Normaal tracht ik alle bezoekers ook even terug te bezoeken en de E_MAILTJES te beantwoorden maar heden heb ik dit wegens de drukte deze dagen niet kunnen doen.
Wij stellen ons wel vragen over de VLIEGVEILIGHEID wegens het niet vermelde oplaten van SPEELGOEDBALLONS in massa zoals dat heden op bepaalde plaatsen werdt gedaan in de AANVLIEGROUTE van een VLIEGVELD. In zeer goede weersomstandigheden was dat duidelijk waarneembaar en te vermijden maar uit gespreken met de organisators vernemen wij dat hier geen aanvraag werdt gedaan en ook dat zij geheel geen rekening hielden met de heersende weersomstandigheden . Hun argument zijnde dat de BURGEMEESTER akoord was en dat zij niet inzagen dat er enige andere toelating nodig zou zijn, volgens mijn kennis der huidige wetgeving was hier een aanvraag aan het BESTUUR DER LUCHTVAART noodzakelijk en de publicatie van een NOTAM over deze aktiviteit!!!!
Met dank aan de PILOOT welk mij dit incident mondeling en anoniem vermelde !!!
Stel belang in meer gegevens van de LUCHTRUIMGEBRUIKERS te bekomen over zulke incidenten alvorens er een ACIDENT gebeurt ???
Het onderwerp TURKIJE komt in verschillende meetings aan het bod !!!
Ik heb hierover een aantal NOTA's die ik ga doorlopen en nadien een samenvatting hier op mijn BLOG plaatsen.
Tijdens het Discussion panel georganiseerd door de "HANS SEIDEL STIFTUNG" en de "Representatation of the FREE STATE of BAVARIAN to the EU" op 13 September mer DR Peter RAMSAUER een MP van de GERMAN BUNDESTHAG ( CSU)en geintervieuwd door Petra PINZLER journalist van "DIE ZEIT" te Brussel werden er vragen gesteld over TURKIJE maar ik kon geen duidelijke stelling afleiden uit de antwoorden van de duitse MP !!, hij hield alle mogelijkheden open in functie van de democratische beslissing van de GERMAN BUNDESTAG welk dat kritisch zou bekijken ??
DE teksten uit het FORUM onder NIEUWS zijn uitgeprint en aan een aantal EU-MEP bezorgt alsook een student welk stage loopt in het EP voor een politieke partij
15/09/2006
Voor meer over dit onderwerp verwijs ik u ook naar:
Wij vernemen dat er een aantal personen hun ogen via LASER naar 10 op 10 laten brengen via LASERS behandeling ten behoeve van hun MEDISCH ONDERZOEK van PILOOT??
Mogen wij u er op wijzen dat dit aanleiding kan zijn tot MEDISCHE ONGESCHIKTHEID waar deze behandeling geheel niet noodzakelijk was geweest gezien hun ogen voldeden aan de ICAO class 1 en class 2 medical.
Deze dure behandeling was niet noodzakelijk en kan aanleiding geven tot een definitieve ongeschiktheid.
Laat u eerst ADVISEREN door een betrouwbare LUCHTVAART GENEESHEER welk de voorwaarden kent
at 0900 VISIT to EP -present at the voting of the BRADBOURN report on SESAR -present at the notification of the MEP by Commisionar BARROT concerning the TENS.
at 1200 ETSC JOINT TRANSPORT SAFETY LUNCH a joint iniatif of ETSC and EASA HOW SAFE IS FLYING??-PRIORITIES in EUROPEAN AVIATION SAFETY POLICY
The ETSC is going to be involved in the AIRSAFETY mainly for te NON -CAT-GAT (as proposed bij some board members)
-Toelichting over: RECHTEN VAN VLIEGTUIG-PASSAGIERS Een BROCHURE is beschikbaar op: http://europa.eu.int /comm/transport/air/rights/index_en.htm. bij problemen neem contact met: -mail@europe-direct.cec.eu.int. en laat mij iets weten via SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR ik ben regelmatig aanwezig in de DG-TREN
-Veel vragen over de EU kunnen beantwoord worden nu via www.europa.eu.int/europedirect/ en via het Electronisch formulier welk hierop aanwezig is of via 800-67891011
-Briefing on the REORGANISATION of DG-TREN to be active on OCTOBER 1th.
-Folow up on: -AFIS -VLJ -EPATS -Briefing on FLYING SAFELY IN EUROPE EU aviation saferty and security policy - Airport projects - SESAR -HELICOPTER operations - FUA
- circulation of IAOPA documentation at DG-TREN
EP
Contact with a number of MEP concerning - The SECURITY aspects for GA/AW -Amending the EASA -SESAR -Budget for 2007 -Planning meetings 2007 of the EP -STOA projects
Present at the TRA - clarification and voting on the SESAR by P;BRADBOURN report
Briefing new REORGANISATION EUROCONTROL AGENCY Folow up on: - the definition of the AFIS -the definition of the A/G - clarification on use of LANGUAGE acording ICAO for ATC at level 4 in ENGLISH or in the RESPECTIV NATIONAL LANGUAGE used by ATC??? What does this mean for the PILOT POPULATION ??? -follow up on UAV -follow up on VLJ -folow up on CESAR -discutions on the 8,33 KHZ below FL195 for ALL controled AIRSPACE in the 25 EU MEMBER STATES. - circulation POSITION REPORT No 206 - briefing by NLR-NL on EPATS
VISIT TO EU-COUNCIL -to intoduce students for a stage in the TRANSPORT COMMITIE
I receive every day a number of E-MAILS of pilots who are expecting a direct reply as suplied by AOPA-USA with his direct on line service.
I can not react to questions of FLIGHT PLANNING, HOTEL RESERVATIONS, FUEL AVAIBLITY since I DO NOT have this information avaible, I suggest strongly thad you contact the NATIONAL AOPA from each country witch adresses are avaible on WWW.IAOPA.ORG
I myself are the sole operator of my BLOG and E-MAIL and try to reply to your request ASAP.
I usualy consult my MAIL each day at 0300 UTC and 1700 UTC and try to give you a reply but some reply need somme rechearch.
If you don't receive a reply it could mean thad my SPAM filter has rejected your message, and usual I notify my absence on my BLOG
NOTE: PRESENTLY there schould be no OUTSTANDING QUESTIONS left unanswered 200609101800(utc)
In functie van een aantal vragen over mijn LOOPBAAN :
1 0CT 1954 vervoegde ik de BELGISCHE LUCHTMACHT als milicieen.
Getrouwd op 07 SEPTEMBER 1955 met mijn lief VROUWTJE( ANNABEL op PC)
1956 vervoegde ik in de NATO-AIRCENT in FONTAINEBLEAU onder de USAF
1961 terug in BELSIE niet vliegend personeel
Aktief als INSTRUCTEUR ZWEEFVLIEGEN in BURGERCLUBS en bij de LUCHTKADETTEN van BELGIE(luchtmacht)
1962 cursus INSTRUCTEUR by de BLS( SABENA SCHOOL) te EBGB op TIGERMOTH
actief als PILOOT ZWEEFVLIEGEN en MOTORVLIEGEN als PPL!!te EBKH en EBAW(RAAC)
01/10/1964 officieel leerling piloot te EBTN 1965 gebreveteerd als INSTRUCTEUR-PILOOT op L18C van LT:AVN te BRASSCHAAT-POLYGOON
Later ook PILOOT op ALII
19XX actief als INSTRUCTEUR GROND,VLUCHTen SIMULATOR SOTRAMAT te EBAW en SDW GENERAL AVIATION GROUNDSCHOOL( met mijn echtgenote)
01/12/1978 op pensioen van leger en actief als operations van OO-TCA
01/01/1980 op pesioen van TCA en SDW en actief als EU LOBBYIST benevol voor IAOPA tot 31/12/2004
En nu nog actief als individuele EU-LOBBYIST voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK
juiste datums en meer gegevens zal ik later nog bijwerken na deze te hebben opgezocht te hebben tussen de vele duizende documenten die ik hier in mijn bureel heb???
BALLONS vliegen niet maar varen met de LUCHT en niet door de LUCHT
ER zijn de originele BALLONS zijnde de GASBALLONS welk gevuld worden met WATERSTOF of met HELIUM.
Gezien de hogere prijs van HELIUM( men spreekt van 400.000 BFT per vulling) wordt er ook nog met het meer brandbare WATERSTOF gevlogen;
Tegenwoordig hebben we veel WARME LUCHT BALLONS welk gebruik maken van gas in flessen om via een brander de lucht te verwarmen en welk veel meer handelbaar zijn en ook goedkoper.
Wij waren aanwezig om 0945 uur in de zaal F1 en bemerkten de vader van PASCAL VYNCKE een intervieuw gevend aan ATV.
Buiten VADER VYNCKE zag ik tevens TILLI,,POPPY en GIPSY als aanwezigen en natuurlijk PASCAL
Even voor 10:00 riep de rechter de ADVOCATEN op om hun toelichting te geven , de advokaat van de klager zijnde IFPI/SABAM nam het woord en gaf zijn toelichting, waarna de twee advocaten van VZW SENIORENNET het woord namen en de rechter zijn uitspraak verwees naar 05 OCTOBER!!!
De gebruikte termen en benamingen zijn mij redelijk onbekend maar zelf de RECHTEN VAN DE MENS werden ingeroepen alsook de sociale functie van SENIORENNET voor de OUDERE GENERATIE
Ik ga u geen verslag geven van het moeilijk te volgen debat welk er bij mij over komt dat SABAM centen wil krijgen voor het muziek gebruikt in de MAILGROEPEN
omstreeks 1030 kwam er nog een grote ploeg SENIOREN ons vervoegen
Na het sluiten van het DEBAT en bij het verlaten van het GERECHTSGEBOUW gaf een aantal der vrouwelijke SENIOREN hun ongenoegen te horen ten opzichte van de twee heren van IFPI en SABAM die wijselijk snel verdwenen
Wat betreft de RADIOVERBINDINGEN in de LUCHTVAART tussen het VLIEGTUIG en de GROND met de VERKEERSLEIDING of met de OPERATIONS van hun eigen FIRMA maken we heden gebruik van RADIOTELEFONIE via VHF frequenties in gesproken taal meestal ENGELSE ICAO PRASOLOGIE
Vroeger werdt er gebruik gemaakt van MORSE en toen was er in de bemanning een MARCONIST
Er werdt en er wordt ook nog gebruik gemaakt van HF maar veel minder dan vroeger
In de laatste generatie van VLIEGTUIGEN hebben we de normale VHF R/T verbindingen met VOICE maar tevens via DATALINK wat men kan vergelijken met een soort INTERNET met uitwisseling van GESTANDERISEERDE BERICHTEN
Ik zelf heb enkel ervaring met de VHF R/T als individueel piloot
In de periode van het gebruik van de MORSE op DC6 op lange afstan bestond een bemanning uit 5 man in de cockpit zijnde:
-DE PIC bevelvoeder 2e PILOT NAVIGATOR RADIO OPERATOR FLICHT ENGINEER
PLANNING voor MORGEN met zo veel mogelijk gebruikers van SENIORENNET naar het NIEUW ANTWERPSE GERECHTSGEBOUW op de BOLIVARDPLAATS 20 naar de RECHTBANK van EERSTE AANLEG voor een kortgeding van IFPI/SABAM tegen SENIORENNET -MAILGROEPEN in zaal F1 op 10;30 als steun voor PASCAL VYNCKE
OP maandag waren wij aanwezig bij de toelichting aangaande de invoering vande DRAFT COMMISIONREGULATION LAYING DOWN A COMMON CHARGING SCEME FOR AIR NAVIGATION SERVICES.
Dit is een voorstel om in de EU lidstaten een homogeen systeem iun te voeren over het betalen der onkosten door de LUCHTVAARTUIGEN voor het gebruik van de DIENSTEN en GRONDUITRUSTING voor het uitvoeren der VLUCHTEN en bestaande uit een gedeelte voor wat wij ENROUTE noemen ttz de kruisvlucht en ook voor de APROCHE ttz de diensten en uitrusting bij het OPSTIJGEN en de NADERING
Niet te verwarren met de kosten die men ook moet betalen aan de LUCHTHAVEN voor de LANDING,PARKEREN,HANDLING,TANKEN,ONTIJSING(winter),het INSCHEPEN en de VEILIGHEIDS CONTROLE op PAX en BAGAGE
Heden is dat in elk LAND en ook per LUCHTHAVEN verschillend en geeft aanleiding tot problemen voor de LUCHTRUIMGEBRUIKERS.
Ik ga daar niet verder over uitwioeden hier maar vragen zijn steeds toegelaten indien u daar iets meer of specifiek wenst te vernemen.
Heden naar de ANTWERPSE LUCHTHAVEN en aanwezig op het bureel van FLAG om toelichtingen te verschaffen aan elke SENIOREN over de LUCHTVAART INDUSTRIE en BEROEPEN in VLAANDEREN.
MORGEN DONDERDAG 07 SEPTEMBER tracht ik om 10:30 aanwezig te zijn op het ANTWERPSE GERECHTSHOF om PASCAL moreel te STEUNEN in het EERSTE PROCES tegen SENIORENNET ???