Publieke vergaderingen worden vooral gevolgt door bezoekende personen van uit DUITSLAND en NEDERLAND , BELGISCHE bezoekers zie ik zelden!!!
Bij vergaderingen over DE LUCHTVAART zie ik vooral oudere personen en weinig jongeren.
Bij vergaderingen over HET MILIEU zie ik vooral JONGEREN en personen uit het ONDERWIJS
Buiten de officiele vergaderingen is het ENGELS de gebruikstaal
Veel van de werkdocumenten initieel bestaan enkel in het ENGELS met het resultaat dat de adviezen vooral uit de Engelstalige lidstaten komen.
Veel BELGEN weerhouden zich van input te geven wegens hun onvoldoende kennis van de Engelse taal
De PERS is zeer weinig aanwezig op deze soms zeer intresante CONFERENTIES en komen maar tegen het einde de PERSMEDEDELINGEN ophalen welk niet steeds de juiste weergave van de conferencie weergeven.
Dit zijn enkele van mijn reacties ter informatie van de SENIOREN welk mij vragen, opmerkingen of voorstellen bezorgen over het gebeuren in de EU_ARENA
Men vraagt mij naar bewijzen van de resultaaten van mijn aktiviteiten in de LUCHTVAART als LOBBYIST ??
Het probleem voor een LOBBYIST dat hij niet via de officiele administratieve wegen werkt maar door zeer veel persoonlijke gespreken met de POLITIEKE middens ,de MEP de EXPERTS, de CONSULTANTEN om zijn doel te bereiken zonder daarover veel ophef te maken in de pers of de publieke opinie
Daarom hebben wij geen lijst in onze CV van de behaalde resultaten welk wij hebben bereikt .
See in mijn BLOG in de zoek kader type in LOBBYIST
On THURSDAY 03 JULY I was Invited to participate in the Conference:
TOURISME & CLIMAT CHANGE
Set the right climate for your hollidays !!
Out of the total day and many interventions can I conclude.
There must be LESS FLYING
KEROZINE must be TAXED
AIRPORTS muspay a tax and the revenue must be used to develop TGV in EUROPE
EU-CITISSENS must make only REGIONAL TOURISME avoiding long distance travel
LOW COST AIRLINNES must be made mutch more expensive
RECOMMENDED TRAVEL up TO: -5 KM WALKING -50 KM BICYCLE -100 KM PUBLIC TRANSPORT -300 KM RAIL -1200 KM TGV -ABOVE AIRPLANE On AIRPLANE ther was a recomendation to ga bach to SLOW, LOW FLYING PISTON AIRPLANE such as DC4, DC6,CONSTELATION,DC3 witch les poluting
LUXURY FLYING in BUSINESS AIRPLANE schould be PROHIBITED
HELICOPTER operations only for HUMANITAIRY FLIGHT
Development of AERODROME schould be STOPPED
A MAJOR proposal consist thad the EUROPEAN CITISSENS SCHOULD travvel les and thad whe schould avoiding to promote the TOURIST of INDIAn CHINA, JAPAN,USA, AUSTRALIA and RUSSIAN to use the AIRPLANE to TRAVEL for LEISURE PURPOSES to EUROPE.
BUSINESS schould be developed via the ELECTRONIC MEDIA such as TV-CONFERENCES
Also intresting to see from the COMMISION, COUNCIL and the MEP there wher less dratiscly proposals !!
SAFETY: Intresting follow up with Mrs EVA LICHTENBERGER: -CHILD SEATING -PASSENGER( tall) SEAT SAFETY
Intresting conversation of the record with the SPOKESPERSON from Pres SARKOZY about the CONVENTION of LISABON and the EU-SES II, EU-OPS,EUROCONTROL , EASA,and SUBSIDIARITY and TOURISME in the future under Art 195 ??
In function of my various contacte in the EP dit I circulate the following DOCUMENTATION:
SENIORENNET tekst POLITIEK: aangaande DEMOCRATIE GERED DOOR DE IEREN ?? door RENAAT 13/06/2008
SENIORENNET tekst REIZEN VEILIGHEID OP PASSAGIERSVLUCHTEN door REDGYTJE 18/03/2008
EUROCONTROL: BUSINESS AVIATION in EUROPE in 2007 VOLUME 4
IAOPA
-The GENERAL AVIATION and AERIAL WORK OPERATIONS POINT OF VIEUW BY MARTIN ROBINSON spring 2004 -INTIGRATING GENERAL AVIATION and AERIAL WORK in to THE GLOBAL CNS/ATM concept 03/10/2003
Note; this are document used in the past now has IAOPA about 60 NATIONAL AOPA see WWW.IAOPA.ORG
RAIL; FEB 2007 circuled about 100 copies to the MEP's
ECAC/EU ENVIROMENTAL CHALLENGE MEETING on 28-29 October 2008 about 50 copies to MEP's see; HTTP://WWW.ECAC-CEAC.ORG
AOPA-GERMANY NEWSLETTERS
Info ELT - AIC NETHERLAND to MEP-PILOTS
info FLARM to MEP-PILOTS
circulated the AOPA's AIRPORT WATCH and IAOPA input to ICAO SECURITY MANUAL ( DOC 8973) in function of the circulated text aboutt TERRORISTS in PRIVATE JETS COULD LAUNCH 9/11 STYLE ATTACK in the UK PRESS
Circulated 50 copies of EBAA BUSINESS AVIATION secure by nature by BRIAN HUMPHRIES EBAA PRESIDENT see WWW.EBAA.ORG
8,33 KHZ, the present target seems to introduce in 2012 8,99 KHZ als below FL195 at EU levelhowever below FL100 the 25 KHZ kan continue outside ciontrolled AIRSPACE but all CTR,TMA and AWY would require the 8;33 KHZ However now are there alrady country who at National leven introduce the 8,33KHZ but the 25 KHZ are kept avaible.
ELT, see the DUTCH AIC on this subject
MODE "S" see the DUTCH AIC on this subject
RNAV EASA prposed draft NPA
BRIEFING on the EPMA ; EUROPEAN POSTGRADUATE MASTER in AERONAUTICAL Engineering WWW.EPMA.AERO
Presently I have reacted to ALL the received messages.........HOWEVER since about 20 days ago my E-mail SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR is OUT of ORDER and have a no more received any messages.
Pleas TRANSMIT again on SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM and also notify the variuos departement in YOUR organisationof the CHANGE ASAP
REGARDS SYLVAIN DE WEERDT EU-LOBBYIST GENERAL AVIATION & AERIAL WORK IAOPA liaison officer at EU from 1980 till 2004 ....RETIRED but INVOLVED in AVIATION
Gisteren had ik een 18 jarige met zijn ouders welk uitleg wenste over het beoep als piloot ??
Na de verschillende mogelijkheden te hebben toegelicht gaf ik hem de kans om nog vragen te stellen:
1th vraag: Wanneer mag ik een uniform dragen ?
2th Wanneer wordt ik commandant ?
3th Wanneer gaat men op pensoein als piloot ?
4th Hoeveel verdien ik ?
5th Kan ikeen job vinden als piloot in BElGIE ?
6th Kan ik de W.E thuis zijn ?
Dat zijn de vragen van een 18 jarige kandidaat piloot waarvoorzijn ouders een leening gaan doen om de 3,5 Miljoen BFR te kunnen betalen!!!
Heden stel ik vast dat de generatie van de 20 a 30 jarige meestal bezig zijn met te kijken naar hun persoonlijke bevorderingen , vrij tijd , de nieuwe wagen , het huis bouwen en zelfs aan het evalueren en speculeeren over hun pensioen
Vroeger stelden wij als Piloot enkel intresse in wat en waar dat wij zouden aktief zijn als piloot en veel vliegen;;;;; Mischien waren wij abnormaal en te verkeerd bezig !!!!!
requirements at EU-LEVEL but each country has his own REGULATION and
INFORMATION system.
SORRY but as a INDIVIDUAL PERSON I ame not abel to follow up the many requsts.
HOWEVER I ame stil daily involved with EUROCONTROL and the EU-INSTITUTIONS and wil always try to introduce some subjects, recommendations,sugestions toward this institutions if
Heden zijn de AIRLINES aan het uitkijken naar de mogelijkheden van de MPL vergunning in de ICAO ANNEX 1.
De FTO zijn nu zuiver commerciele scholen geworden welk bestaan en werken met financiele middelen van zakenmensen welk kapitaal investeren in de FTO en daaruit dividenten wensen te zien verschijnen.
Dit geeft een probleem dat FTO managers eerst en vooral naar het financiel aspect moeten kijken en minder naar de qualiteit van de afgeleverde leerlingen zodat die met een minima aan kostprijs hun vergunning behalen.
Dit is een duidelijk verschil met de vroegere vliegscholen waar de qualiteit de hoogste voorrang hadden en minder de financiele aspecten.
Volgens mij en ook een aantal experten moeten de FTO in de toekomst trachten om een verbinding te maken met een AIRLINE waarvoor zij via de MPL opleiding de toekomstige piloten gaan opleiden.
Het behandelen van PRM of wielstoelgebruikers blijft een probleem op de Regionale luchthavens, vooral als men gebruik maakt vaan een mobiele instap trap zoals te ANTWERP AIRPORT met de F27.
Telkens een wielstoelgebruiker aan boord moet gebracht worden komt er een ambuce dienst waarvoor VLM 1000 betaald ttz 500 per en dit voor een ticket dat veel minder kost voor een HEEN/WEER VLUCHT.
Vroeger werdt dit door eigen personeel gedaan maar wegens een klacht van een PRM welk vond dat hij niet goed werdt behandelt weigert het personeel dit nog te doen , tevens weigert de brandweer welk dit vroeger ook wel eens deed dit te doen omdat hun verzekering dit niet dekt in geval van een schade claim.
Het gebruik van eigen middelen is het noodzakelijk een lift aan te schaffen van 58.000 en tevens steeds voor de 2 schiften 7/7 dagen en 365/365 dagen per jaar twee bevoegde personen beschikbaar te hebben.
VLM kan met de huidige EU wetgeving een PRM niet weigeren maar zal de verkoop van een ticket aan een PRM niet promoveren voor de hoge kosten die dit met zich meebrengt.
Bij de bestudering van de vervangende vliegtuigen voor DE FOKKER in de toekomst word dit probleem in acht genomen worden