de school later te laten beginnen."
Later naar school? Dan kunnen ze 's nachts nóg langer met hun speeltjes in bed bezig zijn. Dan zal dat eerste lesuur altijd moeilijk blijven, al begint de school pas vanaf 's middags. In slaap vallen op de fiets, in de klas, in de schoolbus... Dat komt ervan als kinderen eigen baas mogen spelen, en ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen. De school een uurtje later laten beginnen, is een omzeilen van de verantwoordelijkheid van de ouders. Zie je later de werkgever al zeggen: "Ben je moe? Kom dan maar een uurtje later op het werk."...
Ik heb altijd gepleit voor een lege slaapkamer. Enkel bed, kleerkast, en studiehoekje. Slapen en studeren, je zal eens zien hoe helder hun hoofd zal zijn tijdens het eerste lesuur!
Kinderen die te weinig slapen, zijn te moe om 's ochtends naar school te gaan. Dat weten we allemaal. En tóch zwijgt de slaapkliniek over de nachtelijke activiteiten van de tieners. En wat nóg erger is: er wordt niet gewezen op de verantwoordelijkheid van de ouders.
Vermoeide kinderen in de klas
Kinderen slapen alsmaar minder, ze gaan steeds later naar bed. Het chronisch slaaptekort laat zich in de klas voelen door verminderd concentratievermogen, ze kunnen minder opletten, worden sneller kwaad, zijn meer prikkelbaar. Studies hebben gewezen op het verband tussen slaaptekort en overgewicht, neerslachtigheid, gedrags- en leerproblemen. Onvoldoende nachtrust doet de hersenen minder goed functioneren, maakt van de kinderen wildebrassen die zich niet kunnen intomen en niet de nodige aandacht kunnen opbrengen tijdens de lessen of thuis bij huiswerk maken en lessen leren. Ook voor de ontwikkeling van het geheugen is een goede nachtrust vereist. Informatie in het geheugen opslaan lukt minder goed bij vermoeidheid.
Slechte lichaamsconditie
Goed slapen is even belangrijk als een goede lichaamsconditie. Het belang van veel bewegen wordt door ouders onderschat. Vroeger kenden kinderen spelletjes als hoepelen, verstoppertje spelen, haasje over springen, tollen, knikkeren, kaatsenballen, hinkelen, boompje klimmen, over sloten springen, over hekken klimmen... Kennen onze kinderen deze spelletjes nog? Op de speelplaats zie ik kinderen alleen maar wat achter elkaar aanrennen en elkaar slaan of doen alsof ze een ander neerknallen. Thuis hangen ze uren in zachte sofa's, met gebogen rug en ingevallen borstkas voor de tv. In de klas zie ik kinderen ook meer hangen dan zitten. Soms met de voeten naast de stoel of onder hun poep. Ze weten niet meer wat een correcte zithouding betekent. Vele scholen geven veel te weinig uren lichamelijke opvoeding, waarbij gelet wordt op lopen, stappen, springen en zitten.
Ouders zijn schuldig!
Wanneer kinderen te weinig slapen, wijs ik met een beschuldigende vinger naar de ouders. Zij immers zijn verantwoordelijk voor de slaapomgeving van hun kind. Een slaapkamer zónder tv, zónder gsm, zónder spelletjes, zonder multimediale prullaria! Enkel datgene wat nodig is om te slapen en om te studeren. Televisie- en andere schermen hebben een verdovende en slaapmakende invloed, doet langzamer reageren op prikkels van buitenaf, waardoor intelligentie en fantasie afgeremd worden. Lichtschermen overspoelen de kinderen met beelden die niet verwerkt kunnen worden, die vaak los van elkaar blijven bestaan. Kinderen horen sprookjes en verhaaltjes te lezen, zelf iets uit te beelden of te verzinnen, dat stimuleert de fantasie en het redeneervermogen.