Brugge-Moskou
Foto

Inhoud blog
  • Met de fiets naar Moskou in drie weken
  • Bijna juiste vertaling
  • Foto uit Poolse krant
  • Uit een Poolse krant
  • Walter Velle terug thuis

    alle foto's op: http://fotoalbum.seniorennet.be/bruggemoskou/bruggemoskou

    Zoeken in blog



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    met de fiets van Brugge naar Moskou
    21-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsdoos
    Voor de mensen die geen speciale tas hebben om hun fiets in te pakken kunnen we zorgen voor een fietsdoos om mee te nemen op het vliegtuig.
    Bij de fietsenhandelaar komt regelmatig een nieuwe fietslading aan, steenvast verpakt in grote kartonnen dozen. Die dozen zijn speciaal ontworpen om er zoveel mogelijk ineens, en veilig te kunnen vervoeren in container of vliegtuig. Als we deze dozen vakkundig losmaken en opplooien kunnen we ze meenemen in onze volgwagen.
    Hoe de fiets ter plaatse kan ingepakt worden kan je hier volgen en voor meer kan je surfen naar
    http://www.vakantiefietser.nl/praktische-informatie/fiets-inpakken-in-een-fietsdoos/

    FIETSDOOS

    Hieronder staat hoe je je fiets kunt inpakken in een compacte fietsdoos. Hierbij hoef je dus alleen de voordrager en je voorwiel los te halen.
    Het gereedschap dat je nodig hebt is:

    1. Inbussleutelset
    2. Steeksleutel 15, eventueel nog steeksleutel 8 (voor moertjes)
    3. Breed plakband
    4. Dikke waterproof viltstift
    5. Mes

    Eventueel kun je nog gebruiken: tie-wraps, bubbeltjesfolie en extra stukken karton.

    1.
    Haal de trappers los met steeksleutel nummer 15. Als de trapper erg vast zit, geef de sleutel dan een tikkie met de hamer.
    !! Rechtertrapper linksom losdraaien
    !! Linkertrapper rechtsom losdraaien

    2.
    Haal het zadel los met een inbussleutel en laat hem zakken. Draai de inbus daarna weer vast. Doe een plastic tasje over het zadel. Als je zadel tijdens de vlucht tegen het karton schuurt, is je zadel bij aankomst niet versleten…

    Is de fiets te hoog, zodat het zadel boven de doos uitsteekt, haal dan het zadel los en plak die met tape aan het frame vast. (doe er wel iets van karton omheen)

    3.
    Draai de inbus in de stuurpen los en draai het stuur negentig graden.

    4.
    Draai de inbus van de derailleurschakelaars en remgrepen los en draai deze naar beneden toe.

    5.
    Draai de bar-ends los en draai ze naar beneden. Dusdanig dat de bar-ends de kwetsbare derailleur-schakelaars en remgrepen beschermen tegen stoten.

    6.
    Draai ook de fietsbel en de kilometertellerhouder naar beneden. De kilometerteller doe die in je handbagage.
    Heb je een vlinderstuur, probeer hem dan zo te draaien dat de kwetsbare onderdelen aan binnenkant zitten. Ook bij een vlinderstuur dien je dus de derailleurschakelaars en remgrepen naar binnen draaien. Vouw desnoods extra karton om het stuur heen.

    7.
    Het volgende is bij de KLM-doos niet nodig, dus kun je eventueel meteen naar stap 13 gaan.
    Als je een kleine fietsdoos gebruikt, moet je je voorwiel en de lowrider-drager (waar de voortassen aanhangen) loshalen.
    Haal daarom eerst de voorrem los, zodat je wiel tussen de remblokjes door kan. Je hebt hier geen gereedschap voor nodig. Trek de buitenmantel naar buiten en duw de remarm naar binnen.

    8.
    Dan schiet de binnenkabel uit een gleufje en komen de remarmen van elkaar.

    9.
    Als je een lowrider-drager hebt, dan dien je deze te demonteren. Meestal is het slechts een kwestie van vier inbusboutjes losdraaien.

    10.
    Als je je lowrider-drager loshebt, kun je het wiel na het losdraaien van de snelsluiting (quick-release) makkelijk eruit halen.
    De snelsluiting haal je los door de hendel bij de as over te halen en vervolgens de ‘moer’ aan de andere kant geheel los te draaien. Let er op dat dan het ‘binnenasje’ loskomt. Dit kan geen kwaad, maar pas op dat je niet de metalen veertjes kwijtraakt. Laat de snelsluiting uit het wiel en vergeet hem vooral niet in je bagage mee te nemen.

    11. Zet de remkabel weer zoals hij zat. Dusdanig dat de remarmen weer naar binnen staan.

    12.
    Doe plastic beschermdoppen op de assen (verkrijgbaar bij De Vakantiefietser), zodat de asjes niet door de kartonnen doos heen gaan prikken. Stukken karton kan natuurlijk ook. Oh ja, en laat een beetje lucht uit de banden lopen. Dit op verzoek van luchtvaartmaatschappijen.

    13.
    Doe in de uitvalgleufjes van de voorvork een stukje plastic (ook alhier verkrijgbaar). Dit maakt de voorvork een stuk stijver en voorkomt dat hij zal kromtrekken in de doos.

    14.
    Leg de ketting bij de trapas op het grootste voorblad en achter op het grootste blad van de cassette (dus geheel links).

    Zoals gezegd zijn er drie manieren om aan een fietsdoos te komen:

    1. Kopen op Schiphol
    2. Indien aanwezig is een tweedehands doos voor Vrienden-van-Eric af te halen bij De Vakantiefietser (in ruil voor iets waarvan wij gelukkig worden) of je eigen fietsenwinkel.
    3. Zelf maken van een aantal kartonnen dozen.

    Hieronder gaan we uit van een kleine fietsdoos.

    15.
    Zorg dat in de fietsdoos aan beide zijkanten en de voor- en achterkant gaten zitten om het de kruiers makkelijk te maken. Dan zullen ze ook netter met de doos omgaan. Om het inscheuren van het karton te voorkomen, verstevig je de gaten met breed plakband. Begin met de hoeken en laat het tape een stukje aan de binnenkant van de doos doorlopen.

    16.
    Doe er vervolgens een paar horizontale stukken tape overheen.

    17.
    Beplak de gehele onderkant goed met plakband in de lengterichting. Wees niet te zuinig. De onderkant is de kant waarover de doos over de grond zal schuiven. Zit er een bobbel in het karton, doe hier dan extra plakband overheen.

    18.
    Doe eventueel aan de binnenzijde een extra stuk karton om de bodem nog steviger te maken.

    19. Je kunt over een aantal onderdelen van je fiets verwarmingsbuis schuiven om krassen te voorkomen.

    20.
    Je zet je fiets in de doos.

    21.
    En plaats het voorwiel aan de rechterkant van je fiets. Dus aan de kant van de tandwielen. Zet het wiel vast met tie-wraps of plakband.

    22.
    Je kunt om het stuur bijvoorbeeld nog wat karton of bubbeltjesfolie vouwen voor extra bescherming. (even wat sluipreclame.., maar bubbeltjesfolie verkopen wij ook)

    23.
    Je kunt om het stuur bijvoorbeeld nog wat karton of bubbeltjesfolie vouwen voor extra bescherming. (even wat sluipreclame.., maar bubbeltjesfolie verkopen wij ook)

    24.
    Als dan de doos is dichtgeplakt, zet dan met een dikke waterproof viltstift dikke pijlen bij de openingen. Die kleine kruier zal er dan bijna automatisch in grijpen en minder met de doos gaan smijten. Schrijf op de doos je naam en de eindbestemming.
    Maak een luikje ter hoogte van ventielen. Dit voor het geval het personeel zelf wat lucht uit de banden wil laten lopen.

    25.
    Na het dichtplakken zijn er een aantal onderdelen over. Stop die in je handbagage. Op de foto zie je twee trappers, een kilometerteller, een uitvalnaaf, vier lowrider-dragerboutjes en een rubber voor de kilometerteller. Goede reis! En denk eraan, neem geen gereedschap mee in je handbagage, want dat wordt in beslag genomen!

    Luchtvaartmaatschappijen die een hoes toestaan zijn o.a.: Air Lingus, Bulgaria Air, China Airlines, KLM, Lufthansa, Royal Air Maroc, Ryan Air, Singapore Airlines, Transavia, Turkish Airlines.

    Luchtvaartmaatschappijen die specifiek een doos eisen zijn o.a.: Iceland Express, Malaysia Airlines, United Airlines.

    Let op: regels kunnen veranderen, dus altijd navragen!

    21-01-2010, 12:48 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Johan Museeuw : zijn fiets

    Johan Museeuw heeft als wielrenner de laatste 25 jaar de evolutie van de racefiets van dichtbij meegemaakt. Hij reed met stalen frames in de jaren 80, aluframes in de jaren 90 en carbonframes sinds het einde van de vorige eeuw.

    Als wielrenner had hij altijd aandacht voor een frame met de juiste geometrie. “Ik wou me altijd kunnen één voelen met de fiets”. Dat was belangrijk om te kunnen winnen op zijn geliefkoosd terrein van de voorjaarsklassiekers. Hij ondervond de voordelen van carbon (stijver, lichter) maar voor hem was comfort ook belangrijk.

    “Ik wou me altijd kunnen één voelen met de fiets”

    Bij zijn eerste kennismaking met een vlascarbonframe in 2004 was hij dan ook meteen verrast en overtuigd. Dit nieuwe composiet absorbeerde de trillingen veel beter dan het carbon waar hij de laatste jaren mee gekoerst had en zorgde terug voor meer comfort. “Met dit soort fiets had ik graag eens een voorjaarsklassieker gereden”.

    Terwijl andere constructeurs de laatste jaren zich vooral  toespitsten op een lager gewicht vond Johan dat het comfort zowel voor competitieve als voor recreatieve fietsers vaak verwaarloosd werd. Vaak ontmoette hij fietsers die hem raad vroegen omtrent de fiets of omtrent lichamelijke kwaaltjes.

    "Het zou niet mogen dat mensen gaan fietsen om zich beter te voelen en door een verkeerde fiets lichamelijke ongemakken voelen."

    Johan is nu de eerste raadgever van de frame-ontwerper Roberto Billato bij Museeuw Bikes. Hij onderstreept telkens het belang van een correcte geometrie.

    "Je moet je gewoon goed voelen op de fiets, de fiets moet een goede loop hebben en als je wedstrijdrijder bent dan moet hij ook goed stijf zijn rond het bracket."

    Daarnaast is hij telkens de eerste tester van de prototypes. Hij rijdt met de verschillende frames in de Vlaamse Ardennen, in de Alpen, in het veld en op de piste. Zijn passie voor de fiets deelt hij met eenieder die erom vraagt.

    20-01-2010, 21:09 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 deelnemers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is bevestigd door Roland. We zijn met 20 deelnemers.
    Een mooi peletonnetje.
    Gerald Oyaert uit Veurne(W.Vl) is ons op het laatste nippertje komen vervoegen.
    Roland en Gerald kennen elkaar van Brugge-Mont Ventoux.
    Jan Demeulemeester en mezelf, zijn samen met Gerald, meerdere keren aan de start van langeafstandtochten, diagonalen en brm verschenen.
    Parijs-Brest-Parijs (2007) en Londen-Edingburgh-Londen (2009) staan op zijn palmares.

    19-01-2010, 15:55 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielen

    Wielen

    Wist je dat
    - een fiets niet op zijn wielen staat maar aan zijn wielen hangt?
    - elke 2meter (2,08m) een wiel een ronde draait, dat is dus 500 keer per km.?
    - elke spaak 500 keer per km. ontspannen en gespannen wordt. Als je 1000km gereden hebt dit dus al 500.000 keer heeft plaatsgevonden?
    - als je te schuin door een bocht gaat de kans op spaakbreuk flink toeneemt?
    - als je stilstaat bij een verkeerslicht en op je fiets blijft zitten, de kans op spaakbreuk flink toeneemt?
    - een oud wiel, een slecht gespaakt wiel of een te lage spaakspanning leidt tot rendementsverlies?

    Zo veel fietsen ,zo veel wielen.
    Zorg ervoor dat in ieder geval:
    - de naaf goed gesmeerd is, niet vast loopt of speling heeft
    - de velg nog mooi rond en recht is
    - de spaken nog veerkrachtig genoeg zijn om nog vele krachten mee te maken
    - je op tijd spaken en velgen vervangt en dat je de nieuwe spullen inrijdt.

     

    Onmisbaar is natuurlijk de mooiste en beste spakenspanner allertijden

    Spokey

    19-01-2010, 11:52 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deel 2 van Bruggeling Filip Vandenbroele is ereconsul in Wit-Rusland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Verkeerd beeld
    "Veel mensen hebben een verkeerd beeld. Ze denken bij de Sovjet-Unie nog altijd aan het woord arm. Integendeel. Er is enorm veel rijkdom. Zo zijn er in Rusland naar schatting honderdduizend miljonairs en meer dan tienduizend in Wit-Rusland. Het zijn Europeanen......."

    "Mijn eerste maanden in het ex-Oostblok waren een hel"

    De hoofdstad Minsk kent voorlopig weinig toerisme. "Jammer, want het is werkelijk een proper, goed onderhouden stad met prachtige gebouwen. Het is er relatief goedkoop. Zo kun je er voor €1,5 lunchen."
    "Ik woon er op een flat in een statig appartementsgebouw met een slagboom, een bewaker en 4 ijzeren deuren. Die veiligheidsmaatregelen zijn nodig. Mijn woonst is namelijk Belgisch diplomatiek grondgebied. Ik hou er vaak recepties met Belgische lekkernijen. Onze frieten met mayonaise zijn zeker een aanrader", lacht Vandenbroele, die uit zijn economische functie het bedrijf BVBA Consultbel zag voortvloeien.

    Consultbel

    Bedrijven die handel willen drijven met Wit-Rusland of er een activiteit willen opstarten, kunnen bij consultbel terecht voor advis. Consultbel is een Belgisch consultancy bedrijf met zetel langs de Astridlaan in Assebroek, en een vertegenwoordigingskantoor in Minsk. Vandenbroele pendelt maandelijks enkele keren tussen België en Wit-Rusland.
    "Dit leven is buitengewoon interessant, maar ook zeer intensief. Als ik vrij ben ga ik lopen of fietsen. Youri (Klimenko, sinds vijf jaar de attaché van Vandenbroele,  red) en ik zijn trouwens de enige diplomaten die soms naar recepties fietsen. Dit wordt niet altijd geapprecieerd. Normaal verwachten ze een grote slee met een Belgisch vlaggetje. Maar we mogen daar trots op zijn.
    Daarom ben ik bijzonder opgetogen met het initiatief van Roland. Wit-Rusland is heel weinig bekend bij de Belgen. Op die manier worden ook zij voor een deel ambassadeurs...."
    Roland Hurtecant - bekent van Brugge - Mont Ventoux - organiseert namelijk van 15 Augustus tot 4 september een nieuw fietsavontuur : van Brugge naar Moskou, met een passage in Wit-Rusland.
    "Ondertussen zijn we met 20 deelnemers. Ik ben blij dat we Filip ontmoeten. Dank zij hem kunnen we misschien het vliegveld bezoeken of de velodrom van Minsk binnenrijden. We zitten dan op enkele dagen van ons eindpunt in Moskou...."

    Uit Het Brugs Handelsblad (ACR)

    18-01-2010, 22:27 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsbanden 28C
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Heb me zopas een stel banden aangeschaft van 28 mm.
    De continental touring plus is een niet plooiband met een grof profiel en redelijk anti-lek.
    Niet duur, zo'n €22 stuk en mag niet meer hebben dan 7 bar druk.
    Eigenlijk is dit een band om op gravel en steenslagwegen te rijden en is door zijn breedte erg konfortabel voor je achterwerk en rug.
    Of de wegen op sommige plaatsen echt zo slecht zullen zijn valt nog te bezien. Roland verkent straks het parcour en pas dan kunnen we beslissen of we een 25 mm of een 28 mm band monteren.
    Op mijn randonneuse kan ik een 28 monteren maar op de meeste koersfietsen zal 25 mm het maximum zijn.

    18-01-2010, 10:18 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volzet?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Naar ik verneem is er een ultieme kandidaat deelnemer opgedoken.
    Roland moet mij nog bevestigen dat het ok is en dan zijn we met ze'n 20 en volzet.
    Een mooi groepje om rond te draaien.
    Morgen meer nieuws over deze laatste deelnemer.

    18-01-2010, 00:04 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het rode plein
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een vreugdekreet zorgde ervoor dat dit niet onopgemerkt bleef in Moskou. Een ontlading.
    Het moment waar ik een kleine 3 maanden nog niet te veel aan wilde denken is daar. Eerst was er nog lichte twijfel toen ik, al 2 uur lang fietsend door Moskou, in de verte de rode muren van het Kremlin zag. Dat moet het toch zijn? Of is dat weer een of ander statisch gebouw? Toen ik op links een paar gekleurde uien op torentjes zag, wist ik het zeker.
    Ik ben er! Mijn moment werd zelfs door een aantal toeristen op hun camera’s vastgelegd. Zelf kreeg ik ook nog die gelegenheid voordat ik met licht dwingende hand door de politie van de kasseien gestuurd werd. Verboden voor fietsers. Ik heb nu verder even geen woorden, deze zullen later volgen in de laatste nieuwsbrief als ik weer heelhuids voet op Nederlandse bodem heb gezet.

    Het Rode Plein in Moskou is bereikt.

     

     

     

     

    16-01-2010, 06:27 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    15-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Presentation of Belarus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het mooie Belarus ofte Wit rusland is in het kort weergegeven via volgende link:

    http://www.youtube.com/watch?v=5Pi4zBTgtVw

    15-01-2010, 18:02 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oproep aan de deelnemers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste deelnemers aan Brugge-Moskou,

    Vandaag zijn onze namen doorgegeven aan Brussels Airlines voor onze terugvlucht uit Moskou.
    Sommige adressen, tel en gsm nummers zijn niet gekend of onvolledig.
    Als je de zaterdag om 14:00 naar de stand van de Museeuwbikes komt te Kortrijk(velo folies) breng dan je gegevens mee voor Roland aub.
    Kan je niet komen, geen probleem, stuur alles naar Roland of naar mij via de mailbox van onze blog.

    15-01-2010, 15:43 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsparking in Tokyo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De japanners lossen het probleem van het parkeren van duizenden fietsen zo op:
    http://www.youtube.com/watch?v=wE4fvwTBtno

    Zet het geluid maar af want ge verstaat er toch geen snars van.

    14-01-2010, 18:23 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Napoleon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Napoleon Bonnaparte is met 250.000 man tot staan gebracht voor de poorten van Moskou. Adolf Hitler is met zijn machtig leger zelfs zo ver niet geraakt.
    Maar wij, een peleton van 18 man en 1 vrouw, zullen onder leiding van luitenant Hurtecant en sergeant  Heyerick Moskou veroveren.

    14-01-2010, 18:04 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    13-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen van Berlijn tot de Poolse grens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onze fietstocht brengt ons onderander van Berlijn naar de Poolse grens.
    Mooie dorpen, fietspaden, wijdse vlakten, redelijk vlak, soms wat wind.
    Maar ook druk traffiek en kaseien staan ons te wagen.
    Kijk maar eens naar het filmpje:

    http://www.youtube.com/watch?v=Hv6azWKLoAU

    13-01-2010, 18:45 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bagagetas
    Een koersfiets in Alu of carbon is normaal niet voorzien van steunpunten voor een bagagedrager.
    Wil men redelijk lange afstanden afleggen met de fiets moet men toch het minnimum aan voeding, kledij en hulpmateriaal meenemen.
    Men lost dit op door op de zadelpen een steunpunt te plaatsen.
    Als tas gebruik ik het type CHAPAK, waterdicht en ruim voor een laag gewicht.
    Het is ook een voordeel  om het spatwater van het achterwiel tegen te houden zodat onze fraaie BM
    truitjes netjes en droog blijven.
    Men kan ook via wat knutselwerk, een achterlicht op het frame van de tas bevestigen.
    Het grote voordeel van deze tas is dat je ze met een klik kan loskoppelen en zo al je kostbare bezittingen veilig kan bijhouden. De Chapak is voorzien van een draaghandvat en kan via klitters aan het bijgeleverde frame bevestigd worden.







    13-01-2010, 12:15 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    12-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valuta berekenen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Doe maar je rekenmachientje mee naar Moskou.
    Onderweg zullen we voor kleine onkosten moeten betalen in PLN, BYR en RUB.
    Grotere betalingen in winkels kan gemakkelijk met je bank of credietkaart maar een korte rit met een taxi, iets drinken aan de bar of een ijsje zal in plaatselijke munt moeten betaald worden.
    Het omgeveer omrekenen kan uit het hoofd gezien € 1 in polen 4,1 Zotly, dus iets van 25 Zotly is ongeveer €6.
    In Wit Rusland is het BYR en dat is 4.100 BYR voor 1 Euro. Volgens de consul kan je daar eenvoudig eten voor 1,5 euro, dwz: 6.150 Wit Russische roebel.
    De Russische roebel (RUB) is 42,5 voor 1 euro.
    De koers van die valuta kan je zelf berekenen aan de hand van volgende link:

    http://www.travelmap.nl/wisselkoers

    12-01-2010, 23:44 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even voorstellen

    Johan Museeuw, De Leeuw van Vlaanderen

    Johan Museeuw

    Johan Museeuw (Varsenare, 13 oktober 1965) ook De Leeuw van Vlaanderen genoemd, is een voormalig wielrenner die gespecialiseerd was in het rijden van de ‘klassiekers’. Dit zijn belangrijke eendaagse wedstrijden, zoals b.v. Parijs-Roubaix. Hij was op dat vlak één van de besten in de jaren negentig van de vorige eeuw.

    Museeuw werd in 1988 professioneel wielrenner bij ADR als helper van Eddy Planckaert. In 1989 reed Museeuw opnieuw voor ADR, ditmaal met Greg Lemond (Tourwinnaar in 1986 en wereldkampioen in 1983). In 1989 hielp hij Greg Lemond de Tour winnen.
    Van 1990 tot 1992 reed Museeuw voor Lotto en won hij o.m. het Kampioenschap van Zürich, de E3-Prijs en het Belgisch kampioenschap in Peer. Hij werd 3de in Milaan-San Remo, 7de in Parijs-Roubaix en 2de in de Scheldeprijs.

    In 1989 brak hij tijdens Parijs-Roubaix zijn knieschijf. Door complicaties werd zelfs even voor zijn leven gevreesd, maar hij kwam sterker dan ooit terug en won deze wedstrijd zelfs opnieuw.
    Op 2 mei 2004 nam Museeuw afscheid als profrenner.

    Dit jaar werd in Lokeren het 2010 gamma van de Museeuw Bikes voorgesteld. Met de slogan ‘To feel is to believe’ wil Museeuw Bikes in 2010 de consument voor zich winnen. Meer informatie over de Museeuw Bikes in Spanje vindt u op de website www.vuelta-turistica.com van voormalig profrenner Patrick Deneut.

    Vlamingen in de Wereld - Costa Blanca had een gesprek met Johan Museeuw naar aanleiding van de voorstelling van de Museeuw Bikes in Calpe.

    Greg Lemond was waarschijnlijk de beroemdste renner voor wie je gereden hebt. Heb je een goede herinnering aan hem?

    Johan Museeuw: Ik herinner mij Greg als een grote kampioen, maar een echt contact had ik niet met hem. Dat heb je altijd met Amerikaanse renners: ze rijden een tijdje in Europa, maar dan keren ze terug naar de States en verlies je er elk contact mee. Maar Greg was ontegensprekelijk een zeer groot kampioen.

    Jij won maar liefst drie keer Parijs-Roubaix. Welke wedstrijd was voor jou de zwaarste?

    Johan Museeuw: Ze zijn allemaal even zwaar. Ik vind de laatste de mooiste omdat het die was na mijn accident. Een aantal mensen hadden mij al afgeschreven maar ik stond er toch weer opnieuw. Ik heb in 1989 tijdens Parijs-Roubaix mijn knieschijf gebroken en het jaar daarna won ik de wedstrijd opnieuw.

    Zet u zich nog steeds in voor een ‘cleane’ wielersport?

    Johan Museeuw: We hebben een moeilijke periode achter de rug wat dat betreft. Ik kan weinig doen, er zijn andere mensen die beter geplaatst zijn dan ik om hier iets aan te doen. Maar ik ben een absolute voorstander van een ‘cleane’ wielersport. De jongere generatie is op dat vlak goed bezig denk ik.

    Wat maakt de Museeuw Bikes zo uniek?

    Johan Museeuw: Het is de enige fiets ter wereld met een frame uit koolstofvezel. Koolstof wordt al jaren gebruikt maar we doen daar een toevoeging bij van glasvezel. Door de samenstelling van deze 2 composieten heb je een veel groter comfort dan bij een traditionele fiets. Het is een absorberende materie, het vangt de trillingen op en dat is belangrijk.

    Steunt u nog steeds het Kinderkankerfonds ‘Koester’? Wat doet dit fonds eigenlijk?

    Johan Museeuw: Ik ben daar peter van en ik blijf dat fonds steunen. Ik verzorg de public relations van het fonds, ik verzamel gelden voor het fonds en ik doe mee aan hun activiteiten. Dankzij mij hebben ze ook overheidssteun gekregen. De overheid heeft ingezien dat het nodig was om het fonds ook financieel te steunen. Zolang ‘Koester’ alleen maar kon werken met de giften van brave Belgen waren de mogelijkheden van het fonds erg beperkt. We helpen trouwens niet alleen de kinderen, we helpen waar nodig ook de ouders. Sommige kankerbehandelingen zijn zeer duur en er zijn ouders die deze behandelingen niet kunnen betalen. ‘Koester’ springt bij als de ouders niet de financiële mogelijkheden hebben om de behandeling te betalen.

    De Johan Museeuw Classic is een van de belangrijkste evenementen die ‘Koester’ organiseert?

    Johan Museeuw: Dat initiatief wordt inderdaad elk jaar groter en groter. Volgend jaar wordt de Johan Museeuw Classic zelfs een zeer groot evenement. In de toekomst gaan we de Johan Museeuw Classic ook in het buitenland organiseren, misschien zelfs in Spanje, aan de Costa Blanca.

    Jij gaat ook in een aantal tochten die Patrick Deneut aan de Costa Blanca organiseert meerijden als VIP-gast?

    Johan Museeuw: Ja, dat is de bedoeling. De tochten van Patrick zijn een goede gelegenheid om onze fietsen uit te testen. De Vuelta Turistica aan de Costa Blanca is ons eerste testcentrum en het is ook een arrangement voor mensen die graag fietsen. Ik zal enkele keren aanwezig zijn aan de Costa Blanca, maar ik weet nog niet precies hoe vaak. Dat hangt een beetje af van de omstandigheden.

    12-01-2010, 12:09 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.M5 Carbon lowraser
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb een keertje, samen met een groepje vrienden, een ligfiets gehuurd te Amsterdam.
    Wat onwennig in het begin, zeker het starten. Eenmaal dat de loop erin zit gaat men zonder veel inspanningen redelijk vlot vooruit.
    Ons parcours, aan de rand van de stad, bracht mee dat we nogal vaak moesten stoppen en terug opstarten aan de verkeerslichten.
    Na een tijdje ging het al en verder weg, richting Zandvoort, hadden we uitstekende brede fietspaden. Ligfietsers kunnen op het platte zeer hoge snelheden halen en steken de gewone koersfiets vlot voorbij. Bergop is andere koek. Meestal hebben ze een versnelling die te groot is voor het klimmen maar halen ze de schade in naar beneden.
    Door hun zeer laag profiel vlammen ze je zo voorbij.
    De topligfiets is de M5, houder van 8 wereldrecords snelheid.

    11-01-2010, 12:02 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deelnemer Luc De Mulder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-01-2010, 23:43 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interactieve fietskaart van Brussel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ter aanvulling van de papieren fietskaart van mobiel  Brussel vind je hieronder een interactieve kaart met alle basisinformatie om het Gewest te doorkruisen op de fiets. Je vindt er de fietspunten, fietsenwinkels, fietsenmakers, Villo-stations en fietsroutes.

    http://www.mobielbrussel.irisnet.be/articles/fiets/map

    10-01-2010, 11:20 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maak zelf je eigen fietspad
    Stevig trappen om de dynamo te laten draaien en bang afwachten of de auto's je wel zien fietsen op slecht verlichte wegen? Het is binnenkort verleden tijd dankzij de 'Light Lane'. Dat systeem bakent met twee laserstralen je eigen fietspad af.
    Alex Tee en Evan Gant van Altitude, een Amerikaans bedrijf dat gespecialiseerd is in productinnovatie, vonden dat de tijd gekomen was om het fietspad aan te passen aan de fietser in plaats van omgekeerd. Met de 'Light Lane' volgt een verlicht fietspad de gang van de fietser voortdurend.

    Een ledlampje werpt twee verlichte strepen links en rechts van de fiets, met een logo van een fietser op de grond achter de fiets. Daardoor vallen fietsers veel beter op dan met een klassiek lichtje. De bedenkers hebben al een prototype en werken nu volop aan een roestvrij en diefstalbestendig exemplaar. De batterij zou sterk genoeg zijn om het drie uur uit te houden en is op te laden met een gsm-lader.

    10-01-2010, 11:00 geschreven door charly

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Archief per week
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!