Een mijner collegas piloten MARC TEUGELS vestigde mijn aandacht op het reeds vroeger vermelde verslag " LAST TRS 120 van 31/03/2005 " welk zeer intresante lectuur is voor alle niet CAT AIRSPACE USERS en beschikbaar op aanvraggg via mijzelf of HQ EUROCONTROL welk de opdrachtgrever was.
MARC TEUGELS a actif FI and ATPL pilot involved in GA/AW has drawn again my attention to the " LAST TRS 120 report of 31/03/2005" avaible on request via me or via myself or HQ EUROCONTROL and intresting reading for all NON CAT AIRSPACE USERS!!!!!
Normaal tracht ik alle bezoekers ook even terug te bezoeken en de E_MAILTJES te beantwoorden maar heden heb ik dit wegens de drukte deze dagen niet kunnen doen.
Wij stellen ons wel vragen over de VLIEGVEILIGHEID wegens het niet vermelde oplaten van SPEELGOEDBALLONS in massa zoals dat heden op bepaalde plaatsen werdt gedaan in de AANVLIEGROUTE van een VLIEGVELD. In zeer goede weersomstandigheden was dat duidelijk waarneembaar en te vermijden maar uit gespreken met de organisators vernemen wij dat hier geen aanvraag werdt gedaan en ook dat zij geheel geen rekening hielden met de heersende weersomstandigheden . Hun argument zijnde dat de BURGEMEESTER akoord was en dat zij niet inzagen dat er enige andere toelating nodig zou zijn, volgens mijn kennis der huidige wetgeving was hier een aanvraag aan het BESTUUR DER LUCHTVAART noodzakelijk en de publicatie van een NOTAM over deze aktiviteit!!!!
Met dank aan de PILOOT welk mij dit incident mondeling en anoniem vermelde !!!
Stel belang in meer gegevens van de LUCHTRUIMGEBRUIKERS te bekomen over zulke incidenten alvorens er een ACIDENT gebeurt ???
Het onderwerp TURKIJE komt in verschillende meetings aan het bod !!!
Ik heb hierover een aantal NOTA's die ik ga doorlopen en nadien een samenvatting hier op mijn BLOG plaatsen.
Tijdens het Discussion panel georganiseerd door de "HANS SEIDEL STIFTUNG" en de "Representatation of the FREE STATE of BAVARIAN to the EU" op 13 September mer DR Peter RAMSAUER een MP van de GERMAN BUNDESTHAG ( CSU)en geintervieuwd door Petra PINZLER journalist van "DIE ZEIT" te Brussel werden er vragen gesteld over TURKIJE maar ik kon geen duidelijke stelling afleiden uit de antwoorden van de duitse MP !!, hij hield alle mogelijkheden open in functie van de democratische beslissing van de GERMAN BUNDESTAG welk dat kritisch zou bekijken ??
DE teksten uit het FORUM onder NIEUWS zijn uitgeprint en aan een aantal EU-MEP bezorgt alsook een student welk stage loopt in het EP voor een politieke partij
15/09/2006
Voor meer over dit onderwerp verwijs ik u ook naar:
Wij vernemen dat er een aantal personen hun ogen via LASER naar 10 op 10 laten brengen via LASERS behandeling ten behoeve van hun MEDISCH ONDERZOEK van PILOOT??
Mogen wij u er op wijzen dat dit aanleiding kan zijn tot MEDISCHE ONGESCHIKTHEID waar deze behandeling geheel niet noodzakelijk was geweest gezien hun ogen voldeden aan de ICAO class 1 en class 2 medical.
Deze dure behandeling was niet noodzakelijk en kan aanleiding geven tot een definitieve ongeschiktheid.
Laat u eerst ADVISEREN door een betrouwbare LUCHTVAART GENEESHEER welk de voorwaarden kent
at 0900 VISIT to EP -present at the voting of the BRADBOURN report on SESAR -present at the notification of the MEP by Commisionar BARROT concerning the TENS.
at 1200 ETSC JOINT TRANSPORT SAFETY LUNCH a joint iniatif of ETSC and EASA HOW SAFE IS FLYING??-PRIORITIES in EUROPEAN AVIATION SAFETY POLICY
The ETSC is going to be involved in the AIRSAFETY mainly for te NON -CAT-GAT (as proposed bij some board members)
-Toelichting over: RECHTEN VAN VLIEGTUIG-PASSAGIERS Een BROCHURE is beschikbaar op: http://europa.eu.int /comm/transport/air/rights/index_en.htm. bij problemen neem contact met: -mail@europe-direct.cec.eu.int. en laat mij iets weten via SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR ik ben regelmatig aanwezig in de DG-TREN
-Veel vragen over de EU kunnen beantwoord worden nu via www.europa.eu.int/europedirect/ en via het Electronisch formulier welk hierop aanwezig is of via 800-67891011
-Briefing on the REORGANISATION of DG-TREN to be active on OCTOBER 1th.
-Folow up on: -AFIS -VLJ -EPATS -Briefing on FLYING SAFELY IN EUROPE EU aviation saferty and security policy - Airport projects - SESAR -HELICOPTER operations - FUA
- circulation of IAOPA documentation at DG-TREN
EP
Contact with a number of MEP concerning - The SECURITY aspects for GA/AW -Amending the EASA -SESAR -Budget for 2007 -Planning meetings 2007 of the EP -STOA projects
Present at the TRA - clarification and voting on the SESAR by P;BRADBOURN report
Briefing new REORGANISATION EUROCONTROL AGENCY Folow up on: - the definition of the AFIS -the definition of the A/G - clarification on use of LANGUAGE acording ICAO for ATC at level 4 in ENGLISH or in the RESPECTIV NATIONAL LANGUAGE used by ATC??? What does this mean for the PILOT POPULATION ??? -follow up on UAV -follow up on VLJ -folow up on CESAR -discutions on the 8,33 KHZ below FL195 for ALL controled AIRSPACE in the 25 EU MEMBER STATES. - circulation POSITION REPORT No 206 - briefing by NLR-NL on EPATS
VISIT TO EU-COUNCIL -to intoduce students for a stage in the TRANSPORT COMMITIE