Inhoud blog
  • ATTENTION
  • FOLOW UP
  • TESTING
  • OPGELET
  • AGENDA SDW MEI 2011( FORCAST)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART INFORMATIE
    BEROEP HOBBY SPORT
    11-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONGEVAL op 10 MEI te SAINT GHISLAIN
    Heden bekwam ik informatie over het ongeval met een licht vliegtuig OO-HUS ( dank aan ASA) in de streek van MONS met twee dodelijke slachtoffers.
     
     Uit de kranten spreekt men over RASSE MOTTE en aanvaring met een boom, ik ga me heden nog niet verder uitlaten over dit smartelijk ongeval.

    11-05-2008 om 18:01 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTVAART INFORMATIE
    De officiele documenten op gebied van LUCHTVAARTINFORMATIE zijn de NATIONALE AIP's welk gratis kunnen geraadpleegt worden voor alle luchtruimgebruikers via:

    WWW.EUROCONTROL.INT    ga naar CFMU/EAD

    tevens is de JEPESSEN een intresante maar kostelike bron

    Ik verwijs echter dikwijls naan   WWW.NAV2000.COM  een iniatief van een Belgische ULM instructeur in FRANKRIJK welk via vrijwillige fenanciele steun deze site aktief en updated houdt en zeer gebruikers vriendelijk is

    11-05-2008 om 17:55 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANTI COLISSION

    Een bijna dagelijks onderwerp betreft de uitrusting van/

     8,33 KHZ voor VFR op lage hoogte tts beneden FL195, heden is het nog niet VERPLICHT en raad aan de NATIONALE AIP te raadplegen.

     SSR MODE "S" heden is deze voor IFR verplicht zie info op WWW.EUROCONTROL.INT

     Voor VFR raadpleeg de NATIONALE AIP en kijk ook naar de NOTAMS klas II en klas 1 voor tijdelijke aanpassingen .

     In de FIR EBBU is deze SSR MODE "S" niet verplicht voor 2011 zie de AIC opgelet voor NEDERLAND en DUITSLAND

     FLARM  in de ZWEEFVLIEGMIDDENS doet dit aparaat zijn intrede maar wees op uw hoede want deze reageert enkel op de toestellen welk ook een werkende FLARM aan boord hebben en NIET op de SSR MODE "A/C" zoals sommige piloten  mij  onterecht trachten te overtuigen

    LOOK OUT in VMC blijft voor de VFR de TOPPRIORITEIT !!!!

    NOOT:
       Er blijken og een aantal nieuwe aspecten met de SSR MODE "S" aan het daglicht te komen bij de respectievelijke ATSP welk er nu ervaring mee opdoen, heb collega piloten welk dit onderwerp nauwkeurig voor  de VFR  NON CAT AIRSPACE AIRSPACE USERS  opvolgen

    11-05-2008 om 17:49 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SECURITY -BEVEILLIGING
    LUCHTHAVEN BEVEILIGING:

      -Er is dringend noodzaak dat al de gebruikers van een LUCHTHAVEN mee werken aan de BEVEILLIGING:

    -Neem geen vreemde personen mee

    -Neem ook geen voorwerpen mee voor onbekenden

    -Verwitig elk onbekene persoon welk u tracht te vergezellen

    VLIEGVELDEN:

     Zie  en pas de regels toe vermeld in  AOPA's  AIRPORT WATCH 

    WWW.AOPA.ORG

    Dit is een dringende noodzaak om onze GENERAL AVIATION & AERIAL WORK aktiviteiten te beschermen van onnodige en zeer beperkende invoeren van reglementatie  en zeer KOSTELIJKE door de overheid

    10-05-2008 om 12:16 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INTRESANTE INFORMATIE
    WWW.SKYBRARY.AERO

    09-05-2008 om 18:19 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EASA NPA
    I urgently advise to read and evaluate the content of NPA N° 2008-07

    For amending  a COMMISION REGULATION N° 1702/2003

    a "ELA process and standarts changes and repairs" 

      for creating

    CERTIFICATION SPECIFICATIONS for LICHT SPORT AIROPLANES

    Avaible via the EASA website and I presumme thad the various organisations of

    NON CAT  VFR  AIRSPACE USERS   are involved in collecting comments from their members ASAP

    09-05-2008 om 18:17 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROEFSCHRIFT
    Hedenbekwam ik een zeer intresant exemplaar  ter beoordeling van het proefschrift van 

                                         ir.drs. Alexander R.C. de Haan

    AIRCRAFT TECHNOLOGOGY'S CONTRIBUTION to SUSTAINABLE DEVEKLOPMENT

                                    27 JUNI  2007  Technische Universiteit DELFT ( NL)

    08-05-2008 om 13:51 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. FLIGHT SIMULATOR
    Elke week steld men mij vragen over het vliegen op ZWEEFVLIEGTEUGEN, VLIEGTUIGEN en

    HELICOPTERS die ik meestal zeer snel en bondig kan beantwoorden tevens ben ik aktief geweest
     
    op FLIGHT SIMULATORS maar wat betrefd de SIMILATORS op PC heb ik geen ervaring en

    verwijs u daarom naar  WWW.FSCB.BE    of   INFO@FSCB.BE

    08-05-2008 om 12:14 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.U.A.V
     I was present at the UNHABITED AERONAUTICAL VEHICLE  meeting in HQ

    EUROCONTROL in BRUSSELS  on  MAY 6;7 and 8.


    This activity organised by  EADS  and UVSI  under the denomination UAS WORKSHOP  with a

    participation of about 400 persons over the three days, revealed a lot of intresting information witch

    is avaible via the  WWW.EUROCONTROL.INT  and  WWW.EADS.NET

    The vital point to note is the fact thad the use of  UAV  will only be possible as this devices can

    satisfy on the same requirementts of any other AIRSPACE USER be it in IFR or in VFR

    OPERATIONS  in the ICAO KLASS AIRSPACE A,B,C,D,E,F,G .

    Apaerently the military UAV are very advanced to operate in the OAT  and the civilian hope very

    soon to have the LEGAL and TECHNICAL possiblity to operate in IFR in the A,B and C

    AIRSPACE .

    Of cours the operation in SEGREGATED AIRSPACE is always a possiblity via publications in the
     
    AIP or via NOTAM.

    The operations in the other AIRSPACE  D,E,F and G is still not in vieuw as long they can not satisfy

    the SENSE & AVOID ( SEE & AVOID) in the VFR OPERATIONS

    In certain country the very light weight ( 9 Kgr) can operate in VFR operation at very low altitude by

    some STATE AUTHORITY and in  LOSV and via a NOTAM ( to be verified)

     Also note thad at ICAO level there is a group working on this subject in witch IAOPA HQ via MR
     
    HOFMAN is involved as leading the UAV-PILOT LICENSE requirements and training programme.

    Intresting was the personnel briefing I received of the record on the GAF license for UAV( military) ,
     
    the system and the operations aplication, witch is also proposed toward the civilian authority for the

    civilian UAV operations


    The official denomination now seems to be;  UAS = UNMANNED VEHICLE SYSTEM


    The UVSI  from witch MR PETER van BLYENBURGH is the cairman is preparing the UVSI

    ANNUAL REPORT in witch there is a CD-ROM avaible with 1000 UAS who are operating at

    GLOBAL LEVEL  PVB@UVS-INFO.COM

    Voor de SENIOREN deze UAS zijn LUCHTVAARTUIGEN waar er geen PILOOT aan boord van het toestel is  en welk heden reeds zeer sterk in gebruik zijn voor de oorlogsvoering in verschillende streken deze zijn tussen toestellen van enkele gram en toestellen van enkele ton ( Vermoedelijk 20.000 kgr of 20 Ton) maar dat moet ik verder uitpluizen men voorziet zulke toestellen ook in burgergebruik in 20XX !!!

    08-05-2008 om 11:59 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. ABI -HERNIEUWING van de JAR-FCL vergunning
    Ik adviseer nogmaals voor de PILOTEN om tijdig hun MEDISCH ONDERZOEK aan te vragen, zodat dit verloopt voor de VERVALDATUM op hun vergunning!!!!!

     Op bepaalde tijdstippen is er geen dokter beschikbaar  te BRUSSEL en indien uw medical  dardoor gebeurt na de vervaldatum  van uw vergunning wordt u onderworpen aan bijkomende kostelijke  en tijdrovende examens

    05-05-2008 om 04:03 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • MRS (SYLVAIN)
        op ERELEDEN VLRI
  • efaga (ababdd)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • dafwefa (abab)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op 25th OLD TIMER FLY in SCHAFFEN
  • Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!