Krijg heden enkele vragen over de veiligheid bij het ZWEEFVLIEGEN in functie van een Dodelijk( 2 personnen) ongeval in ZWITSERLAND op ZATERDAG 05 JULI in de streek van SAMADAN
Het betreft hier een MIDAIR COLLISION tussen twee zwevers boven de ZWITSERSE ALPEN
Een onderzoek is ingesteld.
Zulke vluchtengeschieden in VFR ttz op zicht en het zijn de piloten welk visueel hun veiligheid in vlucht verzekeren door naar buiten te kijken en aanvaring vermijden door de voorrangregels tussen luchtvaartuigen toe te passen.
Zie kursus PPL:
Heden zijn een aantal zwevers uitgerust met eenelektronisch hulpmiddel om verwitigd te worden van elkaars nabijheid zijne FLARM. WWW.FLARM.COM
Met moet zulk een ongeval wel plaatsen in de DUIZENDE ZWEVERS welk er op een goede zweefvliegdag in de lucht zijn en zulk een aanvaringen zijn zeer zeldzaam
I received a number of request on the aplication of FRACTIONAL OWNERSHIP in the EU . presently their are no EU REGULATION on this subject similar to the FAR part 91K in the USA
I ame also intrested in your comments, recommendation on this service witch has been developed under the guidance of ROLAND BAUMAN a very close friend on the GENERAL AVIATION & AERIAL WORK since many years and a very attentif listener on our requirements in function of his function of HEAD PLANNING & AIM development.
In functie van mijn verhalen die ik geplaatst heb hier op SENIORENNET bij ALGEMEEN onder SENIOREN CAFE bij het onderwerp DE TIJD VAN TOEN --70 PLUSSERS krijg ik een aantal vragen over deze periode en ook of ik over foto's beschik van toen.
Ik heb geen foto's die ik zelf gemaakt heb hoor een fotoaparaat was verboden hoor.
Er bestaan echter enkele zeer intresante boekjes geschreven door JEAN DILLEN & ANDRE VANDEWYNCKEL over die periode :
N°1 BRUSSEL 1940 N°2 ANTWERPEN 1940 N°3 ANTWERPEN 1941 -44 deel A N°4 ANTWEPEN 1941 -44 deel B N°5 ANTWERPEN 1944 N°6 ANTWERPEN 1944 -1946