Wat gebeurt er in de LUCHTVAART, volgens mijn gegevens over de toestand in EUROPA :
CAT of met andere woorden de lijnvluchten welk IFR opereren is er weer een toename ten opzicht van het vorige jaar!!!( SCHEDULED, CHARTER en AIRTAXI)
GA het gedeelte BUSINESS FLYING met TORBOPROP enTURBOJET is er een sterke toename van aantal toestellen en vlieguren
GA is er een afname in het klasieke vliegclub vliegen (RF)waarwe een afname vaststellen wegens de administratieve rompslomp en de hoge kosten
AW in de KMO(SME) zoals FTO zien we een toename van FTO,VLIEGTUIGEN en VLIEGUREN!!!
Helicopters zien we een toename van het aantal privaat en commercieel gebruikte toestellen maar hebben we geen inzicht in het aantal vlieguren
DPM heb ik de indruk van een stabilisatie
ULM daar zien we een toename van toestellen en ook een toename der vlieguren
BALLONS zien we ook een toename van het aantal
GYRPCOPTER zien we er nu ook meer in het luchtruim verschijnen
PARAPLANE(motorise) zien we er ook meer en meer verschijnen
DELTA en PARAPLANE zien we ook een toename
ZWEEFVLIEGEN het aantal toestellen neemt toe maar het aantal vlieguren en afstanden is sterk afhankelijk van het weder en heb de indruk dat alhoewel het geen succesjaar op gebied van weder was er toch een toename bezig is
AIRSCHIPS hebben we dit jaar niet veel toename gezien
PARACHUTISME ook zeer afhankelijk van het weder zien we in bepaalse streken een afname in andere weer een toename
VLJ men kijkt uit wat hier gaat gebeuren in de USA??
VLA beginnen er ook een aantal op de markt te komen gebouwd door EUROPEESE SME(KMO)
VLIEGTUIGBOUW AIRBUS ???
ULM/VLA zijn er nu een aantal KMO(SME) in EUROPA zeer aktief en ook de HELICOPTER en BALLONBOUWERS zijn zeer aktief
Dit is een inieteele reactie op de gestelde vragen over de LUCHTVAART in EUROPA, kommentaar,adviezen of opmerkingen zijn steeds welkom
SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
|