De THINK THANK van heden bestond slechts uit 5 personen namelijk een FINSE, DUITSE en PORTUGEESE ADVISOR en twee INDIVIDUELE LOBBYISTEN.
De 60 minuten voorzien liep uit tot een drie uur lang gesprek waarin ik de punten in mijn BLOG hier vermeld aan hun aandacht kon brengen.
Tevens handigde ik een print uit van de reactie der senioren op het FORUM uit dat de betrokkene verder zullen aanschouwen na vertaling in hun eigen taal en het engels.
Tijdens dit gesprek nemen de experts geen standpunten in dan dat zij er kennis van nemen.
Tevens adviseerden zij dat de individuele SENIOREN hun bemerkingen zouden kenbaar maken via E-MAIL aan hun NATIONALE MEP en MP.
De EU INSTELLINGEN wensen de nooden van de SENIOREN te kennen , mits natuurlijk met het geheel der EU lidstaten rekening te houden.
Alsook met het SUBSIARIDITEITS ( ???) RECHT der lidstaten en de gewesten (regions)
I ADVISE very STRONGLY PILOTS and OWNERS of AIRCRAFT ( not only AIRPLANE) involved in GENERAL AVIATION and AERIAZL WORK OPERATIONS to join the NATIONAL AOPA in their country.
For the AIRSPORTS I sugest to be member of the NATIONAL. AEROCLUB
For the Compagnies involved in BUSINESS OPERATIONS I advise to be member of EBAA
For the PPL IR do I sugest to join PPL/IR-EUROPE
Via this four channels are your intrest at the EU INSTITUTIONS and EUROCONTROL brought forward via IAOPA-EUR,EAS,PPL/IR and EBAA
At ICAO(MONTREAL) they have their input via FAI, IAOPA and IBAC
I myself have no representing status in BRUSSELS and ame only active as INDIVIDUAL EU-LOBBYIST who via mij experience in AVIATION since 1954 and my presence since 1980 at the EU INSTITUTIONS and EUROCONTROL HQ in BRUSSELS ame acepted as a individual advisor or expert in GENERAL AVIATION & AERIAL WORK by a number of MEP,EXPERTS,CONSULTANTS and ADMINISTATIONS
I also SUGEST STRONGLY the ORGANISATIONS in EUROPE as EAS, EBAA , PPL/IR and IAOPA-EUR to have regular contact and coordination to defent the intrest of the NON CAT AIRSPACE USERS
I ama always avaible for any clarification, advise or information from my personnel experience in this lovely AVIATION WORLD who is going to be changing again very mutch in the folowing years as I have seen this world changing since my first steps in this fascinating activity.
De voorziene THINK THANK vergadering vandaag voorzien wordt herleid tot slechts een 60 minuten durende initieel contact vergadering weges ziekte van twee de r 8 wijze mannen ???
Tot einde van 2004 was ik aktief via IAOPA en kon via deze weg over de nodige suport gebruik maken van een secretariaat.
Op 09/03/2003 heb ik mij thuis een PC aangescaft onder de inpuls van onze zoon, en ben ik begonnen te experimenteren met dit nieuwe media;
Op 17/11/2004 ontdekte ik de CHAT mogelijkheden en ben sedert dien datum regelmatig aanwezig bij "DE VROEGE VOGELS" als :
JONGE MAN VAN 70 UIT ANTWERPEN STAD EN AKTIEF IN DE LUCHTVAART SEDERT 1954
Op 29/04/2005 heb ik in functie van de vele vragen gesteld op de CHAT over de luchtvaart een blog opgestart!!! welk ik dagelijks bijwerk in functie van gestelde vragen , bekomen opmerkingen over de LUCHTVAART en de EU POLITIEK waar ik bij betrokken ben sedert 1980 ten behoeve van IAOPA
op het FORUM vindt u mijn actions en reactions bij de volgende onderwerpen die ik regelmatig bezoek: -WENSEN -MEETINGS -OPROEPEN -OVERLIJDENS -POLITIEK -NIEUWS -(exacte)WETTENSCHAP en TECHNIEK -????
Enkele stellen mij de vraag welk ik als Aktieve Belgische MEP beschouw in het EP.
Ik heb regelmatig contact met een 50 tal der MEP der 25 nationaliteiten vooral op gebied van LUCHTVAART, SME( KMO), MILIEU,SAFETY en SECURITY Dit zijn de BELGISCHE MEP waar ik regelmatig contact met heb in 2005 en 2006 ik weet niet hoe de andere MEP zich gedragen hoor??
Heb de gestelde tussenkomsten van het FORUM over de vraag voor EU prioriteiten uitgeprint voor de vergadering van morgen als leidraad voor mijn gesprek, tevens zal ik die later overmaken aan enkele Belgische actieve MEP waarmede ik regelmatig contact heb in het EP te BRUSSEL
I was informed thad at the UK level they are evaluating the possiblity to use LORAN C as back up for the GPS,GLONAS and GALILEO in AVIATION APLICATIONS
I recal thad many years ago Via IAOPA Dieter PADE from AOPA GERMANY a detailed proposal was introduced to EUROCONTROL to use LORAN C as back up for GPS !!!!
1)- Toetreding TURKIJE ?? 2)- SECURITY of BEVEILIGING 3)- LUCHTVAART in EUROPA 4)- WERKLOOSHEID 5)- ARMOEDE
Noteerde deze morgend ook nog: 6)- MISDAAD BESTRIJDING 7)- IMIGRATIE 8)- Bescherming der GRENZEN van de EU 9)- Overbelasting WEGENNET 10)- Zomertijd en Wintertijd regeling
NOTA: Enkele SENIOREN vinden het hele EU gebeuren een waardelloose boel dat volledig verkeerd is uitgewerkt en stellen zijn afschaffing voor ???
Heden worden het enkele rustige dagen gezien ik dit jaar niet meer naar Brussel moet en op het E-mail vlak wordt het ook rustiger buiten de vele KERST & NIEUWJAAR wensen die nu langs alle zijden binnenkomen.
DONDERDAG 28 December wel een ernstig gesprek met enkele der wijze mannen van de EUROPESE THINK THANK van de EU over hoe het verder moet in 2007 met de EU onder het DUITSE en PORTUGEESE voorzitterschap !!
WELK gaan de PRIORITEITEN zijn om naar voor te brengen???