Het omgekeerde is waar, want Rusland is grotendeels zelfvoorzienend, maar als zij ons echt gaan boycotten, dan is het voor ons over en sluiten.
De grotendeels gevaccineerde bevolking wordt nu iedere dag opnieuw geprogrammeerd. Dit keer niet met de covid-19 angstverhalen, maar met verhalen over hoe de Russische opmars in Oekraïne tot staan is gebracht en dat Poetin het nu ook niet meer weet.
Grote verhalen over Russen die vechten om een pak suiker, terwijl ondertussen diezelfde Poetin een forse dreun uitdeelt aan de Amerikaanse petrodollar door voortaan betalingen in roebels te eisen van 'onvriendelijke landen'.
Wij horen uiteraard bij die onvriendelijke landen en dus kunnen wij alleen nog Russische gas en olie kopen als wij eerst roebels kopen. Dit betekent veel minder vraag naar Amerikaanse dollar. Dit komt natuurlijk boven op het nieuws dat China voortaan Saoedi Arabië gaat betalen in yuan in plaats van dollars.
Het grote doel is uiteraard de vernietiging van de economie bij ons (Great Reset), maar dat wordt verkocht aan de bevolking als de vernietiging van de Russische economie door middel van sancties.
Wat het grote deel van de bevolking niet door heeft is dat door het instellen van zware sancties tegen Rusland wij druk bezig zijn om onze eigen economie om zeep te helpen.
Een land als Rusland heeft geen import nodig. Alles wat het nodig heeft is wel ergens te vinden in dat immense land. Dat betekent dan weer dat Rusland totaal niet afhankelijk is van import, maar aan de andere kant is de export van Rusland van levensbelang voor de westerse economie.
Wanneer Rusland besluit om te stoppen met exporteren van een aantal vitale grondstoffen of producten dan is het echt over en sluiten voor onze economie. Dat is natuurlijk ook de bedoeling, alleen de bevolking denkt het omgekeerde.
Kijk naar het volgende plaatje en je zult zien dat als Rusland echt kwaad wil de meeste fabrieken bij ons wel kunnen sluiten en dat een groot deel van de wereld honger gaat lijden.
Daarnaast is Rusland de op één na grootste dieselexporteur ter wereld en het is juist op dat gebied dat er grote tekorten zijn ontstaan.
In verhouding is de prijs van diesel dan ook sterker gestegen dan die van benzine en dat heeft weer allemaal grote gevolgen voor het wegtransport en de bevoorrading van winkels en dergelijke.
Zo is er op dit moment een enorme staking gaande in Spanje vanwege de hoge dieselprijzen:
De staking van Spaanse vrachtwagenchauffeurs zorgt voor steeds meer problemen. In supermarkten door het hele land ontstaan al tekorten en dat lijkt voorlopig niet te veranderen. Drie Spaanse truckersvakbonden hebben zich namelijk bij de staking aangesloten. Ze noemden een pakket met lastenverlichtende maatregelen ter waarde van 500 miljoen euro dat de Spaanse regering had aangekondigd onvoldoende om de stijgende dieselprijzen te compenseren.
Volgens een artikel op Zerohedge is dan ook de diesel dat voor grote problemen gaat zorgen. Op dit moment wordt er veel minder dan gebruikelijk door Rusland geleverd en dit zal uiteraard de prijs alleen nog maar verder opdrijven. Europa krijgt de helft van haar dieselbehoefte uit Rusland, de andere helft uit het Midden-Oosten.
Alle handelaren maken zich dan ook grote zorgen over hoe de dieselvoorraden op peil moeten worden gehouden. Want, het is diesel dat essentieel is voor de bevoorradingsketen omdat zo goed als alle vrachtvervoer diesel gebruikt. Er wordt dan ook al gesproken over rantsoenering van diesel.
Men spreekt ook al van een structureel probleem voor wat betreft diesel en dat is nu Rusland terwijl het land nog steeds (gedeeltelijk) diesel levert.
Maar dankzij de kakelende kippen in de politiek is dat misschien ook binnenkort verleden tijd:
"De beelden van Poetins oorlog zijn hartverscheurend. Ouders die hun kinderen verliezen, ziekenhuizen die worden gebombardeerd", zegt PvdA-Kamerlid Kati Piri. "Met een olieboycot stoppen we het financieren van Poetins oorlogsmachine." Volgens Piri koopt Europa elke dag voor 250 miljoen euro aan olie in Rusland.
En zo dendert de Great Reset alsmaar verder.