Een bijkomende toelichting over het gevoerde onderzoek in functie van een aantal gestelde vragen:
1) Er zijn twee geheel verschillende onderzoeken:
-een uitgevoerd volgens de normen van ANNEXE 13 van ICAO door experts welk maar een doel voor ogen hebbern verlijden dat er in de toekomst een gelijkaardige oorzaak een ongeval kan geven en dit ongeval staat helemaal los van het gerechtelijk onderzoek.
-Een GERECHTELIJK onderzoek om te zoeken wie er verantwoordelijk is voor de schade aan derden op de grond en in het toestel
2) Men steld de vraag of de huidige economische crisis niet voor gevolg kan hebben dat er op onderhoud wordt bespaart?
Onderhoud is onderworpen aan zeer strenge voorschriften en wordt steeds gecontroleerd door verschillende personen welk elk een release moetengeven voor het uitgevoerde werk Tevens is er nog een volledige inspectie door een onafhankelijk team.
Noot:: In het verleden had ik de gewoonte de persoon die de release tekende met mij aan boord mee te nemen tijdens de TESTVLUCHT na een onderhoudbeurt, dus die persoon gaat niet zomaar tekenen hoor want hij zou mee bij de eerste op de plaats van het ongeval aanwezig zijn hoor .......!!!!