Gezien de vele vragen over het LOBBYING bij de EUROPESE INSTELLINGEN kan ik de volgende toelichting geven.
Er is een duidelijk verschil tussen GENERAL AVIATION en AERIAL WORK OPERATIONS vertegenwoordigen dan LOBBYING Een IAOPA , EAS en EBAA vertegenwoordigen hun leden bij deze instellingen en nemen deel aan een aantal vergaderingen waar zij hun zienswijze toelichten, ik heb dit van 1980 tot 2004 gedaan voor IAOPA( GLOBAL) te BRUSSEL bij de EU en ook bij EUROCONTROL en JAA te HOOFDDORP als vrijwilliger. Dit groeide uit tot een 6 dagen aktiviteit zonder bezoldiging maar vergoeding van mijn onkosten, dus zeker geen EU-loon geliujk sommige schrijvers denken.
Heden ben ik aktief als INDIVIDUEEL GEREGISTREERDE LOBBYIST dit is een ganse verschillende manier van aktiviteit. Men is regelmatig in contact met MEP, Ambtenaren van de verscillende EU-instellingen en ook met de Experts en de vertegenwoordigers van de ORGANISATIES( 125) Men tracht door gespreken en doorgeven van documentatie de gedachtengang van deze personen te beinvloeden ten behoeve van de onderwerpen in DE LUCHTVAART waarin ge belang steld Geen grote opublieke voordrachten maar zeer veel persoonlijke contacten in de wandelgangen en tijdens de koffiebreak
Men steld ook herhaaldelijk de vraag naar wie en wat mijn contacten zijn? wat betrefd personen behoren deze tot: -EP -EC -STOA -DG -COR -EESC -JURG -EUROCONTROL -JAA -EASA -COUNCIL -COREPER 1 en 2 -CONSULTANT ORGANISATIONS -De verschillende organisties rechtstreeks of onrechtstreeks aktief in LUCHTVAART onderwerpen en in een IAOPA study door AOPA-GERMANY werden er in het verleden 125 zulke organisaties gelokaliseerd in 1990
In het NEDERLANDS verwijs ik naar een intresante website over LOBBYING bij: HTTP://WWW.LIEBREPA.COM
Ik hoop dat deze toelichting u van nut is en de meest gestelde E-MAILS beandwoord zo niet u kent mijn e-mail maar het vraagt wel wat tijd alvorens ik u kan beandwoorden gezien ik heden minder tijd besteed aan het LUCHTVAARTGEBEUREN want ben ook sterk bezig met SENIORENNET waar ik een ganse nieuwe kennisen kring opbouw sedert 2004
In functie van mijn Nederlandstalige uitleg over de toestand in de EU na de stemming krijg ik hier nu een ganse uitleg in het ENGELS per E-mail over de verhoudingen tussen DE CONSERVATIEVEN en LABOR in de UK.
En de CONSERVATIEVEN hun zienswijze over het EU gebeuren ........... en hoe zij het zullen aanpakken ????
Tijdens mijn bezoek waren er veel contacten en gespreken over DE NIEUWE LISBON
CONVENTION nudat IERLAND " JA" GESTEMD HEEFT
CHEQUE beloofd nu kortelings voor het einde van het jaar de CONVENTIE te tekenen.
Nu is er nog POLEN waarvan we nog NIET zien wanneer zij gaan tekenen
MAAR...........UK heeft verkiezingen in begin 2010 en de partij die heden in de opositie zit en zeer veel positieve reacties bekomt op haar voorstel om als de LISBON CONVENTIE op het ogenblik van de verkiezengen niet in voege is dat als zij de macht in de UK-regering moest bekomen dat zij het tekenen van de LISBON CONVENTIE zal voorleggen door een VOLKSCONSULTATIE in UK
De EU is nog niet uit zijn voorlopige bevrozen toestand wegens het niet in voege zijn van de AANGEPASTE LISBON CONVENTIE welk sedert ongeveer tien jaar in voorbereiding is om zich aan te passen aan de EU met 27 lidstaten.
Dit is een door mij begrepen toestand welk het resultaat is van een aantal zeer complex gelezen documenten en gespreken op POLTIEK en ADMINISTRATIEF vlak met een aantal MEP, EU-BEAMBTEN en EXPERTS
WAIT & SEE ????
Indien niet duidelijk steeds bereid bijkomende toelichtingen te geven:
On MONDAY 05/10/2009 there was a delegation of ECA PILOTS present at the EP-TRAN
On THURSDAY during my visit was I aproched by a number of MEP and also some POLITICAL ASSISTANDS asking MY opinion on the probleme of FATIGUE for PILOTS
I clarified thad I ame NOT INVOLVED in this subject as a GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS intrested PILOT-INSTRUCTER on GLIDERS,LICHT AIRPLANE( SEL) and HELICOPTERS.
SORRY: I ame not aware of the aspects broucht forward to tje ECA delegation and the input f rom
IATA,,AEA,EERA
NEITHER have I knowledge of the content of the SAFETY STUDY by the EXPERTS
Donderdag 08 en Vrijdag 09/10/2009 twee dagen rustig thuis met mogelijk wat BOODSCHAPPEN doen en elke morgend een WANDELING in DE ZOO en verder de ADMINISTRATIEVE ROMPSLOMP bijwerken.
Za 10/10.2009 Van 0900 tot 1100 uur beschikbaar op ANTWERP AIRPORT in CAFETARIA
Zon 11/10/2009 Naar VOORDRACHT Prof DE KEYZER
Woe 14/10/2009 EU-ARENA
Zat 17/10/2009 Van 0900 tot 11;00 uur ANTWERP AIRPORT in CAFETARIA beschikbaar
Zon 18/10/2009 " NEE stemmen over LANGE WAPPER te ANTWERPEN
Deelname aan SENIOREN-BEURS te GENK in LIMBURGHALLE met bijeenkomst leden van SENIORENCLUB om 1400 uur
Ma 19/10/2009 Afwezig
Woe 21/10/2009 EU-ARENA
Voor afspraken gelieve u te houden aan de afgesproken tijden
Heden was ik aanwezig op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN om getuigen te zijn van de belangstelling voor even achter de schermen te kunnen kijken van FLYING PARTNERS , BAFA en de DIENSTEN van een LUCHTHAVEN. Tijdens de OPEN BEDRIJVEN DAG (
Wij waren uithenodigd bij FREE-FLIGHT voor de doop van de CESSNA 172PS van 2009 D-EKAA
Deze nieuwe SME gaat de modernste middelen toepassen voor de opleiding tot PPL met dit toestel en via CBT.