In PILOTS & PLANES van AOPNederland n°266 van APRIL 2007 vindt ik een zeer intresant ADVIES van Jan de Vries in het voorwoord welk ik adviseer eens grondig te lezen en toe te passen.
I like to confirl that the INTERNATIONAL COUNCIL of the AIRCRAFT and PILOT ASSOCIATIONS is composed of 66 NATIONAL AOPA's around the world with more then 470.000 individual members.
IAOPA is not open to INDIVIDUAL PILOTS or INDIVIDUAL AIRCRAFT OWNERS but the individuals can be member of a NATIONAL AOPA
Also to draw your attention that it is not required to own a AIRCRAFT.
The membeship is not only for AIRPLANE owners or PILOTS but any AIRCRAFT.
The Memberschip is open to any PILOT where we use the definition for PILOT any person who has flown a AIRCRAFT ( SOLO) as SOLE or single PIC.
I have no advise witch NATIONAL AOPA can be the best for your activity but depents on your area of operations, the type of AIRCRAFT and the most suitable language you are intrest to use.
For futher clarification do I sugest you contact the AOPA directly since I have retired as IAOPA EU-LIAISON OFFICER since 2004 but ame now as individual EU-LOBBYIST regular present at the EU-INSTITUTIONS and EUROCONTROL for the advising on personnel level of the NON CAT AIRSPACE USERS requirements in functie of my own jugement orientated on the information from IAOPA,EAS,PPL/IR,EBAA
Wij warren gisteren te gast in DEN HAAG bij de uitrijking van de LINTJES door de heer Camiel EURLINGS Minister van Verkeer en Waterstaat in Nederland aan enkele collega's aktief in de LUCHTVAART namelijk :
Arthur LIEUWEN van EUROCONTROL
en
Ronald SCHNITKER van AOPA-NEDERLAND
gevolgt door een gezellige Toast en intresant gesprek met de heer Camiel EURLINGS de nieuwe en jongste Nederlandse minister welk ik reeds vroeger de eer had om te ontmoeten in het EP te Brussel
Tevens profiteerden we er van voor een dagje aan het strand te SCHEVENINGEN met een heerlijk avonddiner met vrienden die wij tevens vergezelden voor een bezoek aan MADURODAM alvorens even naar het thuisfront te komen alvorens weer te verdwijnen voor het WE in MAASTRICHT
In functie van mijn vroeger vermeldingen over GNSS in de LUCHTVAART krijg ik ook een aantal vragen over andere toepassingen , een intresante website is:
What do whe have avaible on SATELITTE NAVAGATION SYSTEMS in the SKY.
GPS-1 from the USA-Navy avaible GLONAS from russia limited avaible GALILEO from the EU planned now for 2011 COMPAS from CHINA in progres !!! GPS-3 from USA(Civil) in progres for ???
In the past I have always advised student pilots for their R/T Qualification to buy a R/T VHF RECEIVER to listen to the TWA,APP,ACC,FIC,ATIS,VOLMET transmissions.
I ame intrested to obtain information on the intresting and recommended type of R/T RECEIVER thad the FI are recommending to their students now .??