Uit enkele gespreken en mailtjes van SENIOREN maar ook van jongeren over mijn loopbaan in
DE LUCHTVAART schrijf ik hier een korte toelichting
In 1949 op 14 jarige leeftijd verliet ik de schoolbanken na het behalen van mijn diploma 4e graad bij de school van DE STAD ANTWERPEN zoals dat toen noemde .
En ging werken met een LEERKONTRAKT en begon een aktiviteit van WIELRENNEN als
ONDERBEGINELING, BEGINELING ,LIEFHEBBER en ONAFHANKELIJKE op de WEG en de PISTE, hiervioor de nodige financiele middelen vergarend door wat wij schagelen noemde in de
joodse omgeving met sieraden
Ik had een aanvraag gedaan om de BELGISCHE LUCHTMACHT te vervoegen als leerling piloot
maar zonder succes en in 1954 vervoegde ik de LUCHTMACHT als grondpersoneel als MP
In 1955 huwde ik mijn vrouwtje en in 1956 vervoegde ik het NATO HQ AIRCENT te FONTAINBLEAU in FRNKRIJK initieel als AIRPOLICE en in 1958 in de SECURITY SERVICES met opleiding bij de USAF en UK PROVOOST SERVICES.
Tevens begon ik toen ik de Militaire vliegclub de opleideng voor ZWEEFVLIEGEN en PRIVAAT
PILOOT met militaire instructeurs van RAF, BAF, USAF, RCAF,GAF en FAF.
In 1962 stond ik op het punt de USAF te vervoegen maar een Belgische Generaal van de BAF stelde mij voor om BELGIE terug te vervoegen en piloot te worden in de BAF
Bij mijn terugkomst werd ik aktief in het ZWEEFVLIGEN en MOTORVLIEGEN in de
Burgerclubs en als INSTRUCTEUR na het afleggen van de nodige examens bij het BLV en
BELGIE want de in FRANKRIJK BEHAALDE vergunningen telde hier niet!!
Na de nodige administratieve beslommeringen vervoegde ik in 1964 de EPE te GOEDSENHOVEN op SV4 en vervoegde nadien het LT/AVN te BRASCHAAT als PILOOT-INSTRUCTEUR op
L18C en nadien op ALOUETTE II tot een ONGEVAL in 1971 deze toekomst kort wiekte en ik
op pensioen kon vertrekken en in enkele burger firma's in de luchtaart operaties aktief werd
Tevens was ik sedert jaren aktief als GROUNDINSTRUCTER voor de theoretische examens van
PPL,CPL,IFR en FI voor de AMERIKAANSE, FRANSE, NEDERLANDSE en BELGISCHE
verguningen van PILOOT, ook mijn echtgenote was daar aktief bij betrokken .In 1980 stelde men mij voor om via AOPA-BELGIE en nadien via IAOPA als vrijwilliger met de
steun van mijn echtgenote voor IAOPA bij de EU-INSTELLINGEN te vertegenwoordigen als
LIAISON OFFICER en dit tot 2004
Na 1974 vertrok ok voor mijn derde maal op RUST met de bedoeling nu gans de luchtvaart te
verlaten maar al vlug ontdekte de PC en hield zodoende contact met de luchtvaart
bleef in contact met de EU middens en deten behoeve van DE LUCHTVAART en ben dan in 2003 bij SENIORENNET verzeilt en zodoende begonnen met de SENIOREN voor te lichten over het
LUCHTVAART gebeuren en tot op heden nog dagelijks als HOBBY daarbij betrokken zonder nu
echter dagelijks naar BRUSEL te moeten gaan wegens de vele mogelijkhedn omdit via de PC te doen.
Zowel JONGEREN als minder JONGERE zijn steeds welkom met vragen of toelichtingen over de LUCHTVAART geheel vrijblijvend en gratis te bekome
NOOT: ik heb deze tekst hier spontaan en zonder enige voorbereiding uit mijn geheugen neergeschren en dus zijn bijkomende vragen voor toelichting steeds welkom
SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM
MIJN SLOGAN: ER ZIJN GEEN STOMME VRAGEN .....dus STEL UW VRAAG MAAR ???
..........................................................................................;
|