Steeds beschikbaar om verdere toelichtingen te geven om bijna iedereen de kans te geven om als vrijtijdsbesteding aktief te zijn in de LUCHTVAART( niet enkel SUPERMAN kan VLIEGEN U OOK)
Mijn naam is SYLVAIN DE WEERDT , :met een leeftijd van 70 en gelukkig getrouwd sedert 1955 met mijn vrouwtje ANNITTA. en in 1958 gezegend met een zoon. .Ik ben geboren en getogen in ANTWERPEN en ANNITTA in HOBOKEN ,wij zijn steeds teruggekeerd naar ANTWERPEN waar we nu nog wonen te BORGERHOUT. Zoals u kunt vermoeden heeft de 2th wereldoorlog veel invloed gehad gezien ik een deel van die periode in FRANKRIJK bij een tante en nonkel heb doorgebracht en daar zelf naar school ging dus alles in het frans later verder gegaan in BELGIE tot op 15 jaar dat ik de schoolbanken kon verlaten en ik begon aan mijn eerste droom namelijk wielrenner worden en waarvoor ik via een leercontract de stiel van velomaker volgde en begon te koersen als beginneling op de baan en op de piste te antwerpen en het tot liefhebber bracht zonder enige goede resultaten RIK VAN LOOY was een der beste in die tijd. Ik begon toen intresse te krijgen voor de LUCHTVAART en trachte de BELGISCHE LUCHTMACHT te vervoegen als kandidaat piloot waarvoor ik echter faalde wegens mijn gebrek aan studies. In 1954 vervoegde ik de LUCHTMACHT als niet vliegend personeel en in 1955 huwde ik waarna ik mijn overplaatsing naar de NATO/AIRCENT bekwam als niet vliegend personeel met daar de mogelijkheid via de NATO AEROCLUB te leren vliegen via ZWEEFVLIEGEN en MOTORVLIEGEN en behaalde de FRANSE vergunningen; Nadien vervoegde ik terug BELGIE en passeerde ook mijn BELGISCHE BURGER VERGUNNINGEN en via deze weg ging ik voor de opleiding tot PILOOT LT/AVN der LANDMACHT. Ik behaalde dan tevens de bevoegdheden INSTRUCTEUR ZWEEFVLIEGEN bij DE BELGISCHE LUCHTKADETTEN VAN BELGIE en INSTRUCTEUR VLIEGTUIG bij de LANDMACHT op VLIEGTUIG. TEVENS behaalde ik de BURGERLIJKE VERGUNNINGEN in NEDERLAND en de USA. Deze aktiviteiten beoefende ik tot 1972 toen een AUTO-ONGEVAL mij voor 6 maanden naar het ziekenhuis deed belanden. Ik heb toen mijn LUCHTVAARTINSTRUCTIE verder gezet als GROND en SIMULATOR INSTRUCTEUR via de VLIEGSCHOOL "SDW" van mijn echtgenote. En was ook aktief in de explotatie van een LUCHTAXI firma . In 1980 bekwam ik mijn aanstelling als LIAISON OFFICER van IAOPA( 60 lidstaten) ten behoeve van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK bij de EUROPEESE INSTELLINGEN te BRUSSEL en oefende deze functie uit tot 2004. Okasioneel nog wel eens vliegende als vrije tijds besteding. Mijn VLIEGERVARING is ongeveer 10.000 vlieguren op 240 verschillende LUCHTVAARTUIGEN zij het ZWEEFVLIEGTUIGEN,(SEL) EENMOTORIGE VLIEGTUIGEN en HELICOPTERS in het MILITAIRE of BURGER middens. Ik ben nu voor mijn derde maal op rust gesteld maar ben nog regelmatig in de LUCHTVAART middens aanwezig alsook in de EUROPEESE INSTELLINGEN te BRUSSEL als EU-LOBYIST voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK. Tevens ben ik nu nog aktief ten behoeve van FLAG. Voor uitleg over de LUCHTVAART kan u deze vinden in deze BLOG maar bepaalde specifieke vragen moogt u mij steeds per E-MAIL toezenden . Tevens verwiijs ik naar een aantal andere website over allerlei onderwerpen en aktiviteiten het LUCHTVAART GEBEUREN. Regelmatig op ZATERDAG en ZONDAG voormiddag van 0900 tot 1100 uur ben ik bereikbaar op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN( het VLIEGPEIN) in het BELAIR cafetaria na een e-mailtje ter bevestiging gezien ik ook nog een aantal LUCHTVAART MANIFESTATIES bijwoon. Dit is een snelle toelichting over wie ik ben en wat mijn HOBBY is. Mijn HOBBY werdt mijn BEROEP.
Een aantal e-mails zijn nog niet beantwoord wegen het uitvallen van de PC op woensdagmorgend 29 juni om 04,00 uur na het onweder en enkel terug aan het spreken gekregen op via de hulp van mijn zoon op donderdag 30 juni om 22,00 uur. Nu staan daarop 187 e-mails te beantwoorden wat morgen wel even tijd zal vragen. EVEN GEDULT !!!!!!!!!
In de RADIOVERBINDINGEN in de LUCHTVAART maken we gebruik van een INTERNATIONAAL (ICAO) met 189 landen overeengekomen PHRASALOGIE.
Het is nog maar recent dat er besloten is dat PILOTEN en VERKEERSLEIDERS de ENGELSE taal moeten beheersen en daarover ook examens afleggen met verschillende graad van kennis
In het werkelijk leven is dit al een tijd in gebruik maar was tot hiertoe niet wetelijk geregeld;
HIERONDER enkele afgesproken termen :
OVER = ik eindig mijn bericht en verwacht een antwoord van U OUT = ik eindig en verwacht geen bericht van U ROGER = Ik heb begrepen WILCO = Ik heb begrepen en voer uit Deze gegevens komen voort uit het ANNEXE 10 van ICAO
Voor degene welk hier verder wensen over te kennen verwijs ik naar : WWW.CAA.CO.UK waar onder de rubriek documenten er zeer goede handleidingen beschikbaar zijn.
Zoals gevraagt vermeld ik hier enkele LUCHTVAART RADIO FREQUENCYS er op wiizende dat het beluisteren van deze verbindingen door een wet van lang geleden verboden zijn !!!!
Van de 120 E-mailtjes deze morgend gaan er 30 vragen over VLIEGVEILIGHEID en ONGEVALLEN.
De reden hiervan is blijkbaar de aandacht van de MEDIA voor een dodelijk ongeval in de USA van een multimilionair JOHN WALTON (59) van WAL-MART met een licht vliegtuig of ULTRALICHT te JACKSON/WYOMING bij het opstijgen.
Eerst en vooral moet men dat zien in functie van het soort luchtvaartuig en de vorm van opleiding van de piloot.
Ook moet men er rekening mee houden dat er elke dag zo miljoenen vluchten worden uitgevoerd.
Het verschil in veiligheidsvoorschriften toepasselijk op een ULM vlucht en een LIJNVLUCHT alsook de opleiding van de piloten en de uitrusting hebben geen vergelijk .
Ik ken geen gegevens van het ongeval en dat is enkel na een grondig onderzoek te bepalen.
Het bewijst weer de speciale intresse van de MEDIA als het LUCHTVAART betreft . op de VLAAMSE wegen waren er tijdens he W.E toch 12 doden maar ik heb dat niet in CNN of BBC.WORLD gehoord op de T.V
Dat is alles dat ik hierop wil vermelden VLIEGEN is ZEER VEILIG het gevaarlijkste deel van de vlucht is met de wagen naar het vliegveld gaan en terugkeren
Heden bekwam ik een verwijzing naar een WEBSITE welk zeer goed opgebouwt is door een jonge piloot op het ANTWERPSE VLIEGVELD intresant om eens te bekijken en geeft heel wat zeer goed opgebouwde uitleg: WWW.LUCHTDOOP.CENTERAL.COM
Een der vele punten ter belasting van de LUCHTVAART over LUCHTBEZOEDELING is een punt welk regelmatig op tafel komt naast het probleem geluidsoverlast .
Een punt warop wij gisteren tijdens overleg werdt naar voor gebracht is dat:
De BOEING heeft een verbruik van 3lt/100km per passagier DE nieiwe AIRBUS A380 en ook de nieuwere BOEING gaat nu naar 2lt/100km per passagier
Wat doet uwe wagen als verbruik per 100km ???? laat me dat eens weten !!!!
Een aantal vragen betreffen de LUCHTVAARTONGEVALLEN, hier kan ik voorlopig niet op ingaan gezien het meestal enkele jaren duurt vooral de aspecten van een ongeval vergaard zijn.
Het DOEL van het ONDERZOEK waarin wij belang stellen volgens ANNEXE 13 van ICAO en ook ten behoeve van het EU DOSSIER betreft HOE kunnen we in de TOEKOMST zulk een ONGEVAL VERMIJDEN, wij stellen geheel geen belang in WIE of WAT was er VERANTWOORDELIJK voor het ONGEVAL dit is meestal een onderwerp voor de verzekeringen en de rechtbanken
Er bestaan website die deze onderwerpen behandelen
Wat betreft het aantal ongevallen in GENERAL AVIATION & AERIAL WORK moet men dat bekijken in het aantal vluchten die er plaats vinden en ook de aard van deze vluchten.
Voor informatie is er veel intresante gegevens beschikbaar via; WWW.ASF.ORG van WWW.AOPA.ORG uit de USA.