Gezien een aantal E-MAILTJES toelichtingen vragen over mijn vraag in het FORUM onder het ONDERWERP NIEUWS over " of wij een TOETREDING van TURKIJE bij de EU WENSEN???
Deze vraag is het gevolg van een aantal persoonlijke gespreken met MEP's en BUREAUCRATEN van de EC,COREPER, COUNCIL,ESC,COR, en EUROCONTROL over de weg verder met de EU in functie van de verwerping door FRANKRIJK en NEDERLAND van de voorgestelde EU CONVENTIE.
Dit is een topic in de huidige gesprekken te BRUSSEL
Het probleem volgens mijn inziens is dat men reeds vroeger toen we nog met 12 lidstaten waren in 1980 de reorganisatie can de EC structuur hadden moeten doorvoeren alvorens aan de uitbreiding naar 15, 25 door voerde en zelfs naar de 29 in de toekomst.
Ook een aantal van de oudere ervaren MEP zijn of waren ook van die opinie maar de democratische meerderheid stemde voor de achtereenvolgende uitbreidingen.
Ik kan zelf moeilijk bepalen of ik voor of tegen de toetreding van TURKIJE ben,alhoewel ik overhel naar een JA mits de nodige verplichtingen worden gerespecteerd wat bij de laatste uitbreiding reeds niet het geval was volgens mijn inziens!!!
MAAR WIE BEN IK, mijn kennis en ervaring ligt vooral in de LUCHTVAART war ik in aktief ben sedert 1954 en mijn aanwezigheid als LOBBYIST sedert 1980 voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK waar wij werken met 189 NATIONALITEITEN met de door mij gekozen DOELSTELLINGEN zoals die mij in de jaren 80 werden bijgebracht door de vaders en stichters van IAOPA
Tegen 12 JULI maak ik de bekomen reacties op het FORUM over naar een aantal NEDERLANDSTALIGE personen in de EU INSTELLINGEN te BRUSSEL
Verneem zo juist dat de HELICOPTER van VTM en RTBF zijn omstreeks 1500b bij het opstijgen te ANTWERPEN aan de HERBOVILLEKAAI voor de TV reportage van het BK WIELRENNEN in mekaar gevlogen zijn, met 4 gewonden meer gegevens ontbreken !!!
Even toelichten FANK SANDERS was de laatste jaren de bezielers achter de "DAG DER GEHANDICAPTEN" op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN en er in slaagde via SPONSORS en een ploeg VRIJWILLIGERS op één dag 2500 gehandicazpte personen uit instellingen een aangename dag op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN te bezorgen met daarbij een 30 minuten durende rondvlucht .
Een fantastische evenement waaraan ANNITTA en MIJZELF samen met een kleine groep vrijwillige medewerkers onder de leiding van ANDRE( mevr SANDERS) zelf zeer veel vreugde beleefden als wij zagen hoe deze minder bedeelde mensen een heerlijke dag hadden waar we later nog veel mooie brieven en tekeningen van bekwamen
TIJDENS de 25e uitgave kreeg we het bezoek van PRINS FILIP van BELGIE en zijn echtgenote PRINSES MATHILDE tot grote vreugde van de GEHANDICAPTEN en de officiele mandatarisen die nu wel aanwezig waren en hun belangstelling toonden voor dit lovenswaardig iniatief
Later zullen we trachten een formatievlucht uit te voeren met SV4(stampe) in de MISSING MEN configuratie ter ere van FRANK
Verneem zo juist dat mijn vriend FRANK SANDERS voorzitter van JEUGD en LUCHTVAART alsook van AOPA-BELGIE op maandag 19 JUNI te STEKENE overleden is en in strikte private sfeer werdt begraven.
Dit na een langdurige en slepende ziekte die hem niet weerhielden om zijn gedrevenheid voor de bevordering der LUCHTVAART naar de JEUGD verder te zetten op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN
Langs deze weg wensen wij ons medeleven aan de familie te betonen voor het verlies van een echtgenoot,en vader welke grootse verwezelijkingen in het ANTWERPSE ONDERWIJS en via JEUGD en LUCHTVAART en AOPA-BELGIUM in de LUCHTVAART verwezekijkte
Meer informatie zullen wij op latere datum verspreiden
Op zaterdag 19 Augustus heeft er op het vliegveld GRIMBERGEN de jaarlijkse OPEN DAG plaats, om de mensen uit de omgeving van het vliegveldin een ludieke sfeer een kijkje te nemen achter de schermen van hat vliegveld.
The fourth Flight object workshop took place at EUROCONTROL on 22-23 june 2006 under the chairmanship of David Isaac of EUROCONTROL.
This concern mainly the futher IFR operations and in function of this I have transmited the documentation to the PPL/IR for futher evaluation and possible comments to be adressed to the chairman
Een aantal gebruikers van het FORUM ,BLOGGERS en CHATTERS maken zich lastig of boos over de soms slechte werking van bepaalde proceduren van het SENIORENNET.
Gelieve er rekening te houden dat dit het resultaat is van het SUCCES van SENIORENNET dat steeds personen aantrekt welk trachten te bewijzen dat zij het systeem kunnen KRAAKKEN
Laat ons het nodige gedult opbrengen in de nieuwe ELECTRONISCHE wereld waar men nog veel problemen moet oplossen hoor.
Als ik zie dat in de LUCHTVAART er na 100 jaar ervaring nog steeds problemen optreden alhoewel de veiligheid in de LUCHTVAART de laatste 50 jaar sterk is verbeterd
Zoek de mogelijkheid om een VLIEGTUIG met 6 zitplaatsen te huren in de omgeving van EBAW voor regelmatig te gebruiken als VFR PILOOT voor 3 dagen afwezigheid.
TYPE LOCATIE gedacht van de KOSTPRIJS CONTACT PUNT
Een der verwijten welk ik regelmatig bekom is dat ik meestal verwijs naar ENGELSTALIGE informatie daarom verwijs ik nu naar een NEDERLANDSTALIGE website:
De raadpleging welk ik hou via het FORUM onder het onderwerp NIEUWS geef ik door aan een aantal EU-MEP welk daar degelijk wel aandacht aan besteden in hun inbreng via hun politieke groep en de gevormde besluitvoering tijdens de debatten over dit onderwerp.
Sedert enkele maanden werd een klasering aangevraagd van de onlangs verlaten gebouwendie vroeger tot 1946 voor onze SABENA en vervolgens voor de LUCHTMACHT tot in 2001 als vlieghaven dienden en die op het grondgebied van HAREN liggen.
AVIA PALACE en zijn uitbreiding van 1933 van de laatste terminal zijn prachtige verwezenlijkingen tussen ART DECO en MODERNISME
En is verbonden met onze pionieren van BELGISCH CONGO en van DE BELGISCHE LUCHTVAART via SABENA
Daarom tracht men nu om daarvoor de nodige handtekeningen te verzamelen, voor dit lovenswaardig iniatief raden we u aan contact op te nemen per E-MAIL LUC.BARRY@SKYNET.BE
of met mij op E-MAIL SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR. zodat we u de tekst van de petitie kunnen door mailen ter ondertekening en verzenden per brief naar CHRISTIANE WULLEPUT Rue de L'espiniat 26 1380 LASNE
Bij onze AMERIKAANSE FAA heeft men nu een program ingevoerd om jongeren te motiveren voor de VLIEGTUIGONDERHOUD om het voorspelde gebrek aan goede LUCHTVAART MEKANIEKERS op te vangen!!
After aditional evaluation of the situation of SAINT HUBERT, SPA and CERFONTAINE AERODROME do whe urgently advise the WALOON AIRSPACE USERS to start up prepare their organisations to be active with a number of dedicated VOLUNTEERS or BENEVOL in a similar way as this has been aplied in FRANCE under the inpuls of the FFA and the UK PFA
Een der punten welk ik tijdens mijn contacten met de BELGISCHE VLIEGTUIGEIGENAARS die vliegen als GENERAL AVIATION & AERIAL WORK zijn de steeds terugkerende klachten over het gebrek aan goede onderhoud. In vele gevallen is de onderhoud in de firma's van lage kwaliteit maar de facturen zijn torenhoog
As I was already aware the LASER SURGERY has been a solution for obtaining a perfect vision.
Apaerently in the USA has this now been aplied and aproved for the NAVY PILOT population in such a way thad aging fighter pilots can remain longer operationel in the cockpit, and recruits who in the past due to bad vision would have disqualified are now aproved for the FIGHTER PILOT training.
Where in EUROPE a number of persons after LASER SURGERY are found unfit to be aproved as a ICAO or JAR/FCL-3 medical ?????
In function of my initial advise to the FI dit i receive also a justified aditional point to be taken in function of a number of recent incidents during the conversion , qualification , check out or Bi-annual flights:
1- use of BASIC INSTRUMENT FLYING exercises 2- Revieuw of FUEL PLANNING 3- PERFORMANCES calculation 4- Operational LEANING for the specific AIRCRAFT
Tijdens een aantal gespreken aangaande de aanpassing van de REGULATION 1592/2002 van 15 july 2002 door het voorstel COM(2005)579 wees ik er op dat de DEFINITION of RECREATIONAL OPERATION schould be adapted from 5700 kgr down to 2000 kgr and a maximum seating capacity of 4 the PILOT included with a NON-COMPLEX_MOTOR-POWERED AIRCRAFT
Yestoday made some follow up on the future CHARGING SYSTEM at EU LEVEL for AVIATION related SERVICES and INFRASTRUCTURE witch CBA is going to be presented to the SES-COMITIE,ENLARGED COMMITIE ( EUROCONTROL) and the ICB and if no major changes to be introduced to be voted in SEPTEMBER
I presume the AIRSPACE USERS ORGANISATION will be present on this presentation to evaluate the efect on the NON CAT operations
Out of a number of INCIDENTS REPORTS and DEBRIEFING from the involved PILOTS( PPL)of AIRPLANE,HELICOPTER,GLIDER,ULM and BALLOON does it apaer thad there is a urgent need in the NON COMMERCIAL AIRSPACE USERS thad the FI pay more attention to a number of factors: 1- FLICHT PREPARATIONS 2- WEIGHT & BALANCE 3- AIRSPACE INFRINGEMENTS 4- R/T phrasology acording ICAO 5- By conversion on a new A/C pay also attention to the KNOWLEDGE of the present AVIONICS on each specifique A/C 6- use of updated NAVIGATION CHARTS 7- LOW NOISE PROCEDURES 8- Selection of FLICHT ALTITUDE to reduce GROUNDNUISANCES 9- More attention on THE LOOK OUT and avoiding the HEAD DOWN situations
FTO & RF managers schould also play ae role in this recommendations!!!
FI during flight checks should make each flight with a PILOT a intensive revision of the les usual applied procedures witch the normal pilot is not more using during his normal flights
The UPGRADING schould be a permanent task in vieuw to avoid aditional imposed restrictions on the VFR AIRSPACE USERS POPULATION in the future?????
There is urgent need for a upgrading the QUALITY of the older PILOT POPULATION toward the new more complex AIRCRAFT and their AVIONICS
There is also a PROACTIF role for the AIRSPACE ORGANISATIONS to play in this
Pendant notre sejour dans les ardennes avec quelque mandataire politique le sujet concernait l'AVIATION.
Dans cela ont doit se realiser que la tendance de MET est de ne plus exploiter les aerodrome de SAINT HUBERT,SPA et CERFONTAINE par czs propres service mais de cela metre en exploitation par des firmes ou asbl prive a partir de l'annee budgetaire 2008. Cela implique que les utulisateur devrai cherchez des formule pour fair gerer ces aerodrome sans participation financiere de l'ETAT ou de la REGION
Vandaag weer een intresante dag met bezoek te BRUSSEL van de EU EC bij de DG-TREN en na de middag in het EP TRAN een aantal LUCHTVAART onderwerpen op te volgen
Via the Services of the EU the diagram on : AVIATION ACTIVITY CLASSIFICATION to clarify the ICAO definitions on CIVIL and STATE AIRCRAFT by IAOPA was circulayed at the various EU INSTITUTIONS in about 1000 copy's