Wees zeer voorzichtig met het advies van uw LUCHTVAARTUIG uit te rusten met nieuwe uitrustingen indien de oude nog steeds goed werkt.
ik bemerk dat verkopers en firma die uitrustingen instaleren bepaald advies geven welk niet in lijn zijn met de wetelijk voorziene uitrustingen wat betreft:
ELT 406 MHZ
VHF/COM 8,33 KHZ
SSR mode "S"
Raadpleeg de NATIONALE WETGEVING en AIP van de betrokken landen en neem NOTA dat ICAO vermeldingen in de SARP enkel STANDART AND RECOMMENDET PROCEDURES zijn welk moeten bevestigd worden door NATIONALE VOORSCHRIFTEN.
I9k moet enkele E-mailers er op wijzen dat ik geen politieke mandataris ben en ook geen poltieke strekking naar voor breng in het EP te Brussel.
Ik ben in mijn functie van mijn aktiviteiten als LIAISSON OFFICER bij de EU voor IAOPA ten behoeve van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK van 1980 tot 2004 regelmatig aanwezig geweest en heb zodoende een netwerk ontwikkeld in de verschillende EU INSTITUTIONS , POLITIEKE FAMILIES en ADMINISTRATIES in de EU en EUROCONTROL
Nu nog actief zijnde als INDIVIDUEEL LOBBYIST ben ik nog ocasioneel aanwezig in deze instellingen.
Automatisch wordt men ook betrokken bij andere onderwerpen die worden behandelt en gaat men toch enige kennis opdoen van andere onderwerpen die er behandelt worden.
De ingenomen zienswijzen zijn dan mijn opersoonlijke standpunten in functie van de bekomen documenten en gespreken met een aantal personen in deze middens
Ik hoop dat deze toelichting u een beeld geeft van mijn betrokkenheid in het EU gebeuren.
I sugest thad the NON CAT AIRSPACE USERS operating VFR take a close look to the EUROCONTROL document on the :
EUROPEAN ACTION PLAN for AIRSPACE INFRINGEMENT RISK REDUCTION. edition 0.6
This document is on the tabel for discution in many meetings at various level and subjects ??
There is urgend need to introduce some information to the CHAIRPERSONS of this meeting since it is not possible to be present at ALL this meetings at the HQ EUROCONTROL , since MANY MISCONCEPTIONS are very strongly circulating in this population on the so called MANY INFRINGEMENTS witch are not documented and not looking at the so MANY AIRSPACE USERS operating in VFR.
Via een college van het LT/AVN te EBBT bekwam ik een intresante foto van de eerste Belgische DO27 in 1961
Een toestel waar ik voordien in de fabriek van DORNIER in MUCHEN-OBERPHAFENHOSE een aantal uren had gevlogen met de test piloot van het fabriek als piloot van de HEER ( Duitse landmacht)
This is taking place in the EP on 12 & 13 JUNE 2008 and the EP asks for citizens' input on this subject, the AGORA debat is taking place with 500 civil society representatifs in vieuw to develop a complete and intensuve programme of parliamentarian work on the subject and contribute to future iniatives.
This is the fist time thad I will not be presents at such a debate and hope thad other persons intrested in GENERAL AVIATION & AERIAL WORK or mainly the needs from ALL the NON CAT AIRSPACE USERS operating in VFR to promote in this very actif AGORA iniatifs !!!
Today I had a long discution with some delegates of organisations representing VFR AIRSPACE USERS:
Ther are very strong differences in how to proceed in the SESAR project!!
1e principe: WHE SCHOULD NOT PARTICIPATE in vieuw to be abel in a later stadium do a strong oposition in vieuw thad whe where not aware or consulted ??
2e principe WHE SHOULD BE STRONGLY PRESENT in the SESAR project in vieuw to introduce the requirements for the operations of the VFR AIRSPACE USERS ??