Wat betre fd de beschrijving van het AIRBUS A320 van US-AIRWAYS te LA GUARDIA-NEW
YORK ga ik hier niets schrijven gezzien dat nu duidelijk in de pers wordt gemeld
Ik heb de meeste individuele mailtjes reeds beandwoord en ga in functie daarvan hier enkele algemene beschouwingen geven.
Wat betrefd de oorzaak van het verlies van motorvermogen op de twee motoren ga ik het grondig onderzoek afwachten, en de vermoedelijke oorzaak kan de aanvaring zijn met een zwerm grote vogels in beide motoren.
Een A320 kan normaal gezien bij het uitvallen van een motor verder uit klimmen en terug de luchthaven van vertrek vervoegen. voor een landing.
Meestal zal de A320 eerst een tijdje in de lucht blijven om de nodige brandstof te verbruiken om bij de landing niet meet te zwaar te zijn, dit is natuurlijk afhankelijk van het gewicht bij het opstijgen.
Het uitvallen van een of twee motoren wordt in de simulator getraind en de bemanning is geoefend op de uitvoering van deze proceduren.
Tevens in dit geval mag men de achtergrond van deze PIC niet uit het oog verliezen
Er bestaan technieken om op het water te landen en heb die vroeger in mijn militaire opleiding bestudeerd maar nimmer uitgevoerd.
Ik ben niet op de hoogte of deze procedure een onderdeel is van de opleiding van de A320 piloot gezien ik deze opleiding niet heb gedaan.
Men spreekt hier van een panikerende airhostes maar laat ons niet uit het oog verliezen dat de evacuatie met succes werdt uitgevoerd, en wat noemt men panikeren ?
Volgens de bekomen informatie waren er 155 POB
Men spreekt ergens van een zwerm ganzen, te bevestigen in het onderzoek der motoren.
De meeste BIRD COLISION resulteren in schade die het toestel toelaten veilig een luchthaven te vervoegen.
Zie via GOOGLE: AIRBUS A320 -HUDSON RIVER
|