Op de eenvoudige VLEIGTUIGEN bestuurd de PILOOT het vliegtuig door DE KNUPPEL en het VOETENSTUUR.
Op de eenvoudige vliegtuigen van vroeger moest men steeds deze stuurorganen bedienen
Dan heeft men een TRIM gemaakt zodat de PILOOT het vliegtuig kan TRIMMEN en zodoende het VLIEGTUIG in zijn vliegstand houd zonder dat de piloot nog iets aan de stuurorganen moest doen
Deze trim kan bestaan uit een klein beweegbaar vlakje aan de ROEREN van het VLIEGTUIG
TTz het HOOGTEROER, RICHTINGSROER en de ROLROEREN
op bepaalde vliegtuigen is dat een eenvoudige VEER waarvan men de kracht kan aanpassen
Op de NIEUWERE VLIEGTUIGEN heeft men nu DE AUTOMATISCHE PILOOT
de FLIGHT DIRECTOR og FLIGHT MANAGEMENT SYSTEEM die een aantal handeling van de PILOOT overbodig maken en hij maar enkel toezicht moet houden
Ik hoop dat deze korte toelichting het duidelijk maakt zoniet laat men het mij weten via een e-mailtje;
Een HEERLIJKE ochtendwandeling gedaan van 08,15 tot 11,15
Via het ANTWERPSE CENTRAAL STATION waar ik de GRATIS METRO krant ging halen en de DAG ALLEMAAL voor ANNABEL even de aktiviteiten in het drukke station aanschouwen en dan om 0900 uur DE ZOO binnen en genieten van DE RUST in deze mooie omgeving met de oude hoge boomen en de mooie bloemenperken
Slenterend langs de verschillende dieren buiten en binnen de gebouwen en een praatje met de DIERENVERZORGERS, TUINPERSONEEL en de KUISPLOEG die het druk hebben om alles op te kuisen tegen 10,00 oor wanneer DE ZOO open gaat voor het PUBLIEK
Ook even genieten van het koekjes voederen aan de EENDJES die mij kennen.
Een kop koffie in de FLAMINGO SELFSERVICE en dan langs het achterpoortje terug buiten en naar huis om even op de PC te tokelen onder het slurpen van een heerlijk geurende kom soep
I have decided to reduce my regular presence in the EP and advise the NON CAT AIRSPACE USERS organisations to develop close contacts with the INDIVIDUAL MEP's and towart the EU POLITICAL PARTY's ASAP