Krijg heden enkele vragen over de veiligheid bij het ZWEEFVLIEGEN in functie van een Dodelijk( 2 personnen) ongeval in ZWITSERLAND op ZATERDAG 05 JULI in de streek van SAMADAN
Het betreft hier een MIDAIR COLLISION tussen twee zwevers boven de ZWITSERSE ALPEN
Een onderzoek is ingesteld.
Zulke vluchtengeschieden in VFR ttz op zicht en het zijn de piloten welk visueel hun veiligheid in vlucht verzekeren door naar buiten te kijken en aanvaring vermijden door de voorrangregels tussen luchtvaartuigen toe te passen.
Zie kursus PPL:
Heden zijn een aantal zwevers uitgerust met eenelektronisch hulpmiddel om verwitigd te worden van elkaars nabijheid zijne FLARM. WWW.FLARM.COM
Met moet zulk een ongeval wel plaatsen in de DUIZENDE ZWEVERS welk er op een goede zweefvliegdag in de lucht zijn en zulk een aanvaringen zijn zeer zeldzaam
I received a number of request on the aplication of FRACTIONAL OWNERSHIP in the EU . presently their are no EU REGULATION on this subject similar to the FAR part 91K in the USA
I ame also intrested in your comments, recommendation on this service witch has been developed under the guidance of ROLAND BAUMAN a very close friend on the GENERAL AVIATION & AERIAL WORK since many years and a very attentif listener on our requirements in function of his function of HEAD PLANNING & AIM development.
In functie van mijn verhalen die ik geplaatst heb hier op SENIORENNET bij ALGEMEEN onder SENIOREN CAFE bij het onderwerp DE TIJD VAN TOEN --70 PLUSSERS krijg ik een aantal vragen over deze periode en ook of ik over foto's beschik van toen.
Ik heb geen foto's die ik zelf gemaakt heb hoor een fotoaparaat was verboden hoor.
Er bestaan echter enkele zeer intresante boekjes geschreven door JEAN DILLEN & ANDRE VANDEWYNCKEL over die periode :
N°1 BRUSSEL 1940 N°2 ANTWERPEN 1940 N°3 ANTWERPEN 1941 -44 deel A N°4 ANTWEPEN 1941 -44 deel B N°5 ANTWERPEN 1944 N°6 ANTWERPEN 1944 -1946
Van verschillende PILOTEN krijg ik mondelinge opmerkingen over onjuistheden op de laatste uitgave van de kaart 1/250.000 van de BELGISCHE NAVIGATIEKAART.
Gaarne bekwam ik per E-MAIL een duidelijke omschrijving om deze door tegeven aan de Belgische CAA en BELGOCONTROL om deze te plaatsen in de LUCHTVAARTINFORMATIE om de VEILIGHEID der VLUCHTEN niet in gevaar te brengen door onjuiste informatie voor de VFR vliegende PPL.
Publieke vergaderingen worden vooral gevolgt door bezoekende personen van uit DUITSLAND en NEDERLAND , BELGISCHE bezoekers zie ik zelden!!!
Bij vergaderingen over DE LUCHTVAART zie ik vooral oudere personen en weinig jongeren.
Bij vergaderingen over HET MILIEU zie ik vooral JONGEREN en personen uit het ONDERWIJS
Buiten de officiele vergaderingen is het ENGELS de gebruikstaal
Veel van de werkdocumenten initieel bestaan enkel in het ENGELS met het resultaat dat de adviezen vooral uit de Engelstalige lidstaten komen.
Veel BELGEN weerhouden zich van input te geven wegens hun onvoldoende kennis van de Engelse taal
De PERS is zeer weinig aanwezig op deze soms zeer intresante CONFERENTIES en komen maar tegen het einde de PERSMEDEDELINGEN ophalen welk niet steeds de juiste weergave van de conferencie weergeven.
Dit zijn enkele van mijn reacties ter informatie van de SENIOREN welk mij vragen, opmerkingen of voorstellen bezorgen over het gebeuren in de EU_ARENA
Men vraagt mij naar bewijzen van de resultaaten van mijn aktiviteiten in de LUCHTVAART als LOBBYIST ??
Het probleem voor een LOBBYIST dat hij niet via de officiele administratieve wegen werkt maar door zeer veel persoonlijke gespreken met de POLITIEKE middens ,de MEP de EXPERTS, de CONSULTANTEN om zijn doel te bereiken zonder daarover veel ophef te maken in de pers of de publieke opinie
Daarom hebben wij geen lijst in onze CV van de behaalde resultaten welk wij hebben bereikt .
See in mijn BLOG in de zoek kader type in LOBBYIST