De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
26-04-2018
Vlaamse Universiteiten willen meer Vluchtelingen
Te weinig vluchtelingen in de aula's
Vlaamse universiteiten werken aan een plan om nieuwkomers aan een hoger diploma te helpen. Rectoren zeggen dat hun aula's te wit zijn. Ze willen er meer kleur in brengen door migrantenstudenten aan te trekken... Meer kleur in de aula? Wat is er mis met een witte aula? Zucht...
De Antwerpse rector Herman Van Goethem zegt dat er te weinig vluchtelingen in de aula's zitten. Vluchtelingen zijn er haast niet te zien, en zo kunnen ze ook niet aan een hoger diploma geraken. Zucht, zucht...
Het is niet de eerste keer dat rector Van Goethem opkomt voor het welzijn van onze gekleurde medemensen. Vorig jaar pakte hij uit met een revolutionair pleidooi voor migrantenstudenten. Om meer migrantenstudenten aan boord van het hoger onderwijs te krijgen, stelde hij voor om hen halalmaaltijden aan te bieden, dan voelen ze zich beter thuis aan de universiteit. En extra begeleiding krijgen ze ook, en ook nog aparte gebedsruimtes. Hij pleitte ook voor bijlessen voor allochtone middelbare scholieren om hen voor te bereiden op de universiteit.
Zijn toon is nu erg gemilderd, hij zal wellicht ingezien hebben dat allochtone aanwezigheid op universiteiten bijlange niet evident is. Recent had hij het enkel nog over "investeren in asielzoekers om hen in de aula's te krijgen" en over "barrières wegnemen". Over halalmaaltijden en gebedsruimtes en zo, zweeg hij deze keer.
En dan is er ook nog professor Ides Nicaise (KU Leuven) die eveneens van mening is dat er te weinig nieuwkomers in de aula's zitten. Hij bracht in opdracht van de VLIR (Vlaamse Interuniversitaire Raad) de knelpunten in kaart: geschoolde nieuwkomers werken onder hun mogelijkheden, er is de moeizame erkenning van hun diploma's, ze zijn Nederlandsonkundig, ze zijn hun diploma's kwijt, hebben niet genoeg geld, of zijn compleet vereenzaamd, zij kennen het studie-aanbod niet... Nicaise spreekt ook nog over nieuwkomers als "hoogopgeleide mensen die snel onze taal kunnen leren". En hij wil dat het OCMW soepeler voorwaarden stelt voor nieuwkomers die willen studeren.
Beste lezers, zo gaan we d'r niet komen, met wereldvreemde exemplaren als Van Goethem en Nicaise. Zij doen alsof vluchtelingen ondergewaardeerde slimmeriken zijn die de top willen bereiken maar geen kansen krijgen. En ondertussen is er een massa Vlaams geld verslonden door de vergeefse pogingen van Vlaamse universiteiten om vluchtelingen in de aulabankjes te krijgen.
Vroeger was er het Stenen Tijdperk, toen brak het Tijdperk der Flintstones aan, en nu is er het Tijdperk van de Asielzoekers. Na wat groeipijnen begon de asielindustrie op volle toeren te draaien om nu in volle glorie open te bloeien tot de meest succesvolle omvolking aller tijden. Zo voorspelt president Macron dat in de volgende dertig jaren nog 200 miljoen Afrikanen naar Europa zullen emigreren...
Toen in juni 2011 een explosie met vulkanische kracht uitbarstte van minderjarige vluchtelingen die in ons smoutebollenland asiel aanvroegen, kwam aan het licht dat 7 op 10 asielzoekers logen over hun leeftijd. Minderjarige asielzoekers werden ontmaskerd als volwassenen. 'Vluchtelingenkinderen' zonder begeleiding heetten toen AMA's (Alleenstaande Minderjarige Asielzoekers). Met zo'n statuut genieten ze begeleiding op maat, snelle asielbehandeling, geen opsluiting maar opvang, controle door kinderrechtenorganisaties, én ze kunnen niet meer teruggestuurd worden naar hun land.
Liegende asielzoekers hebben er dus alle belang bij om te beweren dat ze ergens in hun puberteit zijn blijven hangen.
De media berichtten in verontrustende taal: "Jonge Afghanen die zonder ouders naar hier komen... België kan golf jonge vluchtelingen niet slikken... Het aantal minderjarige asielaanvragers stijgt spectaculair... Losgeslagen jongerengroepen met een beperkt normbesef en een zwak waardengevoel... Ze zijn een tikkende tijdbom..."
Deze brave journalistiek zal ik eens gauw gaan vertalen, op z'n Lieviaans, dus lichtelijk karikaturaal: "Asielzoekers zijn leugenaars en bedriegers, ze foefelen met leeftijd en afkomst, met gezinssamenstelling en nationaliteit(en). Het is gewetenloos en apathisch uitschot, richel- en gootjestuig, maatschappelijk ontwortelden en ontheemden. Ze vormen harde kernen waarin criminaliteit centraal staat. Volledig naar de knoppen zijn ze, onherstelbaar beschadigd, klaar voor de lappenmand, met uitzichtloze hersteloperaties in 't vooruitzicht, compleet verloren voor onze maatschappij..."
Dienst Vreemdelingenzaken en andere controle-instanties zijn pas laat achter de leeftijdfraude gekomen. Migratiefraude, sociale fraude, leeftijdfraude... Frauderen zit geweven in het wezen van de vluchteling. De botscan-onderzoeken waarover vroeger zoveel te doen was, daarover vernemen we niets meer. Ik heb de indruk dat het allemaal niet meer hoeft, laat ze allemaal maar binnenwaaien om te smullen van de melk en de honing. Hoe meer asielzoekers, hoe liever, en het maakt niet uit welke leeftijd ze hebben, zeggen ze in Brussel.
Kopstuk partij Islam weigert Oogcontact met Journaliste
Zes minuten politieke moed is er nodig om de verboden islampartij af te schaffen, en zeventien minuten politieke heldhaftigheid volstaan om de erkenning van de islam als godsdienst af te schaffen... En tóch zal de islam hardnekkig blijven oprukken, voel ik zo.
Redouane Ahrouch, de oprichter van de partij Islam, weigerde tijdens een tv-debat de Waalse journaliste Emmanuelle Praet aan te kijken. “Ik luister naar haar, dat volstaat”, klonk het.
Het gesprek ging al snel over het feit dat Ahrouch vrouwen weigert een hand te geven. De sfeer verwaterde. Toen de journaliste aan het woord was, weigerde Ahrouch haar aan te kijken, ook toen de vrouw daar expliciet om vroeg. Zij reageerde na afloop aangedaan over het optreden van Ahrouch: “Ik was gechoqueerd en beledigd. Het is verschrikkelijk om te zien, en vernederend om mee te maken, alsof je niks waard bent."
Bij de aanvang van de uitzending weigerde Ahrouch bovendien zich te laten schminken door een vrouw.
De reactie vanAbdelhay Bakkali Tahiri, voorzitter van de partij Islam, getuigde van de minste integratiebereidheid van moslims om onze westerse geplogenheden over te nemen,: "Het verbaast me dat het debat herleid wordt tot een handdruk of oogcontact. We leven in een democratie, waar de vrijheid van meningsuiting geldt. Alleen focussen op iemands gedrag is provocatie. We zitten er niet om handen te schudden of naar iemand te kijken, maar om met hen te debatteren". Typisch eigenwijze moslimpraat...
En wat is er gebeurd met alle bergen geld om moslims te helpen integreren? Hun integratie is een mission impossible want ze kunnen hunne koran niet missen. Moslims kunnen niet integreren omdat ze moslims zijn. Zij passen niet in onze westerse samenleving!
In de nacht van zaterdag op zondag hebben ruim 250 ouders geslapen bij een schoolpoort. In Londerzeel en in Kapelle-op-den-Bos. Om hun kind tijdig te kunnen inschrijven. Zondag was inschrijvingsdag.
Vraagt niemand zich ooit eens af waarom er nooit allochtone ouders in het gezelschap van kamperende ouders te zien zijn? Geen negerouders, geen Turken, geen Marokkanen... Ook geen mama's met hoofddoeken die hun kleine moslimpjes willen inschrijven, want kleine moslimpjes hebben allicht broers en zussen op school zitten waardoor ze vooringeschreven mogen worden. In allochtone huishoudens blijven de kleintjes uit de lucht vallen, 'deen na dander'. De discriminerende regel van voorrang voor broers en zussen maakt van Vlaamse leerlingen tweederangsleerlingen.
Het verwondert me dat Vlaamse ouders rustig blijven kamperen en niet in opstand komen tegen het discriminerende inschrijvingsbeleid dat de regering aan de scholen oplegt.
Op 27.2.18 heb ik uit de doeken gedaan waarom allochtone ouders nooit hoeven te kamperen aan een schoolpoort.
Ze hebben ons wijsgemaakt dat asielzoekers naar hier komen om ons te verrijken, om onze economie te redden en voor ons pensioen te zorgen. En dat hooggekwalificeerde vreemdelingen hier de leegte komen invullen van eigen hooggeschoolden die wegvallen door vergrijzing. Het klinkt als een ode aan de 'migrerende geschoolde krachten'.
Ze zijn echter flinterdun gezaaid, op een onvruchtbare bodem, de geschoolde migranten. Migranten die naar hier komen, al dobberend en wiebelend op een wankel bootje dat dreigt te kapseizen bij het kleinste vloedgolfje, zijn niet geschoold, half geschoold, ongeschoold, halfdubbel geschoold... whatever, en zeker niet hooggeschoold, want anders kwamen ze hier niet proeven van luxe dingen die ze ginder in hun thuisland met hun scholing vanzelf in de schoot geworpen zouden krijgen.
Het ligt helemaal in de lijn van de opportunistische instelling van avonturiers en tafelschuimers om te migreren. Vreemdelingen met een goede opleiding blijven in hun thuisland. 't Zijn alleen arme sloebers met een fake diploma en een tweedehandse mentaliteit die zich ver weg van huis proberen waar te maken om graantjes te kunnen meepikken van de rijkdommen die anderen opgebouwd hebben.
Er is een vroeger vaak gehoord argument stilletjes uit de immigratiediscussie verdwenen: de bewering dat Duitsland zou profiteren van veel immigrerende “geschoolde krachten”. Maar de realiteit ziet er anders uit. In de regel komen er er geen hooggekwalificeerde, goed opgeleide vreemdelingen naar Duitsland toe, maar laaggekwalificeerde en minder intelligente mensen.
Ik las dat minister Crevits een 'leerlingenpaspoort' wil invoeren. Omdat als een leerling naar een andere school verhuist, de nieuwe school niets weet over deze leerling, de gegevens verhuizen niet mee. En daarom zal elke leerling een eigen paspoort krijgen, zegt Crevits. Het individueel paspoort moet informatie over leerlingen makkelijker laten doorstromen.
Dit las ik met verbazing, want vroeger was er geen paspoort nodig, omdat alle inlichtingen over nieuwe leerlingen automatisch doorgeseind werden door de PMS-centra. Elke school kreeg in september op een kant-en-klaar schoteltje alle relevante informatie over alle nieuwe leerlingen. Dat was één van de taken van de oude PMS-centra, vroeger, toen er nog geen 'gezeik' was met de nieuwe CLB's... Wat voert de nieuwe generatie CLB'ers eigenlijk uit, behalve 'wachten op signalen'?
Ik verwacht protesten van moeilijke moeders tegen het leerlingenpaspoort. Moeilijke moeders die hun kinderen met een schone lei willen laten beginnen op de nieuwe school. Nietwaar moeder Laura? Toen uw dochter Annick verhuisde naar het lyceum waar u uw frustraties afreageerde op hulpverleners en leerkrachten, als potentiële belagers van uw dochter! Het duistere schoolverleden van uw zorgenkindje deelde u enkel met een paar roddeltantes en lasterwijven... onder regie van directrice Prutsmans en psychopaat Horbert.
"Klef en zoet", zei een wijnkenner toen hij halal wijn proefde... Het deed me denken aan een islamleraar van vroeger in het atheneum. De man trakteerde in de leraarskamer op de geboorte van zijn zevende (!) kindje. Hij deelde zoete koekjes uit en op de tafel stond nog een volle mand te blinken. We mochten er zoveel van nemen als we zelf wilden. Maar na de eerste hap wist ik het al, deze klefferige gebakjes konden mij niet bekoren. Het zoete spul bleef plakken aan mijn gehemelte, aan m'n tong, aan m'n handen... alles plakte. Mijn hart begon sneller te kloppen en mijn cholesterol maakte een duik naar omhoog. De vreselijke smaak deed me snakken naar een frisse pint om de ongemene zoetigheid door te spoelen. Maar er was niets om door te spoelen, alleen maar slappe koffie en thee. Geen biertje, geen wijntje, niets, zelfs geen halal wijn om de misselijkmakende gebakjes weg te spoelen. Een gemiste kans om de islam te promoten!
Erger nog dan zijn pateekes vond ik het brabbeltaaltje van de islamleraar. Al zo oud geworden, geboren in Vlaanderen en al zo lang leven in een Nederlandstalig klimaat, en nog altijd niet in staat om een correcte Nederlandse zin uit te spreken! Turkse en Nederlandse woorden haspelde hij dooreen, en nieuwe zinsconstructies vond hij ter plekke uit. Communiceren met een islamleraar kost je een jaar van je leven...
Als onderwijsminister Crevits in beeld komt is ze telkens geld aan het uitdelen. En altijd aan dezelfde onderlaag van de schoolbevolking, aan achterblijvers en onbekwamen, zwakbegaafden en onderpresteerders, allochtonen en kansarmen, mindervaliden en kansarmen, anderstaligen, geradicaliseerden, achtergestelden, gedragsgestoorden, leergestoorden... Het hele zootje zit er altijd glansrijk op het podium te schitteren op de voorste rij, als er miljoenen uitgedeeld worden.
Nooit eens komen hoogbegaafden met superieure verstandelijke capaciteiten aan de beurt.
Slimmeriken en genieën komen niet tot volle ontplooiing in een gewone klas, ze worden er gediscrimineerd omdat alle aandacht naar de zwakkelingen gaat, naar achterblijvers die het lespeil doen dalen tot het gezakt is beneden alle peil en beneden alle waardigheid.
Er moet meer interesse komen voor intelligente, ambitieuze en gemotiveerde leerlingen, voor eigen talentvolle Vlaamse leerlingen. Er moeten aangepaste programma's komen voor hoogbegaafden, zij moeten extra taken krijgen om zich zo op hun eigen vlotte ritme te kunnen ontwikkelen tot bollebozen.
In elke school zitten er altijd wel zo enkele uitblinkers, maar ze verdrinken in de heterogene chaos van hun klas. Zet die genieën apart in een kwaliteitsschool voor elitair onderwijs. Kansrijke leerlingen hebben evenzeer recht op kansen als kansarme leerlingen. Alle energie besteed aan de elite is gegarandeerd rendabel is. En dat kunnen we niet zeggen van de miljoenen die in de zwakke onderlaag van de schoobevolking geïnvesteerd wordt: het zijn verloren miljoenen euro's die verkwanseld worden aan een hopeloze groep die altoos blijft achterop hinken en nooit hun begaafde klasgenoten zal kunnen bijbenen.
Links onderwijsbeleid met overdreven belangstelling voor buitenbeentjes en wanpresteerders, voert een strategie die van mensen een afgestompte domme massa maakt, makkelijk te manipuleren en te indoctrineren. Een domme kudde met makke schapen maakt de herders machtig en rijk.
Een 22-jarige Serviër uit Zonhoven hoefde slechts zeven maanden in de cel te zitten na een veroordeling wegens terrorisme. Oorspronkelijk moest hij drie jaar brommen, maar zijn vervroegde vrijlating kwam er na de uitspraak van een naïeve rechter: "Door zijn jonge leeftijd is er nog hoop dat hij iets positiefs kan doen met zijn leven". Semir M., de IS-collaborateur, pas vrijgelaten, en nu alweer opgepakt in het kader van een terreuronderzoek. Volgens het federaal parket smeedde hij plannen voor een nieuwe aanslag.
Goedgelovige wereldvreemde rechters zouden een bijscholing moeten volgen over de psyche van terroristen, in plaats van eindeloos te geloven in de goedheid van slechte mensen. Radicalisering zit vastgebeiteld in de diepste vezels en alle poriën van een terroristenlijf. Contacten met terreurorganisaties zijn zo ingrijpend in hun leven dat ze definitief verloren zijn voor de samenleving en dus levenslang achter tralies horen, tot aan hun dood. Radicalisering is onomkeerbaar. Het maakt alle voornemens om tot andere inzichten te komen onmogelijk. Alleen het doodlopende straatje naar het plannen van nieuwe aanslagen kunnen ze nog bewandelen.
Vroeger bezocht ik het liefst van alles de school van directeur Appelboom. Het was daar de hemel op aarde. Appelboom liet geen vreemde indringers binnen in zijn school, alleen maar kinderen van eigen bodem. Zoals in de appelgaard van Eden waar alleen Adam en Eva mochten vertoeven.
De school van Appelboom was omringd door tuinen en boomgaarden. Omheiningen en poorten zaten hermetisch op slot met prikkeldraad en stevig hekwerk. Vreemde indringers werden geweerd.
Net zoals in de dierenwereld beschermde Appelboom zijn eigendommen en bepaalde zelf wie in zijn school binnen mocht en wie niet. Zijn territoriumafbakening leek op wat beestjes doen bij zelfbescherming: grenzen sluiten! Om overrompeling te voorkomen door vreemde snuiters die het imago van zijn school besmeuren door gulzig mee te willen snoepen van de sappige appels in de appelgaard, zijn tuin van Eden!
Omdat Appelboom zijn eigen volk zo goed beschermde tegen slechte invloeden van buitenaf, mocht hij na zijn dood onvoorwaardelijk binnen in het hemelse paradijs, waar hij nu zit te genieten van verleidelijke engeltjes waarmee hij in zijn hemelbed stoeit. Eigenlijk is de hemel een oord van zinnelijk genot en sensuele geneugten. Eindeloze bacchanalen en uitzinnige orgieën wisselen elkaar af. Boordevolle bekers met bloedrode wijn, ontelbare biervaten, en kostbare trappistenbieren... Enkel verkrijgbaar in de hemel. En enkel voor de verdedigers van eigen volk!
Terwijl de losbandige feestelijkheden aan de gang zijn, houdt Sinte Pieter de wacht bij de hemelpoort, gewapend met riek en schotkanon, om alle ongewenste bezoekers terug naar de aarde te kapatapulteren, of liever nog naar de hel. De hemelgrenzen moeten bewaakt worden om hemelse eigenheden te beschermen. Sinte Pieter zag de aardse chaos, hij zag overal grensopeningen, spleten en kieren waarlangs vreemd gespuis zich binnenwurmde op zoek naar een luilekker leventje. Hij zag Europa zo lek als een zeef, klaar om in beslag genomen te worden door alle merken van buitenlanders. Laat het niet gebeuren zoals op aarde waar open grenzen allesvernietigend werkt, zo redeneerde Sinte Pieter, geen welkomstbordjes en geen kom-maar-binnen-onthaal.
Onze samenleving is er voor ons alleen en die hoeven we niet te delen met anderen die zonder bagage hier komen aanstranden en niets te bieden hebben, en totaal niets bij zich hebben om ons te verrijken. Wij zijn rijk op onszelf, wij hebben geen behoefte aan 'verrijkers', laat ze zelf hun boontjes doppen. Wij hebben onze samenleving zelf en alleen opgebouwd, zonder 'verrijking' van buitenstaanders die er enkel op uit zijn om mee te smikkelen van een kant-en-klare maatschappij ineengeknutseld door eigen volk. En al die rijkdom en kostbaarheden moeten we kost wat kost beschermen tegen vijandelijke invloeden die ons naar onze ondergang leiden.
Het is niet genoeg dat asielzoekers hier opvang krijgen met onderdak, eten en drinken, zakgeld en een stel hangmatten. Nu vindt Theo Francken (N-VA) dat ze ook nog eens geestelijk in de watten gelegd moeten worden. Hij investeert daarom 2,3 miljoen euro in het psychisch welzijn en geestelijke opvang van nieuwkomers en andere geestelijk ontspoorde vreemdelingen.
Vanwaar die bekommernis? Het is toch al lang geweten dat migranten bij aankomst in een land dat niet het hunne is de kluts en het noorden verliezen, en dat complete desoriëntatie inherent is aan hun ontdekkingsreis naar onbekende verre streken... Mogelijk rekent Francken er op dat psychische ondersteuning hun geweten minder scheef zal trekken, hen een moraliteitsbesef zal bijbrengen waardoor ze minder zullen overhellen naar criminaliteit. Als asielzoekers minder labiel zijn, zich goed in hun vel voelen, zullen ze minder verkrachten, stelen, roven, moorden en meer van die gedragsafwijkingen waarmee onze nieuwe medeburgers behept zijn.
Ik heb sterk mijn twijfels over de efficiëntie van psychologische begeleiding van asielzoekers. Die mannen laten zich niet zomaar geestelijk opvangen of begeleiden, hoe geestelijk ontredderd ze ook mogen wezen.Ze zullen niet in hun hoofd laten kijken, en het is twijfelachtig of ze hun medewerking zullen verlenen aan psychologische bijstand. Hun overhoopgehaalde psyche maakt hen wantrouwig tegenover hun nieuwe omgeving, ondanks alle welkomstspandoeken waarmee ze overrompeld werden toen ze hier voet aan wal zetten. Hysterische spandoekvrouwen deden de aarde onder de voeten van asielzoekers verschuiven.Een blijde inkomst in een diep tranendal...
2.3 miljoen euro worden er dus uitgetrokken om de negatieve impact van migratie op de geestelijke gezondheid tegen te gaan. Met het prijskaartje van migratie kan echt niet gelachen worden. En dan te bedenken dat de opgelopen psychische schade niet met geld op te lossen is, en dat de meeste euro's zullen blijven plakken aan de pollen van hulpverleners en organisaties allerhande.
In pathetische stijl zal ik nog eens schrijven over het trieste lot dat asielzoekers is beschoren. Empathisch als ik ben, zal dat wel lukken... Asielzoekers verlaten hun vertrouwde thuishaven waar ze hun wortels en hun geweten achterlieten om hier geestelijk verward rond te dolen, op zoek naar hun verloren identiteit, naar houvast dat ze niet vinden. De cultuurschok kwam er bij de bruuske overgang van hun vertrouwde heimat naar een onbekende bestemming. Ontheemd en ontredderd kijken ze om zich heen, op zoek naar iets herkenbaars, maar dat is er niet, ze verliezen zichzelf en hun identiteit in een onontwarbaar kluwen. Inzinkingen en ontwenningsverschijnselen wisselen elkaar af, ze belanden in een diep depressie-dal, een soort niemandsland, een twilight zone, een bi-culturele situatie waarin ze ambivalent balanceren tussen twee culturen. Zonder wortels belanden ze in een oord waarin ze rondzwerven zonder een vaste bodem te vinden. Als ontredderden en heimatlozen zijn ze vatbaar voor psychische stoornissen, voor depressies en ontwortelingsallergieeën. En daarna is de stap naar criminaliteit vlug gezet.
Beschermen tegen terreur? Tegen terroristen? Is het niet efficiënter om meteen de hele moslimgemeenschap aan te pakken? 't Is toch de islam die problematisch is?
Vervoersmaatschappij NMBS heeft aan 22 stations in België betonblokken geplaatst in de strijd tegen [ISLAMITISCHE!] terreur. Onder andere de drie grote stations in Brussel zijn vanaf nu extra beschermd.
Het Vlaams Parlement keurde in 2014 het M-decreet goed, een decreet met maatregelen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften, om licht mentaal gestoorden, gedragsgestoorden en leergestoorden op te nemen in het gewone onderwijs.
Nu zegt N-VA dat leerlingen met extra noden terug moeten naar het buitengewoon onderwijs. De partij wil het M-decreet bijsturen. Een beetje ondersteuning hier en daar is geen oplossing zeggen ze, zorgkinderen keren best terug naar het buitengewoon onderwijs waar extra hulp continu aanwezig is. Hun terugkeer betekent meteen een verlaagde werkdruk in de gewone klas die dan weer opgelucht kan ademhalen.
En eerder dit jaar beweerde sp.a dat het M-decreet overhaast ingevoerd werd, waardoor kinderen, ouders en leerkrachten in de problemen kwamen.
Beide partijen, N-VA en sp.a, hadden het M-decreet toch goedgekeurd?!...
Ik ga het niet allemaal opnieuw vertellen. In mijn blogverleden heb ik het er al veel te vaak over gehad, over de onzin van inclusief onderwijs. Het enige wat ik nog wil benadrukken is dat minister Crevits (CD&V) voor dit schooljaar 15 miljoen euro (!) uittrok voor ondersteuningsteams in gewone scholen, om leerkrachten te helpen bij de pedagogische aanpak van leerlingen met een beperking. 15 miljoen euro, waarvoor? Leerkrachten kregen plotseling te maken met allerhande gestoorden en gehandicapten, terwijl ze hulpeloos in het rond keken en niet goed wisten hoe ze deze kinderen moesten aanpakken in klassikaal verband. En daarom kregen ze bijstand en ondersteuning, peperdure ondersteuning. En het resultaat?
Kinderen met een beperking moeten geaccepteerd worden zoals ze zijn: met een handicap die aangepast onderwijs vereist. Niet in een klas waar ze dagelijks geconfronteerd worden met hun gebreken en tekortkomingen, waar ze een overlast zijn voor leerkracht en medeleerlingen, en waar ze niet de hulp krijgen die ze nodig hebben. Het buitengewoon onderwijs heeft altijd goed gemarcheerd en nu wil de VN dat het afgeschaft wordt als apart systeem om opgenomen te worden in het gewone onderwijs.
Normaalbegaafden en slimmeriken zijn de klos, zij kunnen niet tot volle ontplooiing komen als ze omringd worden door allerlei buitenbeentjes en zorgenkinderen, door debielen en zwakzinnigen, slechtzienden en slechthorenden, kreupelen en autisten, driftkikkers en ADHD'ers, leer- en gedragsgestoorden, asocialen en mongooltjes... Intelligente leerlingen worden gediscrimineerd door het M-decreet!
Van bij de aanvang van het M-decreet wist iedereen dat inclusie in het onderwijs op een fiasco zou uitdraaien. En er tóch 15 miljoen euro tegenaan gooien? En tóch Unia inschakelen om scholen te betrappen op 'discriminatie' als ze wat onwennig staan tegenover nieuwe gehandicapte schoolgangertjes?
We schrijven 12 april vandaag. Aprilse grillen zullen blijven aanhouden en ons land teisteren. Al weken is het wisselvallig en grillig, onvoorspelbaar en veranderlijk, wispelturig en labiel, en dat zal zo nog de volgende maanden blijven duren. Depressies en storingen zullen elkaar opvolgen. Lagedrukgebieden komen uithuilen, en onvervalste regendagen worden afgewisseld met brede opklaringen en een stralende zon. Wisselende bewolking, met zon, wolkenvelden, lokale buien, donderbuien, met kans op hagel en een donderklap, afgewisseld met gedonder en gerommel in de lucht. De noordenwind blaast vrij krachtig vanuit het noorden, en gaat daarna stil liggen, windstil, stille wind.
In de annalen van de meteorologie zal het de grilligste zomervakantie ooit worden. Er hangen donderwolken in de lucht en de zon verschanst zich achter zware regenwolken, om even later weer in een glansrol aan de hemel te verschijnen aan de heldere hemel. Maar wanneer de hemel dichtslibt zien we een gesluierde zon en daarna niets meer, alleen een vernevelde hemel. En als de hemelsluizen zich dan openen vallen er buien uit de lucht die in de Ardennen een winters karakter hebben. De middagtemperaturen schommelen rond 10 graden. In september zal het geleidelijk minder koud worden en tevens worden de neerslagkansen kleiner. De wisselende neerslachtigheid zal stilaan verdwijnen en wegebben in een stabieler sfeertje. Geen zwakke briesjes of felle windstoten meer, nee, veel erger. Wij zullen ons moeten wapenen tegen meteorietinslagen en zonsverduisteringen, aardverschuivingen en stortregens, stormen en orkanen, lawines en hagelregens, onstuimige zeeën die het vasteland overspoelen, en planeten die rakelings afschuiven langs onze aardbol...
Een Sharia politieagent in Indonesië geselt op een podium twee mannen die erop zijn‘ betrapt’ homo te zijn. (Afbeelding: Getty Images (2)).
Met name vanuit de PVV en het FvD, en daarnaast onafhankelijke websites zoals deze, klinken regelmatig waarschuwingen tegen de islamisering van Nederland en Europa, zoals die door de Europese elite geen duimbreed in de weg wordt gelegd, en door ‘links’ zelfs wordt gepromoot. Maar wat betekent het nu concreet dat ook wij –bij ongewijzigd beleid- stap voor stap zullen moeten buigen voor de islam? Wat heeft de islamisering voor gevolgen voor vrouwen, meisjes, mannen, huizenbezitters, huurders, honden- en muziekliefhebbers, rechters, sporters, leraren... kortom, voor ieder van ons?
200.000 Vlaamse Euro's voor Strijd tegen Radicaliserende Jongeren
Acht onderwijsprojecten om kwetsbare jongeren te versterken en polarisering en radicalisering tegen te gaan, krijgen samen 200.000 euro, dat zegt onderwijsminister Crevits (CD&V).
"Kwetsbare jongeren" is een politiek-correcte benadering van moslimjongeren. Moslimleerlingen zijn helemaal niet kwetsbaar, zij zijn de doelgroep van allerhande projecten om hen mee te sleuren in een onderwijstraject dat ze nooit zullen kunnen afleggen... omdat ze moslim zijn.
Polarisering bestrijden in de scholen? Schaf het islamonderwijs af! Moslimleerlingen zaaien zelf verdeeldheid en werken polarisering in de hand. Zij vertrekken samen met de islamleraar naar de islamles en scheiden alzo zichzelf af van hun Vlaamse klasgenoten. Polarisering kan dus het best bestreden worden door islamonderwijs af te schaffen. Dan zijn er geen gescheiden leerlingengroepen meer en iedereen volgt hetzelfde lessenrooster. Iedereen toch gelijk?
De strijd tegen radicalisering begon al in 2015 met het deradicaliseringsproject van de Vlaamse regering, toen islamexperts onder leiding van de Gentse imam Khalid Benhaddou onze Vlaamse scholen gingen afschuimen om discours te voeren over radicalisering en extremisme. Khalid Benhaddou heeft zijn huiswerk niet goed gemaakt, want nu zijn er alweer 200.000 euro nodig om jongeren te behoeden voor radicalisering, om moslimjongeren af te remmen op het pad des radicaliserings.
Khalid Benhaddou, als coördinator van het netwerk van islamexperts, stuurde een stelletje moslimgezanten naar de scholen om te praten over radicalisering en extremisme en zo. Het was een moslim-onderonsje dat uiteindelijk op niets uitdraaide, anders zouden er nu niet weer eens 200.000 euro nodig zijn om jongeren te beschermen tegen radicalisering.
Ik herinner me nog dat minister Crevits lovend was over het project met Benhaddou als leider. Zij gaf toen 80.000 euro aan het Centrum Islamitisch Onderwijs. Wat is er gebeurd met die 80.000 euro?
De islamexperts begaven zich op pad naar scholen, gewapend met de oorlogszuchtige koran onder de arm, met hun oorlogsbijbel, zo trokken ze met "de bron van alle kwaad" van school naar school, geen wonder dat het project mislukte. Waarschijnlijk weigerden de islamexperts te geloven dat de neiging om te radicaliseren inherent was aan het moslim-zijn. Radicalisering heb je in verschillende gradaties, gaande van onzichtbaar naar latent, van ontluikend naar bloeiend, van soft naar hard, en daartussenin een heleboel andere variaties, maar altijd zal er de bekoring en de verleiding zijn om te radicaliseren.
Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken verklaart de populariteit Van Viktor Orban: "Orban kiest in zijn beleid voor soevereiniteit en laat hem niets opleggen door de Europese Commissie, en al zeker geen immigratiequota. Hij bewijst dat een streng immigratiebeleid wel mogelijk is, indien politici er de nodige ruggengraat voor hebben. De Hongaren steunen hem daar duidelijk in, getuige zijn winst én het verlies van links, dat ten opzichte van de vorige verkiezingen zelfs nog enkele zetels ziet verdwijnen." Van Grieken ziet in Orban een voorbeeld voor de rest van Europa én voor Vlaanderen.
“Islam is geen religie van de vrede. Het is een politieke ideologie van verovering, die met alle middelen probeert de wereldheerschappij te verkrijgen. Het is duidelijk zichtbaar dat hetgeen er in Europa gebeurt geen toeval, geen ongeluk, geen aaneenschakeling van onbedoelde gevolgen is, maar een gepland en gestuurd proces.”
Het doet deugd om ergens een bevestiging te lezen van mijn ervaringen met migranten in het onderwijs. Hetgeen nu volgt is correct van toepassing op onze Vlaamse scholen:
Door de aanwezigheid van migranten op school is er meer geweld en agressie. De schoolse prestaties van migrantenleerlingen zijn ondermaats. Leraren kunnen de situatie niet meer aan. Rijke ouders sturen hun kinderen naar privé-scholen. De problemen zijn gekend bij de regering, maar niemand doet er iets aan. Het wordt allemaal erger door een ongereguleerde instroom van migranten, waaraan eindelijk een einde moet komen, met name uit culturen die affiniteit hebben met geweld.
En dan volgen er een aantal pijnlijke punten die al lang gekend zijn en waaraan niets gedaan wordt. De 'smeltkroes' is er en er is geen oplossing voor. Of liever: er is de onwil om het op te lossen.
1. Migrantenkinderen presteren significant slechter dan Duitse kinderen.
2. In een school met 80 procent moslims was de directie niet meer opgewassen tegen het studentengeweld. Er kwam politiebescherming om de lessen te kunnen laten dorgaan.
3. Segregatie in de Berlijnse Hooverschool werd vermeden door alle niet-Duitse talen op het shoolplein te verbieden.
4. In een school in Frankfurt, met allemaal moslimkinderen, sprak de directie over moslimfamilies die zich door de islam volledig afgesloten en geradicaliseerd hadden. Deze moslimouders zouden hun kinderen niet aanmoedigen om te studeren en zouden hen niet verplichten om leraren te respecteren.
5. Het schoolbeleid van Saarland was gericht op de ideologie van totale inclusie waardoor leerlingen met extreme onderwijsbehoeften in reguliere klassen geplaats werden. Het gevolg was dat angstige leerkrachten het niet meer zagen zitten met het toenemende fysiek en verbaal geweld tegen klasgenoten en leerkrachten. Alledaagse gebeurtenissen waren aanvallen met messen, drugs, alcohol...
6. Migrantenkinderen hebben een exorbitant zelfvertrouwen. Ze vinden het niet nodig om een diploma te halen om als dierenarts of architect aan de slag te gaan.
7. Niet alleen moslimouders beletten hun kinderen te studeren, ook imams in de moskeeën ontmoedigen kinderen om te studeren. Het Duitse onderwijsaanbod wordt binnenkort toch vervangen door koranonderwijs.
8. In een Berlijnse basisschool kunnen joodse leerlingen om veiligheidsredenen niet meer naar de speelplaats omdat ze met de dood bedreigd worden door moslimklasgenoten omdat ze niet in Allah geloven.
9. Moslimstudenten voelen zich superieur boven alle regels. Een moslimjongen vernielde een jas van een leraar: "ik steek je neer".
Migranten en vluchtelingen zijn dus absoluut geen verrijking. Er is wel sprake van 'onderratificatie' als gevolg van immigratie, en dat is vooral merkbaar in het onderwijs. Het zijn bevolkingsgroepen met een lage sociale status die uit hun land van herkomst naar hier komen. Alleen de slimmeriken migreren niet. Ze weten wel beter.
De lage integratiebereidheid van migranten werd geëvalueerd door een studie uit 2004: "The Social Integration of Immigrants in Germany". Een romantisch immigratiebeleid wordt in alle scholen gevoerd, terwijl de problemen met migranten alleen maar toenemen. Het holle woord 'integratie' is een lege formule geworden, het is een eenrichtingsverkeer vanuit de autochtonen, en niets wordt verwacht van migranten.