De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
11-09-2018
Een Moslima op CD&V-Lijst ?
Terwijl in China de moslims opgesloten worden in politieke heropvoedingskampen, mogen moslims hier in Vlaanderen vrij rondlopen, mogen ze zelfs als kandidaat op verkiezingslijsten staan, en nog erger, ze mogen familale banden hebben met een Syriëstrijder!
Fatima Ezzarhouni is er zo eentje, zij is de moeder van een Syriëstrijder, en is kandidaat op de Antwerpse CD&V-lijst. En zo wordt CD&V een partij die islamiseert en de kiemen van terrorisme binnenhaalt...
Vandaag is het 17 jaar geleden dat twee gekaapte vliegtuigen de torens van het World Trade Center in New York doorboorden. Van die zwarte dag in de geschiedenis van Amerika bestaan vele foto’s die naar adem doen happen.
Het verhaal achter de beklijvende foto van de man die 17 jaar geleden loodrecht uit de Twin Towers sprong
De foto, gemaakt door foto-journalist Richard Drew van Associated Press, kreeg de naam ‘Falling Man’. Niet alle kranten publiceerden de foto, omdat het te pijnlijk en te choquerend was om naar te kijken: een man die loodrecht naar beneden valt, hoofd omlaag, perfect langs de verticale lijn van het gebouw. Alsof hij als een pijl naar beneden schiet, zonder angst de dood tegemoet. Zijn armen langs zijn zij, hij lijkt zorgeloos. Het is een van de meest bekeken foto’s van iemand die aan het sterven is.
De man zat net als honderden anderen gevangen in de Twin Towers in New York waar een verwoestende brand uitgebroken was. De mensen in de WTC-torens zaten gevangen en zagen geen andere uitweg dan uit de ramen te springen, soms honderden meters naar beneden.
De Falling Man deed dit op om 9 uur, 41 minuten en 15 seconden plaatselijke tijd, zo blijkt uit de gegevens van de foto die toen genomen werd. Op de foto staat hij stil, maar in werkelijkheid viel hij pijlsnel naar beneden en viel hij chaotisch-draaiend, hevig met de armen en benen zwaaiend. Met een snelheid van 250 kilometer per uur zou hij een paar seconden na de foto tegen de grond smakken. Geen mens die dat overleeft.
De man was alleszins niet alleen: geschat wordt dat die dag ongeveer 200 mensen uit de brandende torens in New York sprongen, langs alle vier zijden van de gebouwen, van op alle verdiepingen. Eerst door de ramen die door de impact van het vliegtuig en de branden kapot gingen, daarna begonnen ze zelf ramen kapot te slaan. Ze sprongen om aan de rook te ontsnappen, om aan het vuur te ontsnappen, om niet onder de instortende plafonds en vloeren terecht te komen. Om nog één keer te kunnen ademen voor ze zouden sterven.
De sprong duurde gemiddeld 10 seconden. Sommigen probeerden tevergeefs met gordijnen die ze vonden parachutes te maken. Een van de springers landde op de grond op een brandweerman, waarna ook die stierf. Wie de Falling Man is, is nog altijd niet geweten. Vermoed wordt dat hij een medewerker was van het Windows of the World-restaurant, bovenaan de noordelijke toren van het WTC. Maar mogelijk werkte hij bij cateringbedrijf Forte Food.
Mijn tekst over voyeurisme van 13.3.18 is nog niet afgekoeld of ik hoor over een explosieve stijging van feiten van voyeurisme. De nadruk in het bericht ligt op celstraffen. Sinds 1 februari 2016 is voyeurisme strafbaar. Merkwaardig... Er wordt geoordeeld over voyeurisme als over een crimineel feit zonder rekening te houden met de zielige psychische toestand van de voyeur en met eventuele ontoerekeningsvatbaarheid. En zeer eigenaardig is de link met de MeToo-beweging. Gluren is niet gendergebonden. Er zijn niet alleen peeping-mannen, er zijn ook watching-vrouwen.
Voyeurisme of scopofilie is een infantiele vorm van seksuele bevrediging. Gluren als afwijkend seksueel gedrag. Voyeurs zijn zielige mensen, ze raken seksueel opgewonden bij het heimelijk bespieden van naakte mensen, liefdebedrijvende koppeltjes, minnende paartjes, mensen die zich wassen, aan- en uitkleden, die seksuele handelingen stellen, zichzelf bevredigen... Intense seksuele prikkels gaan uit van het stiekem gadeslaan van geslachtsverkeer van anderen. Gluurders willen anoniem blijven, zelf durven ze zich niet wagen aan geslachtsgemeenschap door onbewuste angst, bang voor een confrontatie met een mens van vlees en bloed. Zij beleven het opperste seksueel genot als stiekeme toeschouwer op de achtergrond waar ze heimelijk genieten zonder zelf betrokken te raken in een liefdesaffaire.
Achter slot en grendel rest de voyeur alleen nog maar het sleutelgaatje van de celdeur...
Herman Van Goethem, rector Universiteit Antwerpen, over Schild en Vrienden: "Deze organisatie is ronduit gevaarlijk. De racistische uitspraken doen me denken aan extreem rechtse totalitaire bewegingen uit de jaren 30 van de vorige eeuw"... De uitspraak van Van Goethem mogen we als waardeloze prietpraat aan de kant schuiven als we weten dat deze rector voorstander is van meer migrantenstudenten aan boord van het hoger onderwijs. Hij bedacht zelfs halalmaaltijden en aparte gebedsruimtes om hen op hun gemak te stellen...
De hervorming van het secundair onderwijs gaat in op 1 september 2019 en dat betekent nieuwe leerplannen en nieuwe handboeken. Minister Crevits (CD&V) wil graag de nieuwe boeken hedendaagser maken, met aandacht voor gender, diversiteit en nieuwe samenlevingsvormen.
De Vlaamse scholierenkoepel ijvert al langer voor schoolboeken waarin andere geaardheden, andere culturen en andere gezinsvormen een plaats vinden. Mogelijk is minister Crevits hierdoor geïnspireerd ofwel gedirigeerd om schoolboeken dezelfde trend te laten volgen, met genderweetjes, nieuwtjes over nieuw samengestelde gezinnen en gezinnen met 2 mama's of 2 papa's, over nieuwe andersoortige medemensen... Kortom een chaos waarmee de leerling geen raad zal weten. Niet bevorderlijk voor zijn schoolse prestaties.
Wat is er mis met het traditionele gezin en het duidelijke onderscheid tussen een jongen en een meisje? Wat is er mis met een blanke vader, een blanke moeder en blanke kindjes in een blanke samenleving?
Waarvoor is het nodig om deze vaste waarden overboord te gooien en er alternatieve accenten aan te geven? In schoolboeken horen standvastigheden en standaardwaarden waaraan kinderen houvast hebben. Randverschijnselen van de samenleving brengt hen in verwarring. Over genderspeciallekes, over diversiteit en andere afwijkingen leren ze zelf wel in hun latere leven, wanneer ze de 'nieuwe wereld' beter kunnen plaatsen en begrijpen.
En nu heeft de gendergekte ook onze onderwijsminister in de greep. Zij wil nieuwe hedendaagse schoolboeken, genderneutrale schoolboeken waarin geen onderscheid gemaakt wordt tussen de seksen, en dus ook geen 'stereotiepe rollen' in voorkomen.
Waarom is genderneutraliteit hedendaags? Omdat er meer homo's uit de kast komen rollen? Of nog erger, ze komen eruit vallen. Anderen krabbelen aarzelend overeind nadat ze uit een kast met houtworm getuimeld zijn. Nog anderen blijven struikelen en strompelen wanneer ze de kastdeur achter zich dicht getrokken hebben. Ze zijn niet zeker van hun geslacht, worden geplaagd door eeuwige twijfel, en daarom zijn er zoveel valse homo's, of selfmade homo's om het deftig uit te drukken. Hoe langer hoe meer mensen twijfelen aan hun geslacht. Is genderneutraliteit daarom hedendaags?
Waarom is genderneutraliteit hedendaags? Omdat er meer geslachtsveranderingen gebeuren? Omdat er meer blonde pruiken verkocht worden? Of omdat couturiers meer mannenlingerie maken?
Waarom is genderneutraliteit hedendaags? Omdat er meer logopedisten geraadpleegd worden om mirakels te verrichten, om diepe mannenstemmen om te toveren in piephoge vrouwenstemmetjes. Logopedisten zijn zich aan 't bijscholen in het ombuigen van een mannelijke stem in een vrouwelijke stem, maar voor wonderen zijn ze echt niet opgeleid. Er komen ook meer psycholgen en therapeuten aan te pas die de labiele seksgeaarden begeleiden en bijstaan in hun proces naar geslachtsidentiteit, en hen helpen bij het overwinnen van de stoornissen op hun pad naar de ware geslachtsidentiteit.
Schild en Vrienden : aangeklaagd door inquisiteur Tim Van Der Heyden van de staatszender VRT, meteen hysterisch krijsend veroordeeld door alle politici, de N-VA voorop ; en vervolgens de uitsluiting van student Dries Van Langenhove, nochtans democratisch verkozen studentenvertegenwoordiger, door de linkse Universiteit van Gent. Iedereen heeft er zijn mening over: wij van REACT legden de PANO-reportage voor aan jurist en voormalig advocaat Rob Verreycken, die veel ervaring heeft met processen rond vrije meningsuiting tegen nationalisten. Zijn oordeel: ‘ Veel VRT-manipulatie, niets strafbaars tegen Dries en co’.
Vanmiddag las ik een leugenachtig berichtje over luizen in scholen. De schrijvers willen ons doen geloven dat selfies de oorzaak zijn van de luizenplagen. Selfies!
Beste lezers, geloof er geen fluit van, de ware oorzaak van luizenplagen ligt helemaal elders, maar dat mogen journalisten niet schrijven, en daarover mogen wij niet luidop spreken. De werkelijkheid is dat de kriebelbeestjes van allochtone kopkes komen vanwaar ze op Vlaamse kopkes springen.
Het luizenprobleem ligt nog altijd gevoelig in de scholen. Iedereen in school weet waar de kriebelparasietjes vandaan komen, maar er wordt over gezwegen. Niemand durft er iets over kwijt. Dat idiote 'racisme' weer!
Het listige verhaal over de selfies is verzonnen om de aandacht af te leiden van migrantenleerlingen die de vieze beestjes meebrengen vanuit hun thuisland.
Ik heb het luizenprobleem telkens actueel zien worden na een schoolvakantie wanneer allochtoontjes terugkeerden vanuit hun verre thuisland. In september piekten de luizenplagen. Ik heb verpleegsters Eulalie en Eufrasie jaar na jaar in september met hun gereedskistje naar de scholen zien vertrekken na elk luizenalarm. En de getroffen scholen telden niet toevallig een groot aantal migrantenleerlingen.
Daarom moet de ongediertebestrijding aangepakt worden bij de doelgroep: de allochtone leerlingen! Vooral wanneer ze terugkeren van een vakantie in hun thuisland en de vieze beestjes mee transporteren naar de Vlaaamse kopjes. Zó werkt dat met ongedierte. Allochtoontjes op hoofdluis controleren, luizenplaag zó opgelost. Ongediertebestrijding aan de Schoolpoort!
We zijn gisteravond weer eens flink beetgenomen, en in de luren gelegd ook nog, door de tv, waar een zwarte tante ons de les kwam lezen over ons taalgebruik. Dat gebeurde in De Afspraak met Bart Schols. Bambi Ceuppens (foto), wetenschappelijk commissaris bij het AfricaMuseum in Tervuren, sprak er met opgeheven vingertje en zelfverzekerde snoet over het te kolonialistische taalgebruik van het museum.
Daarom stelde ze een document op voor alle medewerkers van het AfricaMuseum. In het 25 pagina's tellende schriftje gaf Bambi taalaanbevelingen waarmee ze hoopt dat het museum meer neutralere en respectvollere teksten zal verspreiden (neutraal en respectvol?). Bambi... weer eentje die in de knoop ligt met zichzelf, haar rasgenoten en haar exotische herkomst.
Bambi: "Ik wil de wetenschappers doen nadenken over hun woordenschat. We moeten een verdere stereotypering, via woorden als ‘jungle’, ‘hut’, ‘blank’ of ‘hottentot’, tegengaan."... De tv gaf haar de gelegenheid om uiting te geven aan haar verzuchtingen. Haar preek over ons woordgebruik dat aangepast moet worden kan misschien aanslaan bij ja-knikkers en lamme goedzakken, maar vastgeroeste woorden die tot de kern van de betekenis doordringen, zullen altijd blijven bestaan, ze zijn onsterfelijk en onverwoestbaar. Daar kan een gefrustreerd Bambieke niks aan veranderen. Begin er maar eens aan om alternatieven te bedenken voor 'jungle', 'hut' en 'tamtam'. Voor 'jungle' heb ik er alvast drie gevonden: wildernis, oerwoud en rimboe...
Het politiek correcte denken is aan het doldraaien! Al zappend zie ik op tv veel te vaak zwarten, homo's, feministen, en alles wat afwijkt van de gemiddelde, normale Vlaming... En nu gaan zwarten bepalen welk taalgebruik wij moeten hanteren?
Eén lesuur Nederlands moest plaats ruimen voor het nieuwe vak 'Mens en samenleving'. Nu is de storm gaan liggen, en ook de heisa is geluwd, en volgende zomer zal alles wel weer opnieuw beginnen rammelen, zo tegen september 2019 wanneer het vak 'Mens en samenleving' zal starten. Mogelijk is iedereen dan zelfs vergeten dat er aan het vak Nederlands geknabbeld werd.
Politieke partijen hebben zich vastgebeten op dat ene uur Nederlands minder, ze draaiden rond de pot en niemand van de critici slaagde erin om aan de essentie te roeren, nl de geringe ontvankelijkheid van leerlingen voor de Nederlandse taal, vnl bij allochtonen.
En dan denk ik terug aan de noodkreet van een leraar Nederlands: "Nu zijn hier 3 leraren Nederlands voor 10 Turken, en nóg altijd kunnen ze en willen ze geen Nederlands spreken!" En toen liet de man zijn schouders moedeloos hangen en zuchtte... In het kader van een miljoenenproject om de achterstelling van migranten tegen te gaan, was er toen een overvloed aan Nederlandse lessen, maar die schampten af tegen de onverschilligheid van de leerlingen.
"Drie leraren Nederlands voor 10 Turken"... Eindeloos veel lesuren Nederlands mogen er tegenaan gegooid worden, de taalarmen in de klas halen er geen profijt uit. Thuis, op straat, op de speelplaats horen en spreken ze enkel hun vreemde thuistaal. Vele migrantenouders zien minachtend neer op de Nederlandse taal en Vlaamse cultuur. Ze tonen ook weinig belangstelling voor het schools gebeuren: de massale afwezigheid van migrantenouders op een ouderavond is er het bewijs van.
De anderstalige schoolbevolking heeft het meest nood aan Nederlands taalonderricht, en als we dan kijken naar hun mentaliteit heeft het zelfs geen zin om er nog eens 17 of 29 extra uren Nederlands tegenaan te gooien. Niets extra's zal helpen en dat ene uurtje Nederlands minder maakt helemaal niets uit.
Mentaliteitswijziging!... Elke dag zou er 1 lesuur gespendeerd moeten worden aan een mentaliteitswijziging bij de migrantenschoolbevolking. Waarbij nieuwe scholieren en hun ouders geviseerd worden. Klinkt revolutionair, als niet te realiseren, want je raakt aan hun cultuur. Maar het is wél de beste oplossing om het vak Nederlands in ere te herstellen! Het vak 'Mentaliteitswijziging' zou gaan om het aanbrengen van tucht, orde, discipline, regelmaat, stijl, stiptheid, prestatiedrang, plichtsbewustzijn, zin voor verantwoordelijkheid... allemaal eigenschappen waarmee Vlaamse klasgenoten meer begenadigd zijn.
Na een véél te lange zomervakantie begint vandaag eindelijk het nieuwe schooljaar. Ook de kleuterscholen zullen op volle toeren draaien, maar helaas niet voor alle kleuters. Er zullen spijbelaartjes zijn wiens ouders het niet nodig vinden om hen elke dag naar school te brengen en om hen van jongsaf plichtsbesef bij te brengen.
Spijbelende kleuters zijn de toekomstige schoolverlaters zonder diploma!
Elke afwezigheid in de kleuterschool is een steentje dat bijdraagt aan vroege schooluitval. Toch kon ik in de media nergens iets bespeuren dat ouders aanmoedigt om hun kleuter daadwerkelijk elke dag naar school te brengen, luier of geen luier, weer of geen weer.
Het probleem van vroegtijdig schoolverlaten ankert zich al vast vanaf de eerste schooldag in het eerste kleuterklasje. Allerlei instanties die zich intercultureel interessant willen maken, laten het afweten wat betreft reclame maken voor dagelijkse aanwezigheden op school. Maar ze zijn er als de kippen bij om te mopperen over schoolverlaters zonder diploma. Zeveraars.
Het aantal toekomstige schoolverlaters zonder diploma blijft stijgen. En die schooluitvallers beginnen hun schoolcarrière vanaf de eerste dag in de kleuterschool waar ze uitblinken door veelvuldige afwezigheden. Veelal zijn ze ingeschreven maar komen nooit opdagen. Pas als de leerplicht geldt verschijnen ze op school, en dan nog niet elke dag zoals het hoort. Die lakse mentaliteit typeert het allochtone volkje.
Allochtone ouders worden niet gesensibiliseerd voor kleuterschoolbezoek van hun koters, ze mogen blijven cocoonen in hun eigen allochtone wereldje.
Omdat ik meebetaal aan het kindergeld van de overkroostrijke allochtone gezinnen, mag en moet ik mij vragen stellen bij het welzijn van die massa vreemde vluchtelingenkindjes en uitheemse spruitjes die hun talenten zitten te verkwanselen in een thuismilieu waar ze geblokkeerd en verstrikt raken in een kluwen van vreemde cultuur en anderstaligheid. Gevolg: een totaal gemis aan vaardigheden die noodzakelijk zijn voor een geslaagde schoolloopbaan.
In Parijs hebben ze 'uritrottoirs' uitgevonden om wildplassers in toom te houden. Uritrottoirs zijn publieke urinoirs voor mannen met een penis. Er zijn ook mannen zonder penis, maar die hebben dan een blonde pruik en lippenstift als surrogaat.
Urinoirs om wildplassen tegen te gaan. Maar een wildplasser in hart en nieren zal blijven wild plassen en niet wachten tot hij een pipihokje tegenkomt. Een echte man wil geen urinoirtje, hij moet kunnen wildplassen.
Nu werden afgelopen nacht de nieuwe publieke urinoires in Parijs beschadigd. Vrouwelijke vandalen hebben toegeslagen. Zij zijn jaloers op mannen met een penis, ze benijden hen hartsgrondig en zouden dolgraag ook zo'n hebbedingetje willen waarmee je altijd en overal je urine kunt lozen. Rechtstaand en zonder vrouwelijk holletje waaruit de urine stroomt terwijl je afgeschermd van de publieke ruimte op een wc-bril zit en niemand je kan zien. En daarom is het niet eerlijk dat mannen met een penis publiekelijk kunnen urineren terwijl vrouwen dat niet kunnen... aldus de feministen.
Feministen vinden urinoirs seksistisch en discriminerend, omdat alleen mannen met een penis zich kunnen manifesteren in de publieke ruimte. Vrouwen met penisnijd willen gendergelijkheid op straat én in 't pipihokje. Zij voelen zich ondergeschikt aan de man en zien de penis als symbool van meerwaardigheid. 'Fallus' vind ik trouwens een mooiere benaming voor penis.
Vrouwen die het op de urinoirs gemunt hebben, kampen met penisnijd. Penisnijd of penis envy, een boeiend begrip uit de psychoanalyse van Sigmund Freud, laat wrokkige vrouwen zien die afgunstig zijn op de mannelijke penis. Penisnijdige vrouwen ofwel pisnijdige vrouwen accepteren het gemis van een penis niet. Hun afgunst doet hen lijden en afzien, ze zijn zichzelve niet, en dan gaan ze mannelijke urinoirs vandaliseren...
Moskee in Leuven beklad met racistische opschriften: “Alle bruinen buiten”
De Leuvense lokale politie heeft een onderzoek ingesteld, maar er werden voorlopig nog geen verdachten geïdentificeerd. Het onderzoek loopt.
Beste lezers, merk op dat de schrijfsels op de islamitische muur niet foutloos geschreven zijn. Van vroeger weet ik dat allochtone leerlingen geneigd waren om de laatste 'n' van een woord weg te laten. Daarom adviseer ik de Leuvense politie om in het allochtone milieu naar de auteurs te zoeken van deze duidelijke boodschap.
Handleiding voor Leerkrachten = Islamisering van Onderwijs
We gaan hier nog wat beleven met die moslims in ons onderwijs! Ze zijn ons boven het hoofd aan 't groeien.
Ontzet las ik over een handleiding voor leerkrachten om hen te helpen omgaan met vragen van moslimleerlingen. Het boek is geschreven door Khalid Benhaddou, een Gentse imam, en Emilie Le Roi van het departement onderwijs, aanspreekpunt radicalisering (foto). Beide auteurs streven met hun boek onhaalbare doeleinden na, zo willen ze de samenwerking tussen moslims en niet-moslims op school verbeteren. Puberaal gezwam.
Khalid Benhaddou: "Laat je niet leiden door angst voor islamisering... meer pragmatisme aan de dag leggen bij vragen over de hoofddoek of halalvoeding op school. Je kan perfect toegeeflijk zijn zonder aan de principes van onze samenleving te raken." Sluwe vos, heeft het over "toegeeflijkheid"! Toegeeflijkheid en Tolerantie als 't begin van onze ondergang!
De auteurs onderschatten onze Vlaamse leerkrachten die al decennialang omgaan met moslimleerlingen en bedreven zijn in de aanpak van moslims en hun ouders, in het doen versmelten van moslims in de gewone Vlaamse schoolgemeenschap. Talloze geldverslindende projecten die de integratie van migranten beoogden, zijn gepasseerd, om het onderwijs te steunen in het opnemen/assimileren van migranten in het dagelijkse schoolleven.
De dame op de foto, Emilie Le Roi, vond het nodig om met een moslim samen te werken om ons onderwijs te helpen islamiseren. Emilie is een verraadster. Zij gaat in tegen alle pogingen in het verleden om moslims te helpen integreren in ons Vlaamse onderwijs. Kan dit zomaar ongestraft?
"Halal of niet", en andere vragen over de islam, dat gaat ons niet aan, vragen over de islam mogen niet eens in ons opkomen, omdat moslimleerlingen zich in de refter moeten gedragen zoals al hun Vlaamse schoolgenoten. Gelijkheid van alle leerlingen is altijd het streefdoel geweest van allerlei ambitieuze projecten met als gemeenschappelijke naam: 'Integratie van migranten'. En nu wil men moslims met hun eigen rituelen aan hun trekken laten komen in ons onderwijs?
Khalid Benhaddou heeft met zijn boek de zaken omgekeerd, ipv dat moslims zich aanpassen aan ons, wordt van ons gevraagd om toegeeflijker te zijn jegens moslims. En daarom is er nood aan handleidingen voor moslimleerlingen en hun ouders waarin aangegeven staat hoe moslims zich horen te gedragen en zich aan te passen aan ónze tradities, waarden en normen. En, hoe ze hun moslimidentiteit overboord moeten gooien.
"Erkenning is cruciaal. Leerlingen die zich niet erkend voelen in hun identiteit dreigen de school vroegtijdig te verlaten."M.a.w. moslimleerlingen mogen niet integreren, noch zich aanpassen, omdat hun moslimidentiteit nodig is om goed te kunnen functioneren op school... Het lijkt wel een verheerlijking van de moslimidentiteit die voorwaarde geworden is voor een geslaagde schoolloopbaan? Waar zijn we naartoe aan 't gaan?! Kijk ook eens hoe die 2 moslimmeisjes in de klas compleet gefaald hebben in de aanpassing aan hun Vlaamse klasgenootjes:
Beste lezers, het nieuwe boek van Khalid Benhaddou is een regelrechte aanval op ons traditioneel Vlaams onderwijs. Geen milimeter mag er toegegeven worden aan moslimleerlingen. Het boek 'Halal of niet?' moet als waardeloos en vernietigend beschouwd worden. Ons onderwijs mag niet verislamiseren!
Khalid Benhaddou werd in 2015 zo'n beetje op een troon gezet door onderwijsminister Crevits toen zij hem aanstelde als coördinator van islamexperts in het kader van een schoolproject tegen radicalisering. De islamexperts schuimden scholen af om radicale elementen te detecteren en leerlingen te wijzen op de gevaren van zijweggtjes van de islam. Het hele schoolproject - waarbij 80.000 euro geschonken werd aan het Centrum Islamitisch Onderwijs - leek op een moslimonderonsje dat op niets uitdraaide, want dit jaar waren er weer eens 200.000 euro nodig om jongeren te beschermen tegen radicalisering en om jonge moslims af te remmen op het pad des radicaliserings.
En dan ook nog een paar maanden geleden werd Benhaddou als coördinator betrokken bij het project 'Opvolging geradicaliseerde ex-gedetineerden'. Khalid Benhaddou en Saïd Aberkan, twee moslimkompanen, gaan zich bezighouden met verloren gelopen gevangenen die de weg naar 'de ware islam' kwijt zijn. Het opvolgingsproject kost 174.000 euro per jaar!
Extreemrechtse partij en anti-islambeweging plannen samen demonstratie in Chemnitz
De extreemrechtse partij Alternative für Deutschland (AfD) en de anti-islambeweging Pegida willen na de gewelddadige dood van een 35-jarige Duitser in Chemnitz gezamenlijk demonstreren.
Zaterdag willen ze vanaf 17.00 uur in een stille optocht door de Oost-Duitse stad trekken om “samen Daniel H. en alle slachtoffers van de gedwongen multiculturalisering van Duitsland te herdenken”, klinkt het in een oproep op de Facebookpagina van de AfD Saksen. De oproep is ondertekend door de regionale AfD-voorzitters Jörn Urban (Saksen), Björn Höcke (Thüringen) en Andreas Kalbitz (Brandenburg). Alle drie worden op de demonstratie verwacht.
Eerder had federaal AfD-voorzitter Jörg Meuthen gezegd dat de AfD geen xenofobe gemoederen in Chemnitz wil aanwakkeren. “We gieten geen olie op het vuur, maar er is een sombere stemming in het land die maar al te gegrond is”, zei hij woensdag in het radioprogramma SWR Aktuell.
De 35-jarige Duitser werd zondag in het stadscentrum van Chemnitz door messteken gedood. Een Irakees en een Syriër zitten in voorlopige hechtenis op verdenking van doodslag.
De pas in 2013 opgerichte AfD is de derde grootste partij in het federaal parlement. In Saksen werd ze bij de algemene verkiezingen van 2017 zelfs de grootste partij. De beweging Pegida (“Patriotische Europäer gegen die Islamisierung des Abendlandes”) ontstond in 2014 in de Saksische hoofdstad Dresden. In maart van dit jaar besloot het AfD-partijcongres dat partijleden mochten deelnemen aan manifestaties van Pegida.
... Wat voorafging aan de onvrede bij de échte Duitsers over de migratieproblematiek:
Nadat vanochtend vroeg drie Duitsers door migranten met messen werden aangevallen, waarbij eentje stierf en de twee anderen zwaargewond raakten, escaleert de situatie in Chemnitz in de Duitse deelstaat Sachsen. Het grote stadsfeest werd afgebroken. Volgens berichten op de sociale media komen er bij het Karl Marx monument hooligans en aanhangers van de voetbalclub Chemnitzer FC bij elkaar om de daders te zoeken.
Het nieuwe vak 'mens en samenleving' in het secundair onderwijs is eigenlijk niet zo nieuw als men wil voorstellen. Vorig jaar al waren er plannen om het vak 'Burgerschap' in te voeren in alle Vlaamse secundaire scholen. Dat is niet gebeurd, waarschijnlijk waren de plannen niet voldoende gerijpt om scholieren via het onderwijs te manipuleren en naar de 'juiste' denkrichting te dirigeren.
Lieven Boeve, topman katholiek onderwijs: "Vanaf september 2019 krijgen leerlingen van katholieke secundaire scholen het nieuwe vak 'mens en samenleving', waarin mediawijsheid, ondernemingszin, economisch-financiële competenties en burgerschap centraal staan. 'Mens en samenleving' zal in het eerste jaar 2 uur per week in beslag nemen."
Een vak als 'mens en samenleving' leent zich optimaal om zich te laten invullen door indoctrinerende gedachten en politiek-correcte opvattingen of allerlei meningen en boodschappen om die op te dringen aan de jeugd. Vanuit linkse hoek wordt er al langer geijverd om kinderen en jongeren in te lichten over het maatschappijgebeuren.
Voor het nieuwe vak 'mens en samenleving' zal Nederlands 1 lesuur moeten afstaan, dus 1 lesuur Nederlands valt weg per week, terwijl de behoefte aan meer taalvaardigheidstraining zich meer en meer doet voelen. De populatie anderstaligen blijft groeien, en toch wordt het vak Nederlands afgebouwd?... Twee uren indoctrinatie ipv eén uur Nederlands.
Om de aandacht af te leiden van hersenspoeling van onze jeugd, heeft men het vak Nederlands uitgekozen omcritici op een dwaalspoor te zetten, het vak Nederlands als bliksemafleider om het vak 'mens en samenleving' buiten schot te houden. Er kan nu vrijuit gekibbeld worden over de lesuren Nederlands waaraan geknabbeld wordt. En zo zien we N-VA en sp.aal bezig met argumenten en suggesties voor een beter lesrooster. Centraal in de discussie staat het vak Nederlands. Niét het vak 'mens en samenleving' waar het eigenlijk om draait. Geen zinnig mens gelooft dat de eindtermen Nederlands gerealiseerd gaan worden met 1 uur Nederlands minder per week. Minister Crevits pleitte wel voor de verankering van burgerschap in de eindtermen...
Vorig jaar, toen Burgerschap als verplicht schoolvak aangekondigd werd, schreef ik op m'n blog: "Beste ouders, verontruste en bezorgde ouders, er breken woelige tijden aan voor uw schoolgaande kroost. Geloof er geen fluit van, van de edele bedoelingen van het onderwijs om uw kinderen burgerzin bij te brengen, om hen te leren nadenken over democratie en maatschappij. Het kritisch denken van onze toekomstige volwassenen zal aan banden gelegd worden, op politiek correcte rails gezet en gemanipuleerd en gedirigeerd worden. Persoonlijke meningen van jongeren zullen geboetseerd en bijgestuurd worden, daar waar ze afwijken van de sociale wenselijkheid. De jeugd zal leren nadenken over de maatschappij, maar dan wel binnen de political correctness."
Opgedragen aan iedereen die gisteren struikelde over het zgz vrouwonvriendelijke bijbelcitaat “VROUWEN, WEES ONDERDANIG AAN UW MAN”:
Katholiek Schoolboek "Huishoudkunde", 1960
Maak dat het eten klaar is
Maak de zaken op voorhand klaar, zodat een heerlijke maaltijd hem opwacht als hij terugkeert van zijn werk. Zo maak je hem duidelijk dat je bezorgd bent over zijn noden. Mannen hebben honger als ze thuiskomen en het vooruitzicht op een stevige maaltijd maakt deel uit van de noodzakelijke verwelkoming.
Wees op tijd klaar
Neem voor jezelf een kwartier rust voor hij thuiskomt om te ontspannen. Werk uw opmaak een beetje bij, wees fris en bevallig. Hij heeft een zware dag achter de rug, wees dus opgewekt. Zijn zware dagtaak moet opgevrolijkt worden en dat is jouw taak.
Breng orde op zaken
Maak nog een laatste ronde door alle kamers juist voor je man thuiskomt. Berg schoolboeken en speelgoed op, en neem nog vlug het stof af van de tafels.
Gedurende de koudste maanden van het jaar
Maak een gezellig vuurtje aan waarnaast uw man zich kan koesteren en ontspannen. Hij zal het gevoel krijgen van in een ordelijke en rustige haven te zijn aangekomen en dat maakt jou ook gelukkig. Voor zijn comfort zorgen bezorgt jou een enorme persoonlijke voldoening.
Breng het geluid op een minimaal niveau
Bij zijn aankomst zet je best het geluid af van wasmachine, droogkast of stofzuiger. Probeer de kinderen kalm te krijgen. Wees blij hem te zien. Verwelkom hem met een warme glimlach en toon de oprechtheid van uw wil om hem te bevallen.
Luister naar hem
Misschien wil je wel een heleboel belangrijke zaakjes aan hem vertellen, maar daarvoor is zijn thuiskomst niet het geschikte moment. Laat hem eerst spreken. Zijn onderwerpen zijn belangrijker dan de uwe. Maak er zíjn avond van.
Maak nooit je beklag als hij laat thuiskomt
Klaag nooit als hij laat thuiskomt voor de maaltijd of zelfs als hij de hele nacht wegblijft. Bekijk het als kleinschalig in vergelijking met wat hij heeft moeten doorstaan gedurende de dag. Installeer hem comfortabel. Vraag hem zich te ontspannen in de zetel of te gaan rusten in bed. Maak een warm drankje klaar. Schud de kussens op en stel voor zijn schoenen uit te trekken. Spreek hem aan met een zachte en lieve stem. Stel hem geen vragen wat hij heeft gedaan en twijfel nooit aan zijn oordeel of zijn rechtschapenheid. Denk er aan dat hij de meester is in huis en uit deze functie zal hij steeds zijn wil uitoefenen met eerlijkheid en waarheid.
Wanneer hij klaar is met eten, ruim de tafel af en doe vlug de afwas
Als je man vraagt om te helpen, wijs dan zijn voorstel af want hij zou zich verplicht voelen om het steeds weer te doen en na een zware dagtaak heeft hij geen nood aan extra werk. Zet hem aan om zich aan zijn favoriete bezigheden te wijden. Toon je interesse hiervoor zonder hem het gevoel te geven dat je op gelijke voet komt op zijn gebied. Als je zelf kleine bezigheden hebt, doe ze zonder praten en storen, want zijn interessepunten zijn belangrijker dan die van de vrouw.
Uiteindelijk de avond
Breng het huis in orde zodat het klaar is voor de volgende ochtend. Maak eventueel een ontbijt op voorhand klaar. Het ontbijt van je man is uiterst belangrijk omdat hij op een positieve manier zijn zware dagtaak moet aanvatten. Eenmaal dat jullie in de slaapkamer zijn aangekomen maak je je klaar om zo vlug mogelijk in bed te komen.
Niettegenstaande vrouwelijke hygiëne
een grote rol speelt, mag het niet de bedoeling zijn dat uw man lang moet wachten om in de badkamer te komen. Zorg er wel voor dat je het beste voorkomen hebt als je gaat slapen. Tracht een innemend voorkomen te hebben, wacht tot hij slaapt want het zou hem kunnen ergeren bij het zien van een dergelijk schouwspel net voor hij slaapt.
Over de intieme relaties met je man
Het is heel belangrijk je te herinneren wat jullie elkaar beloofden bij het huwelijk, nl de belofte van gehoorzaamheid. Als hij van oordeel is onmiddellijk te willen slapen dan zal het zo zijn. Te allen tijde word je geleid door de wil van je man en oefen je op geen enkel moment druk op hem uit om hem tot een intieme relatie te stimuleren.
Als je man voorstelt om te paren
Aanvaardt met nederigheid maar houdt steeds in het achterhoofd dat het plezier aan de man besteed is en veel belangrijker is dan dat van de vrouw. Als hij zijn orgasme bereikt is een beetje gekreun van jouw kant niet misplaatst, integendeel het zal hem overtuigen dat jij er ook plezier aan hebt beleefd.
Als je man minder normale handelingen voorstelt
Gedraag je gehoorzamend en lijdzaam maar geef je eventueel ongenoegen aan door een stilzwijgen. Het is waarschijnlijk dat je man onmiddellijk zal inslapen. Breng je kledij weer in orde, breng je schoonheidsproducten aan alsook je haarverzorging.
Nu mag je de wekker zetten
Je moet even voor je man opstaan in de morgen. Zo kan je hem een kop koffie maken tegen dat hij wakker wordt.
Katholiek schoolboek "Huishoudkunde voor meisjes", 1960.
Een politieagent werd zondagochtend doodgeschoten bij een interventie in het centrum van Spa.Samen met een collega werd hij opgeroepen om tussen te komen bij een caféruzie, maar toen werd hij beschoten vanuit een taxi met vijf inzittenden aan boord. Amaury Delrez is de naam van de gedode politieagent, 38 jaar, hij had een vrouw en drie kinderen.
Na de moord op een politieagent is het hier opvallend rustig. Geen rellen, geen incidenten, niets.
Stel nu dat een criminele allochtoon doodgeschoten wordt door een politieagent, dan zou een hele migrantenwijk in rep en roer staan. Met een niet te doorprikken samenhorigheidsgevoel trommelen ze elkaar op, ze verliezen hun identiteit en gaan massaal op in de groep, als een kudde wilde dieren. Het crapuleus gespuis geeft zich over aan het bekende migrantenscenario: zware rellen, ruiten inslaan, auto's in brand steken, algeheel verzet tegen gezag en maatschappij. Zoals we migrantenmeutes kennen.