De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
14-06-2017
Het Wespennest van An D.B.
In den beginne schreef ik mijn eerste blogberichten. Ik was alleen op de wereld. En jaren later kwam er nóg altijd geen kat kijken naar wat ik allemaal te vertellen had op m'n blog. Mijn verzuchtingen vervlogen in het ijle. Eerlijk gezegd, ik was een saaie blogger, nu nog, maar nu kan ik 't beter verbergen.
Naarmate de jaren verstreken, inclusief botsingen met seniorennet en ontredderende confrontaties met het CGKR, ach, die vervelende dingen nam ik erbij, zij hoorden bij het op gang brengen van een meer revolutionaire schrijfstijl waarbij ik mijn belagers uit het verleden een klinkende veeg uit de pan meegaf.
Nu volgt er een ouderwets en braaf verhaaltje zoals ik het vroeger zou geschreven hebben, braaf en saai, voorzichtig rond de pot draaien en camoufleren van pijnlijke details. Daar zit de lezer toch niet echt op te wachten...
Er was eens een piepjong en eigenwijs sociaal werkstertje. An was haar naam. Zij kwam vers van de schoolbanken waar ze al haar onderbroeken versleten had.
Al vanaf de eerste dag op het PMS-centrum speelde het meiske het klaar om zich te verstrengelen in een vechtscheiding van twee mensen die elkaar ooit dolverliefd in de ogen keken aan het altaar waar ze eeuwige trouw aan elkaar beloofden. De priester had hen beiden een lap om de oren moeten geven.
Dus An begaf zich moedwillig in een 'wespennest', zij moeide zich met huishoudelijke perikelen en aanverwante echtelijke miseries. Zij voelde zich geroepen om de ambras in huishoudens op te klaren... An D.B. leed aan grootheidswaanzin. En het ergste was dat zij daarin gesteund werd door psychopaat Horbert.
Op zekere dag zette ze haar klauwen in een jongetje van het vierde leerjaar van het lyceum. Het jongetje simuleerde angst en bezorgdheid om zijn ouders die verwikkeld zaten in een vechtscheiding. Maar An doorzag het spelletje niet van het sluwe jongetje. Zij wist niet dat het jongetje om aandacht vroeg en een gesprek wilde met een PMS-medewerker. Onschuldig een beetje babbelen? Neen, een wespennest! Het kereltje was bezig met zijn ouders tegen elkaar uit te spelen, tegen elkaar op te zetten en zich te moeien met hun huwelijk.
De jongen was er alleen maar op uit om toegelaten te worden in de rechtszaal waar de scheiding besproken zou worden. En via het PMS-centrum hoopte hij zijn zin te krijgen. Jong, sluw en geraffineerd. Misschien is hijzelf wel de oorzaak van de scheiding van zijn ouders? In goedkope speelfilms kom je dat meer tegen dat ouders het slachtoffer worden van hun boosaardige kinderen...
In het blad Knack getuigden leerkrachten anoniem over de moeizame integratie van buitenlandse kinderen in Oostendse secundaire scholen. Zij signaleerden taalproblemen, aanpassingsproblemen, negeren van vrouwelijk gezag, vechtpartijen, pestgedrag, beschadigen van elkaars materiaal, incidenten met leerkrachten... Kortom, alles wat niet deugt. Er heerst een macho-gedrag bij jongens van Arabische origine, die zich aanstellen en stoer willen doen. Zij weigeren opdrachten uit te voeren die vrouwelijke leerkrachten hen opleggen: "Het is maar een vrouw." Moslimleerlingen aanvaarden geen vrouwelijke leerkracht.
Niet verwonderlijk, met z'n allen hebben die nieuwkomers een dolle rit achter de rug, ze zijn er nog zeeziek van en zullen nooit hun evenwicht kunnen terugvinden in een samenleving die zo fel verschilt van de verre wereld waar ze vandaan komen. Ze deinden mee op de golven van de Middellandse Zee, geduldig varend op de woeste baren, met af en toe een gulzige slok van het zoute zeewater. Eikes! En bij elke golfslag sloeg er eentje overboord. Splash! Verdronken... En zo kwam het dat niet iedereen hier voet aan wal kon zetten. De zwaksten liggen nu nog op de zeebodem.
De integratie van nieuwe kinderen is onmogelijk, zij zijn hier komen binnenvallen in een voor hen totaal vreemde omgeving met een andere taal, andere gebruiken, andere opvattingen... met een heel andere culturele bagage zijn ze beslag komen leggen op onze schoolbanken. In onthaalklassen. Waar mirakelen verwacht worden, waar verwacht wordt dat moslims omgetoverd worden in blanke leerlingen met een Vlaamse werkattitude, met Vlaamse eigenheden en zo.
Leerkrachten in onthaalklassen zijn véél te tolerant en laten nieuwkomers hun gang gaan... omdat ze nieuwkomers zijn, en omdat ze bang zijn om 'racistisch' genoemd te worden, daarom treden ze laks op. En dát is nu precies integratieremmend, dat tolerante gedoe en meelijwekkende gezever. En als die nieuwkomers dan ook nog eens islamlessen krijgen worden ze helemaal verhemeld en in de wolken gedreven van waaruit ze minachtend kijken op vrouwelijke leerkrachten. Islamlessen verstevigen alleen maar hun islamitisch gedachtegoed.
Moslims kúnnen niet integreren. Omdat ze moslim zijn. Zij kunnen hunne koran zomaar niet over den haag zwieren en den islam afzweren. Zij kunnen niet integreren omdat het onderwijs hen als moslim eerbiedig bejegent en de cultus rondom de islam instandhoudt. En dan zijn er de hoofddoeken, de onwettige afwezigheden op islamitische feestdagen, spijbelen en thuistaal tolereren, eindeloze taallessen en projecten, lijdzaam toezien op massale afwezigheden van moslimouders op ouderavonden...
En daarom kunnen moslims nooit integreren in onze westerse middens.
Aan mijn lieve ex-collegaatjes en nieuwe CLB'ertjes
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams_Belang_Jongeren Kopieer dit bericht duizenden keren en stop een exemplaar in de schoolagenda van elke leerling. Geef er in alle scholen ook eentje aan alle leerkrachten en directies. Vergeet daarbij niet de islamleraar en de moslimleerlingen. En dan zijn er ook nog de migrantenwerksters. Duw hen dit bericht in de handen en verplicht hen om erover te praten in de lessen, bij voorkeur tijdens de islamlessen.
Wij moeten de jeugd de weg wijzen naar een veilige en vredige toekomst, de weg naar de juiste partij, het Vlaams Belang als de redding van ONS Vlaanderen! Wij moeten de jeugd warm maken voor het Vlaams Belang! De Jeugd is de Toekomst.
In Nederland zitten ze geplaagd met twee extravagante exemplaren van het vrouwelijke geslacht. De ene is geobsedeerd door de menselijke huidskleur en de andere is een extreemlinkse oproerkraaier. Het is hun beider hobby om te klagen en te mopperen over onrechtvaardigheden en andere futiliteiten. En die hartenkreten slaken ze doorgaans op de dagen dat ze last hebben van hun maandelijkse perikelen.
Het gaat om Sylvana Simons, de zwartepietenhaatster, en de andere tuttebel is Anne Fleur, zij schrijft politiek links georiënteerde verhaaltjes. Het meiske is in haar puberteit is blijven steken.
De ene zwaait met 'racisme' en de andere met 'seksisme'. Gefrustreerde dames kunnen onberekenbaar, en zelfs onredelijk, uit de hoek komen.
Sylvana veroordeelt en verguist een kunstwerk waarbij blanke vrouwen middels make-up er uitzien als een negerin. Sylvana: "Blanke vrouwen zwart maken is racistisch. Je mag je de cultuur en kleur van een ander niet toe-eigenen. Dat is heel fout. Echt. Dit soort kunst kan echt niet." Blanke vrouwen zwart maken voor een kunstproject, hoe durf je!
Sylvana’s idioterie neemt zulke extreme vormen aan dat zelfs haar eigen volgers het er mee gehad hebben getuige reacties van deze aard:
Dan is er nog die andere linkse onruststoker, puber en belhamel Anne Fleur. Zij is boos omdat wiskunde een 'mannenvak' genoemd wordt in het Reformatorisch Dagblad. Anne: "Dit is seksisme."
Anne Fleur vergeet dat zowel mannen als vrouwen een wiskundeknobbel kunnen hebben en dat mannen die talenten anders kunnen aanwenden dan vrouwen. Ik wil Anne Fleur nu plagen met een seksistisch cliché dat zegt dat mannen hun emoties beter kunnen beheersen dan vrouwen en daarom exacter kunnen denken. In die zin is wiskunde inderdaad een 'mannenvak'...
Brahim Laytouss, islamleraar en imam, mag geen les meer geven na klachten van vrouwelijke leerlingen. Hij is op non-actief gezet wegens grensoverschrijdend gedrag. Grensoverschrijdend... Volgens zijn advocaat, Walter Damen, ontkent Laytouss elke beschuldiging en "kaderen de klachten in verschillende visies over de te volgen stroming van de islam". Lieviaanse vertaling van deze ingewikkelde uitleg: "Volgens de koran is een vrouw minderwaardig spul waarover de man vrijelijk mag beschikken".
Brahim Latouss is het soort achterlijke moslim dat vrouwen geen hand wilt geven. En als je de hand van een vrouw niet wilt aanraken, ga je toch ook niet aan de rest van haar lichaam zitten friemelen?... Dit is een sterk argument dat door de advocaat zeker benut kan worden.
Vorig jaar kwam Brahim Latouss in het nieuws met zijn pogingen om het islamonderwijs in Vlaanderen nieuw leven in te blazen... en dat in een tijd dat het islamonderwijs moet afgebouwd worden, om tenslotte helemaal te verdwijnen... Ik raadpleegde mijn glazen bol en zag een onbetrouwbaar individu. Toen schreef ik: "Deze kerel vind ik gevaarlijk. Het verontrust me dat hij zich al een hele tijd moeit met het islamonderwijs in Vlaanderen. De moeial vindt dat de leerplannen van het vak 'islam' verouderd zijn en niet aangepast aan de realiteit.... Verouderd islamonderwijs? Waarschijnlijk bedoelt ie dat er niet genoeg geradicaliseerd wordt?
Het zal je maar gebeuren. Er komt een Somalisch gezin bij je in de straat wonen. ‘Vluchtelingen.’ Er ontstaat niet te harden overlast. Huiselijk geweld. Gegil. Bedreigingen. Dag en nacht. En wat doet de gemeente? Ze plaatsen er een tweede overlast gevende immigrantengemeenschap boven. Statushouders. Op brieven naar de gemeente komen er alleen maar standaardantwoorden. Een ouder echtpaar ernaast verdwijnt en de gemeente laat de woning maar leegstaan.
Hieronder het verslag van een bewoner uit de straat. In ‘W.’ Die bewoner blijft uit angst liever anoniem. En vlucht maar deels naar het buitenland, want dit is geen leven meer. Bij mij zijn de persoonsgegevens bekend en ook had ik inzage in de correspondentie met de burgemeester.
De multiculturele werkelijkheid die ze op de grachtengordel niet kennen.
Alarm! Een belangrijke culturele traditie verdwijnt. Wegens slechte kijkcijfers besloot de Nederlandse omroep NTR een punt te zetten achter Het Groot Dictee der Nederlandse Taal. De schrikbarende populatieaangroei van nieuwkomers in Nederland en Vlaanderen is de oorzaak van de afnemende belangstelling voor de Nederlandse taal, met dalende kijkcijfers als gevolg.
De stopzetting van het Groot Dictee is tekenend voor de tanende belangstelling voor onze mooie Nederlandse taal, zelfs tekenend voor de voortschrijdende afbrokkeling van onze westerse beschaving.
Het Groot Dictee werd al 26 jaar uitgezonden op televisie. Het was een symbool van onze fierheid op onze Nederlandse taal. Vlamingen en Nederlanders verbonden zich eensgezind om te pronken met hun rijke taalkennis. En nu verdwijnt al dat schoons.
De teloorgang van het authentieke Vlaanderen en Nederland heeft alles te maken met de ongebreidelde immigratie van Arabische en Afrikaanse moslims en andere etnische zonderlingen. En dat volk vermenigvuldigt zich in een hels tempo. Niet verwonderlijk dat wij autochtonen in de minderheid geraken.
Inclusief onderwijs faalt: "Meer kinderen dan verwacht keren terug naar het buitengewoon onderwijs".
Alle kinderen kunnen dan toch niet gelijk gemaakt worden. Het was de bedoeling van Inclusief Onderwijs om gehandicapten, leergestoorden en allerlei buitenbeentjes op te nemen in het gewone onderwijs, samen met intelligente leerlingen om er een harmonieus geheel van te maken. Dat is niet gelukt. Natuurlijk niet.
Kinderen met een beperking moeten geaccepteerd worden zoals ze zijn: met een handicap die aangepast onderwijs vereist. Ze zijn een overlast in het gewone onderwijs waar ze niet de hulp krijgen die ze nodig hebben. En normaalbegaafden kunnen dan weer aan hun trekken komen in een klas zonder beperkte kindjes die alle aandacht opeisen van de leerkracht.
De onderwijswereld reageert verrast over de 'terugkeerbeweging' en spreekt over "onduidelijke oorzaken" van de terugkeer naar het buitengewoon onderwijs. Hypocriet. Van bij de aanvang van het M-decreet moet iedereen geweten hebben dat inclusie in het onderwijs op een fiasco zou uitlopen.
Wat gaan we nog allemaal beleven met die islamitische rommel om ons heen. Wij werken ons uit de naad om geëxtremiseerde moslims weer op 't rechte pad te krijgen, weer op de rails en zo. Waarom? En ondertussen vergeten we dat onze goedbedoelde interventies totaal niets zullen uithalen. Vergeten we ook dat 'stille' moslims bezig zijn met zich radicaal te outen. Uit de kast komen ze dan als een moslimterrorist.
Wat zijn wij toch een goedertierend volk, wij sloven ons uit om moslims in 't gareel te houden. Neem nu de samaritaanse actie van welzijnsminster Jo Vandeurzen (CD&V) die een budget vrijmaakt voor Religieuze Begeleiding van Geradicaliseerde Moslims. Ik begin al te wiebelen op m'n stoel. En dan zeggen ze d'r bij dat islamtheologen gevangenen gaan deradicaliseren. Een netwerk van theologen zal geradicaliseerde moslims wijzen op hun foute denkpatronen... daar zitten moslims echt op te wachten. Het project komt van bedenker Khalid Benhaddou, Gentse imam, die al eerder islamexperts coördineerde om in scholen discours te voeren over radicalisering... Nen hoop blabla zonder resultaat.
Geestelijke bijstand voor ontspoorde moslims... Parels voor de Zwijnen. Het radicaliseringsproces kán niet gestopt worden, tenzij de moslimbevolking in een aparte leefruimte van de samenleving opgeborgen wordt, daar functioneren zij het beste. Zij zullen dan niet radicaliseren, ze blijven gewoon moslim, trekken niet ten strijde of doen geen gekke dingen, gaan zeker niet koppensnellen of de moordlustige kwiet uithangen. Als primitieven met een aparte levensstijl horen ze niet thuis in westerse middens waar ze alleen maar gaan overhellen naar de extreme kant van hun moslim-zijn. En omdat onze leiders moslims toegelaten hebben in ons midden, zijn zij medeschuldig aan het moslimextremisme.
Ouders van hetzelfde geslacht? Da's problemen zoeken. Met alle geweld tegen de natuur in willen gaan, dat wreekt zich, daar komen vodden van.
Lisbeth Vandoorne (32) en haar vriendin werden anderhalf jaar geleden ouders. Toen ze vorige week bij de dienst bevolking op het Brusselse stadhuis een kids-ID voor hun dochter wilden aanvragen, bleek dat niet van een leien dakje te gaan.
Zo is er in het aanvraagsysteem dat de baliemedewerker moet invullen sinds 2011 een vakje met ‘ouder 1’ en een vakje met ‘ouder 2’, ter vervanging van het vroegere ‘moeder’ en ‘vader’. Vervolgens moeten bij elke ouder de gegevens uit het rijksregister opgehaald worden. Dat gebeurt automatisch. Maar bij de tweede ouder verschijnt nog altijd een foutmelding wanneer beide ouders van hetzelfde geslacht zijn. Twee moeders? Twee vaders? Computer says no.
Vóór 2011 was het in het identiteitssysteem onmogelijk om twee ouders van hetzelfde geslacht in te brengen. Dat euvel zette de toenmalige minister van Justitie recht. Maar de software heeft na zes jaar duidelijk nog altijd nood aan een update. "Computer says no".
Geslachtsgestoorden wil ik nu plagen met een erotisch verzinseltje om hen duidelijk te maken dat er niet te lachen valt met het onderscheid man-vrouw en met de natuurlijke geaardheid van elk: "In den beginne was er een Penis en een Vagina. En die twee zullen er altijd zijn en blijven. Daar kunnen we niet omheen om dat wonderlijke en harmonieuze samenspel tussen een penis en een vagina, waarbij zaad en slijmvocht zich innig verstrengelen, waar de zaadlozing hartelijk verwelkomd wordt door de vagina. Tussen penis en vagina bestaat er een onverbrekelijk bondgenootschap dat door geen enkele transgender of homo ontkend kan worden."
De inkt van mijn tekst over Diversiteit en Afspiegelingen is nog niet opgedroogd, of er duikt alweer een nieuwe klacht op over te weinig allochtonen in de beroepenwereld. Eerst was het politiekorps te blank, toen de magistratuur, en nu is het lerarenkorps te wit. Wat is dat toch met die diversiteitsstrevers? Diversiteit mag geen doel zijn!... Gevangenissen zijn toch ook geen weerspiegelingen van de samenleving?!
De Vrije Universiteit Brussel onderzocht de herkomst van leerkrachten en kwam tot de conclusie dat "slechts 5% van de Vlaamse leerkrachten een allochtone achtergrond heeft". Slechts 5%... Ik zou zeggen: Al 5%...
Ons Vlaamse onderwijs komt in gevaar als meer allochtonen les gaan geven aan onze kinderen. Leerkrachten moeten Vlaams-minded zijn, puur en onvervalst, zonder buitenlandse wortels, maar met Vlaamse wortels in Vlaamse grond.Hier geboren en getogen met Vlaamse voorvaderen.
Omdat de verknochtheid aan de roots blijft bestaan bij allochtone leerkrachten moet de Vlaamse schoolbevolking beschermd worden tegen allochtoongekleurde indoctrinaties. En als het hele lerarenkorps echt Vlaams is, hebben allochtonen ook meer kans om zich aan te passen aan Vlaand'rens leefwereld. Integreren was toch de bedoeling? Wel, dat kan alleen met Vlaamse leerkrachten met Vlaamse roots!
Ik laat nu drie vrouwen kakelen over de diversiteit in onderwijsberoepen:
Els Consuegra, onderzoekster VUB: "De toenemende diversiteit in de samenleving wordt niet weerspiegeld in het Vlaamse lerarenkorps."
Minister Crevits (CD&V) erkent dat het lerarenkorps te wit is: "Religie of migratieachtergrond mogen geen hinderpaal zijn voor een job in het onderwijs."
Elisabeth Meuleman (Groen): "Diversiteit in onderwijsberoepen moet hoger op de agenda komen." Zij pleit voor 'haalbare streefcijfers'.
Islamfobie. Ik zal het nog eens opnieuw uitleggen.
Het idiote woord 'islamfobie' zet me vaak aan tot mijmeren over de onzin van het woord met het fobische achtervoegsel 'fobie'. Beste lezers, islamfobie bestaat niet. Laat u niet belazeren. Islamfobie is een verzonnen taalnieuwigheid om ons, westerlingen, te beschuldigen van vijandigheid jegens de islam, om ons een 'fobie' aan te wrijven, om ons te zeggen dat we psychisch gestoord zijn, en om moslims in een slachtofferrol te drijven. Islamfobie is een verzinsel!
Onze taal wordt geweld aangedaan door de kunstmatige inlassing van de psychiatrische term 'fobie' in onze relatie tot moslims. En de tussengevoegde letter 'o' is helemáál ridicuul: 'islamofobie'. Taalkundig klopt het woord niet, maar het maakt wel indruk. Het is nergens terug te vinden in officiële fobieënlijsten, noch in de Woordenlijst Nederlandse Taal, maar het is wel handig om ons mee om de oren te slaan als we moslims niet in ons hart willen sluiten en de islam niet willen omhelzen.
Na elke islamitische terreuraanslag krijgt de islam een forse deuk. Ook alle moslims krijgen een veeg uit de pan. Eerlijk gezegd vind ik terreuraanslagen goed voor hun kwalijke imago en dat van de islam. En om dat imago op te poetsen is 'islamofobie' verzonnen om ons koest te houden en om moslims te beschermen en het imago van de islam meer glans te geven.
Ik heb geen angst voor moslims of andere etnische rariteiten, en zeker geen onberedeneerbare angst. Er zijn wél mijn gevoelens van afkeer, van minachting en van geringschatting voor de pathologische islam, en die gevoelens kan ik goed beredeneren, ze zijn gegrond en rationeel. Mijn redelijke islam-aversie heeft dus niets met onredelijkheid te maken, en dus ook niéts met een fobie in al haar onredelijkheid.
Met de messencultuur van onze bruine medemensen heb ik vroeger al kennisgemaakt toen op de speelplaats twee allochtone leerlingen, een Turk en een Marokkaan, meningsverschillen hadden. En dat vochten ze uit met een vlindermes. Vroeger gingen jongens met elkaar op de vuist, nu gebruiken ze geen vuisten, maar levensgevaarlijke messen. In het volgende berichtje is er geen spoor terug te vinden van de identiteit van de dader, toch is zijn etnische afkomst doorzichtig omdat een mes het moordwapen was.
In de Dieplaan in Genk is maandagavond een vrouw, die haar kind op de arm droeg, neergestoken. Het slachtoffer is de 25-jarige Luana Romagnola.
De feiten speelden zich maandagavond kort voor 22 uur af ter hoogte van Audio Nova in de Dieplaan, midden in het centrum van Genk. Een vrouw, die haar kind op de arm droeg, werd er aangevallen door een persoon met een mes.
De hulpdiensten waren snel ter plaatse maar een poging om het neergestoken slachtoffer te reanimeren, mislukte. De politie kwam met meerdere ploegen ter plaatse.
Enkele buurtbewoners waren getuige van de steekpartij. ‘Ik hoorde geschreeuw en ben naar mijn balkon gelopen om te kijken wat er aan de hand was’, aldus een buurtbewoonster die anoniem wilde blijven.
Het parket van Limburg werd ingelicht en stuurde het gerechtelijk labo ter plaatse voor een sporenonderzoek.
Stille wandelaars en rustig-peddelende fietselaars kunnen het nu wel vergeten op hun geliefkoosde paadjes langsheen 't kanaalwater waar fluitende vogeltjes hun wandelpasjes begeleiden. Het zoemende geluid van 't kanaalwater, kabbelend op het tempo van een zwoel lentebriesje, zullen wandelaars niet meer horen door kwakende racers die in razende vaart voorbij komen zoeven.
Minister Weyts (N-VA) heeft een einde gemaakt aan de sereniteit en natuurlijke rustaan 't water. Voortaan mogen supersonische vliegende fietsers op 't wandel- en slenterweggetje zich uitleven. Jaagpaden worden crosspaden voor haastige fietsers die met een duizelingwekkende snelheid langs 't kanaal vliegen. Van mij mogen ze allemaal in 't water tuimelen. 't Schijnt dat ze d'r al een paar op de kanaalbodem zijn moeten gaan zoeken.
De moslimtroepen zitten alweer een stapje dichter bij hun doel: de verovering en de islamisering van het westen. Ik denk dat de ergste aanslagen allemaal nog moeten komen. Minutieuze beveiligingen en honderden terreurniveaus zullen niets uithalen. Het is onmogelijk om ons te wapenen tegen onverhoedse aanvallen met steekmessen, schietgeweren, bomontploffingen of crashende moordtrucks. Uit machteloosheid slaken we zinloze kreten als 'wij mogen niet toegeven aan terreur' of 'wij mogen ons niet bang laten maken', en ondertussen laten we ons vermoorden.
Het enige wat we kunnen doen is denken aan de toekomst door het islamonderwijs in vraag te stellen. In het islamonderwijs liggen de kiemen en het kwaadaardige zaad van terrorisme en radicalisering. In islamlessen zitten potentiële terroristen die geleidelijk aan gedurende hun schooltijd sympathie zijn gaan koesteren voor de extreme islam in al zijn gruwelijke vormen.
Dinsdag worden in vele Vlaamse scholen weer islamlessen gegeven. Hoe gaan islamleerkrachten de terreuraanslagen, en meer bepaald die in Londen, in hun leerstof verwerken? Moslimleerlingen zullen nieuwsgierige vragen stellen. En dan berust er bij de islamleraar een enorme verantwoordelijkheid. Welke zijn zijn opvattingen en zijn gedachten over terrorisme? Ik kan me goed voorstellen dat er islamleraars zijn die hun anti-westers gedachtegoed overdragen naar hun leerlingen.
Er moet veel meer Vlaams geld vrijkomen voor onderwijsinspectie. Er moeten meer controleurs op pad gestuurd worden om islamlessen bij te wonen, om de inhoud van islamlessen kritisch te bekijken, om islamleerkrachten én hun moslimleerlingen individueel te ondervragen om alzo ontluikende sympathieeën voor moslimextremisme op te sporen. Deze doorlichtingen moeten zich bijzonder focussen op alle concentratiescholen, daar waar jonge moslims in dichte drommen bijeen zitten en op elkaar aangewezen zijn bij hun meningvormingen.
Veel efficiënter zou het zijn om de erkenning van de islam als godsdienst af te schaffen. Dan is een radicale afschaffing van het hele islamonderwijs mogelijk. De islam hoort niet thuis in ons Vlaamse onderwijs. Moslimleerlingen kunnen dan 'gewone' leerlingen worden met meer kansen om te integreren in het alledaagse schoolleven zoals iedereen.
Het Duitse rockfestival Rock am Ring werd gisteravond onderbroken wegens een terreurdreiging. Het eerste wat bij me opkwam was: moslimterroristen zijn er niet in geslaagd om hun explosieven te laten ontploffen. De kwaliteit van de nieuwe generatie terroristen is dan ook niet meer wat ze geweest is. Ze zijn dommer geworden. Tienduizenden festivalgangers bijeen op één locatie, een gedroomd doelwit voor moslims met duistere bedoelingen, en toch slaagden ze er niet in om de blanke jongeren die zich laafden aan zondige geneugten te liquideren. Islamitische hersentjes zijn blijven steken in een onderontwikkeld gedeelte van de menselijke ontwikkeling. Moslims zitten gekneld in een fase die ver achter ons ligt en die ontwikkelingsachterstand zullen ze nooit inhalen. Denk maar aan hun geloof in 72 reine maagdjes die in de zevende hemel van Allah begerig zitten te wachten op een domme moslim. Vraag je je dan niet af wat het gemiddelde islamitische IQ is? Van horen zeggen weet ik dat moslims een kakkerlakkenverstand hebben dat ze optimaal proberen te exploiteren bij speciale ondernemingen zoals aanslagen of andere terroristische acties. 't Lukt niet altijd, zoals gisteren bij het rockfestival...
‘Talking About Terrorism’ is een gevaarlijk boek. In handen van jonge kinderen is het een tikkende tijdbom. Het zet aan tot radicalisering omdat kinderen leren hoe ze terroristen beter kunnen begrijpen en waarderen.
Alison Jamieson en Jane Flint zijn de auteurs van Talking about Terrorism, een boek dat didactisch materiaal aanreikt om jonge kinderen te helpen bij het begrijpen van terrorisme. Ai, ai, oei, oei. Het boek wil een gids zijn voor leerkrachten als leerlingen moeilijke vragen stellen over terrorisme. Lezer, merk op dat de auteurs van het boek twee vrouwelijke wezens zijn, geobsedeerd door machoterroristen, en die bezetenheid willen ze doorgeven aan onschuldige kinderen die vatbaar zijn voor indoctrinerende onzin.
De islam is - en ik gebruik de schilderachtige definitie van Jean - "een achterlijke perverse gewelddadige barbaarse smeerlapperij". En daarom moet de islam verworpen worden, genegeerd worden, en ten strengste geweerd worden uit het leven van onschuldige kinderen. En daarom moet ook het boek 'Talking about Terrorism' verboden worden in alle scholen. Het is vergif!