Wat betreft de RADIOVERBINDINGEN in de LUCHTVAART tussen het VLIEGTUIG en de GROND met de VERKEERSLEIDING of met de OPERATIONS van hun eigen FIRMA maken we heden gebruik van RADIOTELEFONIE via VHF frequenties in gesproken taal meestal ENGELSE ICAO PRASOLOGIE
Vroeger werdt er gebruik gemaakt van MORSE en toen was er in de bemanning een MARCONIST
Er werdt en er wordt ook nog gebruik gemaakt van HF maar veel minder dan vroeger
In de laatste generatie van VLIEGTUIGEN hebben we de normale VHF R/T verbindingen met VOICE maar tevens via DATALINK wat men kan vergelijken met een soort INTERNET met uitwisseling van GESTANDERISEERDE BERICHTEN
Ik zelf heb enkel ervaring met de VHF R/T als individueel piloot
In de periode van het gebruik van de MORSE op DC6 op lange afstan bestond een bemanning uit 5 man in de cockpit zijnde:
-DE PIC bevelvoeder 2e PILOT NAVIGATOR RADIO OPERATOR FLICHT ENGINEER
PLANNING voor MORGEN met zo veel mogelijk gebruikers van SENIORENNET naar het NIEUW ANTWERPSE GERECHTSGEBOUW op de BOLIVARDPLAATS 20 naar de RECHTBANK van EERSTE AANLEG voor een kortgeding van IFPI/SABAM tegen SENIORENNET -MAILGROEPEN in zaal F1 op 10;30 als steun voor PASCAL VYNCKE
OP maandag waren wij aanwezig bij de toelichting aangaande de invoering vande DRAFT COMMISIONREGULATION LAYING DOWN A COMMON CHARGING SCEME FOR AIR NAVIGATION SERVICES.
Dit is een voorstel om in de EU lidstaten een homogeen systeem iun te voeren over het betalen der onkosten door de LUCHTVAARTUIGEN voor het gebruik van de DIENSTEN en GRONDUITRUSTING voor het uitvoeren der VLUCHTEN en bestaande uit een gedeelte voor wat wij ENROUTE noemen ttz de kruisvlucht en ook voor de APROCHE ttz de diensten en uitrusting bij het OPSTIJGEN en de NADERING
Niet te verwarren met de kosten die men ook moet betalen aan de LUCHTHAVEN voor de LANDING,PARKEREN,HANDLING,TANKEN,ONTIJSING(winter),het INSCHEPEN en de VEILIGHEIDS CONTROLE op PAX en BAGAGE
Heden is dat in elk LAND en ook per LUCHTHAVEN verschillend en geeft aanleiding tot problemen voor de LUCHTRUIMGEBRUIKERS.
Ik ga daar niet verder over uitwioeden hier maar vragen zijn steeds toegelaten indien u daar iets meer of specifiek wenst te vernemen.
Heden naar de ANTWERPSE LUCHTHAVEN en aanwezig op het bureel van FLAG om toelichtingen te verschaffen aan elke SENIOREN over de LUCHTVAART INDUSTRIE en BEROEPEN in VLAANDEREN.
MORGEN DONDERDAG 07 SEPTEMBER tracht ik om 10:30 aanwezig te zijn op het ANTWERPSE GERECHTSHOF om PASCAL moreel te STEUNEN in het EERSTE PROCES tegen SENIORENNET ???
Wij vermelden herhaalde malen het bestaan van 92 luchtvaartberoepen , en in functie hiervan stellen een aantal personen intresse in enkele der AVIONICS expert als beoep!!!!
Hiervoor kan men bijkomende inlichtingen bekomen bij de IFATSEA zijnde INTERNATIONAL FEDERATION OF AIR TRAFFIC SAFETY ELECTRONICS ASSOCIATIONS bij de heer DANNY VAN DER BIEST de Vice President en hier in BELGIE verblijvend en aktief bij BELGOCONTROL
Tomorow I ame invited in the AIR GROUND VOICE CHANNEL SPACING
Acording inside information the decision by the memberstates in function of the EANPG are:
A)INTRODUCTION MANDATORY 8,33 KHZ in ALL MANAGED AIRSPACE!
B) TARGET date for IFR 2009
C)TARGET date for ALL FLIGHTS (IFR & VFR) 2012
NOTE: since ICAO require a 7 year advance notice and the official decision is planned in the beginning 2007 whe maybe obtain thad the mandatory for VFR will be 2014 ???
The MODE S/SSR will be required by ALL AIRSPACE USERS except PARACHUTIST in the future with target 2010
This are non official information but conclusions uot of a numer individual contacts
Heb nu al mijn E-MAILTJES beantwoord en de informatie op de BLOG bijgewerkt en hoop dat ik niets vergeten ben.
Indien u geen reactie hebt bekomen is het teken dat uw bericht tussen de SPAM is verzeilt en dus verloren gegaan, ???
SORRY !!!!!!!!! en Stuur het dan nogmaals
Deze week ga ik veel afwezig zijn gezien de EU wereldje in BRUSSEL nu terug 100% actief is en er veel aspecten voor de LUCHTVAART aan bod komen !!!!!!!
Ik heb geen informatie bekomen over de vluchten van de zaterdag te SINT NIKLAAS, volgens mijn waarneming van het weder hier te ANTWERPEN heb ik de indruk dat het vliegbaar was voor de BALLONVAARDERS!!!!!
Enkele E-MIALTJES stellen vragen over de TAPTOE te ANTWERPEN ??
Gisteren namen wij op 1830 plaats op de nog schaars bevolkte TRIBUNE om een goede plaats te hebben alvorens de grote toeloop om 1900 uur begon en om 20:00 bijna toen elk plaatske bezet was.
Na het NATIONALE VOLKSLIED gespeeld door de CANADEESE,NEDERLANDSE,POOLSE en BELGISCHE (ZEEMACHT en ANTWERPSE POLITE ) korpsen voerden elk korps een aantal stukken op waarna de ganse groep nogmaals samen een aantal stukken uitvoerden met het veel meegezongen " DE LICHTJES van de SCHELDE" Voor ons een zeer gelaagde TAPTOE in een zeer aangename sfeer en waar het buiten enige(10tal) regendrupels voor de aanvang een heerlijk weertje bleef.
Hebt u het gemist zet het dan op uw agenda voor SEPTEMBER 2007!!!
Heb deze morgend de persoonlijke en volgens mij dringende E-MAILTJES reeds beantwoord en de rest werk ik later weer verder uit hoor, indien u een dringende vraag had die ik niet beantwoord heb stuur ze dan nogmaals in met de vermelding dringend !!!
Uit een aantal gegevens zijn de door het NIEUWS vermelde NOODLANDINGEN te BRUSSEL geen NOOD situatie maar VOORZORGSLANDINGEN die de piloot beslist uit veiligheidsoverwegingen of voor operationele redenen
Was gisteren aanwezig te SINT NIKLAAS bij de opening van BALOON 2006 door de beurgemeester WILOCKX en het vertrek van een 50 tel ballons op de hernieuwde GROTE MARKT.
Ontmoete veel oude vrienden uit het ballonmidden
tevens mijn felicitatie voor JEAN SAX en zijn AIRMINDED FAMILY die weer hun kunde in het BALLONGEBEUREN voor de 34e maal met succes bewezen
Volgend jaar is het voor SINT NIKLAAS "60 JAAR GASBALLON en 35 JAAR WARME LUCHT BALLON"
De voorziene vluchten van heden morgend kunnen niet doorgaan wegens het ongunstig weder, maar nademiddag is de voorspeling positief voor de GASBALLONS(helium) en DE WARME LUCHT BALLONS om op te stijgen.
IK voorzie reeds morgen VRIJDAG 01 SEPTEMBER op de GROTE MARKT te SINT NIKLAAS aanwezig te zijn bij het OPSTIJGEN om 1830. locale tijd
Normaal kunt u mij herkennen ben jonge man van 1,79 m,grijs haar,baard en snor met bril, ik loop met een wandelstok en vermoedelijk mijn rode jas aan met mijn blauw EU petje.
Tevens de inrichter van de EUROPESE ERESENAAT te ANTWERPEN op ZONDAG 04 FEBRUARIE 2007 om 1400 uur in het ELSENVELD in de gasthuisstraat( inschrijven verplicht)
Mijn POLITIEKE contacten en activiteiten liggen in de EUROPESE INSTELLINGEN en vooral in het LUCHTVAART gebeuren.
Wegens mijn regelmatige aanwezigheid als EU-LOBBYIST in de verschillende instellingen en vooral in het EP sedert 1980 geraak ik echter onvrijwilig betrokken bij een aantal andere aspecten in de EU POLITIEK welk mijzelf en de inwoners van de 25 huidige lidstaten aanbelangen in het dagelijks leven;
Normaal heb ik de gestelde vragen reeds individueel per E-MAIL beantwoord!!!