8,33 KHZ, the present target seems to introduce in 2012 8,99 KHZ als below FL195 at EU levelhowever below FL100 the 25 KHZ kan continue outside ciontrolled AIRSPACE but all CTR,TMA and AWY would require the 8;33 KHZ However now are there alrady country who at National leven introduce the 8,33KHZ but the 25 KHZ are kept avaible.
ELT, see the DUTCH AIC on this subject
MODE "S" see the DUTCH AIC on this subject
RNAV EASA prposed draft NPA
BRIEFING on the EPMA ; EUROPEAN POSTGRADUATE MASTER in AERONAUTICAL Engineering WWW.EPMA.AERO
Presently I have reacted to ALL the received messages.........HOWEVER since about 20 days ago my E-mail SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR is OUT of ORDER and have a no more received any messages.
Pleas TRANSMIT again on SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM and also notify the variuos departement in YOUR organisationof the CHANGE ASAP
REGARDS SYLVAIN DE WEERDT EU-LOBBYIST GENERAL AVIATION & AERIAL WORK IAOPA liaison officer at EU from 1980 till 2004 ....RETIRED but INVOLVED in AVIATION
Gisteren had ik een 18 jarige met zijn ouders welk uitleg wenste over het beoep als piloot ??
Na de verschillende mogelijkheden te hebben toegelicht gaf ik hem de kans om nog vragen te stellen:
1th vraag: Wanneer mag ik een uniform dragen ?
2th Wanneer wordt ik commandant ?
3th Wanneer gaat men op pensoein als piloot ?
4th Hoeveel verdien ik ?
5th Kan ikeen job vinden als piloot in BElGIE ?
6th Kan ik de W.E thuis zijn ?
Dat zijn de vragen van een 18 jarige kandidaat piloot waarvoorzijn ouders een leening gaan doen om de 3,5 Miljoen BFR te kunnen betalen!!!
Heden stel ik vast dat de generatie van de 20 a 30 jarige meestal bezig zijn met te kijken naar hun persoonlijke bevorderingen , vrij tijd , de nieuwe wagen , het huis bouwen en zelfs aan het evalueren en speculeeren over hun pensioen
Vroeger stelden wij als Piloot enkel intresse in wat en waar dat wij zouden aktief zijn als piloot en veel vliegen;;;;; Mischien waren wij abnormaal en te verkeerd bezig !!!!!
requirements at EU-LEVEL but each country has his own REGULATION and
INFORMATION system.
SORRY but as a INDIVIDUAL PERSON I ame not abel to follow up the many requsts.
HOWEVER I ame stil daily involved with EUROCONTROL and the EU-INSTITUTIONS and wil always try to introduce some subjects, recommendations,sugestions toward this institutions if
Heden zijn de AIRLINES aan het uitkijken naar de mogelijkheden van de MPL vergunning in de ICAO ANNEX 1.
De FTO zijn nu zuiver commerciele scholen geworden welk bestaan en werken met financiele middelen van zakenmensen welk kapitaal investeren in de FTO en daaruit dividenten wensen te zien verschijnen.
Dit geeft een probleem dat FTO managers eerst en vooral naar het financiel aspect moeten kijken en minder naar de qualiteit van de afgeleverde leerlingen zodat die met een minima aan kostprijs hun vergunning behalen.
Dit is een duidelijk verschil met de vroegere vliegscholen waar de qualiteit de hoogste voorrang hadden en minder de financiele aspecten.
Volgens mij en ook een aantal experten moeten de FTO in de toekomst trachten om een verbinding te maken met een AIRLINE waarvoor zij via de MPL opleiding de toekomstige piloten gaan opleiden.
Het behandelen van PRM of wielstoelgebruikers blijft een probleem op de Regionale luchthavens, vooral als men gebruik maakt vaan een mobiele instap trap zoals te ANTWERP AIRPORT met de F27.
Telkens een wielstoelgebruiker aan boord moet gebracht worden komt er een ambuce dienst waarvoor VLM 1000 betaald ttz 500 per en dit voor een ticket dat veel minder kost voor een HEEN/WEER VLUCHT.
Vroeger werdt dit door eigen personeel gedaan maar wegens een klacht van een PRM welk vond dat hij niet goed werdt behandelt weigert het personeel dit nog te doen , tevens weigert de brandweer welk dit vroeger ook wel eens deed dit te doen omdat hun verzekering dit niet dekt in geval van een schade claim.
Het gebruik van eigen middelen is het noodzakelijk een lift aan te schaffen van 58.000 en tevens steeds voor de 2 schiften 7/7 dagen en 365/365 dagen per jaar twee bevoegde personen beschikbaar te hebben.
VLM kan met de huidige EU wetgeving een PRM niet weigeren maar zal de verkoop van een ticket aan een PRM niet promoveren voor de hoge kosten die dit met zich meebrengt.
Bij de bestudering van de vervangende vliegtuigen voor DE FOKKER in de toekomst word dit probleem in acht genomen worden
Alhoewel mijn E-mail SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR heden buiten gebruik is krijg ik heden vragen per telefoon van PILOTEN.
FOR INFORMATION on FLIGHT SAFETY do I SUGEST to consult the various FREE COURSES avaible via WWW.ASF.ORG or contact the NATIONAL AOPA via : WWW.IAOPA.ORG wher the E-MAILS adresses are avaible or the PHONE & FAX connections
I have no means to give al the requested information for FLYING in EUROPE I also sugest to consult WWW.EUROCONTROL.INT THE AIRSPACE USERS INFORMATION