Heden zijn er nu wat minder E-mailtjes maar stel toch vast dat er in de EU-Instellingen toch een aantal mensen aktief zijn op hun bureel en dat dit jaar schijnbaar de EU niet geheel stil valt tusen de feestdagen, tevens is de spam zeer aktief en staat elke dag vol !!!
Gezien de laatste tijd een aantal gespreken over de DC3 of DACOTA gingen heb ik hier een zeer intresante website.
Ik heb slechts een 6 tal vluchten als 2e piloot kunnen uitvoeren in de jaren 60 met zeer ervaren instructeurs maar heb nooit de bevoegdheid DC3 behaalt hoor.
Moet wel zeggen dat dit een zeer intresante ervaring was
Herhaalde malen steld men vragen over het gebruik van de GSM aan boord van vliegtuigen:
Wat betreft GA & AW toestellen raad ik het gebruik ten steligste af gezien het invloed kan hebben op de AVIONICS uitrusting behalve als de PIC het specifiek toelaat.
Bij de CAT raad ik het tot heden ook nog af als algemene regel maar er zijn nu vliegtuigen welk daarvoor speciaal werden aangepast, maar dat is nog niet voor alle toestellen het geval.
Tevens heeft het gebruik van de GSM in vlucht ook problemen voor de werking van de grondinstalaties van bepaalde operators.
In de toekomst worden alle CAT vliegtuigen uitgerust voor het GSM gebruik aan boord maar dat vraagt tijd om de ganse Internationale vloot aan te passen, bij twijfel stel de vraag aan het boordpersoneel ook wat betrefd het gebruik in vlucht van de Laptop met internet aansluiting voorziet men in de toekomst deze mogelijkheid
Wat betredt de AERION JET als zijnde een CONCORDE in het klein zijn wij reeds een aantal maanden deze ontwikkeling aan het volgen in het kader van ve VLJ projecten welk in de USA uit de grond reizen, maar kunnen tot op heden geen beeld vormen van wat deze projecten als resultaat zullen hebben inde Luchtvaart der volgende jaren ???
Ik bekom hier een aantal E-mails met vragen over de Bell Jetranger welk betrokken is bij het ongeval te Merchtem , maar ga deze niet beantwoorden met mogelijke gissingen wat de oorzaak is.
Het zal wel enkele maanden in bes:lag nemen om al de stukjes van de puzel bij elkaar te zoeken om te begrijpen wat er mis ging.
Het spijt mij voor de heren van de pers welk mij contacteerden of mij opzochten op de Antwerpse Luchthaven deze morgend dat ik hen moest afschepen met " NO COMMENT"
Herhaalde malen krijg ik vragen over het gebruik van GPS.
In de LUCHTVAART gebruiken wij GPS uitrusting welk ingebouwd zijn in het systeem van de Avionics van het vliegtuig en dus niet de draagbare versie.
De vragen betreffen vooral het gebruik van batterijen ;
Tot hiertoe heb ik daar weinig kunnen over mededelen maar heden staat er op SENIORENNET op het FORUM bij het onderwerp #Wetenschap en Techniek # onder de Nick PASTOOR een intresante verwijzing naar een website met 27 vragen en antwoorden over batterijen